Kuinka kauan kylässä jouluna

Anonyymi-ap

Vanha sanonta sanoo, että kalat ja vieraat alkavat haista kolmessa päivässä eli vieraiden ei tykätä yleensä viipyvän yli kolme päivää kylässä. Siihen liittyen näin joulun lähestyessä kysyn:
- jos menet jouluksi kylään, kauanko aiot viipyä?
- jos luoksesi tulee vieraita, mikä on mielestäsi maks.aika, joka on mielestäsi vielä ok?
- onko kestolla eroa, jos kyse lähisukulaisista, esim. aikuisista lapsista?

Pitääkö vieraan mielestäsi osallistua kyläpaikan kotitöihin ja ruokailun ym. kustannuksiin?

8

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi yleensä pitää tunkea toisten luo?ennen kaupungista menivät kotipaikalleen sukulaiset kutsumatta juomaan viinaa ja syömään jouluna,olihan se touhua. Hommatkaa omat kinkkunne ja syökää ne kotonanne!

• Anonyymi

Vanhempani saavat olla juuri niin kauan kuin tahtovat, samoin muksuni. Muksun kohdalla tuo on tosin vielä teoreettista, koska hän asuu vielä luonani. Sitten kun muksu on aikuinen, niin oleellista on onnistuuko hän löytämään täysijärkisen kumppanin. Jollei, niin sitten ei tarvitse kovin pitkäksi aikaa tulla. Siskoni asuu niin lähellä, että ei hän yöksi tulisi. Muut sukulaiset eivät käy kylässä. Myös ystäväni menevät yöksi kotiinsa. Viimeisin pidempään oleskellut vieras oli eksäni, joka pyöri tässä viikon päivät. Ei onnistunut vielä ärsyttämään yhtään.

Ne vieraat, jotka yleensäkään luokseni tulevat, ruokin ihan mielelläni. Tietysti kaupassa saa käydä ja lähisukuni kyllä tekeekin niin, ihan erikseen mainitsematta. Heillä on lyhyellekin vierailulle tullessaan aina jotain tuomisiakin mukanaan. Myös kotitöihin osallistuminen on mun lähisuvussani itsestäänselvyys. Ei vaikkapa astioiden pois keräämisestä ja koneeseen laitosta tarvitse erikseen sanoa.

• Anonyymi

Fiksuja vieraita sinulla. Osallistuvat töihin ja ostoksiin. Eksäni eivät ole minun luonani käyneet kuin yhteisten lastemme juhlissa lyhyesti. Pitempää en heitä talooni haluaisikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksuja vieraita sinulla. Osallistuvat töihin ja ostoksiin. Eksäni eivät ole minun luonani käyneet kuin yhteisten lastemme juhlissa lyhyesti. Pitempää en heitä talooni haluaisikaan.

Aika usein lähin suku tuppaa olemaan samanlainen kuin itse on. Tietysti joku joskus oppii jotain itsekseenkin, mutta yleensä se lähin suku on samojen ihmisten kasvattama ja sitten ne, jotka kasvattivat. Tai tohon tulemaan olen ainakin itse tullut, kun olen ympärilleni katsellut, ystävien ja entisten kumppanien sukuja jne. Tuppaavat olemaan käytöstavoiltaan keskenään hyvin samanlaisia.

Mä tulen tuon kyseisen eksäni kanssa erittäin hyvin toimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika usein lähin suku tuppaa olemaan samanlainen kuin itse on. Tietysti joku joskus oppii jotain itsekseenkin, mutta yleensä se lähin suku on samojen ihmisten kasvattama ja sitten ne, jotka kasvattivat. Tai tohon tulemaan olen ainakin itse tullut, kun olen ympärilleni katsellut, ystävien ja entisten kumppanien sukuja jne. Tuppaavat olemaan käytöstavoiltaan keskenään hyvin samanlaisia.

Mä tulen tuon kyseisen eksäni kanssa erittäin hyvin toimeen.

Ai niin ja jos se on oma jälkikasvu, joka ei osaa käyttäytyä, niin kannattaa myös vilkausta peiliin. Osasyyllinen löytyy yleensä sieltä. Onko ne lapset tullut opetettua passattaviksi jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja jos se on oma jälkikasvu, joka ei osaa käyttäytyä, niin kannattaa myös vilkausta peiliin. Osasyyllinen löytyy yleensä sieltä. Onko ne lapset tullut opetettua passattaviksi jne.

Tämä ei päde uusperheisiin. Joku muu ne lapset on kasvattanut.

• Anonyymi

Onko vielä liian moternia tulla kylään vain kutsuttuna?

• Anonyymi

Minusta on mukava joskus saada yllätysvieraitakin, mutta toki silloin on korrektia viimeistään ovella kysyä, sopiiko tulla. Meillä lähisuku tunkee kahdeksikin viikoksi loisimaan kysymättä, sopiiko tulla ja koskeakoulutuksestaan huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi maalaisjärki puuttuu ja eivät ymmärrä auttaa vieraspaikan töissä juuri mitään puhumattakaan ruokailukustannuksista. Oletus on, että “pappa betalar”.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8082
    2. Voi luoja miten haluaisin

jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5826
    3. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      42
      5530
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      110
      2250
    5. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2148
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      81
      1666
    7. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      117
      1514
    8. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      121
      1486
    9. Ymmärtääkö miehet

Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      140
      1106
    10. On hyvä nainen

Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      81
      1076
    Aihe