Oikeuskäytännössä on nyt vahvistettu, että viranomainen saa jälkikäteen valehdella siitä, mitä suullisessa asiointitilaisuudessa oli lausuttu, ja vaikka asiakkaalla on äänite, sekään ei riitä osoittamaan, että viranomainen valehtelee, vaan viranomainen voi selittää: ”Ei asiassa voida tehdä suoraa päätelmää siitä, että tieto [ts. viranomaisen väite] olisi virheellinen.”
Niin kuin jotkut jo varmaan arvasivatkin, kyse on taas kerran Uudenmaan TE-toimiston virkamiehistä, jotka väärensivät ja valehtelivat vuosina 2018–2019.
Oikeusriita koski entisen toimistonjohtajan ”J. U:n” lausumaa: ”Tapaamisessa T. M. perusteli, miksi L. ohjataan TYP-palveluun ja miten hän hyötyisi monialaisesta kartoituksesta – –.”
http://tinyurl.com/5j7kt8e6
Todellisuudessa ”T. M.” ei esittänyt tapaamisessa perusteluja vaan pelkästään vaatimuksia ja uhkauksia ja ristiriitaisia lausumia. TE-toimisto ei ole koskaan täsmentänyt, mitä nuo perusteet olivat ja missä kohden asiointitilannetta ne oikein esitettiin. Silti TE-toimisto ei ole koskaan suostunut peruuttamaan lausumaansa vaan pitää siitä yhä kiinni.
Myöskään TYP-palvelun ”hyötyjä” ei perusteltu. ”T. M:n” mukaan siellä voi suorittaa tulityökortin, mutta kun kysyin, mitä hyötyä siitä minulle olisi, sosionomi-merkonomin vastaus kuului: ”No en tiedä mutta... sitähän en tiedä minkälaista tota tällästä teette, esiintymistä tai mitään muuta.”
Sitten yritin toista reittiä: litteroin keskustelusta kahdeksan otetta ja pyysin TE-toimistoa kertomaan, olivatko ne kyseisiä perusteluja (ainutkaan ei ollut). TE-toimisto ei suostunut vastaamaan tietopyyntöön eikä arvioimaan virkamiestensä lausumia. Valitin hallinto-oikeuteen, mutta sieltä tuli kielteinen päätös.
http://tinyurl.com/2p9f5vk
http://tinyurl.com/25a6vm82
http://tinyurl.com/38zmrmfp
http://tinyurl.com/yd496vsd
http://tinyurl.com/4ebertxv
Lisäksi tuli 270 €:n rapsut, kun yritti saada selvyyttä virkamiesten valheisiin. KHO:sta tulisi päälle 530 €:n seuraamus, joten eipä asiaa enää viitsi eikä jaksa viedä edemmäs.
Toinen ongelma ovat virkamiesten tekaistut pahoittelut. Toimistonjohtaja sepitteli: ”E. on keskustellut hänen kanssaan ja pahoitellut virheitä.”
Todellisuudessa asiantuntija, ylioppilas ”E. T.” ei koskaan pahoitellut ”virheitään” (tietoisia väärennyksiään) minulle vaan päinvastoin väitti suullisesti, ettei hän ole tehnyt mitään väärää eikä Uudenmaan TE-toimistossa väärennetä työllistymissuunnitelmia: ”Tota ihan alkajaisiks voisin kertoa sen verran, että tääl ei oo sepitetty mitään työllistymissuunnitelmia.”
Vasta puoli vuotta myöhemmin toimistonjohtaja ”J. U.” myönsi, että väärennetty suunnitelma oli kuin olikin tehty, mutta samalla väitti, että sitä olisi pahoiteltu tapaamisissa. Tietopyynnöllä koetin saada selvyyttä siihen, milloin tuo pahoittelu olisi muka tapaamisessa esitetty, mutta vastausta ei saatu. Uusi toimistonjohtaja pahoitteli uudestaan ja selitti, että johtajain pahoittelut kattavat kaikkien alaisten kaikki tekemiset, hiukan niin kuin Jeesuksen ristinkuolema sovitti myös kaikki seuraavien 2000 vuoden aikana tehtävät synnit:
http://tinyurl.com/6wespxur
http://tinyurl.com/4vrrd4wh
Jäljelle jää silti filosofinen kysymys: kattaako yleinen pahoittelu myös sellaiset asiat, joista pahoittelija ei (vielä) tiedä?
Toimistonjohtaja ei 16.5.2019 vielä tiennyt, että hänen alaisensa olivat valehdelleet hänelle ainakin kahdesta seikasta (pahoittelujen ja perustelujen esittäminen asiakkaalle). Saattoiko hän siis pahoitella niitä tehokkaasti?
Normaali ihminen ajatellee, ettei sellaisesta voi olla pahoillaan, mistä ei tiedä. Uusi toimistonjohtaja ei vain halua myöntää, että hänen edeltäjänsä saattoi olla melkoinen koijari. Kovasti hän on pahoittelevinaan, mutta pahoillaanolo ei etene niin pitkälle, että perusteeton ja väärä työvoimapoliittinen lausunto oikaistaisiin.
TE-toimisto sai valehdella seuraamuksitta
32
476
Vastaukset
- Anonyymi
MInä olen tiennyt tämän jo 25 vuotta sitten.
Tehkää valituksia
Ei ne byrokraatit
( eli sinun verovaroilla elävät
loiset muuten mitään opi )
Byrokratia sana on Neuvostoliiton aikaisia juttuja
mutta ovat voimassa
Suomessa Vuonna 2025.
Ei sinulla ole mitään oikeuksia, ellet viimeiseen asti niitä itse hae !- Anonyymi
On kuule aivan turhaa hakea oikeutta, sillä sitä ei suomesta saa. Minä huomasin sen jo 1960 ja -70 lukujen taitteessa kun RKP:n kansanedustaja ei osannut parkkeerata autoaan, vaan jätti sen kun koira paskansa. Kun huomautin häntä siitä niin sain vastaukseksi "ettekö tiedä kuka minä olen" ja käveli pois.
- Anonyymi
Eikö olekin mukavaa kun vasemmistolle rakas byrokratia pitää hyvää huolta sinusta?
Ihan olisit nytkin onneton, jos itse päättäisit asioistasi.- Anonyymi
OLET SAIRAS PUNIKKI.
Mutta näin perjantai iltana olet ihan ok.
En tarvitse kommareita lähelleni.
Tutustu kepun Petri Roinisen ajatusmaailmaan, niin tunnet minutkin.
Roininen on tietysti Di.
Diplomi- insinööri kuten
vihaamasi Juha Sipilä. - Anonyymi
Suomessa riittää pyrokraateille töitä uuvatin penätessä lakiteitse etuuskäsittelijän numeroa saadakseen kyseisen miehen treffeille. Ja muuta yhtä mielekästä paperisotaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLET SAIRAS PUNIKKI.
Mutta näin perjantai iltana olet ihan ok.
En tarvitse kommareita lähelleni.
Tutustu kepun Petri Roinisen ajatusmaailmaan, niin tunnet minutkin.
Roininen on tietysti Di.
Diplomi- insinööri kuten
vihaamasi Juha Sipilä.Lues viesti uudestaan. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa riittää pyrokraateille töitä uuvatin penätessä lakiteitse etuuskäsittelijän numeroa saadakseen kyseisen miehen treffeille. Ja muuta yhtä mielekästä paperisotaa
ajassa 17.46
Tekoäly hoitaa homman.
sitäpaitsi
Suomella ei ole enää varaa pitää
byrokraatti- armeijaa.
Hyvinvointiyhteiskunta jatkaa olemassaoloansa OSITTAIN tekoälyn avulla.
Byrokraatit vapautetaan työmarkkinoille tekemään tuottavaa työtä.
Josta tällä hetkellä on pula.
Katso työvoimatoimiston vapaat työpaikat.
- Anonyymi
Tämmöiseksi nämä työvoimapalvelut ja viranomaistoiminta menee, kun aletaan sotkemaan poliittisia ideologioita niihin.
Jokaikiselle työvoimapalveluiden asiakkaana olevalle on syytä lukea lait siitä, miten työvoimapalvelut on hoidettava, jotta teidän lakiin perustuva oikeutenne työnne vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.
Tarkat lainkohdat löytyy Finlexistä, Perustuslaki pykälä 18, ja erityisesti työvoimapalveluihin liittyen TSS-sopimuksen artikla 6 kohdat 1 ja 2, erityisesti kohta 2 kun kyse työttömille tarkoitetuista valtion järjestämistä toimista.
Lähtökohtaisesti kaikki työvoimaviranomaisen kanssa käytävä asiointi on tallennettava, jotta em. kaltaisia riitatilanteita ei tulisi.
Huomatkaa se, että hallintokantelu tehdään silloin kun viranomainen toimii lainvastaisesti, ja jos lainvalvoja ei hoida tehtäväänsä viranomaisten toiminnan lainmukaiseksi saattamiseksi, teille avautuu mahdollisuus viedä samainen kantelu Euroopan Neuvostoon, syynä se että Suomi ei suostu hoitamaan työvoimapalveluja siten kuin laissa edellytetään.
Suomessa on fasismi, ja sitä piilotellaan ahkerasti. Todella häpeällistä että päättäjät ovat tällaiseen suuntaan Suomen vieneet.- Anonyymi
Erityisesti Juha Sipilän hallitus oli niitä fasismin lähtölaukauksen aikaansaajia, koska heidän hallintokaudellaan alettiin purkamaan niitä viimeisiäkin pidäkkeitä, joilla oli varmistettu se että työnhakijalla on aina oikeus vapaaseen valintaan.
Käytännössä tämä tapahtui esim. siten että työvoimapalveluissa tehtävä suunnitelma siirrettiinkin työvoimaviranomaisen yksinoikeudella laadittavaksi, ja sillä hetkellä kun työvoimaviranomaisen ei tarvitse enää työnhakijan vapaata valintaa kunnoittaa, muuttuu tilanne suoraan lainvastaiseksi.
Juha Sipilä kävelee muuten ihan vapaalla jalalla, kuriositeettina, sellaista se on kun pääsee maan johtoon ja saa vastuuvapaudet presidentiltä ihan mistä vaan mitä on tehnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityisesti Juha Sipilän hallitus oli niitä fasismin lähtölaukauksen aikaansaajia, koska heidän hallintokaudellaan alettiin purkamaan niitä viimeisiäkin pidäkkeitä, joilla oli varmistettu se että työnhakijalla on aina oikeus vapaaseen valintaan.
Käytännössä tämä tapahtui esim. siten että työvoimapalveluissa tehtävä suunnitelma siirrettiinkin työvoimaviranomaisen yksinoikeudella laadittavaksi, ja sillä hetkellä kun työvoimaviranomaisen ei tarvitse enää työnhakijan vapaata valintaa kunnoittaa, muuttuu tilanne suoraan lainvastaiseksi.
Juha Sipilä kävelee muuten ihan vapaalla jalalla, kuriositeettina, sellaista se on kun pääsee maan johtoon ja saa vastuuvapaudet presidentiltä ihan mistä vaan mitä on tehnyt.Työvoimatoimistossa tehtävä suunnitelma on virallinen asiapaperi, ja jos viranomainen alkaa väärentämään virallista asiakirjaa, kyse on silloin rikoslaissa mainitusta asiakirjaväärentämisestä josta on säädetty myös rankaisuksi 2 vuotta vankeutta.
Aika kovapäinen virkamies pitää olla jos ei tajua että ei nämä työttömien (ja yleensäkin, koko kansan) lakiin perustuvat oikeudet ole mitään ihan noin vain sivuutettavia asioita.
- Anonyymi
Viranomaistyön lainmukaisuutta koskien kanteluaika oli mielestäni pidempi, olisiko ollut 5 vuotta.
Kannattaa varmasti tarkistaa voiko kantelun tehdä ja otetaanko se käsiteltäväksi.
Epäilykset viranomaisen työn lainmukaisuudesta ei voi missään tapauksessa olla mikään pikkujuttu, ja se pitää oikeusvaltiossa kyetä korjaamaan, muutoin koko oikeusvaltion olemassaolon perusteet alkavat rapautumaan kun ei lakeja enää noudateta. - Anonyymi
Ensin tehdään jokin virhe. Sitten kun siitä huomauttaa, tehdään uusi virhe, jolla "korjataan" aiempi virhe vielä suuremmaksi.
Tässä vaiheessa kun jotain kysyy, tulee vastaus " ei ole mitään virhettä koskaan ollutkaan". Näin vaikka on todistukset, joilla voi näyttää, miten asia oikeasti on.
Sitten kun tekee tästä virallisen oikaisuvaatimuksen tai korjauspyynnön, tulee vastaukseksi jotain epämääräisiä selityksiä, joilla virhettä yritetään muuttaa olemattomaksi. Ei kuulu omiin tehtäviin tai ei tiedetty. Aina löytyy selitys, miksi vastuuta ei voi selkeästi ottaa ja myöntää selvää virhettä.
Lopulta ylempi viranomainen toteaa kantelun perusteella selvän virheen. Tähän meni se reilu vuosi, mutta virheen tehnyt henkilö ei edelleenkään saa tästä mitään seurauksia. Paitsi nyt kun TE-toimistoista siirretään työntekijöitä työllisyyspalveluihin. Tieto virheestä onkin kirjautunut työntekijän tietoihin.
Kuntakokeilussa olleilla työllisyyspalveluilla on jo omat työntekijät. Kaikkia TE-palvelujen työntekijöitä ei tarvita enää samalle työllisyysalueelle. Esihenkilö vaihtuu, eikä virheen tekijälle löydy välttämättä enää töitä.- Anonyymi
Ja mitähän seuraamuksia herra peruutuslaakimiehen mielestä pitäisi tulla?huomautus?lomautus?irtisanominen?
- Anonyymi
Joku vois joskus tutkia, paljonko noita virheitä tehdään.
- Anonyymi
Suomihan on poliisivaltio jossa viranomaiset ovat aina oikeassa ja saavat noudattaa omaa agendaansa laista välittämättä ja kansalaisten oikeuksia polkien. Tähän ovat syyllisiä kaikki viranomaiset ja heidän suojelijansa oikeuslaitoksissa ja poliisissa. Yle keskittyy ulkomaihin ja kansalaisten vilppeihin ja suur-rikolliset viranomaiset jäävät vaille minkäänlaista valvontaa. Toimittajat ovat "leikkitoimittajia", joten kansalaiset ovat omillaan sorron ja ylimielisyyden alhossa. Sisäministeriö ei puutu poliisin toimintaan, eikä valtion tarkastusvirastoa kiinnosta viranomaisten rikollisuus.
- Anonyymi
Ei mitään uutta. Käytäntö on ollut varmaan sama koko maassa. OIkeusministeriössä tiedetään hyvin, miten työnhakijoita on kohdeltu. Ehkä juuri tästä syystä TE-palvelut on lakkautettu ja palvelut siirretty kuntien vastuulle. Oikeusjärjestelmä ei osaa käsitellä työelämän todelisuutta, koska työsllisyys- ja sosiaaliturvalait on tehty 50-luvun yhteiskuntakäsitysten mukaisiksi. Isoisä valvoo, kirjoittaisi joku kirjalija. Ainoa asia mihin nojaillaan on ollut kuluttaminen ja ostovoima. Sen seuraukset tunnetaan. Parempi tuki olisi ollut perusturvan ja perusoikeuksien kunnioittaminen. Työntekijöitä nykyajan vaativiin ammateihin löytyy vain hyvivoivista kansalaisista.
- Anonyymi
Oikeusjärjestelmän politisoituminen onkin sitten jo aika paha juttu, tähän asiaan on syytä suhtautua kertaluokkaa vakavammin, ja selvittää asiassa myös se, jos kanteluita ei käsitellä eikä mitään asioille tehdä, että miten samat kantelut viedään jatkokäsittelyyn esim. Euroopan neuvostolle.
Nämä on jo sellaisia asioita jotka vaatii kansalta aika kovia otteita ennenkuin alkaa maan johto tajuamaan olevansa lainvastaisilla asioilla.
Ostovoiman lisääminen esim. ay-liikkeelle ilman mitään lisäsuoritusta tarkoittaa vain tulonsiirtoa muilta kansalaisilta ay-liikkeelle. Aika eriskummallinen valtaryhmä meillä Suomessa kun työmarkkinat ei ole mikään ay-liikkeen ja elinkeinoelämän yhteinen monopoli, vaan koko kansalla on ooltava täysin sama päätösvalta työmarkkinoilla.
Eduskunta laiminlyö tehtävänsä jokaikinen kerta, kun se luovuttaa valtansa työmarkkinoista työmarkkinajohtajille, joilla ei ole minkäänlaista toimivaltaa omien ryhmiensä ulkopuolella olevien kansalaisten työvalintoihin. Asiaan liittyy myös työvoimapalvelujen täysin järjestelmällinen tarkoitusperien vastainen ja osin lainvastainen käyttö kansalaisten etujen vastaisesti.
Alkuperäisten lakien ja kv-sopimusten laatijat ovat olleet varmuudella selvästi älykkäämpää väkeä, kun nämä nykyiset lainsäätäjät joiden tavoitteena tuntuu olevan koko ajan koko järjestelmän täysi tuhoaminen.
- Anonyymi
Helsingin kuntakokeilu, Uudenmaan TE-toimisto sekä KEHA ovat yrittäneet hävittää todisteita työntekijöiden rikoksista. Kaikki merkinnät vuosilta 2022-2024 on poistettu tiedoistani.
Minä olin onneksi ottanut nämä talteen ja Helsingin poliisilaitos on myös arkistoinut niitä syksyllä 2022 tekemieni rikosilmoitusten liitteinä.
Odotellaan nyt mitä OKV tekee asiassa.- Anonyymi
Uudenmaan toimisto on tuntunut olevan jo vuosikausia kaikenlaisten viranomaisten työvoimaan kohdistuvien toimien laillisuuden ongelmien keskus. Lieneekö asiassa yhteys siihen miten ko. toimiston edellinen johtaja hoiti virkaansa ja huuteli aika erikoisia käsityksiä heidän velvollisuuksistaan jo vuosikausia julkisuudessa. Ei ole enää ko. virassa, enkä tiedä mitä nykyisin tekee, toivottavasti kaukana työvoimapalveluista.
Itse näkisin asian niin että ne tavalliset virkamiehet yrittää tehdä vain sitä mitä heille ohjeistetaan, ja heillä ei ole taida yleensä olla kovinkaan hyvää käsitystä siitä, mitä laki vaatii työvoimapalveluilta tai mitä lakiin ja kv-sopimuksiin perustuvia oikeuksia jokaikisellä kansalaisella on. Yksi pässinpää johtaja riittää siihen että sadat viranomaiset alkaa toimimaan lainvastaisesti.
Oman näkemykseni mukaan, kun valtio ihan tieten tahtoen käyttää lakiin perustuvia velvollisuuksiaan työvoimapalveluista täysin järjestelmällisesti työttömien sortamiseen, siitä pitäisi saada aikaan rikossyyte ja vahingonkorvausvelvollisuus.
Olen ihan varma siitä, että tästä tulee oikein todella kovan luokan vääntö jos ko. rikos nostetaan pöytään käsiteltäväksi, nimittäin valtio haluaa kaikin keinoin pestä kätensä koko asiasta jos jäävät siitä kiinni. Jos joku kantelee, on oltava valmiuksia tehdä kantelu siten että se kantelu viedään myös EU:lle.
Vaikea edes arvioida miten valtava määrä miljardeja euroja on viety työttömien taskusta, työpaikkojen rahoituksen tärvelyhän on epäsuora keino taata se että saadaan aikaan valtava määrä työttömiä ja suunnitelmaan tietenkin kuuluu työvoima- ja sosiaalilainsäädäntöjen käyttö siten että saadaan työttömiltä kaikki omaisuus pois.
Myös työttömien ihmisten sukujen omaisuus, perinnöt, sosiaaliturva, eläkkeet, ihan kaikki mahdollinen, ne ovat tämän petostoiminnan kohteena, homma tehdään vaiheittain.
- Anonyymi
Saa nähdä, miten aluehallintovirasto hoitaa hommansa. Uudet nettisivut antaa ohjeet kantelun tekemiseen.
- Anonyymi
Kantelu työvoimapalveluista
Voit tehdä meille aluehallintovirastoon työvoimapalvelujen kantelun silloin, kun
- asiasi koskee työvoimaviranomaisen tehtäviä, joista on säädetty:
laissa työvoimapalveluiden järjestämisestä
laissa kotoutumisen edistämisestä
laissa työllistymisen monialaisesta edistämisestä
laissa kuntouttavasta työtoiminnasta
- työvoimaviranomainen tai työvoimaviranomaiseen palvelussuhteessa oleva on menetellyt lainvastaisesti tai jättänyt velvollisuutensa täyttämättä.
Kantelu työttömyysturvasta
Voit tehdä meille aluehallintovirastoon työttömyysturvan kantelun silloin, kun:
- asiasi koskee työvoimaviranomaisen tai KEHA-keskuksen tehtäviä, joista on säädetty työttömyysturvalaissa, esimerkiksi:
työttömyysturva-asian selvittämistä
työttömyysturva-asiassa kuulemista
työvoimapoliittisen lausunnon antamista
työvoimapoliittisen lausunnon käsittelyaikaa
- työvoimaviranomainen tai KEHA-keskus tai niihin palvelussuhteessa oleva on menetellyt lainvastaisesti tai jättänyt velvollisuutensa täyttämättä hoitaessaan työttömyysturvalaissa niille säädettyjä tehtäviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantelu työvoimapalveluista
Voit tehdä meille aluehallintovirastoon työvoimapalvelujen kantelun silloin, kun
- asiasi koskee työvoimaviranomaisen tehtäviä, joista on säädetty:
laissa työvoimapalveluiden järjestämisestä
laissa kotoutumisen edistämisestä
laissa työllistymisen monialaisesta edistämisestä
laissa kuntouttavasta työtoiminnasta
- työvoimaviranomainen tai työvoimaviranomaiseen palvelussuhteessa oleva on menetellyt lainvastaisesti tai jättänyt velvollisuutensa täyttämättä.
Kantelu työttömyysturvasta
Voit tehdä meille aluehallintovirastoon työttömyysturvan kantelun silloin, kun:
- asiasi koskee työvoimaviranomaisen tai KEHA-keskuksen tehtäviä, joista on säädetty työttömyysturvalaissa, esimerkiksi:
työttömyysturva-asian selvittämistä
työttömyysturva-asiassa kuulemista
työvoimapoliittisen lausunnon antamista
työvoimapoliittisen lausunnon käsittelyaikaa
- työvoimaviranomainen tai KEHA-keskus tai niihin palvelussuhteessa oleva on menetellyt lainvastaisesti tai jättänyt velvollisuutensa täyttämättä hoitaessaan työttömyysturvalaissa niille säädettyjä tehtäviä."Voit tehdä meille aluehallintovirastoon työvoimapalvelujen kantelun silloin, kun
- asiasi koskee työvoimaviranomaisen tehtäviä, joista on säädetty:
laissa työvoimapalveluiden järjestämisestä
laissa kotoutumisen edistämisestä
laissa työllistymisen monialaisesta edistämisestä
laissa kuntouttavasta työtoiminnasta
- työvoimaviranomainen tai työvoimaviranomaiseen palvelussuhteessa oleva on menetellyt lainvastaisesti tai jättänyt velvollisuutensa täyttämättä."
Vähän hauskasti muotoiltu, ettäkö kantelua saisi tehdä vain em. listassa olevilla perusteilla?
Mites sellainen jos työvoimapalveluja toteutetaan mm. TSS-sopimus artikla 6 vastaisella tavalla, ja samalla myös Perustuslain 18 vastaisella tavalla, eikö niistä sitten saakaan kannella?
:-)
Vitsi vitsi vitsi, nyt pitää lukea niitä viranomaisten tekemiä tekstejä ihan pilke silmäkulmassa vain, ja tehdä ihan itse ne tulkinnat siitä, mistä kannellaan ja miksi :-)
No, ehkä tuo viimeinen rivi sentään on vähän osuvampi lause, kyllähän toiminnan lainvastaisuus yleensäkin on kantelun peruste ja aika paljonkin. - Anonyymi
"Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto valvoo valtakunnallisesti"
AVI:lle tehdyt kantelut ovat vain ajanhukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto valvoo valtakunnallisesti"
AVI:lle tehdyt kantelut ovat vain ajanhukkaa.Aluevalvontaviraston sijasta kantelun voi toimittaa joko Eduskunnan Oikeusasiamiehelle (EOAK) tai Oikeuskanslerille.
Molemmat ovat ylimpiä lainvalvojia oikeusjärjestelmässä, ja heidän tehtävä on varmistaa se, että julkinen toiminta virkamiehineen toimii tarkalleen lakien mukaisesti. Laissa velvoitetaan viranomaisia toimimaan lakien mukaisesti, ei oman mielensä mukaisesti.
Myös lukuvaikeuksia ja tulkintavaikeuksia joita viranomaisilla sattuu, pitää kädestä pitäen auttaa oikeaan suuntaan, se on lainvalvojan tehtävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aluevalvontaviraston sijasta kantelun voi toimittaa joko Eduskunnan Oikeusasiamiehelle (EOAK) tai Oikeuskanslerille.
Molemmat ovat ylimpiä lainvalvojia oikeusjärjestelmässä, ja heidän tehtävä on varmistaa se, että julkinen toiminta virkamiehineen toimii tarkalleen lakien mukaisesti. Laissa velvoitetaan viranomaisia toimimaan lakien mukaisesti, ei oman mielensä mukaisesti.
Myös lukuvaikeuksia ja tulkintavaikeuksia joita viranomaisilla sattuu, pitää kädestä pitäen auttaa oikeaan suuntaan, se on lainvalvojan tehtävä."Aluevalvontaviraston sijasta kantelun voi toimittaa joko Eduskunnan Oikeusasiamiehelle (EOAK) tai Oikeuskanslerille."
Näistä molemmista paikoista löytyy useita henkilöitä, jotka ovat haluttomia puuttumaan
laittomuuksiin. Otetaan nyt vaikka esimerkkeiksi Petri Martikainen ja Mikko Sarja. Näiden
kahden lisäksi molemmista löytyy esittelijöitä, jotka ovat täysin kyvyttömiä hoitamaan
tehtäviään, heiltä näyttää puuttuvan täydellisesti kyky ajattelemiseen.
- Anonyymi
Tämä nykyinen julkinen sektori on toimitettava keskitysleireille.
- Anonyymi
Julkinen sektori on ihan hyvä asia, kunhan toimivat lakien mukaan. Ei keskitysleirejä, vaan ennemmin viranomaiselle hänen tarvitsemaansa ohjausta esim. oikeusjärjestelmästä, siihen autetaan esim. hallintokantelujen avulla.
Hyvin toimiva julkinen sektori on meidän kaikkien etu, se hyvä toiminta pitää varmistaa. - Anonyymi
Laittomasti toimivat virkanilkit viikonlopuksi torille jalkapuuhun jossa kansalaiset saavat antaa suoraa palautetta parhaaksi katsomallaan tavalla.
Torilla on myös olutteltta, pomppulinna sekä siellä jaetaan ilmaisia sianpaskaämpäreitä ja muita palautteen antamiseen sopivia välineitä palautteen antamista varten.
Tuo voisi ainakin vähentää virkanilkkien laittomuuksia, paatuneimpiin virkanilkkeihin ei tosin mikään tehoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittomasti toimivat virkanilkit viikonlopuksi torille jalkapuuhun jossa kansalaiset saavat antaa suoraa palautetta parhaaksi katsomallaan tavalla.
Torilla on myös olutteltta, pomppulinna sekä siellä jaetaan ilmaisia sianpaskaämpäreitä ja muita palautteen antamiseen sopivia välineitä palautteen antamista varten.
Tuo voisi ainakin vähentää virkanilkkien laittomuuksia, paatuneimpiin virkanilkkeihin ei tosin mikään tehoa.Kaikenlaiset mielihalut virkahenkilöiden nöyryyttämiseksi on toki sinällään aivan ymmärrettäviä, mutta kannattaa tajuta myös se, että ei tätä systeemiä voida siten korjata että käynnistetään laaja viranomaisten jahtaaminen.
Viranomainen on tässä systeemissä ikäänkuin puun ja kuoren välissä, yhtäältä ongelma tulee siitä että pitäisi miellyttää poliitikkoja ja toisaalta ongelma tulee siitä että se poliitikkojen miellyttäminen johtaa viranomaisen tekemiin lainvastaisiin toimiin työttömille.
Paatuneimpiin viranomaisiin ei tehoa muu kuin kovat otteet ja rankaiseminen, mutta suurin osa viranomaisista tarvitsee pikemminkin oikeat lakipykälät ja hieman neuvoja - vaikka sitten ihan tavallisilta asiakkailtaan - jotta he hoksaavat, että heidän tehtävistään yritetään poliittisen johdon toimesta tehdä lainvastaista toimintaa. Väitän niin, että suurin osa viranomaisista haluaa kuitenkin tehdä työnsä vain hyvin, eikä osallistua lainvastaisuuksiin.
Heti kun riittävän monet viranomaiset on kyetty neuvomaan takaisin lainmukaiseen suuntaan, se laittaa viranomaiset toimimaan isompana ryhmänä poliitikkojen lainvastaisia toimia vastaan, eli viranomaisten tehtävähän se on lainkin mukaan korjata ne lainvastaisuudet mitä systeemistänsä löytävät, ja siitä eteenpäin se onkin sitten poliitikkojen ongelma, kun tekevät esim. lainvastaisuuksiin johtavia lakeja tai antavat lainvastaisuuksiin johtavia ohjeita viranomaistyölle.
Poliitikkoja ei yleensä saada mistään kiinni, MUTTA ministeri voidaan saada koska ministerillä on työssään myös virkavastuu. Varsinkin vastuussa olevalla ministerillä pitäisi olla aika tukalia hetkiä ministerin jakkarallaan tiedossa jos ei älyä että johtamansa halllinnonala tekee lainvastaisia toimia omia asiakkaitansa vastaan, vastoin kansainvälisiä lakeja.
Asia kasvaa helpostikin melko isoihin mittasuhteisiin, kun otetaan huomioon se, että näillä toimilla on miljardiluokan vaikutus siihen, miten esim. työttömien oikeutta työhön ja tuloon täysin järjestelmällisesti yritetään tärvellä tekemällä palveluista lainvastaista roskaa, kyse on valtiovallan väärin käyttämisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaiset mielihalut virkahenkilöiden nöyryyttämiseksi on toki sinällään aivan ymmärrettäviä, mutta kannattaa tajuta myös se, että ei tätä systeemiä voida siten korjata että käynnistetään laaja viranomaisten jahtaaminen.
Viranomainen on tässä systeemissä ikäänkuin puun ja kuoren välissä, yhtäältä ongelma tulee siitä että pitäisi miellyttää poliitikkoja ja toisaalta ongelma tulee siitä että se poliitikkojen miellyttäminen johtaa viranomaisen tekemiin lainvastaisiin toimiin työttömille.
Paatuneimpiin viranomaisiin ei tehoa muu kuin kovat otteet ja rankaiseminen, mutta suurin osa viranomaisista tarvitsee pikemminkin oikeat lakipykälät ja hieman neuvoja - vaikka sitten ihan tavallisilta asiakkailtaan - jotta he hoksaavat, että heidän tehtävistään yritetään poliittisen johdon toimesta tehdä lainvastaista toimintaa. Väitän niin, että suurin osa viranomaisista haluaa kuitenkin tehdä työnsä vain hyvin, eikä osallistua lainvastaisuuksiin.
Heti kun riittävän monet viranomaiset on kyetty neuvomaan takaisin lainmukaiseen suuntaan, se laittaa viranomaiset toimimaan isompana ryhmänä poliitikkojen lainvastaisia toimia vastaan, eli viranomaisten tehtävähän se on lainkin mukaan korjata ne lainvastaisuudet mitä systeemistänsä löytävät, ja siitä eteenpäin se onkin sitten poliitikkojen ongelma, kun tekevät esim. lainvastaisuuksiin johtavia lakeja tai antavat lainvastaisuuksiin johtavia ohjeita viranomaistyölle.
Poliitikkoja ei yleensä saada mistään kiinni, MUTTA ministeri voidaan saada koska ministerillä on työssään myös virkavastuu. Varsinkin vastuussa olevalla ministerillä pitäisi olla aika tukalia hetkiä ministerin jakkarallaan tiedossa jos ei älyä että johtamansa halllinnonala tekee lainvastaisia toimia omia asiakkaitansa vastaan, vastoin kansainvälisiä lakeja.
Asia kasvaa helpostikin melko isoihin mittasuhteisiin, kun otetaan huomioon se, että näillä toimilla on miljardiluokan vaikutus siihen, miten esim. työttömien oikeutta työhön ja tuloon täysin järjestelmällisesti yritetään tärvellä tekemällä palveluista lainvastaista roskaa, kyse on valtiovallan väärin käyttämisestä.Kuilu hyvien ideoiden eli lakeina tehdyn ohjauksen ja niiden käytännön toteuttaminen eli ohjeiden noudattaminen käytännön työssä työkkärissä ovat joskus niin kaukana toisistaan, ettei työkkärin omista ohjeista löydy enää alkuperäisen lain tarkoitusta.
Liian monta välikättä muokkaa lakeja mieleisekseen. Ennen kaikkea työkkärin työntekijä. Tietoisesti tai tietämättään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuilu hyvien ideoiden eli lakeina tehdyn ohjauksen ja niiden käytännön toteuttaminen eli ohjeiden noudattaminen käytännön työssä työkkärissä ovat joskus niin kaukana toisistaan, ettei työkkärin omista ohjeista löydy enää alkuperäisen lain tarkoitusta.
Liian monta välikättä muokkaa lakeja mieleisekseen. Ennen kaikkea työkkärin työntekijä. Tietoisesti tai tietämättään.Näinhän se asia näyttää helposti menevän, syy taustalla paljolti se, että poliittisella ideologialla yritetään syrjäyttää lakiin perustuvat toimet.
Vastaus tähän löytyy oikeusjärjestelmästä itsestään, jokaikinen kansalainen voi tehdä kohtaamistaan hallinnon aiheuttamista vääryyksistä hallintokantelun ylimmälle lainvalvojalle. Mikäli lainvalvoja ei hoida tehtäväänsä, valitusreitti voi aueta esim. Suomen kansainvälisten sopimusten toteutumista valvoville tahoille (Euroopan neuvosto ainakin mainittu, onko muitakin?)
- Anonyymi
Ajatella. Ja työtön kun valehtelee kuntakokeilulle ja jää kiinni niin selvitys tehtävä ja seurauksena ehkäpä sanktiot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502019
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3241220Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831028- 35898
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31839- 52819
- 75786
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta20769Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56719Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711