Mua ärsyttää suunnattomasti Jasun tapa kommentoida kirjoituksia! Hänellä on näet sellainen tapa, että kun hän kommentoi niin hän tekee ensin yhden kommentin. Sen jälkeen heti toisen ja sitten kolmannen ja vieläpä ihan samaan ketjuun. MIKSEI NIITÄ ASIOITA VOI TIIVISTÄÄ SIIHEN YHTEEN ENSIMMÄISEEN KOMMENTTIIN??? Miksi pitää aloittaa monta eri kommenttia samasta aiheesta ja tukkia koko keskustelu sillä? Jasu on muuten varmasti ihana ja mukava ihminen, mutta silti ärsyttävä!
Mua ärsyttää Jasu
88
830
Vastaukset
- Anonyymi
Teen itse ihan samaa, joten mua ei ärsytä yhtään. 😂
- Anonyymi
Mua vaan ärsyttää se, että miksei Jasu voi olla niin kuin muut normaalit ihmiset? Onko pakko aina diivailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua vaan ärsyttää se, että miksei Jasu voi olla niin kuin muut normaalit ihmiset? Onko pakko aina diivailla?
Kuten totesin, niin teen itse samoin, eikä se ole lainkaan diivailua. Minulla ei siis ole mitään syytä olettaa sen olevan sitä hänenkään taholtaan. Minulle tuollainen on nimenomaan normaalia. Monesti ne omat tuntemukset kertovat itsestä, eivät siitä toisesta, varsinkin kun kyseessä on ihminen, jota ei oikeasti tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten totesin, niin teen itse samoin, eikä se ole lainkaan diivailua. Minulla ei siis ole mitään syytä olettaa sen olevan sitä hänenkään taholtaan. Minulle tuollainen on nimenomaan normaalia. Monesti ne omat tuntemukset kertovat itsestä, eivät siitä toisesta, varsinkin kun kyseessä on ihminen, jota ei oikeasti tunne.
Nyt kun aloittajan mieli pahoittui, kerätään kaikki Jasut pois työpaikoilta jatkamasta juttua seuraavalla jutulla. 😅
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Antaa jokaisen olla omia itseään. Kaikkia ei kiinnosta olla joku normaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun aloittajan mieli pahoittui, kerätään kaikki Jasut pois työpaikoilta jatkamasta juttua seuraavalla jutulla. 😅
JasuNiin. Minusta olisi pikemmin epänormaalia, jos kaikki mahdolliset asiat ja näkökulmat tulisivat kerralla mieleen. Joko se tyyppi on tietokone ja laskee kaikki mahdolliset vaihtoehdot hetkessä tai sitten hänellä on suppea ajatusmaailma, eikä hän osaa katsoa asioita useilta eri kanteilta. Tai noin minä sen koen, mutta se taas kertoo minusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Minusta olisi pikemmin epänormaalia, jos kaikki mahdolliset asiat ja näkökulmat tulisivat kerralla mieleen. Joko se tyyppi on tietokone ja laskee kaikki mahdolliset vaihtoehdot hetkessä tai sitten hänellä on suppea ajatusmaailma, eikä hän osaa katsoa asioita useilta eri kanteilta. Tai noin minä sen koen, mutta se taas kertoo minusta.
Niin minäkin sen koen. 👍
Ajatus muhii ja pälähtää päähän. Sitten näpyn näpyn. Mä itseasiassa puhunkin niin, että hetken mietin ja saatan jatkaa juttua sitten.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin sen koen. 👍
Ajatus muhii ja pälähtää päähän. Sitten näpyn näpyn. Mä itseasiassa puhunkin niin, että hetken mietin ja saatan jatkaa juttua sitten.
JasuMiksi aina joku tulee määräilemään.
Olisi jännä tietää, että mariseeko määräilijä milloin mistäkin.
Vilma
Ei minullakaan kaikki ajatukset tule kerralla suusta tai näillä näppäimillä ulos.
Keskuslevyllä on paljon kamaa tosin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi aina joku tulee määräilemään.
Olisi jännä tietää, että mariseeko määräilijä milloin mistäkin.
Vilma
Ei minullakaan kaikki ajatukset tule kerralla suusta tai näillä näppäimillä ulos.
Keskuslevyllä on paljon kamaa tosin.Heh, eipä mua nuo määräily yritykset silleen muuta kun hymyilyttää yleensä. Lähinnä siksi, että en mä ota niitä vakavissani tai ei vaan kuulu ominaisuuksini taipua mielivallan alle.
Mahtuuhan tänne murinaa ja marinaa. 🙂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, eipä mua nuo määräily yritykset silleen muuta kun hymyilyttää yleensä. Lähinnä siksi, että en mä ota niitä vakavissani tai ei vaan kuulu ominaisuuksini taipua mielivallan alle.
Mahtuuhan tänne murinaa ja marinaa. 🙂
JasuYmmärrän kyllä, että minussa on ominaisuuksia mitkä joitakin ärsyttää, mutta semmosta se joskus on. Ei auta kun kestää kun oon mitä oon. 😊
Jasu
- Anonyymi
Rakkaudesta sen hevonenkin potkii, muista se!
- Anonyymi
Onko sinulla tunnevammaa tai muuta työstettävää? Sivusta
- Anonyymi
Hän välillä keskustelee itsensä kanssa. Tuleeko uusia ideoita vai mistä lie kyse?
Teen itse samaa, mutta hiljaa mielessäni. En tarvi siihen keskustelupalstaa.- Anonyymi
Ja silti täällä kommentoit parhaillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti täällä kommentoit parhaillaan.
Niinhän tämä palstan mies taas puhuu päähenkilöstä, eli itsestään kolmannessa persoonassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän tämä palstan mies taas puhuu päähenkilöstä, eli itsestään kolmannessa persoonassa
Mutta kun aina pitää tätä toraa etiskellä
Anonyymi kirjoitti:
Äh hevonpeet sun jankutuksillesi
- Anonyymi
Heh, no jopas nyt mieli pahottui. 😅👍
Koita kestää. ❤️
Jasu Usein, kun jokin asia ärsyttää, se johtuu omasta ongelmasta, ei ärsytyksen kohteesta.
Minä esim ärsyynnyn liikenteessä hidastelijoista. Sehän johtuu vain minun kärsimättömyydestäni ja kyvyttömyydestäni kasvattaa kärsivällisyyttäni, eikä liity mitenkään muihin ihmisiin. Vaikka jotkut voisivat silti pistää vähän vauhtia siihen touhuun 😄
Kannattaa siis tutkailla itseä ja miettiä, miksi juuri tämä asia saa sinut ärsyyntymään ja mitä voisit kehittää itsessäsi, jotta jatkossa näin ei enää kävisi. Jasuun ärsytyksesi ei liity millään tavalla. Hänellä on oikeus kommentoida haluamallaan tavalla, kuten sinulla ja minulla.Taivaassa tehty tulitikku eli match made in heaven. Suomen teillä on aivan liikaa hidastelijoita ja puupäitä 😂
randombypasser kirjoitti:
Taivaassa tehty tulitikku eli match made in heaven. Suomen teillä on aivan liikaa hidastelijoita ja puupäitä 😂
No niin on! 😅 Tartte siellä olla tukkimassa ja hidastamassa muiden menoa.. 😁
Aletheias kirjoitti:
No niin on! 😅 Tartte siellä olla tukkimassa ja hidastamassa muiden menoa.. 😁
Olen näiden parin päivän aikana ihmetellyt taas pk-seudun liikennettä, niin aamulla, päivällä kuin illallakin, satoi tai paistoi tai oli ihan vain säätä. Ja joo, on aika ilmiselvää, että ajokokemus määrittää pitkälti sitä sekoilua, tosin kännykän räplääminen on suunnilleen yhtä iso syy. Miten opitaan ajamaan? No ajamalla, ihan sama kuin lasten tekemisen kanssa, ei siitäkään opi kuin ripauksen alkeita ruutua katsomalla 😂
Ootkos miettinyt, että jos et kiroa ja mesoa liikenteessä, saattaisit olla se, jota just muut kiroaa? 😂
Disseisback kirjoitti:
Ootkos miettinyt, että jos et kiroa ja mesoa liikenteessä, saattaisit olla se, jota just muut kiroaa? 😂
En ole, koska minä ajan täydellisesti 🤣
randombypasser kirjoitti:
Olen näiden parin päivän aikana ihmetellyt taas pk-seudun liikennettä, niin aamulla, päivällä kuin illallakin, satoi tai paistoi tai oli ihan vain säätä. Ja joo, on aika ilmiselvää, että ajokokemus määrittää pitkälti sitä sekoilua, tosin kännykän räplääminen on suunnilleen yhtä iso syy. Miten opitaan ajamaan? No ajamalla, ihan sama kuin lasten tekemisen kanssa, ei siitäkään opi kuin ripauksen alkeita ruutua katsomalla 😂
Sekoilua määrittää ajokokemuksen lisäksi myös temperamentti 😁 Toisilla ei vain ole koskaan kiire (vaikka olisikin) ja heidän tapansa on hyvin verkkainen. Käytännössähän siis minäkin ajan oikeasti hyvin maltillisesti, mutta itsekseni aina hoputan ja huokailen. Aivan kuin se jotain auttaisi, mutta tästä luonneviastani en ole vielä päässyt eroon 🙈
Olet oikeassa, harjoitus tekee mestarin asiassa kuin asiassa. Toisten asioiden harjoittelu on vaan mielekkäämpää kuin toisten 😁Aletheias kirjoitti:
En ole, koska minä ajan täydellisesti 🤣
Mutta siksi kirostkin ja mesoat ratissa... etkös sä vähän niin sanonut? 😄
Disseisback kirjoitti:
Mutta siksi kirostkin ja mesoat ratissa... etkös sä vähän niin sanonut? 😄
Sanoin, mutta sellaista hidastelijaa musta ei koskaan tule 😁 Kysy uudestaan 40 vuoden kuluttua niin katsotaan vastaanko samalla tavalla 😂
Aletheias kirjoitti:
Sanoin, mutta sellaista hidastelijaa musta ei koskaan tule 😁 Kysy uudestaan 40 vuoden kuluttua niin katsotaan vastaanko samalla tavalla 😂
Rystyset valkoisena puristat rattia ja vain pupillit liikkuu pullonpohjalasien takana...😁
Disseisback kirjoitti:
Rystyset valkoisena puristat rattia ja vain pupillit liikkuu pullonpohjalasien takana...😁
Juuri niin, vähän tähän tapaan 😂
https://youtu.be/m2KSIRPTllc?si=WTTkGfKBEyv3ubyeAletheias kirjoitti:
Juuri niin, vähän tähän tapaan 😂
https://youtu.be/m2KSIRPTllc?si=WTTkGfKBEyv3ubyeNiin. Ei pidä ottaa muita kyytiin, niin ehkä sit keksii kuka ajaa? 😁
Disseisback kirjoitti:
Niin. Ei pidä ottaa muita kyytiin, niin ehkä sit keksii kuka ajaa? 😁
Paljon hauskempaa se on kaverin kanssa, ajaa kumpi tahansa 😂
Aletheias kirjoitti:
Paljon hauskempaa se on kaverin kanssa, ajaa kumpi tahansa 😂
Niin tietysti. 😃
Aletheias kirjoitti:
Sekoilua määrittää ajokokemuksen lisäksi myös temperamentti 😁 Toisilla ei vain ole koskaan kiire (vaikka olisikin) ja heidän tapansa on hyvin verkkainen. Käytännössähän siis minäkin ajan oikeasti hyvin maltillisesti, mutta itsekseni aina hoputan ja huokailen. Aivan kuin se jotain auttaisi, mutta tästä luonneviastani en ole vielä päässyt eroon 🙈
Olet oikeassa, harjoitus tekee mestarin asiassa kuin asiassa. Toisten asioiden harjoittelu on vaan mielekkäämpää kuin toisten 😁Mahdollisesti noin. Mä nyt vaan pidän ajamisesta, niin mulla on "aina kiire" 😂
Ja ajalen kyllä iisistikin, mutta monesti on mukavampi ajella hiukan rivakammin ja olla se, jolla aina on ohituskaistallakin ruuhka edessä 😁
Kyllä! Olen samaa mieltä, ajamisen harjoittelu on älyttömän mielekästä 😝😂randombypasser kirjoitti:
Mahdollisesti noin. Mä nyt vaan pidän ajamisesta, niin mulla on "aina kiire" 😂
Ja ajalen kyllä iisistikin, mutta monesti on mukavampi ajella hiukan rivakammin ja olla se, jolla aina on ohituskaistallakin ruuhka edessä 😁
Kyllä! Olen samaa mieltä, ajamisen harjoittelu on älyttömän mielekästä 😝😂Tiedän, että tykkäät ajella vähän rivakkaammin. Montakos ylinopeussakkoa oletkaan saanut? 😁
Olen samaa mieltä, autoilussa on mukava kehittyä jatkuvasti paremmaksi. Voi kiirehtiä taidokkaammin 😅Aletheias kirjoitti:
Tiedän, että tykkäät ajella vähän rivakkaammin. Montakos ylinopeussakkoa oletkaan saanut? 😁
Olen samaa mieltä, autoilussa on mukava kehittyä jatkuvasti paremmaksi. Voi kiirehtiä taidokkaammin 😅Yhden tai kaksi, en muista, Edellinen tai ainoa on jostain noin vuodelta 2011 tms. tolpasta. Ei niitä kyllä ole tullut juurikaan hankittua, vaikka kaasujalka painaa enemmän kuin Eagle S:n ankkuri. Toisaalta niitä on voinut tulla muutamakin, koska jos sakot tulevat, nielen ne sellaisenaan ja maksan pois, koska tietän että olen taatusti syyllinen ja siten ne eivät jää mieleenkään 😁
Ai... Autoilua... Mä niinku mietin jotain toisenlaista ajelua... No kaikki oppi on opiksi eikä oppi ojaan kaada 😂randombypasser kirjoitti:
Yhden tai kaksi, en muista, Edellinen tai ainoa on jostain noin vuodelta 2011 tms. tolpasta. Ei niitä kyllä ole tullut juurikaan hankittua, vaikka kaasujalka painaa enemmän kuin Eagle S:n ankkuri. Toisaalta niitä on voinut tulla muutamakin, koska jos sakot tulevat, nielen ne sellaisenaan ja maksan pois, koska tietän että olen taatusti syyllinen ja siten ne eivät jää mieleenkään 😁
Ai... Autoilua... Mä niinku mietin jotain toisenlaista ajelua... No kaikki oppi on opiksi eikä oppi ojaan kaada 😂Olisin voinut vannoa, että sakkoja on kertynyt sem verran, että nippanappa pysyy kortti 😁 Mutta hyvä jos noin, ylinopeus ei kannata koskaan. Paitsi että sinähän ajat ylinopeutta silti, mutta vain jäämättä kiinni 😄
No autoilua, autoilua. En tiedä mihin ajeluihin sinä treeniä kaipaat 😇 😏Aletheias kirjoitti:
Olisin voinut vannoa, että sakkoja on kertynyt sem verran, että nippanappa pysyy kortti 😁 Mutta hyvä jos noin, ylinopeus ei kannata koskaan. Paitsi että sinähän ajat ylinopeutta silti, mutta vain jäämättä kiinni 😄
No autoilua, autoilua. En tiedä mihin ajeluihin sinä treeniä kaipaat 😇 😏Ei suinkaan, mulla on seitsemäs aisti, joka jotenkin tiedostaa koska on miliisi mutkan takana fööni pystyssä kyttäämässä.
Aikahan on ainoa olennainen resurssi ihmisen elämässä ja sinällään se arvokkain. Niinpä kaikki siirtymät tulee hoitaa maksimaalisella nopeudella, koska ne pääosin vain hukkaavat aikaa. Ja siten ylinopeus on ainoa rationaalinen vaihtoehto.
No tässä iässä voi kaivata treeniä jo aika moneenkin asiaan 🤔😂randombypasser kirjoitti:
Ei suinkaan, mulla on seitsemäs aisti, joka jotenkin tiedostaa koska on miliisi mutkan takana fööni pystyssä kyttäämässä.
Aikahan on ainoa olennainen resurssi ihmisen elämässä ja sinällään se arvokkain. Niinpä kaikki siirtymät tulee hoitaa maksimaalisella nopeudella, koska ne pääosin vain hukkaavat aikaa. Ja siten ylinopeus on ainoa rationaalinen vaihtoehto.
No tässä iässä voi kaivata treeniä jo aika moneenkin asiaan 🤔😂Tuollainen aisti olis kyllä loistava 😄 Mutta mullapa on selvännäkemisen aisti. Lapsi sanoi mulle, että mulla on varmaan joku kristallipallo, kun tiedän aina kaiken näkemättä 😅
Olet oikeassa. Nivelet esim kaipaa treeniä, jotta ne pysyy toimintakuntoisina. Paljon lempeää liikettä ja voitelua. Siis nivelten. Että ne pysyy kunnossa 😇Aletheias kirjoitti:
Tuollainen aisti olis kyllä loistava 😄 Mutta mullapa on selvännäkemisen aisti. Lapsi sanoi mulle, että mulla on varmaan joku kristallipallo, kun tiedän aina kaiken näkemättä 😅
Olet oikeassa. Nivelet esim kaipaa treeniä, jotta ne pysyy toimintakuntoisina. Paljon lempeää liikettä ja voitelua. Siis nivelten. Että ne pysyy kunnossa 😇Onhan se kätevä, jos on... tuota noin... painavampi oikea jalkaterä, niin sanotusti. Monta omituista etiäistä tullut ajellessa ja jotenkin vaan se oikea jalkaterä kevenee omia aikojaan ja kas, seuraavassa mutkassa olikin sinitakit föönitauolla. Kumma homma, mutta en valita 😁
Ai semmonen? Olet siis pelotellut teinin niin, ettei se uskalla enää edes ajatella mitään teinien juttuja? 😂
Voitelua ja liikettä, juuri niin, pysyy kunnossa 😁randombypasser kirjoitti:
Onhan se kätevä, jos on... tuota noin... painavampi oikea jalkaterä, niin sanotusti. Monta omituista etiäistä tullut ajellessa ja jotenkin vaan se oikea jalkaterä kevenee omia aikojaan ja kas, seuraavassa mutkassa olikin sinitakit föönitauolla. Kumma homma, mutta en valita 😁
Ai semmonen? Olet siis pelotellut teinin niin, ettei se uskalla enää edes ajatella mitään teinien juttuja? 😂
Voitelua ja liikettä, juuri niin, pysyy kunnossa 😁No itseasiassa itsekin oon jotenkin onnistunut välttämään poliisit, vaikka en todellakaan ajele ylinopeutta ainakaan missään taajamissa. Kesäiltana maantiellä kun liikennettä ei ole ja näkyvyys loistava, niin saattaa vähän raskaammalta tuntua kaasujalka täälläkin 😄
Näköjään olen pelotellut 😂 Tai sitten hän muistaa, miten monta kertaa olen tiennyt seinän läpi, mitä hän puuhaa, nähnyt jo ilmeestä, että jotain vekkulia on tehty jne. Sitä vain tuntee ja tunnistaa näitä asioita, kun kyseessä on oma lapsi 😊
Oikein hyvä ohjenuora meille vanhemmalle väelle, estää kulumia 😅Aletheias kirjoitti:
No itseasiassa itsekin oon jotenkin onnistunut välttämään poliisit, vaikka en todellakaan ajele ylinopeutta ainakaan missään taajamissa. Kesäiltana maantiellä kun liikennettä ei ole ja näkyvyys loistava, niin saattaa vähän raskaammalta tuntua kaasujalka täälläkin 😄
Näköjään olen pelotellut 😂 Tai sitten hän muistaa, miten monta kertaa olen tiennyt seinän läpi, mitä hän puuhaa, nähnyt jo ilmeestä, että jotain vekkulia on tehty jne. Sitä vain tuntee ja tunnistaa näitä asioita, kun kyseessä on oma lapsi 😊
Oikein hyvä ohjenuora meille vanhemmalle väelle, estää kulumia 😅Eli sulla on sama sisäinen tutkanpaljastin 😮 Se on kyllä kätevä peli ja toimii jossain määrin myös muiden liikenneriskien kanssa, mistä tuli taas viikonloppuna muistutus, kun otin ajokeleistä iloa irti Churchmoor Countyn pikkuteillä.
On ihan liiankin hyvin muistissa, miten porukat aina tuntui tietävän, että jaa taas on touhuttu jotain eksoottista vaikken mitään sanonut/näyttänyt/tms. Mutta myöhemmin on selvinnyt, että kyllä siinä teini oli ollut omalla tavallaan smygenä ja porukat tottakai sen huomaa, oma muksu kuitenkin. Ja hyvä niin, koska muuten pitäisi itteensä luonnehtia sosiopaatiksi tms. 😂
Tuohon liittyen yhdelle tutulle lääkäri nimenomaan oli suosittanut aktiivista... lakanoiden pelmuuttamista, koska siinä yleenäs joutuvat vähintään toisen osapuolen kaikki isoimmat nivelet ja lihasryhmät työskentelemään. Oli kuulemma hieman vaivaannuttava tilanne, mutta toisaalta olihan se kuulemma kiva kotona kertoa, että nyt housut pois ja hommiin, koska lääkärin määräys 🤣randombypasser kirjoitti:
Eli sulla on sama sisäinen tutkanpaljastin 😮 Se on kyllä kätevä peli ja toimii jossain määrin myös muiden liikenneriskien kanssa, mistä tuli taas viikonloppuna muistutus, kun otin ajokeleistä iloa irti Churchmoor Countyn pikkuteillä.
On ihan liiankin hyvin muistissa, miten porukat aina tuntui tietävän, että jaa taas on touhuttu jotain eksoottista vaikken mitään sanonut/näyttänyt/tms. Mutta myöhemmin on selvinnyt, että kyllä siinä teini oli ollut omalla tavallaan smygenä ja porukat tottakai sen huomaa, oma muksu kuitenkin. Ja hyvä niin, koska muuten pitäisi itteensä luonnehtia sosiopaatiksi tms. 😂
Tuohon liittyen yhdelle tutulle lääkäri nimenomaan oli suosittanut aktiivista... lakanoiden pelmuuttamista, koska siinä yleenäs joutuvat vähintään toisen osapuolen kaikki isoimmat nivelet ja lihasryhmät työskentelemään. Oli kuulemma hieman vaivaannuttava tilanne, mutta toisaalta olihan se kuulemma kiva kotona kertoa, että nyt housut pois ja hommiin, koska lääkärin määräys 🤣Joo on poliisit jostain syystä kartelleet mua ja hyvä niin 😁
Vanhemmat tietää ja tajuaa enemmän, kuin lapsi/nuori tajuaakaan. Omasta lapsestaan sitä vain hoksaa hyvin pienistä asioista vähintään sen, että jotain on, vaikkei tietäisi tarkalleen mitä. Lapsensa tunnetilan kuitenkin aistii herkästi niin hyvässä kuin pahassa. Tänään unille meni oli hyvällä energialla varustettu teini, hyvä päivä siis 😊
Ei lainkaan hassumpi tapa kohottaa kuntoa 😂 Keksin lunta paljon epämiellyttävämpääkin tapaa 😁Aletheias kirjoitti:
Joo on poliisit jostain syystä kartelleet mua ja hyvä niin 😁
Vanhemmat tietää ja tajuaa enemmän, kuin lapsi/nuori tajuaakaan. Omasta lapsestaan sitä vain hoksaa hyvin pienistä asioista vähintään sen, että jotain on, vaikkei tietäisi tarkalleen mitä. Lapsensa tunnetilan kuitenkin aistii herkästi niin hyvässä kuin pahassa. Tänään unille meni oli hyvällä energialla varustettu teini, hyvä päivä siis 😊
Ei lainkaan hassumpi tapa kohottaa kuntoa 😂 Keksin lunta paljon epämiellyttävämpääkin tapaa 😁No sen karttelun mä ymmärrän, harvalla kantti kestää 257cm pitkän daamin edessä. Ja näkyyhän se jo ajaessakin, kun puolet yläkropasta on kattoluukun tuolla puolen, missä tavan ihmisillä on yleensä korkeintaan puoli käsivartta ja sekin vain kesäisin 😂
Joo, kyllä ne vanhemmat huomaa vaikka mitä koittais. Eikä se ihme sinällään ole, kun on sen toisen ihmisen kanssa kulkenut siitä toukasta teiniksi asti ja koko ajan on täytynyt jotenkin pysyä kärryillä siitä mitä se pieni olento kokee ja tuntee vaikkei se ehkä vielä osaisi edes puhua.
Niin, onhan se tietty liikuntamuoto moneen otteeseen todettu erittäin tehokkaaksi ja hyödylli-seksi eri tahojen toimesta, niin pakkohan se on uskoa 😁randombypasser kirjoitti:
No sen karttelun mä ymmärrän, harvalla kantti kestää 257cm pitkän daamin edessä. Ja näkyyhän se jo ajaessakin, kun puolet yläkropasta on kattoluukun tuolla puolen, missä tavan ihmisillä on yleensä korkeintaan puoli käsivartta ja sekin vain kesäisin 😂
Joo, kyllä ne vanhemmat huomaa vaikka mitä koittais. Eikä se ihme sinällään ole, kun on sen toisen ihmisen kanssa kulkenut siitä toukasta teiniksi asti ja koko ajan on täytynyt jotenkin pysyä kärryillä siitä mitä se pieni olento kokee ja tuntee vaikkei se ehkä vielä osaisi edes puhua.
Niin, onhan se tietty liikuntamuoto moneen otteeseen todettu erittäin tehokkaaksi ja hyödylli-seksi eri tahojen toimesta, niin pakkohan se on uskoa 😁No tuohan sen selittääkin tietty! Mun komia koko antaa sen verran arvovaltaisen vaikutuksen, että poliisitkin kaikkoaa 😅
Noin se menee. Sitä oppii tulkitsemaan lapsensa ilmeitä ja eleitä, tietämään, mitä lapsi on milloinkin vailla jne. Ei yksikään vanhempi tietenkään mikään selvännäkijä ole, vaikka melkein voisi luulla, että jotkut ovat
Todella tehokas ja todella hyödyllinen 😉Aletheias kirjoitti:
No tuohan sen selittääkin tietty! Mun komia koko antaa sen verran arvovaltaisen vaikutuksen, että poliisitkin kaikkoaa 😅
Noin se menee. Sitä oppii tulkitsemaan lapsensa ilmeitä ja eleitä, tietämään, mitä lapsi on milloinkin vailla jne. Ei yksikään vanhempi tietenkään mikään selvännäkijä ole, vaikka melkein voisi luulla, että jotkut ovat
Todella tehokas ja todella hyödyllinen 😉Useimmat poliisit varmaan laskis ohi, jos kohti tulis bemu reilulla ylinopeudella, mutta siten, että kattoluukusta kurkistaa puoli naarasta kättään vilkuttaen, päälaki noin kahden metrin korkeudella. Mä ainakin viittoisin eteenpäin 😂
Kyllä ne vanhemmat tietää. Tästä on joskus porukoiden kanssa bamlattukin, että miten ne on vain olemisesta huomanneet, että jaa, nyt on jotain sydämellä jne. Itestä tuolloin tuntui ihan normaalilta tai kuvitteli salaavansa ninjana jotain vilunkia, mutta ehei, ei suinkaan, ei sinnepäinkään 😁
Niin, niin se on. Tarttee varmaan hommaa joku salikortti sitten, että saa kunnon hyötyliikuntaa 🤔randombypasser kirjoitti:
Useimmat poliisit varmaan laskis ohi, jos kohti tulis bemu reilulla ylinopeudella, mutta siten, että kattoluukusta kurkistaa puoli naarasta kättään vilkuttaen, päälaki noin kahden metrin korkeudella. Mä ainakin viittoisin eteenpäin 😂
Kyllä ne vanhemmat tietää. Tästä on joskus porukoiden kanssa bamlattukin, että miten ne on vain olemisesta huomanneet, että jaa, nyt on jotain sydämellä jne. Itestä tuolloin tuntui ihan normaalilta tai kuvitteli salaavansa ninjana jotain vilunkia, mutta ehei, ei suinkaan, ei sinnepäinkään 😁
Niin, niin se on. Tarttee varmaan hommaa joku salikortti sitten, että saa kunnon hyötyliikuntaa 🤔Noin ne piliisit varmaan tekeekin mun kohdalla, mutta ne tekee sen niin vikkelästi, etten edes ehdi huomata 😄
Lapsi/nuori usein ajattelee pystyvänsä salaamaan jotain, mutta kyllähän vanhempi herkästi vaistoaa, ettei kaikki ole kunnossa. Sitäkin toki tapahtuu, että joskus vanhemmille tulee täytenä yllätyksenä, miten pahasti jokin asia on vialla, mutta useimmiten vanhempi kyllä huomaa vähintään sen, että jotain on. En siis tarkoita syyllistää tällä ketään, jollei ole huomannut lapsensa pahoinvointia. Kyllähän esim masentunut saattaa salata viimeiseen asti, miten paha on olla eikä sitä kenenkään pään sisään pysty näkemään.
Salikortti hyötyliikuntaan? Mielenkiintoinen konsepti, kuulen mielelläni lisää 🤣Aletheias kirjoitti:
Noin ne piliisit varmaan tekeekin mun kohdalla, mutta ne tekee sen niin vikkelästi, etten edes ehdi huomata 😄
Lapsi/nuori usein ajattelee pystyvänsä salaamaan jotain, mutta kyllähän vanhempi herkästi vaistoaa, ettei kaikki ole kunnossa. Sitäkin toki tapahtuu, että joskus vanhemmille tulee täytenä yllätyksenä, miten pahasti jokin asia on vialla, mutta useimmiten vanhempi kyllä huomaa vähintään sen, että jotain on. En siis tarkoita syyllistää tällä ketään, jollei ole huomannut lapsensa pahoinvointia. Kyllähän esim masentunut saattaa salata viimeiseen asti, miten paha on olla eikä sitä kenenkään pään sisään pysty näkemään.
Salikortti hyötyliikuntaan? Mielenkiintoinen konsepti, kuulen mielelläni lisää 🤣No sitten ne kattoo jo kauempaa, että ai, se on taas toi, Aurajoen amatsooni, mennään äkkiä piiloon 😂
Kyllä kai hereillä olevat vanhemmat aina huomaa, että nyt on jotain eri tavalla, mutta se kuinka vakavaa se on ja kuinka hyvillä tavoilla asiasta osataan puhua, on ihan oma lukunsa. Se on aika paha maasto mennä kysymään teiniltä "mikä painaa?".
Paljonko maksat? Mulla on tarjolla hyötyliikuntakortti ja sama personal trainerilla 🤣randombypasser kirjoitti:
No sitten ne kattoo jo kauempaa, että ai, se on taas toi, Aurajoen amatsooni, mennään äkkiä piiloon 😂
Kyllä kai hereillä olevat vanhemmat aina huomaa, että nyt on jotain eri tavalla, mutta se kuinka vakavaa se on ja kuinka hyvillä tavoilla asiasta osataan puhua, on ihan oma lukunsa. Se on aika paha maasto mennä kysymään teiniltä "mikä painaa?".
Paljonko maksat? Mulla on tarjolla hyötyliikuntakortti ja sama personal trainerilla 🤣Kyllä mua kannattaa karkuun juosta😁
Teini on haastavassa iässä. Niin paljon tapahtuu kehossa ja mielessä ja elämässä, että vähemmästäkin sitä mielialat vähän heittelee. Vanhemmalla on tärkeä työ yrittää olla läsnä ja tukena, mutta samalla antaa teinille riittävästi vapautta itsenäistyä ja tutkia itseään ja elämää. Ja yrittää tunnistaa, koska on aidosti jotain vialla niin, että asiaan voidaan ajoissa reagoida
En maksa mitään, tietenkään. Mutta PT kyllä kiinnostaa 🤔😅
- Anonyymi
Minua ei. Hän on jopa puolustanut minua kun minua on kiusattu.
- Anonyymi
Joiltakin lapsilta puuttuu itsesäätely. Kasvatus mennyt metsään. Puuttuu myös joiltakin aikuisilta.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010673220.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0G_ev3Kmf56E7QnrIkQHeG8hmkeL6CiIqoV7KkcCwMuCHY9rKp_z3h5HQ_aem_JLMQN8-lj7Z1wFEnXmP8cw- Anonyymi
Siis kuka maksaa jostain Helsingin Sanomien tilauksesta? Pitää olla kyllä pikkaisen yksinkertainen tapaus
- Anonyymi
Hyvä artikkeli. Tahkokallio on muutenkin huipputyyppi!
Mikä vika on selväjärkisyydessä ja hyvässä ulosannissa? Hieno juttu että joku täällä saa ulos asiat siten että niitä ei tarvitse tulkita. Eikä muuten diivaile.
Niitä harvoja joille voi heittää lähes mitä tahansa ja perille menee.- Anonyymi
Se on hyvä systeemi. Tulee lisää asioita mieleen, niin laittaa sitten uuden viestin.
Mieti jos kaikki pähkäily olis yhtä pötköä... Sun viestistäkin luin vain alun ja huomioin huudon noin puolessa välissä, en tosin lukenut sitäkään.
xLiner- Anonyymi
Ja helpompi vastatakin, kun ei kaikki asiat ja haarat ole samassa viestissä.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja helpompi vastatakin, kun ei kaikki asiat ja haarat ole samassa viestissä.
xLinerVieläkö ärsyttää? 😁
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö ärsyttää? 😁
xLinerEi! Mää pääsin jo töistä kotiin!
- Anonyymi
Suurempi ongelma palstalla ovat vajakkiätmit välis ja 34v. Jasu on ok.
- Anonyymi
Miltä tuntuu olla ätmi?
- Anonyymi
Mua ärsyttää, etten pysty olemaan poissa täältä.
- Anonyymi
Sama juttu, mikä näissä möhinöissä viehättää, varmaan se oma möhinöinti enimmäkseen ;D
- Anonyymi
Jasu, tykkään! Ei haittaa ns. ajatuksen jatkaminen heti perään
Se on varmaan toi tekoäly, että ihmiset on tottunu saamaan koko vastauksen kerralla. Ei enää kestetä sellasta pohdiskelevaa ajattelua, jossa asiat tulee päähän vähitellen. Käy vähän samalla tavalla, kun sillon kun tuli cnc koneet, niin ihmiset ei enää ymmärtäny käsin tekemistä.
- Anonyymi
Mikset valita valtakunnasta? Hän vasta vastaakin moneen otteeseen myös itselleen.
- Anonyymi
Jasun kirjoitukset ovat sentään ymmärrettäviä.
Osata ilmaista itseään lyhyesti ja ytimekkäästi, sekä perustella oma mielipide on kaikkein paras tapa kommunikoida keskustelufoorumeilla. Jasu osaa tämän taidon. Hän ei vaadi muita olemaan samaa mieltä kanssaan, mutta sanoo oman mielipiteensä suoraan ja selkosanaisesti. Arvostan tätä.
Usein keskustelu kulkee moneen suuntaan ja lisäkommentit ovat paikallaan. Kaikkea ei aina saa mahtumaan yhteen viestiin, vaan mieli rönsyilee eteenpäin. Näin käy meille kaikille.
Keksustelufoorumi on siitä hauska paikka että täällä suorastaan kannustetaan laittamaan viestejä ja heittäytymään keskusteluihin täysillä.- Anonyymi
Haloo,
Viime viikolla oli Vilma tikun nokassa!
Nyt Jasu!
Eikö kenellekään herää kysymystä provosoinnista?
Mies 65Ei, koska kyse on enemmänkin säännöstä täällä kuin poikkeuksesta. Eikä tämäkään tapaus vihamielinen ole. Inhimillinen sietokyky on vain joutunut koetukselle 😁
- Anonyymi
Ex-Lukka kirjoitti:
Ei, koska kyse on enemmänkin säännöstä täällä kuin poikkeuksesta. Eikä tämäkään tapaus vihamielinen ole. Inhimillinen sietokyky on vain joutunut koetukselle 😁
Erityiskiitos tarkkasilmäisyydestä Elukalle, hämmästellen mikä eläin tuohon pystyykään 😍
Ehdin jo kauhistella, mahtaako aloittaja luhistua tonnien palautteiden painon alle, vaiko annettava taustatulta pelastusrenkaaksi 😨
Pustyn nyt näkemään, että massalaumanvoima voi joissakin tilanteissa olla ylimitoitettua ja reippaasti ylireagoitua, huomioiden mitä kaikkea tänne tablataan 😆
Alle kirjoittaneen tapauksessa ainakin täysin väärin ymmärrettyä, vaikkakin lopputulos oli toivotti ja hyvä, mutta mikä aiheutti jäävyyden ja jäätymiseni tässä aloittajan tilanteessa.
Ap;lle toivotan voimahalit 😘 Kaikille hänelle vastanneille totean vain että,
Hei Haloo! 🤣 Anonyymi kirjoitti:
Erityiskiitos tarkkasilmäisyydestä Elukalle, hämmästellen mikä eläin tuohon pystyykään 😍
Ehdin jo kauhistella, mahtaako aloittaja luhistua tonnien palautteiden painon alle, vaiko annettava taustatulta pelastusrenkaaksi 😨
Pustyn nyt näkemään, että massalaumanvoima voi joissakin tilanteissa olla ylimitoitettua ja reippaasti ylireagoitua, huomioiden mitä kaikkea tänne tablataan 😆
Alle kirjoittaneen tapauksessa ainakin täysin väärin ymmärrettyä, vaikkakin lopputulos oli toivotti ja hyvä, mutta mikä aiheutti jäävyyden ja jäätymiseni tässä aloittajan tilanteessa.
Ap;lle toivotan voimahalit 😘 Kaikille hänelle vastanneille totean vain että,
Hei Haloo! 🤣Kiitän, palstaoleilu sai taas viikon jatkoaikaa tämän kommentin voimalla 🙂
Mua välillä ärsyttää vähän kaikki. Ja huomaan, että se liittyy siihen, miten minulla on aikaa funtsia asioita... välillä pitäisi vaan laittaa luukut kiinni kaikelta ylimääräiseltä informaatiolta, mitä tulee.
Joskus voi ottaa vaan läpi ne, mitkä on tärkeitä. Mitkä "viihdettä", jättäis sivuun.
Ja joskus tulee hetkiä, että kaikrnlaista vyöryy päälle. Niin se vaan käy. Sitten pitäisi vaan supistaa kaikkea muuta höyryä ja keskittyä/priorisoida olrnnaiset elämään ja mennä niillä, niin ei suotta käyttäisi energiaa ärsyyntymisiin.
Ja sen huomaaminenkin olisi helppoa.... vähän katsoo mitä pulssi ja verenpaine näyttää...😁Disseisback: " välillä ärsyttää vähän kaikki. Ja huomaan, että se liittyy siihen, miten minulla on aikaa funtsia asioita... välillä pitäisi vaan laittaa luukut kiinni kaikelta ylimääräiseltä informaatiolta, mitä tulee."
Ihanko tosi, että välillä ärsyttää vähän kaikki? En oikein usko tuota. Itseäni tällä ei oikeastaan ärsytä mikään, ei ainakaan Jasu ja Disseisback.
Olin keskiviikkona matkoilla ja Katajan koripallomatsissa kavereitten kanssa - sen takia en päässyt osallistumaan päivällä tähän aiheeseen. Mutta sanoinpa nyt mitä ajattelin aiheesta.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: " välillä ärsyttää vähän kaikki. Ja huomaan, että se liittyy siihen, miten minulla on aikaa funtsia asioita... välillä pitäisi vaan laittaa luukut kiinni kaikelta ylimääräiseltä informaatiolta, mitä tulee."
Ihanko tosi, että välillä ärsyttää vähän kaikki? En oikein usko tuota. Itseäni tällä ei oikeastaan ärsytä mikään, ei ainakaan Jasu ja Disseisback.
Olin keskiviikkona matkoilla ja Katajan koripallomatsissa kavereitten kanssa - sen takia en päässyt osallistumaan päivällä tähän aiheeseen. Mutta sanoinpa nyt mitä ajattelin aiheesta.Ja päätit kertoa tuon klo 03:44:40? 😃
Kaikki joko herää tänään aikaisin tai jotain...😄Disseisback kirjoitti:
Ja päätit kertoa tuon klo 03:44:40? 😃
Kaikki joko herää tänään aikaisin tai jotain...😄Disseisback: "Ja päätit kertoa tuon klo 03:44:40? 😃
Kaikki joko herää tänään aikaisin tai jotain...😄"
Unohdin unilääkkeeni Faijan kaupunkiin. Yleensä nukun hyvin, mutta tänään tuli katsottua tv:tä ja ei nukuttanut. Tulin kello 3 aikoihin katsomaan mitä palstalla on kirjoitettu.
Sinä siis olet lomalla, mutta kirjoittelet pitkälti keskiyön jälkeen täällä?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Ja päätit kertoa tuon klo 03:44:40? 😃
Kaikki joko herää tänään aikaisin tai jotain...😄"
Unohdin unilääkkeeni Faijan kaupunkiin. Yleensä nukun hyvin, mutta tänään tuli katsottua tv:tä ja ei nukuttanut. Tulin kello 3 aikoihin katsomaan mitä palstalla on kirjoitettu.
Sinä siis olet lomalla, mutta kirjoittelet pitkälti keskiyön jälkeen täällä?No lonalla voi. 😃
Disseisback kirjoitti:
No lonalla voi. 😃
Miten pitkään loma kestää? Kaverilla joululoma loppui tiistaina 7.1. täällä Joensuussa.
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Miten pitkään loma kestää? Kaverilla joululoma loppui tiistaina 7.1. täällä Joensuussa.
Sitten kun pitää mennä töihin. 😄
Töissä lomamäärä ansaitaan...sitä tulee sen mukaan mitä teet töitä, sitä ei määritellä opetussuunnitelnassa. 😃Disseisback kirjoitti:
Sitten kun pitää mennä töihin. 😄
Töissä lomamäärä ansaitaan...sitä tulee sen mukaan mitä teet töitä, sitä ei määritellä opetussuunnitelnassa. 😃Hyviä lomia ja hyvää yötä. Minua alkoi vihdonkin nukuttamaan. Öitä!
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Hyviä lomia ja hyvää yötä. Minua alkoi vihdonkin nukuttamaan. Öitä!
Jaahas, no öitä vaan. 😃
Minä olen paljon ärsyttävämpi ja on täysin epäreilua, ettei sitä pidetä täällä jatkuvasti esillä.
- Anonyymi
Lukematta ketjua, on hyvä että on olemassa ihmisiä jotka voivat perustella näkökantojaan ja Jasu on yksi niistä.
Ärsyttävyys kumpuaa meistä itsestämme, huomioikaa se.
AV - Anonyymi
Mua ei jaksa ärsyttää joku jasu. Mua ärsyttää ihmisten tyhmyys marssia pillipiiparin perässä,. mars ykskaks,someineen,vaseineen,tiktokkeineen,rakennekynsineen,podatuie lihaksineen jnejne. Ihmiset laittaa jotain kauniita aamiaislautasia tai muuta silmänlummetta,ollakseen kuin pillipiipari käskee. Jos minä olisin wasessa laittaisin sinne tämän päiväisen kaalikeiton teon. Yritin täyden vuan työntää uuniin ja ylihän se loikkui. Ensiksi sadattelin ja jynssäsin mattoa paniikissa moneen otteeseen kunnes pystyin huokasemaan helpotuksesta. Sitten astuin lattialle asetetun ritilän päälle minkä ja ai että sattui.. mua alko naurattaa😁 tuollaisia videtoita varmaan postaisin. Olen aina osannut nauraa itselleni enkä koskaan ole kokenut elämän kommelluksia mitenkään häpeäksi. Tekisin siinäkin kaiken päinvastoin.minulla on huitsin hauskaa itseni kanssa. Joskus en saa unta sentakii kun hihittelen päivän kommelluksille. Relatkaa ihmiset. Ei tämä elämä niin vakavaa ole😆.🤷♀️
- Anonyymi
Ja sen verran vielä että on minullakin rakennekynnet ollut,on ripsenpidennykset molemmat huonoksi havaitut😁,ja meikkaan jokapvä. Mutta mutta se ei ole minulle mikään pillipiipari mikä mua tahtonsa mukaan marssittaa,koska mun pitää ollakseni kuin muut. Eli siten hyvä ja hyväksytty. Minä olen minä. Mua ei vedätetä.✌🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen verran vielä että on minullakin rakennekynnet ollut,on ripsenpidennykset molemmat huonoksi havaitut😁,ja meikkaan jokapvä. Mutta mutta se ei ole minulle mikään pillipiipari mikä mua tahtonsa mukaan marssittaa,koska mun pitää ollakseni kuin muut. Eli siten hyvä ja hyväksytty. Minä olen minä. Mua ei vedätetä.✌🤷♀️
Ai nii. Ja yks ilta nauroin omille viesteilleni mitä tänme olin ladannut. Nauratti niin pirusti😁 mutta sanaakaan en kyllä ottaisi pois. ✌🤷♀️
- Anonyymi
Mua ärsyttää, kun porukka ei saa olla sitä mitä on. Asioista pitää ja saa esittää eriäviä mielipiteitä, mutta kiusaajia (haukkujia) ei kaipaa kukaan.
Aina löytyy joku "tikunnokkaan" nostaja. Jos joku esim. kehuu toista, niin hänet haukutaan perseennuolijaksi, vaikka suurella osalla on puhdas tarkoitusperä kommenteissaan. Tämä siis noin yleisesti havainnoitua ja vähän asian vierestä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579497Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh143833Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313161Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht892468Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142090Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3961974Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421511FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01351Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731138Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101115