Nuoren tyttären isänä tämä vuosi on ollut eniten herättävä.
Muutamia vuosia sitten pystyi hyvin opettamaan tyttärelle kaikenlaista. Laitettiin luistimia jalkaan ja mentiin pitämään hauskaa jääkentille.
Tänään kävin luistelemassa hänen kanssaan, hän opetti ja olin aika huono oppilas.
Saman huomasin iltapäivällä kun hän pyysi minua säestämään Kuuman "ylivoimainen" biisin kun hän itse soittaa. Olin taas taustalla.
Mjoo, pitänee hakea jo ennen aikaista eläköitymistä.
Junnut saavat huomaamaan miten se paras aika taisi jo mennä.
Saatteko jalan takakautta takaraivoon?
https://www.youtube.com/shorts/gmzpaW7klGQ
Opettavainen vuosi
28
381
Vastaukset
- Anonyymi
Nuoriin kannattaa panostaa, ei vanhoihin.
- Anonyymi
Mutta vanhat saavat panostaa nuoriin, sillä se tuottaa molemmille iloa.
Vilma
- Anonyymi
Kiitos linkistä sulle....
Jotakin aikas huikeeta oli. ❤
https://youtube.com/shorts/bASkxgUCHoQ?si=cTR7xG6kNSptrds_- Anonyymi
Playbackinä. Idea hyvä. En ihan syttynyt.
Vilma
Joo lasten kehitys on hienoa. Mulla käyny huono tuuri, jääny omat lapset tekemättä, mutta sukulaislasten kehitystä on päässy seuraamaan. Ensin saa opettaa, mutta jossain vaiheessa lasten taidot menee ohi. Mä ite oon haaveillut, jotain puukäsitöiden opettajan hommia, kun pääsis yhtenäiskoulun, sais nähdä sen kehityksen pidemmältä ajalta. Mutta eipä ne nykyään pahemmin enää valinnaisena sitä ota. Muutenhan sitä vois opettaa vaikka kolmannelta ysiin. Paitsi epäpätevä joutuu tekeen vaan vuoden kerrallaan.
- Anonyymi
Viroissa pelataan määräaikaisuuksilla.
Ihmiset ovat eriarvoisia.
Teet kuitenkin samaa työtä kuin pätevä.
Saatko edes samaa palkkaa.
Miten vuosiloma tai vuosilomakertymät.
Vilma Ois ollut mielenkiintoista lukea se toinenkin konmentti 19.18 Näin se elämä menee, harmittaa vaan ikääntyminen... Ja loppua en nähny kun oli poistettu
Anonyymi kirjoitti:
Viroissa pelataan määräaikaisuuksilla.
Ihmiset ovat eriarvoisia.
Teet kuitenkin samaa työtä kuin pätevä.
Saatko edes samaa palkkaa.
Miten vuosiloma tai vuosilomakertymät.
VilmaJoo, mä oon miettinytkin pääni puhki, mitä alkais tekeen. Koitanko hakee amiksen opettajaksi, vai epäpätevänä perusopetukseen vai jatkanko timpuri hommia. Ainakin se on varma, etten noihin inssin hommiin palaa.
- Anonyymi
Miksi vertailet itseäsi tyttäreesi? On täysin selvää, että molemmilla on omat (parhaat) jutut.
Välillä näytän (aikuisille) lapsilleni tehokkaita jooga asanoita heidän pulmiinsa. Useinkaan asanat eivät suju, kun lapset ei taivu siihen mihin minä. Se ei johdu "huonoudesta" vaan treenin puutteesta. Sama silloin jos asia on toisinpäin. Tosin sillä varauksella, etten itsekään taivu esim. spagaatiin yhtä rempseästi kuin nuorena. Silti elämä on ihmisen parasta aikaa.
- Sheena Anteeksi typeryyteni, mutta minkä ihmeen takia minun pitäisi saada jalkani takakautta takaraivooni??
Savutanko sillä maailmanrauhan? Tuleeko minusta kuolematon pyhimys? Superhero?
Jos annat yhdenkin hyvän syyn, siis oikeasti ja aidosti hyvän syyn siihen, sahaan jalkani irti ja liimaan sen takaraivooni.- Anonyymi
Jep. Mulle kävisi köpelösti.
Taitoluistelijan ehkä täytyy saada koipi jossain piruetissa. Bell.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Jep. Mulle kävisi köpelösti.
Taitoluistelijan ehkä täytyy saada koipi jossain piruetissa. Bell.
VilmaNiin.. mä en edes pysy pystyssä luistimilla.
Saati yhdellä jalalla seistessä. Tai edes pimeässä kahdella jalalla...- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. mä en edes pysy pystyssä luistimilla.
Saati yhdellä jalalla seistessä. Tai edes pimeässä kahdella jalalla...Tuo oli metaforinen huomautus omista tuntemuksista tuo "jalka takakautta takaraivoon".
Jäykkyys iän myötä kasvaa, paitsi siinä yhdessä osassa:) Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli metaforinen huomautus omista tuntemuksista tuo "jalka takakautta takaraivoon".
Jäykkyys iän myötä kasvaa, paitsi siinä yhdessä osassa:)Jaa.. sua on joskus vaikeaa tulkita, joten kiitos täsmennyksestä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa.. sua on joskus vaikeaa tulkita, joten kiitos täsmennyksestä.
Voi olla,
Tänään kävin katsomassa Leijonakuningas Mufasa leffan, siinä oli paljon kaikkea totuutta mitä elämä pitää sisällään tai kuuluisi pitää.
Oudoltahan tuo kuulostaa, mutta esimerkiksi lapsi äiti suhdetta leffassa on korostettu.
Isä oli hävinnyt, liene sitten ripaus nykytodellisuutta. Anonyymi kirjoitti:
Voi olla,
Tänään kävin katsomassa Leijonakuningas Mufasa leffan, siinä oli paljon kaikkea totuutta mitä elämä pitää sisällään tai kuuluisi pitää.
Oudoltahan tuo kuulostaa, mutta esimerkiksi lapsi äiti suhdetta leffassa on korostettu.
Isä oli hävinnyt, liene sitten ripaus nykytodellisuutta.Ymmärtääkseni asia on ainakin Suomessa päinvastoin. Isät ottaa yhä enenevässä määrin vastuuta jälkikasvusta.
Ja onhan se talodellisesti kannattavampaakin kun isä hoitaa lastaan myös.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ymmärtääkseni asia on ainakin Suomessa päinvastoin. Isät ottaa yhä enenevässä määrin vastuuta jälkikasvusta.
Ja onhan se talodellisesti kannattavampaakin kun isä hoitaa lastaan myös.En tiedä, kohtaan nykyisinkin enemmän äitejä jotka kuskaavat lapsiaan harrastuksiin mitä isiä. Miehillä voi olla jokin alitajuntainen juttu, jossa esimerkiksi balettiin harva mies lastaan kuskaa. Tuntuuko harrastus sitten "tyttömäiseltä", en tiedä.
Tottahan tuo on, sukupuolien väliset jutut tasoittuvat.
Mikä paistaa harrastuksissa on venäläisten lasten harrastuksen yleisyys ja vanhempien panostaminen lastensa tulevaisuuteen. Venäläiset ovat yliedustettuina harrasteryhmissä ottaen huomioon heidän määrän alueella.
Outo ajatus heillä, panostaa lapsiin rahallisesti ja ajallisesti paljon. Ylivoimaisesti eniten osanottajia suhteessa kansalaisuuteen on venäläisillä. Taitoluistelussa määrä on lähes käsittämätön. Musikaalisissa jutuissa samoin. Paljon panostavat, kumarrus tuollaisen tavoitteen suuntaan. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa.. sua on joskus vaikeaa tulkita, joten kiitos täsmennyksestä.
Onkohan se samaa lajia kuin eka ja vika spagaatti?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, kohtaan nykyisinkin enemmän äitejä jotka kuskaavat lapsiaan harrastuksiin mitä isiä. Miehillä voi olla jokin alitajuntainen juttu, jossa esimerkiksi balettiin harva mies lastaan kuskaa. Tuntuuko harrastus sitten "tyttömäiseltä", en tiedä.
Mikä paistaa harrastuksissa on venäläisten lasten harrastuksen yleisyys ja vanhempien panostaminen lastensa tulevaisuuteen. Venäläiset ovat yliedustettuina harrasteryhmissä ottaen huomioon heidän määrän alueella.
Outo ajatus heillä, panostaa lapsiin rahallisesti ja ajallisesti paljon. Ylivoimaisesti eniten osanottajia suhteessa kansalaisuuteen on venäläisillä. Taitoluistelussa määrä on lähes käsittämätön. Musikaalisissa jutuissa samoin. Paljon panostavat, kumarrus tuollaisen tavoitteen suuntaan.Venäjällähänn on vahva taiteiden arvostus.
Tykkään muuten Prokofjevin Romeosta ja Juliasta.
Siinä on hieman jatsahtava kohta. Muistaakseni asui jossain vaiheessa Pariisissa.
Muuten hänkin on syntynyt Ukrainassa. Kuten Repin.
En tiedä, kohtaan nykyisinkin enemmän äitejä jotka kuskaavat lapsiaan harrastuksiin mitä isiä. Miehillä voi olla jokin alitajuntainen juttu, jossa esimerkiksi balettiin harva mies lastaan kuskaa. Tuntuuko harrastus sitten "tyttömäiseltä", en tiedä.
Outo ajatus heillä, panostaa lapsiin rahallisesti ja ajallisesti paljon. Ylivoimaisesti eniten osanottajia suhteessa kansalaisuuteen on venäläisillä. Taitoluistelussa määrä on lähes käsittämätön. Musikaalisissa jutuissa samoin. Paljon panostavat, kumarrus tuollaisen tavoitteen suuntaan.Niin.. siellä on erilainen arvomaailma kuin meillä länsimaalaisilla.. ainakin jossakin määrin.
Moni aikuinen elää lastensa kautta ja se tuntuu korostuvan juurikin.. no .. venäläisissä äideissä. Okei.. mä yleistän, enkä tiedä oikeasti, mutulla sanoin. Venäläiset miehet eivät kai ole kiinnostuneita tyttäristään.. empä tuohon ny muuta osaa sanoa.Anonyymi kirjoitti:
Onkohan se samaa lajia kuin eka ja vika spagaatti?
VilmaAi se että sahaan jalkani ja liimaan sen takaraivooni..?
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. siellä on erilainen arvomaailma kuin meillä länsimaalaisilla.. ainakin jossakin määrin.
Moni aikuinen elää lastensa kautta ja se tuntuu korostuvan juurikin.. no .. venäläisissä äideissä. Okei.. mä yleistän, enkä tiedä oikeasti, mutulla sanoin. Venäläiset miehet eivät kai ole kiinnostuneita tyttäristään.. empä tuohon ny muuta osaa sanoa.Aika paljon erilainen, tyttäristä taidetaan kasvattaa prinsessoja?
Taiteellista vaikutelmaa ja ylevyyttä, oman itsensä arvon tunnistamista korostetaan todella paljon ainakin tyttölapsille. Ilmeisesti Venäläinen kulttuuri perustuu vahvoihin naisiin, ja heikkoihin miehiin:) Mjoo, en tiedä.
Mutta, moni venäläinen lapsi on todella lahjakas. Tulos näkyy kun annetaan mahdollisuuksia. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ai se että sahaan jalkani ja liimaan sen takaraivooni..?
Samaa lajia: taitoa.
Aika paljon erilainen, tyttäristä taidetaan kasvattaa prinsessoja?
Taiteellista vaikutelmaa ja ylevyyttä, oman itsensä arvon tunnistamista korostetaan todella paljon ainakin tyttölapsille. Ilmeisesti Venäläinen kulttuuri perustuu vahvoihin naisiin, ja heikkoihin miehiin:) Mjoo, en tiedä.
Mutta, moni venäläinen lapsi on todella lahjakas. Tulos näkyy kun annetaan mahdollisuuksia.Tai sit se on pakkokeino kasvattaa lapsesta menestyjä. Ei välttämättä anneta lapsuutta ollenkaan vaan pelkkää työtä menestyksen eteen. Oli se sitten voimistelu, baletti tai viulun soitto.. ja taas ihan mutulla heitetty.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa lajia: taitoa.
VilmaMinulla on vain yksi luontainen taito;
se on ihastuttaminen tai vihastuttaminen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, moni venäläinen lapsi on todella lahjakas. Tulos näkyy kun annetaan mahdollisuuksia.Eihän kyse ole vain mahdollisuuksista.
Tarvitaan taipumuksia, paljon harjoittelua ja taas harjoittelua ja voi kehittyä lahjakkaaksi.
Baletissa tai taitoluistelussa tai voimistelussa kropan rakenteellakin on merkitystä.
Pisteitä kilpailussa annettaessa kait esteettisyys merkitsee myös kaikkien teknisten taitojen lisäksi.
Milloin se menee överiksi lasta kuulematta?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outo ajatus heillä, panostaa lapsiin rahallisesti ja ajallisesti paljon. Ylivoimaisesti eniten osanottajia suhteessa kansalaisuuteen on venäläisillä. Taitoluistelussa määrä on lähes käsittämätön. Musikaalisissa jutuissa samoin. Paljon panostavat, kumarrus tuollaisen tavoitteen suuntaan.Venäläisten "laatu" Suomessa on parasta A luokkaa. Ei täällä mitään tavisvenäläisiä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, moni venäläinen lapsi on todella lahjakas. Tulos näkyy kun annetaan mahdollisuuksia.Venäläiset miehet keskittyvät vanhanaikaisesti tekemään rahaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964