Tapaamisten määrästä ja laadusta tuoreehkossa parisuhteessa

Anonyymi-ap

Olen seurustellut keväästä saakka ihanan miehen kanssa. Meillä on kummallakin yläkouluikäiset lapset, jotka tulevat kyllä toimeen keskenään mutta eivät ole ylimpiä ystävyksiä. Pojilla on kovin erilaiset kiinnostuksen kohteet ja toimivat eri tavalla nukkumaanmenoajoista lähtien.

Mies harrastaa aktiivisesti, ja on harrastuksensa parissa joka ikinen arki-ilta 3-4 h ja usein viikonloppuisinkin. Tämä ei minua haittaa, sillä keksin kyllä itselleni puuhaa enkä jää yksinäni kotiin istumaan. Miehen poika ei käy äidillään ollenkaan, ja minun poikani viettää isällään useimmiten yhden yön viikonloppuna. Tuon yhden yön vietän miehen luona ja oman poikani ollessa pidempään isänsä kanssa loma-aikoina olen ollut miehen luona pidempiä pätkiä, kesällä jopa useamman viikon kerrallaan. Olemme myös lomailleet muutamaan otteeseen yhdessä, lapset mukana. Aikataulun salliessa käymme yhdessä ulkona syömässä, leffassa tms.

Ongelmaksi on muodostunut miehen valitus siitä, että emme koskaan kerkeä näkemään. Hänen mielestään olisi ihan hyvä järjestely, että hän tulisi poikansa kanssa meille joskus illlalla harrastuksensa jälkeen klo 20 tienoilla ja poistuisi sitten itse paikalta aamulla ennen kahdeksaa, jättäen minut selviytymään teinien kanssa. Välimatkaa meillä on muutama kymmenen kilometriä.

Minun mielestäni näemme olosuhteisiin nähden juuri niin paljon kuin on järkevästi mahdollista. Yhteen en ole vielä valmis muuttamaan. Mies on aivan tuskastunut vähäiseen tapaamisten määrään ja aloittaa asiasta riidan aina vaan useammin silloin kun lähden sieltä kotiini. Viimeiset kolme viikkoa ovat menneet samalla kaavalla: sunnuntaina kun lähden kotiini, alkaa viestittely siitä kuinka on masentavaa kun en ole siellä. Tämä muuttuu kyselyksi siitä, miksi he eivät poikansa kanssa voi tulla meille tuollaisille pikaisille yön yli vierailuille, joista edellisessä kappaleessa mainitsin. Minä en näille ole lämmennyt, sillä mielestäni se olisi epäreilua poikia kohtaan (jotka joutuisivat väkisin pitämään toisilleen seuraa) eikä myöskään minulle, sillä joutuisin viihdyttämään miehen teinipoikaa ja tuntemaan huonoa omaatuntoa siitä että hänellä ei ole mitään tekemistä. Kyselyt muuttuvat pian jonkun sortin sekoitukseksi itsesääliä ja minun moittimistani, kunnes lakkaavat kokonaan. Puolen päivän (tai pidemmän) mykkäkoulun jälkeen seuraa anteeksipyyntöjä joista kuitenkin paistaa taustalta se, että minä olen tässä väärässä.

Kun olemme yhdessä, ei mitään ongelmia ole. Viettäisin mielelläni aikaa yhdessä enemmänkin, mutta miehen harrastus vie tosiaan niin suuren osan arki-illoista (ja viikonlopuistakin), että emme kerta kaikkiaan kerkeä. Minä olen kuitenkin ihan tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen. Minä haluan tavata silloin kun siihen on oikeasti aikaa, eikä niin että yritetään kaikki juosta illalla samaan paikkaan vain siksi että voidaan taas aikaisin aamulla erota ja lähteä omiin hommimme. Plussana tietysti vielä se, että sille miehen teinipojalle mun pitäisi joka kerran järjestää nukkumapaikka, puhtaat lakanat, pyyhkeet jne. ja aamulla järjestää ne taas pesuun ja kaappiin.

Arvoisat kanssaeläjät, sanokaas olenko ihan kohtuuton?

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jätä mies.

• Anonyymi

Hän haluaa vain sitä

• Anonyymi

Ei ajattele muita kuin itseään

• Anonyymi

Kuulostaa hankalalta, ja molempien osapuolten tilanne on ymmärrettävä. Mies haluaisi nähdä enemmän, muttei ole valmis tekemään kompromisseja omien menojensa suhteen, ja kokee olonsa laiminlyödyksi kun kokee jäävänsä yksin, ja nainen ei jaksa arjen päälle turhaa säätämistä, ja yrittää huomioida myös lapset.

Voisiko tuohon löytää jonkun kompromissin, esim. Mies toisi pojalleen petivaatteet mukana jotka sitten vie mennessään, jotteivät ne ainakaan jäisi sinulle, ja jokin tietty yhdessä sovittu vierailuväli, esim. Kerran viikossa, ja myös vasta vierailuja teidän osalta sinne. Ehkä mies voisi myös vähentää harrastamista? Tai jos miehen poika on tarpeeksi iso, ehkä voisi olla esim. Kerran viikossa yön yksin kotona?

Kyllähän tuo pitkässä juoksussa voi rasittaa ettei kumppania nää kuin kerran viikossa. Kompromisseja täytyy kuitenkin tapahtua molempiin suuntiin, ja tällä hetkellä kuulostaa että kumpikaan ei tahdo tinkiä elämäntyylistään.

• Anonyymi

Todella toimivia ideoita!
        Mies ja hänen lapsensa ovat yhtä, aivan kuten sinun poikasi on sinulle tärkein niin kauan kunnes hän on omillaan. Tuossa ei ole mitään epäselvyyttä teidän kummankaan puolelta.

Loistavaa että teillä on omat tuvat, omat luvat!!!!!!!!!!!!!!!! Pidä tuosta kiinni tulevaisuudessakin. (pysytte kauemmin ystävinä :) )

Yhteinen aika: Ellei mies voi vähentää harrastustaan edes yhtenä päivänä viikossa nykyisen lisäksi, hänen ei pitäisi olla se, joka valittaa ajan puutteesta!

Ainoa kynnys on tuo miehen ja poikansa yhteiset vierailut kodissasi. Muista että poika ja isä ovat yhä se kokonainen pakketti jonka sinä joko hyväksyt tai hylkäät.
        Osaatko nähdä teidät neljä yhtenä perheenä hamaan tulevaisuuteen? Vai haluatko vain miehen ilman poikaa? Se todennäkoisimmin ei ole toimiva ratkaisu.

Mies ehkä haaveilee sinua avio/avopuolisokseen. Nyt olisi hyvä aika suoraan (mutta ystävällisesti) jutella ja kertoa ettei nykyinen järjestelmänne ole sopiva sinua ja lastasi kohtaan. Sen enempää kuin hänen poikaansakaan kohtaan. Tuo vähä vapaa-aika jonka mies näyttää kykenevänsä järjestää kuuluisi keskitäytyä omaan lapseensä, opettamaan ja ohjaamaan häntä.

Tietenkin pysytte yhä ystävinä ja tapaatte vain silloin kuin se parhaiten sopii kaikille!

• Tuo on seurustelusuhde, eikä edes tiivis seurustelusuhde (ei kihloissa).

Tietoa eri parisuhdemuodoista: Pari voi elää avoliitossa, avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa. Eri parisuhdemuodoissa elävien oikeudet ja velvollisuudet ovat erilaisia; https://www.suomi.fi/kansalaiselle/parisuhde-ja-perhe/parisuhde

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5093
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      111
      2616
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2064
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1670
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1279
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1269
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1038
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1019
    Aihe