Erotako hyvästä suhteesta?

Anonyymi-ap

On nyt tarve saada omia ajatuksia ulos ja kiitos jos joku jaksaa näihin kommentoida. Olen ollut parisuhteessa kolmisen vuotta ja emme asu yhdessä. Tapasimme Facebook datingin kautta. Mies vaikutti järkevältä ja tuli tavatessa jotenkin levollinen olotila. Ajattelin sen olevan hyvä merkki ja päätin seurata tuota fiilistä. Pikkuhiljaa tutustuttiin ja nyt kun muistelen alkuaikoja, niin olihan meillä jonkinlaista taikaa yhdessäolossa. Silti koin usein sisäistä ristiriitaa ja epävarmuutta. Ihmettelin laimeita tunteitani. Olen toki hitaasti lämpiävä. Muutaman kerran suhteen alussa vaisto varoitti miehestä, mutta sivuutin ne. Se oli ehkä virhe, koska nuo eivät ole jättäneet minua rauhaan. Mies on kertonut minulle avoimesti, että edellisessä noin 20 vuotta kestävässä suhteessa hän oli ollut väkivaltainen vaimoaan kohtaan kaksi kertaa. Parisuhde ei päättynyt näihin syihin vaan muista syistä ja he ovat pysyneet hyvissä väleissä eronkin jälkeen. Olenkin ymmärtänyt miehen ylilyöntien olleen lähinnä ravistelua ja läpsäisy. Viime kesänä riidan yhteydessä mies tuli aika lähelle kasvojani huutamaan. Tämä pelästytti minut. Olimme olleet negatiivisessa kierteessä muutamia kuukausia erilaisen näkemyksen ja siihen liittyvien arvojen takia. Läheisyys ja seksi katosi. Erosimme. Aloin voimaan eron jälkeen paremmin. Kaikki parisuhteesta johtuva stressi oli poissa. Ilo tuli elämääni. Päätöstä tehdessä sydämeen tuli rauha ja päätös tuntui oikealta. Tätä kesti aikansa kunnes aika teki tehtävänsä ja molemmat alkoivat nähdä suhteen hyvät puolet ja sen kaiken hyvän mitä meillä oli. Olimme ja olemme edelleen toistemme parhaat ystävät ja löydämme helposti yhteisiä mielenkiinnon kohteita, keskustelun aiheita ja mielekästä tekemistä. Olemme aloittaneet uudestaan yhdessä, mutta jokin aiheuttaa minulle sisäistä stressiä ja olen epävarma siitä onko tämä minusta itsestäni johtuvaa vai parisuhteesta johtuvaa. Tavallaan kaikki on hyvin, mutta tavallaan tietyt asiat vaivaavat minua kuten se että mies suhteen alussa ehdotti kolmatta pyörää meidän sänkyyn. Keskustelimme asiasta ja hän on muuttanut mielensä asian suhteen eikä ole enää kiinnostunut aiheesta. Minua vain kalvaa ajatus olenko sittenkin väärän miehen kanssa. Olen sisimmässäni yltiöpäisen romanttinen ja koko ajatus siitä että pitäisi jakaa oma rakas toisen ihmisen kanssa sängyssä tuntuu kuvottavalta. Nyt ilo on taas kadonnut suhteen myötä elämästäni ja olen enemmänkin stressaantunut kuin onnellinen. Olen kyllä ollut sitoutumiskammoinen, mutta tämä on lieventynyt iän myötä. En nyt vaan saa itse kiinni enkä oikein hahmota onko oma oloni parisuhteesta vai minusta itsestäni johtuvaa. Ero pyörii taas mielessäni ja sen tuoma helpottava vaikutus. Meillä voisi olla hyvä tulevaisuus edessä. Molemmilla on hyvät työt, pääsemme matkustelemaan ja tekemään kivoja yhteisiä juttuja. Silti jokin vaivaa....

3

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eroa

• Anonyymi

No en jatkaisi on se luottamus mennyt jos mies on käyttäytynyt pelottavasti ja haluaa toista naista.
      Onko hänellä joku tietty nainen ketä haluaisi?
      Voihan se olla että sinä et vain riitä enää hänelle.

• Anonyymi

Mies on selvästi rauhoittunut ja haluaa jatkaa sinun kanssa ehkä tajusi että loukkaisi sinua. Anna mennä ja nauti elämästä. Toi juttu on vain sun omassa päässä. Mitä enemmän mietit sitä isompi siitä tulee
      Älä elä menneessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      10
      3379
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1858
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      982
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      948
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe