Työreissulla

Anonyymi-ap

Tiedustelisin mikä on paikan paras lounas, kahvila sekä majoituspaikka?

20

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole. Pysy poissa!

    • Anonyymi

      Mestarin Kievarissa ja ABC:lla ja Murkinassa on lounas joka arkipäivä ainakin, myös Mainarissa ja Joutsijärven baarissa on lounasta tietääkseni. Lohelan lomamökit (Jauri) ravintola myös. Majoituspaikkoja on paljon, hotelleja useita keskustassa ja myös Luusuassa ja Suomulla. ParrunPätkässä on kahvila ent. Junnilan kaupan lähellä.

    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/3-5658839

      Ravintola Mainari on kulkijan keidas

      Ravintola Mainari Raajärven vanhassa kaivoskylässä on varsinainen kulkijan keidas, jonne matti ja maija meikäläisten lisäksi löytävät tiensä monenlaiset kulkijat. Mainari on myös erilaisten perhejuhlien haluttu pitopaikka.

    • Anonyymi

      Kemijärvellä on aika heikkotasoiset ravintolat, joten parempi kun kokkaat itse. Kahvitkin on kitkerää mönjää mutta piristää hyvin.

      • Anonyymi

        Kemijärvellä on tosi hienot ravintolat ja Lapin ruokakulttuurin hienostunein muoto. Esim. Kievari on saanut kansainvälisen huippupalkinnon. Onko muut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemijärvellä on tosi hienot ravintolat ja Lapin ruokakulttuurin hienostunein muoto. Esim. Kievari on saanut kansainvälisen huippupalkinnon. Onko muut?

        Kievari saanut tunnustuksen edellisen omistajan aika. Nykyään haalea varjo entisestään. Ruokalistaa katsoessa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kievari saanut tunnustuksen edellisen omistajan aika. Nykyään haalea varjo entisestään. Ruokalistaa katsoessa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        https://www.rotisseurs.fi/historia/historiaa-syventavasti/

        Näin Lapin voutikunta aloitti toimintansa. Tässä vaiheessa tärkeimmällä sijalla olivat edustustapahtumat, joissa järjestön jäsenet pitivät käätyjä ja myös menukorteissa huomioitiin järjestön logo. Kapituleissa tavattiin muiden voutikuntien jäseniä. Voudin läheinen ystäväpiiri muodosti voutineuvoston, joka aloitti voutikunnan toiminnan. Kilpiä haettiin ja saatiin 70-luvun lopulla Hotelli Polariin, Pohjanhoviin, Tornion Kaupunginhotelliin, Ravintola Nestoriin Kemissä, Sampoon Rovaniemellä ja Hotelli Suommulle Kemijärvellä."


    • Anonyymi

      Jos ei ole ihan pakko niin mene ennemmin Sallaan.

      • Anonyymi

        Rovaniemellä on Henttunen, joka jakaa köyhille ruokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rovaniemellä on Henttunen, joka jakaa köyhille ruokaa

        Kemijärvellä on Homppunen, joka jakaa persettä.


      • Anonyymi

        Sallassa oli vuosia sitten Allas niminen ravintola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallassa oli vuosia sitten Allas niminen ravintola.

        Legendaarinen Äteritsiputeritsipuolilautatsi baari oli huippu. Suurempia hampurilaisia ei ole tullut vastaan.


    • Anonyymi

      ABC, sillä siellä istuu kaupungin parlamentti joka päivä. Eilen tiesivät että biotehtaan rakentaminen alkaa toukokuussa.

      • Anonyymi

        Joko sitä taas aletaan rakentamaan, kaikkia ne möläyttelevätki ilimoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sitä taas aletaan rakentamaan, kaikkia ne möläyttelevätki ilimoille

        Avaruusnaaraat alkavat rakentamaan maanalaista avaruusseksiturismikeskusta.
        🛸✌️👽🖕😝🖕👽 🛸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaruusnaaraat alkavat rakentamaan maanalaista avaruusseksiturismikeskusta.
        🛸✌️👽🖕😝🖕👽 🛸

        Kemijärven MENU

        Humanoidin leike ja nauravat nakit
        Ufokeitto
        Avaruuspata
        Kosminen hyydyke (jälkiruoka)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemijärven MENU

        Humanoidin leike ja nauravat nakit
        Ufokeitto
        Avaruuspata
        Kosminen hyydyke (jälkiruoka)

        Alkuruoka:
        • ”Siveyspiparit ja kuohut” – pieniä suolakeksejä ja kuohuvaa, joka saa posket kuplimaan.
        • ”Salaatti häveliäisyyden verhon takaa” – vihreää ja raikasta, mutta joukossa jotain pientä yllätystä (kuten chili-mansikka).

        Pääruoka:
        • ”Herkkuhuilu pastapedillä” – kermaista tagliatellea ja grillattua kanaa, tarjoiltuna lempeällä kosketuksella.
        • ”Lihallinen nautinto” – pihvi, joka on juuri sopivasti medium – ei liian kypsä, ei liian viaton.
        • Lisuke: ”Pehmeät pullat” – paahdetut perunat ja voinokareita… kyllähän ne pyöreät aina viehättää.

        Jälkiruoka:
        • ”Suklaapipari yllätyksellä” – lämmin fondant, jonka sisus sulaa juuri oikealla hetkellä.
        • ”Kermainen houkutus” – vaniljajäätelöä ja kinuskia, ylle tippuvaa marjaa koristukseksi.

        Juomat:
        • ”Lemmenlientä” – mansikkamojito, joka tekee kaikesta vähän rohkeampaa.
        • ”Yömyssy” – kaakaota ja kermaa, nautitaan hitaasti ja mielellään yhdessä.


    • Anonyymi

      Mestarin kievari on ylivoimainen ykkönen niin yöpymisen kui ruuankin puolesta. Saman katon alla.

    • Anonyymi

      Majakka on legendaarinen ruokare

    • Anonyymi

      Eräiden neitojen luona saa sellaisen kullinaarisen nautinnon, että huh huh ja voi nenä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe