https://www.mtv.fi/lyhyet/e50c7a570a890a84e707
Kannattaa katsoa.
Tässä noin muuten pari esimerkkiä:
Amsterdamissa on rajoitettu, kuinka monta päivää vuodessa saa vuokrata omaa kotiaan lyhytvuokrauksessa. Ja huom, vain sitä, jossa itse asuu oikeasti. Ei sallita mitään kirjoillaolokikkailua.
Kanadassa kaikilla Airbnb-majoitsijoilla on oltava erillinen lyhytaikainen toimilupa jokaista vuokra-asuntoa varten. 11.4.2024 alkaen kaikkien luvanhaltijoiden on suoritettava STR-kiinteistönsä palotarkastus ennen toimiluvan myöntämistä.
Barcelonan ja Rooman tilanne on katastrofaalinen. Jos Rovaniemi ei nyt toimi kuten Amsterdamissa on tehty, ollaan kohta samanlaisessa dystopiassa kuin Barcelonassa.
Kyllä tuo lyhytvuokraus pitää saada kuriin
12
270
Vastaukset
- Anonyymi
Kulla oma asumusmus ja muuta tilata piitta saada vookrata aina ja jokka paeva
- Anonyymi
Hyödyt kaikesta huolimatta pesevät turismin haitat 6-0.
- Anonyymi
No ei todellakaan.
- Anonyymi
Ja tuossakin jotkut fiksut yksilöt tienaa...
- Anonyymi
Ilmoitusta vaan rakennusvalvonnalle. Lomake löytyy sivun lopusta
https://www.rovaniemi.fi/Asuminen-ja-ymparisto/Rakentaminen/Ohje-asunnon-lyhytvuokraukseen-Rovaniemella
Muista kerätä kuvankaappukset airbnbstä&bookingista huoneistosta. Jos mahdollista, ota kuvankaappaukset myös varauskalenterista ja arvosteluista todisteeksi pitkäiakaisesta toiminnasta ja liitä ne ilmoitukseen. Yli 600 asuntoa on jo rakennusvalvonnan syynissä ja kieltoja on annettu jo yli 200. Ensimmäiset uhkasakot lähtee jakeluun tammikuun ympäristölautakunnan kokouksessa.
Valitettavasti ruuhkasta johtuen käsittelyajat on 4-6kk mutta ainakin ensitalveksi saat kotirauhan. - Anonyymi
Oletko omaa koiran koppias ilmottanut! Kateellisilla ahistaa kun tienaan omakotitalolla 900e vrk... vasta 6 vk menossa.🙂😇
- Anonyymi
Missä sinä sitten ite asut? Vain omaa vakituista kotia saa satunnaisesti lyhytvuokrata. Vai oletko sellainen kirjoillaolokikkailija? Tyyliin alaikäinen lapsi kirjoilla em. "Kodissa"?
- Anonyymi
Tuohon ei usko joulupukkikaan, mutta 50 tonnin uhkasakko on totisinta totta eikä joulusatu. Laiton toiminta loppuu.
- Anonyymi
Mie oon asukas!
Mie en kestä, että rauhaani häirintään!
Mie oon turismin ja matkailun vastustaja!
Turistit Leville, Rovaniemi asukkaille!
Mie oon asukas!
Mie kannatan isoja hotelliketju ja ja vastustan, että tavallinen ihminen saa lisätuloa!
Mie oon köyhä raukka, ja kadehdin niitä, joilla on kaksi asuntoa! Mie en voi lyhytvuokrata, kun on vain yksi asunto! - Anonyymi
Kateelliset piipittää,älkää vuokraajat välittäkö vähääkään,tehkää hyvät tienestit te ketkä voitte!HUOM:MALTTIA,ÄLKÄÄ AHNEHTIKO,SE ON MEIDÄN LAPPILAISTEN SUURI PAHE...Vuokraisin jos ois vuokrattavaa...Kateenpaskat kusipäät,yks ja sama mitä ne on mieltä,tehkää nyt rahaa kun siihen on tilaisuus!
- Anonyymi
Laki on laki ja sillä selvä. Hyvä homma.
- Anonyymi
Ennenen olla semmonen paikka kuritushoone
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364414- 451639
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151609Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2491592Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2361499Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891110Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481093Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331087Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671041- 631030