Loppuelämän lääkitys ei tarpeellinen kohdallani. Miten siitä pääsee irti?
Loppuelämän lääkitys
48
341
Vastaukset
- Anonyymi
Miten kukakin.
Minullekin sanottiin vuosia sitten, että lääkkeitä pitäisi käyttää koko loppuelämän ajan. Lopetin itse lääkitykset, enkä ole enää vuosiin niitä käyttänyt.
Toki minun oli oltava itseni kanssa varma, varma itsestäni, että kokeilen jättää lääkkeet ja katson kuinka käy, vai käykö kuinkaan.
Hyvin on mennyt.- Anonyymi
Sinä et tiedä millainen diagnoosi ällä ihmisellä on ja mikä lääke , siksi ei voi koskaan verrata lääkitystään kehenkään muuhun , kaikilla on eri tapa reagoida asioihin .
Jos sinulla onnistui niin oli tuuria enemmistö joka ei syö lääkkeitään joutuu aika Äkkiä osastolle , koska he tarvitsevat juuri sen lääkkeen vaan eivät ymmärrä sitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et tiedä millainen diagnoosi ällä ihmisellä on ja mikä lääke , siksi ei voi koskaan verrata lääkitystään kehenkään muuhun , kaikilla on eri tapa reagoida asioihin .
Jos sinulla onnistui niin oli tuuria enemmistö joka ei syö lääkkeitään joutuu aika Äkkiä osastolle , koska he tarvitsevat juuri sen lääkkeen vaan eivät ymmärrä sitäNiin, kerroinkin vain omasta kokemuksestani. En millään tavalla kehota muita lopettamaan lääkityksiään.
Ja ymmärrän kyllä ihan hyvin, etten voi tietää tuntemattomien diagnooseista ja lääkityksistä, että turha sitä sinun on alkaa minulle neuvomaan. - Anonyymi
On myös lääkkeettömiä hoitomuotoja kuten sähköshokkihoito
Ihmisten tulisi kokeilla näitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten tulisi kokeilla näitäEi tulisi kokeilla. Kaveri sai aivovaurion sähköshokkihoidosta ja minulta meni muisti osittain. Hengenvaarallisia hoitoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kerroinkin vain omasta kokemuksestani. En millään tavalla kehota muita lopettamaan lääkityksiään.
Ja ymmärrän kyllä ihan hyvin, etten voi tietää tuntemattomien diagnooseista ja lääkityksistä, että turha sitä sinun on alkaa minulle neuvomaan.Miksi se oman subjektiivisen kokemuksen kertominen on niin paljon tärkeämpää, kuin toisen ihmisen ongelman objektiivinen auttaminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulisi kokeilla. Kaveri sai aivovaurion sähköshokkihoidosta ja minulta meni muisti osittain. Hengenvaarallisia hoitoja.
Niin ei käy kuitenkaan kaikille.
Minulla sähköhoito onnistui hyvin ja tuloksetkin olivat toivottuja.
Näkee taas, että joillekin käy jokin hoito, toiselle taas välttämättä ei.
Olemme erilaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten tulisi kokeilla näitäNiin kiva kun aina onkin pelotella luulosairaita joillain kauhuelokuvien mielikuvilla, niin kannattaa muistaa, että magneetti stimulaatio on korvannut niin sanotun sähköhoidon, eikä se edes varsinaisesti liity luulosairauksiin.
Vaikka moni psykoottisia piirteitä omaava ihminen väittääkin olevansa vain masentunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se oman subjektiivisen kokemuksen kertominen on niin paljon tärkeämpää, kuin toisen ihmisen ongelman objektiivinen auttaminen?
Eiköhän jokainen kerro omasta kokemuksestaan. Se lienee sallittua ellei jopa suotavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kiva kun aina onkin pelotella luulosairaita joillain kauhuelokuvien mielikuvilla, niin kannattaa muistaa, että magneetti stimulaatio on korvannut niin sanotun sähköhoidon, eikä se edes varsinaisesti liity luulosairauksiin.
Vaikka moni psykoottisia piirteitä omaava ihminen väittääkin olevansa vain masentunut.On olemassa myös psykoottista masennusta, kun masennus menee oikein pahaksi. Ja mitä se haittaa jos on psykoottisia piirteitä. On myös skitsoudi persoonallisuushäiriö johon ei lääkkeet Auta kun on osa identiteettiä ne psykoottiset piirteet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa myös psykoottista masennusta, kun masennus menee oikein pahaksi. Ja mitä se haittaa jos on psykoottisia piirteitä. On myös skitsoudi persoonallisuushäiriö johon ei lääkkeet Auta kun on osa identiteettiä ne psykoottiset piirteet.
Suurin osa itsemurhista voitaisiin välttää jos psykiatrien hoito olisi kaikille mieliala häiriöstä kärsiville pakollinen
Avohoito ei ole ratkaisu
- Anonyymi
Asiahan riippuu kyllä täysin lääkkestä. Aloittaja ei kertonut enempää tietoa.
- Anonyymi
Neurolepteistä on kyse.
- Anonyymi
Riippuu toki lääkkeestä, ja sen tarpeesta, miksi se on määrätty käyttöön ja onko siitä ollut mahdollisesti jotain hyötyä. Ja miten kävisi, jos lääkkeen jättää pois.
- Anonyymi
Itse lopetin injektiolla käynnin. En tiedä mitä tästä seuraa... toivottavasti ei pakkohoitoa kuitenkaan.
- Anonyymi
Jotain saattaa seuratakin.
Miksi esim. olet hereillä kolmen aikaan yöllä ? Onko mennyt unet sekaisin ?
Jos valvoo liikaa, ei saa nukuttua, sekään ei tee psyykelle hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos valvoo liikaa, ei saa nukuttua, sekään ei tee psyykelle hyvää.Mitä vihjailet? Ei lääkitys ole pakollinen avohoidossa. Mitä ne voisi muka tehdä?
Mitä se sulle kuuluu milloin valvon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos valvoo liikaa, ei saa nukuttua, sekään ei tee psyykelle hyvää.Itse olen ollut huonoilla yöunilla jo ainakin kolmatta vuotta. Joskus nk. viimekin yönä nukuin vain kolme tuntia. Jos tulee tehtyä liikaa hommia, tai olen stressaantunut nukkuminen hieman huononee. Parhaimpina öinä nukun kuusi tuntia. Mutta vaikka on "annettu" ns. se kaikista pahin pöpin diagnoosi, mitä olla voi, niin enpä ole vieläkään seonnut.
Mitenkä herra lääkäri, tai hoitaja selittää tämän asian, että miksi ole seonnut, vaikka en nukukaan hyvin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vihjailet? Ei lääkitys ole pakollinen avohoidossa. Mitä ne voisi muka tehdä?
Mitä se sulle kuuluu milloin valvon.Ei kuulukaan minulle, kunhan kysyin.
Miksi kuvittelet, että vihjailin jotain, kun en vihjaillut yhtään mitään ?
Ei se kuulu pätkääkään minulle, syökö joku lääkkeensä tai käykö piikillä vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen ollut huonoilla yöunilla jo ainakin kolmatta vuotta. Joskus nk. viimekin yönä nukuin vain kolme tuntia. Jos tulee tehtyä liikaa hommia, tai olen stressaantunut nukkuminen hieman huononee. Parhaimpina öinä nukun kuusi tuntia. Mutta vaikka on "annettu" ns. se kaikista pahin pöpin diagnoosi, mitä olla voi, niin enpä ole vieläkään seonnut.
Mitenkä herra lääkäri, tai hoitaja selittää tämän asian, että miksi ole seonnut, vaikka en nukukaan hyvin?En väittänytkään, että unettomuudesta välttämättä sekoaisi. Mainitsin vain, ettei liika valvominen tee psyykelle hyvää.
Enkä ole lääkäri, enkä hoitaja. Ihan olen itsekin aikoinaan potilaspuolella ollut.
- Anonyymi
Tarpeellisuus kannattaa tarkistaa lääkärin kanssa. Täällä ei sitä kukaan pysty tietämään.
- Anonyymi
Mullekin sanottiin vuosia sitten, että tarviin loppuelämäksi lääkityksen. En aloittanut lääkitystä missään vaiheessa. Nyt mulla ei sitten kuulemma ko. skitsofreniaa olekaan, koska olen pärjännyt ilman lääkitystä. Jos olisi sairaus, en kuulemma pystyisi olemaan ilman lääkkeitä joutumatta osastoohoitoon...
- Anonyymi
Minä, minä, ja vain minä.
- Anonyymi
Ihan niin se sairaus tarvitsee lääkkeen käytön . Mikä siinäkin on että ihmisetbantavat neuvojaan lopettamisesta koska kukaan ei tiedän toisen ihmisen elämästä mitään eikä diagnoosista sen enenmpää kun mitä lääkettä syö.
Koskaan ei tarvitsisi mennä neuvomaan omien kokemuksiinsa perusteella ketään toista . Sillä sairaudet ovat yksilöllisiä lääkärin kanssa voi keskustella lopettamisesta ja miksi ei haluaisi syödä lääkkeitä sillä heillä on näistä asioista faktaa mitä ei jollain vieraalla neuvojalta ole
Joten paras kun keskustelee oman lääkärinsä kanssa asiasta mitkä ivat yksilöllisiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kun ihminen kertoo omista kokemuksistaan, hän käyttää persoonan ensimmäistä muotoa, eli minä-sanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin se sairaus tarvitsee lääkkeen käytön . Mikä siinäkin on että ihmisetbantavat neuvojaan lopettamisesta koska kukaan ei tiedän toisen ihmisen elämästä mitään eikä diagnoosista sen enenmpää kun mitä lääkettä syö.
Koskaan ei tarvitsisi mennä neuvomaan omien kokemuksiinsa perusteella ketään toista . Sillä sairaudet ovat yksilöllisiä lääkärin kanssa voi keskustella lopettamisesta ja miksi ei haluaisi syödä lääkkeitä sillä heillä on näistä asioista faktaa mitä ei jollain vieraalla neuvojalta ole
Joten paras kun keskustelee oman lääkärinsä kanssa asiasta mitkä ivat yksilöllisiäPsyyken sairaudet on sellaisia, että ennemmin taidetaan lääkitä oireiden perusteella, ei sairauden perusteella.
Jotkut somaattiset sairaudet ovat sellaisia, että niitä pystytään hoitamaan lääkkeillä, sairaus voidaan saada parannettua lääkityksillä.
Psyykkisten sairauksien syy ei poistu lääkityksellä, lääkkeet saattavat vain helpottaa oireita.
Ja oletkohan ymmärtänyt, että täällä ihmiset kertovat omista kokemuksistaan, se ei tarkoita, että oltaisiin antamassa ohjeita ja neuvoja muille. Vaikka joku toki saattaa sitäkin yrittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kun ihminen kertoo omista kokemuksistaan, hän käyttää persoonan ensimmäistä muotoa, eli minä-sanaa.
Millä tavalla ihmisen subjektiivinen kokemus liittyy toisen ihmisen objektiiviseen tarpeeseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psyyken sairaudet on sellaisia, että ennemmin taidetaan lääkitä oireiden perusteella, ei sairauden perusteella.
Jotkut somaattiset sairaudet ovat sellaisia, että niitä pystytään hoitamaan lääkkeillä, sairaus voidaan saada parannettua lääkityksillä.
Psyykkisten sairauksien syy ei poistu lääkityksellä, lääkkeet saattavat vain helpottaa oireita.
Ja oletkohan ymmärtänyt, että täällä ihmiset kertovat omista kokemuksistaan, se ei tarkoita, että oltaisiin antamassa ohjeita ja neuvoja muille. Vaikka joku toki saattaa sitäkin yrittää.Eiköhän se ole ihan turvallista olettaa, että ne oireet tulee sieltä sairaudesta, eikä siitä että ihminen keksii niitä itse.
Maailma on täynnä myös muita sairauksia, joissa lääkkeillä hoidetaan vaan kolesterolia, verenpainetta, veren sokeria jne jne. niin että sairauden oireet pysyvät kurissa.
Eikö se ole ihan hyväksyttävä tavoite, ettei samat masentuneet hypi kerran kuussa junan alle, tai psykoosisairaat jotain pahempaa?
Tavan teksti on foorumilla monesti myös niin itsekeskeistä, että niistä tahtoo unohtua faktat ja objektiivisuus. Teoriassa se on tietysti sitten lukijan tyhmyyttä jos menee siihen uskomaan, mutta onko luonnonvalinta oikeasti tällaisen foorumin tarkoitus, jos sillä voitaisiin jakaa myös hyvää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se ole ihan turvallista olettaa, että ne oireet tulee sieltä sairaudesta, eikä siitä että ihminen keksii niitä itse.
Maailma on täynnä myös muita sairauksia, joissa lääkkeillä hoidetaan vaan kolesterolia, verenpainetta, veren sokeria jne jne. niin että sairauden oireet pysyvät kurissa.
Eikö se ole ihan hyväksyttävä tavoite, ettei samat masentuneet hypi kerran kuussa junan alle, tai psykoosisairaat jotain pahempaa?
Tavan teksti on foorumilla monesti myös niin itsekeskeistä, että niistä tahtoo unohtua faktat ja objektiivisuus. Teoriassa se on tietysti sitten lukijan tyhmyyttä jos menee siihen uskomaan, mutta onko luonnonvalinta oikeasti tällaisen foorumin tarkoitus, jos sillä voitaisiin jakaa myös hyvää?Sama masentunut harvoin hyppää kerran kuussa junan alle, usein se ensimmäinen kerta on riittävä. Aika omituinen näkökanta, että hyppisivät muka useammin.
En myöskään väittänyt missään kohdassa, että oireet olisivat muka itse keksittyjä.
Olisiko hyvä yrittää ymmärtää lukemaansa tekstiä, ettei tarvitse kysellä höpöjä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla ihmisen subjektiivinen kokemus liittyy toisen ihmisen objektiiviseen tarpeeseen?
Miksi sen pitäisi mitenkään liittyä ?
Oma kokemus on vain ja ainoastaan oma kokemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sen pitäisi mitenkään liittyä ?
Oma kokemus on vain ja ainoastaan oma kokemus.Niinpä, miksi koskaan välittää kenestäkään muusta jos vain voi puhua itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psyyken sairaudet on sellaisia, että ennemmin taidetaan lääkitä oireiden perusteella, ei sairauden perusteella.
Ja oletkohan ymmärtänyt, että täällä ihmiset kertovat omista kokemuksistaan, se ei tarkoita, että oltaisiin antamassa ohjeita ja neuvoja muille. Vaikka joku toki saattaa sitäkin yrittää.Kun sairauden syytä ei pystytä poistamaan, niin eikö ole hyvä, jos oireita edes pystytään lievittämään tai hallitsemaan? Helpompi olo sentään ja parempi toimintakyky!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama masentunut harvoin hyppää kerran kuussa junan alle, usein se ensimmäinen kerta on riittävä. Aika omituinen näkökanta, että hyppisivät muka useammin.
En myöskään väittänyt missään kohdassa, että oireet olisivat muka itse keksittyjä.
Olisiko hyvä yrittää ymmärtää lukemaansa tekstiä, ettei tarvitse kysellä höpöjä ?Montako vakavasti masentunutta tunnet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän täällä saanut puhua toisista tämän yhden riehujan mukaan. Joten anna ihmisten puhua itsestään. Kyllä ne kiinnostavat muita jos ei sinua..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinustako täällä muiden pitäisi kirjoitella ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, miksi koskaan välittää kenestäkään muusta jos vain voi puhua itsestään.
Kuka on väittänyt, ettei välittäisi muista, missä täällä niin luki ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako vakavasti masentunutta tunnet?
Juuri tällä hetkellä tunnen vain pari vakavasti masentunutta, mutta oman vajaan kolmenkymmenen vuoden psykiatrian " uraputken " varrella ( potilaana itse ) on heitä tullut tunnettua ja nähtyä aika monia, en pysty laskemaan määrää, koska vuosia kolmeenkymmeneen mahtuu aika monta, kuten myös ihmisiä, joita olen kohdannut, joihin tutustunut vuosien varrella.
Useammat laitoshoidot ovat toki vaikuttaneet siihen, että ihmiset, tutuiksikin niissä vaiheissa tulleet, ovat tulleet ja menneet jatkuvasti tilanteiden mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän täällä saanut puhua toisista tämän yhden riehujan mukaan. Joten anna ihmisten puhua itsestään. Kyllä ne kiinnostavat muita jos ei sinua..
Juurikin näin.
Kyllä tänne saa kirjoittaa itsestään, jos niin haluaa.
Muita kun ei mitenkään voi miellyttää, eikä tietenkään tarvitsekaan.
Jos joku ei tykkää kommenteista, niin ei kukaan käske niitä lukemaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Kyllä tänne saa kirjoittaa itsestään, jos niin haluaa.
Muita kun ei mitenkään voi miellyttää, eikä tietenkään tarvitsekaan.
Jos joku ei tykkää kommenteista, niin ei kukaan käske niitä lukemaan.Hän on todennäköisesti sama loukkaava riehuja, jonka loukkaa minkä ehtii.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hän on todennäköisesti sama loukkaava riehuja, jonka loukkaa minkä ehtii.
En ymmärrä, mitä hän tältä palstalta hakee, kun juuri mikään eikä kukaan miellytä. Pysyisi poissa tältä palstalta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä, mitä hän tältä palstalta hakee, kun juuri mikään eikä kukaan miellytä. Pysyisi poissa tältä palstalta.
Täällä on nimenomaan omista ja muiden kokemuksista kertovat mielenkiintoisia. Jos tämä riehuja kaipaa tietoa, sitä saa ihan muualta kuin tältä palstalta. Etsikööt sieltä.
- Anonyymi
Lääkärin kanssa kun puhut siitä niin hön kertoo millä tavall ainun tulee lopettaa ja miten pitkällä ajalla . Ei siinä sen kummempaa ole . Tavallisesti vähennetään hitaassa tahdissa mutta riippuu sairauden laadusta miten juuri ainun lääkityksesi kanssa se lopettaminen tehdään..
- Anonyymi
Minulla ei pätenyt tuo, että lääkärin kanssa puhuminen olisi jotain auttanut lääkityksen lopettamista koskeviin kysymyksiin, koska lääkärin mielestä minun olisi pitänyt käyttää lääkettä lopun elämääni.
Väität täällä monissa kommenteissa, että muut ovat neuvomassa toisia lääkitysasioissa, mutta kyllä niitä neuvoja näkyy sinullakin riittävän, joka kerta samat luritukset.
Mistä sinä voisit tietää muita paremmin, miten kenenkin tulisi toimia ? Koska kukaan ei voi tietää tuntemattomien asioista yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei pätenyt tuo, että lääkärin kanssa puhuminen olisi jotain auttanut lääkityksen lopettamista koskeviin kysymyksiin, koska lääkärin mielestä minun olisi pitänyt käyttää lääkettä lopun elämääni.
Väität täällä monissa kommenteissa, että muut ovat neuvomassa toisia lääkitysasioissa, mutta kyllä niitä neuvoja näkyy sinullakin riittävän, joka kerta samat luritukset.
Mistä sinä voisit tietää muita paremmin, miten kenenkin tulisi toimia ? Koska kukaan ei voi tietää tuntemattomien asioista yhtään mitään.Täällä jaetaan mielipiteitä, ei mitään määräyksiä. Määräyksiin tuntemattomille ihmisille ei täällä kellään voi olla valtaa.
Lue mielipiteitä tai ole lukematta, pakko täällä ei ole kenenkään roikkua ja ottaa nokkiisa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä jaetaan mielipiteitä, ei mitään määräyksiä. Määräyksiin tuntemattomille ihmisille ei täällä kellään voi olla valtaa.
Lue mielipiteitä tai ole lukematta, pakko täällä ei ole kenenkään roikkua ja ottaa nokkiisa.Luen ihan mielenkiinnosta, koska ihmismieli on hyvin kiinnostava, sekä oma, mutta myös muiden.
Hyvä puoleni on se, etten oikein kunnolla osaa ottaa nokkiini. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä jaetaan mielipiteitä, ei mitään määräyksiä. Määräyksiin tuntemattomille ihmisille ei täällä kellään voi olla valtaa.
Lue mielipiteitä tai ole lukematta, pakko täällä ei ole kenenkään roikkua ja ottaa nokkiisa.Täällä on se yksi palstan häirikkö riehuja, joka ottaa joka asiasta nokkiinsa. Täällä ei todellakaan ole pakko roikkua.
- AnonyymiUUSI
Loppuelämän lääkitys tarkoittaa diagnoosia sairaudesta, johon se lääkitys tarvitaan, ei vain mielikuvitulsessa jonkun antamaa väärää diagnoosia ja pakkolääkitystä, ja nämä tällaiset samanlaiset aloitukset täällä ovat yleensä skitsofreniadiagnoosin saaneen yhden tai kahden aloittamia silloin, kun voivat paremmin ja näitä jaksavat epäilyksissään tehdä.
Mutta jouluja kaikille.- AnonyymiUUSI
Hyvä että jaksavat tehdä ja hyvä kun lopettavat lääkityksensä. Hienoa että sinunlainwn selvänäkijäkin ilmestyi palstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1058717
- 936670
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636459Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345211Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634387- 553481
- 503345
- 513062
- 562912
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512886