Eilen laitoin kännissä erään paikkakuntalaisen demarin facebook-päivitykseen kommentin...
Hän kritisoi jonkun persun tai kokkareen jotain kirjoitusta...mielipidettä tms.
Sisältö oli tyyliin tämä:
"Nykyinen hallitus litistää työtekijää....liibalaaba
Ei saa lakkoilla, kun se on kielletty...jargon, jargon...
Ja sitten vielä samaa liirumlaarumia, mistä vois muutamalla perusteluiden kysymisellä jo puottaa pohjan pois.... ei jäis mitään asiatyyppistä perustelua mihinkään...mutta
Suurin osa kansasta on töihinsä ja ksikkeen tähän afkip.skaan ryytynyttä. No lähteekö sellaiset tarkistelee, onko tuon tyypin kirjoituksissa asiapohjaa? No ei....rikä tuon tyypin tarvitse edes niitä oikoa...ja vaikka oikoiskin...niin ihmisille jo jää joku fiilis päälle.
Persujen maahanmuuttokriittistä ulostuloa kritisoitiin populistiseksi viestinnäksi... miten tämän demarin populistists viestintää pitäisi sen peremmin hyväksyä tai että se olisi vähemmän väärää tms?
Muuten Timppa...ootko sä porvareiden asialla kun teet vassareista idiootteja tuolla ainaisella mölinällä? 😁
Politiikkaosuus..
22
217
Vastaukset
- Anonyymi
🙈... Jos samanlaista höpöä olet sille kirjoitellut mitä tänne, niin tosi nolo.
Tai mikäs siinä, jollei itse ymmärrä. Voi kuvitella olevansa vaikka kuinka fiksu 😬 Niin kuin Allu aikoinaan, jankuti jankuti..
Taidat olla jo tunnettu juoppo paikkakunnalla?
Mietihän miltä sun lapsistasi tuntuu kun tyhmäilet ympäri kyliä. Mahtaa niitä hävettää.
xLinerMinä en näe demareitten ja persujen populistisissa liirumlaarumeissa mitään eroa... toiset tekee tunteisiin vetoavaa puppugenerointia maahanmuuttoon liittyen, toinen köyhien ja huono-osaisempien kustannuksella...
Tarkoitus on saada puolue ohi muiden ja saada 4 vuotta liksaa enempi.
Sirkustouhuahan tuo on...
Eipä näköjään tule tiedot läpi inboksiin täällä....🤔
- Anonyymi
Jonkunlaista lähdeviitettä tällekin olisi hyvä saada. Tässähän tiedon todenperäisyyden tarkistaminen on nyt sula mahdottomuus ja tilanteen kokonaiskuva ei hahmotu. Voisit osoittaa meille kuinka löit kamalalle demarille luun kurkkuun. Nythän joku voi vaikka kuvitella, että kommenttisi oli tasoa: "öyhö öyhö" kirotusvihreillä höystettynä.
Tietokoneiden, älypuhelinten, yms. laitteiden internetyhteys tulisi kyllä ehkä laittaa alkolukon taakse, ihan promilleissaan höyryävien oman parhaan vuoksi.No ei sen kummemmin tarvitse. Jos haluaa esimakua, niin ottaa vaan jonkun demarin mielipiteen jostain somesta ja tutkailee sen läpi.
- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
No ei sen kummemmin tarvitse. Jos haluaa esimakua, niin ottaa vaan jonkun demarin mielipiteen jostain somesta ja tutkailee sen läpi.
Okei, osoita minulle täältä demari niin katsotaan. Oletko sinä tuollainen mainitsemasi pers kokkare?
Anonyymi kirjoitti:
Okei, osoita minulle täältä demari niin katsotaan. Oletko sinä tuollainen mainitsemasi pers kokkare?
Täältä? Eipä täällä kukaan ole demariksi itseään tunnustanut....
Mutta googlaa joku ja katsele mitä ne kirjoittelee sosiaaliseen mediaan...
Mikä lie kikkare oonkaan, mutta ei minulle ole nykyisessä puoluekoktailissa sopivaa puoluetta. Liberaalipuolue oli, mutta nyt se ei taida olla enää puolue...- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
Täältä? Eipä täällä kukaan ole demariksi itseään tunnustanut....
Mutta googlaa joku ja katsele mitä ne kirjoittelee sosiaaliseen mediaan...
Mikä lie kikkare oonkaan, mutta ei minulle ole nykyisessä puoluekoktailissa sopivaa puoluetta. Liberaalipuolue oli, mutta nyt se ei taida olla enää puolue...Tämä on ainoa sosiaalinen media jota käytän. Sinä varmasti tunnistat kamalan demarin. Näytä missä se on.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on ainoa sosiaalinen media jota käytän. Sinä varmasti tunnistat kamalan demarin. Näytä missä se on.
No en tiedä, mutta onhan Timppa ainakin vasemmalle itsensä määritellyt täällä. Selvitä joutessasi hänen kirjoituksista politiikan saralta jotain asiallista argumentointia.
Minä en löydä mitään muuta kuin persuhomojuntti-huutelua. Jos et ole Timon kanssa samaa mieltä, olet persujunttihomo tai mitä se jankuttaakaan.
- Anonyymi
Poliitikot ovat aatteensa mannekiineja, ihan kuin vaatekaupan ikkunan kumiukot.
Demarian aate on oma napa ja lakkoilu.No tuo lakkoilu kokee inflaation...
Olisi enempi tietoa kansallekin mitä noi edellisetkin lakkoilut aiheutti tappioita valtiolle ja taas että mitä niillä saatiin läpi...
- Anonyymi
Niin, ei aloitukseen kai voi oikein kommentoida järkevästi kun ei tiedä mitä asiaa aloitus syvällisemmin koskisi.
Tyyli jossa heti oikaistaan ja aletaan "alentamaan toisia" ja "ylentämään itseä", se ei toimi.Eipä kai sitä tarvitse aina järkevä ollakkaan...
Mutta pääpointtina tässä on sellainen populismi ja sen käyttäminen politiikassa nykyään.
Tuolla meren takana tavallaan nähtiin, että se jossain vaiheessa lyö itse itseään koipeen. Sitten siellä onkin tuollainen pelle päämiehenä...
Ihmiset kyllästyy sellaiseen väkisin huudatukseen. Trumpille naureskeltiin demokraattien tiedotusvälineissä ja keskityttiin lokaamaan sitä, kun olisi pitänyt miettiä parempia faktoja miten saisi asioita maassa muka paremmiks...
Minä luulen, että Suomessakin vasen puolisko poliittista väkeä ampuu nyt omaan jalkaansa, niin tiedotuksessa, kuin toimissaankin.
- Anonyymi
nut tuli pakkeli eli elli pakkanen, melkein kaikki lumi suli.
6.3 pakkelia -pakkasasteits. - Anonyymi
Miten tämä sunjargonisi ja diipadaapasi sitten eroaa kritisoimastasi kirjoituksesta? Kännissä ja läoäll vain näpyttelit?
Siitä, että mun kirjoitukset täällä ei muuta mitään mihinkään suuntaan, mutta poliitikkaa työkseen tekevän kommentit julkisesti kyllä vaikuttaa.
Voihan se olla, että seuraava pääministeripuolue on Sdp, mutta millä toimilla? Tälläisillä klikkiotsikoilla ja vääristetyillä asiayhteyksillä?
Ihan siinä missä nyt jotkut persuja äänestäneet itkee persujen touhuja, niitä demareitten touhuja tulevat sit seuraavalla hallituskaudella itkemään.
Jotenkin nykyisten puolueiden pitäisi itse lopettaa sellainen populistinen kamppitaktiikka hyvissäajoin. Se ei johda mihinkään hyvään. On se jo nähty.
- AnonyymiUUSI
jskdsrr siis höföfrfrää ksikesnlsisfds niin ryrrpwee lsmddslom moo,å'-
- AnonyymiUUSI
niin siis feinifyföf effä jaksasfo koskssfrsri kuunnwllakkaa jurrujas.
- AnonyymiUUSI
moosekswen 1.kiejwa oikei jouluhaetraurwenas sanasrwa sanaan...
- AnonyymiUUSI
Vittu mikä junttipersun kirjoitus. Huomaa jo tyylistä alhaisen älykkyyden.
- AnonyymiUUSI
Tottakai politiikassakin on eri säännöt eri puolueille 🥱 . Ei jaksa lukea poliittisia päivityksiä eikä oikein muutakaan sosiaalisesta mediasta.
- Sheena Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää mitä ko politikko kirjoitti ja millä sinä ne kuittasit tai olisit kuitannut.Tämä siinäkin mielessä että kohta on kuntavaalit joten ilmeisesti kunnassa on kaikki hyvin jos pitää valtakunnan politiikkaa siihen sotkea.
Noin muuten kun itse olen tuossa demarikuplassa niin kokemuksen perusteella jos joku kirjoittaa että ei saa lakkoilla niin hän ei ehkä ole ihan sisällä työelämän tai työsopimusjärjestelmän kiemuroissa.
Toinen vaihtoehto on että kyseessä on joku äkkiväärä joka elää vastakkainasettelusta mutta onneksi ovat katoavaa kansanperinnettä.
Jos noin muuten ymmärsin oikein niin kritisoit nykypolitiikkaa huomiohakuiseksi ja olen kyllä samaa mieltä. On mennyt turhan klikkiotsikkotasolle. Viimeisin esitys taisi olla tuo sairaalaverkkoäänestys jossa puhuttiin siitä onko sairaalat nyt lakkautettu vai ei ja jos sieltä yöpäivystys loppuu niin onko se enää terveyskeskus.
Arjen kannalta se nyt on sama onko se sairaala vai ei mutta se vaikuttaa onko matka yöpäivystykseen 30 vai 80km.
Eikä politiikka ole ainut sektori. Välillä on otsikkoja joissa kerrotaan miten hankalaa on paikallinen sopiminen. Sitten kun juttelee pääluottojen kanssa niin miltei joka firmassa on käytössä paikallinen sopiminen.
Jottei nyt politiikasta ihan synkkää kuvaa jäisi niin asiat jotka ovat usein lähellä ihmisten arkea tehdään paikallistasolla. Siellä lautakunnissa, hallituksissa tai valtuustoissa harvoin ainakaan meillä edes äänestetään. Yleensä aika helposti löytyy yhteinen sävel puolueiden kesken. Kevään vaaleissakin äänetetään tuttuja ja kavereita sen enempää edes puoluetta miettimättä.En halua tarkkaan sanoa, koska se voidaan yhdistää myös sitten minuun ja haluan olla yhä anonyymi täällä.
Mutta juuri tuo politiikan huomiohakuisuus ja kyseenalaisin konstein. Hallitusksuden alkumetrejä häirittiin kaikenlaisilla kepulikonsteilla lisäksi ja Ylen lautakunnan parlamenttaarinen 8kk työ vedettiin vessasta alas. Tosin Vasemmiston ja vihreiden toiveista. Sdp;een ei tarvinnut päättää, kun nämä kaksi muuta puoluetta veti jo edityksen alas.
Valtakunnan tasolla ei yli puoluerajojen meneviä ratkaisuja juuri nähdä. Sellaisista yhteenhiileen puhaltamisista ei hirveesti tietoakaan. Tärkeintä olisi kampittaa hallituspuolueet keinolla millä hyväänsä, ja luultavasti vauhti vaan kiihtyy, mitä lähemmäksi nennään eduskuntavaaleja.
Tuokin jännä tuo yöpöivystysjuttu. On sama toisaalta mennä 80 km;n päähänkin, kun svun saa heti...ei se sen parempaa ole, jos 5 km päässä avun saa 4 tunnin päästä, jos ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304277Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71608- 831446
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1391296- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971