Aloitan vapun juhlinnan, marssilaulujen soittamisen ja fiilistelyn jo tammikuussa ja jatkan sitä syyskuuhun asti.
Vappuhan on työmiesten juhla. Ei lukioilaisten, joka ei ole edes valmista työelämään. "Työväenliikkeen juhlapäivä (ransk. Fête du Travail) sai alkunsa Yhdysvalloissa 1800-luvulla. "
Ja trolleille tiedoksi, tämä ei liity mitenkään kommunismiin.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_työläisten_juhlapäivä
>simiti<
Vastaisku Joululle
19
183
Vastaukset
- Anonyymi
Mun vastaisku on, että lopetan kaikkien älyttömien juhlien juhlimisen. Tavallisia päiviä ne on. Miksi pitää seota johonkin ränttätänttä juhlaan ja stressata onko kaupasta nyt varmasti kaikki hommattu?
Ihan järjetöntä hommaa.
JasuJoulun aikaan mulla on monesti vähän stressiä, vaikka asun yksin. On paljon asioiden hoitoa ja pitää miettiä keille ostan lahjoja, onko kaikki ruuat hankittu jne. Kaikki asiat tuntuu aina kasaantuvan vuoden lopulla. Muuten tykkään joulusta, mutta se kaikenlainen kiire ja hössötys ei ole oikein kivaa. Tykkäisin, että jouluna vois ottaa ihan rennosti, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja syödä jotain hyvää ruokaa ja juoda hyviä juomia (enkä tarkoita pelkästään alkoholia).
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Joulun aikaan mulla on monesti vähän stressiä, vaikka asun yksin. On paljon asioiden hoitoa ja pitää miettiä keille ostan lahjoja, onko kaikki ruuat hankittu jne. Kaikki asiat tuntuu aina kasaantuvan vuoden lopulla. Muuten tykkään joulusta, mutta se kaikenlainen kiire ja hössötys ei ole oikein kivaa. Tykkäisin, että jouluna vois ottaa ihan rennosti, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja syödä jotain hyvää ruokaa ja juoda hyviä juomia (enkä tarkoita pelkästään alkoholia).
Mulla on menny maku koko jouluun juuri siksi, kun ihmiset ympärillä sekoaa ja vouhottaa. Siitä häviää rentous, silloin se ei ole enää kivaa jos se on suorittamisen makua, kuten ei mikään juhla.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mulla on menny maku koko jouluun juuri siksi, kun ihmiset ympärillä sekoaa ja vouhottaa. Siitä häviää rentous, silloin se ei ole enää kivaa jos se on suorittamisen makua, kuten ei mikään juhla.
JasuJep. Suorittaminen ei ole kivaa. En tykkäis sellaisesta, että joutuis koko ajan pönöttämään ykköset yllä eikä vois ottaa ollenkaan rennosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuKaikki parhaat juhlat on ollu sellaisia mitä ei ole juurikaan esivalmisteltu eikä liikaa hiki päässä käsikirjoitettu. Mua ärsyttää sellaset kekkerit missä edetään kuin käsikirjoituksessa. Laaditaan kuin viimeisen päivän elämää, hampaat irvessä kauppoja kierrellen. Sitten rättiväsyneenä heittäydytään juhlimaan ja ollaa tekovirne naamalla, kun on ihan zippi.
Jasu - Anonyymi
Itselläni "joulustressi" liittyy oikeastaan vain vuodenvaihteeseen. Tähän kohtaan vuodesta kasaantuu niin moni käytännön asia, jotka on pakko hoitaa.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Suorittaminen ei ole kivaa. En tykkäis sellaisesta, että joutuis koko ajan pönöttämään ykköset yllä eikä vois ottaa ollenkaan rennosti.
Näinpä. Rentous on itelläni se avainsana, mistä tykkään. Koskee tarjoiluja, kuten vaatetusta ja liian tiukat aikataulut pois. 🙂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni "joulustressi" liittyy oikeastaan vain vuodenvaihteeseen. Tähän kohtaan vuodesta kasaantuu niin moni käytännön asia, jotka on pakko hoitaa.
Mulla se on aina tammikuu. 😅
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Näinpä. Rentous on itelläni se avainsana, mistä tykkään. Koskee tarjoiluja, kuten vaatetusta ja liian tiukat aikataulut pois. 🙂
JasuEn tykkää, jos joutuu olemaan liian kireissä vaatteissa. Tykkään, että vois olla kotivaatteet tai ihan vaikka yöpuku päällä ja kattoa teeveestä esim. elokuvia ja musiikkiohjelmia, syödä hyvää ruokaa silloin kun on nälkä, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja vaikka saunoa. Ei mitään aikatauluja ja kiirettä. Ja vois levätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla se on aina tammikuu. 😅
JasuMulla se alkaa tuossa vähän joulua, kun täytyy niihin valmistautua ja välipäivät tuppaa usein menemään noiden kanssa. Tänä vuonna välipäiviä ei oikein ole, niin piti uhrata aikaa joulua edeltävältä viikolta. Uuden vuoden jälkeenkään ei tänä vuonna montaa päivää ole, kun nämä pyhät ovat sijoittuneet miten ovat.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
En tykkää, jos joutuu olemaan liian kireissä vaatteissa. Tykkään, että vois olla kotivaatteet tai ihan vaikka yöpuku päällä ja kattoa teeveestä esim. elokuvia ja musiikkiohjelmia, syödä hyvää ruokaa silloin kun on nälkä, tunnelmoida kynttilän loisteessa ja vaikka saunoa. Ei mitään aikatauluja ja kiirettä. Ja vois levätä.
Juu, sama. Ei liian muodollista ja virallista tuttujen kesken. 👍
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla se alkaa tuossa vähän joulua, kun täytyy niihin valmistautua ja välipäivät tuppaa usein menemään noiden kanssa. Tänä vuonna välipäiviä ei oikein ole, niin piti uhrata aikaa joulua edeltävältä viikolta. Uuden vuoden jälkeenkään ei tänä vuonna montaa päivää ole, kun nämä pyhät ovat sijoittuneet miten ovat.
Silloinhan se täytyy tehdä, kun sopii tehdä. 👍
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Juu, sama. Ei liian muodollista ja virallista tuttujen kesken. 👍
JasuNäin on.
- Anonyymi
Pitäisikö kiljulle olla oma liputuspäivä?
- Anonyymi
Miten voi mennä joulu noin pahasti ihon alle. Mulla on kai sitten hyvä filtteri, kun ei pääse moiset ahdistamaan. Pistän kotonani vaikka metallimökän möykkäämään, jos rupeaa joulu nyppimään. No mutta vietä ihmessä vappua vaikka ympäri vuoden #ikuinenvappu, jos siitä tuler hyvä mieli 👍.
- Anonyymi
Ihmiset on ihme kärttyperseitä nykyään. Sen kun jätätte juhlapyhät väliin ja noteeraamatta. Sillähän niistä pääsee, jos ei kiinnosta. Sen juhlimatta jättämisen voi hyvin tehdä ilman kiukuttelua, nostamatta siitä isoa meteliä ja antaa muiden juhlia.
Joulu on siisti juhla lopulta. Jotkut sen vetää toki överiksi, mutta se on oikeastaan täällä Suomessa ajankohtaa vaihtanut sadonkorjuujuhla.
Aikasemmin vietettiin syksymmällä sellaisia syöminki/juominkijuhlia. (kuten joulu)
Kaupungistumisen ja uskonnon vuoksi se siirtyi kai tänne jouluun.
Mutta se kuitenkin on ajankohta pysähtymiselle. On kedän uurastamisesta kaikkea. Eikä ole mitään varsinaista työyä tiedossa. Ennenaikaan kekrien aikaan pidettiin häitä ja työläiset sai vapaita. Juhla-aikaa... ennenkuin piti alkaa kituuttamaan, että ksikki riittää keväälle...tai oikeastaan seuraavaan syksyyn asti.
Minusta joulu on nykyään paras työläisten juhla juurikin. Kevät, kesä ja alkusyksy on kiireisintä aikaa ollut työmiehille ja naisille.- Anonyymi
Tässä olisi selvä markkinarako.
Kauppiaalle oma ohjattu ohjelmatoimisto:
Tukku tai vähemmän rahhoo ja ruuat ja lahjat listan mukaan.
Tästä palvelusta ei voi periä mitään vaan päinvastoin tolkuttomat bonukset ostajalle.
Kauppias olisi tavallaan se joulupukki, mihin me emme enää aikuisina usko.
Ohjelma lähtisi rullaamaan puurolla, laulun lurauksella, oman maun mukaisella ruualla ja lahjapussukalla. Voi siinä olla muutama tosi hyvän näköinen tonttukin.
Jäisi aikaa miettiä sitä joulun alkuidistä.
Vilma
Se hyvä tahtokin voisi pysyä päässä paremmin. - Anonyymi
Vappu onkin duunareiden juhla jota kapitalistipersut eivät pääse pilaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133131
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172861Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3721575Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271458- 961332
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1701082Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681081Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143954