Työreissulla

Anonyymi-ap

Tiedustelisin mikä on paikan paras lounas, kahvila sekä majoituspaikka?

20

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole. Pysy poissa!

    • Anonyymi

      Mestarin Kievarissa ja ABC:lla ja Murkinassa on lounas joka arkipäivä ainakin, myös Mainarissa ja Joutsijärven baarissa on lounasta tietääkseni. Lohelan lomamökit (Jauri) ravintola myös. Majoituspaikkoja on paljon, hotelleja useita keskustassa ja myös Luusuassa ja Suomulla. ParrunPätkässä on kahvila ent. Junnilan kaupan lähellä.

    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/3-5658839

      Ravintola Mainari on kulkijan keidas

      Ravintola Mainari Raajärven vanhassa kaivoskylässä on varsinainen kulkijan keidas, jonne matti ja maija meikäläisten lisäksi löytävät tiensä monenlaiset kulkijat. Mainari on myös erilaisten perhejuhlien haluttu pitopaikka.

    • Anonyymi

      Kemijärvellä on aika heikkotasoiset ravintolat, joten parempi kun kokkaat itse. Kahvitkin on kitkerää mönjää mutta piristää hyvin.

      • Anonyymi

        Kemijärvellä on tosi hienot ravintolat ja Lapin ruokakulttuurin hienostunein muoto. Esim. Kievari on saanut kansainvälisen huippupalkinnon. Onko muut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemijärvellä on tosi hienot ravintolat ja Lapin ruokakulttuurin hienostunein muoto. Esim. Kievari on saanut kansainvälisen huippupalkinnon. Onko muut?

        Kievari saanut tunnustuksen edellisen omistajan aika. Nykyään haalea varjo entisestään. Ruokalistaa katsoessa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kievari saanut tunnustuksen edellisen omistajan aika. Nykyään haalea varjo entisestään. Ruokalistaa katsoessa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        https://www.rotisseurs.fi/historia/historiaa-syventavasti/

        Näin Lapin voutikunta aloitti toimintansa. Tässä vaiheessa tärkeimmällä sijalla olivat edustustapahtumat, joissa järjestön jäsenet pitivät käätyjä ja myös menukorteissa huomioitiin järjestön logo. Kapituleissa tavattiin muiden voutikuntien jäseniä. Voudin läheinen ystäväpiiri muodosti voutineuvoston, joka aloitti voutikunnan toiminnan. Kilpiä haettiin ja saatiin 70-luvun lopulla Hotelli Polariin, Pohjanhoviin, Tornion Kaupunginhotelliin, Ravintola Nestoriin Kemissä, Sampoon Rovaniemellä ja Hotelli Suommulle Kemijärvellä."


    • Anonyymi

      Jos ei ole ihan pakko niin mene ennemmin Sallaan.

      • Anonyymi

        Rovaniemellä on Henttunen, joka jakaa köyhille ruokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rovaniemellä on Henttunen, joka jakaa köyhille ruokaa

        Kemijärvellä on Homppunen, joka jakaa persettä.


      • Anonyymi

        Sallassa oli vuosia sitten Allas niminen ravintola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallassa oli vuosia sitten Allas niminen ravintola.

        Legendaarinen Äteritsiputeritsipuolilautatsi baari oli huippu. Suurempia hampurilaisia ei ole tullut vastaan.


    • Anonyymi

      ABC, sillä siellä istuu kaupungin parlamentti joka päivä. Eilen tiesivät että biotehtaan rakentaminen alkaa toukokuussa.

      • Anonyymi

        Joko sitä taas aletaan rakentamaan, kaikkia ne möläyttelevätki ilimoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sitä taas aletaan rakentamaan, kaikkia ne möläyttelevätki ilimoille

        Avaruusnaaraat alkavat rakentamaan maanalaista avaruusseksiturismikeskusta.
        🛸✌️👽🖕😝🖕👽 🛸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaruusnaaraat alkavat rakentamaan maanalaista avaruusseksiturismikeskusta.
        🛸✌️👽🖕😝🖕👽 🛸

        Kemijärven MENU

        Humanoidin leike ja nauravat nakit
        Ufokeitto
        Avaruuspata
        Kosminen hyydyke (jälkiruoka)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemijärven MENU

        Humanoidin leike ja nauravat nakit
        Ufokeitto
        Avaruuspata
        Kosminen hyydyke (jälkiruoka)

        Alkuruoka:
        • ”Siveyspiparit ja kuohut” – pieniä suolakeksejä ja kuohuvaa, joka saa posket kuplimaan.
        • ”Salaatti häveliäisyyden verhon takaa” – vihreää ja raikasta, mutta joukossa jotain pientä yllätystä (kuten chili-mansikka).

        Pääruoka:
        • ”Herkkuhuilu pastapedillä” – kermaista tagliatellea ja grillattua kanaa, tarjoiltuna lempeällä kosketuksella.
        • ”Lihallinen nautinto” – pihvi, joka on juuri sopivasti medium – ei liian kypsä, ei liian viaton.
        • Lisuke: ”Pehmeät pullat” – paahdetut perunat ja voinokareita… kyllähän ne pyöreät aina viehättää.

        Jälkiruoka:
        • ”Suklaapipari yllätyksellä” – lämmin fondant, jonka sisus sulaa juuri oikealla hetkellä.
        • ”Kermainen houkutus” – vaniljajäätelöä ja kinuskia, ylle tippuvaa marjaa koristukseksi.

        Juomat:
        • ”Lemmenlientä” – mansikkamojito, joka tekee kaikesta vähän rohkeampaa.
        • ”Yömyssy” – kaakaota ja kermaa, nautitaan hitaasti ja mielellään yhdessä.


    • Anonyymi

      Mestarin kievari on ylivoimainen ykkönen niin yöpymisen kui ruuankin puolesta. Saman katon alla.

    • Anonyymi

      Majakka on legendaarinen ruokare

    • Anonyymi

      Eräiden neitojen luona saa sellaisen kullinaarisen nautinnon, että huh huh ja voi nenä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1330
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1167
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      99
      969
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      860
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      29
      681
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe