https://www.nettiauto.com/byd/han/14729812
Miksi sähköautossa 1000km maksaa tuhansia euroja? Miksi polttomoottoreissa ei arvo laske tällä tavalla. Miettikääs mikä tuon hyvitys on jos pyynti on tuo 46590? 35-40 voi saada parhaillaan 4 tonnia ajetusta 75 tonnin(uutena) maksaneesta sähköautosta. Arvonalennus per km on aivan hirvittävä.
Miksi joku ostaa vielä sähköautoja joissa rahat katoaa tuosta vaik?
Ja etsippäs nettiautosta vastaavan arvonlaskun kokenut polttis? Niin et löydä koska sellaista ei ole olemassa😂
Miksi 75tuhannen sähköauto heti 4tkm ajettuna 46590e?
36
346
Vastaukset
- Anonyymi
Otetaan esimerkkinä myös upea mersun eqe. Miksi mersussakin 100km on maksanut 3000-4000e? Tuo mersu noilla amg paketeilla jne on maksanut noin 80000-85000e. Tuo 300 on alkaen 77 tuhatta mutta sillä tuota ei vielä saa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/eqe/14756416
Miksi sähköauto kärsii tälläisestä arvonalenemasta mutta esim 2024 vuoden halvimmatkin dieselit ja hybridit e sarjasta maksaa 65-70tonnia enemmänkin ajettuina?😎 sähköauto laskee arvon nopeasti- Anonyymi
Anteeksi 1000km on maksanut 3-4 tonnia
- Anonyymi
Sähköautossa ne käyttökustannukset laskutetaan moninkertaisena vs bensa heti kun vaihdon aika tulee, silloin ne realisoituvat kuinka kalliit olikaan kilometrit.
- Anonyymi
Patteriautot kelpaavat leasing-autoina, joiden hintaa sponssataan ovatkätisten veronalennusten kautta. Tällöin on mahdollista pyytää laatuun nähden suhteettoman kallista hintaa.
Todellinen arvo paljastuu, kun patterivatkaimia yritetään myydä omalla rahalla ostaville. Uusien kauppamäärät romahti jo 1½ vuotta sitten (kun sähköuskovaisten hihhulijengi oli omansa saanut).
- Anonyymi
Bmw IX joka ollut uutena noin 95000e. 33 tuhatta ajettuna päälle 50000e pyynti...mihin katosi kymppitonneja? Tässä 1000km ei ole ole toki maksanut kuin 1000-1500e joten tämä on jo edullista.
https://www.nettiauto.com/bmw/ix/14624647
Kyllä sähköautolla säästää- Anonyymi
Aivan turha. Todellinen palstan polttistoopen hinnan alennus on 0€. Tonnin lintta on tonnin lintta huomennakin ja tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Piensarjan luksus autoja joita ei voi käytännössä korjata. Edes purkaamoilta ei löydy osia.
- Anonyymi
Katso vaikka BMW M autojen hintoja.
M& malleja on 4 kpl myynnissä ja hinnat 29 200 - 99 000
Eikä arvo alene?
Nii no ehkä sinulla ei ole varaa maksaa edes tuota kk hintaa. alk. 672,66 €/kk- Anonyymi
Nuo ovat pitäneet hyvin hintansa olet oikeassa. Loppuun ajetut 30vuotta vanhatkin M3 maksavat 20-30 tonnia. Mitä luulet paljon on nykysähköautojen hinnat 30 vuoden päästä? Ainiin...ne on murskaamolla kierrätettynä jo 5 vuodessa😂
https://www.nettiauto.com/bmw/m3/14249453
- Anonyymi
Ei M sarjaa tai amg mersuja kannata verrata. Ne pitävät aina hyvin hintansa koska tarjonta on vähäistä. Aina on niitä jotka noita haluavat. Maksavat vanhatkin tosi paljon loppuun poljettuina. Harrastepelejä vanhana joille on aina ottajansa.
- Anonyymi
Tuo byd on esittelyauto vuoden -22 tekniikalla. Eli esim. vain 1 (3kw) vaiheinen kotilataus.
Tuosta esiteltiin uusittu -25 malli uudella plaid akulla ja nopealla latauksella.
Sanooisin että tuossa olisi iso tasokas auto sille jolle nuo heikkoudet ja kiinalaisuus ei haittaa. Myös kiinan autot luovat tietynlaisen mielikuvan monelle auton ostajalle eikä mennä edes tutustumaan autoon.
Tuo esimerkki hinnan laskusta ei vastaa mitenkään kaikkia sähköautoja. - Anonyymi
Käytetyllä 10-20 € dieselillä kannattaa ajella vuosia vielä, kun tuo autolla aju ei ole ammatti.
Pitää katsoa mihin autoilu on menossa, ei kannata seurata muotijuttuja - Anonyymi
Sähköauto on niin mukava ja neuvostoaikainen polttomoottori auto on köyhiä varten joille pikku raha-asiat merkkaa.
- Anonyymi
Patteriautot kelpaavat vain leasnig autoina, joita sponssataan avokätisillä veronalennuksilla.
Todellinen arvo paljastuu, kun vatkaimia yritetään myydä omalla rahalla ostaville. Ei käy uusien kauppa ja käytetytkin pitää myydä reilusti halvemmalla kuin patterisukovaiset lupaili.
Vatkaimien arvonhan piti vain nousta, kun akku kestää ikuisesti jne eikä ole mitään hajoavaa tai kuluvaa tekniikkaa vatkaimissa. Todellisuudessa vatkaimet ovat paljastuneet korjauskelvottomiksi suunnitelluiksi ja kaikin puolin juosten kustuiksi kertakäyttötuotteiksi, joilla ei ole liikenteen päästöjä alennettu yhtään.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vakuutusyhtio-selvitti-sahkoautoja-hinataan-useammin-kuin-bensiiniautoja-mutta-useimmiten-tien-paalle-jattaa-diesel/97d80681-a928-4233-b6df-d8bc18a22302
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4f9e329c-afec-44a1-baf0-d10a2efcfe82 - Anonyymi
On se mukava ajaa käytetyllä dieselillä, ei tarvii miettiä liisingmaksuja eikä arvonalennuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteriautot kelpaavat vain leasnig autoina, joita sponssataan avokätisillä veronalennuksilla.
Todellinen arvo paljastuu, kun vatkaimia yritetään myydä omalla rahalla ostaville. Ei käy uusien kauppa ja käytetytkin pitää myydä reilusti halvemmalla kuin patterisukovaiset lupaili.
Vatkaimien arvonhan piti vain nousta, kun akku kestää ikuisesti jne eikä ole mitään hajoavaa tai kuluvaa tekniikkaa vatkaimissa. Todellisuudessa vatkaimet ovat paljastuneet korjauskelvottomiksi suunnitelluiksi ja kaikin puolin juosten kustuiksi kertakäyttötuotteiksi, joilla ei ole liikenteen päästöjä alennettu yhtään.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vakuutusyhtio-selvitti-sahkoautoja-hinataan-useammin-kuin-bensiiniautoja-mutta-useimmiten-tien-paalle-jattaa-diesel/97d80681-a928-4233-b6df-d8bc18a22302
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4f9e329c-afec-44a1-baf0-d10a2efcfe82”leasnig”😂😂😂
Persaukinen pakoputki tuo taas esiin tyhmyytensä😂
- Anonyymi
Aloittajalle
koska kysyntä/ tarjonta ei kohtaa.
Perusasioita talouskoulutuksessa.
Tiedetty satavuotta - Anonyymi
Mikä tuossa nyt on ongelma?
Liike myy esittelykäytössä olleen auton, ja joku onnellinen saa 46 tonnilla käytännössä ajamattoman, syyskuussa käyttöönotetun pelin.
Ei kai kukaan yksityinen omistaja ole niin tollo, että ostaa uuden auton ja laittaa sen myyntiin parin kuukauden päästä 4000 ajettuna? Ihan varmasti niin älykkäällä tempulla menettää rahaa.- Anonyymi
Syitä voi olla moninaisia. Suomessa uusien autojen ostajat ovat iäkkäitä. Ei ole kerta eikä kaksi, kun on auto ostettu, mutta ajokunto hiipuu tai jopa kuolema korjaa -> perikunnalle jää auto, jossa voi olla alle 10 tkm mittarissa.
Samaa ilmiötä nähty mm. kerrostalojen (uudiskohteet) kanssa. Kaupat tehty rakentamisaikana, mutta ostaja kerinnyt kuupahtaa ennen talon valmistumista.
Lesken/perikunnan kannalta olisi ihan kiva, ettei rahaa katoaisi savuna ilmaan kovin montaa kymppitonnia.
Ja voihan taustalla olla monta muutakin syytä, esim. ennakoimaton tarve muuttaa ulkomaille, yllättävät talousvaikeudet (oman yrityksen kaatuminen, työttömyys tms.). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syitä voi olla moninaisia. Suomessa uusien autojen ostajat ovat iäkkäitä. Ei ole kerta eikä kaksi, kun on auto ostettu, mutta ajokunto hiipuu tai jopa kuolema korjaa -> perikunnalle jää auto, jossa voi olla alle 10 tkm mittarissa.
Samaa ilmiötä nähty mm. kerrostalojen (uudiskohteet) kanssa. Kaupat tehty rakentamisaikana, mutta ostaja kerinnyt kuupahtaa ennen talon valmistumista.
Lesken/perikunnan kannalta olisi ihan kiva, ettei rahaa katoaisi savuna ilmaan kovin montaa kymppitonnia.
Ja voihan taustalla olla monta muutakin syytä, esim. ennakoimaton tarve muuttaa ulkomaille, yllättävät talousvaikeudet (oman yrityksen kaatuminen, työttömyys tms.).Olipa kaukaa haettu esimerkki. Noita ei tapahdu promilleakaan kaikkiin uusien autojen kauppoihin suhteutettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syitä voi olla moninaisia. Suomessa uusien autojen ostajat ovat iäkkäitä. Ei ole kerta eikä kaksi, kun on auto ostettu, mutta ajokunto hiipuu tai jopa kuolema korjaa -> perikunnalle jää auto, jossa voi olla alle 10 tkm mittarissa.
Samaa ilmiötä nähty mm. kerrostalojen (uudiskohteet) kanssa. Kaupat tehty rakentamisaikana, mutta ostaja kerinnyt kuupahtaa ennen talon valmistumista.
Lesken/perikunnan kannalta olisi ihan kiva, ettei rahaa katoaisi savuna ilmaan kovin montaa kymppitonnia.
Ja voihan taustalla olla monta muutakin syytä, esim. ennakoimaton tarve muuttaa ulkomaille, yllättävät talousvaikeudet (oman yrityksen kaatuminen, työttömyys tms.).Onko mielestäsi papan kuolema toisarvoinen asia ja se harmittaa kun pappa halusi nauttia uudesta autosta viimeisinä aikoinaan. Papan olisi pitänyt asua visusti neljän seinän sisällä ja mieluummin syödä vaan riisiä ja puuroa että perikunta saisi rahat.
Taidat olla itsekäs p..ka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mielestäsi papan kuolema toisarvoinen asia ja se harmittaa kun pappa halusi nauttia uudesta autosta viimeisinä aikoinaan. Papan olisi pitänyt asua visusti neljän seinän sisällä ja mieluummin syödä vaan riisiä ja puuroa että perikunta saisi rahat.
Taidat olla itsekäs p..ka.Taisi kateus pistää niin vihaksi, ettet edes ymmärtänyt lukemaasi.
Minä vastasin hyypiölle, jonka mielestä on ihan oikeus ja kohtuus, että joku menettää rahaa kymppitonneja, kun myy lähes ajamattoman auton. Vaikka tämä "joku" olisi menehtyneen autonomistaja puoliso.
Suomessa joka neljäs uuden auton ostaja on yli 70 -vuotias, joten ei välttämättä ole mitään "promillen murto-osan luokkaa" nämä tapaukset.
Mutta riemuitkaa nyt molemmat näistä tiedoista.
- Anonyymi
Auto, tuo pyhä lehmä.
Mitä mussa on outoa, kun mulle kelpaa.tonnin ritsa, jolla pääsen kulkeen ja olen niin hiton tyytyväinen siihen. No sellaisen jännän jutun olen huomannut, kyn myin vanhan ison auton pois ja ostin tilalle pikku ropposen, joka kyllä kulkee, mutta mun egolla pystyn ajaan rajotustenkin mukaan, niin on PAKKO päästä ohi, ne on tuollaisia 30-40 v ukkoja, joilla on perseen alla audi, bemari, volvo tai sähkäri. Sit ne köröttelee hetken päästä alinopeutta edessä. Auto, aahh. Tyhmäthän ne rahabsa autoihin laittaa- Anonyymi
Käsikaasulla nopeuttaan 80-rajoitusaluella 65-85 pumppaavista liikenteen veritulpista kuuluukin mennä ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsikaasulla nopeuttaan 80-rajoitusaluella 65-85 pumppaavista liikenteen veritulpista kuuluukin mennä ohi.
Ja sehän kanssa selvää, että tientukko löytää kaasupolkimensa, kun havaitsee ohittamassa olevan auton. Ja ohituksen jälkeen roikutaan ohittajan takapuskurissa 2 km verran protestina "tarpeettomasta" ohituksesta.
Sen jälkeen vauhdintyöntäjä rupeaa taas pumppaamaan nopeuttaa 65-85 eli ajaa omasta mielestän koko ajan 80+mittarivirhe päälle = 90 mittarissa. Minkä seurauksena vauhdintyöntäjä tippuu kyydistä ja katoaa parissa minuutissa tyystin näkymättömiin. - Anonyymi
Onko sulla tulevassa kääriliinoissasi taskut?
Monella eläkeläisellä elämä on hyvin hoidettu työelämässä, on maksettu asunto ym. Saattanut tulla perintöäkin.
Miksi ei nyt sitten nauttisi uudesta autosta kun mahdollisuus on?
Lapsien tulee hoitaa elämänsä omin avuin, heille jää asuntosi perintönä. - Anonyymi
Näinhän se menee. Jollekin kelpaa 500 euron rannekello, joku toinen ei kelpuuta alle kymppitonnin Rolexia.
Joku ajaa 500 euron fillarilla, toinen ei edes kuse alle 5000:n ritsan suuntaan.
Joku asuu vuokralla, toinen Saimaan rannalla tuhannen neliön talossa.
Jokainen käyttää rahansa niinkuin haluaa, turha murehtia muiden valintoja.
- Anonyymi
Se onkin BYD, eli kinkki.
- Anonyymi
Asiakkaat tietävät, että akkujen kapasiteetti katoaa nopeasti. Pari vuotiaan sähkiksen ranget jo puoliintuneet.
- Anonyymi
Sähköauto ei eroa mitenkään puhelimesta tai tabletista. Sen akku on finaalissa viimeistään 5 vuodessa.
- Anonyymi
Hyh toivotaan että media kertoo missä on noin huonot akut.
Omalla kohdalla saksalainen kuori ja mikälie kiinalaisten akku 0-50tkm ensimmäinen puoli vuotta range nousi.
50-170tkm mitä nyt mittarissa vajaan pari vuotta vanhana mennään sillä mitä tehdas lupaa.
En koe mitään romahdusta tapahtuneen.
- Anonyymi
Köyhien laskentoja.
Itse ostin uuden 80 tuhannen sähköbmw ja tiedän että kun vaihdan sen vuoden päästä niin 30-40 tuhatta saa.
Ihan hyvä raha kun menee taas ostamaan uutta.
Sillä ole mitään väliä mitä ne hinnat putoaa. Tuo maksaa sen mitä maksaa.
Jos pitäisi alkaa miettiä jotain säästöä tms niin paras kun ei ois autoa ollenkaan.- Anonyymi
Dorka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dorka
sinun kateellisuus ei tee tuosta biimerijannusta dorkaa.
- Anonyymi
Byd Han maksaa tämän esitteen mukaan 72 770e. Ei 75 000e.
https://cdn.sanity.io/files/mcx434c9/production/3d7ffb534539e7f7212310ecff5e7c6995bcb6cc.pdf- Anonyymi
Varusteet voikin unohtaa jne....
Kuka olisin niin hullu, että sijoittasi kinkkiin tuollaisen rahan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818