Synonyymivisan jatkosti - Sananlaskuvisa

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010918037.html

Menee vähän niinku samoilla pesuvesillä. Jos osaa ne synonyymit, niin sananlaskutkin mennee aika hyvin, kun samaa perinneosaamista vaaditaan. Tää visa kyllä tais olla ihan hetki sitten jaossa, mutta eipä haittaa, kertaus on opintojen äitsykkä.

Tuloksesi: 11 / 11
No nyt Lyyti kirjoittaa!

No johan jysähti. Olet selvästi oikea sanontaseppä! Ehkä viljelet sanontoja runsaasti arjessasi tai sitten sinulla on yksinkertaisesti hyvä muisti. Oli miten oli, tällä tuloksella kehtaa rehvastella.

30

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hutilointivirheestä sakotettiin. Muuten meni hyvin. Kiva visa! 😃

"Tuloksesi: 10 / 11
      No nyt Lyyti kirjoittaa!

No johan jysähti. Olet selvästi oikea sanontaseppä! Ehkä viljelet sanontoja runsaasti arjessasi tai sitten sinulla on yksinkertaisesti hyvä muisti. Oli miten oli, tällä tuloksella kehtaa rehvastella."

• Loistava tulos!

Ite fokusoiduin todella tarkasti, niin silllä pisteet himaan, muuten olisi tullut jokunenkin hutilaaki hätäillessä 😂

• randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

Ite fokusoiduin todella tarkasti, niin silllä pisteet himaan, muuten olisi tullut jokunenkin hutilaaki hätäillessä 😂

Oma pelisilmä haritti hieman ja se kostautui. Lipsahti väärä vaihtoehto.
        Sattuuhan näita. 😵‍💫

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

Se olin minä joka tein susta kirjoituksen tänne silloin. En silloin vielä uskaltanut ottaa sinuun irl yhteyttä. Alunperin ajattelin että olisin ottanut sinuun yhteyttä ja kertonut miltä tuntui. Pystyn myöntämään että tein väärin koska en voinut tietää että oletko oikea ihminen eli exäni jolle sen kirjoituksen tein.
        Jos asia ei koskenut sinua en voi muuta kuin pyytää anteeksi. Vaikka olisitkin exäni hänelle se oli myös väärin minun olisi pitänyt hoitaa se kahden kesken. Joten anteeksi töykeä käytökseni.

• tosi.typy kirjoitti:

Oma pelisilmä haritti hieman ja se kostautui. Lipsahti väärä vaihtoehto.
        Sattuuhan näita. 😵‍💫

No mulla käy noin joka melkein joka visassa, tulee hötkyiltyä ja sitten se on morooo 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Se olin minä joka tein susta kirjoituksen tänne silloin. En silloin vielä uskaltanut ottaa sinuun irl yhteyttä. Alunperin ajattelin että olisin ottanut sinuun yhteyttä ja kertonut miltä tuntui. Pystyn myöntämään että tein väärin koska en voinut tietää että oletko oikea ihminen eli exäni jolle sen kirjoituksen tein.
        Jos asia ei koskenut sinua en voi muuta kuin pyytää anteeksi. Vaikka olisitkin exäni hänelle se oli myös väärin minun olisi pitänyt hoitaa se kahden kesken. Joten anteeksi töykeä käytökseni.

Kiitos. Ja anteeksi annettu.

Rehellisesti sanoen en enää muista moista episodia, mutta olennaisempaa on, että asia on käsitelty loppuun.
        Ja juu, ihan tavallinen ihminen täällä toisessa päässä keskusteluakin on tai ainakin näin itse arvioisin näppituntumalla. Luultavasti en ole exäsi, kun kuitenkin olen puheväleissä exieni kanssa muutoin.
        Jos asia kaihertaa, niin siellä profiilissa on se meiliosoite, sinne voi laittaa viestiä, mutta kannattaa asiasta palstalla mainita, kun en lue sitä meiliboksia kuin satunnaisesti.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Kiitos. Ja anteeksi annettu.

Rehellisesti sanoen en enää muista moista episodia, mutta olennaisempaa on, että asia on käsitelty loppuun.
        Ja juu, ihan tavallinen ihminen täällä toisessa päässä keskusteluakin on tai ainakin näin itse arvioisin näppituntumalla. Luultavasti en ole exäsi, kun kuitenkin olen puheväleissä exieni kanssa muutoin.
        Jos asia kaihertaa, niin siellä profiilissa on se meiliosoite, sinne voi laittaa viestiä, mutta kannattaa asiasta palstalla mainita, kun en lue sitä meiliboksia kuin satunnaisesti.

Kiitos itsellesi kun annoit anteeksi. En usko että laitan viestiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos itsellesi kun annoit anteeksi. En usko että laitan viestiä.

Pääasia, että homma on ns. selvitetty ja taakse jätetty, matka jatkuu ilman tarpeettomia painolasteja.

• Anonyymi

No 10/11 sain tulokseksi.

• 10/11. Ihan kelpo tulos. Hyvä minä.

• Loistava tulos!

Nyt sulla on sellainen suksee päällä, että lisää koukkuja vesille 👍

Loistava tulos!

Nyt sulla on sellainen suksee päällä, että lisää koukkuja vesille 👍

Juu,varsinainen suksee.. :)

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu,varsinainen suksee.. :)

No on se yksikin menestys suksee, mutta älä ota tavaksi, ettei muut tuu kateellisiksi 😁

No on se yksikin menestys suksee, mutta älä ota tavaksi, ettei muut tuu kateellisiksi 😁

En ota tavaksi. Kunnia kuuluu iänkaikkisesti TT:lle.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

En ota tavaksi. Kunnia kuuluu iänkaikkisesti TT:lle.

Voi tulla catfight, jos YB taas joskus ehtii palstalle... Cat Fight Night - Lauantaivisa - TT vs YB 😂

• Anonyymi

Entä, jos puhuisimme välillä relatiivipronomineista, jotka ovat paljon mielenkiintoisempia kuin substantiivit, konjuktiot tai partikkelit?

• Anonyymi

Minun tulokseni 10/11.

• Anonyymi

yhdistä tunnetut lyhenteet yhteen soveltuvat:

ABCDEFG, ABC ja BBC.

BPM ja RTC.
      LLC ja CNC.
      DMA ja HDD.
      HMA ja DVB.
      EMS ja DVD.
      OYJ ja ABB
      GUI ja CGI.
      FTP ja PPP.
      RPG ja KRP.
      RKP ja AKT.
      ATK ja FBI.
      CIA ja CCM.
      SGI ja IBM.
      CLI ja STI.
      SDP ja KKK.
      ZTE ja NMI.
      HKI ja NOP.
      DDR ja AMD.
      ...
      järjestä sopivat parit.

• Tässä tuli 11/11. Kerrankin täydet! 😄

• Mahtava tulos!

Niinpä! Joulu ei ole vielä siis ohi 😁

Mahtava tulos!

Niinpä! Joulu ei ole vielä siis ohi 😁

Ei todellakaan ole vielä ohi 😁 Täällä ainakin kuusi on vielä pystyssä ja jouluvalot tuikkii 🎄🥰🤶 No vähän alkaa ehkä olemaan uuden vuoden fiilistä, mutta lomafiilis silti täysillä päällä 🤗

• Aletheias kirjoitti:

Ei todellakaan ole vielä ohi 😁 Täällä ainakin kuusi on vielä pystyssä ja jouluvalot tuikkii 🎄🥰🤶 No vähän alkaa ehkä olemaan uuden vuoden fiilistä, mutta lomafiilis silti täysillä päällä 🤗

Sun viinin juonnilla se on jonkinmoinen ihme, että edes kuusi on vielä pystyssä 😂

Sun viinin juonnilla se on jonkinmoinen ihme, että edes kuusi on vielä pystyssä 😂

Miten niin mun viininjuonnilla?? Mä join ehkä 3-4 lasia viiniä koko joululoman aikana. Plus pari lasia kuoharia uutenavuotena ja pari saunalonkeroa. Tai no onhan tuo nyt melkoista tissuttelua 😂

• Anonyymi

10/11, no, joskus myös minulle sattuu huomiointivirhe.

• Loistava tulos!

Niitä toisinaan sattuu, itelle aika useinkin 🙄

• Tuloksesi: 10 / 11
      No nyt Lyyti kirjoittaa!

Pyy pivossa ei ollutkaan minulle ihan selkeä juttu.

• Loistava tulos!

No nyt luultavasti pyy on pivossa eli homma hallussa 😁

Loistava tulos!

No nyt luultavasti pyy on pivossa eli homma hallussa 😁

Ja sitähän tuo sanonta ei tarkoittanut 😄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1585
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      174
      1110
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1109
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe