ämä kaikki vain todistaa, että Paavali oli valittu ase, se erikoisapostoli, jonka ITSE Herra Jeesus valitsi.
Ihmisten puuhilla ja innolla valitsema mies - Mattias - Juudaksen tilalle? Siinä kävi niinkuin ihmisten touhujen aina käy? Apt 1:15-26
On huomattava, että nämä valitsijamiehet Pietarin johdolla - rupesivat apostolia sorvaamaan ENNEN kuin Pyhä Henki vuodatettiin ( silloisena helluntaipäivänä).
Jeesus oli KIELTÄNYT - mitä? Ryhtymästä sellaiseen joka ei ihmistasolle kuulu!
Apt 1:6-8
Hän oli selvästi sanonut, että kun Pyhä Henki tulee teihin, niin mitä?
Siitä alkaa todistustehtävä.
Siihen ei sisältynyt sellaisia asioita jotka kuuluvat, ja kuuluivat Jumalan valtakunnan hallinnon tasolle! ( Apt 1:7)
Apostolin nimittäminen ei myöskään kuulunut ihmisten valtuuksiin. Sen jokainen ymmärtää, jolla järkikulta toimii.
Siksi kävi, niin näkyy käyneen?
Mattias - joka arpaa heittämällä tuli "valituksi" Juudaksen tilalle - on kadonnut kuin savu saharaan!
Ei mitään mainintaa UT:n teksteissä!
Niin on tapana käydä, kun IHMISET rupeavat leikkimään Jumalalle kuuluvissa asioissa. Ne raukenevat tyhjiin!
Apt 5:38-39
Paavali oli - on 12. apostoli! Amen
38
197
Vastaukset
- Anonyymi
Paavali kutsuttiin pakanoiden apostoliksi!
- Anonyymi
Paavali itse keksi itselleen titteleitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali itse keksi itselleen titteleitä.
Pakkovauvakastettu luulee olevansa joku opettaja.
😂😂😂😂
- Anonyymi
Hieno teksti teiltä. Kyllä Paavali oli suuri ja järjesti Paavin kirkolle, vaikka Pietarin piti se tehdä.
Mutta muutama vastaväite kuitenkin:
1. Apostolit ja heidän seuraajansa kuoli marttyyreinä yksi toisensa jälkeen. Heidät raivattiin pois tieltä.
2. Apostoliset isät teos osoittaa potentiaalia joka myöhemmillä seuraajilla oli sekä myös Dionysios Areiopagitan teokset.
3. Apostoleja oli 12 lisäksi 72 ja 500 Ylösnousemuksen todistajaa. Gnostilaiset tekstit kertoo mihin he rauhan aikana olisi pystyneet, mutta heidät raivattiin pois.
4. Intian eräät suuret filosofit ja avatarit ottivat hengessään tietoja Rooman kirkolta ja matkivat heitä säilyttäen näin Rooman uskonnollista perintöä.
5. Kyllä kirkkoisien tekstit sisälsi tietoa ja profetiaa tulevista asioista. Noita tekstejä ei vain ole suomennettu. Lisäksi kaikki tiedon aarteet ovat Kristuksessa kätketty.
6. Clemens Homilies saarnojen mukaan Pietari itsekin jäi vähän varjoon, mutta tulee takaisin monin tavoin. Hän on mm. Intiassa avatar Balarama tai Baladeva luultavasti.
Nämä heikot vastaväitteet ovat mutta kaikki se rikkaus joka kirkolla on hengellisesti ja aineellisesti ei näy välittömästi vaan on salattua.
Esim. Taidesuunnat ovat syntyneet kirkolliskokousten innoittamana joitakin kertoja ilman että siitä paljoa puhutaan. Barokki, rokokoo ja musiikki.
Kuinka paljon aarteita Kristukseen sisältyykään. Ja Pyhässä Ehtoollisessa hän on Ylösnoussut ja elää ja vaikuttaa monin tavoin.
Näkyvää on vain korkeintaan 25 prosenttia kaikkeudesta. Ehkä vain 5 prosenttiakin. - Anonyymi
Raamattu kertoo rehellisesti ihmisten virheistä,
jopa Jumalan palvelijoiden synneistä. Raamattu
ei siis kaunistele totuutta ihmisestä vaan kertoo
niin kuin asiat ovat. Mattias oli ihmisten valitsema.
Paavali on ilman muuta Kristuksen (valitsema) apostoli.
Mvh J - K - Anonyymi
Hävisikö muutkin apostolit jonnekin teille tietämättömille, kun heitäkään ei enää mainita myöhemmin? Eli tuo argumentti on huono. Se sen sijaan, kun sanoit, että heidän olisi pitänyt odottaa Pyhän Hengen vuodatusta ennen apostolin valintaa, on mielestäni ihan hyvä argumentti.
Vanhassa testamentissa heitettiin arpaa täysin Jumalan tahdon mukaisesti. Herra antoi silloin oikean vastauksen. Siinä mielessä on ymmärrettävää, että apostolit heittivät arpaa Juudaksen korvaajan tilanteessa. - Anonyymi
Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi. Todistajia pitäisi olla kolme,mutta ei ole.
Mattias oli 12. Karitsan apostolin virkaan valittu. Virkoja oli vain 12.
Apt.1
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.- Anonyymi
Pietari, Johannes ja Jaakob löivät kättä Paavalin kanssa. Hän jos joku, oli apostoli. Lisäksi Paavali oli ennen kaikkea saanut kutsun Herralta eikä ihmisiltä, kuten tietenkin kaikki apostolit olivat Jeesuksen valitsemia.
Tämä näkökulma ehkä puoltaa sitä ajatusta, että Paavalin olisi kuulunut olla 12:sta apostolin joukossa. Jeesus nimittäin valitsi Itse 12 apostolia. Mattiaan kohdalla ei niin ollut. Mutta Paavalin kohdalla oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari, Johannes ja Jaakob löivät kättä Paavalin kanssa. Hän jos joku, oli apostoli. Lisäksi Paavali oli ennen kaikkea saanut kutsun Herralta eikä ihmisiltä, kuten tietenkin kaikki apostolit olivat Jeesuksen valitsemia.
Tämä näkökulma ehkä puoltaa sitä ajatusta, että Paavalin olisi kuulunut olla 12:sta apostolin joukossa. Jeesus nimittäin valitsi Itse 12 apostolia. Mattiaan kohdalla ei niin ollut. Mutta Paavalin kohdalla oli.Paavali oli valheveikko, sai sai vain joidenkin apostolien kannatuksen. Suurin osa epäili koko ajan Paavalia.
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty tekoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli valheveikko, sai sai vain joidenkin apostolien kannatuksen. Suurin osa epäili koko ajan Paavalia.
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty tekoon.Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
- Anonyymi
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan vääristä kristuksista, kuten Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista suuruuksista, joista hän ei puhunut etukäteen mitään. Herra kun tee mitään ilmoittamatta sitä etukäteen omilleen.
Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
Joh. 15:15
En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.- Anonyymi
Uudessa Jerusalemissa ei ole mitään Paavalin perustuksia, pilareita eikä portteja.
Ilm. 21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa Jerusalemissa ei ole mitään Paavalin perustuksia, pilareita eikä portteja.
Ilm. 21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Oikeat Karitsan apotolit ovat oikeita pakanoiden apostoleita, jotka Jeesus lähetti ja delegoi valtaansa heille kun käski heitä kastamaan KAIKKI KANSAT omikseen ja sitten opettaa heille käskyt. Paavali ei tähän joukkoon kuulunut.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Apt.1
21 Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
23 Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, li
sänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
25 ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.
- Anonyymi
Paavali ei kulkenut Jeesuksen eläissä hänen seurassaan. Ei kuullut Jeesuksen opetuksia eikä tunnistanut Jeesuksen ääntä, joten oli helppo eksytettävä henkijeesuksille.
Oikeat Karitsan 12 apostolit tunsivat Jeesuksen äänen, eikä heitä voitu eksyttää.
Joh. 10:27
Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. - Anonyymi
Karitsan Apostolit saivat Pyhän Hengen lahjan paljon ennen helluntaita!
Paavali ei kuulu joukkoon.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki"- Anonyymi
"Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki""
Heh...noinkos se "Pyhä Henki" aikoinaan saatiin...
Nykyään saadaan vaan väärien profeettojen halitoosihönkäyksiä, joten ei ihmekään, miksi kristikunta on niin sekaisin...! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään saadaan vaan väärien profeettojen halitoosihönkäyksiä, joten ei ihmekään, miksi kristikunta on niin sekaisin...!Parhamin ja Olsenin suusta tuli paha henki niihin nuoriin poikiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään saadaan vaan väärien profeettojen halitoosihönkäyksiä, joten ei ihmekään, miksi kristikunta on niin sekaisin...!Jeesuksen "kosketus" tarkoitti myös Pyhän Hengen lahjan saamista. Mutta se koski vain sitä aikaa kun Jeesus eli maan päällä fyysisessä ihmisen hahmossa. Nyt tilanne on toinen.
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".
Luuk. 18:15
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Jeesuksen "kosketuksen" jälkeen sylivauvat uskoivat Jeesukseen. Nyt sama tapahtuu kristillisessä kasteessa lapselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamin ja Olsenin suusta tuli paha henki niihin nuoriin poikiin!
Jeesuksen "kosketus" tarkoitti myös Pyhän Hengen lahjan saamista. Mutta se koski vain sitä aikaa kun Jeesus eli maan päällä fyysisessä ihmisen hahmossa. Nyt tilanne on toinen.
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".
Luuk. 18:15
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Jeesuksen "kosketuksen" jälkeen sylivauvat uskoivat Jeesukseen. Nyt sama tapahtuu kristillisessä kasteessa lapselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahat henget siirtyy ihmisestä toiseen myös käsien kautta. Käsien alle menemistä pitää varoa, jos on hurmahengestä ja lahkolaisesta kysymys.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, vaikka sinä täällä jatkuvasti halitoosihönkäilet siitä parhamista ja olsenistasi, niin ei sinunkaan antikristillinen pedofiili/murhakirkkosi siitä sen pyhemmäksi muutu.
Päin vastoin, olen huomannut, että se sama halitoosihenki uinuu edelleen kaltaisissasi "kristityissä" ja kirkoissa, jotka rauhan aikana vaikuttavat suvaitsevaisilta ja odottaa vain sopivaa hetkeä ilmaistakseen todellisen pedon luonteensa. Porton luonteensahan se onkin jo paljastanut.
Tämän sanon ei-uskovaisena skeptikkona.
- Anonyymi
Raamattu varoitti valheveikoista, jotka nimittää itse itsensä apostoleiksi.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Mattias valittiin Juudaksen tilalle ja 12 oli täysi taas. On oikein ja raamatullista, että Paavali Jumalan valitsemana on 13. apostoli. Kyseessä ei ole mikään pelastusasia. Paavali on meille siunaus ja oikea teologi, opettaja. Mitä olisi Raamattu ilman Roomalais- ja Galatalaiskirjeitä. Ei silti tarvitse muita apostoleja vähätellä.
Jeesus itse asetti Paavalin virkaansa.
Virassaan Paavalista tuli muita suurempi kuten voimme nähdä.
Kiitos Jumalalle.
Ällistyttävän viisasta tekstiä suoraan Jumalalta.- Anonyymi
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen "Jeesuksena" esiintyvistä Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista suuruuksista, jotka soluttautuvat seurakuntiin.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Karitsan Apostolin virkoja oli vain 12.
Paavali ei ollut ehdokkaiden joukossa.
Apt.1
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja APOSTOLIN VIRKAAN, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karitsan Apostolin virkoja oli vain 12.
Paavali ei ollut ehdokkaiden joukossa.
Apt.1
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48 ]
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15 | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja APOSTOLIN VIRKAAN, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.Arvonta oli Jumalasta. Se oli täysin yleinen tapa ratkaista asioita Jumalan johdatuksessa.
2. Moos. 28:30
Ja pane jumalanvastausten rintakilpeen uurim ja tummim, niin että ne ovat Aaronin sydämen päällä, hänen astuessaan Herran eteen. Ja niin kantakoon Aaron Jumalan vastaukset israelilaisille sydämensä päällä aina Herran edessä ollessaan.
Sananl. 16:33
Helmassa pudistellen arpa heitetään, mutta Herralta tulee aina sen ratkaisu.
1. Aik. 25:9
Ensimmäinen arpa, Aasafin arpa, tuli Joosefille. Toinen Gedaljalle, hänelle itselleen sekä hänen veljilleen ja pojilleen, joita oli kaikkiaan kaksitoista.
Ps. 16:6
Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani. - Anonyymi
Jumala kirjoitti vain laintaulut, kiveen kymmenen käskyn lait.
Jeesus itse ei kirjoittanut mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala kirjoitti vain laintaulut, kiveen kymmenen käskyn lait.
Jeesus itse ei kirjoittanut mitään.Jeesu pyyhki tyhjäksi lain taulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesu pyyhki tyhjäksi lain taulut.
Ei pyyhkinyt, vaan vahvisti lain. Laista tulee synnintunto (tarvitaan). Pienintäkään lain kohtaa ei saa purkaa. Sellaista kutsutaan pienimmäksi Taivasten valtakunnassa.
Vuorisaarna
"Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:17-32 " Anonyymi kirjoitti:
Ei pyyhkinyt, vaan vahvisti lain. Laista tulee synnintunto (tarvitaan). Pienintäkään lain kohtaa ei saa purkaa. Sellaista kutsutaan pienimmäksi Taivasten valtakunnassa.
Vuorisaarna
"Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:17-32 "Jeesus kun oli maanpäällä ja eli oli laki voimassa ja vanhaliitto.
Sitten tuli kuolema ja lunastus Jeesuksen kautta.
Ne ketkä ovat Jeesuksen omakseen ottanut ovat vapaat laista ja tämä on uusiliitto Jeesuksen veressä.
Jeesus toi uudenliiton ja vanha kumoutui.
Ei ole vanhassa liitossa pelastajaa vaan on yksi nimi Jeesus Kristus jossa pelastus on.
- Anonyymi
Jeesus puhui eläissään oikeille apostoleilleen kaiken mahdollisen.
Mitä siihen jälkeenpäin on lisätty, on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille KAIKKI, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Muitakin ja lukuisia apostoleja oli evankeliumin leviämisen jälkeen jo ennen Paavaliakin, Heitä ei luettu 12 joukkoon kuitenkaan ja Paavali on 13. (erikoisasema Jumalan valinnan mukaan), vaikka jo ennen häntä oli toisen sukupolven apostoleja, jopa naisapostoli Juniakin (Olen 99,9 prosenttisen varma , että tässä mainittu on naisapostoli).
Room. 16:7
"Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa. (1938)"
Mielenkiintoista
https://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/raamattu/naisapostoli-junia-room-167/ Eikä virat ole vieläkään loppuneet mutta ei kauaa niin loppuu.
- Anonyymi
UT:N tekstien mukaan Paavali oli 12. apostoli. ( Ei 13. apostoli.)
Koska ei Jeesus ITSE Mattiasta valinnut!
Juudaksen poistuttua riveistä oli 11 jäljellä.
Jeesus itse kutsui ja valitsi Paavalin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18760150/jeesuksen--(-karitsan)-12-apostolia---keita-he-ovat- Anonyymi
Juudaksen tilalle valittiin Mattias: Paavali ei täyttänyt kahdentoista apostolin vaatimuksia: Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme.
Jeesus pyyhi lain taulut tyhjiksi: pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
- Anonyymi
300 vuoden välein tulee Jumalalta uusi inkarnaatio ja vallankumous ja aina on tuolla uudella inkarnaatiolla omat 12 opetuslastaan ?
600 ekr Nebukadnessar
300 ekr Aleksanteri Suuri
0 jkr Caesar ja Jeesus
300 jkr Konstantinus Suuri
600 jkr Muhammed (saas)
900 jkr Kaarle Suuri, Otto, Vladimir
1200 jkr Tsingis Khan
1500 jkr Luther ja Calvin
1800 jkr Washigton ja Napoleon
2100 jkr Vyasadeva
Jne.
Miksi riidellä Jeesuksen ajan apostoleista. Tehän olette alkaneet palvoa kuolleita ja hylkäätte ne jotka ELÄVINÄ ovat edessänne.
(Tuomaksen evankeliumi)
1800 alkaen on Mormonien vanavedessä noussut Taivasten valtakuntia eli kirkkokuntia yli 12 erilaista. Ehkä jopa 72 tai 360 tai 36525 kpl.
Eikö näiden saarnoissa löydy yhtään apostolien henkeä. Nämäkin ovat nousseet uskovien ja hallitusmiesten suosion avulla evankeliumia saarnaamaan ja sakramentteja jakamaan.
Ja vaikka pyhä kirja kertoo että Jeesus ei salli vielä muuta kuin lainomaisia sanojaan julistaa on silti 2028 jälkeen mahdollista esittää visioita ja näkyjä uusiakin entisten apostolien tavoin.
Ne eivät toki visioina ole ehkä täysin raamatun veroisia.
Kristittyjen keskuudesta en tunne vielä yhtään uutta suurta apostolia, mutta Intiassa ja Arabeilla on jo muutama nousemassa.
Saa nähdä onko Nykyisin elävillä mitään kristillistä sanomaa apostolien vertaista esittää 10 vuoden kuluessa?
Juuri oli joitakin suurmiehiä muilla uskonnoilla
Sri Prabhupada
Ajatollah Khomeini
Jne.
He ovat jo menneet eikä uusia kuulu vai?
Kaikki merkit viittaa että nyt odotetaan jo Imaami Mahdin tulemusta. - Anonyymi
Tämä hyvä kommentti kertoo paljon!
MrHyvis
2024-12-30 17:26:16
UUSI
Saatanaa ärsyttää aina Totuus.Se mikä tuo ihmisiä pelastukseen on kauhistus sille ja Paavali oli Jumalan Totuuden Sanan Super esiintuoja jo 2000v sitten ja kun teksti jäi elämään raamatun sivuille se on tuonut satoja miljoonia pelastukseen ja vielä tuo.
Siksi Paavali on myrkkyä jokaiselle saatanan omana kulkevalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172761Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211374- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681051Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621035- 131942