Ihan tuoreita Jouluterveisiä Avaruusasemalta..!!

Tuo akka Sunita Williams on 59 vuotias ja ollut asemalla ainakin 12 vuotta..!
Ainakin niin vanhoissa videoissa hän esiintyy.
Ei sitten vieläkään ole älynnyt laittaa tukkaansa kiinni jollain tapaa.
Äijät eivät ole antaneet sille pipoa vaikka lumiukollakin on.

Tässä nyt eivät heittele voltteja. Ne olivat aina niin hauskoja....
https://www.youtube.com/watch?v=oYMTXZ1a2NU

56

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täytyy olla päästään vialla jos moiseen asemaan vielä uskoo.

• Anonyymi

Voi kuule niitä on paljon.
        Kuukäynteihinkin uskoo vielä moni mummu ja pappa.

• Anonyymi

Eivät nuo avaruusasemat ole mikään uskon asia, täytyy olla päästään vialla jos ei usko.

Voit itse nähdä ISS'n maasta asti jos haluat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät nuo avaruusasemat ole mikään uskon asia, täytyy olla päästään vialla jos ei usko.

Hyvä kun toit realismia ja järkipuhetta ketjuun. Kiitos, mestari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun toit realismia ja järkipuhetta ketjuun. Kiitos, mestari.

Harvoin, hyvin harvoin Perskärpänen Vikiä kehuu..... DD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen yrittänyt ja todennut että ei siellä mitään avaruusasemaa ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen yrittänyt ja todennut että ei siellä mitään avaruusasemaa ole.

Kyllä se asema siellä on mutta se näkyy vain paljailla silmillä.
        Kaukoputkien kuviin se ei suostu tulemaan.

• ViktorAtaman kirjoitti:

Kyllä se asema siellä on mutta se näkyy vain paljailla silmillä.
        Kaukoputkien kuviin se ei suostu tulemaan.

Höpö ja höpö ukkeli:).

Osta/lainaa kaukoputki ja tarkista ylilentoaika, niin näet aseman selkeästi. Kiikarillakin voi kiikaroida, jos kaukoista putkea ei ole mahdollista hankkia.

Tälläkin voi katsella kaikenlaista reaaliajassa:
        https://stellarium-web.org/

Toimii myös Anterossa ja Ompussa.
        Puhelimen paikannuksen ollessa päällä, näet aina taivahan reaaliajassa siellä missä tepastelet, vaikkapa Saharassa tai Etelämantereella. Merelläkin voit taivastella, joskin pitää olla alus alla, muutoin tepastelu päättyy melko lyhyeen.

Eihän sinun puppuihin voi vastata kuin pupustemalla, ovat niin tolkuttoman hölmöjä kommentteja ja avauksia.

Toki tiedän miksi kirjoitat, eli saadaksesi huomiota, koska elät sillä.

Hassuttelu ja puppuilu jatkukoon...

• Anonyymi
        Markku.Lahtinen kirjoitti:

Höpö ja höpö ukkeli:).

Osta/lainaa kaukoputki ja tarkista ylilentoaika, niin näet aseman selkeästi. Kiikarillakin voi kiikaroida, jos kaukoista putkea ei ole mahdollista hankkia.

Tälläkin voi katsella kaikenlaista reaaliajassa:

Toimii myös Anterossa ja Ompussa.
        Puhelimen paikannuksen ollessa päällä, näet aina taivahan reaaliajassa siellä missä tepastelet, vaikkapa Saharassa tai Etelämantereella. Merelläkin voit taivastella, joskin pitää olla alus alla, muutoin tepastelu päättyy melko lyhyeen.

Eihän sinun puppuihin voi vastata kuin pupustemalla, ovat niin tolkuttoman hölmöjä kommentteja ja avauksia.

Toki tiedän miksi kirjoitat, eli saadaksesi huomiota, koska elät sillä.

Hassuttelu ja puppuilu jatkukoon...

Markkusetä valehtelee niin että korvat heiluu.
        Kehtaakin!

Mitään "avaruusasemaa" ei voi havaita millään laitteella eikä sellaisesta ole yhtään ainokaista valokuvaa amatöörin ottamana.
        Joitain väärennöksiä ja tekoälyllä tehtyjä on tarjolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehtaakin!

Mitään "avaruusasemaa" ei voi havaita millään laitteella eikä sellaisesta ole yhtään ainokaista valokuvaa amatöörin ottamana.

Juuri sinulle esitettiin miten voit ihan itse katsella sitä. Etkö uskalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri sinulle esitettiin miten voit ihan itse katsella sitä. Etkö uskalla?

Amatöörien kuvissa ISS on pieni suttuinen pikselimössö ja viralliset ”kuvat” on tietokonegrafiikkaa. Ne viralliset kuvat on täysi vitsi, sama juttu ”satelliiteissa”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amatöörien kuvissa ISS on pieni suttuinen pikselimössö ja viralliset ”kuvat” on tietokonegrafiikkaa. Ne viralliset kuvat on täysi vitsi, sama juttu ”satelliiteissa”.

Amatöörien kuvassa on täsmälleen sellainen tarkkuus kuin amatöörillä oli rahaa käytössä kalustoon jolla kuvataan.

Viki on väitteidensä mukaan varsin varakas.

Pitäisi siis riittää rahat kalustoon jolla saa ISS asemasta varsin hyviä kuvia.

Saa suorittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amatöörien kuvassa on täsmälleen sellainen tarkkuus kuin amatöörillä oli rahaa käytössä kalustoon jolla kuvataan.

Viki on väitteidensä mukaan varsin varakas.

Pitäisi siis riittää rahat kalustoon jolla saa ISS asemasta varsin hyviä kuvia.

Saa suorittaa.

Laitapa hyvä kuva avaruusasemasta, joka ei ole CGI.

• Anonyymi kirjoitti:

Kehtaakin!

Oletko katsellut kaukoputkella?

Miksi väität todella puppua, sillä jokainen suomalainen voi mennä ostamaan riittävän hyvän kaukoputken sekä kamerasovittimen, jolla saat kuvia.

ISS on keskimäärin 360 km korkeudella, joten kuvaan ei tietenkään saada astronauttien silmämunia. Myös Ursan pakeille voi mennä ja pyytää mahdollisuutta saada ottaa kuvia.

Mitenhän nämä väärennökset on tehty silloin, kun avaruusasema asemoitiin paikalleen. Tekoälyä ei ollut olemassakaan, tosin ei sitä ole tällä hetkelläkään, koska kyse on koneoppimisesta, joka toimii ihmisten kehittämien algoritmien varassa.

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä näiden kommenttiesi relevanttisuutta?

Olet siis, että satelliitteja ei ole. Kerro meille miten voin katsoa töllöä Saharassa ja miten paikannus toimii, vaikka "mastoja" ei ole satojen kilometrien säteellä?

Satelliitit voi havaita aivan omin simmuin, kun tarkistaa ylilentoajat - vaatii kohtalaisen pimeän alueen, koska valosaaste estää moisen kohtalaisen tehokkaasti. Maalla on mukavaa katsella:).

Voit muutoin todentaa satelliitit aivan täällä Suomessa menemällä paikkaan, jossa ei ole kännykkäsignaalia ja havaita paikannuksen toimivan. Merellä ei tarvitse kovin kauas porhaltaa, kun kännykkäsignaali katoaa, mutta paikannus toimii. Miksiköhän?

Olen itse kierrellyt Suomen Lapissa, jossa on melkoisia neliökilometrejä, joilla kännykkä on lähinnä ns. verkonpaino, mutta esimerkiksi urheilukelloni ja kännykän paikannus pelittää vallan mainiosti. Miksiköhän?

Tarvitset myös esiladatun kartan, jotta näet missä olet, koska ei ole verkkoa, josta kartta haetaan (sic).

• Anonyymi

Olet siis, että satelliitteja ei ole. Kerro meille miten voin katsoa töllöä Saharassa ja miten paikannus toimii, vaikka "mastoja" ei ole satojen kilometrien säteellä?

Satelliitit voi havaita aivan omin simmuin, kun tarkistaa ylilentoajat - vaatii kohtalaisen pimeän alueen, koska valosaaste estää moisen kohtalaisen tehokkaasti. Maalla on mukavaa katsella:).

Voit muutoin todentaa satelliitit aivan täällä Suomessa menemällä paikkaan, jossa ei ole kännykkäsignaalia ja havaita paikannuksen toimivan. Merellä ei tarvitse kovin kauas porhaltaa, kun kännykkäsignaali katoaa, mutta paikannus toimii. Miksiköhän?

Olen itse kierrellyt Suomen Lapissa, jossa on melkoisia neliökilometrejä, joilla kännykkä on lähinnä ns. verkonpaino, mutta esimerkiksi urheilukelloni ja kännykän paikannus pelittää vallan mainiosti. Miksiköhän?

Tarvitset myös esiladatun kartan, jotta näet missä olet, koska ei ole verkkoa, josta kartta haetaan (sic).

Markku-setä se uskoo kaiken roskan mitä Nato ilkeää valehdella.
        No onhan noita mummuja ja pappoja vielä muitakin.

• Anonyymi

1. Satelliitit ovat ilmassa leijuvien kaasupallojen varassa roikkuvia häkkyröitä.

2. Laitapa, Markku, nyt vaan hyvä kuva avaruusasemasta avaruudessa, joka ei ole tietokonegrafiikkaa, vaan oikea valokuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Satelliitit ovat ilmassa leijuvien kaasupallojen varassa roikkuvia häkkyröitä.

2. Laitapa, Markku, nyt vaan hyvä kuva avaruusasemasta avaruudessa, joka ei ole tietokonegrafiikkaa, vaan oikea valokuva.

Tämä Markku puhuu täyttä roskaa "satelliittipaikannuksista". Sellaisia ei ole.

Nuo naurettavat satelliittipuhelimet todettiin jo aika päiviä sitten huijauksiksi.
        Niissä olivat aivan samat katvealueet kuin kännyköissäkin.
        Eli ne paikat minne mastojen signaalit eivät yllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo naurettavat satelliittipuhelimet todettiin jo aika päiviä sitten huijauksiksi.

Mutta kun ei ole, ja sekin on todistettu.

Mene nyt vaan sinne kauppaan ja osta kaukoputki itse jotta voit kuvailla taivaalle niin ei tervitse ilkkua muiden kuville.

Et selvästi uskalla, vaan kitiset.

Juo pullo oliiviöljyä, josko helpottaisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ei ole, ja sekin on todistettu.

Mene nyt vaan sinne kauppaan ja osta kaukoputki itse jotta voit kuvailla taivaalle niin ei tervitse ilkkua muiden kuville.

Et selvästi uskalla, vaan kitiset.

Juo pullo oliiviöljyä, josko helpottaisi?

Pierettääkö paljon ja tuleeko kova ripuli, jos juo pullon oliiviöljyä? Saisiko mestarilta tuosta selvityksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkähän minä sitten pystyn GPS-navigaattorin avulla ajelemaan oikeisiin paikkoihin eri puolilla maapalloa? Koitettu on Amerikassa, pitkin Eurooppaa ja Kanarialla ja Madeiralla?
        Voisitko selkeästi selittää, miksi Markku puhuu roskaa ????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkähän minä sitten pystyn GPS-navigaattorin avulla ajelemaan oikeisiin paikkoihin eri puolilla maapalloa? Koitettu on Amerikassa, pitkin Eurooppaa ja Kanarialla ja Madeiralla?
        Voisitko selkeästi selittää, miksi Markku puhuu roskaa ????

Voisitko sanoa Markulle, että laittaa tänne kuvan satelliitista ilmassa/avaruudessa, joka ei ole CGI, vaan valokuva?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko sanoa Markulle, että laittaa tänne kuvan satelliitista ilmassa/avaruudessa, joka ei ole CGI, vaan valokuva?

Voisitko itse käytä kaupasta ostamassa välineet jotta voit kuvata itse ja todistaa itsellesi että niitä voi kuvata niin ei tarvitse väittää muiden kuvia CGI:ksi.

Se kuvaaminen kun analogisen (siis pelkkiä linssejä sisältävän) kaukoputken läpi onnistuu edelleen myös filmikameralla jossa ei ole mitään kennoja.

Saat suorittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässäpä tuli sen verran kommentteja, että laittelen kaikki vastaukset tähän.

Satelliitit ovat kaasupallojen varassa roikkuvia laitteita?
        Mistä löydän nämä sadat ja tuhannet kaasupallot - maailmaa kiertäessäni en ole löytänyt ensimmäistäkään.

Satelliittipuhelimet toimivat erinomaisesti, kokeili mennä vaikkapa jollekin valtamerelle, niin kotisoitto onnistuu. Voi testata myös Suomessa alueella, jossa kännykät eivät toimi, niin satelliittipuhelin toimii. Miten muutoin luulet, että esimerkiksi valtameriltä onnistuu soittelu ja nettiyhteydet tai taasen klassisesta Saharasta?

Paikannus tapahtuu satelliittien kautta, annoin jo kerran ohjeen miten asian voi todentaa eli menemällä alueelle, jossa kännykkäsignaalia ei ole - paikannus toimii hyvin.

Kaukoputkella saa satelliiteista kuvan, jos on riittävän hyvä kaukoputki, siltikin kuva on sotkuinen, koska etäisyydet ovat satoja kilometrejä lähimpiin satelliitteihin ja avaruusasemaan noin 360 km (ei ole satelliitti). Oletko yrittänyt kuvata vaikkapa 1x1 metrin kohdetta 50 kilometrin päästä? tämä suhteutettuna esimerkiksi avaruusaseman etäisyyteen.

Kuvia satelliiteista on netti pullollaan - olen niitä tänne laittanut johonkin ketjuun, mutta turhaan - väite on aina sama CGI.

Haluaisin selkeän todentamisen, jotta mainitsemani asiat voidaan kumota. Yhtäkään ei ole tullut, joka olisi todentamiskelpoinen.

Jököttäessä tietokoneen äärellä voi väittää mitä hyvänsä, mutta ei todentaa väitettään. Mikäli tieteellisesti ja muutoin todennetun asian haluaa kumota, on se tehtävä myös tieteelliseen näyttöön perustuen. Satelliittipaikannuksen voi helposti todentaa olemassa olevaksi, kuten selostin.

Haukkuvat ja riitaiset väitteet osoittavat ihmisen keskustelutaidottomaksi ja myös asiaan perehtymättömäksi. Henkilö, jonka oman väitteen tullessa kumotuksi, heikko itsetunto/ mielenongelmat/kaninkoloon päätyminen, ei kestä väärässä olemista, vaan tyypillisesti haastetaan riitaa.

Vielä kerran: kaikki mainitsemani asiat voi todentaa täysin oikeiksi aivan itse, jos vain haluaa. Kts. edellinen kappale.

P.S. Minua voit(te) haukkua ja sanoa mitä hyvänsä, suuttumaan et(te) saa. Mikäli suutun, niin menetän ammatillisen arvokkuuteni ja suorastaan häpeän itseäni. Vastaan terävästi asiapohjalla, joskus kylläkin huumorilla, tämä sallittakoon.

P.S.S. Huumoripläjäys: Ikiliikkuja on keksitty, ainakin näissä kinkereissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko itse käytä kaupasta ostamassa välineet jotta voit kuvata itse ja todistaa itsellesi että niitä voi kuvata niin ei tarvitse väittää muiden kuvia CGI:ksi.

Se kuvaaminen kun analogisen (siis pelkkiä linssejä sisältävän) kaukoputken läpi onnistuu edelleen myös filmikameralla jossa ei ole mitään kennoja.

Saat suorittaa.

Et siis voi.

Kaikki kuvat ”satelliiteista” ilmassa/avaruudessa on CGI, sen näkee palikkakin. Ja eihän sitä voi näyttää ihmisille, että ne on vain kaasupallojen varassa roikkuvia häkkyröitä, joten niistä ei näytetä tarkkoja kuvia tavikselle. Vain Jotain suttuisia pikselimössöjä, kuten ISS:stä.

• Anonyymi

Tässäpä tuli sen verran kommentteja, että laittelen kaikki vastaukset tähän.

Satelliitit ovat kaasupallojen varassa roikkuvia laitteita?
        Mistä löydän nämä sadat ja tuhannet kaasupallot - maailmaa kiertäessäni en ole löytänyt ensimmäistäkään.

Satelliittipuhelimet toimivat erinomaisesti, kokeili mennä vaikkapa jollekin valtamerelle, niin kotisoitto onnistuu. Voi testata myös Suomessa alueella, jossa kännykät eivät toimi, niin satelliittipuhelin toimii. Miten muutoin luulet, että esimerkiksi valtameriltä onnistuu soittelu ja nettiyhteydet tai taasen klassisesta Saharasta?

Paikannus tapahtuu satelliittien kautta, annoin jo kerran ohjeen miten asian voi todentaa eli menemällä alueelle, jossa kännykkäsignaalia ei ole - paikannus toimii hyvin.

Kaukoputkella saa satelliiteista kuvan, jos on riittävän hyvä kaukoputki, siltikin kuva on sotkuinen, koska etäisyydet ovat satoja kilometrejä lähimpiin satelliitteihin ja avaruusasemaan noin 360 km (ei ole satelliitti). Oletko yrittänyt kuvata vaikkapa 1x1 metrin kohdetta 50 kilometrin päästä? tämä suhteutettuna esimerkiksi avaruusaseman etäisyyteen.

Kuvia satelliiteista on netti pullollaan - olen niitä tänne laittanut johonkin ketjuun, mutta turhaan - väite on aina sama CGI.

Haluaisin selkeän todentamisen, jotta mainitsemani asiat voidaan kumota. Yhtäkään ei ole tullut, joka olisi todentamiskelpoinen.

Jököttäessä tietokoneen äärellä voi väittää mitä hyvänsä, mutta ei todentaa väitettään. Mikäli tieteellisesti ja muutoin todennetun asian haluaa kumota, on se tehtävä myös tieteelliseen näyttöön perustuen. Satelliittipaikannuksen voi helposti todentaa olemassa olevaksi, kuten selostin.

Haukkuvat ja riitaiset väitteet osoittavat ihmisen keskustelutaidottomaksi ja myös asiaan perehtymättömäksi. Henkilö, jonka oman väitteen tullessa kumotuksi, heikko itsetunto/ mielenongelmat/kaninkoloon päätyminen, ei kestä väärässä olemista, vaan tyypillisesti haastetaan riitaa.

Vielä kerran: kaikki mainitsemani asiat voi todentaa täysin oikeiksi aivan itse, jos vain haluaa. Kts. edellinen kappale.

P.S. Minua voit(te) haukkua ja sanoa mitä hyvänsä, suuttumaan et(te) saa. Mikäli suutun, niin menetän ammatillisen arvokkuuteni ja suorastaan häpeän itseäni. Vastaan terävästi asiapohjalla, joskus kylläkin huumorilla, tämä sallittakoon.

P.S.S. Huumoripläjäys: Ikiliikkuja on keksitty, ainakin näissä kinkereissä.

Paljon tekstiä, mutta ei linkkiä kuvaan satelliitista ilmassa/avaruudessa, joka ei ole CGI. Ne Google haussa tulevat kuvat on täysin ilmeisiä CGI kuvia, ei valokuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvoin, hyvin harvoin Perskärpänen Vikiä kehuu..... DD

Miksei kehuisi, sama henkilöhän ne ovat!

• Anonyymi kirjoitti:

Paljon tekstiä, mutta ei linkkiä kuvaan satelliitista ilmassa/avaruudessa, joka ei ole CGI. Ne Google haussa tulevat kuvat on täysin ilmeisiä CGI kuvia, ei valokuvia.

Kirjoitin, että on turha laittaa kuvia, koska niitä väitetään CGI:ksi:).

Selvennän asiaa sen verran, että avaruudessa ei käydä satelliitteja kuvailemassa paitsi mahdollisen korjaamisen yhteydessä (hyvin harvinaista). Katsomasi kuvat, joita väität CGI:ksi ovat kuvia, joissa satelliitti on kuvattu maassa (aivan totta) ja asemoitu kuvaan mainitsemani syyn takia. Onko tämä todellakin niin vaikeaa ymmärtää?

Tässä Hubblesta: https://www.tunturisusi.com/astronomia/viewtopic.php?t=4
        Tässä Landsatista:
        https://tekniikanmaailma.fi/harvinainen-kuva-satelliitti-otti-avaruudessa-valokuvan-toisesta-satelliitista/?shared=1302064-b603f1a9-500

Kiertoradalla olevien satelliittien nopeus on kymmeniä tuhansia kilometrejä tunnissa. Geosynkronisella (Geostationaarinen) radalla olevat satelliitit ovat huomattavan kaukana, noin 36 000 km, jolloin ne ovat nimensä mukaisesti synkronoitu maapallon kiertonopeuteen eli ovat "paikallaan" maasta katsottuna.
        Tässä linkkejä:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Geosynchronous_orbit
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Geostationaarinen_kiertorata

Nyt ilmeisemmin ymmärrät, että satelliitteja ei kuvailla avaruudessa kuin lintuja taivaalla. Satelliitit eivät matkaa kuin autot ruuhkissa, tosin niitä on jo aivan liikaa matalilla kiertoradoilla yhdessä avaruusromujen kera, joita on kymmeniä miljoonia millin kokoisista kantorakettien osiin.

Voit muutoin havainnoida satelliitteja omin simmuin käyttämällä mainitsemaani Stallariumia:
        Todella pimeällä alueella voit havaita ylikulkuja, ilman kaukoputkea tai hyviä kiikareita, jos tuuri käy . Huomioi etäisyys, joka on satoja kilometrejä.

Miten ihmeessä tämä voi olla näin vaikeaa?

Näin loppukaneettina, en edelleenkään saa tieteellisiä perusteluja täällä esitetyille väitteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun älyllä ei kyllä pystytä erottelemaan mikä on aito ja mikä on CGI, olet henkisesti viisi vuotiaan lapsen tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki digikuvat ovat jonkinlaista tietokonegrafiikkaa. Ja paperikuvia ei voi laittaa nettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki digikuvat ovat jonkinlaista tietokonegrafiikkaa. Ja paperikuvia ei voi laittaa nettiin.

Digitaaliset valokuvat ole grafiikkaa, vaan… valokuvia. Tietokonegrafiikka tarkoittaa kuvien luomista tietokoneella, esim. digitaalisia maalauksia.

Tällaisia kuvia tulee, kun laittaa haluun picture of a satellite in space:

https://i0.wp.com/spacenews.com/wp-content/uploads/2018/11/iStock-502579820.jpg?fit=1000,750&quality=89&ssl=1

https://www.twz.com/wp-content/uploads/2023/04/06/Handout.jpeg?strip=all&quality=85

https://images.app.goo.gl/TbArjDLJF2WodpZNA

Nuo on kaikki niin selvästi CGI, että vain täysi retardi kehtaa edes väittää, että ne on valokuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun älyllä ei kyllä pystytä erottelemaan mikä on aito ja mikä on CGI, olet henkisesti viisi vuotiaan lapsen tasolla.

1. Olet huomattavasti vähemmän älykäs kuin minä, mutta Dunning-Kruger-vaikutus saa sinut luulemaan toisin.
        2. Ei edes tarvitse olla nero erottaakseen CGI-kuvan valokuvasta, pitää vain olla silmät päässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Digitaaliset valokuvat ole grafiikkaa, vaan… valokuvia. Tietokonegrafiikka tarkoittaa kuvien luomista tietokoneella, esim. digitaalisia maalauksia.

Tällaisia kuvia tulee, kun laittaa haluun picture of a satellite in space:

https://i0.wp.com/spacenews.com/wp-content/uploads/2018/11/iStock-502579820.jpg?fit=1000,750&quality=89&ssl=1

https://www.twz.com/wp-content/uploads/2023/04/06/Handout.jpeg?strip=all&quality=85

https://images.app.goo.gl/TbArjDLJF2WodpZNA

Nuo on kaikki niin selvästi CGI, että vain täysi retardi kehtaa edes väittää, että ne on valokuvia.

No mikä esimerkiksi viimeisessä kuvassa todistaa että se on täysin feikki? Tokihan värejä, kirkkautta ja tarkkuutta on varmasti hienosäädetty mutta se nyt kuuluu valokuvauksen luonteeseen.

• Anonyymi

Hän oli ensimmäisen kerran asemalla vuonna 2006. Joten arvauksesi meni pieleen.
      Hän on ollut avaruudessa yhteensä: 194 vuorokautta 18 tuntia 2 minuuttia ja pitää ennätystä naisten sarjassa.

Tämänkin olisit saanut tietää vain googlettamalla hänen nimensä, mutta laiskana vätyksenä et jaksa ottaa asioista selvää.

• Anonyymi

Älä sinäkin jaksa.
        Ota asioista selvää.
        Kukaan ei ikinä koskaan ole ollut missään avaruudessa.
        Kaikki nuo tuollaiset ovat satuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sinäkin jaksa.
        Ota asioista selvää.

Mitäs jos itse ottaisit asioista selvää? Tuollainen typerä kaikkien tosiasioitten kieltäminen on vain, no, typerää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs jos itse ottaisit asioista selvää? Tuollainen typerä kaikkien tosiasioitten kieltäminen on vain, no, typerää.

Mitä jos pitäisit jalat maassa ja lopettaisit satuihin uskomisen.
        Se on no, tyhmää.
        Vai että avaruudessa leijaillaan ..., voi luojani....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on no, tyhmää.

aaaaaakyllä se avaruus on todistettavasti tuolla, uskot sihen tai et!
        Ihan sun oma valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aaaaaakyllä se avaruus on todistettavasti tuolla, uskot sihen tai et!
        Ihan sun oma valinta.

Oletko todistanut sen itse, jos olet, niin millä tavalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen todistanut sen ihan itse lukemalla tosiaioihin perustuvaa kirjallisuutta ja katsomalla dokumenttejä. Suosittelen sinullekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen todistanut sen ihan itse lukemalla tosiaioihin perustuvaa kirjallisuutta ja katsomalla dokumenttejä. Suosittelen sinullekin.

Silläkö tavalla todistetaan tieteellinen tosiasia, että lukee kirjoja ja katsoo dokumentteja? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sinäkin jaksa.
        Ota asioista selvää.

Oletko koskaan käynyt Australiassa?
        Jos et, niin eikö sitä ole mielestäsi olemassa.
        Entäs oletko käynyt Rovaniemellä tai Turussa? Nordkapissa?
        Jos et, niin niitä ei siis ole olemassa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on no, tyhmää.

Tietämättömälle kaikki on vaikeaa.
        Toisaalta en nyt yhtään ihmettele, miten keskiajalla ihmisiä saatettiin höynäyttää kaikilla helveteillä ja lohikäärmeillä, että saatiin anekaupalla rahat pois.
        Kai tuolla littumaa-ideallakin joku guru rahastaa roimasti herkkäuskoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kiikarit ja kaukoputki. Suosittelen sinullekin. Jos rahat ei riitä, niin mene kirjastoon lukemaan asiasta, tai vaikkapa ota yhteyttä URSAan. Sieltä löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kiikarit ja kaukoputki. Suosittelen sinullekin. Jos rahat ei riitä, niin mene kirjastoon lukemaan asiasta, tai vaikkapa ota yhteyttä URSAan. Sieltä löytyy.

Olet todistanut kaukoputkella taivaalle katsomalla, että ”avaruus” on ääretön tyhjiö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet todistanut kaukoputkella taivaalle katsomalla, että ”avaruus” on ääretön tyhjiö?

No, etkö vieläkään ymmärrä, että avaruus on todella olemassa oleva asia?
        Miksi tuota tosiasiaa jaksat nillittää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silläkö tavalla todistetaan tieteellinen tosiasia, että lukee kirjoja ja katsoo dokumentteja? :D

Juurikin sillä se todistetaan! HOOPO!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin sillä se todistetaan! HOOPO!

Tieteellinen fakta todistetaan empiirisillä kokeilla ja havainnoilla.

Kun katsoo kaukoputkella taivaalle, niin miten siitä käy ilmi, että avaruus on ääretön tyhjiö ja että tähdet ovat plasmapalloja, joissa tapahtuu ydinfuusiota? Siinä näkyy vain pimeää ja tuikkivia valoja, jos yöllä katsoo, ja päivällä sinistä.

Mutta kun joku professori on sanonut, että avaruus on ääretön tyhjiö ja tähdet plasmapalloja, niin kaukoputken läpi katsova tolvana uskoo näkevänsä sen. Tolvana luulee, että se on todiste, että monet professorit toistelevat samoja juttuja ”avaruudesta”. Että kun tarpeeksi paljon jotkut auktoriteettihahmot toistaa jotain, niin siitä tulee totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun katsoo kaukoputkella taivaalle, niin miten siitä käy ilmi, että avaruus on ääretön tyhjiö ja että tähdet ovat plasmapalloja, joissa tapahtuu ydinfuusiota? Siinä näkyy vain pimeää ja tuikkivia valoja, jos yöllä katsoo, ja päivällä sinistä.

Mutta kun joku professori on sanonut, että avaruus on ääretön tyhjiö ja tähdet plasmapalloja, niin kaukoputken läpi katsova tolvana uskoo näkevänsä sen. Tolvana luulee, että se on todiste, että monet professorit toistelevat samoja juttuja ”avaruudesta”. Että kun tarpeeksi paljon jotkut auktoriteettihahmot toistaa jotain, niin siitä tulee totuus.

Juuri tuolla tavalla valtamediamme ajaa ihmisten mieliin totuuksina valeitaan.

Kun on riittävästi toistoa niin sillä saadaan musta näyttämään valkoiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. se on ihan hyvä tapa todistaa jotain itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tieteelline fakta todistetaan empiirisillä kokeilla ja havainnoilla".

Ymmätrräthän, ettei jokaisen tarvitse noita havaintoja toistaa, kyllä ne havainnoista kirjoitetut asiat ovat ihan päteviä todisteita.
        Ei siinä tarvitse mitään auktoriteettihahmoja uskoa, riittää kun lukee tieteellisiä tutkimuksia, totuus on siinä mitä tutkimuksista on uskottavaa faktaa.
        Ite oot tolvana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmätrräthän, ettei jokaisen tarvitse noita havaintoja toistaa, kyllä ne havainnoista kirjoitetut asiat ovat ihan päteviä todisteita.
        Ei siinä tarvitse mitään auktoriteettihahmoja uskoa, riittää kun lukee tieteellisiä tutkimuksia, totuus on siinä mitä tutkimuksista on uskottavaa faktaa.
        Ite oot tolvana.

Oli valtavasti tieteellisiä tutkimuksia koronarokotteiden haitoista.
        Ne olivat faktaa mutta ne sivuutettiin kylmästi.

Ihmisille annettiin potkuja töistä jotka eivät piikkejä ottaneet.

Valtamediat rummuttivat päivästä toiseen tutkimuksia salaliittoteorioiksi.
        Nyt ne on myönnetty oikeellisiksi.

Eli tutkimuksilla ja tutkimuksilla on eroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ite oot tolvana.

Tuossa juuri on se syy, miksi taviksille on helppo syöttää mitä vaan: ne uskoo kaiken, kun auktoriteettihahmo, kuten professori sanoo, että asia on niin. Avaruusjutut on tarinointia ja spekulointia, joka on kuorrutettu hienoilla tieteellisillä termeillä. Brian Coxin höpinät on erittäin hyvä esimerkki siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiikarilla ei tietenkään näe että avaruus on tyhjiö. Mutta kai uskot että vuorikiipeilijät tarvitsevat happipullon ja lentokoneet matkalennossa lisäoaineistuksen? No niin, siitä on helppo päätellä että koska ilma ohenee ylöspäin mennessä, päädytään lopulta lähes täydelliseen tyhjiöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli valtavasti tieteellisiä tutkimuksia koronarokotteiden haitoista.
        Ne olivat faktaa mutta ne sivuutettiin kylmästi.

Ihmisille annettiin potkuja töistä jotka eivät piikkejä ottaneet.

Valtamediat rummuttivat päivästä toiseen tutkimuksia salaliittoteorioiksi.
        Nyt ne on myönnetty oikeellisiksi.

Eli tutkimuksilla ja tutkimuksilla on eroja.

Mistä muka tuli valtavasti tutkimuksia koronarokotteiden haitoista? Miten ne olisi ehditty tehdä siinä 1-2 vuoden aikana kun niitä tarvittiin?

• Anonyymi

Kas,kas,kun ryssänkätyri yrittää viedä ajatukset muualle,pois kaapelirikoista..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      106
      5805
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      184
      4861
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3580
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      72
      2747
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      59
      2566
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      22
      1988
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1644
    8. Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia

Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä
      Ikävä
      14
      1303
    9. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      10
      1284
    10. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      10
      1252
    Aihe