Kokemuksia epävakaasta persoonallisuushäiriöstä

Anonyymi-ap

Ja/tai narsisimin piirteistä. Seurustelin vuoden miehen kanssa ja suhde oli yhtä vuoristorataa. Olen luonteeltani hellä, kiltti, rauhallinen ja äärettömän empaattinen. Riidoissa mulla meni aina vain jauhot suuhun ja mies saattoi raivostua nollasta sataan ihan mitättömästä asiasta. Kesällä tilanne paheni ja mukaan astui minun töniminen, haukkuminen ja asiat joita hän huusi minulla oli törkeintä mitä olen koskaan kuullut. Haukkui kaiken mistä välitän ja mitä olen. Niistä solvauksista keräileminen kesti oikeasti pitkään ja aina tuli anteeksianelut yms. Mies osasi olla ihana ja rakastava ja hyvinä aikoina mielettömän hyvä. Siksi aina otin takaisin, lupas muuttua..
Olemme 40v, luin että epävakaus rauhoittuisi iän myötä mutta ei tässä tapauksessa.

Onko kokemuksia tai vertaistukea, miten selvisit henkisesti? Kertokaa mitä vain kokemuksia. Itsetunto on nollassa haukkumisen jäljiltä (meni tosi ihon alle ja tosi henkilökohtaisuuksiin..). Pahinta on tämä ero mitä rallia tämä on: kun mies joka toinenpv haukkuu minut h*oraksi, kusipääksi ja kertoo ettei välitä ja sitten taas ylistää, palvoo, anelee ja kertoo että oon elämänsä rakkaus ja tekisi vuokseni mitä vaan ja haluaa takaisin. Olen kuulemma kiltein ja ihanin nainen päällä maan. Olen päättänyt että nyt riittää, en halua enää fyysistä väkivaltaa ja olen liian kiltti nainen tuolle epävakaalle miehelle.

Eniten kaipaan vertaistukea onko muilla kokemuksia epävakaasta ja eroamisesta epävakaasta? Mun mieli on niin kovilla että murrun kohta.

7

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä gubbe kalastele tarinaa näin innokkaasti you weirdo nro 1

• Anonyymi

Vieläkö sinä gubbemies jaksat? Kokeile vaihteeksi vaikka pitsinnypläystä.

• Anonyymi

Pitkäämpä kestit moista. Selitys "Hän on niin ihana hyvinä aikoina" on niin kulunut, että ihme että joku vielä tuota käyttää puolustuksenaan sille, että tyytyy kuramaton rooliin.

No, jos haukkuminen ymv. on ollut traumaattista, hae ammattiapua, sieltä saat varmasti myös vinkkejä erilaisista vertaistukiryhmistä.

• Anonyymi

Pelasta itsesi niin kauan kuin voit! Laske mies menemään omaa tietäänsä. Hän ei ole sinulle paras mahdollinen ystävä, puhumattakaan seurustelukaveri.

Vain laske se menemään ja keskittäydy rauhallisimpiin ystäviin.
      Mies tietää aivan tarkkaan että hänellä on megaongelma. Sinä et ole kykenevä sitä ratkaisemaan. Joten poistu kuvioista hyvän sään aikana.

• Anonyymi

Meillä se epävakaasti käyttäytyvä on nainen ja viidenkympin lähestyessä tunteiden vuoristorata, haukkujen ja solvausten ruokottomuus, käsiksi käyminen ym. tuntuu vaan pahenevan. Epävakaus ei ole rauhoittunut. Lastensuojelu ym. ovat todenneet, että Suomessa ei pelkästä epävakaan ph:n "merkeistä" aikuista hoitoon saa jos ei tämä itse sinne halua. Paras neuvo heiltä on ollut käyttää erilaisia kriisipalveluja itse, jotta jaksan itse eteenpäin... kunnes saan aikaiseksi erota ja pelastaa itseni ja lapset.

• Anonyymi

Hei, miten ihmeessä jaksat jatkaa? Onko sinun puolisosi myös vastapainona hyvinä aikoina tosi hyvä (iloinen, rakastava, intohimoinen jne.) Vaikka nyt ero on tuntunut raskaalta niin tuntuu että on helpompi hengittää ja vasta nyt tajuan kuinka energiaavievää on elää epävakaan kanssa. Toivon sinulle paljon voimia että jaksat erota, se olisi lastenkin kannalta varmasti oikea päätös. Tsemppiä!

• Anonyymi

Vaikeaa on jaksaa jatkaa... Hankin ymmärrystä mielenterveysongelmista, traumoista ja opettelen asennoitumista niin, että hän on ilmeisesti kiltti ja hyvää tarkoittava ihminen; mutta että geenit, kokemukset ja kotikasvatus, heikko itsetunto ym. yhdistelmänä ovat saaneet mielenterveyden ratkeamaan. Eli käytännössä iskostan itseeni ajatuksen, että hän on sairas, ja joku päivä ehkä hyväksyy sen itsekin ja joko hakee apua tai ei hae. Vrt. alkoholismi-nimiseen sairauteen. Tällöin minun on helpompi kuvitella, että vika ei ole minussa niin kuin hän aina sanoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5153
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2674
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2164
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      581
      1930
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      119
      1693
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    7. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1058
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe