Luetulle jättäminen on epäkohteliasta. Onko sulla tapana jättää whatsappissa luetulle?
Itse joskus, jos on kiire, niin saatan jättää ja sitten unohdan vastata. Huono asia.
Missä tilanteessa jättäisit toisen luetulle tahallaan tai tahattomasti?
Luetulle jättäminen
34
263
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Melkein aina. Onhan se luettu -merkki kuittaus siitä että on luettu. Ja ettei asiaa tarvitse jankuttaa enempää 😁. Jollen sitten palaa asiaan joskus ensi viikolla kun paremmin ehdin 😁
Kerro nyt mitä siihen lisäksi pitäisi laittaa, ettei olisi epäkohteliasta? Jos haluat kirjoitella enemmän, kirjoita. Ei siinä kännyllä ehdi roikkumaan hupiadioissa, kun on töitä.
xLiner- AnonyymiUUSI
No voihan sitä vaikka peukuttaa tai jos siinä on kysymys, niin vastata kysymykseen. Jotenkin ymmärrän vastaamattomuuden, jos viesti ei sisällä kysymystä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voihan sitä vaikka peukuttaa tai jos siinä on kysymys, niin vastata kysymykseen. Jotenkin ymmärrän vastaamattomuuden, jos viesti ei sisällä kysymystä.
Toi peukku on oikeesti tosi typerä joku feisbuukista apinoitu malli. Ihmiset kuulemma jopa masentuvat jos muut eivät peukuta julkaisua tarpeeksi. Ei helvata...
Kysymykseen voi vastata jos on vastaus. Tai sitten kun ehtii. Jos on oikeasti tärkeää asiaa, pitää soittaa, ei wa: n kautta vaan ihan oikea puhelu.
Lukukuittaus saa riittää. Viestin voi muuten lukea kuittaamattakin, niin senkin puolesta se on jo osoitus huomioimisesta.
xLiner - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toi peukku on oikeesti tosi typerä joku feisbuukista apinoitu malli. Ihmiset kuulemma jopa masentuvat jos muut eivät peukuta julkaisua tarpeeksi. Ei helvata...
Kysymykseen voi vastata jos on vastaus. Tai sitten kun ehtii. Jos on oikeasti tärkeää asiaa, pitää soittaa, ei wa: n kautta vaan ihan oikea puhelu.
Lukukuittaus saa riittää. Viestin voi muuten lukea kuittaamattakin, niin senkin puolesta se on jo osoitus huomioimisesta.
xLinerKiitos erilaisesta näkökulmasta.
- AnonyymiUUSI
Jos jotai tyhmää on kirjoitettu niin en vastaa
- AnonyymiUUSI
Niin, mikä kenenkin mielestä on tyhmää. Vaikeita juttuja.
- AnonyymiUUSI
hyvvää eilispäivää ja viimevuotta sekä ...
aamuisin kannarraa toivotella Hyvää Ylihuomenta kaikille- AnonyymiUUSI
Hyvää ylihuomenta sinullekin.
- AnonyymiUUSI
Joskus on käynyt noinkin. Silloin kun on kiire jonkun asian parissa tai nukun, eikä jaksa vastata. Sitten voi unohtua. Yleensä kyllä vastailen nopsaan.
Jasu- AnonyymiUUSI
Juuri siksi itsekin pyrin vastaamaan nopeasti, koska se voi unohtua muuten.
- AnonyymiUUSI
Missä tilanteessa jättäisit toisen luetulle tahallaan tai tahattomasti?
Tahallaan, jos on joku stalkkeri. Mun numero ei kyllä oli julkisessa tiedossa, joten harvoin käy niin. Ja sitten jos asia ei edes koske minua mitenkään, mutta ryhmässä toiset morsettelee keskenään jotain asiaa ja se kilisee muillekin ryhmäläisille.
Jasu- AnonyymiUUSI
No tuon stalkkeri-homman ymmärrän hyvin. Suurin osa ihmisistä ei onneksi ole stalkkereita.
- AnonyymiUUSI
Jos en ehdi vastata, jos asia ei ole vastausta kaipaava, jos asia ei ole kiireellinen jne. Toisinaan kuittaan reaktiolla, mutta en likimainkaan kaikille. Lähimmille kuittaan tolleen reaktiolla paljon useammin, he tuntevat minut ja osaavat lukea sen oikein. Vieraammathan tulkitsevat noita milloin mitenkin.
- AnonyymiUUSI
Näinpä se on. Yllättävän moni jättää nykyään vastaamatta, jos tämän ketjun vastauksia lukee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä se on. Yllättävän moni jättää nykyään vastaamatta, jos tämän ketjun vastauksia lukee.
Koen reaktiolla vastaamisen olevan vieraamman kanssa kommunikoidessa paljon ongelmallisempaa kuin sen, että jätän reagoimatta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koen reaktiolla vastaamisen olevan vieraamman kanssa kommunikoidessa paljon ongelmallisempaa kuin sen, että jätän reagoimatta.
Tarkoitatko, että siihen jää liikaa tulkinnanvaraa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, että siihen jää liikaa tulkinnanvaraa?
Kyllä. Ne tulkitaan milloin mitenkin, kuten tuossa yllä sanoin. Täytyisi tietää kenelle reagoi ja miten juuri hän minkäkin merkin tulkitsee ja se on ihan hiivatin rasittavaa. Pitäisi olla jokin neutraali reagoimismerkki, joka kertoo viestin olevan luettu ja mikään merkki ei ole oikeasti tuolla tavalla neutraali, kun niitä luetaan miten sattuu. Periaatteessa se, että sen "jättää luetulle" kertoo tuon, vaikka tokikaan se ei varmista viestin oikeasti olevan luettu. Se voi yhtä hyvin olla avattu, mutta ei luettu. Ihmisten ylitulkinta reaktioiden suhteen on rasittavaa.
- AnonyymiUUSI
Voiko tätä turhemmaksi keskustelu enää käydä..?
- AnonyymiUUSI
Voiko tätä turhempaa kommenttia enää olla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voiko tätä turhempaa kommenttia enää olla?
Voi hyvin olla, juuri tuo sinun kommenttisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvin olla, juuri tuo sinun kommenttisi.
Mene muualle, jos ei keskustelu miellytä. Mitä tuota turhaan sekaantumaan, jos pitää sitä turhana.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mene muualle, jos ei keskustelu miellytä. Mitä tuota turhaan sekaantumaan, jos pitää sitä turhana.
Keskusteluun voi osallistua vaikka pitäisikin sitä turhana. Mikä sun ongelma on?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Keskusteluun voi osallistua vaikka pitäisikin sitä turhana. Mikä sun ongelma on?
Mun ongelma on semmoiset kommentit, jotka voi aivan hyvin jättää kirjoittamatta. Mikä sun ongelma on? Pitääkö aloitusten noudattaa jotain tiettyä kaavaa, että ne on tarpeeksi hyviä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun ongelma on semmoiset kommentit, jotka voi aivan hyvin jättää kirjoittamatta. Mikä sun ongelma on? Pitääkö aloitusten noudattaa jotain tiettyä kaavaa, että ne on tarpeeksi hyviä?
Jos ongelmaksi haluaa nimittää niin sun kaltaiset inttäjät. Muitahan tässä ei näy, vai mitä?
- AnonyymiUUSI
Mitä tarkoittaa jättää luetulle?
- AnonyymiUUSI
No että lukee viestin, mutta ei vastaa. Tämä siis eri asia kuin olla lukematta viestiä ollenkaan.
- AnonyymiUUSI
oleko muistanut tuulettaa yölliset pierusi ikkunasa ulos hoh avasin ikkunan niin jopastuulee
- AnonyymiUUSI
No se on hieno homma. Siinäpä tuuletat sitten.
Vaikee joskus liikennevalossa alkaa jotain vastaa ja sitten vaihtuu vihreälle, niin minkäs teet. Muutenkin töpeksin tän puhelimen kanssa.
Kirjatkin jää mulla luetulle, harvoin mitään loppuun saan. Tänään en saanu ees Hesaria, mistähän se on suuttunut.Riippuu siitä mitä viestissä on. Jos on vaan sellainrn tuumaus, että ompas liukasta, niin saatan laittaa vain jonkun hymiön tms.
Kysymyksiin vastaan ja jos on kiire, niin laitan, että pitää vastailla myöhemmin.
En itsekäään tartte kaikkiin viesteihini mitään vastausta. Joskus sitä vaan tuumii ja sillä selvä...- AnonyymiUUSI
Jos joku ihminen on tärkeä, niin kyllä sille vastaa ja nopeasti. Koskaan ei tiedä, milloin huomista ei tule 🫶
- AnonyymiUUSI
Ei todellakaan välttämättä vastaa. Ainakin oma arkeni on niin kiireistä, että asioita jää kokoajan tekemättä eikä muisti toimi. Välillä kun ehtii istua niin ei siinä pökkyrässä ymmärrä edes vuesteihin vastata. Voin ehtiä lukea viestin mutta keskittyminen ei välttämättä riitä ajatuksella vastaamiseen. Ihminen joka vaatii vastaamista heti altaa tuntua taakalta.
Ei ole sellainen tapana. Vastaan aina, joko heti tai jonkun ajan päästä. Ihan sama kuka kirjoittaa mulle.
- AnonyymiUUSI
Wa on vähän hankala keskusteluväline. Siten voi nopeasti ottaa yhteyttä.
Mutten aina tiedä, onko toisella juuri sillä minun minuutilla aikaa tai fiilistä keskustella.
En laita juurikaan noita emoja, koska en tiedä tarkkaan niiden taustamerkityksiä.
Jos joku laittaa, reaktioni on vain mielessä aha.
Joten luen ja sitten tulee ne 'pukit'.
Mä olen varmaan syåupertylsä wa:ssa.
Olen onnistunut väärinymmärtämäänkin ja sössimään.
Vilma
Helpompaa on kirjoittaa eri asioista yleisellä tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854588- 1643552
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981967- 321799
- 461783
- 241763
- 571694
- 191607
- 181601