Mitäs semmoinen voi tehdä kun jokainen itse tietää mitä haluaa kykenee ja ei kykene ? mielipiteitä kiiitos
ammatinvalintapsykologi
29
258
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän siellä yritetä kehittää työttömälle MT-ongelma väkisin, leimata ihminen ja näin siirrettyä Kuntouttavaan työtoimintaan...
- Anonyymi
Kävin tuossa alkuvuodesta yhden kerran...joku nuori pimu siellä kyseli ja kirjoitteli ylös..ehdotteli jotain ym diipa daapaa....en mennyt toista kertaa eikä kokohommasta ollut mitään hyötyä..en sitä kyllä odottanutkaan. Ei ollut pakollinen
- Anonyymi
juu on kokemusta myöskin ei mitään hyötyä ollut. Se on niin että ihminen ite tietää omansa asiansa kuin joku tommonen tekemälle tehty ammatti.
- Anonyymi
Pitäähän julkista työllistää. Työttömät on vaan yksi väline, millä luodaan lusää virkoja.
Jos oikeasti haluttaisiin työttömyys ja valtionvelka pois, olisi Pääministeri ajanut kansanedustaja ulkomaankauppaa tekemään. Nythän nämä ns "kansanedustajat" loisivat vain veroeuroilla eivätkä tee muuta kuin kiristävät kabsan oloha huonommiksi.
Katuryöstöt on jo alkaneet, sisällissota on ovella. Riikka Purra ruoskii Soinin kokoamaa kansaa ja luo persuista porvaristoa, jota siitä ei ikinä tule. Purran ja Orvon Perustuslain vastaisten päätösten tuhoja korjataan seuraavat 50 vuotta, jos tuo porukka ei sitä ennen tule syrjäytetyksi.
Viimeistään kun Ukrainan sota päättyy ja lasketaan se hinta, mitä on seinähullut päättäjämme rosvouskiimassa tehneet, silloin kansan kuppi menee nurin.
Purrakin on alunpeein vihreän liikkeenn ja minimalismin kannattaja , niin hyvä on haukkua "vihervasemnmstoa". Kannattaa lukea netistä muurakin kuin ilrapäiväroskalehtiä.- Anonyymi
Kannatta opetella kirjoittamaan ja jäsentämään ajatuksensa niin että niitä voisi ehkä joku muukin ymmärtää. Ja vetää se folihattu vielä tiukemmin päähänsä tai jotain muuta mitä ei tässä voi mainita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannatta opetella kirjoittamaan ja jäsentämään ajatuksensa niin että niitä voisi ehkä joku muukin ymmärtää. Ja vetää se folihattu vielä tiukemmin päähänsä tai jotain muuta mitä ei tässä voi mainita
Aloitus oli ihan selkeä. Siellä päässä on vika jos ei suomea ymmärrä. Mars kouluun eläkeikässä on aikaa opiskella.
- Anonyymi
Täysin turha ammattikunta.
- Anonyymi
Komppaan. Olin testeissä viime vuosisadalla, ja tulos oli aivan eri kuin kiinnostuskohteeni, johon hain omin päin testin jälkeen. En ole vielä katunut omaa ammattialanvaihtoa.
- Anonyymi
sinä et pärjäsi edes siinä ammatissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä se kun on näitä "moniosaajia"paikalla. -joilta kaikki sujuu kuin vettä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä SINÄ pärjäät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kun arvaan- pärjäät ihan omassa lajissasi.
- Anonyymi
Kerron oman kokemukseni. Elämäni yhdessä vaiheessa pienen lapsen äitinä olin miettimässä mitä loppuelämälläni tekisin. Päätin mennä työkkärin ammatinvalintapsykologille. En uskonut enkä tiennyt mennessäni että minulla on mahdollisuus unelmani toteuttamiseen. En tiennyt opintojärjestelmistä ja mahdollisuuksistani ja omista kyvyistäni. Tahtoa muutokseen kyllä riitti. Oma aloitteellisuus on kaikessa se tärkein asia. Ei toinen, psykologi tai työkkärin työntekijä tee sinulle valmista elämää!
Psykologista oli itselle apua ja moni muukin on kertonut tätä. Itselle se muutti kaiken. Lähdin uudelle uralle ja sillä olen vieläkin. Psykologi voi löytää jotain omasta näkövinkkelistään mitä itse ei ole huomannut koska sitä on monesti omiin ongelmiin niin urautunut ja sokea itselle. Samoin jos on terveydellisiä ongelmia niin niihin voi saada jotain apua ja ohjausta.
- Anonyymi
Mulle ehdotettiin viulustia iässä yli 20v. enkä ole koskaan soittanut viulua. Tuntuvat tietävän ammateista :D
- Anonyymi
Saas nähdä oisko rummut vuorossa
- Anonyymi
Mitä sinusta lopulta tuli, tyhjänpaskanjauhaja ja vikisijä jollekin suoli24 forumille?
- Anonyymi
Samalla logiikalla minulle (ylempänä: viime vuosisadalla) ehdotettiin uutta ammattialaa.
- Anonyymi
Yhdistelmäajjoneuvonkuljettajaksi ryhtymistä ehdottivat, Ei ole ajokorttia, ikinä ajanut autoa tai mitään moottoriajoneuvoa...
- Anonyymi
on yllättävän paljon ihmisiä jotka ovat täysin kuutamolla oman ammatinvalintansa tai elämänfilosofiansa kanssa. Ovat lähes kyvyttömiä sellaiseen valintaan ja päätöksentekoon. Menee pää niin sanotusti halki sellaisesta pohdinnasta. Ei jokainen suinkaan tiedä mihin kykenee tai onko itsellä piileviä lahjakkuuksia. Muutoksen haluakaan ei kaikilla ole. Nykyinen elämäntapa vetää puoleensa kuin magneetti. Ihminen addiktoituu helposti terveyttänsä tuhoaviin juttuihin jos muuta ei ole tilalle laittaa. Tyhjiö täytyy aina jollakin. Joko addiktoidut hyviin asioihin tai addiktoidut huonoihin asioihin. Ammatinvalintapsykologi voi auttaa vain jos itsellä on edes pikkaisen halua muuttua ja uudistua. Muutoin keskustelu törmää seinään.
- Anonyymi
MITEN se tietää jos itse ei tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MITEN se tietää jos itse ei tiedä?
kaiketi yrittää kyselemällä löytää asikkaastansa jonkun pienenkin tarttumakohdan. Ulkopuolinen voi nähdä sellaista mitä asiakas itse ei näe eikä ymmärrä. Toki jos pysyy mykkänä niin sitten ammattilainenkaan ei pääse kiinni. Nämä eivät ole helppoja asioita ammattilaisellekaan.
https://www.youtube.com/watch?v=8xrQFvcNdR0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaiketi yrittää kyselemällä löytää asikkaastansa jonkun pienenkin tarttumakohdan. Ulkopuolinen voi nähdä sellaista mitä asiakas itse ei näe eikä ymmärrä. Toki jos pysyy mykkänä niin sitten ammattilainenkaan ei pääse kiinni. Nämä eivät ole helppoja asioita ammattilaisellekaan.
https://www.youtube.com/watch?v=8xrQFvcNdR0No joo kerran oli likka joka lykkäs verveen. josta taas ei ollut mitään hyötyä olisi pitänyt itse tietää mitä haluaa.
- Anonyymi
työllistymisessä ei ole kyse siitä mitä sinä haluat ja mihin kykenet, vaan siitä mitä valtio haluaa ja mihin sinä valtion mielestä kykenet
- Anonyymi
Mene hyvä ihminen yksityiselle sektorille töihin, Sinne tosin on vaikea päästä. Yksityinen työantaja kun ei ole sosiaalitoimisto.
- Anonyymi
Ei vaan Suomen perustuslaki takaa jokaiselle oikeuden valita ammattinsa, työnsä ja elinkeinonsa!
- Anonyymi
No palauttaa maanpinnalle ja nykyhetkeen ja sen mahdollisuuksiin.
Nykyisin työtön alkaa tekemään työtä vasta kun saa ministerin palkkaa eli ne harhat ammutaan alas....- Anonyymi
pah normi palkka ok
- Anonyymi
Jos sellainen henkilö joka tietää mitä haluaa tehdä työkseen ja kykenee siihen eikä kuitenkaan hakeudu työhön kyllä todellakin tarvitaan psykologia ja ties mitä lääkäriä apuun, koska on kasvanut vinoon eikä kykene tekemään mitään asioiden eteen. Kyvytön siis ottamaan itsestään mitään vastuuta ja vain kaivaa nenää ja raapii persettä.
Vapaankasvatuksen tuotosta moiset vellihousut luuserit.- Anonyymi
Entäs sellaiset jotka tietää mitä osaa ja tekee sitä mutta salaa mitäs ne tarttee apuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769402Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per623396- 442784
- 282292
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto532255Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 141965
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151793- 691725
- 181659