Mitä mieltä palstalaiset sinkut ovat ehdotukseen, että valtion pitäisi maksaa intiimiä seuraa nille, jotka eivät läheistä seuraa muutoin saa? Näin ehdottaa porillainen cp-vammainen Satakunnan Kansan haastattelussa 4.12.2024 julkaistussa jutussa. Hänen mukaansa "Seksistä tulee arvokas olo, että on haluttu. Olisi hankalaa, jos ei saisi seksiä lainkaan, sillä se vaikuttaisi mielenterveyteen. Ostoseksi hoitaa mielenterveyttäni tosi paljon."
Se, että valtion pitäisi maksaa, on provoilua Satakunnan Kansan jutussa, mutta siihen sisältyy totuuden siemen. Se on ihan ajattelemisen arvoinen asia, kun miettii suomalaisten yleistynyttä pahoinvointia. "Olisi hankalaa, jos ei saisi seksiä lainkaan, sillä se vaikuttaisi mielenterveyteen."
Luin jostain, että Suomessa on nykyään enemmän mt-hoitoa ja lääkitystä saavia kuin koskaan aikaisemmin. Onko diagnosointi parantunut vai elävätkö sinkut puutteessa? On se sääli, jos ihminen ei elämänsä aikana saa rakastavaa kosketusta. Kyllähän siinä pää menee sekaisin. Tämän tietää jokainen mies, jolla ei koko elämänsä aikana ole ollut ainuttakaan tyttöystävää tai yhden yön juttua.
Olen joskus tosissani miettinyt, että Suomen peruskoulun pitäisi varmistaa, että jokainen joka haluaa saa yhden intiimin kokemuksen peruskoulun päättymiseen mennessä. Silloin kukaan ei jäisi siihen tilanteeseen, että iän karttuessa kokemuksen puute nousee niin suureksi asiaksi, ettei lopulta enää halua seuraa, kun on vaikea myöntää, että "olen 43-vuotias ja tämä on eka kertani." Olisi hyvä, että sen ekan kerran saa jo peruskoulussa eli valtion rahoilla.
Intiimiä seuraa valtion rahoilla?
30
250
Vastaukset
- Anonyymi
Aika kivasti jakelivat joulurahoja eduskunnassa. Mitä nyt 50 miljoonaa.
Sitten rähistään monista tuista.
Eikö tuollainen joululahjoittelu oke maasoitusta.
Vilma- Anonyymi
Sä et oikeen taida tietää mitä puhut? Niillä rahoilla autetaan ihan järkeviä kohteita! Miksei hyvin vointialueet itse rahoita niitä tien korjauksia ? Sano miksei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä et oikeen taida tietää mitä puhut? Niillä rahoilla autetaan ihan järkeviä kohteita! Miksei hyvin vointialueet itse rahoita niitä tien korjauksia ? Sano miksei?
Miksi pitää odottaa, että valtio maksaa. Jokainen voi omalla rahalla ostaa sitä seksiä.
- Anonyymi
mä voisin niin huviksi laitta noitga lämpöjä mitä näyttää
19,0
-6,6 - Anonyymi
16:15
Liikennelaitos/Destia vastaa teistä.
Hyvinvointialue vastaa terveydestä ja sosiaalihuollosta.
Etpä tiennyt itse, mitä kirjoitit.
Vilma- Anonyymi
Nyt kannattaa lukea vielä kerran mihin nuo rahat menee😂oot kyllä varsin tyhmä ihminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kannattaa lukea vielä kerran mihin nuo rahat menee😂oot kyllä varsin tyhmä ihminen
17:18
Minkälainen ihminen sinä olet?
Tarjoan tietoa. Jos et ota sitä vastaan, minkä minä sille voin?
Vilma
50 miljoonaa on paljon, varsinkin, kun leikellään samaanaikaan.
No, saavat leikkiä joulupukkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17:18
Minkälainen ihminen sinä olet?
Tarjoan tietoa. Jos et ota sitä vastaan, minkä minä sille voin?
Vilma
50 miljoonaa on paljon, varsinkin, kun leikellään samaanaikaan.
No, saavat leikkiä joulupukkia.Ja veteraaneja on vain 1.1.2024 jäljellä 2000.
Ehkä organisaatiossa on pullahiiriä.
Vilma
- Anonyymi
Lääke tuohon on normaali lämpö ja poskisuudelmien käyttöönotto tervehtiessä. Suomalaiset ovat ateistinen kansa, jolta puuttuu terve järki ja empatiakyky.
Kannatan ap:n ehdotusta lämpimästi, ja nimenomaan peruskoulun ala-asteella, sen alkupuolella, kuten se aikoinaan 70-luvulla jo olikin, ihan koulun tiloissa. Kuulemani perusteella se on myös tätä päivää, mutta voihan siellä jokunen välistä putoajakin olla.
- Anonyymi
Ei, nytkin jaetaan valtion rahaa ihan holtittomasti kohta ollaan samassa tilassa kuin Argentiina.
Mitähän sä nyt oikein tarkoitat. Siis peruskoulun loppuun. Nehän on lapsia vielä!
Muutenkaan mä en ostoseksiä ymmärrä. Ihan kokemuksesta sanon, että jos jonkinlaista sponsoria on ilmaantunut. Vaivaannuttavaa vaan tälläset tarjoukset. Mulla ei mitenkään ois rahasta kiinni, mutta vastenmielistä tuntemattoman kanssa. Siitähän ne mieliterveys ongelmat tulis just.- Anonyymi
"Siitähän ne mieliterveys ongelmat tulis just."
Nimenomaan juuri noin.
- Sheena - Anonyymi
Kyllä, tosissani tarkoitin, että yläkoulun 9. luokalla kaikille sitä haluaville tarjotaan mahdollisuus kokea se "ensikerta" intiimiä kanssakäymistä. Ettei myöhemmällä iällä kokemattomuus nouse henkiseksi esteeksi, jos ensikerta lykkääntyy liian vanhalle iälle.
Ei 40-vuotias mies voi mennä baarissa iskemään naista ja kertoa, että poikuus on tallella. Se saattaa vähentää naisen kiinnostusta alkuvaiheessa kokemattomaan jantteriin.
- ap - Anonyymi
Tuo on syynä siihen, miksi itsekään en ole harkinnut maksullisiin menemistä. "Mulla ei mitenkään ois rahasta kiinni, mutta vastenmielistä tuntemattoman kanssa. Siitähän ne mieliterveys ongelmat tulis just."
On jännä kuinka erilisia ihmisiä maailma on täynnä. Toisille maksullisiin meno voi olla ihan harrastus! Minä en menisi, koska ei kukaan nainen oikeasti myy itseään kuin pakon edessä. Se ei ole vapaasti, vaan olosuhteiden pakossa valittu ammatti.
- Anonyymi
Ja höpöhöpö, ei muuta.
- Sheena - Anonyymi
Vammaisia ajatuksia.
Ei mul muuta tähän.- Anonyymi
Ihmisiä on moneen junaan. On selvää, että kaikki eivät ole kanssani tai aloituksessa mainitun lehtijutun henkilön mielipiteiden takana. Juttu on muuten tässä:
https://www.satakunnankansa.fi/ihmiset/art-2000010859961.html
Porilainen cp-vammainen Niilo Virta, 26, käyttää toista tuhatta euroa vuodessa seksin ostamiseen: ”Seksistä tulee arvokas olo, että on haluttu”
Jos nyt ajatellaan esimerkiksi cp-vammaisia ja muita vastaavia tahoja, joita kansakunnan silmissä pääosin pidetään edelleen ö-luokan kansalaisina ja keskimäärin pääsääntöisesti lähinnä säälitään muutaman metrin päästä, niin kannatan. Ja kyllä, valtion kustantamana.
- Anonyymi
Rohkea näkemys asiaan. Arvostan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Eikö ole mitään traffipalstaa vammaisille.
Vammoja on niin erilaisia. Et edes kaikkea äkkiseltään huomaa.
Treffiohjelmaa ehdotan, ettei käy niin, kuten vuosia sitten; joku sika otti autoonsa tytön pysäkiltä ja raiskasi tämän.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
En tiedä rohkea, ehkä vain solidaarinen. Jokainen voi omalla kohdallaan miettiä kuinka tärkeänä pitää omaa seksuaalisuuttaan ja mahdollisuuksia sen toteuttamiseksi toisen ihmisen kanssa. Useimmille se on todella tärkeää, miksei siis vammaisillekin, joilla on kuitenkin huomattavasti rajatummat mahdollisuudet löytää vapailta markkinoilta joku toinen jonka kanssa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan tyydyttävällä tavalla. Kun verorahoja palaa joka tapauksessa kaikkeen jännittävään ja hämmästyttävään, niin yhtä hyvin niillä voidaan yrittää mahdollistaa tietyn, rajatun ihmisryhmän parempi elämänlaatu.
Tää on mun mielipiteeni ja ihan mielelläni maksan veroni Suomelle, käytetään ne sitten Petterin leikkijunarataan tai vammaisten seksipalveluihin. Tai no jos noista kahdesta valitaan, niin Petteri jää ilman junarataansa 100 kertaa 100:sta 😁Anonyymi kirjoitti:
Niin. Eikö ole mitään traffipalstaa vammaisille.
Vammoja on niin erilaisia. Et edes kaikkea äkkiseltään huomaa.
Treffiohjelmaa ehdotan, ettei käy niin, kuten vuosia sitten; joku sika otti autoonsa tytön pysäkiltä ja raiskasi tämän.
VilmaVilma hyvä. Vammaisetkin osaavat käyttää Tinderiä ja muita valmiita alustoja, ei tarvita mitään erillistä kanavaa, vain tukea siihen, että IRL kohtaamiset mahdollistuvat rajoitteista huolimatta ja ellei sopivaa partneria tahdo löytyä, on olemassa kätevä Kela-seteli jolla ostaa ammattilaisen palvelua.
Jaa, intiimiä kosketusta valtiolta? Kukahan tämän kosketustyön konkreettisesti tekisi? Varustetaanko nyt se orjalaiva ja käydään ostamassa jostakin intiimikosketusorjia hoitamaan homma?
Jospa nyt kuitenkin jätettäisiin se valtion kaikkivoipainen hellä hoiva edes jostakin asiasta pois.- Anonyymi
Komppaan.
Vammaisasiaihmisellä voisi olla ajatus jonkin treffiohjelman luomiseen.
Vilma
Barbarathan ovat kaikille kait.
- Anonyymi
En lukenut. Seksistä on tehty jumala. Aivan hhaissea.luokaa mitä luoutte ja kärsikää . Hyvää loppuelämää 🤷♀️
- Anonyymi
se että etsitään, seksiä mistä sitä helpoimalla saa, joutuu varsinkin miehen ijästä,
- Anonyymi
Lähitapiola ja kela ei paljasta enempää turvista 🤭
- Anonyymi
En kannata.
Ei tuossa ole kyse kuitenkaan vedestä, ruuasta ja lämmöstä ja terveydenhoidosta, jota ei tahdo riittää kaikille tarvitseville, em. mukaan lukien.
Eikä se alkuperäinen idea tainnut edes olla intiimiä seuraa, vaan avustamista intiimiin yhteyteen seuransa kanssa. - Anonyymi
Sinäsä olisi oikeus ja kohtuus oli kuulemma hotelli yrjössä kaisaniemessä kansanedustajilla huorat huoneiden kanssa ja mitä luultavammin valtion piikkiin itse en moista etua tartti kun miellän asian niin jot huoraan en koskis pitkällä tikullakaan ja tällä tarkoitan etten mistään hinnasta panis huoraa sille en toki voi mitään millaisi joistakin naisista on saattanut tulla minun jälkeeni ja jos olis niin että mun tarvis huorissa käydä ni ne maksais mulle enkä minä niille tyhjän kun saa pyytämättäkin toki maksullisissa käynti on mielenterveyden kannalta parempi vaihtoehto si taas kun se yhdenillan kivan ettiminen jostain muualta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964