Kun työkyvyttömyyseläkettä suositellaan lääkärin b-lausunnossa

Anonyymi-ap

Meneekö eläkehakemus silloin varmasti läpi?

121

1020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokoomuksen kela lääköri hylkää.hakemuksen vaikka ei ole edes sinua tutkinut taimnähnyt koska sinulle on mahdollista järjestää jitain työtä

Baikka se ei olekaan todennäköistä wttä kukaan järjestää

Koettu on

• Anonyymi

Hyvä 🙂

• Anonyymi

Lisäksi vielä vaikka saisitkin työkykyäsi bastavaantultä , et todennäköisesti tulisi sillä palkalla toimeen, esim työmatkakulut , ja muut kuntoutukset.

Tervetuloa meidän joukkoon itse minule kin on lubattu jotain muuta työtä jota olen odotellut jo 21 vuotta löysässä hirressä

Ei kokoomuslainen laoinen

Miten sinä voit sanoa kenelläkään tuolla tavoin ?

• Anonyymi

🌰🪨🪨🪨➕🪨➕🪨✂️🥀🪨➕✂️👲🧕🧕🤶⚕️✖️✂️
      Miten voi olla että kansalle ei hyväksytä rahaa ruokaan mutta
      Kansa saa veoissaan maksaa rikaiden täysin yhteiskunnalle hyödyttömiä sosialietuusen elikkä yritystuet
      yritustuki on sosiaalietuutta eikkaille voitollisille. Yrityksille vuodesta toiseen miljardeja ja juuri siksi suomessa on suur työttömyyskin
      Kun ei tarvii pakalkata ketäön töihin

Yritystuki elättää eikkaat . loiset

• Anonyymi

Ei mene, ellet ole täysin työkyvytön, ikää yli 60v. ja takana pitkä työhistoria.

• Anonyymi

Milloin on täysin työkyvytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuollut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olet vuodepotilas. Vasta kun täyttää 60 vuotta, niin kuntoa verrataan siihen työhön jossa parjaillaan on ja jos et siihen kykene lääkärin mielestä ja uudelleen kouluttaminen toiseen ammattiin on liian pitkä ja kallis homma, niin voi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
        Nuoremmat uudelleen koulutetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuollut

Kyllä silloinkin voi poliitikkona toimia. Ainakin aivokuolleena.

• Anonyymi

No ei todellakaan mene. Paljonko sinulla ikää?

• Anonyymi

34 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

34 vuotta.

Sitten ei mitään toivoa. Kokeile pääsetkö ammatilliseen kuntoutukseen opiskelemaan itsellesi mielekkään ammatin.

Mikä sairaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten ei mitään toivoa. Kokeile pääsetkö ammatilliseen kuntoutukseen opiskelemaan itsellesi mielekkään ammatin.

Mikä sairaus?

En tiedä.

• Anonyymi

"Meneekö eläkehakemus silloin varmasti läpi?" Ei varmaankaan. Minkä ikäinen olet? Mikä vaivaa? Ei eläkkeitä enää jaeta kuin pastilleja, sillä jonkun pitää elättää alati kasvava väestömme. Kannattaa sanoa, että selässä on vikaa, sillä sitä on mahdoton todistaa vääräksi mitenkään. Kaikki tietämäni sairaseläkkeelle päässeet ovat päässeet sinne selän takia.

• Anonyymi

Ennen eläkkeitä jaeltiin helposti.

• Anonyymi

EI pääse enää selän takia ollenkaan. Vain mielenterveydellisistä syistä pääsee, jos on aktiivinen psykiatri, joka hoitaa yhdeyden vakuutusyhtiöön. Ehkä valtion virassa työskennelleet pääsee vielä selän takia, mutta ei ainakaan tavan tallaajat.

• Anonyymi00037
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen eläkkeitä jaeltiin helposti.

Jaa että milloin on jaeltu?

• Anonyymi00059

On minullakin sivulöydöksenä löytyneet kulumat selässä. Vähän vaivaavat. Mutta töissä olen taas, saikun kälkeen. Laitettiin tekonivel.
        Toisessa lonkassa alkava nivelrikko. Toivottavasti ei etene yhtä nopeaan kun tuossa mikä piti vaihtaa tekonivelen.
        Käsissäkin nivelrikkoa. Haittaa vähän töissä ja käsityöharrastuksessa.
        En ole yrittämässäkään virlä eläkkeelle. Hitusen alle 60. Eläke jäisi aika mitättömäksi, ja sitä verotetaan toisin kuin työtuloja.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00059 kirjoitti:

On minullakin sivulöydöksenä löytyneet kulumat selässä. Vähän vaivaavat. Mutta töissä olen taas, saikun kälkeen. Laitettiin tekonivel.
        Toisessa lonkassa alkava nivelrikko. Toivottavasti ei etene yhtä nopeaan kun tuossa mikä piti vaihtaa tekonivelen.
        Käsissäkin nivelrikkoa. Haittaa vähän töissä ja käsityöharrastuksessa.
        En ole yrittämässäkään virlä eläkkeelle. Hitusen alle 60. Eläke jäisi aika mitättömäksi, ja sitä verotetaan toisin kuin työtuloja.

Se on hyvä jos jaksat. Jokaisen tilanne on kuitenkin yksityiskohtainen eli eivät ole vertailukelpoisia keskenään.

• Anonyymi

Ei mene. Kelan lääkäri ei ole tavannut hakijaa, mutta voi silti todeta hakijan täysin työkykyiseksi.

• Anonyymi

Suomessa ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle edes neliraajahalvaantunut!

• Anonyymi

Työkyvytön joka on alle 60v on sellainen joka ei kykene tekemään minkään ammatin töitä.
        Yli 60v on työkyvytön jos hän ei kykene tekemään omaa ammattiaan.

• Anonyymi

Samaa mieltä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työkyvytön joka on alle 60v on sellainen joka ei kykene tekemään minkään ammatin töitä.
        Yli 60v on työkyvytön jos hän ei kykene tekemään omaa ammattiaan.

Näin teoriassa: "Jos olet yli 60-vuotias tai työskentelet julkisella puolella, työkykyäsi arvioidaan lievemmin ehdoin. Tällöin työkykyäsi arvioidaan vain suhteessa omaan työhösi ja sen vaatimuksiin." Tätä ei käytännössä noudateta, ainakaan jos et ole ollut töissä julkisella puolella. Ehkä koskee vain valtion virkoja ja poliitikkoja.

• Anonyymi

Vain suhteilla tai jos saat psykiatrin arvion ja puhumaan puolestasi vakuutusyhtiölle. Omat yhdeydenotot eivät auta.

• Anonyymi00032
        Anonyymi kirjoitti:

Vain suhteilla tai jos saat psykiatrin arvion ja puhumaan puolestasi vakuutusyhtiölle. Omat yhdeydenotot eivät auta.

Minulla oli kahden psykiatrin arviot, toinen oli TE-viranomaisia varten ja toinen varsin kattava B-lausunto sairaseläkettä varten. Molemmissa kuvattu hyvin yksityiskohtaisesti sairaus, nykyinen hoito ja lääkärin arvio nykyisestä ja tulevasta työkyvystä. Ei mitään vaikutusta. Olen kuulemma terve vaikka olen avohoidossa ja kuljen viikottain seurattavana psykiatrisessa.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Minulla oli kahden psykiatrin arviot, toinen oli TE-viranomaisia varten ja toinen varsin kattava B-lausunto sairaseläkettä varten. Molemmissa kuvattu hyvin yksityiskohtaisesti sairaus, nykyinen hoito ja lääkärin arvio nykyisestä ja tulevasta työkyvystä. Ei mitään vaikutusta. Olen kuulemma terve vaikka olen avohoidossa ja kuljen viikottain seurattavana psykiatrisessa.

Sen uskon että olet hullujen huoneelta vapaaksi päästetty alkkis. Olet aika huvittava tapaus kun valitat ettei alkoholismisi takaa sinulle eläkettä! Et sinä saa tietenkään alkoholismilla mitään eläkkeitä ja kuten tavallista juttusi ovat muutenkin epäuskottavia.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Sen uskon että olet hullujen huoneelta vapaaksi päästetty alkkis. Olet aika huvittava tapaus kun valitat ettei alkoholismisi takaa sinulle eläkettä! Et sinä saa tietenkään alkoholismilla mitään eläkkeitä ja kuten tavallista juttusi ovat muutenkin epäuskottavia.

Ajattelitko kenties jatkaa pitkäänkin solvaamistasi?

• Anonyymi00092
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Alkoholismisi ei ole syy sairaseläkkeeseen. Luulisi sinun ymmärtävän sen.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ajattelitko kenties jatkaa pitkäänkin solvaamistasi?

Etkö usko ettei tuo esittäminen auta? Johan täällä on sanottu ettei se alkoholismisi auta saamaan eläkettä.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Eli kuljet siis tosiasiassa alkoholivieroituksessa.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Alkoholismi ei käy perusteeksi sairaseläkkeelle ja se loukkaa niitä jotka sitä eläkettä tosissaan tarvitsevat. Vaikka sinulla olisi sata B-lausuntoa siitä että olet alkoholisti se ei takaa eläkkeitä!!

• Anonyymi00116
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kaksi viikkoa sitten kirjoitit että juot viinaa ja ahdistelet ihmisiä. Nyt valitat sitten ettet saa eläkettä. Niuvanniemeen kuuluisit

• Anonyymi00117
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ja jos isi tai äippä on psykiatri

• Anonyymi00121
        Anonyymi00032 kirjoitti:

VAU! Suosittelisin tohon vaivaas lobotomiaa. Se vastaa sun kohdallas eläkettä.

• Anonyymi

Olen jo 62 ja työtän
      45 vuotiaana ensimmäinen hakemus

Latvalaho b

• Anonyymi

Ei varmasti mene! Itselläni meni läpi vasta kymmenes hakemus. Jokaiseen hakemukseen pitää olla uusi lausunto ja jotain uutta. Tiedän monta, jotka saaneet lääkäreiltä B-lausuntoja kymmeniä eri lääkäreiltä, mutta vakuutuslääkärit hylkää.
      Yksi konsti on, että kun saat hylkäävän päätöksen, niin sitten menet sille lääkärille jotain kautta, joka hylkäyksen oli allekirjoittanut. Sitten onnistut keplottelemaan siltä sen b-lausunnon, kertomatta, että olet jo kertaalleen hakenut. SItten teet valituksen edellisestä hylkäyksestä ja perustelet sitä kyseisen lääkärin uudellla B-lausunnolla ja painotat nimenomaan sitä, että hylkäävä ja hyväksyvä lääkäri ovat olleet samoja, eli ristiriita.

• Anonyymi

Ei mene ja suurempi todennäköisyys on että ei mene. Arvion tekee paperien perusteella vakuutusyhtiön lääkäri, joten lähtökohtaisesti toiminnassa on eturistiriita joka tekee päätöksenteosta kyseenalaista ja puolueellista. Siksi hylkyjen määrä on suuri.

Veikkaan oikeutta kuntoutukseen joka on ns. kartoitus mitä työtä voi vielä tehdä ja sen jälkeen pitkäaikaisi työttömyyttä.

• Anonyymi

Arvion tekee ryhmä eri asiantuntijoita jossa mukana myös lääkäri. Mikään tai kukaan henkilö ei yksin arviota ja ratkaisua tee.

• Anonyymi00031

Minä olen pitkäaikaistyötön juurikin terveydentilan vuoksi. Takana useita tukityöllistettyjä jaksoja ja hoitojaksoja. Työkkärissäkin myös myönsivät etten kyllä kuulu työnhakijaksi. Silti tuli hylky vaikka olisi ollut vahvat puollot toiseltakin lääkäriltä aiemmalta jaksolta. Nyt olen työttömänä edelleen ja varmaan kohta taas jossain työkokeilussa.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön juurikin terveydentilan vuoksi. Takana useita tukityöllistettyjä jaksoja ja hoitojaksoja. Työkkärissäkin myös myönsivät etten kyllä kuulu työnhakijaksi. Silti tuli hylky vaikka olisi ollut vahvat puollot toiseltakin lääkäriltä aiemmalta jaksolta. Nyt olen työttömänä edelleen ja varmaan kohta taas jossain työkokeilussa.

Alkoholiriippuvuuteen ratkaisu EI OLE sairaseläke. Sehän vaan pahentaisi juomistasi ja pitkittää alkoholismiasi. Siksi sinulle ei sitä myönnetty.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Alkoholiriippuvuuteen ratkaisu EI OLE sairaseläke. Sehän vaan pahentaisi juomistasi ja pitkittää alkoholismiasi. Siksi sinulle ei sitä myönnetty.

Äläpäs nyt lue omia papreitasi. Vaikka sinulla on päihderiippuvuus, ei se tarkoita että kaikilla muillakin on.

• Anonyymi00053

Miksi ahdistelet ihmisiä? Sinunhan pitäisi olla suljetulla osastolla. Et sinä sairaseläkettä saa tällä tavoin.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Äläpäs nyt lue omia papreitasi. Vaikka sinulla on päihderiippuvuus, ei se tarkoita että kaikilla muillakin on.

Mutta sinähän kirjoitit että juot ja et saanut eläkettä. Älä selittele

• Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Mutta sinähän kirjoitit että juot ja et saanut eläkettä. Älä selittele

Väärin. Sen sijaan tosiasia on, että vakuutuslääkärit eväävät eläkkeen perusteetta.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Väärin. Sen sijaan tosiasia on, että vakuutuslääkärit eväävät eläkkeen perusteetta.

Eivät evää. Jos ei pääse eläkkeelle siihen ei ole perusteita. Alkoholismi ei ole peruste. Alkoholismiin on olemassa hoitoa.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Eivät evää. Jos ei pääse eläkkeelle siihen ei ole perusteita. Alkoholismi ei ole peruste. Alkoholismiin on olemassa hoitoa.

Taas sorruit valehtelemaan. Olet niin helppo.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Alkoholismisi tulee ratkaista muilla tavoin. Eläke ei auta. Et tarvitse eläkkeitä alkoholismiin. Naurettava ajatus. Totuus taitaa olla ettei lääkäri kirjoittanut sinulle koskaan B-lausuntoa. Yritit vain keplotella itsesi eläkkeelle tekaistuilla papereilla ja taustasi tarkistettiin. Jos lääkäri olisi kirjoittanut sinulle B-lausunnon eläkettä varten se olisi mennyt heittämällä läpi.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Lakkaa mussuttamasta. Hankkiudu hoitoon

• Anonyymi00078
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Huoh...Et tunnu millään ymmärtävän mutta näkeehän että et ole fiksu päästäs. Jos toinen kirjoittaa "hei juon viinaa kaksi pulloa päivässä en saanut eläkettä yhyy" niin eikös siinä ole tarpeeksi todistetta. Mutta eihän sille mahda mitään kun sä et vaan tajua...

• Anonyymi00089
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Annan vinkin; lopeta alkoholin juominen niin olet työkykyinen

• Anonyymi00094
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Vieroitushoito olisi paikallaan. Ei ennenkään olla alkoholismilla saatu eläkettä.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Vieroitushoito olisi paikallaan. Ei ennenkään olla alkoholismilla saatu eläkettä.

Mielenterveysongelmat ja alkoholismi ei käy syyksi. Senhän tietää jokainen. Aina on näitä jotka yrittää kusettaa ja sitten valittaa kun ei saanut hakemusta läpi

• Anonyymi00128
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Kyllä. Ei uskoisi että noita pöljiä on jotka luulevat että alkoholistina saa eläkkeen. Varmaan joku WT deeku vassari.

• Anonyymi

ei takaa mitään

• Anonyymi00030

Ei mennyt minulla. Tuli bumerangina takaisin. Ei auttanut B-lausunto. Paransivat minut näkemättä vaikka oma hoitoyksikkö ei ole kyennyt siihen kolmessa vuodessa.

• Anonyymi00036

Yleensä alkoholistien hakemukset hylätään. Ihan vain tiedoksi sulle...

• Anonyymi00039

No sehän on sitten hyvä että paransivat eikä enää tarvetta sairauseläkkeelle jäämiseen ole.

• Anonyymi00041

No helvettiäkö sitten valitat? Sinuthan parannettiin ja todettiin työkykyiseksi.

• Anonyymi00043

Alkoholiriippuvuuteen ei tietenkään anneta sairaseläkettä, eikä se sinua paranna vaan pitkittää alkoholismiasi. Kohdallasi ratkaisu on katkaisuhoito ja kuntoutus. Miksi olet ylipäätään alkanut juomaan?

• Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Alkoholiriippuvuuteen ei tietenkään anneta sairaseläkettä, eikä se sinua paranna vaan pitkittää alkoholismiasi. Kohdallasi ratkaisu on katkaisuhoito ja kuntoutus. Miksi olet ylipäätään alkanut juomaan?

Se on ihan perusvaatimus. Pari litraa päivässä tulee juotua.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Missään vaiheessa kirjoitin olevani alkoholisti? En edes juo alkoholia enkä käytä huumeita. Kaksi eri lääkäriä, joista viimeisin antoi B-lausunnon koskien työkykyä, puolsi vahvasti sairaseläkkeen puolesta sillä heidän arvionsa mukaan en ole työkykyinen. Kyseinen hakemus kaikkine liitteineen hylättiin välittömästi.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Missään vaiheessa kirjoitin olevani alkoholisti? En edes juo alkoholia enkä käytä huumeita. Kaksi eri lääkäriä, joista viimeisin antoi B-lausunnon koskien työkykyä, puolsi vahvasti sairaseläkkeen puolesta sillä heidän arvionsa mukaan en ole työkykyinen. Kyseinen hakemus kaikkine liitteineen hylättiin välittömästi.

No etkö sinä vajakki ymmärrä?? Sinä kerroit että juot alkoholia joka päivä etkä sen vuoksi halua töihin ja haluat sairaseläkkeelle. Lisäksi kerroit olevasi mielenterveyshoidossa koska ahdistelet ihmisiä.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

No etkö sinä vajakki ymmärrä?? Sinä kerroit että juot alkoholia joka päivä etkä sen vuoksi halua töihin ja haluat sairaseläkkeelle. Lisäksi kerroit olevasi mielenterveyshoidossa koska ahdistelet ihmisiä.

Luet väärän henkilön papereita. Lopeta toisten solvaaminen.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Kyseinen henkilö kirjoitti.

Minä juon ja en saanut eläkettä ja ahdistelen ihmisiä. Ei sillä saa eläkkeitä.

• Anonyymi00058

Kuka tahansa voi todeta näkemättä että olet alkoholisti ja miksi et saanut eläkettä sen takia. Hyvä että tällaiset raakataan

• Anonyymi00063
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kyseinen henkilö kirjoitti.

Minä juon ja en saanut eläkettä ja ahdistelen ihmisiä. Ei sillä saa eläkkeitä.

Lopeta valehtelu.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Kuka tahansa voi todeta näkemättä että olet alkoholisti ja miksi et saanut eläkettä sen takia. Hyvä että tällaiset raakataan

Lopeta ihmisten solvaaminen.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Lopeta ihmisten solvaaminen.

Ei se ole somvaamista jos toine itse kertoo että juo ja sen takia ei pääse sairaseläkkeelle. Lopeta se mussutus

• Anonyymi00069
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jos hoitava päihdeyksikkö ei ole kyennyt saamaan sinua lopettamaan juomista kolmessa vuodessa silloin tulee katkaista tukirahat. Millä tapaa eläke voisi auttaa alkoholismiasi. jatkaisit vain juomista. Kyllä syy hylkäämiseen löytyy jo ihan omasta kommentistasi

• Anonyymi00071
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Ei se ole somvaamista jos toine itse kertoo että juo ja sen takia ei pääse sairaseläkkeelle. Lopeta se mussutus

Mitä tarkoittaa "somvaamista"? Onko se oma ilmaisusi kun valehtelet?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Mistä papereista sinä höpötät? Tämä on julkinen keskustelualusta. Jos kommentoija kirjoittaa kommentissaan juovansa alkoholia paljon niin jokainen voi sanoa ilman lääkärin tutkintoa ja koulutusta henkilön olevan alkoholisti, joka ei todellakaan tarvitse mitään eläkkeitä vaan katkaisua.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "somvaamista"? Onko se oma ilmaisusi kun valehtelet?

Olet ilmeisesti vähän hidas. Kyseinen kommentoija kertoi juovansa alkoholia. Lopeta se lässytykses ja opettele lukemaan.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Kirjoitit kommentissasi joka poistettiin. Älä selitä

• Anonyymi00082
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Kirjoitit kommentissasi joka poistettiin. Älä selitä

Sinä siis kirjoitit. No hyvä kun vihdoinkin tunnustit.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Sinä siis kirjoitit. No hyvä kun vihdoinkin tunnustit.

Lopeta se selittely. Kirjoitit että juot viinaa kaksi pulloa päivässä ja että et saanut sen vuoksi sairaseläkettä. Et vaan tajua mitä sulle puhutaan sekoilet.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Lopeta se selittely. Kirjoitit että juot viinaa kaksi pulloa päivässä ja että et saanut sen vuoksi sairaseläkettä. Et vaan tajua mitä sulle puhutaan sekoilet.

Taas menit vipuun, ei tuollaista ole kukaan sanonut 😁
        Miten voit olla noin yksinkertainen? Pitäisikö sinun käydä peruskoulu loppuun 😆

• Anonyymi00104
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Sähän tässä puhut sekavia. Henkilö kirjoitti; jupn viina kaksi pulloa päivässä ja en saanut B-lausunnolla eläkettä". Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Tai no, kohdallasi en ihmettele..

• Anonyymi00107
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Sähän tässä puhut sekavia. Henkilö kirjoitti; jupn viina kaksi pulloa päivässä ja en saanut B-lausunnolla eläkettä". Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Tai no, kohdallasi en ihmettele..

En ymmärrä, mitä tarkoittaa "jupn"?
        Ettet vain olisi päihtyneessä tilassa. . .

• Anonyymi00118
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ja ikää oli 23 vuotta ? Ei työhistoriaa?

• Anonyymi00119
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ensin kerrot juovasi kaksi pulloa päivässä ja sitten ihmettelet kun sinua sanotaan alkoholistiksi. Olet vajaakin päästäs?

• Anonyymi00122
        Anonyymi00051 kirjoitti:

MIFFÄ FAIHEEFFA MÄ OLEN KIFFJOITTANUT?!?! No sä taidat ollakin sit kunnon daiju. Sä kirjoitat eka et sä juot viinaa kaks litraa päiväs ja sit alat sekoilee ettet sä ole kirjoittanu mitää. Sä taidat olla ihan kunnolla latvakakkonen deeku. Tulee mieleen joku matalaotsa landelt ku sun sekoiluja lukee

• Anonyymi00123
        Anonyymi00107 kirjoitti:

En ymmärrä, mitä tarkoittaa "jupn"?
        Ettet vain olisi päihtyneessä tilassa. . .

Kuka ny oottais et viinaa juova jotain ymmärtäs. Sitähän sulle on koetettu selittää mut et vaan tajuu..

• Anonyymi00124
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Ja ikää oli 23 vuotta ? Ei työhistoriaa?

Ton deekun henkine ikä on jotain 8v. Sen aivosolut on jo menny

• Anonyymi00127
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Mistä vivuista nyt höpötät? Eli siis työnnät vipuja anaaliin. Pitäisiköhän sinun mennä alkoholivieroitukseen oikeasti

• Anonyymi00038

Huomattavan suuri osa työttömien hakemuksista hylätään.

• Anonyymi00042

Niin pitääkin hylätä. Lorvailu ei ole syy eläkkeisiin

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Niin pitääkin hylätä. Lorvailu ei ole syy eläkkeisiin

Kertoisitko mikä on lorvailun diagnostiikkanumero? Paljonko tuolla perusteella on haettu eläkettä ja montako lääkärinlausuntoa siitä on kirjoitettu?

• Anonyymi00048
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kertoisitko mikä on lorvailun diagnostiikkanumero? Paljonko tuolla perusteella on haettu eläkettä ja montako lääkärinlausuntoa siitä on kirjoitettu?

Nuoeet mitä enenevissä määrin. "Yhyy Yhyy kun elämä on niin kauheeta" Mitään ei osata , jakseta ja viitsitä.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Nuoeet mitä enenevissä määrin. "Yhyy Yhyy kun elämä on niin kauheeta" Mitään ei osata , jakseta ja viitsitä.

Et vastannut viestin kysymyksiin. Puhelet siis joutavia.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Luulosairauden (hypokondrian tai sairauspelon) koodi ICD-10-tautiluokituksessa on F45.2

Kuvaus: Tila, jossa henkilö pelkää sairastavansa vakavaa fyysistä sairautta, vaikka lääkärintarkastuksissa ei löydy viitteitä sellaisesta.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Luulosairauden (hypokondrian tai sairauspelon) koodi ICD-10-tautiluokituksessa on F45.2

Kuvaus: Tila, jossa henkilö pelkää sairastavansa vakavaa fyysistä sairautta, vaikka lääkärintarkastuksissa ei löydy viitteitä sellaisesta.

Luulosairaus ei tarkoita lorvailua.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Luulosairaus ei tarkoita lorvailua.

Kyllä tarkoittaa.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Kyllä tarkoittaa.

Ei, ei tarkoita. Ymmärrän kyllä, että Sinun mielestäsi niin voi olla, mutta se on vain mielipiteesi.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Ei, ei tarkoita. Ymmärrän kyllä, että Sinun mielestäsi niin voi olla, mutta se on vain mielipiteesi.

Kyllä tarkoittaa. Luulosairas luulee tarvitsevansa eläkettä että saa lorvailla

• Anonyymi00126
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Kyllä tarkoittaa. Luulosairas luulee tarvitsevansa eläkettä että saa lorvailla

Luulosairas luulee olevansa työkyvytön

• Anonyymi00129
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Luulosairas luulee olevansa työkyvytön

Kyllä varmaan.
        Eräs kaveri yritti eläkettä itselle 45 vuotiaana.
        En tiedä oliko luulosairas mutta kovasti yritti kekisä erillaisia syitä.
        Yksi syy oli muisti, muistitesteissäkin kävi mutta ei oikein menestynyt niissä.
        Tai no olihan niissä se vaikutus että häneltä peruutettiin kuorma-auto, rekka-, sekä linja-autokortti.
        No kaverilla oli iso hulppea asuntoauto joka täytti kuorma-autokorttivaatimuksen ja kaveri joutui myymään sen kun ei saanut enään ajaa sillä.
        Kaveri on remontoinut 2 taloa ja rakentanut yhden ja aloittaa ensi kesänä vielä yhden taloprojektin.

• Anonyymi00040

Vakuutuslääkärit ovat Jeesuksen lähettämiä parantajia: sokeat näkevät, rammat käevelevät ja työkyvyttömät ovat työkykyisiä.

• Anonyymi00065

Ei ole mitään taetta ellei ole myös työhistoriassa selkeään näyttöä sairalomien määrästä viimeisen 2-3 vuoden ajalta ja ei riitä muutamat päivät silloin tällöin vaan ikäänkuin lähes jatkuvasti sairaslomilla! Kuntoutuksissakin oltava joita minimissään 2 kertaa 10vrk jaksot.
      JOS hoitava lääkäri joka määrää näitä jatkuvia sairaslomia sanoo, että "laitetaanko työkyvyttömyyseläke paperit", niin suostu heti! Hoitava lääkäri tekee sen hakemuksen puolestasi ja 99,999 varmasti menee läpi!

• Anonyymi00086

Mulla oli sellainen historia että 2013 alkoi olkapäät reistailla ja ne leikattiin mutta lonkat alkoi kiukutella sen jälkeen.
        Kun lonkkiin asennettiin tekonivelet 2017 niin tuli esille selkäongelmat sekä ranne ja kyynärpääongelmat.
        Olin sairauslomalla ja osakuntoutustuella 2013 lähtien aika tiuhaan ja joskus 2018 sain osatyökyvyttömyyseläkkeen.
        Työni oli kuitenkin raskasta ruumiillista työtä ja työkyky alkoi loppua totaalisesti 4v sitten.
        Hain kokoaikaista työkyvyttömyyseläkettä mutta 2 hakemusta tuli hylkynä kunnes vuosi sitten hain 3 kerran ja yllätyksenä se meni läpi ja se myönnettiin lähes vuosi taannehtuvasti sen 2. hakemuksen ajankohtaan.
        Ikää oli päätöksen hetkellä 59v.
        Eli 11v sairaushostoriaa ja sen jälkeen eläke tuli, joukossa kuntoutuksia ja työkykyarviointeja, fysiatrien tutkimuksia yms.

• Anonyymi00075

Ei varmasti mene. Itsellä meni vasta kymmenennellä kerralla, kun lääkäri itse otti yhteyttä eläkevakuutuslaitokseen, eli Ilmariselle.

• Anonyymi00084

Prosessin on tarkoitus lannistaa hakija niin että hän luovuttaa. Jos jaksaa vuosia kuntoutusta, ja hakea lausuntoja eri lääkäreiltä ja tapella asian kanssa sitten EHKÄ menee läpi se kymmenes tai kahdeskymmenes hakemus. Nuo on pelkkää huijausta. Ei sieltä mitään eläkkeitä myönnetä ellei ole täysin liikuntakyvytön ja tuskin on helppoa silloinkaan. Sama homma täällä eli edelleen pitkäaikaistyöttömänä kortistossa. Itse luovutin jo näiden hakemusten suhteen. Vedänpähän sitten vaikka köyden kaulaani jos tuntuu etten jaksa. Pääseehän sitä silläkin.

• Anonyymi00088

Se yksittäisen tai useammankaan lääkärin lausunto ei riitä. Eläkehakemuksen käsittelee asiantuntijaryhmä jossa on yhteiskunnan eri alojen toimijoita, myös lääkäreitä, eläkevakuutusyhtiön edustajia ja sosiaalipuolelta. Jos kriteerit täyttyy ja ryhmän enemmistö on sitä mieltä että puoltavat hakemuksen hyväksymistä niin sitten hakijalle myönnetään työkyvyttömyyseläke.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Prosessin on tarkoitus lannistaa hakija niin että hän luovuttaa. Jos jaksaa vuosia kuntoutusta, ja hakea lausuntoja eri lääkäreiltä ja tapella asian kanssa sitten EHKÄ menee läpi se kymmenes tai kahdeskymmenes hakemus. Nuo on pelkkää huijausta. Ei sieltä mitään eläkkeitä myönnetä ellei ole täysin liikuntakyvytön ja tuskin on helppoa silloinkaan. Sama homma täällä eli edelleen pitkäaikaistyöttömänä kortistossa. Itse luovutin jo näiden hakemusten suhteen. Vedänpähän sitten vaikka köyden kaulaani jos tuntuu etten jaksa. Pääseehän sitä silläkin.

Tuon hylyn tuloksena tulee oikeus kuntoutukseen. Ei mikään huono juttu ,jos löytyy kuntoutettava työpaikka,niitä kun ei liiemmin ole. Kuntoutuvan työstä kun ei saa kertyä taloudellista hyötyä kuntouttavalle taholle. Mutta vakuutusyhtiöltä tulee tuolloin tulot joilla pääsee lähelle ansioita joita tienasi työelämässä. Tuo on sitten se kartoitus jolla katsotaan kykyä tehdä työtä. Eli ei ole pitkä ilo. Sen jälkeen palaat työttömäksi jahka työt sujuu ja jollei uusia vaivoja siunaannu niin.... Helpompi on saada valtiolta veturi kuin eläkeyhtiöiltä eläke.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Tuon hylyn tuloksena tulee oikeus kuntoutukseen. Ei mikään huono juttu ,jos löytyy kuntoutettava työpaikka,niitä kun ei liiemmin ole. Kuntoutuvan työstä kun ei saa kertyä taloudellista hyötyä kuntouttavalle taholle. Mutta vakuutusyhtiöltä tulee tuolloin tulot joilla pääsee lähelle ansioita joita tienasi työelämässä. Tuo on sitten se kartoitus jolla katsotaan kykyä tehdä työtä. Eli ei ole pitkä ilo. Sen jälkeen palaat työttömäksi jahka työt sujuu ja jollei uusia vaivoja siunaannu niin.... Helpompi on saada valtiolta veturi kuin eläkeyhtiöiltä eläke.

Ei ammtillinen kuntoutus tarkoita että pitää mennä jonnekkin töihin .
        Itse kävin istumassa yhden lukuvuoden koulun penkillä ja sain saman korvauksen kuin töissä.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Ainoa kuntouttava joka on realistinen on se 9e päivässä ilmaistyö joka voi olla sen 40 tuntia viikossa. Vakuutusyhtiöt pelaavat asiat niin ettei tarvitse maksaa mistään mitään.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Ei ammtillinen kuntoutus tarkoita että pitää mennä jonnekkin töihin .
        Itse kävin istumassa yhden lukuvuoden koulun penkillä ja sain saman korvauksen kuin töissä.

Jos olet niin onnellinen lottovoittaja että pääset ammtillinen kuntoukseen mutta suurin osa laitetaan suoraan työkkärin orjatyöhön 9e päivässä vaikka sen täyden työviikon.

• Anonyymi00079

Palvelun ammattilaisena turhin on elää. Rahanahneus voittaa senkin palvelusta hävitettäessä.

• Anonyymi00102

HAH! EI mene. KELAn lääkäri toteaa sinut työkuntoiseksi näkemättä sinua.

• Anonyymi00103

Kirjoittaa joku jolla ei ole minkäänlaista näkemysta tai kokemustakaan asiasta. Onkohan tämä sellainen vastaava asia mitä työnhaku. Kun on jo ennnakkoon tappiomielialalla niin eipä kannata tehdä mitään. Muutakuin valittaa jossain keskustelupalstalla

• Anonyymi00105

Lähes 40 prosenttia hakemuksista hylätään. Eniten hylkäyksiä tulee mielenterveysperusteisissa hakemuksissa (n 47 % niistä hylättiin v 2025) .

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Lähes 40 prosenttia hakemuksista hylätään. Eniten hylkäyksiä tulee mielenterveysperusteisissa hakemuksissa (n 47 % niistä hylättiin v 2025) .

Tässä huomataan kuinka mielenterveysongelmia ei pidetä oikeana sairautena.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Kirjoittaa joku jolla ei ole minkäänlaista näkemysta tai kokemustakaan asiasta. Onkohan tämä sellainen vastaava asia mitä työnhaku. Kun on jo ennnakkoon tappiomielialalla niin eipä kannata tehdä mitään. Muutakuin valittaa jossain keskustelupalstalla

Niih, no tuolta voi lukea https://www.keva.fi/uutiset-ja-artikkelit/tyokyvyttomyyselakkeiden-ja-tyoelakekuntoutuksen-hylkaysten-kasvu-on-monisyinen-ilmio/

Jos ei ole työ historiaa ja saikkuja sekä työterveyshuoltoa, riski hylkäykseen kasvaa.

Saattaapi olla, että työttömän riski hylsyyn on jopa kaksinkertainen työssä olevaan verrattuna.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Niih, no tuolta voi lukea https://www.keva.fi/uutiset-ja-artikkelit/tyokyvyttomyyselakkeiden-ja-tyoelakekuntoutuksen-hylkaysten-kasvu-on-monisyinen-ilmio/

Jos ei ole työ historiaa ja saikkuja sekä työterveyshuoltoa, riski hylkäykseen kasvaa.

Saattaapi olla, että työttömän riski hylsyyn on jopa kaksinkertainen työssä olevaan verrattuna.

Työttömällä ei ole juuri mitään mahdollisuutta saada sairaseläkettä, aivan sama vaikka olisi minkälaisia B-lausuntoja. Eniten hylkäyspäätöksiä tulee työttömien osalta. Käytännössä työttömien hakemukset menevät hylkyyn samamtien. T. asioista tietävä.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Työttömällä ei ole juuri mitään mahdollisuutta saada sairaseläkettä, aivan sama vaikka olisi minkälaisia B-lausuntoja. Eniten hylkäyspäätöksiä tulee työttömien osalta. Käytännössä työttömien hakemukset menevät hylkyyn samamtien. T. asioista tietävä.

Kummastuttaa sekin, että työttömän kohdalla hylsyyn vaikuttaa se, voisiko työtön tehdä jotain muuta työtä, mutta ilmeisesti työssä olevn kohdalla tätä ei ihmetellä?

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Kummastuttaa sekin, että työttömän kohdalla hylsyyn vaikuttaa se, voisiko työtön tehdä jotain muuta työtä, mutta ilmeisesti työssä olevn kohdalla tätä ei ihmetellä?

Älä viitsi.
        Työssäkäyvälläkin tulee vastaan se harkinta että kykeneekö tekemään jotakin työtä.
        Vasta reilu 60 (tai lähellä tuota ikää) astuu voimaan että kykeneekö tekemään sitä omaa työtä.
        No tietenkin mikä on työttömän oma työ, onko se työttömyys ja miten sairaus vaikutta siihen?

• Anonyymi00114
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Kaikki muut mahdollisuudet katsotaan ensin ennen eläkettä.

• Anonyymi00115

Tottakai eläkehakemus menee läpi kun lääkäri kerran näin määrää

• Anonyymi00120

Ei mene läpi

• Anonyymi00131

Kyllä menee, sen on suoli24 arvovaltainen "asijantuntiaraati " näin päättänyt

• Anonyymi00130

Ei kyllä suorilta mene vaatii kuntoutusta ja useita lausuntoja.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      22
      1801
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      348
      1528
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      211
      1133
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe