Tulin vaan kertomaan, että mä olen nelikymppinen mies ja että mun elinaikana kaikki plvelut ovat huonontueet tai poistuneet kokonaan. Sen sijaan verot ja maksut ovat nousseet, joten kysynkin, mihin ne rahat hukkuvat? Eivät ne ainakaan palveluissa näy!
Ennen joka kylällä oli omat lääkärit, hammashoitolat, omat poliisit, löytyi työkkärit, verotoimistot, vanhustenkodit, päivähoitopaikat, kerhot, koulut ja koulukyydit ja tietkin olivat paremmassa kunnossa.
Nykyään kaikki on joko siirretty suuremmille paikkakunnille tai palvelu lopetettu kokonaan ja jäljelle jääneeseenkin on verorahoituksen lisäksi laitettu jokujulmettu palvelumaku. Enää ei toimi edes taksipalvelut, ei tahdo edes rahalla saada autoa säädyllisessä ajassa.
Kyllä nykyaika on persiistä. Sotien jälkeen, vaikka oltiin rutiköyhiä niin kuulemma asiat olivat vielä lapsuuden ja nuoruuden muistojanikin paremmin, mutta siitä ei ole omakohtaista kokemusta.
Luulisi, että kun kehitys kehittyy, että maailmassa asiat menisivät parempaan suuntaan, mutta kyllä nyt väitän, että tässä alavireessä nykyiset ja tulevat sukupolvet ovat huonomassa jamassa kuin mitä vanhempamme ja isovanhempamme olivat, huolimatta siitä "köyhyydestä" missä väitetysti elivät. Kehityksen laskusuhdanne ja taantumus henkisesti ja taloudellisesti on nykyajassa nähtävästi pysyväisluonteista!
Lisäksi ovat tulleet kaikki massasukupuutot, merien ja pohjavesien saastumiset, mikromuovit, ilmastonmuutos ja diktaattorit ydinaseineen jokaisen suurvaltaan. Ei hyvältä näytä ei!
Ennen kaikki oli paremmin.
5
259
Vastaukset 5
Sanoisin, että täällä maassa suurin syy on tämä sosialismi. Rahaa pyöritetään valtion kautta ja siitä saadaan vain raskaat systeemit, mitkä ei palvele ketään. Se vaikuttaa ihan kaikkeen.
Sinoa keino on säästää kaikessa muussa.- Anonyymi
Ei vaan se, että raha lykätään kaiken maailman höpö höpö hankkeisiin, hyvävelikerhoihin, järjestöille, yhdistyksille, ulkomaille, bonuksiin, tukiin ym. kaikkeen sellaiseen mikä menee yli niiden valtion perustoimintojen, joihin ei sitten enää jääkään rahaa. Sitten leikataa terveydenhuollosta ja perusinfrasta, kaikesta mikä olisi normielämän kannalta syytä olla yhteiskunnassa kunnossa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan se, että raha lykätään kaiken maailman höpö höpö hankkeisiin, hyvävelikerhoihin, järjestöille, yhdistyksille, ulkomaille, bonuksiin, tukiin ym. kaikkeen sellaiseen mikä menee yli niiden valtion perustoimintojen, joihin ei sitten enää jääkään rahaa. Sitten leikataa terveydenhuollosta ja perusinfrasta, kaikesta mikä olisi normielämän kannalta syytä olla yhteiskunnassa kunnossa.
Minusta ihan turhaan valtiolla on kaikenlaisia toimintoja. Valtion ei tarvitsisi hoitaa kuin armeija, poliisi ja palo- ja pelastustoimi, sekä infra...ehkä päivittäiskirjejakelu. Sitten joku hätäapurahasto ehkä joilkekin ihan surkeimmille...budjetin voi hyvin puolittaa...
Verot pienemmiksi ja jokainen saisi itse hoitaa eläkerahastoinnit, niin tulisi halvemmaksi palkata väkeä töihin.
Ihmiset ostaisivat enempi js taas vaatisivat palveluja. Raha lähtisi kiertämään...nyt ne vaan velloo valtion kautta tuottsmatta mitään...js däästökierre vaan jatkuu.
Ennen oli oma tuotanto, lähes kaikesta löytyi kotimainen vaihtoehto. Nyt on siirrytty ostamisen yhteiskuntaan. Kaikki ostetaan ulkomailta ja luonnollisesti siihen tarvii rahaa ja jos ei ole mitä viedä, niin sitten on otettava velkaa. Myös julkinen sektori on paisunu. Esimerkiksi lopetetun tehtaan työntekijöitä on koulutettu lähihoitajiksi, niin näyttääkin se tilastossa paremmalta. Mutta samalla vientituloja tuottanut työntekijä muuttuu yhteiskunnan maksamaksi. Niin menetys on kaksinkertainen. Jos terveydenhoidossa on jatkuvasti piikki auki. Niin hyvinvointifirmat eivät yritäkään parantaa sairauksia, vaan ainoastaan pitkittävät ja mahdollisimman kalliilla.
- Anonyymi
Loistava esimerkki siitä, minne kassa hupenee.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.891368Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu43893- 13827
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40808Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.81720- 90711
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17707- 46698
- 58648
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27647Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97631- 66623
- 43601
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56575Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47566- 9555
- 43544
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129537Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13512Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31505