Kulttuuripalkinto

Anonyymi-ap

On se vain kumma?
Mie ko se anoin sitä palkintoa siinä toivossa, että saan joulurahhaa, ko en ole syntyny kultalusikka suussa, ja ko mie tiän monta hallituksen nälkäseksi tekemää lasta .
Eipä siinä mithään.
Mie tehin kirjotelman meänkielelä ja näytin sitä semmoselle, joka seki itte on olevinhaan murreasiantuntija.

Se kehu minun runoa, mutta ko mie olin kirjottanu yhteen kohtaan semmosen sanan ko: melkhein, sitä se ei oikein hyväksyny.
Se sano , että melkein sanhaan koon jälkheen ei sovi parhaala taholakhaan hoota.
ei ennen, ei jälkheen, ei yläpuolele, ei alapuolele, ei pääle, ei alle.

No mie tietekki yritin selittää, että mie olen asunu melkein koko ikäni hoon vankina, laittanu sitä milloin mihinki kohthaan, ja että kyllä mieki jotaki tiän siittä asiasta.

Mutta ko mulla ei ollu sitä tutkintoa, eikä isä ollu veteraani, eikä äiti ollu lotta ko meile lapsile, sekhään selitys ei kaikunu valittijaraatin aihvoin, ei kuulevhiin korhviin.

Ei se auttanu mithään asiassa, ja niin mie jäin ilman palkintorahhaa, vaikka mie mielestäni olin kirjottanu niin hyvän H-runon.
Mulle se oli suuri pettymys, yhtä ko olisin menettäny tonnin rahaa, vaikka mulla ei sitä tonnia ollu vielä ollukhaan.

Se on sitä puolueelisuus ja puolepolitiikkaa parhaimilhaan, värilä on väliä, punasten veri se on enimäkseen vuotanu joka tilantheessa ja asiassa.

Mie panin sen H:n perhään muutaman kirjaimen ja sain siittä tehokhaan kirosanan, senki vain omaksi ilokseni:
Siittä tuli: Helvetti, ensin tietekki ittekirnuttu Voi- alkhuun!

15

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä tuntuu olevan kulttuurintekijät Pellossa vähissä näillä tunnustuksilla. Ja kiitospuhe puoli tuntia. Huh huh

• Anonyymi

Oli kiitosta tulvillaan. Ilmeisesti tuli yllättäen huomatuksi. Mutta kiitosta kyllä tuli kahden juhlapuheen pituuden verran ja varmaan jäi paljon kiitosta vielä varastoonkin. Hyvä näin ettei kukaan luullut hänen 'joutuneen' vastentahtoisesti kunnan silmätikuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kiitosta tulvillaan. Ilmeisesti tuli yllättäen huomatuksi. Mutta kiitosta kyllä tuli kahden juhlapuheen pituuden verran ja varmaan jäi paljon kiitosta vielä varastoonkin. Hyvä näin ettei kukaan luullut hänen 'joutuneen' vastentahtoisesti kunnan silmätikuksi.

Miten itte kukanenki käsittää tämän kommentin todellisen, perimäisen tarkotuksen.

Se on paljolti hoksottimista kiini, kellä niitä on, kellä taas niitä ei ole.

Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää, eikä liioin hopeaa, mikä hohtaa.

• Anonyymi

Kaikki se on meänkielen ja, enpä sano enempää, syytä.

• Anonyymi

Mie ihan luulin että mie sen saan ko olen yrittänyt olla tyrkyllä ja yrittänyt pällistellä lippalakki päässä ja kumarrella jos jonkinmoisia herroja,mutta en saanu .

• Anonyymi

No olisit kyllä sieki ansainu palkinon jo aivan sillä, että ihmisten elämää kurjistava nykynen hallitus pillaa niin monen ihmisen elämän.

Mutta eivät ne anna palkintoa kaikile, varsinkaan täysmääräsenä, enimäkseen ne mennee vain hihhuli porvareille.

Jos joku köyhä saapii, ja vielä monheen ossaan jaetun palkinon, se on jo suoranainen ihme.
      Kyllä mustat porvarit pittää sen tarkan huolen, että raha rantautuu enimäkseen rahan tykö.

Näin se vain on.

• Anonyymi
      UUSI

Tiedoksi, että kulttuuripalkinto on kunniakirja ja Pentikin lautanen, joten voit nukkua yösi rauhassa kadehtimatta, että joku rikastuu. Tiedoksi myös se, että kunnan asukkaat äänestävät joka vuonna palkinnon saajan, eli äänestä ensi vuonna vaikka itseäsi, jos siltä tuntuu.

• Anonyymi
        UUSI

Varmaan ovat palkinnon ansainneet.
        Palkinnonsaajaksi kuntalaiset voivat tehdä esityksensä, mutta he eivät päätä kuka saa palkinnon,,
        Jos joku saa 100 ääntä ja joku toinen 1 äänen, niin kunnan johtosakki päättää kuka saa palkinnon, siinä ei äänimäärät ratkaise.
        Kulttuuri on laaja käsite, itsekukin tahollaan voi miettiä mitä se sitten olisikaan.

• Anonyymi
        UUSI

Älä viitti valehella, kyllä kulttuuripalkinto on ollu rahhaa, ja on sitä varhmaanki tänäki päivänä.

• Anonyymi
      UUSI

Ja tasa-arvo ihmisten kesken tulis näkyä siinäki asiassa, ko siittä suuhreeen äähneen, naama kahalansa huuethaan.

Mitä on se mustien porvarien tasa-arvo? Kertokaa jos tiättä?

Se ei ole kävely vastaan koskaan, ei lapsena ollessa eikä myöhemälläkhään iälä?

Suomessa ei sitä ole, eikä sitä ole koskhaan sovelettu, eikä tänä päivänäkhään sitä soveleta yhteiskunnassa.

Köyhät ja köyhien lapset joutuu maksumiehiksi asiassa ko asiassa, niin että net näkkee jo suoranaista nälkää, ja asunotki viehään jo alta.

Ihmiset joutuu tien pääle paleltumhaan.

Rikhaat rosvoaa kaikki, mitä net vain irti saava.

• Anonyymi
      UUSI

Kulttuuripalkinto menettelee mutta tuo lapsellinen tosipellolainen on kyllä pohjanoteeraus. Yhtenä vuona oli Eini, joka ei missään haastattelussa suostu paljastamaan pellolaisuuttaan. Tänä vuonna valittiin henkilö, jota kukaan pellolainen ei tunne. On kunnanjohtajan mukaan kunnan johtoryhmä, joka tekee valinnan. Millä perusteella? Siltä miltä pikkupiirissä tuntuu. Somettamisellako se Pello saadaan kehittymään. Kunnanjohtajakin voisi laitella ittestään vähemmän juttua ja kuvia nettiin ja keskittyä sen sijaan siihen tehtävään johon kepulaiset on hänet valinneet.

• Anonyymi
        UUSI

Mie kyllä tunnen. Todella fiksunainen. Syntynyt ja kasvanut Pellossa. Osaa somettaa ja tuo Pelloa näkösälle. Palkinto annettiin oikealle henkilölle. Onnittelut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mie kyllä tunnen. Todella fiksunainen. Syntynyt ja kasvanut Pellossa. Osaa somettaa ja tuo Pelloa näkösälle. Palkinto annettiin oikealle henkilölle. Onnittelut.

Sie kuulut varhmaan siihen määräthyyn kastiin.

Kyllä sen tietävä kaikki tavaliset tallaajat keitä palkithaan kunnissa, ja miksi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lehdessä sano että pari vuotta on Pellossa ollu.

• Anonyymi
      UUSI

Eihän sillä ole merkitystä kuinka olet kovasti kulttuuri-ihminen et silti saa palkintoa,vaan se kenen kaveri olet ja sitä lippalakkia nostelet niille tietyille . Jaksat mielistellä sitä ukkoa ja sen akkaa . Ne todelliset palkinnon saajat on jääneet ihan sivuun. Tää on niin nähty tää juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe