Synonyymivisan jatkosti - Sananlaskuvisa

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010918037.html

Menee vähän niinku samoilla pesuvesillä. Jos osaa ne synonyymit, niin sananlaskutkin mennee aika hyvin, kun samaa perinneosaamista vaaditaan. Tää visa kyllä tais olla ihan hetki sitten jaossa, mutta eipä haittaa, kertaus on opintojen äitsykkä.

Tuloksesi: 11 / 11
No nyt Lyyti kirjoittaa!

No johan jysähti. Olet selvästi oikea sanontaseppä! Ehkä viljelet sanontoja runsaasti arjessasi tai sitten sinulla on yksinkertaisesti hyvä muisti. Oli miten oli, tällä tuloksella kehtaa rehvastella.
27420
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 27

Vanhimmat

Hutilointivirheestä sakotettiin. Muuten meni hyvin. Kiva visa! 😃

"Tuloksesi: 10 / 11
No nyt Lyyti kirjoittaa!

No johan jysähti. Olet selvästi oikea sanontaseppä! Ehkä viljelet sanontoja runsaasti arjessasi tai sitten sinulla on yksinkertaisesti hyvä muisti. Oli miten oli, tällä tuloksella kehtaa rehvastella."

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Ite fokusoiduin todella tarkasti, niin silllä pisteet himaan, muuten olisi tullut jokunenkin hutilaaki hätäillessä 😂

Äänestä

• randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

Ite fokusoiduin todella tarkasti, niin silllä pisteet himaan, muuten olisi tullut jokunenkin hutilaaki hätäillessä 😂

Oma pelisilmä haritti hieman ja se kostautui. Lipsahti väärä vaihtoehto.
    Sattuuhan näita. 😵‍💫

Äänestä

Loistava tulos!

Se olin minä joka tein susta kirjoituksen tänne silloin. En silloin vielä uskaltanut ottaa sinuun irl yhteyttä. Alunperin ajattelin että olisin ottanut sinuun yhteyttä ja kertonut miltä tuntui. Pystyn myöntämään että tein väärin koska en voinut tietää että oletko oikea ihminen eli exäni jolle sen kirjoituksen tein.
    Jos asia ei koskenut sinua en voi muuta kuin pyytää anteeksi. Vaikka olisitkin exäni hänelle se oli myös väärin minun olisi pitänyt hoitaa se kahden kesken. Joten anteeksi töykeä käytökseni.

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Oma pelisilmä haritti hieman ja se kostautui. Lipsahti väärä vaihtoehto.
    Sattuuhan näita. 😵‍💫

No mulla käy noin joka melkein joka visassa, tulee hötkyiltyä ja sitten se on morooo 😂

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00002 kirjoitti:

Se olin minä joka tein susta kirjoituksen tänne silloin. En silloin vielä uskaltanut ottaa sinuun irl yhteyttä. Alunperin ajattelin että olisin ottanut sinuun yhteyttä ja kertonut miltä tuntui. Pystyn myöntämään että tein väärin koska en voinut tietää että oletko oikea ihminen eli exäni jolle sen kirjoituksen tein.
    Jos asia ei koskenut sinua en voi muuta kuin pyytää anteeksi. Vaikka olisitkin exäni hänelle se oli myös väärin minun olisi pitänyt hoitaa se kahden kesken. Joten anteeksi töykeä käytökseni.

Kiitos. Ja anteeksi annettu.

Rehellisesti sanoen en enää muista moista episodia, mutta olennaisempaa on, että asia on käsitelty loppuun.
    Ja juu, ihan tavallinen ihminen täällä toisessa päässä keskusteluakin on tai ainakin näin itse arvioisin näppituntumalla. Luultavasti en ole exäsi, kun kuitenkin olen puheväleissä exieni kanssa muutoin.
    Jos asia kaihertaa, niin siellä profiilissa on se meiliosoite, sinne voi laittaa viestiä, mutta kannattaa asiasta palstalla mainita, kun en lue sitä meiliboksia kuin satunnaisesti.

Äänestä

Kiitos. Ja anteeksi annettu.

Rehellisesti sanoen en enää muista moista episodia, mutta olennaisempaa on, että asia on käsitelty loppuun.
    Ja juu, ihan tavallinen ihminen täällä toisessa päässä keskusteluakin on tai ainakin näin itse arvioisin näppituntumalla. Luultavasti en ole exäsi, kun kuitenkin olen puheväleissä exieni kanssa muutoin.
    Jos asia kaihertaa, niin siellä profiilissa on se meiliosoite, sinne voi laittaa viestiä, mutta kannattaa asiasta palstalla mainita, kun en lue sitä meiliboksia kuin satunnaisesti.

Kiitos itsellesi kun annoit anteeksi. En usko että laitan viestiä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00005 kirjoitti:

Kiitos itsellesi kun annoit anteeksi. En usko että laitan viestiä.

Pääasia, että homma on ns. selvitetty ja taakse jätetty, matka jatkuu ilman tarpeettomia painolasteja.

Äänestä

No 10/11 sain tulokseksi.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Äänestä

10/11. Ihan kelpo tulos. Hyvä minä.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Nyt sulla on sellainen suksee päällä, että lisää koukkuja vesille 👍

Äänestä

Loistava tulos!

Nyt sulla on sellainen suksee päällä, että lisää koukkuja vesille 👍

Juu,varsinainen suksee.. :)

Äänestä

• Aloittaja

Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu,varsinainen suksee.. :)

No on se yksikin menestys suksee, mutta älä ota tavaksi, ettei muut tuu kateellisiksi 😁

Äänestä

No on se yksikin menestys suksee, mutta älä ota tavaksi, ettei muut tuu kateellisiksi 😁

En ota tavaksi. Kunnia kuuluu iänkaikkisesti TT:lle.

Äänestä

• Aloittaja

Pikku-pirpana kirjoitti:

En ota tavaksi. Kunnia kuuluu iänkaikkisesti TT:lle.

Voi tulla catfight, jos YB taas joskus ehtii palstalle... Cat Fight Night - Lauantaivisa - TT vs YB 😂

Äänestä

Entä, jos puhuisimme välillä relatiivipronomineista, jotka ovat paljon mielenkiintoisempia kuin substantiivit, konjuktiot tai partikkelit?

Äänestä

Minun tulokseni 10/11.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Äänestä

yhdistä tunnetut lyhenteet yhteen soveltuvat:

ABCDEFG, ABC ja BBC.

BPM ja RTC.
LLC ja CNC.
DMA ja HDD.
HMA ja DVB.
EMS ja DVD.
OYJ ja ABB
GUI ja CGI.
FTP ja PPP.
RPG ja KRP.
RKP ja AKT.
ATK ja FBI.
CIA ja CCM.
SGI ja IBM.
CLI ja STI.
SDP ja KKK.
ZTE ja NMI.
HKI ja NOP.
DDR ja AMD.
...
järjestä sopivat parit.

Äänestä

Tässä tuli 11/11. Kerrankin täydet! 😄

Äänestä
  • Aloittaja

Mahtava tulos!

Niinpä! Joulu ei ole vielä siis ohi 😁

Äänestä

Mahtava tulos!

Niinpä! Joulu ei ole vielä siis ohi 😁

Ei todellakaan ole vielä ohi 😁 Täällä ainakin kuusi on vielä pystyssä ja jouluvalot tuikkii 🎄🥰🤶 No vähän alkaa ehkä olemaan uuden vuoden fiilistä, mutta lomafiilis silti täysillä päällä 🤗

Äänestä

• Aloittaja

Aletheias kirjoitti:

Ei todellakaan ole vielä ohi 😁 Täällä ainakin kuusi on vielä pystyssä ja jouluvalot tuikkii 🎄🥰🤶 No vähän alkaa ehkä olemaan uuden vuoden fiilistä, mutta lomafiilis silti täysillä päällä 🤗

Sun viinin juonnilla se on jonkinmoinen ihme, että edes kuusi on vielä pystyssä 😂

Äänestä

Sun viinin juonnilla se on jonkinmoinen ihme, että edes kuusi on vielä pystyssä 😂

Miten niin mun viininjuonnilla?? Mä join ehkä 3-4 lasia viiniä koko joululoman aikana. Plus pari lasia kuoharia uutenavuotena ja pari saunalonkeroa. Tai no onhan tuo nyt melkoista tissuttelua 😂

Äänestä

10/11, no, joskus myös minulle sattuu huomiointivirhe.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Niitä toisinaan sattuu, itelle aika useinkin 🙄

Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

randombypasser kirjoitti:

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010918037.html

Menee vähän niinku samoilla pesuvesillä. Jos osaa ne synonyymit, niin sananlaskutkin mennee aika hyvin, kun samaa perinneosaamista vaaditaan. Tää visa kyllä tais olla ihan hetki sitten jaossa, mutta eipä haittaa, kertaus on opintojen äitsykkä.

Tuloksesi: 11 / 11
No nyt Lyyti kirjoittaa!

No johan jysähti. Olet selvästi oikea sanontaseppä! Ehkä viljelet sanontoja runsaasti arjessasi tai sitten sinulla on yksinkertaisesti hyvä muisti. Oli miten oli, tällä tuloksella kehtaa rehvastella.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu