Jos menee syvälle metsään

Anonyymi-ap

Mitä lopulta tulee vastaan?

122

673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ajatukset hänestä.

• Anonyymi

syvä metsä - tietenkin

• Anonyymi

Kenestä?

• Anonyymi

Karhu, susia tai ilves, muttei Tapparaa?

• Anonyymi

Tietoisuus.

• Anonyymi

Tätä viimeksi miettinyt. Tarkoitetaanko yhteyden saaminen itseensä, vaiko sekooaminen, kuten psykoosi, jos ei pidä varaansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä viimeksi miettinyt. Tarkoitetaanko yhteyden saaminen itseensä, vaiko sekooaminen, kuten psykoosi, jos ei pidä varaansa?

Ehkä se, ettei voi pettää itseään taustahälyllä tai paeta mihinkään omia ajatuksiaan. Yksinäisyydessä metsän keskellä alkaa tulla tietoiseksi enemmän ympäristöstä. Varsinkin pimeällä kaikki risahdukset ja metsän äänet kuuluvat selvemmin. Ainakin omat vaistoni aktivoituvat, aistit terästyvät jne. Alkaa tiedostaa oman suojattomuuden, miettii miten kävisi jos joku metsän peto tulisi vastaan. Mitä itse tekisi siinä tilanteessa jos joku uhkaisi.

En ole pelännyt psykoosia, koska en ole huonossa kunnossa henkisesti.

Minulle pelkoja aiheuttaa kuitenkin enemmän öinen meri. En voisi kuvitellakkaan öisiä purjehduksia pienellä purtilolla. Se olisi pelottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se, ettei voi pettää itseään taustahälyllä tai paeta mihinkään omia ajatuksiaan. Yksinäisyydessä metsän keskellä alkaa tulla tietoiseksi enemmän ympäristöstä. Varsinkin pimeällä kaikki risahdukset ja metsän äänet kuuluvat selvemmin. Ainakin omat vaistoni aktivoituvat, aistit terästyvät jne. Alkaa tiedostaa oman suojattomuuden, miettii miten kävisi jos joku metsän peto tulisi vastaan. Mitä itse tekisi siinä tilanteessa jos joku uhkaisi.

En ole pelännyt psykoosia, koska en ole huonossa kunnossa henkisesti.

Minulle pelkoja aiheuttaa kuitenkin enemmän öinen meri. En voisi kuvitellakkaan öisiä purjehduksia pienellä purtilolla. Se olisi pelottavaa.

Jos joku uhkaisi.

Jos joku uhkaisi, mutta uhkaako. Liittyykö purjehdukseesi joku omakohtainen kokemus?

Pelkään mustaa vettä ja katsoa pinnan alle:

Jostakin syystä kuuman päivän päätteeksi päätimme mennä uimassa venesataman laidalle, jossa harvakseltaan näki vanhasta kaupungista palaavia turisteja.

Aurinko oli jo laskemassa. Meri oli syvää vielä siltäkin aluetta ja ilta-aurinko laski, niin että aaltojen välistä saattoi nähdä pohjaan.

En ikinä unohda sitä tunnetta, kun olin näin valtavan mereneläimen allani nousevan kohti minua. Olin kuin ruskean linja-auton päällä oleva matkustaja. Kohti merta ja kääntyi hetkessä takaisin. Yhtä kauhua olin, mutta päätin olla kertomatta näkemästäni mitään erehtymisen ja mielikuvituksen vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku uhkaisi.

Jos joku uhkaisi, mutta uhkaako. Liittyykö purjehdukseesi joku omakohtainen kokemus?

Pelkään mustaa vettä ja katsoa pinnan alle:

Jostakin syystä kuuman päivän päätteeksi päätimme mennä uimassa venesataman laidalle, jossa harvakseltaan näki vanhasta kaupungista palaavia turisteja.

Aurinko oli jo laskemassa. Meri oli syvää vielä siltäkin aluetta ja ilta-aurinko laski, niin että aaltojen välistä saattoi nähdä pohjaan.

En ikinä unohda sitä tunnetta, kun olin näin valtavan mereneläimen allani nousevan kohti minua. Olin kuin ruskean linja-auton päällä oleva matkustaja. Kohti merta ja kääntyi hetkessä takaisin. Yhtä kauhua olin, mutta päätin olla kertomatta näkemästäni mitään erehtymisen ja mielikuvituksen vuoksi.

Liittyy kyllä. Lapsena olin moottoriveneen kyydissä aavalla merellä, kun veneen moottori lopetti toimimasta. Päivä oli aurinkoinen, kirkas ja lähes pilvetön. Meri oli niin kirkkaan tumman sininen ja veneen väri valkoinen. Muistan, miten leppoisa ilmapiiri vaihtui äkisti hätääntymiseen ja äidin huoleen. Vene seisoi paikallaan ja aaltojen loiske tuntui veneen kyljissä. Rantaa ei näkynyt tai ainakaan minä en sitä nähnyt. Mitä enemmän äiti rauhoitteli minua, sitä enemmän minua alkoi pelottaa…
        Isäni yritti käynnistää moottoria toistamiseen tuloksetta. Lopulta veneen moottori käynnistyi yskähtäen ja huojennuksen jälkeen matka jatkui pelon sekaisesti.

Hei, tuo oli selvästi ryhävalas, joka oli eksynyt reitiltään ja halusi sinua selässään kantaa. Olisit rapsuttanut kyljestä, sehän oli noin ihastunut sinuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy kyllä. Lapsena olin moottoriveneen kyydissä aavalla merellä, kun veneen moottori lopetti toimimasta. Päivä oli aurinkoinen, kirkas ja lähes pilvetön. Meri oli niin kirkkaan tumman sininen ja veneen väri valkoinen. Muistan, miten leppoisa ilmapiiri vaihtui äkisti hätääntymiseen ja äidin huoleen. Vene seisoi paikallaan ja aaltojen loiske tuntui veneen kyljissä. Rantaa ei näkynyt tai ainakaan minä en sitä nähnyt. Mitä enemmän äiti rauhoitteli minua, sitä enemmän minua alkoi pelottaa…
        Isäni yritti käynnistää moottoria toistamiseen tuloksetta. Lopulta veneen moottori käynnistyi yskähtäen ja huojennuksen jälkeen matka jatkui pelon sekaisesti.

Hei, tuo oli selvästi ryhävalas, joka oli eksynyt reitiltään ja halusi sinua selässään kantaa. Olisit rapsuttanut kyljestä, sehän oli noin ihastunut sinuun.

Hah. Vai rapsuttamaan vielä, huh olkoon :) Eiköhän se ollut pelkkää mielikuvitusta ja saa pysyäkin sellaisena.

Muistan noita moottorin sammumisia sisävesiltä ja polttoaineen käryn. Joskus taisi mennä siihen korjaamiseen aikaa, niin että kolea usva ehti nousta ja käydä nuolemaan auringon paahtamia olkapäitä.

Yhtään tarkkaa mielikuvaa en niistä muista, paitsi tuon pitkältä tuntuneen ajan, märän koleuden ja polttoaineen savun.

Ymmärtääkseni niiden koneiden toimintavarmuus on nykyisin paljon parempi. Ihmeretkille ovat lapsia ottaneetkin. Ja seuraavaksi oli ohjelmassa jotain kalakeittoa, jossa oli ruotoja :\<<<

Millaisia retkiä teillä oli tapana merelle tehdä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah. Vai rapsuttamaan vielä, huh olkoon :) Eiköhän se ollut pelkkää mielikuvitusta ja saa pysyäkin sellaisena.

Muistan noita moottorin sammumisia sisävesiltä ja polttoaineen käryn. Joskus taisi mennä siihen korjaamiseen aikaa, niin että kolea usva ehti nousta ja käydä nuolemaan auringon paahtamia olkapäitä.

Yhtään tarkkaa mielikuvaa en niistä muista, paitsi tuon pitkältä tuntuneen ajan, märän koleuden ja polttoaineen savun.

Ymmärtääkseni niiden koneiden toimintavarmuus on nykyisin paljon parempi. Ihmeretkille ovat lapsia ottaneetkin. Ja seuraavaksi oli ohjelmassa jotain kalakeittoa, jossa oli ruotoja :\<<<

Millaisia retkiä teillä oli tapana merelle tehdä?

Tämä tapahtui Suomessa, mutta moni muisto liittyy myös ulkomaille, jossa asuimme vuosia perheen kanssa.

Kalakeittoa syötiin varoen ruotojen vuoksi :)

• Anonyymi

tul4e4 sinin4n mörköä eli Sonic se hahmo... yosi nopea.

• Anonyymi

Gubbe liian kireässä mekossa joka hokee "Nainen nainen hei nainen nainen nainen olen muuten nainen"

• Anonyymi

Onko minua 34-vuotiasta luultu Gubbeksi?

• Anonyymi

Mitä sinä siellä metsässä teet?

• Anonyymi

Juuri näitä avauksia, mitä päästään lahonnut tavaa, varsinkin jos mekkoguppe kirjoittelee jotain rivouksia liitteeksi, että joo kuuma on kun kun on tämä pikkuinen musta vain päällä, eiku. Et usko, mutta nämä menee vieläkin läpi, koska muillakin vintissä tuulee ja suarastaan viheltää

• Anonyymi

Parempi että mekko kiristää kuin se vanne siellä pään ympärillä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näitä avauksia, mitä päästään lahonnut tavaa, varsinkin jos mekkoguppe kirjoittelee jotain rivouksia liitteeksi, että joo kuuma on kun kun on tämä pikkuinen musta vain päällä, eiku. Et usko, mutta nämä menee vieläkin läpi, koska muillakin vintissä tuulee ja suarastaan viheltää

Niin juuri, ullakko voi olla pimeä paikka :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi että mekko kiristää kuin se vanne siellä pään ympärillä :D

Välillä saa kiristää! Tulee tuottoisa olo :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä siellä metsässä teet?

En mitään tähän aikaan vuodesta.

• Anonyymi

Tämä on palstalla sama asia, kuin ajaa metsään palstalla.

Sinä voit ohjata palstailijan metsään. Metsään ajaja voi tavata sieltä itsensä. Ei kuitenkaan sinua.

• Anonyymi

Voi minutkin tavata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi minutkin tavata.

Eikä voi, vaikka joku toivoisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä voi, vaikka joku toivoisi.

Miten niin?

• Anonyymi

Jos menee tarpeeksi syvälle metsään, niin lopulta tulee vastaan joko a) metsän laita tai b) totuus.

• Anonyymi

Totuus mistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus mistä?

Siitä missä nyt ikinä onkaan mennyt hyvin pahasti ja syvälle metsään. Totuus tulee aina lopulta vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä missä nyt ikinä onkaan mennyt hyvin pahasti ja syvälle metsään. Totuus tulee aina lopulta vastaan.

Hän on silloin eksynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on silloin eksynyt.

Jokainen on toisinaan hieman eksyksissä, kirjaimellisesti tai kuvainnollisesti.

• Anonyymi

Suosittelen luonnossa liikkumista. Sieltä saa yllättävän paljon voimaa. Se on paikka, missä mieli rauhoittuu ja päähän pälkähtää uusia hyviä ideoita. Moni asia ratkeaa luonnossa kulkiessa. Hyötyliikuntaa harrastava K mies.

• Anonyymi

Ja varmaan unohtuu sekin, että minua on kiusattu täällä ja kiusataan edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja varmaan unohtuu sekin, että minua on kiusattu täällä ja kiusataan edelleen.

Saat vain sen mitä ansaitsetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat vain sen mitä ansaitsetkin.

En ole ansainnut sitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ansainnut sitä!

Kyllä olet kun päivästä toiseen teet samoja aloituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, mutta sinä niitä teet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eli on pakko kertoa ikäviä valheita minusta sen takia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eli on pakko kertoa ikäviä valheita minusta sen takia?

Saat mitä sinunlainen palstariesa ihan itse tilaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat mitä sinunlainen palstariesa ihan itse tilaa.

Mä en oo riesa!

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa!

• Anonyymi

🌲K tulin tähän väliin sinulle kirjoittamaan kun huomasin sinut, että et kai ole olettanut, että minä kirjoittaisin sinulle täällä jotain ikävää? En ole yhtään ikävää asiaa sinusta tänne kirjoittanut sillä en ole sellainen ihminen ja olet ihmisenä hyvin ihana ja nautin aina hetkistämme…onko tässä syy yhteydenpitomme tyrehtymiseen? Katsoisin syvälle harmaisiin silmiisi ja sanoisin etten sinua vahingoittaisi vaan ennemminkin suojelen sinua kaikelta pahalta, joten vastaisit viestiini jonka sinulle olen lähettänyt irl🌲

• Anonyymi

Saattaapi tulla puita vastaan.

• Anonyymi

Ja tuleekin.

• Kohtaat siellä itsesi.

• Anonyymi

Karhu tai susi, mutta yleensä metsälampi.

• "Jos metsään haluat mennä nyt,
      Sä takuulla yllätyt.
      Jos metsään haluat mennä nyt,
      Näät sammalet myllätyt.
      .... " 🎶🎶🎶

Tulee vastaan nallekarhuja. 🐻🐾

• Anonyymi

Oletko palstan multinikkimies jo uusia rekisteröityjä nimimerkkejä keksinyt elämän suhteen lannistuneille?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko palstan multinikkimies jo uusia rekisteröityjä nimimerkkejä keksinyt elämän suhteen lannistuneille?

Outo kommentti. Minulla on vain tämä nikki ja tällä osallistun keskusteluketjuihin.

Anteeksi, en ymmärtänyt kysymystä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenhan minä varmaan moniakin jo
        terveisin multinikkimies

• Anonyymi

Kankaanpään ätmikeskuksen valkku?

• Anonyymi

Ei ole mitään ätmikeskusta eikä valkkuja!

• Anonyymi

Aina vastaan tulee persu!

• Anonyymi

Hiihtolatu.

• Anonyymi

Persu.

• Anonyymi

Puita?

• Anonyymi

Kyllästyttää tämä sinkut palsta.

• Anonyymi

Voi tulla joku mökki tai talokin.

• Anonyymi

Ehkä joltain on tippunut rahaa metsään.

• Tuo:
      https://www.youtube.com/watch?v=A2M2JfpjUXM

• Anonyymi

Siellä voi tulla vastaan syvemmät rasismia ylläpitävät rakenteet.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010944050.html

"Diopin mukaan Afrikan tähti on jäävuoren huippu, jonka takana piilevät syvemmät rasismia ylläpitävät rakenteet.

– Niin kauan kuin valkoisen ylivallan käsitteestä ja sen haitallisista vaikutuksista ei uskalleta puhua avoimesti, antirasismi ei voi edetä kunnolla, Diop summaa ajatuksiaan Instagramissa."

• Juu, tosi syvältä 😂

• Itse olen eniten huolissani shakin rasistisuudessta, sillä siinähän musta ja valkoinen tappelevat keskenään ja vieläpä niin, että valkoinen aina aloittaa.
        Eli heti kiellettävä ja samoin kaikki muutkin joissa on yksikin musta nappula.

Lisäksi shakissa on selvä patriarkaattinen ominaispiirre, sillä kuninkas on paras ja kuningatar joutuu suojelemaan sitä omalla hengellään.

• Anonyymi

Vastasin: uumeniin

Taas älytön poisto. Onhan uumeniin tosi roisi sana.
      Vilma

• Anonyymi

Vesi

• Anonyymi

Riittävän syvälle kun menee niin vastaan tulee hiljaisuus.

• Anonyymi

Hiljaisuus on mukavaa ja rentouttavaa.

• Anonyymi

Paavo Väyrynen 🤔

• Anonyymi

Aivan stanan väärin on sanoa totuus. Eli vastaus on,sinä itse. Se poistetaan.

• Anonyymi

Raja palstailulle.

• Anonyymi

Kaikki tarvitsisi rajan.

• Anonyymi

Miksi pitäisi mennä metsään ja vielä syvälle sinne?

• Anonyymi

Just siksi että kohtaisit itsesi. Sinut jota niin kovin pakenet.

• Anonyymi

P**lu, luonnollinen.

• En viitis oikein vastaa mitä ensin aattelin vastaa
      jos/kun tää on sun aloitus.... ♥️
      😢💔

• Anonyymi

On tämä. Tein tämän, koska metsä alkoi kiinnostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

On tämä. Tein tämän, koska metsä alkoi kiinnostaa.

Jooo,
        hyvä etten kirjoittanut mitä meinasin...

Tarpeeks syvälle metsään kun menee löytyy rauha, hiljaisuus ja joko valo tai pimeys.

♥️

• Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

Jooo,
        hyvä etten kirjoittanut mitä meinasin...

Tarpeeks syvälle metsään kun menee löytyy rauha, hiljaisuus ja joko valo tai pimeys.

♥️

Lapsena eksyin metsään.

• Anonyymi kirjoitti:

Lapsena eksyin metsään.

Niin ja selvisit siitä 🤗

Metsää ei tarvii pelätä..

♥️

• Anonyymi

Niin ja selvisit siitä 🤗

Metsää ei tarvii pelätä..

♥️

Nyt ei hiihtolatujen takia saisi metsissä paljon kävellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei hiihtolatujen takia saisi metsissä paljon kävellä.

No latujen yli varmaan osaa astua kuka vaan.

• Anonyymi

Kyllä, mutta mitä siellä metsässä voi tehdä talvisin? Ei ainakaan poimia marjoja.

• Anonyymi

Tai no hirviä metsästää, mutta siihen tarvitaan lupa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, mutta mitä siellä metsässä voi tehdä talvisin? Ei ainakaan poimia marjoja.

Kävellä ja miettiä, nauttia rauhasta.

♥️

• Robert Holdstockin mukaan siellä tulee vastaan mythago tai muutamakin niitä.

• Pratchetin mukaan luultavasti matkalaukku

• Ex-Lukka kirjoitti:

Pratchetin mukaan luultavasti matkalaukku

Tietoinen päärynäpuu on loistava rakennusmateriaali.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Vastahan voi tulla myös ruotoja. Ikävä tunne, mutta ei sentään raatoja 🤭

• buddy-love kirjoitti:

Löytyisikö sieltä alkumetsästä, villinä tietenkin

• Ex-Lukka kirjoitti:

Löytyisikö sieltä alkumetsästä, villinä tietenkin

Ehkä, mutta voi olla vaikea saada kiinni.

• Anonyymi

Rölli peikko, tilipitappi hähää. 🧌

Jasu

• Anonyymi

No jossain vaikeessa ainakin tulee pissahätä

• Anonyymi

Joko tie tai omat jäljet. Ihmiset kuulemma kiertävät eksyessään helposti ympyrää.

xLiner

• Anonyymi
      UUSI

Meinaatteko tänään olla vähemmän palstalla?

• Anonyymi
      UUSI

jotenkin alkaa tuntua että ikävä-palstalta alkaa tulemaan jotain tyttöjen keksimiä ihmeellisiäkin kysymyksiä

joihin ei välttämättä olwe olemassakaan vastauksia.

• Anonyymi
      UUSI

Puita

• Anonyymi
      UUSI

Metsät on usein hakattuja puupää löytää puun johon kaljalla ohjustaa.

• Anonyymi
      UUSI

Löytyykö Keiju lopulta vai oma keinu?

• Anonyymi
      UUSI

Peräti kissa?

• Anonyymi
      UUSI

mikä on vasraus johon ei ole olemassakaan kysymystä`

Kuka oli Jeeksuiksen poika, oliko se Mooses vain Oaavali`

• Anonyymi
      UUSI

Jos aloituksen kysymys olisi metafora, sitähän olisi pian pihalla.
      Vilma

• UUSI

"Suomi elää metsästä" -historia aiheuttaa sen. että kovin syvälle ei voi mennä ennen kuin jonkinlainen metsäautotie tulee vastaan. Mutta tietyssä tapauksessa ei tule. Joten vastaan että tulee vastaan suo. Ja rauha.

• Anonyymi
      UUSI

Joki, järvi, lampi, meri. Tai yksityisalue.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1585
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      174
      1110
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1109
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe