Vuosi sitten hankin hybridipyörän rinnalle sähköavusteisen polkupyörän lähinnä talvikäyttöön. Spekseinä oli talviajosta saadun kokemuksen myötä Shimanon 8-vaihteinen napavaihteisto, mitä käytettiin Shimanon di2 sähköisellä ohjauksella. Moottorina Shimanon keskimoottori Steps e6100 varustettuna 504 Wh:n akulla. Jarruiksi valikoitui saman valmistajan hydrauliset levyjarrut. Etupäähän jousitus ja satulatolppa luonnollisesti jousitetulla putkella. Pyörän oston yhteydessä ostin myös nastoitetut talvirenkaat. Runko on saksalaiselta valmistajalta ja se on tarroitettu tunnetun ruotsalaisen valmistajan merkeillä, vaikka se ei ole siitä tunnetuimmasta päästä pyörän valmistajia.
Nyt joulun myötä pyöräilykausi 2024 alkaa olemaan taputeltu ja tässä vähän kokemuksia kuluneesta vuodesta. Ensimmäiset ketjut KMC.N kestivät sen 3 000 km ja samoilla lukemilla ensimmäinen poljin antautui. Seuraava murhe tuli etuvalaisimen myötä. Tosin tämä oli ulkoinen vaurio, mitä ei voi oikein vierittää kulumisen syyksi. Oikeastaan tuo valaisin oli huonoin komponentti ja se vaihtui huomattavasti parempaan saksan normien mukaiseen valaisimeen. Sekä kesä, että talvirenkaat selviytyivät vaurioitta koko kauden ja vaihtuvat taas uudestaan alle.
Nyt vuoden vaihteessa kilometrejä on kertynyt reilut 5 000 km. Mistä pääosa työmatkoilla asfaltti teillä. Välillä pikkasia hiekkateitä ja jopa metsäreittejä upeiden lampien sekä meren rannan äärellä. Ehkä se suurin muutos elimistössä on tasapainon kehittyminen, mikä on luonnollinen seuraus liukkaista keleistä epätasaisesta työn laadusta paikallisilla kevyen liikenteen väylillä.
Pari lomareissua tuli pyöräiltyä koto suomessa, mikä on minulle uusi kokemus ja saattaa taas tulevana kesänä olla ihan varteen otettava vaihtoehto ulkomaan matkoille. Sen verran enemmän polkupyörällä saa irti kaupunki matkakohteista. Yllättävän paljon meitä pyöräileviä lomalaisia on ja siinä joukossa riittää juttuseuraa sekä kokemusten vaihtoa niin taukopaikoilla kuin matkakohteissa.
Pyörä kaikkinensa näyttää olevan erinomaisessa kunnossa, että aion jatkaa tätä harrastusta myös seuraavan vuoden. Sen verran tyytyväinen tähän valintaan olen. Olis kiva kuulla miten teidän sähköpyöräilyvuosi on sujunut iloineen ja murheineen?
Sähköpyöräilykokemuksia
Anonyymi-ap
1
52
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Sähköpyörä on hyvä valinta jos ei omat riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449141
- 785652
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384094- 573642
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543422Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293297- 452500
- 342072
- 2131785