Erityisesti lapset ovat herkkiä kuvittelemaan kaikenlaista ja kulkuväylällä kohti juokseva ihminen voi joskus herättää ajatuksen takaa-ajosta jonka kohteena itse on. Lapsi voi sitten myöhemmin kertoa tästä kuvitelmastaan aikuiselle ja aikuinen saattaa ottaa väitteen niin tosissaan että menee kertomaan poliisille. Kuitenkin poliisi ymmärtää hyvin pian että mitään takaa-ajoa ei ollut. Mutta poliisi selittää tämän tuloksensa liian huonosti sille aikuiselle joka valitti, jos ollenkaan. Seurauksena siitä juoksijasta levitetään järjettömiä huhuja, jotka voivat johtaa hylkimiseen ja jopa väkivaltaan.
Monilla aikuisillakin on taipumusta hysteriaan monenlaisista aiheista ja paha kyvyttömyys kriittiseen ajatteluun. Se näkyy esimerkiksi siinä että heliumpalloja luullaan avaruusolioiden aluksiksi (ufo), tavallisia lentokoneita vakoilu- tai hyökkäyslennokeiksi ja pieniä näköhäiriöitä aaveiksi. Arkista tai luonnollista selitystä ei viitsitä tai osata ajatella.
Juoksijoita erehdytään luulemaan takaa-ajajiksi ja se voi olla iso ongelma
8
209
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa. Minä luulin, että juoksijat juoksevat koska juoksevat karkuun jotakin. Susia, huumehörhöjä, roadmaneja...
- Anonyymi
Keski-ikäiset hokaajat juoksevat pakoon omaa vanhenemistaan.
- Anonyymi
Sauvakävelevät metässä poluilla. Ei syytä huoleen.
- Anonyymi
Tämänkö takia mamut ei lenkkeile?
- Anonyymi
Vartijat luulevat usein lenkkeilijöitä varkaiksi jotka juoksevat heitä karkuun.
- Anonyymi
Kerran join liikuntamyllyn metroasemalla alkoholittoman oluen. Vartija olisi halunnut kaataa oluen pois.
- Anonyymi
Ties kuinka iso ongelma tuo on. Ehkä Suomen televisiossa pitäisi olla tietoisku tästä aiheesta: kohti juokseva ihminen ei yleensä ole ajamassa takaa ketään. Sitä voi juosta "pakoon" jos siltä tuntuu, mutta olisi väärin syyttää ketään takaa-ajosta.
Jokainen juoksun harrastaja ei ole aina urheiluvaatteissa juoksun aikana.
Tämä ilmiö voi johtaa ongelmiin kolmea tietä: 1 takaa-ajosta syyttävä voi aiheuttaa jotain sille väitetylle takaa-ajajalle, 2 syytöksen kohteena oleva, tai tämän omainen tai tuttu, voi hyökätä syytöksiä tekevän kimppuun ja 3 syytöksiä tekevä tuhlaa poliisin ja muidenkin aikaa ja aiheuttaa turhaa huolta.
Kukaties iso osa poliisin kirjaamista pahoinpitelyistä liittyy tähän!? En tiedä kirjataanko motiiveja ja jos kirjataan onko niistä tilastoa... - Anonyymi
Mitä sää olet vetänyt? On varmaan hyvää kamaa. Eipä ole juloahtanut mieleenikään, että olisin takaa-ajamassa ketään. Kaikki kyllä tunnistavat hölkkääjäksi. Sen sijaan jotkut lapset alkavat joskus hölköttää rinnalla/perässä/ohi luullen että kyseessä on kisa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565190Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202315- 1031504
- 921446
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2041406En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681145Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly81090- 721027
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671025