Työnhakuvelvoite ja lääkärinlausunto

Hei vaan kiinnostaisi tietää, onko täällä muita samassa tilanteessa olevia. Eli minut on todettu lääkärissä osatyökykyiseksi ja silti minulla on velvollisuus hakea 2 työpaikkaa kuukaudessa, siis kokoaikatöitä. Viimeiset 2 vuotta olen ollut osa-aikatöissä, sopimus loppui vuodenvaihteessa. Nuo kaksi vuotta oli tuskaa terveyden kannalta mutta sinnittelin, hullu kun olin. MIten työvoimaviranomainen voi katsoa että pystyn hakemaan kokoaikatöitä, vaikka hän on nähnyt lääkärinlausunnon? Eli minun pitäisi hakea 2 paikkaa kokoaikatyötä jota en kuitenkaan pysty tekemään ja josta on mustaa valkoisella lääkärin lausunnon muodossa. Lausunnossa ilmenee myös mitä en saa tehdä esim. nostot. Osaako joku neuvoa? Mitä laki sanoo tähän?

17

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mahtaako vaikuttaa mihinkään? 4 paikkaa itse jouduin hakemaan vaikka oli tiedossa ettei raskasta työtä saa tehdä.

• Anonyymi

Hah hah jos on lääkärin lausunto sen yli ei kävellä.

• Anonyymi

Haet vain, se riittää. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan etkä kerro kenellekään jos vaikka tarjotaan.

• Anonyymi

Vuoden alusta kiristyi jälleen säännökset, jos tienaat alle 480e/kk vai mikä se raja olikaan niin olet käytännössä kokonaan työtön ja joudut hakemaan sen mitä työkkäri määrää. Ei poikkeuksia

• Anonyymi

Jokaisen tilanne katsotaan tapauskohtaisesti ja työllistymissuunnitelmat tehdään yhdessä ohjaajan kanssa, ei täältä voi hakea mitään yhteistä valmista mallia miten jonkun muun kohdalla asiat on toteutettu

• Anonyymi

osatyökyinen voi olla johonkin hommaan mutta toiseen työhön on täysin työkykyinen.
      Taustaasi tietämättä. Pyörätuolissa oleva ei kykene raksahommiin mutta voi tehdä kenties toimistohommia hienosti ja voittaa parolympialaisissa kultamitalin ratakelauksessa.

• Anonyymi

Miten se pyörätuolityyppi pääsee sinne toimistoon töihin jos ei ole osaamista eikä kokemusta ?

• Anonyymi

Työttömän elämä on täynnä typeriä sääntöjä.

On haettava kokoaikatyötä. Miksi Suomessa ei saa tehdä halutessa osa-aikatyön?

Ei saa opiskella. Jos opiskelee liikaa, tai vaikka väärällä kansalaisopiston kurssilla, menettää koko työttömyysetuuden.

Pitää hakea tietty määrä työpaikkoja, vaikka ei ole yhtään kiinnostunut edes niistä töistä. Koska on jokin älytön laki, joka määrää niin, vaikka kaikki tietää, ettei se johda työpaikan saamiseen työhön sopimattomalle hakijalle.

Sitten on vielä palkattu joitakin ihmisiä valvomaan tätä typeryyttä ja työnhakuja. Jos teet jotain heidän mielestään lain mukaan väärin, saat siitä rangaistuksen.

Oikeasti työttömän elämä on kuin jostain sairaasta dystopiasta. Jos tätä vähän miettisi, tajuaisi ettei tässä ole mitään järkeä. Työpaikat ei lisäänny, eikä työtä saa yhtään kukaan useampi vaikka ylläpidetään tätä turhanpäiväistä teatteria.

• Anonyymi

Se on totta vangit saa paremman elämän melkein...

• Anonyymi

hyvä että on teatteria, jos elämäntapatyöttömät saisi ilman velvoitteita päättää niin homma muuttuisi äkkiä sirkukseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on totta vangit saa paremman elämän melkein...

mikä estää hakemasta vangiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvä että on teatteria, jos elämäntapatyöttömät saisi ilman velvoitteita päättää niin homma muuttuisi äkkiä sirkukseksi

Sirkusta on moni muukin asia mitä huomaa.

• Anonyymi

Eli on haettava, koska lain mukaan työttömyysetuuteen on oikeutettu vain henkilö, joka hakee kokoaikatyötä.

• Anonyymi

Kysehän on siitä että halkee työtä mitä voisi tehdä , ei siis työtä mitä ei voi tehdä!
      Haet siis erittäin kevyttä kokopäivätyötä ja se tulee mainita työnhaussa.
      Osa-aikasenkin on haettava kokopäivätyötä ja vähintäänkin pyydettävä lisätunteja!

Voit siis hakea osa-aikaista työtä ja sitten pyydellä niitä lisätunteja jotta työnhaku toteutuu...Kyse vain näennäisestä asiasta, mutta se hyväksytään.

• Anonyymi

Minusta tuota voisi kysyä valvovalta viranomaiselta eli AVI:lta. Aika hullulta kuullostaa. Ihan sama minulla. Yritetään pakottaa töihin joihin lääkärilausunto, että en pysty niihin. Hirveä paine kokoajan.

• Anonyymi

Kansis hakea kansanedustajaksi ,siellä saa istumalla ja ei mitään tekemällä hyvä liksaa.

• Anonyymi

200 suojatyöpaikka, jossa ahneet suojatyöllistetyt porsastelevat veronmaksajien rahoilla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe