Käyttääkö moni palstalainen huumeita?

Anonyymi-ap

YLE löysi huumejäämiä eduskunnan wc-tiloista, jonne on pääsy vain kansanedustajilla. Jos norsuunluutornissakin vedetään kamaa, niin luulisi täälläkin olevan paljon käyttäjiä tai ainakin kokeilijoita. Uutisissa sanottiin, että THL:n mukaan "huumeita on tarjottu joko ilmaiseksi tai ostettavaksi joka viidennelle suomalaiselle viime vuoden aikana".

Onko sinulle tarjottu? Minulle nimittäin ei ole tarjottu koskaan. Ei viimeiden vuoden eikä viimeisen vuosikymmenenkään aikana. Kun on sinkku eikä ole yhtään ystävää, jää paitsi kaikilta mielenkiintoisilta asioilta, joita yhteiskunnassa tapahtuu. On se tylsää, kun kukaan ei tarjoa mitään. Huumeidenkäyttäjät puolestaan tuntuvata olevan tosi sosiaalista sorttia. Toki on turvallisempaa kokeilla aineita kaverin kanssa kuin sulkeutua omaan asuntoon yksin ja yliannostaa heti ekalla kerralla itsensä kuolleeksi.

66

763

Vastaukset 66

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Palstavasemmistolainen on niin omituinen että saletisti käyttää.
      Imuroi kitusiinsa kaiken mitä eteen kannetaan,
      sdp

• Anonyymi

Kuten sanottu, joka viidennelle suomalaiselle on tarjottu huumeita viimeisne vuoden aikana. Taatusti täälläkin pyörii käyttäjiä, mutta on toki hankala alkaa kirjoitella nettiin, että " joo, mä veden kannabista joka viikko". Ei sellaista kukaan myönnä.

Huumeet ja muut addiktiot ovat tabu. Niistä ei puhuta. Moni käyttää, mutta kukaan ei tunnusta käyttävänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten sanottu, joka viidennelle suomalaiselle on tarjottu huumeita viimeisne vuoden aikana. Taatusti täälläkin pyörii käyttäjiä, mutta on toki hankala alkaa kirjoitella nettiin, että " joo, mä veden kannabista joka viikko". Ei sellaista kukaan myönnä.

Huumeet ja muut addiktiot ovat tabu. Niistä ei puhuta. Moni käyttää, mutta kukaan ei tunnusta käyttävänsä.

Laittomuus niistä on tabun tehny. Kukaan uskalla mennä edes hoitoon tarvittaessa, jos on ottanu yliannostuksen taikka saanu jotain paskaa. Kieltolaki ei toimi ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittomuus niistä on tabun tehny. Kukaan uskalla mennä edes hoitoon tarvittaessa, jos on ottanu yliannostuksen taikka saanu jotain paskaa. Kieltolaki ei toimi ollenkaan.

Totta. Addiktioista on vaikea puhua, kun addiktion kohde on laiton. Ymmärrän aika lailla kaikkia addiktion uhreja, koska itsellänikin on addiktio. Sekin on niitä addiktioita, joista ei voi puhua kenellekään. Harva tajuaa kuinka yksin addiktion uhri on viimekädessä ongelmansa kanssa.

Moni haluaisi apua, mutta ei voi tai ei kehtaa hakea apua. Ethän sä voi mennä kenellekään kertomaan addiktiostasi. Keskustelu kirjataan jonnekin tietokantaan ja sitten taas joku hakkeri jonain päivänä murtautuu ja levittää tiedon nettiin ja sitten koko maailma tietää ongelmastasi. Ei kiitos.

• Anonyymi

kokeile painaa aosemwlla jofrwenkin pwhmwääsaikin jofrain ryrröä olkapähän joku asia, tytötöarä coiai rdunu kuin joku rewvikveeub kyisdub ryisjusays,

• Anonyymi

luokitellaanko happi huumeeksi jos sitä hentigät, entä koieien pissan haju on ko huume?=

enrä kissanpissan ruoksu onko jo psedyymi.

• Anonyymi

Suomessa sanalla huume tarkoitetaan yleensä laittoman lääkkeen tai laittoman huumausaineen käyttöä. Esim. kannabis on huume. Piri eli amfetamiini on huume. Kokaiini on huume. Ilman reseptiä päihtymistarkoitukseen hankitty lääkeaine kuten Subutex tai Teemu eli Temgesic ovat huumeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa sanalla huume tarkoitetaan yleensä laittoman lääkkeen tai laittoman huumausaineen käyttöä. Esim. kannabis on huume. Piri eli amfetamiini on huume. Kokaiini on huume. Ilman reseptiä päihtymistarkoitukseen hankitty lääkeaine kuten Subutex tai Teemu eli Temgesic ovat huumeita.

Ja diapam, tenox, dormigum, halcion, opamox, lyricaja ja moni muu PKV-lääke

• Anonyymi

Eduskuntahan edustaa koko kansaa, joten kyllä sieläkin vedetään kamaa nokkaan kuten rahvaankin piirissä!
      T. Bertil.

• Anonyymi

Totta. Kansanedustajat ovat kuin kuvia kansasta. On reilua, että päättäjien joukossa on käyttäjiä, jotka puolustavat muiden käyttäjien etua.

• Anonyymi

koiran lemu on ainsa huume jas lelerfinen k88

• Anonyymi

On niitä tarjolla ollut, montakin kertaa. Päihteet eivät kuitenkaan ole mun juttuni.

• Anonyymi

Joku vdun persupelle poisti viestini. Täysi kusipää.

• Anonyymi

Käy katsomassa Arenasta asunnottomat-sarja. Voi olla, että päihdehuuruisen elämän ihannointi loppuu. Kaikilla noillakin käyttö alkoi vain biletyksestä. Vaikka kaikkien kokeilut ei johda noin pitkälle huumehelvetin syövereihin, silti osalla elämä ei kohtele yhtä hyvin.

• Anonyymi

Joskus ulkomailla.

Kansanedustajilla taitaa olla liikaa rahaa. Mitä kaikkea saa kansanedustajan tekemään ilmaisesta annoksesta? Entä sopivista piireistä, jossa on kauniita naisia ja elämää ilman harmautta ja paineita?

• Anonyymi

Siis tarjottu.

Elämässä parasta huumetta on... On sitä, mutta mistä sais.

• Siihen nähden, miten paljon aikoinaan biletin, on minulle tarjottu yllättävän vähän huumeita. En itseasiassa muista yhtäkään kertaa näin äkkiseltään. Yksi ystäväni käytti nuorempana bilehuumeita, mutta sen laajemmin huumeet eivät ole kuuluneet elämääni.

Olen aina ollut todella tiukka mielipiteissäni huumeiden suhteen enkä ole edes harkinnut kokeilevani mitään huumeita. En pidä siitä arvaamattomuudesta, mikä huumeisiin liittyy. Et koskaan voi tietää, mitä jokin tabletti tai jauhe sisältää. En kaipaa sellaista jännitystä elämääni enkä halua ottaa riskiä, joka mielestäni ei ole ottamisen arvoinen.

• Anonyymi

Tosiaan, koskaan ei voi tietää, mitä huume sisältää. Kuoletko yhteen annokseen?

Olen joskus vinoillut, vaikka se huonoa huumoria onkin, että jos joskus kokeilisin jotain huumetta, se pitäisi olla alusta loppuun itse valmistettua, jotta tietää tarkalleen sisällön ja pitoisuuden. En koskaan vetäisi jotain epämääräistä jauhoa, johon on sotkettu jatkeeksi mukaan ties mitä.

Huumebisneksessä kaiekn muun rikollisuuden lisäksi on on juuri se, että joka jakeluasteessa kamaa laimennetaan eli jatketaan ties millä aineella, jotta hinta per painkilo nousee. Reiluinta olisi, että hinta nousee vain sen takia, että tuote pakataan pienempään annoskokoon. En ymmärrä, miksi kadulla myytävä piri tai kokaiini ei voi olla 100 %:sta? Ei kamaa tarvitse jatkaa. Pakkaat sen vain pienempään annoskokoon (kilosta kokaiinia saa 1000 kpl 1 gramman annoksia) ja myyt sitten valitsemallasi hinnalla eteenpäin.

Kertoo jotain huumeiden välittäjien perusluonteesta, että kamaa jatketaan, jotta hinta nousee. Ei kai lamentamalla hintaa nosteta, vaan sillä, että tuote pakataan pieniin pakkauksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen joskus vinoillut, vaikka se huonoa huumoria onkin, että jos joskus kokeilisin jotain huumetta, se pitäisi olla alusta loppuun itse valmistettua, jotta tietää tarkalleen sisällön ja pitoisuuden. En koskaan vetäisi jotain epämääräistä jauhoa, johon on sotkettu jatkeeksi mukaan ties mitä.

Huumebisneksessä kaiekn muun rikollisuuden lisäksi on on juuri se, että joka jakeluasteessa kamaa laimennetaan eli jatketaan ties millä aineella, jotta hinta per painkilo nousee. Reiluinta olisi, että hinta nousee vain sen takia, että tuote pakataan pienempään annoskokoon. En ymmärrä, miksi kadulla myytävä piri tai kokaiini ei voi olla 100 %:sta? Ei kamaa tarvitse jatkaa. Pakkaat sen vain pienempään annoskokoon (kilosta kokaiinia saa 1000 kpl 1 gramman annoksia) ja myyt sitten valitsemallasi hinnalla eteenpäin.

Kertoo jotain huumeiden välittäjien perusluonteesta, että kamaa jatketaan, jotta hinta nousee. Ei kai lamentamalla hintaa nosteta, vaan sillä, että tuote pakataan pieniin pakkauksiin.

Huumebisneksen parhaimmistoa on lääketeollisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Riski on aina valtava, kun nappaa jonkun pillerin, jonka alkuperästä ja sisällöstä ei ole varmuutta. Itse en koskaan ottaisi tuollaista riskiä, pidän elämästäni aivan liikaa.

Tuohon kaman jatkamiaasiaan en osaa ottaa kantaa sen tarkemmin, kun en asiasta paljoakaan tiedä, mutta ymmärtääkseni sillä pyritään maksimoimaan voitot sekä laimentamaan kamaa, jotta yliannostuksen riski pienenisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Huumebisneksen parhaimmistoa on lääketeollisuus.

Lääketeollisuudella on toki yhteys huumemaailmaan. Onhan moni ihan lääkkeeksi luokiteltava aine käytännössä huumetta ja saattaa aiheuttaa riippuvuuden puhumattakaan muunlaisisiäta yhteyksistä.

• Anonyymi

viini on huumwe kuin on myös ssokwseiki wli keakki on huumausainw.

kerrsddssn hyvä idea joku p+ieni swikkailu-peli-juttu nuorien tyttöjen ksndsds jooh kunhsn jskdsidsi..

• Anonyymi

Olen maistanut sieniä ja hamppua. Alkoholi oli kuitenkin se paras huumaava aine.
      Alkoholi rentouttaa.

• Anonyymi

Alkoholi on muuten hyvä rentouttaja, mutta minulla se vaikuttaa unen laatua heikentävästi, jtoen en mielellään juo paljon, koska muutoin seuraavana yö tule nukuttua huonosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkoholi on muuten hyvä rentouttaja, mutta minulla se vaikuttaa unen laatua heikentävästi, jtoen en mielellään juo paljon, koska muutoin seuraavana yö tule nukuttua huonosti.

Alkoholilla saa itsensä paskimpaan kuntoon.

• En edes tiedä mistä huumeita pitäisi lähteä etsimään, jos haluaisin käyttää. Mutta ehkä paras tapa olisi etsiytyä keskikaupungille, jossa notkuu puolihampaattomia vetelehtoköitä, ja kysellä niiltä. Mutta en tiedä olisiko yhteistä kieltä? Varmaan printtaisin kannabiskasvin kuvan paperille ja tiedustelisin sen avulla.

A-marketin tiedän ja sieltä saa pullotettua huimausainetta. Mutta en tykkää sitäkään juoda päihtymistarkoituksessa.

• Anonyymi

Riippuu kaupungista, mutta paras tapa päästä kiinni huumeisiin on mennä juttelemaan ja kyselemään "oudon näköisiltä tyypeiltä". Kyllä niillä on kontakteja ja osaaavt ohjata sinua asiassa eteenpäin.

Netistä tuskin löytää mitän huumeiden kauppapaikkaa, kun ei tiedä, mistä etsiä. En minä ainakaan saisi netin kautta ostettua huuemita, vaikka haluaisin. Minulla ei ole aavistustakaan, miten löytäisin yhtään kauppapaikkaa mistään. Tuskin Google-haku niitä löytää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu kaupungista, mutta paras tapa päästä kiinni huumeisiin on mennä juttelemaan ja kyselemään "oudon näköisiltä tyypeiltä". Kyllä niillä on kontakteja ja osaaavt ohjata sinua asiassa eteenpäin.

Netistä tuskin löytää mitän huumeiden kauppapaikkaa, kun ei tiedä, mistä etsiä. En minä ainakaan saisi netin kautta ostettua huuemita, vaikka haluaisin. Minulla ei ole aavistustakaan, miten löytäisin yhtään kauppapaikkaa mistään. Tuskin Google-haku niitä löytää.

Punainen kolmio blogissa on archetypmarkettiin linkki.
        Ei muuta kun tor selainta asentaan.

• Anonyymi

Käytän. Amoksiinia enimmäkseen.

• Vastaan vaan otsikkoon, kun en jaksa lukee noin pitkää sepostusta tänään...

Mä käytän! ✋️

Nimittäin elämä on parasta huumetta! Ja elän niin pirusti. 😄

Tänään esinerkiksi pätkin enolta tuomiani pöllejä kärriin. Oli piha niin jäässä, että sain just ja just auton ja kärrin pihaan. Piti pätkiä ja paloitella pöllit kärriin ja nastakengillä työntää takapihalle ne kottareilla. Siivota sit sotkut pois. Väjän kerkesin myös halkoa niitä kunnes tuli pimeää...

https://youtu.be/teFVIKbdls0?si=XQC3hqc8P9gMdm-H

Kyllä tälläisistä mä saan eufoorisen fiiliksen. Joku käy normitöissä, lämmittää kämppänsä aluelämmöllä ja käy jossain salilla vaikka pumppaa ja jumppaa ja saa siitä kiksinsä...eikun vaan... mä en sais. 😄

Mutta kaikki janoaa kiksejä... tulipa ne mistä vaan...😃

• Itseasiassa mun yks nuori kaveri oli "ruohomiehiä". Tarjoili mullekin "hatseja", mutta en lämmennyt, en tosin ripittänytkään siitä häntä. 🙂

Tutustuttiin ja hän innostui yhdestä mun ideasta... meinasin ruveta pihapuita kaatelemaan sivutöinä. Kaadoinkin muutaman vaikean tapauksen sukulailta... yhden kiipeilemällä... ja tää kaveri sai kiksit ideasta..nyt on vehkeet ja vermeet ja pikkufirma...ei ehkä ruoho saa samoja kiksejä, kun kaataa puu vaikeesta paikasta.😄

Kivrmpi hyötyä kikseistään vielä...🙃

• Anonyymi

Mistä lähtien elämä on ollut laiton päihde?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä lähtien elämä on ollut laiton päihde?

Kukas siitä on puhunut? Siis laittomuudesta?

• Anonyymi

Lehtitietojen mukaan kyllä pikkujouluissa oli mukana lehdistöä ja avustajia yms. eikä pelkkiä kansanedustajia. Lisäksi näytteistä löytynyt määrä viittaa siihen, että eduskunnan wc on käytetty huumeita pikkujouluissa vaan käytön tapahtuessa löytynyt määrä olisi ollut paljon isompi. Löytynyt pieni määrä voi analyysin tehneen labran mukana selittyä myös kontaminaatiosta vaatteista, jos joku on ollut vaikka yökerhossa, jossa joku on käyttänyt löytyneitä huumeita.

En silti sano, että etteikö joku kansanedustaja tai entinen kansanedustaja voisi bilekäyttää. Muutamalla ainakin on kuvissa silmiin pistävän kokoiset pupillit (mikä voi toki selittyä myös lääkärin määräämällä lääkkeellä).

En itse ole koskaan edes kokeillut huumeita, enkä kokeile. Jos koen tarvetta päihtyä, alkoholi riittää ja päihtymistarvettakaan en ole yli 15v kokenut.

• Anonyymi

Siinä se huume muuttuu lääkkeeksi kun kirjotetaan resepti.

• Anonyymi

Alkoholi on huume ja sitä tässä kilpailen. Kippis!

• Anonyymi

Olisko tehty vanhanaikainen ja itse toimittaja vienyt aineita vessaan ja ottanut näytteen tai sitten vaan valehtelee että näytteessä oli huumejäämiä.Kunhan vain saa hyvät lööpit ja ura lähtee nousuun

• Anonyymi

PALSTALAISET HUUMEITA KÄYTTÄVÄT.
      SE ON VAKAVA VÄITTÄMÄ, ETTÄ PASTALAISET KÄYTTÄISIVÄT HUUMEITA, EI TODEELAKAAN.
      EDUSKUNTA JUO JA TANSII, LEMPII, NAI JA JAUHOTTELEE SANNA MARININ AJOILTA. JÄÄNYT JÄÄMIÄ.

• Anonyymi

luokitellaanko c-vitamiioni huumweeksi

• Anonyymi

Ei luokitella.

• Anonyymi

Liuottimet, sytytysnesteet, kaasut jokapäiväisesti käytössä. Onko huumehhii?

• Anonyymi

Huumausaineet aiheuttaa astmaa azzziih

• Anonyymi

Ei niitä riitä kaikille ,eduskunta käyttää niin paljon ,hullu ahosta lähtien.sitä sotapsykoosi ja natokiima teetättää🤣😂🤣😂🤣

• Anonyymi

Moni palstan nainen käyttää ei kukaan nainen muuten pysty murhaamaan omaa lastaan

• Anonyymi

Mulle ei ole koskaan tarjottu huumeita. Viina ja pillua sen sijaan tarjotaan jatkuvasti.

• Anonyymi

jos ahmitf liikaa joain suklaakonnvehtejakin niin rulw3tr sokerihumalaan, sokeri-pöhnässä.

• Anonyymi

Huumeet eivät oke kiinnostaneet ja melkein streittarina kiinnostaa elää elämä karvoineen päivineen tuli mitä tuli anteeksi pyytelemättä nokka pystyssä.
      Voi toki kompastua, mutta sitten vain putoaa.
      Vilma

• Anonyymi

Ennen kaikkea, putoaa omille jaloilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen kaikkea, putoaa omille jaloilleen.

12:25
        Noinhan juuri.
        Vilma

• Anonyymi

pLLOEUNO JOOH

Hyvä runo aamun aukaisee.

Lolloti-lolloti, palloja-polloti.
      Pallot pyörii ja pomppii, pompoti-pom.

Palloti-pompoti, PALLOTIN ja POMPOTIN.
      Pallo kuin pallo, maapallo pyörii ja pomppii.

Säätiedotuksessa pyörii pallo,
      numeroja piirrelty palloon on,
      pilviä, salamoita numeroissa AINA on.

Hyvä runo pallo ON-pi.

• Anonyymi

Kannattaako huumeiden käyttäjiä arvostella? Monet johtavissa asemissa olevat päätyvät keuhkosairaaloiden astmahoitoihin ja johtaminen voi jatkua sieltäkin. Astma on niin kivulias keuhkosairaus, että astmaatikot tarvitsevat opiaattilääkitystä kipuihin ja sen takia huumeiden käytöstä moni vaikenee täysin.

Keuhkosairaaloissa on esim. Paimion patterirykmentin erikoisosasto, jonka natsijohtajat eivät pärjää astman kanssa ilman vahvaa opiaattilääkitystä. Opiaateistakin voi desinfioitua ja sen vuoksi huumeista varoitellaan. Mutta niiden käyttäjiä ei yleensä viitsitä syyllistää enää mistään.

80-luvulla selvisi keuhkosairaaloiden tilanne ja se, että astmainvalidit näyttävät Frankensteinin hirviöiltä sairauden loppuvaiheessa. Lääkkeet muuttavat ulkonäköä ja 80-luvulta lähtien on keskitytty lähinnä ulkonäköasioihin. Professori Laaksosen tytär Kourney Kardashian oli kaikkien mielestä jo sen näköinen, ettei hän näyttänyt enää yhtään Frankensteinin hirviöltä. Kaikki (länsimaisen kulttuurin aiheuttamat) Frankensteinin hirviön piirteet olivat pois. Hän oli lyhyt ja riittävän tumma.

Professori Laaksosen tyttärillä oli 2000-luvulla polkkatukka-pituiset hiukset, koska niihin aikoihin elettiin vielä kohtalaisen urheilulliseen fitnesstyyliin. Jos halutaan taas jeesustella, niin Kourney piti saada amerikkalaiseksi hiusten kasvattamisen takia. Bakteerifitneksestä Suomessa puuttuivat pitkät ja likaiset hiukset eli rasvaletti. Fitneksen Jeesus-lahko kannattaa ottaa vakavasti. Afrikkalaiset pygmit ovat Frankensteinin hirviön vastakohta.

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      165
      1290
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1184
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1080
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      66
      899
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      58
      658
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      563
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      548
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      509
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      484
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      477
    Aihe