Jo viikon ajan sydämen kohdalta puristanut/polttanut ja tuntuu että vasen käsi puutuu. Hengittäminenkin on jotenkin vaivalloista. Sairastin kyllä jonkun flunssan ennen Joulua tai oli varmaan vielä Joulunakin flunssa päällä.
Nytkö se terveys sitten pettää kun lähestyn neljääkymppiä.
KilttiMies89
Saan varmaan sydänkohtauksen
57
679
Vastaukset
- Anonyymi
Sinun kannattaa mennä lääkäriin.
- Anonyymi
Mene lääkäriin ja pyydä sydänfilmi ja että katsovat verenpaineen
Samoja oireita täälläkin...
Ollut kauan...
Mut etenkin loppu vuonna
Ja nyt eilen ja tänään....- Anonyymi
Isäni kerran tuumasi, että pöh, odotahan kun tulet tähän ikään. Ja kyllä jokainen aamu alkaa hirmu rutinalla ja paukkeella.
Nyt etanolipohjaista virkistysjuomaa juoneena siitä ei vain jaksa enää välittää.
Kovasti uhosin, mutta en olekkaan viitsinyt aiheuttaa pahennusta.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Isäni kerran tuumasi, että pöh, odotahan kun tulet tähän ikään. Ja kyllä jokainen aamu alkaa hirmu rutinalla ja paukkeella.
Nyt etanolipohjaista virkistysjuomaa juoneena siitä ei vain jaksa enää välittää.
Kovasti uhosin, mutta en olekkaan viitsinyt aiheuttaa pahennusta.
>simiti<Ei kai sitä aina jaksa aiheuttaa pahennusta... 🤩
- Anonyymi
Juon tässä Coca-Colaa ja syön sipsejä vaikka nytkin puristaa sydämestä.
KilttiMies89- Anonyymi
Miten kauan oire kestää, meneekö välillä ohi? Paheneeko rasituksessa?
Muita oireita?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kauan oire kestää, meneekö välillä ohi? Paheneeko rasituksessa?
Muita oireita?
JasuOnko se puristus vannemainen?
Jasu
- Anonyymi
Lääkäriin tai tilaa ambulanssi, he näkee heti filmistä onko pumppu tiltannu. Ilman käsipuutumusta voisi mennä närästyksestäkin, mutta käsi yhtälön kanssa neuvosin vähän äkkiä näytille lääkäriin.
Jasu - Anonyymi
Onko lepo pulssi normaali 50-65/min välillä, jättääkö sydän lyöntejä väliin?
Meikäläinen on muutamia kertoja heränyt yöllä ja pulssi hakannut 130/min, kun normaali lepopulssini on 50-60/min.
Lisäksi muutama lyönti jäänyt välistä.
Kyllä sen huomaa olosta, jos pulssi ei ole normaali, mutta lääkärissä en ole käynyt, kuten suomalaisen miehen tapoihin yleensä kuuluu.- Anonyymi
Nuo voi olla ns. hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä, niitä on aikalailla kaikilla, kaikki vaan ei huomaa niitä. Mullakin on niitä. Ollu vuosia.
Mutta kyllä sunkin kannattaa terveystarkastus käydä teettämässä.
Ei mitään haittaakaan oo.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo voi olla ns. hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä, niitä on aikalailla kaikilla, kaikki vaan ei huomaa niitä. Mullakin on niitä. Ollu vuosia.
Mutta kyllä sunkin kannattaa terveystarkastus käydä teettämässä.
Ei mitään haittaakaan oo.
JasuTuossa vielä faktaa aiheesta. Jos minun arviot epäilyttää. 😊
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00082
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00083
Hyvät yöt.
Jasu
- Anonyymi
Mene lääkäriin. Oikeasti. Sieltä saat vähintään huolen pois päästä jos ei olekaan kummenpaa. Sun pitää välittää itsestäsi. N32
- Anonyymi
Minulla oli kerran kova kipu/pistos lapaluun alueella.
Hengittäminen aiheutti kipua ja käden nosto aiheutti pistävää kipua ja liikkuminen myös.
Lääkäriin en mennyt ja kipu hellitti muutamassa tunnissa.
Kyllä siinä tuli mieleen, että onkohan sydänkohtaus menossa.
"Mistä johtuu lapaluun kipu?
Lapojen välin lihasten jännittyminen, spasmi, on yleisimpiä tuki- ja liikuntaelinten vaivoja. Syynä on usein yksitoikkoinen työasento tai harrastus, jossa olkavarsia joutuu pitkään pitämään koholla."
Kivun syy voi olla muu, kuin sydämestä johtuva, vaikka sydämenstä aiheutuvaa kipua ensimmäiseksi epäilisi. Sydänlihastulehdus?
(lääkäriin siitä)- Anonyymi
Tuo sydänlihastulehdus tulee usein jonkun hengitystieinfektion jälkitautina, itse kyllä sairastin jonkun flunssan kuukausi takaperin.
Eikös tuo yleensä kuitenkin parane itsestään paitsi jos käy huono tuuri ja kuolee tai olisko tuokaan nyt niin huono tuuri mun tapauksessa.
KilttiMies89 Anonyymi kirjoitti:
Tuo sydänlihastulehdus tulee usein jonkun hengitystieinfektion jälkitautina, itse kyllä sairastin jonkun flunssan kuukausi takaperin.
Eikös tuo yleensä kuitenkin parane itsestään paitsi jos käy huono tuuri ja kuolee tai olisko tuokaan nyt niin huono tuuri mun tapauksessa.
KilttiMies89Tuon flunssasi takia sydänlihastulehdusta juuri epäilenkin.
Paranemistilanne vaihtelee ja osa joutuu sairaalahoitoon.
Liikunta varsinkin pahentaa tilannetta.
Koulukaverini sai parikymppisenä tuon ja oli parannuttuaan kuin keskitysleiriltä päässyt.
Eli lääkäriin ja katsovat siellä mikä on tilanne.
Turha arvella netissä. Kyllä nuo sinun oireet kuulostavat siltä, että äkkiä lääkäriin.
- Anonyymi
Minä kerran olin päivystyksessä kun pumppu hakkasi hulluna. Lekuri otti sydänfilmin ja tuumasi että ei mitään isompaa hätää.
Ei sitä kannata ihan pikkuasioista huolestua.
>simiti<- Anonyymi
Monesti ihmiset huolestuu liikaa ja ajattelee kaikkein pahinta eli vikaa sydämessä.
Meikäläisellä meni pohje tunnottomaksi ja osa jalaterästä.
No, tunto palautui, kun aikansa odotteli.
Netistä katoein, että mahdollisesti iskias vaiva, kun samanlaiset oireet ja johtuu yleensä selästä.
Meikäläisellä on selkävaivoja, useita noidan nuolia eli joku hermo ollut pinteessä selässä, niin aiheutti tunnottomuutta jalassa.
Js veritulppa olisi olut, niin olisi jalka turvonnut, muuttanut väriään tummaksi ja ollut perskuleen kipeä.
- Anonyymi
Ainakin vielä hengissä vaikka en ole lääkäriin mennyt. Pistää edelleen sydämeen esimerkiksi kun hengitän sisään.
KilttiMies89- Anonyymi
Tee kompromissi ja mene eläinlääkäriin.
- Anonyymi
Sydämeen pistää? No se ei taida olla mahdollista, se on luultavasti rintalihaskipu ja käsikin voi hyvin puutua. Hermotus reagoi. Yksipuolista liikettä jos teet. Eikä keuhkoissakaan ole tuntoaistia. Kun jotkut sanoo, että keuhkoon sattuu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämeen pistää? No se ei taida olla mahdollista, se on luultavasti rintalihaskipu ja käsikin voi hyvin puutua. Hermotus reagoi. Yksipuolista liikettä jos teet. Eikä keuhkoissakaan ole tuntoaistia. Kun jotkut sanoo, että keuhkoon sattuu.
JasuSydänpussintulehdus voi pistää kyllä syvään hengittäessä. Miksi se lääkärissä käynti on niin vaikeeta? Saisi selville ehkä syyn ja hoitoa, ettei pistele. Selviäisi on sydänperäistä vai lihas- tai rankaperäistä jne. Tai psyykkistä.
Jasu JeroP kirjoitti:
Sisään hengittäessä usein pistää, se tuskin vakavaa. Mutta en oo lääkäri, niin en tiedä.
Istumatyö tietokoneen ääressä?
Jos on, niin epäilisin kylkiluiden välisiä juttuja, eli jumittaa jossain siellä.
Venyttely auttaa jos on tuo kyseessä.buddy-love kirjoitti:
Istumatyö tietokoneen ääressä?
Jos on, niin epäilisin kylkiluiden välisiä juttuja, eli jumittaa jossain siellä.
Venyttely auttaa jos on tuo kyseessä.Ei onneks oo istumatyö, keuhko vaan joskus jotenkin "nyrjähtää". Sydän tuskin tai kai sekin voi kuulemma muljahtaa.
Kylkiluiden välinen? Mä pystyn kyllä tunnustellen noita kylkiluita, ei siellä mitään. Tai oikeestaan huoli enemmänkin kun kylkiluiden välissä ei siis oo mitään. Sen verran oon luuranko.JeroP kirjoitti:
Ei onneks oo istumatyö, keuhko vaan joskus jotenkin "nyrjähtää". Sydän tuskin tai kai sekin voi kuulemma muljahtaa.
Kylkiluiden välinen? Mä pystyn kyllä tunnustellen noita kylkiluita, ei siellä mitään. Tai oikeestaan huoli enemmänkin kun kylkiluiden välissä ei siis oo mitään. Sen verran oon luuranko.Tuossa aiheesta:
https://www.duodecimlehti.fi/duo16239
- Anonyymi
Kaikista noista kiputilanteista kannattaisi puhua lääkärinsä kanssa vaikkei olisi ihan sydämestä kyse. Jokin muu hoidettava vaiva voi olla kyseessä.
Vilma
Millainen on paniikkikohtaus.
Ohje: pidä huolta itsestäsi, olit nuori tai vanha.- Anonyymi
Vaivat kannattaa kirjottaa lapulle ylös, ei niitä muuten kaikkia muista, kun istuu lääkärin vastaanotolla ja kova hermostuneisuus päällä.
Kyllä sun täytyy lääkäriin mennä. Sydänperäinen rintakipu nimenomaan säteilee raajaan ja joskus kaulaankin.
- Anonyymi
Luultavasti vaan niskat ja selkä niin jumissa että se aiheutti tuon puristuksen tunteen sydämen kohdalla, voi olla joku hermokin jumissa.
Tai sitten tää on sitä paniikkioireilua ja ahdistusta mikä on mulla nyt taas mennyt pahemmaksi kun on stressi kasaantunut viimeisen vuoden ajan tai jo pidempäänkin.
Nyt ei ole taas 3 päivään ollut mitään oireita mitkä viittais sydänperäiseen ongelmaan.
Kilttimies89 Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti vaan niskat ja selkä niin jumissa että se aiheutti tuon puristuksen tunteen sydämen kohdalla, voi olla joku hermokin jumissa.
Tai sitten tää on sitä paniikkioireilua ja ahdistusta mikä on mulla nyt taas mennyt pahemmaksi kun on stressi kasaantunut viimeisen vuoden ajan tai jo pidempäänkin.
Nyt ei ole taas 3 päivään ollut mitään oireita mitkä viittais sydänperäiseen ongelmaan.
Kilttimies89Oisin laittanut just et ootko kunnossa jos ei tätä kommenttia ois ollut 🤗❤
Paniikkioireilu/kohtaukset ei oo mukavia ei. 😞- Anonyymi
originalpieninainen kirjoitti:
Oisin laittanut just et ootko kunnossa jos ei tätä kommenttia ois ollut 🤗❤
Paniikkioireilu/kohtaukset ei oo mukavia ei. 😞Joo, on nää mielenterveysongelmatkin vaivannut niin pahasti jo ainakin 15 vuotta että olen aika ajoin harkinnut jopa itsemurhaa. Tällainen tilanne on ollut ensimmäisen kerran jo varmaan 14 vuotta sitten että olen ajatellut että nyt saa tämä elämä riittää. Tilanne mennyt vain pahemmaksi isän kuoleman jälkeen josta tulee tänä vuonna kuluneeksi 5 vuotta.
KilttiMies89 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, on nää mielenterveysongelmatkin vaivannut niin pahasti jo ainakin 15 vuotta että olen aika ajoin harkinnut jopa itsemurhaa. Tällainen tilanne on ollut ensimmäisen kerran jo varmaan 14 vuotta sitten että olen ajatellut että nyt saa tämä elämä riittää. Tilanne mennyt vain pahemmaksi isän kuoleman jälkeen josta tulee tänä vuonna kuluneeksi 5 vuotta.
KilttiMies89Lisään vielä että se ei tietenkään auta näihin itsetuhoajatuksiin että valvoo kaikki yöt ja murehtii kaikkia mahdollisia asioita. Päähän siinä sekoaa totaalisesti. Mitään mielenterveyshoitokontaksia mulla ei ole ollut kohta enää 7 vuoteen kun koin senkin jotenkin niin vastenmieliseksi että painostetaan käyttämään lääkkeitä tai tekemään erinäisiä asioita jotka nekin tuottaa voimakasta ahdistusta. Vähän samanlaista uhkailua kuin esim työvoimatoimistossa että jos et toimi näin ja näin niin siitä seuraa rangaistus.
KilttiMies89 - Anonyymi
Oisin laittanut just et ootko kunnossa jos ei tätä kommenttia ois ollut 🤗❤
Paniikkioireilu/kohtaukset ei oo mukavia ei. 😞"Oisin laittanut just et ootko kunnossa jos ei tätä kommenttia ois ollut 🤗❤
Paniikkioireilu/kohtaukset ei oo mukavia ei. 😞"
Mukava kuulla kuulla että ainakin joku välittää, ne ihmiset on harvassa nykyään. Vaikka on kai siihen omallakin käytöksella osansa että moni ei enää välitä. Olen ongelmieni takia onnistunut suututtamaan aika monia ihmisiä ja polttanut siltoja takanani.
KilttiMies89 Anonyymi kirjoitti:
"Oisin laittanut just et ootko kunnossa jos ei tätä kommenttia ois ollut 🤗❤
Paniikkioireilu/kohtaukset ei oo mukavia ei. 😞"
Mukava kuulla kuulla että ainakin joku välittää, ne ihmiset on harvassa nykyään. Vaikka on kai siihen omallakin käytöksella osansa että moni ei enää välitä. Olen ongelmieni takia onnistunut suututtamaan aika monia ihmisiä ja polttanut siltoja takanani.
KilttiMies89Ymmärrän täysin ton kaiken mitä sanoit.
Ja ymmärrän miltä susta tuntuu...
Tai oikestaan tiedän...
Omalla kohdalla meni vaan
vaivaset 46 vuotta
oikeeseen tai siis oikeisiin diagnooseihin,
siihen asti hoidettiin aivan väärää
diagnoosia väärillä lääkekokeiluilla
ja painostuksilla joka suunnasta...
Terapioista ja psyk.kontakteista sen verran sanon et ne on jossain määrin hyväksi,
ainakin siihen alkuun et saa varmuuden
just siitä mikä on se syy ongelmiin....
Mutta...
En voi sitä sanoa et ne olis se ainut ja oikea
keino "parantua" tai jotain sellasta...
Jokainen on erilainen ja kokee eritavoin tietty.
Mut itelleni niistä oli vaan osittain apua...
Mä sain suurimman avun ja sen mikä lopulta
auttoi mua selviimään ja jaksamaan tätä pskaa
löytyi yllätys yllätys suomi24 ja ikävältä...
Niin hullulta kun kuulostaakin...
Terapiaa parempaa apua ja tukea
mun mielestä on vertaistuki
ja se että on joku joka kuuntelee,
tukee ja välittää...
Tai ees "tekovälittää"...
🤗originalpieninainen kirjoitti:
Ymmärrän täysin ton kaiken mitä sanoit.
Tai oikestaan tiedän...
vaivaset 46 vuotta
Terapioista ja psyk.kontakteista sen verran sanon et ne on jossain määrin hyväksi,
Mutta...
tukee ja välittää...
🤗Pitää lisätä vielä se että erittäin tärkeä osuus kaikkeen on se just että ois joku joka
hyväksyy juuri sellaisena kun on.
Exä oli se joka näytti että mä krlpaan/riitän
ja oon tärkee ja hyvä just tälläsenä kun oon, pikkusen sekona,
ja se oli myös ensimmäinen joka sanoi että...
" prkl oo just mitä ootkin äläkä sitä mitä
muut haluaa sun olevan "
" jos et kelpaa omana ittenäs jollekin niin
se ei ansaitse mitään susta "
🤗❤🙃- Anonyymi
Ymmärrän täysin ton kaiken mitä sanoit.
Tai oikestaan tiedän...
vaivaset 46 vuotta
Mutta...
tukee ja välittää...
🤗Joo, olen itsekin huomannut että paremmin kuin mikään terapia auttaa jutella samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Kai siinä on ajatuksena se että ymmärtää ettei ole ainut jolla on asiat huonossa jamassa. Tärkeintä on saada se kokemus ettei ole yksin ongelmiensa kanssa ja saada ymmärrystä ainakin joltain toiselta ihmiseltä.
KilttiMies89 - Anonyymi
Pitää lisätä vielä se että erittäin tärkeä osuus kaikkeen on se just että ois joku joka
hyväksyy juuri sellaisena kun on.
Exä oli se joka näytti että mä krlpaan/riitän
ja oon tärkee ja hyvä just tälläsenä kun oon, pikkusen sekona,
ja se oli myös ensimmäinen joka sanoi että...
" prkl oo just mitä ootkin äläkä sitä mitä
muut haluaa sun olevan "
" jos et kelpaa omana ittenäs jollekin niin
se ei ansaitse mitään susta "
🤗❤🙃Joo, ei toki pidä pyrkiä liikaa itseään muuttamaan kun ei ihminen voi edes muuttua kuin tiettyyn pisteeseen asti. Tuskin esim inrovertistä tulee koskaan ekstroverttiä tai toisinpäin. Olisin toki voinut olla vähemmän ilkeä joillekkin ihmisille mutta ehkä se on sillä hetkellä ollut multa liikaa vaadittu kun on ollut henkisesti niin syvällä ongelmiensa kanssa. Varmaankaan ei kannata tuostakaan liikaa itseään syyttää vaan keskittyä ensin siihen kuinka saisi oloaan paremmaksi.
KilttiMies89
- Anonyymi
En voi auttaa sinua! Mene lääkäriin!
- Anonyymi
Ihanaa palsta auttoi!
Yksi turha lääkärissäkäynti vältetty!- Anonyymi
Joo sehän on ilmanmuuta turhaa mennä lääkäriin, varsinkin jos on ätmi, kuollaan sitten vaikka.
KilttiMies89
- Anonyymi
Telkussa oli Tapiolan mainos. Jos puristaa rinnasta, pitää hakea henkivakuutus!
- Anonyymi
Mitä iloa siitäkin nyt olis mun tapauksessa?
KilttiMies89 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä iloa siitäkin nyt olis mun tapauksessa?
KilttiMies89Sehän se vitsi siinä juuri onkin. Henkivakuutus hyödyttää sukulaisia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sehän se vitsi siinä juuri onkin. Henkivakuutus hyödyttää sukulaisia.
Itsellä ei paljon enää sukulaisia ole tai ovat jo niin iäkkäitä että tuskin siitä heillekkään mitään iloa enää olisi. Joidenkin kanssa on myös välit menny.
KilttiMies89
- Anonyymi
Kyllähän tuo olis hyvä tutkia lääkärissä. Kaikki noi edellä mainitut ja sitten voi olla keuhkoveritulppakin, jos hengästyttää. Urheiletko ja hikoiletko paljon? Saatko rautaa riittävästi? Onko folaattiarvot kohillaan? Kolesteriarvot tai verenpaineet koholla. Käy hyvä mies lääkärissä ja älä ainakaan urheile toipilaana. Parempi katsoa kuin katua 🩷
- Anonyymi
Kolesteroliarvot ja verenpaineet ainakin on ihannelukemissa tai ainakin oli reilu 2 kuukautta sitten kun kävin verikokeissa. Missään muissakaan arvoissa ei näyttänyt olevan mitään häikkää vaikka otettiin valtava määrä verikokeita. Raudanpuutteeseenkaan en usko kun ei ole sellaistakaan koskaan ollut. Mitään kuntourheilua en juurikaan harrasta lenkkeilyä ja lumitöitä lukuunottamatta. Keuhkoveritulppakin voi tietysti olla mahdollinen, ainakin on ollut jo 15 vuotta pahat suonikohjut toisessa jalassa ja ne on multa jo kertaalleen leikattukin kirurgisessa operaatiossa mut ne tuli takasin entistä pahempina.
KilttiMies89 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kolesteroliarvot ja verenpaineet ainakin on ihannelukemissa tai ainakin oli reilu 2 kuukautta sitten kun kävin verikokeissa. Missään muissakaan arvoissa ei näyttänyt olevan mitään häikkää vaikka otettiin valtava määrä verikokeita. Raudanpuutteeseenkaan en usko kun ei ole sellaistakaan koskaan ollut. Mitään kuntourheilua en juurikaan harrasta lenkkeilyä ja lumitöitä lukuunottamatta. Keuhkoveritulppakin voi tietysti olla mahdollinen, ainakin on ollut jo 15 vuotta pahat suonikohjut toisessa jalassa ja ne on multa jo kertaalleen leikattukin kirurgisessa operaatiossa mut ne tuli takasin entistä pahempina.
KilttiMies89Raudan imeytyminen näkyy ferritiiniarvoissa.
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raudan imeytyminen näkyy ferritiiniarvoissa.
VilmaLisään vielä.
Ahdistuneisuudestasi kannattaisi käydä keskustelemassa. Kirkollakin perheneuvonnassa on fiksuja terapeutteja.
Jo se, että käy oksentamassa huolet ja angstin, voi helpottaa jaksamista eteenpäin.
Tämä on sellaista opi elämää -koulua koko ikä, kaikilla, joten ota tästä voimaa.
Harva ongelmitta ja kolhuilta välttyy.
Vilma
Hyvää kevättä sinulle. Yritä nauttia valoisemmista päivistä.
Googlaa netistä hengitysharjoitus ja tee sitä niin, että tulee rutiini ja toimii hankalassa olossa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä.
Ahdistuneisuudestasi kannattaisi käydä keskustelemassa. Kirkollakin perheneuvonnassa on fiksuja terapeutteja.
Jo se, että käy oksentamassa huolet ja angstin, voi helpottaa jaksamista eteenpäin.
Tämä on sellaista opi elämää -koulua koko ikä, kaikilla, joten ota tästä voimaa.
Harva ongelmitta ja kolhuilta välttyy.
Vilma
Hyvää kevättä sinulle. Yritä nauttia valoisemmista päivistä.
Googlaa netistä hengitysharjoitus ja tee sitä niin, että tulee rutiini ja toimii hankalassa olossa.Kiitos vinkeistä, pitää harkita vakavasti että kävisi taas jollekkin juttelemassa ongelmistaan kun ei niitä voi pelkästään harvojen läheisten niskaan kaataa.
Hyvää tulevaa kevättä myös sinulle. On tää talvikin aina jotenkin hankalaa aikaa tämä kaamosaika varsinkin. Toisaalta on keväässä ja kesässäkin aina omat haasteensa.
KilttiMies89
- Anonyymi
niin gtuo +elijuttgu... siis kun asins hslusisdin käygyä moniuloggridis, ingerlin oprngl-juyyu joyya roimisi... js deikksilujuytyu, pieni..
- AnonyymiUUSI
huonot ventttiilit lenrokoneissa josa hprnet-piloteillekin piträä anraa tekohengitystä hyperventilaatio uhkanakin.
ilmaston lämpeneminen aiheuttaa ilmaston viilenemistä amerikkalaisillakin. - AnonyymiUUSI
amerikkalaistgen ptresidentti-jutut taas... tuon presidentin tytär joskus sanoi minulle että oikeasti halua olla tekemisissä donaldin juttujen kanssa.. kauan aikaa sitten.
- AnonyymiUUSI
joku hauska pelikin oli hävittäjälentokone-peli IBM:n JET-peli missä lennetään konrerlla lentotukialukselta lentoon ja siis kun noita noita hengitysongelmia horenet-piloteilla, Red Oout ja Black Out jonka siis kiihtyvyys aiheuttaa simuloitu tuossa jutussa hauskastikin.
- AnonyymiUUSI
... niin red out on muistaakseni 5G kiihtyvyyavoim ja blackout 9G voin muistaa väärinkin... jokainen voi kokea tuollaista itsekin jos erittäin nopeasti nousee esim. sängystä pystyyn..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877