Sähköauto alkaa olla edullinen valinta työsuhdeautoksi – ”Verotusarvot selvästi alle vastaavan polttomoottoriauton”
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/leasingyhtio-vertaili-sahkoauto-alkaa-olla-edullinen-valinta-tyosuhdeautoksi-verotusarvot-selvasti-alle-vastaavan-polttomoottoriauton/b7b93622-40ae-46c7-b81a-b325e2069e1b
Leasingyhtiö vertaili: Sähköauto on edullinen valinta työsuhdeautoksi
17
151
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuo itsestään selvää ja kun ottaa vielä huomioon pienet energiakustannukset ei työsuhdeautoilijalle jää paljon maksettavaa. Sähköautojen menestymisen selittäneekin paljolti sen suosio työsuhdeutona, mikä on tietenkin hyvä, koska näin saadaan myös käytettyjen sähköautojen tarjontaa nostettua. Nythän sähköautoista on vaihtoautokaupassa pulaa.
- Anonyymi
Ei ole edullinen enää siinä vaiheessa kun pitää akku vaihtaa.
- Anonyymi
Kyllä se nimenomaan työsuhdeautoksi on oikea valinta. Akun vaihto on yhdentekevää, jos ja kun auto ei ole oma,
- Anonyymi
Miksi akku pitäisi vaihtaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi akku pitäisi vaihtaa?
Mitkä hahansa kustannuksia aiheuttavat seikat ovat työsuhdeautoiliussa yhdentekeviä sille työsuhdeautoilijalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se nimenomaan työsuhdeautoksi on oikea valinta. Akun vaihto on yhdentekevää, jos ja kun auto ei ole oma,
Järkimies ! Työsuhdeautona ok, mutta omistaa ei kannata !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä hahansa kustannuksia aiheuttavat seikat ovat työsuhdeautoiliussa yhdentekeviä sille työsuhdeautoilijalle.
Miten niin kun akku menee, niin miten jakat ajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin kun akku menee, niin miten jakat ajoa.
Akun hajoaminen ei ole työsuhdeautoilijan ongelma. Leasingyhtiö omistaa auton ja vastaa huoltokustannuksista. Leasingyhtiöillä on kattavat hinauspalvelut jos auto hajoaa tien päällä. Huolto hoitaa akun korjauksen tai vaihdon kuten kaiken muunkin huollon. Sopimuksissa on usein pykälä jolla työsuhdeautoilija saa sijaisauton käyttöön huollon ajaksi.
Työsuhdeautoilijalle autoilu on tehty niin helpoksi kuin autoilun voi tehdä, Käytännössä kaikki hoidetaan puolestasi eikä mistään tarvitse kantaa huolta. Auto vaihtuu muutaman vuoden välein uuteen. Parhaimmillaan ajat käytännössä aina uudella hyvin varustellulla jopa premium luokan sähköautolla. Työsuhdeauto on ehdottomasti hyvin haluttu työsuhde-etu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin kun akku menee, niin miten jakat ajoa.
Miksi pelätä epätodennäköisiä tapahtumia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun hajoaminen ei ole työsuhdeautoilijan ongelma. Leasingyhtiö omistaa auton ja vastaa huoltokustannuksista. Leasingyhtiöillä on kattavat hinauspalvelut jos auto hajoaa tien päällä. Huolto hoitaa akun korjauksen tai vaihdon kuten kaiken muunkin huollon. Sopimuksissa on usein pykälä jolla työsuhdeautoilija saa sijaisauton käyttöön huollon ajaksi.
Työsuhdeautoilijalle autoilu on tehty niin helpoksi kuin autoilun voi tehdä, Käytännössä kaikki hoidetaan puolestasi eikä mistään tarvitse kantaa huolta. Auto vaihtuu muutaman vuoden välein uuteen. Parhaimmillaan ajat käytännössä aina uudella hyvin varustellulla jopa premium luokan sähköautolla. Työsuhdeauto on ehdottomasti hyvin haluttu työsuhde-etu."Työsuhdeauto on ehdottomasti hyvin haluttu työsuhde-etu."
Tuo riippuu ihan firman autoetupolitiikasta. Läheskään kaikissa tapauksissa tuo ei ole "etu", ainakaan taloudellisessa mielessä ajateltuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työsuhdeauto on ehdottomasti hyvin haluttu työsuhde-etu."
Tuo riippuu ihan firman autoetupolitiikasta. Läheskään kaikissa tapauksissa tuo ei ole "etu", ainakaan taloudellisessa mielessä ajateltuna.Riippuu mihin vertaa, mutta jos vertailu on uusi auto v.s. työsuhdeauto, niin aika vaikea keksiä laskelmia millä saisi uuden omistusauton näyttämään edullisemmalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu mihin vertaa, mutta jos vertailu on uusi auto v.s. työsuhdeauto, niin aika vaikea keksiä laskelmia millä saisi uuden omistusauton näyttämään edullisemmalta.
En nyt tiedä tarvitseeko niitä kovin kaukaa hakea, jos autoetu on rakennettu sillä tyypillisellä mallilla, eli se on osana kokonaispalkkaa jonka voi ottaa joko kokonaan rahana tai rahana ja autoetuna. Esimerkkinä vaikka Tesla Model Y LR ja vuotuista km-korvattavaa työajoa 15 tkm.
Käyttöedun verotusarvo on 695 €/kk -> tuon verran enemmän tulee nettona käteen jos ei ota autoetua -> vuodessa 8340 euroa.
Omalla autolla työajosta saa 0,57 eur/km, käyttöetuautolla vain 0,13 eur/km. 15 tkm työajoista omalla autolla saa siis 6600 euroa vuodessa enemmän rahaa.
Omalla autolla ajava saa siis vuodessa 14940 euroa enemmän, mistä pitää sitten maksaa kaikki auton kulut. 4 vuodessa tuo tekee lähes 60 k€, riittää varmasti oman auton kaikkiin kuluihin, mukaanlukien arvonalenema, vastaavalta ajalta.
Toki jos km-korvattavaa työajoa ei ole juurikaan, niin sitten autoedussa saattaa olla taloudellisessa mielessä vielä jotain ideaa, tai ainakin sillä pystyy ennakoimaan kulut etukäteen.
- Anonyymi
Riippuu millainen sen työsuhdeauton vaikutus työntekijän nettotuloihinnon on.
- Anonyymi
firmat saa suomessa edulliset työsuhdeautot veron maksajien kustannuksella....näin se vaan menee
- Anonyymi
Eiköhän kokoomus puutu peliin kun huomaavat että valtion kassa vajenee..
- Anonyymi
Kaikki sähköautot kannattaa leesata...vie sitten rikkinäisen liikkeeseen ja ottaa uuden leasingauton...
- AnonyymiUUSI
Mikä se semmoinen rikkinäinen sähköauto on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851