Hei vaan kiinnostaisi tietää, onko täällä muita samassa tilanteessa olevia. Eli minut on todettu lääkärissä osatyökykyiseksi ja silti minulla on velvollisuus hakea 2 työpaikkaa kuukaudessa, siis kokoaikatöitä. Viimeiset 2 vuotta olen ollut osa-aikatöissä, sopimus loppui vuodenvaihteessa. Nuo kaksi vuotta oli tuskaa terveyden kannalta mutta sinnittelin, hullu kun olin. MIten työvoimaviranomainen voi katsoa että pystyn hakemaan kokoaikatöitä, vaikka hän on nähnyt lääkärinlausunnon? Eli minun pitäisi hakea 2 paikkaa kokoaikatyötä jota en kuitenkaan pysty tekemään ja josta on mustaa valkoisella lääkärin lausunnon muodossa. Lausunnossa ilmenee myös mitä en saa tehdä esim. nostot. Osaako joku neuvoa? Mitä laki sanoo tähän?
Työnhakuvelvoite ja lääkärinlausunto
14
119
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtaako vaikuttaa mihinkään? 4 paikkaa itse jouduin hakemaan vaikka oli tiedossa ettei raskasta työtä saa tehdä.
- Anonyymi
Hah hah jos on lääkärin lausunto sen yli ei kävellä.
- Anonyymi
Haet vain, se riittää. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan etkä kerro kenellekään jos vaikka tarjotaan.
- Anonyymi
Vuoden alusta kiristyi jälleen säännökset, jos tienaat alle 480e/kk vai mikä se raja olikaan niin olet käytännössä kokonaan työtön ja joudut hakemaan sen mitä työkkäri määrää. Ei poikkeuksia
- Anonyymi
Jokaisen tilanne katsotaan tapauskohtaisesti ja työllistymissuunnitelmat tehdään yhdessä ohjaajan kanssa, ei täältä voi hakea mitään yhteistä valmista mallia miten jonkun muun kohdalla asiat on toteutettu
- Anonyymi
osatyökyinen voi olla johonkin hommaan mutta toiseen työhön on täysin työkykyinen.
Taustaasi tietämättä. Pyörätuolissa oleva ei kykene raksahommiin mutta voi tehdä kenties toimistohommia hienosti ja voittaa parolympialaisissa kultamitalin ratakelauksessa.- Anonyymi
Miten se pyörätuolityyppi pääsee sinne toimistoon töihin jos ei ole osaamista eikä kokemusta ?
- Anonyymi
Työttömän elämä on täynnä typeriä sääntöjä.
On haettava kokoaikatyötä. Miksi Suomessa ei saa tehdä halutessa osa-aikatyön?
Ei saa opiskella. Jos opiskelee liikaa, tai vaikka väärällä kansalaisopiston kurssilla, menettää koko työttömyysetuuden.
Pitää hakea tietty määrä työpaikkoja, vaikka ei ole yhtään kiinnostunut edes niistä töistä. Koska on jokin älytön laki, joka määrää niin, vaikka kaikki tietää, ettei se johda työpaikan saamiseen työhön sopimattomalle hakijalle.
Sitten on vielä palkattu joitakin ihmisiä valvomaan tätä typeryyttä ja työnhakuja. Jos teet jotain heidän mielestään lain mukaan väärin, saat siitä rangaistuksen.
Oikeasti työttömän elämä on kuin jostain sairaasta dystopiasta. Jos tätä vähän miettisi, tajuaisi ettei tässä ole mitään järkeä. Työpaikat ei lisäänny, eikä työtä saa yhtään kukaan useampi vaikka ylläpidetään tätä turhanpäiväistä teatteria.- Anonyymi
Se on totta vangit saa paremman elämän melkein...
- Anonyymi
hyvä että on teatteria, jos elämäntapatyöttömät saisi ilman velvoitteita päättää niin homma muuttuisi äkkiä sirkukseksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta vangit saa paremman elämän melkein...
mikä estää hakemasta vangiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä että on teatteria, jos elämäntapatyöttömät saisi ilman velvoitteita päättää niin homma muuttuisi äkkiä sirkukseksi
Sirkusta on moni muukin asia mitä huomaa.
- Anonyymi
Eli on haettava, koska lain mukaan työttömyysetuuteen on oikeutettu vain henkilö, joka hakee kokoaikatyötä.
- Anonyymi
Kysehän on siitä että halkee työtä mitä voisi tehdä , ei siis työtä mitä ei voi tehdä!
Haet siis erittäin kevyttä kokopäivätyötä ja se tulee mainita työnhaussa.
Osa-aikasenkin on haettava kokopäivätyötä ja vähintäänkin pyydettävä lisätunteja!
Voit siis hakea osa-aikaista työtä ja sitten pyydellä niitä lisätunteja jotta työnhaku toteutuu...Kyse vain näennäisestä asiasta, mutta se hyväksytään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795347
- 824321
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784263Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4903777- 1503401
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.532754- 232728
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211