Vastaisku Joululle

Anonyymi-ap

Aloitan vapun juhlinnan, marssilaulujen soittamisen ja fiilistelyn jo tammikuussa ja jatkan sitä syyskuuhun asti.
Vappuhan on työmiesten juhla. Ei lukioilaisten, joka ei ole edes valmista työelämään. "Työväenliikkeen juhlapäivä (ransk. Fête du Travail) sai alkunsa Yhdysvalloissa 1800-luvulla. "

Ja trolleille tiedoksi, tämä ei liity mitenkään kommunismiin.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_työläisten_juhlapäivä

>simiti<

19

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun vastaisku on, että lopetan kaikkien älyttömien juhlien juhlimisen. Tavallisia päiviä ne on. Miksi pitää seota johonkin ränttätänttä juhlaan ja stressata onko kaupasta nyt varmasti kaikki hommattu?

      Ihan järjetöntä hommaa.

      Jasu

      • Joulun aikaan mulla on monesti vähän stressiä, vaikka asun yksin. On paljon asioiden hoitoa ja pitää miettiä keille ostan lahjoja, onko kaikki ruuat hankittu jne. Kaikki asiat tuntuu aina kasaantuvan vuoden lopulla. Muuten tykkään joulusta, mutta se kaikenlainen kiire ja hössötys ei ole oikein kivaa. Tykkäisin, että jouluna vois ottaa ihan rennosti, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja syödä jotain hyvää ruokaa ja juoda hyviä juomia (enkä tarkoita pelkästään alkoholia).


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Joulun aikaan mulla on monesti vähän stressiä, vaikka asun yksin. On paljon asioiden hoitoa ja pitää miettiä keille ostan lahjoja, onko kaikki ruuat hankittu jne. Kaikki asiat tuntuu aina kasaantuvan vuoden lopulla. Muuten tykkään joulusta, mutta se kaikenlainen kiire ja hössötys ei ole oikein kivaa. Tykkäisin, että jouluna vois ottaa ihan rennosti, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja syödä jotain hyvää ruokaa ja juoda hyviä juomia (enkä tarkoita pelkästään alkoholia).

        Mulla on menny maku koko jouluun juuri siksi, kun ihmiset ympärillä sekoaa ja vouhottaa. Siitä häviää rentous, silloin se ei ole enää kivaa jos se on suorittamisen makua, kuten ei mikään juhla.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on menny maku koko jouluun juuri siksi, kun ihmiset ympärillä sekoaa ja vouhottaa. Siitä häviää rentous, silloin se ei ole enää kivaa jos se on suorittamisen makua, kuten ei mikään juhla.

        Jasu

        Jep. Suorittaminen ei ole kivaa. En tykkäis sellaisesta, että joutuis koko ajan pönöttämään ykköset yllä eikä vois ottaa ollenkaan rennosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on menny maku koko jouluun juuri siksi, kun ihmiset ympärillä sekoaa ja vouhottaa. Siitä häviää rentous, silloin se ei ole enää kivaa jos se on suorittamisen makua, kuten ei mikään juhla.

        Jasu

        Kaikki parhaat juhlat on ollu sellaisia mitä ei ole juurikaan esivalmisteltu eikä liikaa hiki päässä käsikirjoitettu. Mua ärsyttää sellaset kekkerit missä edetään kuin käsikirjoituksessa. Laaditaan kuin viimeisen päivän elämää, hampaat irvessä kauppoja kierrellen. Sitten rättiväsyneenä heittäydytään juhlimaan ja ollaa tekovirne naamalla, kun on ihan zippi.

        Jasu


      • Anonyymi

        Itselläni "joulustressi" liittyy oikeastaan vain vuodenvaihteeseen. Tähän kohtaan vuodesta kasaantuu niin moni käytännön asia, jotka on pakko hoitaa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Suorittaminen ei ole kivaa. En tykkäis sellaisesta, että joutuis koko ajan pönöttämään ykköset yllä eikä vois ottaa ollenkaan rennosti.

        Näinpä. Rentous on itelläni se avainsana, mistä tykkään. Koskee tarjoiluja, kuten vaatetusta ja liian tiukat aikataulut pois. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni "joulustressi" liittyy oikeastaan vain vuodenvaihteeseen. Tähän kohtaan vuodesta kasaantuu niin moni käytännön asia, jotka on pakko hoitaa.

        Mulla se on aina tammikuu. 😅

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Rentous on itelläni se avainsana, mistä tykkään. Koskee tarjoiluja, kuten vaatetusta ja liian tiukat aikataulut pois. 🙂

        Jasu

        En tykkää, jos joutuu olemaan liian kireissä vaatteissa. Tykkään, että vois olla kotivaatteet tai ihan vaikka yöpuku päällä ja kattoa teeveestä esim. elokuvia ja musiikkiohjelmia, syödä hyvää ruokaa silloin kun on nälkä, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja vaikka saunoa. Ei mitään aikatauluja ja kiirettä. Ja vois levätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla se on aina tammikuu. 😅

        Jasu

        Mulla se alkaa tuossa vähän joulua, kun täytyy niihin valmistautua ja välipäivät tuppaa usein menemään noiden kanssa. Tänä vuonna välipäiviä ei oikein ole, niin piti uhrata aikaa joulua edeltävältä viikolta. Uuden vuoden jälkeenkään ei tänä vuonna montaa päivää ole, kun nämä pyhät ovat sijoittuneet miten ovat.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        En tykkää, jos joutuu olemaan liian kireissä vaatteissa. Tykkään, että vois olla kotivaatteet tai ihan vaikka yöpuku päällä ja kattoa teeveestä esim. elokuvia ja musiikkiohjelmia, syödä hyvää ruokaa silloin kun on nälkä, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja vaikka saunoa. Ei mitään aikatauluja ja kiirettä. Ja vois levätä.

        Juu, sama. Ei liian muodollista ja virallista tuttujen kesken. 👍

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla se alkaa tuossa vähän joulua, kun täytyy niihin valmistautua ja välipäivät tuppaa usein menemään noiden kanssa. Tänä vuonna välipäiviä ei oikein ole, niin piti uhrata aikaa joulua edeltävältä viikolta. Uuden vuoden jälkeenkään ei tänä vuonna montaa päivää ole, kun nämä pyhät ovat sijoittuneet miten ovat.

        Silloinhan se täytyy tehdä, kun sopii tehdä. 👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, sama. Ei liian muodollista ja virallista tuttujen kesken. 👍

        Jasu

        Näin on.


    • Anonyymi

      Pitäisikö kiljulle olla oma liputuspäivä?

    • Anonyymi

      Miten voi mennä joulu noin pahasti ihon alle. Mulla on kai sitten hyvä filtteri, kun ei pääse moiset ahdistamaan. Pistän kotonani vaikka metallimökän möykkäämään, jos rupeaa joulu nyppimään. No mutta vietä ihmessä vappua vaikka ympäri vuoden #ikuinenvappu, jos siitä tuler hyvä mieli 👍.

    • Anonyymi

      Ihmiset on ihme kärttyperseitä nykyään. Sen kun jätätte juhlapyhät väliin ja noteeraamatta. Sillähän niistä pääsee, jos ei kiinnosta. Sen juhlimatta jättämisen voi hyvin tehdä ilman kiukuttelua, nostamatta siitä isoa meteliä ja antaa muiden juhlia.

    • Joulu on siisti juhla lopulta. Jotkut sen vetää toki överiksi, mutta se on oikeastaan täällä Suomessa ajankohtaa vaihtanut sadonkorjuujuhla.

      Aikasemmin vietettiin syksymmällä sellaisia syöminki/juominkijuhlia. (kuten joulu)

      Kaupungistumisen ja uskonnon vuoksi se siirtyi kai tänne jouluun.

      Mutta se kuitenkin on ajankohta pysähtymiselle. On kedän uurastamisesta kaikkea. Eikä ole mitään varsinaista työyä tiedossa. Ennenaikaan kekrien aikaan pidettiin häitä ja työläiset sai vapaita. Juhla-aikaa... ennenkuin piti alkaa kituuttamaan, että ksikki riittää keväälle...tai oikeastaan seuraavaan syksyyn asti.

      Minusta joulu on nykyään paras työläisten juhla juurikin. Kevät, kesä ja alkusyksy on kiireisintä aikaa ollut työmiehille ja naisille.

    • Anonyymi

      Tässä olisi selvä markkinarako.

      Kauppiaalle oma ohjattu ohjelmatoimisto:
      Tukku tai vähemmän rahhoo ja ruuat ja lahjat listan mukaan.
      Tästä palvelusta ei voi periä mitään vaan päinvastoin tolkuttomat bonukset ostajalle.
      Kauppias olisi tavallaan se joulupukki, mihin me emme enää aikuisina usko.
      Ohjelma lähtisi rullaamaan puurolla, laulun lurauksella, oman maun mukaisella ruualla ja lahjapussukalla. Voi siinä olla muutama tosi hyvän näköinen tonttukin.
      Jäisi aikaa miettiä sitä joulun alkuidistä.
      Vilma
      Se hyvä tahtokin voisi pysyä päässä paremmin.

    • Anonyymi

      Vappu onkin duunareiden juhla jota kapitalistipersut eivät pääse pilaamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe