Perustuslain 9 pykälä on todella selvä ja
Diesel/käyttövoimaveron korotus niin, että se pakottaa ihmiset luopumaan matkailuautoistaan ym. Dieselautoista jotka ovat uudistuksen sisällä, rikkoo oikeutta Perustuslailliseen liikkumavapauteen.
Verouudistus on siksi peruttava. Se tulee johtamaan vakaviin ongelmiin.
Jos sitä ei peruta, pitää järjestää mielenosoitus ja vaadittava oikeutta.
Suomen Eduskunnasta on tullut ongelmallinen laitos siten, että huonoa Hallitusta ei Presidenttikään voi erottaa . On luotu Lainsäädäntö, mikä turvaa roistomaista politiikkaa harjottavien poliitikkojen vakanssit ja mielivaltaiset varainjaot, ilman, että heitä voi erottaa viroistaan tai esim. Poliisi tutkia heidän tekemisiä.
Jäljelle jää vain siis kansallisen voiman näyttäminen ja sillä painostaminen oikeaan suuntaan, tilanteessa missä oikeudenmukaisuuden periaate on järkkynyt.
2026 voimaan tuleva veronkorotus rikkoo Perustuslakia!
10
139
Vastaukset
- Anonyymi
Päätöksiä tulee kännissä ja huumepäissään erikoisia.
- Anonyymi
ei se veron korotus estä sun liikkumisvapautta.saat edelleen liikkua ihan sillä mihin sulla on varaa.
- Anonyymi
Suomessa ei tarvitse koko käyttövoimaveroa enää, koska dieselin hinta on saavuttanut bensiinin hinnan. Käytyövoimavero kuusinkertaistettuna ajaa ihmiset eriarvoiseen asemaan ja suosii varakkaampia Kun me ostettiin matkailuauto 2011 niin ajoneuvon käuttömaksu oli 127 euroa / vuosi. Sitten se nostettiin liki yhdeksään sataan euroon!! Kyllä minä kansalaisena katson niin, että jo tämä korotus tuolloin oli kohtuuton. Nyt matkailuautoihin isketään uudelleen liki kuusinkertaistamalla käyttövoimavero. Minkään muun ajoneuvon käyttäjää ja omistajaa ei valtio rokota ja leikkaa liokkuvuudesta, kuin matkailuauton! Ihan turha vedota että 'varojen mukaan", kun kyse on selkeästi yhden ajoneuvolajin omistajien maalittamisesta.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä muta itse en voi tehdä muuta kuin sen että nostan tämän hallitukselle mutkan kautta ja en takuulla enää tulevanakaan kesänä käytä leirintäalueita. Minun rahoja ei hallitus saa matkailualan yrittäjien veroina se on varma. Menen vaikka Norjaan puskaparkkeihin ja on niitä Suomessakin.
Meillä ainoa auto vanha Fiat Ducato. Kaupassa käymme suurimmaksi osaksi kävellen mutta kaikkea muuta asiaa hoidetaan asuntoautolla joten vaikka ajamme viikoittain ja kuukausittain hyvin vähän on pidettävä auto liikennekäytössä koska viikko pois liiikennekäytöstä ei hyödytä mitään. Kilometrejä tulee vuodessa noin 8000-9000km joten kyllä on suoranaista riistoa tuo vero joka käsittääkseni perustuu päästöihin, se on ainakin yksi kriteeri. Ihmettelen kuinka tällaiset isot pakit, jenkkipakut joissa 6.5l diesel maksavat vain pakettiauton dieselveron. Entäs suuret dieselveneet??
Nuoret elämää dieselautoilla viikonloppuisin pe-la-su ainakin 10-12 tuntia tai jopa pidempään ja suurin osa mennään talla pohjassa, maaseutupitäjissä ajetaan kylän rinkiä traktoreilla!!
Aivan käsittämätön kiskuri vero. Taitaa syynä olla vaan jonkun kateus kun jotkut kansalaisetkin puhuvat luksus hyödykkeestä. Kyllä ei tuollainen 7000 euron vanha asuntoauto ole luksustuote enää.
Olemme kiertäneet eläkepäivinä keväästä syksyyn lähiseudun leirintäalueita ja joskus kauempanakin. Sen olemme huomanneet että leirintäalueella on touko,-elo ja syyskuussa melkeinpä ainoastaan eläkeläisiä. Kesäkuun juhannuksesta heinäkuun toiseksi viimeiselle viikolle ajoittuu työssäkäyvien asuntoautoreissut joten eläkeläiset on niitä jotka pitää varsinaisesti Suomessa leirintäalueet pystyssä.
Nyt kun moni pienituloinen eläkeläinen luopuu asuntoautostaan tai alkaa säästääkseen käyttämään puskaparkkeja niin hyvin moni leirintäalue tekee konkurssin ja syntyy lisää työttömiä ja valtiolta katoaa verotuloja sekä Suomen matkailu näivettyy. Hyvä Suomi, maailman onnellisin maa!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä muta itse en voi tehdä muuta kuin sen että nostan tämän hallitukselle mutkan kautta ja en takuulla enää tulevanakaan kesänä käytä leirintäalueita. Minun rahoja ei hallitus saa matkailualan yrittäjien veroina se on varma. Menen vaikka Norjaan puskaparkkeihin ja on niitä Suomessakin.
Meillä ainoa auto vanha Fiat Ducato. Kaupassa käymme suurimmaksi osaksi kävellen mutta kaikkea muuta asiaa hoidetaan asuntoautolla joten vaikka ajamme viikoittain ja kuukausittain hyvin vähän on pidettävä auto liikennekäytössä koska viikko pois liiikennekäytöstä ei hyödytä mitään. Kilometrejä tulee vuodessa noin 8000-9000km joten kyllä on suoranaista riistoa tuo vero joka käsittääkseni perustuu päästöihin, se on ainakin yksi kriteeri. Ihmettelen kuinka tällaiset isot pakit, jenkkipakut joissa 6.5l diesel maksavat vain pakettiauton dieselveron. Entäs suuret dieselveneet??
Nuoret elämää dieselautoilla viikonloppuisin pe-la-su ainakin 10-12 tuntia tai jopa pidempään ja suurin osa mennään talla pohjassa, maaseutupitäjissä ajetaan kylän rinkiä traktoreilla!!
Aivan käsittämätön kiskuri vero. Taitaa syynä olla vaan jonkun kateus kun jotkut kansalaisetkin puhuvat luksus hyödykkeestä. Kyllä ei tuollainen 7000 euron vanha asuntoauto ole luksustuote enää.
Olemme kiertäneet eläkepäivinä keväästä syksyyn lähiseudun leirintäalueita ja joskus kauempanakin. Sen olemme huomanneet että leirintäalueella on touko,-elo ja syyskuussa melkeinpä ainoastaan eläkeläisiä. Kesäkuun juhannuksesta heinäkuun toiseksi viimeiselle viikolle ajoittuu työssäkäyvien asuntoautoreissut joten eläkeläiset on niitä jotka pitää varsinaisesti Suomessa leirintäalueet pystyssä.
Nyt kun moni pienituloinen eläkeläinen luopuu asuntoautostaan tai alkaa säästääkseen käyttämään puskaparkkeja niin hyvin moni leirintäalue tekee konkurssin ja syntyy lisää työttömiä ja valtiolta katoaa verotuloja sekä Suomen matkailu näivettyy. Hyvä Suomi, maailman onnellisin maa!!...lisään vielä että HAISTAKAA #ASKA KOKO VALTIOVALTA!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...lisään vielä että HAISTAKAA #ASKA KOKO VALTIOVALTA!!
...toivottavasti tulee Venäjä tänne!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...toivottavasti tulee Venäjä tänne!!!
Ei tule, kun ei päästetä. Sinun on itse mentävä sinne Venäjälle.
- Anonyymi
Jos ei miellytä Suomen lait ja verot niin voi muuttaa pois täältä.
Ei kai täällä ole pakko asua? Turhaa täällä vinkua noista asioista.
Palaute päättäjille niillä on julkiset sähköpostiosoitteet. - AnonyymiUUSI
Päinvastoin, sillä uusi laki korjaa sen jo vanhan vääryyden, sillä asuntoautosta ei ole tarvinnut maksaa kaikkia veroja, joita maksetaan henkilöautosta. Se laki ei pakota luopumaan asuntoautosta, mutta laki tasoittaa autoilusta kerättäviä veroja, mikä on oikein.
Laki ei tosiaan pakota luopumaan asuntoautoista, vaan maksamaan samoja veroja, jotka muistakin henkilöautoista maksetaan. Se on sitä tasa-arvoista finanssipolitiikkaa.
Tosin kyseenalaista on yleensäkin kerätä ääliömäisesti veroja maassa, jossa on suuret etäisyydet, tiestö harvaa ja huonokuntoista. Kootut verorahat käytetään paljolti muuhun kuin tiestöön ja infraan. Viisi asunto- ja retkiautoa ollut aikanaan ja nyt Poksiin tyytyväinen karavaanari. Pääsee silläkin liikkumaan ja yöpymään retkillämme.- AnonyymiUUSI
Eiköhän tuo verovapaus ole ollut aikanaan siksi että kotimaan matkailua edistettäisiin.
Nyt kotimaan matkailua ajetaan alas.
Esim meillä ei ole varaa vaihtaa vaunuun ja vetoautoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579027Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123539Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292767Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812169Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3631818Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671072