Minne katoaa aina keskustelut kitkarenkaista kun kelit menee vähän talvisemmaksi?? Ihmeellistä mutta totta.
Kukaan ei kerro millä pärjää ja millä ei.
Minne katoaa
22
214
Vastaukset
- Anonyymi
Kitkoilla pärjää hyvin. 7. vuosi menossa.
- Anonyymi
Sinä voit työntää ne keskustelut vaikka pärrsseesseessi.
- Anonyymi
Kerroppa mihinkä tämä kommentti mielestäsi pitäisi työntää?
- Anonyymi
Nastarengaskuskeilla on aikaa huonojen kelien vallitessa kirjoitella, kun ei uskalla lähteä liikenteeseen tai ei pääse edes pihalta liikkeellä. Kitkarengasväki on taas töissä ja muissa arjen riennoissa ilman ongelmia. Tuota selittää myös se tutkimus, että nastarenkailla on suurempi todennäköisyys joutua onnettomuuksiin.
https://tekniikanmaailma.fi/nastarengas-on-hieno-suomalaiskeksinto-josta-tuli-ongelma/- Anonyymi
Tutkimus on myös osoittanut, että mitä enemmän ajetaan niin sitä enemmän kertyy kilometrejä autoon oli alla mitkä renkaat tahansa.
- Anonyymi
Kitkarenkailla ei ole asiaa peilijäälle, jollainen keli on nyt varsinkin pikkuteillä.
https://vianor.fi/autoiluvinkit/rengasvinkit/nastat-vai-kitkat/ Taitavat lähinnä nastauskovaiset noita kitka-aloituksia tehtailla. Eivät ehdi koneelle talvisissa keleissä, kun aika menee peltikorjaamolla...
Hyvin pärjäsi taas tämän alkutalven kitkoilla. Katsotaan, jos välipäivinä vielä on ajokunnossa, mutta ainakaan tähän mennessä ei mitään ongelmia.- Anonyymi
Jaa se on taas putki päällä?
Anonyymi kirjoitti:
Jaa se on taas putki päällä?
Ei vielä. Puhuin välipäivistä.
Olin ajatellut, etten ennen välipäiviä mihinkään liikkuisi, kun on tuo ruokapuolikin jo pitkälti hankittu, mutta taidanpa sittenkin lähteä vähän pyörimään kylillä tänään. Kitkoilla toki. Eihän nastoilla saa edes ajaa kaikkialla enää.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei vielä. Puhuin välipäivistä.
Olin ajatellut, etten ennen välipäiviä mihinkään liikkuisi, kun on tuo ruokapuolikin jo pitkälti hankittu, mutta taidanpa sittenkin lähteä vähän pyörimään kylillä tänään. Kitkoilla toki. Eihän nastoilla saa edes ajaa kaikkialla enää.Parempi jättää kylillä pyörimiset, jos ei homma ole hallussa.
- Anonyymi
Johan sen kertoo renkaan nimi, kitkarenkaassa on kitkaa ja nastarenkaat ovat keinotekoiset.
Kumpi pitää paremmin kitka vai keinotekoinen?- Anonyymi
Kummalla sä skraappaat ikkunsta jäätä kumilla vai jollain muulla?
Anonyymi kirjoitti:
Kummalla sä skraappaat ikkunsta jäätä kumilla vai jollain muulla?
Todellakin. Nastarenkaat ovat verrattavissa muoviläpyskään. Kovat, liukkaat, mutta sentään ne tuhoavat alustansa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Todellakin. Nastarenkaat ovat verrattavissa muoviläpyskään. Kovat, liukkaat, mutta sentään ne tuhoavat alustansa.
Ja nastat pitää liukkaalla, kumi ei eikä muovi.
Anonyymi kirjoitti:
Ja nastat pitää liukkaalla, kumi ei eikä muovi.
Oikeasti liukkaalla nastasta on vain haittaa. Siis sellaisella mustalla jäällä...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Oikeasti liukkaalla nastasta on vain haittaa. Siis sellaisella mustalla jäällä...
Ei ole mustaa jäätä eikä pitäviä kitkarenkaita.
- Anonyymi
Oma reilusti yli 2 milj. km ajokokemukset 50 vuoden ajalta. Tähän asti kulkupeleissä on ollut aina nastarenkaat. On ollut Pneumatia, Micheliniä, Bridgestonea, Continentalia, Hankoonkia, useimmiten Nokialaisia ja viimeksi Pirelliä.
Kaikki muut pelanneet hyvin, paitsi 1970 luvulla Pneumatit olivat aivan kamalat.
Nyt on reilun kuukauden kokemus uusista Continentalin kitkoista, koko 215/55/17, paineet 2,8. Alla neliveto pikkubemarissa. Omista enakkoluuloista huolimatta on myönnettävä, että renkaat ovat toimivuudeltaan tosi hyvät.
Kokemusta on nyt alustavasti sulankelin, lumisohjon, auraamattoman lumikelin, että jäisenkelin ajosta alustavasti.
Continentalit ovat hiljaiset, erittäin hyvät ajaa ja pitävät tosi hyvin ja näin uutena ja yllättävän hyvin myös jäisellä pinnalla. Täysin pidempi jääkeliajon kokemus vielä puuttuu.
Aika näyttää miten toimivat kuluneempina. - Anonyymi
Kyllä kitkat toimii aivan varmasti. Ne toimii siihen asti kun suolaus loppuu, lasinpesunesteen käyttö loppuu ja asfaltti peittyy johonkin muuhun kun suolapaskaan.
Lämpötila laskee sinne 3 ast lämpimän ja - 5 ast välille. Keli muuttuu ja tie jäässä.
Aivan varmasti kitkoilla pärjää ja pääsee ja voi ajaa eikä tarvita muuta kun järkeä. Sitä ei kaikilta tunnu löytyvän kun näitä lukee. Kovin uhmakkaita kokemukset tuntuu olevan. Mutta kun avuksi pitää olla vähintään neliveto, (ristiveto) sutimisen esto, kaikenmaailman avustimet ja dikitaalilaitteet ym ym ajonhallinta kojeet. Mitäs niillä renkailla on enää väliä mitkä siellä auton alla on kun kyydissä on vain matkustajia. - Anonyymi
Kitkoilla pärjää jos ei ole tarvetta lähteä liikenteeseen kelissä kuin kelissä. Kitkat pitää lumella yhtä hyvin kuin nasta mutta jäisellä tiellä hyvä kitkarengas pitää huonommin kuin huono nastarengas.
https://tekniikanmaailma.fi/laitoimme-parhaat-kitkarenkaat-ja-huonot-nastarenkaat-vastakkain-jaisella-ympyraradalla-voittaja-oli-selva-jo-ensimetreilla/
https://www.is.fi/autot/art-2000000892235.html- Anonyymi
Hyvin oivallettu, "kitkoilla pärjää jos ei ole tarvetta lähteä liikenteeseen".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin oivallettu, "kitkoilla pärjää jos ei ole tarvetta lähteä liikenteeseen".
Oivallus kertoo kaiken kitkarenkaista.
- Anonyymi
Nasta ei pidä jäisellä sivutiellä yhtään, vain rauta ketju.⚠️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4511042
- 827479
- 755459
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445434Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764738Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334143- 472978
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412425- 402420