Hitto mitä psk!!!
6Kg/25L piti käydä 4:ssä päivässä! Hitot, nyt käynyt 8 päivää eikä loppua näy.
Halvemmaksi olisi tullut ostaa 2 tuorehiivapakettia ja yhtä nopeasti kävisi.
Nooh onhan minulla aikaa odottaa, mutta 4€/40c ja sama nopeus ja tulos... olkootkin pikkuasia, mutta ärsyttää! Huijaavat kapitalistisikahuijarit pitää laittaa Urpon ja Purran kanssa samaan hirsipuuhun. 🤮🤮🤮
Hirttoköytenä tietenkin on piikkilankaa ja kevyt pudotus, ettei niska katkea.
>simiti<
Superjet pikahiiva
8
286
Vastaukset
Intiasta palkkaamani asiantuntijaryhmä ilmoittaa, että olet joko saanut hiivasi enimmäkseen hengiltä sekoittamalla sen liian kuumaan veteen, tai sitten astiasi on nyt liian viileässä.
Käskevät myös tarkastamaan mahdolliset ilmavuodot, ettei se saa happea.- Anonyymi
Happea saadessaan se muuttuu etikaksi, ei vaikuta käymiseen.
Entisenä kemian prosessinhoitajana luulisin osaavani, mutta muistaakseni laitoin hiivan ravintoaineineen lähes 30⁰ veteen.
Suositeltu maksimi on 25⁰ mutta palaako... heetkinen. Vtu, enhän mitannut kuin sormituntumalla ja lisäksi vesi kerrostuu eri lämpötilakerroksiin.
Ei helv. Miten voikin olla näin hätäinen ja huolimaton. Noh, käy se kuitenkin ja helmikuuksi viimeistään on jo flokkuloitu kirkkaaksi.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Happea saadessaan se muuttuu etikaksi, ei vaikuta käymiseen.
Entisenä kemian prosessinhoitajana luulisin osaavani, mutta muistaakseni laitoin hiivan ravintoaineineen lähes 30⁰ veteen.
Suositeltu maksimi on 25⁰ mutta palaako... heetkinen. Vtu, enhän mitannut kuin sormituntumalla ja lisäksi vesi kerrostuu eri lämpötilakerroksiin.
Ei helv. Miten voikin olla näin hätäinen ja huolimaton. Noh, käy se kuitenkin ja helmikuuksi viimeistään on jo flokkuloitu kirkkaaksi.
>simiti<Vaikuttaa se happi sitenkin käymiseen, että jos on vuoto sisäänpäin ja vaikkapa oven sulkemalla saa astiaan virtaamaan ulkoilmaa, niin silloin ei alkoholia muodostu yhtä tehokkasti.
(ja kun vuotaa ulospäin, niin ei tule ilmalukkoon kuplia)
Mutta todennäköisesti on tiivis, joten ei ole tuosta huolta ja voihan sinne myös lisätä varmasti toimivaa hiivaa.
- Anonyymi
Lisää sekaan hirvensarvisuolaa ja anna käydä loppuun. Mikään kilju valmistu 4päivässä.
- Anonyymi
Oletpa 🖐
Kuinka pitkän uran sinä teit kemian prosessinhoitajana? Olitko orgaanisen, vai epäorgaanisen kemian puolella?
Itse olin kobolttitehtaassa 17vuotta ennen vakavaa onnettomuutta.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa 🖐
Kuinka pitkän uran sinä teit kemian prosessinhoitajana? Olitko orgaanisen, vai epäorgaanisen kemian puolella?
Itse olin kobolttitehtaassa 17vuotta ennen vakavaa onnettomuutta.
>simiti<Tarviiko olla joku vt kemisti että voi tehä kiljuu? Oon tehny ja juonut kiljuu enemmän ku te 3 urpoo yhteensä.
- Anonyymi
Aloittaja: väärä lämpötila.
- Anonyymi
Ei kotikalja tarvitse hiivaa kuin pienen nokareen. Lukisit ohjeet mallaspussin kyljestä niin ei kävisi vahinkoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834