Olen puhunut lyhemmästä työajasta jo ennen Marinin syntymää

Anonyymi-ap

Näemmä on tuo uutinen poistettu lööppilehtien palstoilta, kun Marin esitti työajan muutosta, kuin olisi sen ensimmäisenä keksinyt.
Minä olen puhunut työajan lyhentämisestä jo ennen, kuin Marin oli tähän maailmaan syntynyt!

65

456

Vastaukset 65

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä iloa työajan lyhentämisessä on, jos työvoiman palkkaus on näin vaikeaa ja sitovaa kuin nyt?

Ennemmin nykyään teeetetään ylitöitä kuin palkataan lisää väkeä. -fakta-

Oikea ongelma on rakenteissa, ei siinä, etteikö töitä olisi tai innnokkaits tekiöitä.

• Anonyymi

Vuokratyöfirmoista saa nopeasti keikkatyöntekijöitä. -fakta-

Määräaikaisia soppareita voi aina tehdä. Suomessa pääsee helposti ja halvalla eroon työntekijästä. Vertaa vaikka Saksaan ja Ruotsiin. Niillä menee kuitenkin oikein mukavasti meihin verrattuna. Ei oo vassarin vika.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Vuokratyöfirmoista saa nopeasti keikkatyöntekijöitä. -fakta-

Määräaikaisia soppareita voi aina tehdä. Suomessa pääsee helposti ja halvalla eroon työntekijästä. Vertaa vaikka Saksaan ja Ruotsiin. Niillä menee kuitenkin oikein mukavasti meihin verrattuna. Ei oo vassarin vika.

xLiner

No käytäntö täällä nykyään puhuu puolestaan...

Mä vaan tuunasin asiaa...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No käytäntö täällä nykyään puhuu puolestaan...

Mä vaan tuunasin asiaa...

Ovat sitten tyhmiä jos valittavat. Vaihtoehtoja löytyy.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ovat sitten tyhmiä jos valittavat. Vaihtoehtoja löytyy.

xLiner

Kyllä... pistää kaikki potku-uhkien alle...yyteet. 😃

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kyllä... pistää kaikki potku-uhkien alle...yyteet. 😃

Mitä sitten? Äkkiäkös tuo pienemmissä firmoissa on hoidettu, ei tarvitse kauaa jännittää. Nykyään muutoksia tulee jatkuvasti.

Kaikki hankalat ja sairaat saa pihalle pienillä työnkuvan puljauksilla, jos on tarve. Tai maksaa ne ulos. Takaisinottovelvoite ei ole enää vuotta, onkohan 6 kk. Helppo homma.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten? Äkkiäkös tuo pienemmissä firmoissa on hoidettu, ei tarvitse kauaa jännittää. Nykyään muutoksia tulee jatkuvasti.

Kaikki hankalat ja sairaat saa pihalle pienillä työnkuvan puljauksilla, jos on tarve. Tai maksaa ne ulos. Takaisinottovelvoite ei ole enää vuotta, onkohan 6 kk. Helppo homma.

xLiner

Helppoahan kaikki on nykyään..

Mä saoisin, että hrlpompaakin vois olla, eikä tarttis liittyä koko työvoimaan firmassa.

Nyt kaiken pitää olla virallista, koskea kaikkia.

Kaikrn pitää olla kollektiivista... kun kyse olisi vaan yhdestä tyypistä...

Mutta sinulla varmaan on sitten mielipiteeseesi näyttöä...että homms täällä toimii...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mä saoisin, että hrlpompaakin vois olla, eikä tarttis liittyä koko työvoimaan firmassa.

Mutta sinulla varmaan on sitten mielipiteeseesi näyttöä...että homms täällä toimii...

Juu. Kaikki jotka on haluttu ulos on aina saatu ulos.

Jos työnantaja on tyhmä eikä osaa ammattiaan niin ei se vihervassarin vika ole 🙄

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Hah, takaisinottovelvoite on 4 kk. Työsuhteen kestettyä 12 vuotta se on 6 kk. Ja jos työnkuvaa muutetaan, jaetaan siis porukan kortit vähän eri tavalla, niin ei tarvitse tuostakaan välittää. Muita keinoja on esim väliaikainen työn ulkoistaminen alihankkijalle tai niinkin härski temppu kuin toisen ammattinimikkeen alla työskentely.

xLiner

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kollektivisuudesta...

Se on etu kaikille, että tiedetään missä mennään. Voidaan vetää monta suoraa viivaa tuottavuuteen.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah, takaisinottovelvoite on 4 kk. Työsuhteen kestettyä 12 vuotta se on 6 kk. Ja jos työnkuvaa muutetaan, jaetaan siis porukan kortit vähän eri tavalla, niin ei tarvitse tuostakaan välittää. Muita keinoja on esim väliaikainen työn ulkoistaminen alihankkijalle tai niinkin härski temppu kuin toisen ammattinimikkeen alla työskentely.

xLiner

"Muita keinoja on esim väliaikainen työn ulkoistaminen alihankkijalle..."

Tuota väliaikaista ei kannata tietenkään mainostaa. Ilmoitetaan vaan, että jatkossa työn hoitaa alihankkija.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Kollektivisuudesta...

Se on etu kaikille, että tiedetään missä mennään. Voidaan vetää monta suoraa viivaa tuottavuuteen.

xLiner

Mä törmään töissäni vaan siihen, että mitään ri voida oikein tehdä hyvin, jos 3/4 yrittää ja 1/2 tekee...

Lisöksi kollektiivisen palautteen takia jokainen työntekijä katsoo vierustoveriaan epäuskoisesti...

Mun nuorempi työkamu tekee hyvin töitä... mutta ottaa noi kollektiiviset palautteet itseensä. Eilen just...tai tänäänkin rymyttiin sen kanssa... pitää tosi ahdistavana tilannetta. Kotona 4 muksua...

Tyyppi joka taas luivii meidän muiden kustannuksella saa palkkaa toisestakin paikasta... sukulaissuhteella on nimetty johonkin kun joku pitää olla nimetty....huoltoesimies tms...
        Ja tietää tasan mistä narusta milloinkin vetää...osaa työehtosopparit ja muut ulkoa...

Ei nämä nykyiset systeemit turvaa tavallista shkeraa työntekijää, vaan huijareita ja nilkkejä.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mä törmään töissäni vaan siihen, että mitään ri voida oikein tehdä hyvin, jos 3/4 yrittää ja 1/2 tekee...

Lisöksi kollektiivisen palautteen takia jokainen työntekijä katsoo vierustoveriaan epäuskoisesti...

Mun nuorempi työkamu tekee hyvin töitä... mutta ottaa noi kollektiiviset palautteet itseensä. Eilen just...tai tänäänkin rymyttiin sen kanssa... pitää tosi ahdistavana tilannetta. Kotona 4 muksua...

Tyyppi joka taas luivii meidän muiden kustannuksella saa palkkaa toisestakin paikasta... sukulaissuhteella on nimetty johonkin kun joku pitää olla nimetty....huoltoesimies tms...
        Ja tietää tasan mistä narusta milloinkin vetää...osaa työehtosopparit ja muut ulkoa...

Ei nämä nykyiset systeemit turvaa tavallista shkeraa työntekijää, vaan huijareita ja nilkkejä.

"Ei nämä nykyiset systeemit turvaa tavallista shkeraa työntekijää, vaan huijareita ja nilkkejä."

Kirjoitit että tyyppi saa sluibailla siellä suhteillaan. Eli täysin työnantajan syy. Ei taaskaan vihervassarin.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei nämä nykyiset systeemit turvaa tavallista shkeraa työntekijää, vaan huijareita ja nilkkejä."

Kirjoitit että tyyppi saa sluibailla siellä suhteillaan. Eli täysin työnantajan syy. Ei taaskaan vihervassarin.

xLiner

Eiku hetkinen.. se on siis muuallakin töissä ja siellä suhteillaan? Miten tämä toinen työ liittyy teidän töihin? Jos se vaikuttaa jaksamiseen ja teidän firman töiden tekoon, puutu. Jollei mitään tapahdu, hyväksy tilanne tai lähde.

Mullakin on kokemusta tuollaisista. Pomon sukulaisia tai lapsia, niin ne saavat elää työpaikalla kuin murkkuikäiset kotonaan. Ainoa järkevä teko on silloin lähteä itse parempaan paikkaan.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Eiku hetkinen.. se on siis muuallakin töissä ja siellä suhteillaan? Miten tämä toinen työ liittyy teidän töihin? Jos se vaikuttaa jaksamiseen ja teidän firman töiden tekoon, puutu. Jollei mitään tapahdu, hyväksy tilanne tai lähde.

Mullakin on kokemusta tuollaisista. Pomon sukulaisia tai lapsia, niin ne saavat elää työpaikalla kuin murkkuikäiset kotonaan. Ainoa järkevä teko on silloin lähteä itse parempaan paikkaan.

xLiner

Ei mulle tää työ ole ahistava. Ymmärrät väärin.

Minut pyydetään Hesaan istumaan hienoihin pöytiin ja pomot syö kädestä...(provoilua)

Ay-pomot haluaa minunkaltaiset liiderit taakseen (ne sun mieliset) kyykyttämään työnantajaa saamaan parempaa (muka) niille heikommille (vrt mun työkamu, nuori ja 4 lasta)

Mutta ei noita uurastajia (se 4 muksun iskä mm) pysty ajattelemaan mitään, vaan he koettaa selvitä ja heitä ahdistaa työtaistelut ja lakot yms. Ei sinua kapsettomans tai minua tässä tilsnteessa ahdista mikään lopulta... meidän on hyvä olla...

Mutta mä oon ollut pienten lasten isä ja oon elänyt sitä "arkihelvettiä". Ja mun sitä tilaa on käytetty sumeilematta hyväksi...olemalla kollektiivin osa...ja voittaja en ole IKINÄ ollut minä...vaan AY liike..ja ne, jotka on hankkineet sieltä isomman kakun itselleen.

Kertaakaan ei ole kukaan ay-tyyppi tullut jeesaamaan palkoissa tms. Luottamusmiehet lukee vaan omia etujaan kirjasta. Vanhoja helevetin laiskoja ukkoja, jotka vain miettii mitä tekevät eläkkeellä. V.tut niitä kiinnosta muiden ongelmat...

Ihmisestä tulee ahne, kun se saa valtaa, oli vasemmalla tai oikealla...kyllä se vaan niin kuule Linukka on...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ei mulle tää työ ole ahistava. Ymmärrät väärin.

Minut pyydetään Hesaan istumaan hienoihin pöytiin ja pomot syö kädestä...(provoilua)

Ay-pomot haluaa minunkaltaiset liiderit taakseen (ne sun mieliset) kyykyttämään työnantajaa saamaan parempaa (muka) niille heikommille (vrt mun työkamu, nuori ja 4 lasta)

Mutta ei noita uurastajia (se 4 muksun iskä mm) pysty ajattelemaan mitään, vaan he koettaa selvitä ja heitä ahdistaa työtaistelut ja lakot yms. Ei sinua kapsettomans tai minua tässä tilsnteessa ahdista mikään lopulta... meidän on hyvä olla...

Mutta mä oon ollut pienten lasten isä ja oon elänyt sitä "arkihelvettiä". Ja mun sitä tilaa on käytetty sumeilematta hyväksi...olemalla kollektiivin osa...ja voittaja en ole IKINÄ ollut minä...vaan AY liike..ja ne, jotka on hankkineet sieltä isomman kakun itselleen.

Kertaakaan ei ole kukaan ay-tyyppi tullut jeesaamaan palkoissa tms. Luottamusmiehet lukee vaan omia etujaan kirjasta. Vanhoja helevetin laiskoja ukkoja, jotka vain miettii mitä tekevät eläkkeellä. V.tut niitä kiinnosta muiden ongelmat...

Ihmisestä tulee ahne, kun se saa valtaa, oli vasemmalla tai oikealla...kyllä se vaan niin kuule Linukka on...

Hei, sinä et oikeasti tiedä mun elämästäni mitään. Olen aika tarkka yksityisyydestäni, ennen kaikkea läheisteni yksityisyydestä.

Ay-liike on neuvotellut ne minimipalkat minkä ainakin saat. Lomat, ylityökorvaukset, lepotauot työpäivän aikana, viikkolevot. Sua ei potkita heti juopottelun vuoksi pihalle, vaan ohjataan hoitoon (mikäli et töissä ole humalassa). Sulla on oikeus työterveyshuoltoon. Kellut toisten kovalla työllä tekemillä eduilla ja luulet ansainneesi sen omalla erinomaisuudellasi.

Sulla lähtee nyt mopo käsistä ja ihan väärään suuntaan.

Se neljän lapsen isä saa ottaa vastuun omista tunteistaan. Ja olla elämättä yli varojensa.

Teillä on typerä työnantaja, jos siellä ei hommat toimi (siitä valitit). Nyt yrität keksiä jotain millä saisit syyt ja viat työntekijöiden puolustajille.

Olet todella itsekäs ja itsekeskeinen.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Hei, sinä et oikeasti tiedä mun elämästäni mitään. Olen aika tarkka yksityisyydestäni, ennen kaikkea läheisteni yksityisyydestä.

Ay-liike on neuvotellut ne minimipalkat minkä ainakin saat. Lomat, ylityökorvaukset, lepotauot työpäivän aikana, viikkolevot. Sua ei potkita heti juopottelun vuoksi pihalle, vaan ohjataan hoitoon (mikäli et töissä ole humalassa). Sulla on oikeus työterveyshuoltoon. Kellut toisten kovalla työllä tekemillä eduilla ja luulet ansainneesi sen omalla erinomaisuudellasi.

Se neljän lapsen isä saa ottaa vastuun omista tunteistaan. Ja olla elämättä yli varojensa.

Teillä on typerä työnantaja, jos siellä ei hommat toimi (siitä valitit). Nyt yrität keksiä jotain millä saisit syyt ja viat työntekijöiden puolustajille.

xLiner

Höhöö... joko kaivoit poteron pihalle? 😆

En minä sinusta ole sanonutkaan tietäväni kaikkea, mutta sinulla ei ole itsekertomasi perusteella pa.kaakaan ymmärrystä (kun ei ole kokemusta) mitä on olla perheellinen tässä maailmassa. Olet saanut nyt Av;een tueksi, jota itsekin dissaat siitä, että sluibaa vastuistaan ja kaikesta öljyhieronta-fiksaatioillaan. 😄

Joo, voi sitä olla, että nautin aikaisempien työtaisteluiden ja muiden hedelmistä...olenkos kuitenkaan missään vaiheessa sanonut, että ne olisi olleet turhia? En. Mutta nyt ne tavat ei enää toimi...

Minusta taas sinä ja tuo yks v.tun runkku ootte itsekkäitä... ette todellakaan mieti kuin vaan omaa p.rsettänne.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Sinäkin saat sen eläkkeesi... pääset mummoliiteriin vetämään porkkanakeittoa vaipat housuissa Av seniilinä öljyhierontaa yhä tarjoten, vaikka et ole oman lapsen niskap.skoja kertaakaan putsannut...

Kun eilen js tänään kävin katsoo tuon työkamun arkihelvettiä, sitä mitä se elää 24/7... niin muistui mieleen se oma aika tuolloin...

Ei siinä kuule tälläisiin pohdintoihin ollut aikaa...se on SELVIÄMISTÄ...

Av karkas jonnekin Kiinaan ja sä et ole fiksumpana sellaiseen vaan lähtenyt, mutta ette te voi puhua noiden arjen sanjareitten puolesta yhtään mitään. Olette ulkopuolisia... -fakta-

• Disseisback kirjoitti:

Sinäkin saat sen eläkkeesi... pääset mummoliiteriin vetämään porkkanakeittoa vaipat housuissa Av seniilinä öljyhierontaa yhä tarjoten, vaikka et ole oman lapsen niskap.skoja kertaakaan putsannut...

Kun eilen js tänään kävin katsoo tuon työkamun arkihelvettiä, sitä mitä se elää 24/7... niin muistui mieleen se oma aika tuolloin...

Av karkas jonnekin Kiinaan ja sä et ole fiksumpana sellaiseen vaan lähtenyt, mutta ette te voi puhua noiden arjen sanjareitten puolesta yhtään mitään. Olette ulkopuolisia... -fakta-

Ai että... kunnon pslstailua pitkästä aikaa..😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Turha härkkiä. En paljasta muuta kuin että ole totaalisen väärässä mun elämästäni. Olen joskus maininnut, että saatan olla vaikka 20 tenavan isoäiti. Ne jutut eivät vaan kuulu palstalle.

Onhan se nyt perusteltua kaataa koko ay-systeemi yhden onnettoman tollon vuoksi joka on tehnyt liikaa muksuja. Saa sekin sitten heti kenkää kun ei kotitöiltään jaksa töitä tehdä eikä pää kestä työpaineita 😁 Tai odotas, saatte tehdä 5€/h tai olette ilman minkäänlaisia tuloja. Nykyhallitus raippaa!

Tietysti joku voisi sille tollolle opettaa arjen hallintaa...

On se kumma, miten naiset ovat kautta aikojen selvinneet lastensa hoidosta, opiskeluista, töiden tekemisestä ja vanhusten hoidosta. Ja sitten vielä joniun miesvauvan paapomisesta...

xLiner

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ai että... kunnon pslstailua pitkästä aikaa..😄

😁✌️

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Turha härkkiä. En paljasta muuta kuin että ole totaalisen väärässä mun elämästäni. Olen joskus maininnut, että saatan olla vaikka 20 tenavan isoäiti. Ne jutut eivät vaan kuulu palstalle.

Onhan se nyt perusteltua kaataa koko ay-systeemi yhden onnettoman tollon vuoksi joka on tehnyt liikaa muksuja. Saa sekin sitten heti kenkää kun ei kotitöiltään jaksa töitä tehdä eikä pää kestä työpaineita 😁 Tai odotas, saatte tehdä 5€/h tai olette ilman minkäänlaisia tuloja. Nykyhallitus raippaa!

Tietysti joku voisi sille tollolle opettaa arjen hallintaa...

On se kumma, miten naiset ovat kautta aikojen selvinneet lastensa hoidosta, opiskeluista, töiden tekemisestä ja vanhusten hoidosta. Ja sitten vielä joniun miesvauvan paapomisesta...

xLiner

Ihanaa, kun ainakaan sinä isikullan pikkunuppeli et karannut piiloon, kun aletaan puhua aikuisten kesken. 😄

Se, että olisit nyt vaikka 100;n sinappikoneen tulostaja nyt, on ajat erilaiset kun sinä niitä olisit tuupannut maailmaan... se ois jotain 1990-2010...

Sinä sait silloin kahdella ehjällä kädellä ja jalalla lainaa taloon, autoon..mihin vaan ja "JäykkäPaavo" veti kokkareita turpaan itsevaltiaissa. Syötti heinää kepulaisille....

Nyt vaan nuo "Paavon villitpäivät" on ohi ja ei tule samaa, vaikka sinne otetaan "viisikko" naisia ohjaamaan.

Tyhjästä ei nyhjäistä...

• Anonyymi kirjoitti:

😁✌️

xLiner

Eiku... ✌️😁✌️

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ihanaa, kun ainakaan sinä isikullan pikkunuppeli et karannut piiloon, kun aletaan puhua aikuisten kesken. 😄

Se, että olisit nyt vaikka 100;n sinappikoneen tulostaja nyt, on ajat erilaiset kun sinä niitä olisit tuupannut maailmaan... se ois jotain 1990-2010...

Sinä sait silloin kahdella ehjällä kädellä ja jalalla lainaa taloon, autoon..mihin vaan ja "JäykkäPaavo" veti kokkareita turpaan itsevaltiaissa. Syötti heinää kepulaisille....

Nyt vaan nuo "Paavon villitpäivät" on ohi ja ei tule samaa, vaikka sinne otetaan "viisikko" naisia ohjaamaan.

Tyhjästä ei nyhjäistä...

I'll be back...

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

I'll be back...

xLiner

Tulet olemaan selkä? 🤔🤣

• Anonyymi

Disse elää vielä jollain kultaisella 60-luvulla?

"Mitä iloa työajan lyhentämisessä on, jos työvoiman palkkaus on näin vaikeaa ja sitovaa kuin nyt?"

Suomessa on yleisenä käytäntönä ottaa työntekijä töihin koe-aikaan sidottuna ilman irtisanomisaikaa, tuon jälkeen voidaan työsuhdetta jatkaa määrä-aikaisina sopimuksilla, joiden kesto voi olla vaikka 3-6 kuukautta. Tässäkään ei ole ongelmia työsuhteen katkaisuun jos tarvetta siihen nähtäisiin.

Mistä velvoitteesta Disse nyt tuossa kirjoitti? Siitäkö miten hänen itsensä suhteen vanhana työntekijänä sovellettaisiin, tuskin se kuitenkaan uusien työntekijöiden palkkausta estäisi. Päinvastoin, itse laittaisin Dissen opettamaan uusia ja irtisanoisin hänet heti kun se olisi mahdollista:)

AV

• Anonyymi

"Päinvastoin, itse laittaisin Dissen opettamaan uusia ja irtisanoisin hänet heti kun se olisi mahdollista:)"

Aivan. Tämähän on nyt mahdollista ja näin toki toimitaankin. Jos halutaan varmistaa irtisanomisen oikeutus, voidaan näitä uusia käyttää jossain pikaisessa pilipalikoulutuksessa ja siirtää Disse vaikka esimieheksi - sitten muutosneuvottelut, joissa karsitaan turha esimies pois.

Dissehän ei kuulu edes liittoon, joten helppo homma ✌️

xLiner

• Ehkö sä munaton voi vastata mulle suoraan, että nään minulle kohdistetut viestit vellikellossa? 😡

Tuo että työnsntaja sidotaan nykyään työntekijän pitämiseen talossa, oliko töitä tai ei, on älytöntä. Sinunkin kaltaiset vassarit ajattelee aina, että työnantajat, firmat kuokkii malmia aina ja maksimit...että he hyötyvät vain aina...

Mutta ei se niin mene...

Mietitään esimerkki... kahvila/ravintola.
        Rahavirta koostuu ruuasta/palvelusta. Tuotto= raaka-aineet, työntekijäkulut-vuokrat-verot-eläkemaksut ja ties mitä muuta...

Mutta ei siinä kaikki...tuon työntekijän täytyy miinuksensa eteen tuottaa hyvää tuotetta ja palvelua, että työpaikka on turvattu hänelle....jos hän ei siihen kykene...halua, tai pysty.. niin mistä se hänet palkannut yrittäjä sen taikoo?

Teistä vassareista sen vaan pitäis tulla jostain...yrittäjän, firman tms toimesta...eikä teidän tarvitse (hyvän asian puolella kun olette) tarvitse sitä perustella ikinä millään...

• Disseisback kirjoitti:

Ehkö sä munaton voi vastata mulle suoraan, että nään minulle kohdistetut viestit vellikellossa? 😡

Tuo että työnsntaja sidotaan nykyään työntekijän pitämiseen talossa, oliko töitä tai ei, on älytöntä. Sinunkin kaltaiset vassarit ajattelee aina, että työnantajat, firmat kuokkii malmia aina ja maksimit...että he hyötyvät vain aina...

Mutta ei se niin mene...

Rahavirta koostuu ruuasta/palvelusta. Tuotto= raaka-aineet, työntekijäkulut-vuokrat-verot-eläkemaksut ja ties mitä muuta...

Mutta ei siinä kaikki...tuon työntekijän täytyy miinuksensa eteen tuottaa hyvää tuotetta ja palvelua, että työpaikka on turvattu hänelle....jos hän ei siihen kykene...halua, tai pysty.. niin mistä se hänet palkannut yrittäjä sen taikoo?

Teistä vassareista sen vaan pitäis tulla jostain...yrittäjän, firman tms toimesta...eikä teidän tarvitse (hyvän asian puolella kun olette) tarvitse sitä perustella ikinä millään...

No mihinkäs se öljyhieronta hihhuli hävis?

Elä nyt saakeli ainakaan sano, että olit käyttämässä tytärtä ulkojäillä...🤣

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mihinkäs se öljyhieronta hihhuli hävis?

Elä nyt saakeli ainakaan sano, että olit käyttämässä tytärtä ulkojäillä...🤣

😂...

Multa on mennyt noi öljyhieronnat ohi, mutta arvaan että se on esitelty jonain timanttisena luksus kikkana pimperolle pääsyyn? Ja odotettu mitalia ja pokaalia ja palvomista?

xLiner

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ehkö sä munaton voi vastata mulle suoraan, että nään minulle kohdistetut viestit vellikellossa? 😡

Mutta ei se niin mene...

Katso vaan itse housuihisi, voisit joutua etsimään pitkään sen sokeripalan kanssa:)

AV

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mutta ei se niin mene...

Ei se ainakaan meidän yritystä velvoita mihinkään, muuhun kuin analysoimaan ne hyvät työntekijät 3 kuukauden aikana jolloin voi irtisanoa jo vaikka heti jos siltä tuntuu.
        Sinulla on ongelma, olet itse helvetin saamaton tyyppi...sekä töissä että...toivottavasti et sen ulkopuolella. Koska sinun tehtävänäsi on katsoa kuka on sopiva ja soveltuva mutta itket kuin munaton nainen ympäristölle. Ja sinulleko maksetaan 75 000 euroa vuodessa palkkaa?
        Mistä syystä, oman edun tavoittelustako?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂...

Multa on mennyt noi öljyhieronnat ohi, mutta arvaan että se on esitelty jonain timanttisena luksus kikkana pimperolle pääsyyn? Ja odotettu mitalia ja pokaalia ja palvomista?

xLiner

Disse elää menneisyydessä, niin palstalla kuin myös tosielämässä.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mutta ei se niin mene...

"Mutta ei siinä kaikki...tuon työntekijän täytyy miinuksensa eteen tuottaa hyvää tuotetta ja palvelua, että työpaikka on turvattu hänelle....jos hän ei siihen kykene...halua, tai pysty.. niin mistä se hänet palkannut yrittäjä sen taikoo?"

Disse on keksinyt yrityksensä kaikki tuotteet, yrityksen R&D on joutosakkia.
        Helvetti mikä kuona mieheksi:)

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mutta ei se niin mene...

"Mutta ei siinä kaikki...tuon työntekijän täytyy miinuksensa eteen tuottaa hyvää tuotetta ja palvelua, että työpaikka on turvattu hänelle....jos hän ei siihen kykene...halua, tai pysty.. niin mistä se hänet palkannut yrittäjä sen taikoo?"

Onko yrittäjä huomioinut kahvilan sijainnin? Markkinoinut oikein? Ennakoinut asiakasmäärän oikein? Yms..

Kahvilatyöntekijä vain myy ja laittaa tarpeet esille. Jos on vain kuivaa känttyä, ei se myyjä asialle mitään voi.

Jos myyjä ei opi tai sovellu, sen voi laittaa kortistoon. Ja työnantaja on ammattitaidoton, jollei osaa ikinä palkata osaavaa porukkaa.

Taas oli vika työnantajassa, ei vihervassarissa!

Hähää.. 😜

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko yrittäjä huomioinut kahvilan sijainnin? Markkinoinut oikein? Ennakoinut asiakasmäärän oikein? Yms..

Kahvilatyöntekijä vain myy ja laittaa tarpeet esille. Jos on vain kuivaa känttyä, ei se myyjä asialle mitään voi.

Jos myyjä ei opi tai sovellu, sen voi laittaa kortistoon. Ja työnantaja on ammattitaidoton, jollei osaa ikinä palkata osaavaa porukkaa.

Hähää.. 😜

xLiner

Disse ei ymmärrä selvästi markkinataloutta, luottaa yhä puuvillapeltoihin ja orjatyövoimaan:) Helvetin itsekäs ihminen, ei ihme ettei naista rinnalleen saa vaikka haluaisi. Selittää itselleen miten on itse päättänyt ettei halua, mutta kuka tuollaisen ajatuksen omaavaa oikeasti haluaisi? Pitää AINA toisia ihmisiä pahana jos asiat eivät mene kuten hän ITSE haluaisi. Pilvissä eläen ja itseään nostaen voi elää tyytyväisenä hetken jos toisenkin, on narsismia havaittavissa. Pyh, en palkkaisi tuollaisia, yrityksen yhteishenki huononisi ja myös tulos sen mukana.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

😂...

xLiner

No et oo voinut ohittaa.... oot vaan sulkenut ne liian likaisina mielestäs. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Katso vaan itse housuihisi, voisit joutua etsimään pitkään sen sokeripalan kanssa:)

AV

Pikkuisen lirauttaa, niin kosteuden perysteella kyllä löytää. 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se ainakaan meidän yritystä velvoita mihinkään, muuhun kuin analysoimaan ne hyvät työntekijät 3 kuukauden aikana jolloin voi irtisanoa jo vaikka heti jos siltä tuntuu.
        Sinulla on ongelma, olet itse helvetin saamaton tyyppi...sekä töissä että...toivottavasti et sen ulkopuolella. Koska sinun tehtävänäsi on katsoa kuka on sopiva ja soveltuva mutta itket kuin munaton nainen ympäristölle. Ja sinulleko maksetaan 75 000 euroa vuodessa palkkaa?
        Mistä syystä, oman edun tavoittelustako?

AV

Voi viineri että sä osaat olla huono numeroissa(kin)...

Ei hyvää työtä tekevää ja tuottavaa viskota pihalle... pihslle jää ne, jotka pitävät tärkeämpänä palkkaansa, kuin mitä sen eteen pitäisi tehdä...

Minäkin olen ollut nuori, epävarma itsestäni ja kokematon...ja tukeuduin Ay-mulkkuihin.... ne lypsi minulta palkasta paljon, enkä ikinä saanut mitään...ei sain mä kalenterin ehkä 4-5 vuotta, sit ois pitänyt tilata se itse...monta sataa/kk eikä mitään.

95% liittoihin maksavista ei saa mitään siitä mitä maksavat sinne... sekin 4 % mikä saa ansionsidoinnasta, saisi saman YTK;sta...

Siinä sulle ynnäilemistä, hönö. 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Disse on keksinyt yrityksensä kaikki tuotteet, yrityksen R&D on joutosakkia.
        Helvetti mikä kuona mieheksi:)

Ei mulla ole yritystä... mitä oot vetänyt? 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Voi viineri että sä osaat olla huono numeroissa(kin)...

Ei hyvää työtä tekevää ja tuottavaa viskota pihalle... pihslle jää ne, jotka pitävät tärkeämpänä palkkaansa, kuin mitä sen eteen pitäisi tehdä...

Minäkin olen ollut nuori, epävarma itsestäni ja kokematon...ja tukeuduin Ay-mulkkuihin.... ne lypsi minulta palkasta paljon, enkä ikinä saanut mitään...ei sain mä kalenterin ehkä 4-5 vuotta, sit ois pitänyt tilata se itse...monta sataa/kk eikä mitään.

95% liittoihin maksavista ei saa mitään siitä mitä maksavat sinne... sekin 4 % mikä saa ansionsidoinnasta, saisi saman YTK;sta...

Siinä sulle ynnäilemistä, hönö. 😄

Ei se raha mitä työttömyyden sattuessa ole tärkeintä, vaan se mitkä olisivat työn tekemisen ehdot.
        Jotkut haluavat olla vapaamatkustajia, kuten Disse.

• Anonyymi kirjoitti:

Hähää.. 😜

xLiner

No sinä näetkin tällähetkellä hyvin miten toi menee...

Ei kannata laittaa yrityksiä pystyyn missään, ei pslkata ketään ja konkursseja tulee ja tulee...

Siinäpähän vihervassarit saa rauhassa imee peukaloo, kun ei ole töitä kohta missään. 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se raha mitä työttömyyden sattuessa ole tärkeintä, vaan se mitkä olisivat työn tekemisen ehdot.
        Jotkut haluavat olla vapaamatkustajia, kuten Disse.

V.ttu mitä pa.kaa... sano tuo työttömäksi jääneelle. 🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

V.ttu mitä pa.kaa... sano tuo työttömäksi jääneelle. 🙄

Suomessa on Euroopan 16 huonoin palkkakehitys 15-vuoteen.
        Työn tuottavuus on heikko, eikä se johdu palkoista vaan jostain muusta.
        Tulisiko vanhojen työntekijöiden tehdä itsensä tarpeettomiksi ja antaa mahdollisuus puolta halvemmille työntekijöille? Palstalla tuntuu olevan ainakin yksi palkoillaan kehuva, joka selkeästi on omalle yritykselleen menestymisen esteenä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tulisiko vanhojen työntekijöiden tehdä itsensä tarpeettomiksi ja antaa mahdollisuus puolta halvemmille työntekijöille? Palstalla tuntuu olevan ainakin yksi palkoillaan kehuva, joka selkeästi on omalle yritykselleen menestymisen esteenä.

Ei Suomessa kannata tienata... mitä enempi tienaat, sen enempi sinulta otetaan pois.

Eikä se ole firman tai työntekijän syy, vaan systeemin.

Tuo joku kehuva sitten tietää mitä merkkaa firmalle...jos se ois turhake, niin eikös se sinunkin mielestä ole helppo heivata hiuksista v.ttuun? 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se tämä iso D, joka on tunnustanut ettei töissään mitään muuta tee kuin kirjoittelee suomi24-palstalle? Haukkui vielä esimiestään, ja julkisesti tehtynä se olisi jo irtisanomisen peruste. Selkeästi työpaikkansa johtohahmo, negatiivisessa merkityksessä.

• Anonyymi

Suomessa nyt käytännössä oleva laki ei estä sopimasta lyhyempää työaikaa.

Työnantajan ja työntekijän on tehtävä 1 momentissa tarkoitetusta osa-aikatyöstä määräaikainen enintään 26 viikkoa kerrallaan voimassa oleva sopimus, josta käy ilmi ainakin vuorokautisen ja viikoittaisen työajan pituus.

• Anonyymi

Moni työnantaja on siirtynyt 37,5 tunnin työviikkoon. Ei tarvitse maksaa pekkasia.

Kun teettää osa-aikatöitä, lomarahoja kertyy vähemmän ja poissaoloja on helpompi paikata (reservi).

Työajan lyhentämisen kanssa on kai kyse siitä, ettei nykyiset saavutetut edut poistuisi. Palkkakin pysyisi samana.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni työnantaja on siirtynyt 37,5 tunnin työviikkoon. Ei tarvitse maksaa pekkasia.

Kun teettää osa-aikatöitä, lomarahoja kertyy vähemmän ja poissaoloja on helpompi paikata (reservi).

Työajan lyhentämisen kanssa on kai kyse siitä, ettei nykyiset saavutetut edut poistuisi. Palkkakin pysyisi samana.

xLiner

Suomessa on jo satojatuhansia työntekijöitä jotka tekevät töitä 27.5 tuntia viikossa ja saavat elääkseen kompensaatiota KELA: lta elinkustannusten maksamiseen.
        Tuo tuskin on se yleinen tavoite työmarkkinoilla, suuret toimijat jo näin tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on jo satojatuhansia työntekijöitä jotka tekevät töitä 27.5 tuntia viikossa ja saavat elääkseen kompensaatiota KELA: lta elinkustannusten maksamiseen.
        Tuo tuskin on se yleinen tavoite työmarkkinoilla, suuret toimijat jo näin tekevät.

No tuokin 🤬... Ainakin kaupanalalla ja siivoustöissä on paljon osa-aikaisia. Tuleeko muita mieleen?

xLiner

• Anonyymi

No tässä keskustelussa on tullut ilmi jo monta työajan lyhennysmallia.
      Aloittaja nyt kai kuitenkin tarkoitti 20 tunnin viikkotyöaikaa 37,5 tunnin palkalla!

Dissen käyttö irtisamismallina ei ole kohteliasta.

Kyllä täällä on meitä muitakin, jotka käyvät vakituisessa työssä.

Mies 65

• Anonyymi

Aloittaja ei taida elää ehdotuksineen kuin fiktiossa?
        Miksi näin?

Perustelu.

Nyt palkkaneuvottelukierroksilla on jo ilmoitettu työnseisauksista monella eri alalla ja sektorilla. Kysymys on lähes 10 % palkankorotusvaatimuksesta jaettuna muutamalle vuodelle.

Tuo 20 tunnin työviikko samalla palkalla taitaisi korottaa palkkauskuluja jo 40-50 %.

Miksi työnantajat eivät suostu 3-4 % vuosittaisiin korotuksiin seuraavan 3 vuoden ajalle, jos pidettäisiin mahdollisena 40-50 % palkkauskustannusten nousu lyhennettyyn työaikaan peilaten? Utopia ei elätä.

• Anonyymi

Vai 30 h/vk? Kuusi tuntia päivässä?

Dissellä on lupa veetuilla mulle ja mä olen ottanut luvan veetuilla sille. Vttuilu on välittämistä 😁

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja ei taida elää ehdotuksineen kuin fiktiossa?
        Miksi näin?

Perustelu.

Nyt palkkaneuvottelukierroksilla on jo ilmoitettu työnseisauksista monella eri alalla ja sektorilla. Kysymys on lähes 10 % palkankorotusvaatimuksesta jaettuna muutamalle vuodelle.

Tuo 20 tunnin työviikko samalla palkalla taitaisi korottaa palkkauskuluja jo 40-50 %.

Miksi työnantajat eivät suostu 3-4 % vuosittaisiin korotuksiin seuraavan 3 vuoden ajalle, jos pidettäisiin mahdollisena 40-50 % palkkauskustannusten nousu lyhennettyyn työaikaan peilaten? Utopia ei elätä.

Onhan tuota kokeiltu. Ja hyvin toimi, työt tuli tehdyksi siinä kuin 8 tunnin päivinäkin. Idea on lisätä vapaa-aikaa, ja itsestä ja työkyvystä huolehtimista.

Etenkin ruumiillista työtä tekevillä tosi monella loppuu virta puolen päivän jälkeen (tietokoneella istuvilta katoaa keskittymiskyky). Kunto ei ole hyvä, on vaivoja ja sairauksia. Lyhyemmän päivän jaksavat hekin tehdä samalla tahdilla. Ja saavat lisäaikaa palautumiseen.

Ei tuo välttämättä huono ehdotus ole. Joihinkin töihin sopii, ei kaikkiin.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuota kokeiltu. Ja hyvin toimi, työt tuli tehdyksi siinä kuin 8 tunnin päivinäkin. Idea on lisätä vapaa-aikaa, ja itsestä ja työkyvystä huolehtimista.

Etenkin ruumiillista työtä tekevillä tosi monella loppuu virta puolen päivän jälkeen (tietokoneella istuvilta katoaa keskittymiskyky). Kunto ei ole hyvä, on vaivoja ja sairauksia. Lyhyemmän päivän jaksavat hekin tehdä samalla tahdilla. Ja saavat lisäaikaa palautumiseen.

Ei tuo välttämättä huono ehdotus ole. Joihinkin töihin sopii, ei kaikkiin.

xLiner

Suurimpaan osaan työtehtävistä se ei soveltuisi.
        Junat kulkisivat samaa nopeutta siinä missä taksitkin.
        Teollisuudessa sellua tuotettaisiin aivan saman verran mitä aikaisemminkin.

• Anonyymi

Marin voisi nyt kertoa minkä ongelman hän Suomessa nyt näkisi?
      Laillisesti kaikki voidaan jo toteuttaa, riittääkö KELA: n rahat:)

• Anonyymi

Olen kuunnellut jaskaa riittävästi.

• Anonyymi

Perusteltua olisi jakaa se työ, mikä on tehtävissä ja mitä lakikin edellyttään suhteessa työajan järkevällä käytöllä, jakamisella.
      Olisiko psyykkisistä sairauksista vältytty tässä määrin, on aherrusta olisi riittänyt vähemmän ja siitä saisi palkan, millä pystyy elämään. Kyllä ihmisiä sairastuu jatkuvaan stressiin. Palavat loppuun. Kaikki eivät ole vahvoja.
      Vilma
      Juu. On tästä aiemminkin puhuttu. Ei mikään innovaatio. Mutta asia saa painoarvoa, kun sitä painottaa myös joku huomattavampi henkilö.

• Anonyymi

Ja mitäs se auttas vuosi korkeintaan ja taas olisit vinkumassa lyhyempää työaikaa ja mitenkäs siinä olis työnantajan etu otettu huomioon saman palkan haluisit kuitee mutta vähemmällä työllä yhtälönä pitäs toimia niin jos on lyhyempi tyaika ni pitäs tehdä enemmän töitä jos palkkansa haluaa samana pitää etkö vielä nykyisellä työajallasi joudu jo tarpeeksi töitä tekemään

• Anonyymi

Minusta tuntuu, että osa-aikaisilla teetetään tänään urakkaluontoisesti töitä.
        Vilma
        Työnteko perustuu sopimukseen, tiedätkös.

• Anonyymi

Ngy nmw ia Kizidwwe, Luzww Mowninfdawaaw, erwcxwruloa yökwwehooni, on LUZ Rhw -Naxunysa,

seinka are free

• Anonyymi

jo0s joku juha mietokin hiihtämään jsa dsucoins on hssrukks js lusikka oisesssa kädessä...

• Mä en tiedä koska Marini on syntynyt. Mutta ainakin opettajaopistolla ennustettiin työajan lyhenemistä jo 80 luvulla. Ihan hyvin olivat perustelleet, koneistuminen vähensi työtä. Tosin se jäljelle jäävä on sitten kiireisempää. Mä voisin ihan hyvin tehdä vaikkavuoden verran nelipäiväistä, tai jos saan kämpän myytyä, vaikka nää vajaat 15 vuotta mikä mulla jäljellä.

• Anonyymi

didde on monologi eli monoton hiihtäjä tasi sdsuc vsrton eerkki-öiremeli..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      386
      1485
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      65
      971
    3. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      925
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      91
      923
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      72
      897
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      629
    9. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      614
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      113
      607
    Aihe