Kokemuksia epävakaasta persoonallisuushäiriöstä

Anonyymi-ap

Ja/tai narsisimin piirteistä. Seurustelin vuoden miehen kanssa ja suhde oli yhtä vuoristorataa. Olen luonteeltani hellä, kiltti, rauhallinen ja äärettömän empaattinen. Riidoissa mulla meni aina vain jauhot suuhun ja mies saattoi raivostua nollasta sataan ihan mitättömästä asiasta. Kesällä tilanne paheni ja mukaan astui minun töniminen, haukkuminen ja asiat joita hän huusi minulla oli törkeintä mitä olen koskaan kuullut. Haukkui kaiken mistä välitän ja mitä olen. Niistä solvauksista keräileminen kesti oikeasti pitkään ja aina tuli anteeksianelut yms. Mies osasi olla ihana ja rakastava ja hyvinä aikoina mielettömän hyvä. Siksi aina otin takaisin, lupas muuttua..
Olemme 40v, luin että epävakaus rauhoittuisi iän myötä mutta ei tässä tapauksessa.

Onko kokemuksia tai vertaistukea, miten selvisit henkisesti? Kertokaa mitä vain kokemuksia. Itsetunto on nollassa haukkumisen jäljiltä (meni tosi ihon alle ja tosi henkilökohtaisuuksiin..). Pahinta on tämä ero mitä rallia tämä on: kun mies joka toinenpv haukkuu minut h*oraksi, kusipääksi ja kertoo ettei välitä ja sitten taas ylistää, palvoo, anelee ja kertoo että oon elämänsä rakkaus ja tekisi vuokseni mitä vaan ja haluaa takaisin. Olen kuulemma kiltein ja ihanin nainen päällä maan. Olen päättänyt että nyt riittää, en halua enää fyysistä väkivaltaa ja olen liian kiltti nainen tuolle epävakaalle miehelle.

Eniten kaipaan vertaistukea onko muilla kokemuksia epävakaasta ja eroamisesta epävakaasta? Mun mieli on niin kovilla että murrun kohta.

11

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä gubbe kalastele tarinaa näin innokkaasti you weirdo nro 1

• Anonyymi

Vieläkö sinä gubbemies jaksat? Kokeile vaihteeksi vaikka pitsinnypläystä.

• Anonyymi

Pitkäämpä kestit moista. Selitys "Hän on niin ihana hyvinä aikoina" on niin kulunut, että ihme että joku vielä tuota käyttää puolustuksenaan sille, että tyytyy kuramaton rooliin.

No, jos haukkuminen ymv. on ollut traumaattista, hae ammattiapua, sieltä saat varmasti myös vinkkejä erilaisista vertaistukiryhmistä.

• Anonyymi

Pelasta itsesi niin kauan kuin voit! Laske mies menemään omaa tietäänsä. Hän ei ole sinulle paras mahdollinen ystävä, puhumattakaan seurustelukaveri.

Vain laske se menemään ja keskittäydy rauhallisimpiin ystäviin.
      Mies tietää aivan tarkkaan että hänellä on megaongelma. Sinä et ole kykenevä sitä ratkaisemaan. Joten poistu kuvioista hyvän sään aikana.

• Anonyymi

Meillä se epävakaasti käyttäytyvä on nainen ja viidenkympin lähestyessä tunteiden vuoristorata, haukkujen ja solvausten ruokottomuus, käsiksi käyminen ym. tuntuu vaan pahenevan. Epävakaus ei ole rauhoittunut. Lastensuojelu ym. ovat todenneet, että Suomessa ei pelkästä epävakaan ph:n "merkeistä" aikuista hoitoon saa jos ei tämä itse sinne halua. Paras neuvo heiltä on ollut käyttää erilaisia kriisipalveluja itse, jotta jaksan itse eteenpäin... kunnes saan aikaiseksi erota ja pelastaa itseni ja lapset.

• Anonyymi

Hei, miten ihmeessä jaksat jatkaa? Onko sinun puolisosi myös vastapainona hyvinä aikoina tosi hyvä (iloinen, rakastava, intohimoinen jne.) Vaikka nyt ero on tuntunut raskaalta niin tuntuu että on helpompi hengittää ja vasta nyt tajuan kuinka energiaavievää on elää epävakaan kanssa. Toivon sinulle paljon voimia että jaksat erota, se olisi lastenkin kannalta varmasti oikea päätös. Tsemppiä!

• Anonyymi

Vaikeaa on jaksaa jatkaa... Hankin ymmärrystä mielenterveysongelmista, traumoista ja opettelen asennoitumista niin, että hän on ilmeisesti kiltti ja hyvää tarkoittava ihminen; mutta että geenit, kokemukset ja kotikasvatus, heikko itsetunto ym. yhdistelmänä ovat saaneet mielenterveyden ratkeamaan. Eli käytännössä iskostan itseeni ajatuksen, että hän on sairas, ja joku päivä ehkä hyväksyy sen itsekin ja joko hakee apua tai ei hae. Vrt. alkoholismi-nimiseen sairauteen. Tällöin minun on helpompi kuvitella, että vika ei ole minussa niin kuin hän aina sanoo.

• Anonyymi

Hei. Ensimmäisenä pahoittelut, että olet päätynyt jakamaan elämäsi epävakaasta persoonallisuudesta kärsivän ihmisen kanssa. Omalla kohdalla tämä häiriö ilmeisesti kehittyi lapsuudessa vanhempieni pahoinpitelyn ja yksin eristyksiin jättämisen seurauksena. Olin aina huono ja ei haluttu yksilö. Tästä syntynyt epäluottamus KAIKKIIN kanssaeläjiin purkautuu varsinkin läheisimpään kumppaniin juurikin kuvailemillasi henkisillä tavoilla. Oma aviomieheni on lapsuuden ystäväni, joka tuntee minut ja menneisyyteni läpikotaisin. Hän ottaa tyynesti vastaan oman myrskyisyyteni, koska hän tietää, ettei omat kiukkukohtaukseni ole oikeasti hänestä johtuvia. Sen sijaan mikään fyysinen väkivalta ei kuulu tähän häiriöön eikä ihmissuhteeseen, mitä mielestäni kannattaisi jatkaa. Vaikkei väkivaltaa olisikaan suhteessa, en voi silti suositella herkälle ja hyvälle ihmiselle suhteen jatkamista itseni kaltaisen henkilön kanssa, koska luottamuksen ja rakkauden rakentaminen puoleltani on vienyt vuosikymmeniä, enkä edelleenkään ole 42v iässä puolisolleni niin hyvä kumppani, kuin hän ansaitsisi. Voin vain olla kiitollinen hänen paksunahkaisuudestaan :)

• Anonyymi

Yksi miesystäväkokelas ainakin totesi nimenomaan tykkäävänsä vuoristoradasta ja siitä, että nainen on koko ajan hyppäämässä kielekkeen yli. Meitä on moneksi.

• Anonyymi

Omg 😳

• Anonyymi

Hae apua. Löytyy mielenterveysyhdistyksiä. Terveysasemillakin on usein psykiatrisia sairaanhoitajia tai jos olet työssä, juttele työterveydessä.

Itsellä on se kokemus, että jos temperamentit on kovin erilaisia, voi toisen rauhallisuus ja kiltteys vain lietsoa toisen reaktioita, koska ei saa ikään kuin vastinetta omille tunteilleen. Mikään väkivalta ei ole silti hyväksyttyä ja sinun täytyy varjella itseäsi. Hae apua pian. Kaikki kyllä järjestyy. Älä anna itseäsi manipuloida. Saat olla oma itsesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      87
      3610
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1929
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1753
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1622
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1468
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1463
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      98
      1433
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1392
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1324
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1277
    Aihe