Jätkällä silmälasit!

jotaipskaa

Mikä piru siinä on?

Olen huomannut seuraavaa:

Jos pidän silmälaseja, niin lähes kukaan nainen/tyttö ei ole huomaavinaankaan mua. (Ei edes nekään, joilla on itsellä silmälasit!!)

Sitten kun käytän piilolinssejä, niin kyllä sitten tutkitaan ja katsellaan.

Menkää nyt itseen. Ei ne lasit ihmistä muuta.

25

4883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinkkumiäs-79

Ihme homma, rilleissä näytän mielestäni kiltimmältä ja lähestyttävämmältä kuin piilareissa mutta flirttiä ei tipu niin millään! Piilareissa saa koko ajan kulkea jos haluaa että joku sulle hymyilee. Itse kattelen naisia ihan riippumatta onko rillit vai ei! Ja ne rillit on ihan muodin mukaiset. Kai.

• Asiasta huvittunut

Näin se menee. Baarissa kun pidän piilareita, niin joillekin on hirveä järkytys lasit sitten, jos tavataan uudelleen muissa merkeissä. Ja jos jonkun kerran on ollut baarissakin lasit päässä, niin on kyllä silmäpeli loppunut yleensä heti alkuunsa.

Sen sijaan työhaastatteluissa tai muissa missä pitäisi olla siisti, fiksu jne. olen ollut huomaavinani, että laseista on hyötyä.

• pikkunainen

Kyllä meitä silmälasipäisistäkin miehistä pitäviä naisia on!

Tutustuessani erään hyvään tuttavaani (oikein nami mies) hänellä oli silmälasit. Seuraavan kerran tavatessamme hänellä ei ollut laseja. Toki hän näyttää hyvältä ilman lasejakin, mutta minulle selvisi, että kiinnitin häneen huomiota juuri hänen silmälasiensa takia! Ja olin aluksi pikkasen pettynyt nähdessäni hänet ilman laseja.

Olen pyytänytkin häntä pitämään laseja tavatessamme, koska hän on rillit päässä jotenkin hurmaavamman oloinen...

• Älykäs mies

"Kyllä meitä silmälasipäisistäkin miehistä pitäviä naisia on!

Tutustuessani erään hyvään tuttavaani (oikein nami mies) hänellä oli silmälasit. Seuraavan kerran tavatessamme hänellä ei ollut laseja. Toki hän näyttää hyvältä ilman lasejakin, mutta minulle selvisi, että kiinnitin häneen huomiota juuri hänen silmälasiensa takia! Ja olin aluksi pikkasen pettynyt nähdessäni hänet ilman laseja.

Olen pyytänytkin häntä pitämään laseja tavatessamme, koska hän on rillit päässä jotenkin hurmaavamman oloinen..."

Lukivatko muutkin ylläolevan tekstin? Vain nainen voi ajatella yhtä naurettavalla tavalla. Naisten käsittämätön ajattelutapa jaksaa hämmästyttää minua vuodesta toiseen.

Se olisi pitänyt taas arvata, että pian tähänkin ketjuun kirjoittaa joku pinnallinen nainen, joka kiinnostuu miehestä vain hänen vaatetuksensa ja hiustyylinsä perusteella. Jos miehellä on vääränmerkkiset kengät jalassa, niin hän on "ällöttävä ja vastenmielinen luuseri, jonka takia melkein alkaa oksettaa".

Pitääkö se vääntää teille naisille rautalangasta? Aloittajan kirjoitus ei liittynyt millään tavalla teihin pinnallisiin naisiin, joilla on jokin naurettava fetissi miesten kengistä, housuista, paidoista, takeista, solmioista, silmälaseista, kelloista, hiustyylistä tai vastaavasta. Aloittaja juuri nimenomaan arvosteli teitä pinnallisia naisia, jotka ette kiinnitä huomiota mieheen, vaan hänen merkkivaatteisiinsa ja trendikampaukseensa.

Ainakin me miehet sentään kiinnostumme naisen fyysisestä kauneudesta, emmekä siitä, minkälaiset kengät tai kampaus hänellä sattuu olemaan! Kumpi siinä silloin mahtaa olla pinnallisempi, se mies, joka pitää naista itseään kauniina vai nainen, joka pitää miehen trendikästä paitaa kauniina?

Juuri nimim. "pikkunaisen" kaltaiset kirjoittajat vievät kaiken uskottavuuden naissukupuolelta. Naiset kiinnittävät kumppanin etsinnässä huomiota niin lapsellisen naurettaviin yksityiskohtiin, että täytyy ihmetellä, miten ihmiskunta ei ole jo kuollut sukupuuttoon, kun naiset kyttäävät miesten merkkivaatteita ja -kenkiä.

Hillitkää naiset edes vähän niitä kenkäfetissejänne, kyllä te vähemmälläkin pelleilyllä saatte nirppanokan maineen.

• Älykäs mies
        Älykäs mies kirjoitti:

Olen pyytänytkin häntä pitämään laseja tavatessamme, koska hän on rillit päässä jotenkin hurmaavamman oloinen..."

Lukivatko muutkin ylläolevan tekstin? Vain nainen voi ajatella yhtä naurettavalla tavalla. Naisten käsittämätön ajattelutapa jaksaa hämmästyttää minua vuodesta toiseen.

Se olisi pitänyt taas arvata, että pian tähänkin ketjuun kirjoittaa joku pinnallinen nainen, joka kiinnostuu miehestä vain hänen vaatetuksensa ja hiustyylinsä perusteella. Jos miehellä on vääränmerkkiset kengät jalassa, niin hän on "ällöttävä ja vastenmielinen luuseri, jonka takia melkein alkaa oksettaa".

Pitääkö se vääntää teille naisille rautalangasta? Aloittajan kirjoitus ei liittynyt millään tavalla teihin pinnallisiin naisiin, joilla on jokin naurettava fetissi miesten kengistä, housuista, paidoista, takeista, solmioista, silmälaseista, kelloista, hiustyylistä tai vastaavasta. Aloittaja juuri nimenomaan arvosteli teitä pinnallisia naisia, jotka ette kiinnitä huomiota mieheen, vaan hänen merkkivaatteisiinsa ja trendikampaukseensa.

Ainakin me miehet sentään kiinnostumme naisen fyysisestä kauneudesta, emmekä siitä, minkälaiset kengät tai kampaus hänellä sattuu olemaan! Kumpi siinä silloin mahtaa olla pinnallisempi, se mies, joka pitää naista itseään kauniina vai nainen, joka pitää miehen trendikästä paitaa kauniina?

Juuri nimim. "pikkunaisen" kaltaiset kirjoittajat vievät kaiken uskottavuuden naissukupuolelta. Naiset kiinnittävät kumppanin etsinnässä huomiota niin lapsellisen naurettaviin yksityiskohtiin, että täytyy ihmetellä, miten ihmiskunta ei ole jo kuollut sukupuuttoon, kun naiset kyttäävät miesten merkkivaatteita ja -kenkiä.

Hillitkää naiset edes vähän niitä kenkäfetissejänne, kyllä te vähemmälläkin pelleilyllä saatte nirppanokan maineen.

Tietenkin aloittajan teksti liittyy tietyllä tavalla pinnallisiin naisiin, mutta tarkoitin edellisessä tekstissä sitä, ettei hän missään kohdassa pyytänyt kannustavia kommentteja naisilta, joilla on juuri näitä ihmeellisiä fetissejä miehen silmälaseista tai solmiosta.

Mielestäni aloittaja arvosteli naisten pinnallisuutta yleensäkin, eli siis sekä niitä naisia, jotka eivät kiinnitä mieheen huomiota hänen silmälasiensa takia, että myös niitä, jotka kiinnostuvat miehestä juuri hänen silmälasiensa vuoksi.

Toivottavasti en itse koskaan törmää pinnalliseen naiseen, joka kiinnostuu kengistäni tai paidastani. Sitten kun lähdemme treffeille, niin nainen pyytää minua laittamaan "ne samat kengät, mitkä sulla oli sillon viime kerralla, koska ne on niin hyvännäköset ja josset laita niit kenkii ni sä et oo enää kiinnostava."

On tietenkin selvää, että silmälasit usein huonontavat käyttäjänsä ulkonäköä, enemmän tai vähemmän. On myös tapauksia, joissa silmälasit parantavat ulkonäköä. On kuitenkin typerää kiinnostua miehestä, joka on paremmannäköinen silmälasien kanssa, kuin ilman. Sama juttu, kuin jos mies kiinnostuu meikatusta naisesta, joka meikkaamattomana ei ole ollenkaan niin hyvännäköinen. Viime mainitussa tilanteessa ei kuitenkaan voida syyttää miestä typeryydestä, koska vaikeahan sitä on arvailla, minkä näköinen nainen on ilman meikkiä.

• pikkunainen
        Älykäs mies kirjoitti:

että olisin pinnallinen ja kyttäisin miesten kelloja tai kenkiä?

Olen ottanut tällä palstalla kantaa joskus naisten pukeutumiseen, mutta en mihinkään miesten kenkä- tai merkkivaatejuttuihin. Ja mistä sait tuon lainauksen vastenmielisestä luuserista, joka aivan ällöttää, jos ei ole tietynlaisia kenkiä jalassa? Et ainakaan minun kirjoituksistani, koska en ole tuollaista koskaan kirjoittanut.

Alkeperäinen kirjoittaja oli sitä mieltä, että silmälasit "karkoittavat" naiset. Ja minä esitin esimerkin siitä, että asia voi olla nimenomaan toisin päin. Kehoittaisin sinuakin suhtautumaan tällaisiin leikkimielisiin asioihin huumorilla.

Kaikkia ei voi miellyttää, joitakin ärsyttää. sellaista elämä on. Mutta jos minä ärsytän sinua, niin älä kuitenkaan leimaa koko naissukupuolta pinnalliseksi ja typeräksi.

• ihmettelevä nainen
        Älykäs mies kirjoitti:

Kuka täällä puhui merkkivaatteista?
        Ja ovatko kaikki miehet typeriä ja pinnallisia kommentoidessaan silikoni- ja A-kuppikirjoituksia? Et tainnut ymmärtää koko keskustelun sisältöä. Eikä sinusta kirjoituksesi perusteella kyllä kovin älykästä vaikutelmaa saa.

• Älykäs mies
        pikkunainen kirjoitti:

että olisin pinnallinen ja kyttäisin miesten kelloja tai kenkiä?

Olen ottanut tällä palstalla kantaa joskus naisten pukeutumiseen, mutta en mihinkään miesten kenkä- tai merkkivaatejuttuihin. Ja mistä sait tuon lainauksen vastenmielisestä luuserista, joka aivan ällöttää, jos ei ole tietynlaisia kenkiä jalassa? Et ainakaan minun kirjoituksistani, koska en ole tuollaista koskaan kirjoittanut.

Alkeperäinen kirjoittaja oli sitä mieltä, että silmälasit "karkoittavat" naiset. Ja minä esitin esimerkin siitä, että asia voi olla nimenomaan toisin päin. Kehoittaisin sinuakin suhtautumaan tällaisiin leikkimielisiin asioihin huumorilla.

Kaikkia ei voi miellyttää, joitakin ärsyttää. sellaista elämä on. Mutta jos minä ärsytän sinua, niin älä kuitenkaan leimaa koko naissukupuolta pinnalliseksi ja typeräksi.

"Ja mistä sait tuon lainauksen vastenmielisestä luuserista, joka aivan ällöttää, jos ei ole tietynlaisia kenkiä jalassa? Et ainakaan minun kirjoituksistani, koska en ole tuollaista koskaan kirjoittanut."

En lainannutkaan sinua, mutta yleensähän naiset sanovat miehestä, josta eivät ole kiinnostuneita, että "alkaa melkein oksettamaan, kun näkee sen tyypin". En ymmärrä tällaista reaktiota naisten elimistössä, koska tuskin koskaan olen kuullut miehen sanovan vastaavaa naisista: "Sillä naisella oli vääränmerkkiset kengät jalassa ja mua alko heti oksettamaan! Sit se idiootti tuli viel jutteleen mulle ni mun meinas tulla päivällinen ylös!"

Lisäksi haluan mainita, että nimim. "pikkunaisen" vastaukset esittämääni kritiikkiin ovat odotetusti pelkkiä ympäripyöreitä joutavuuksia. Te naiset ette ilmiselvästi kykene vastaamaan aiheelliseen kritiikkiin. Eikö olekin niin, että kun joku sanoo totuuden naisten motiiveista ja ajattelutavasta, sitä on kovin vaikea kumota? Kuitenkin muutkin lukijat pystyvät varmasti tulkitsemaan nimim. "pikkunaisen" tekstiä oikein, eli että hän kiinnittää miehessä huomiota täysin toisarvoisiin seikkoihin.

Vai onko tämä silmälasien kanssa viehättävämmän näköinen mies vain yksittäistapaus nimim. "pikkunaiselle"? Tiedän minäkin pari naista, jotka pitävät paksusankaisia kehyksiä, koska muuten kasvojen yleisilme on liian väritön tai ilmeetön.

Toisaalta, mahtaakohan sellaista naista, joka on kiinnostunut miehestä itsestään, eikä tämän palkasta, mersusta, huvilasta ja lomaosakkeesta, olla olemassakaan? Onhan toki paljon naisia, jotka olosuhteiden pakosta joutuvat tyytymään tavalliseen duunariin, kun oma pärstäkerroin ei anna varakkaampaan mieheen edellytyksiä, mutta nämäkin naiset vaihtaisivat sen duunarin toimitusjohtajaan vaikka heti... jos vain olisi tarjota sitä, mistä miehet kiinnostuvat.

Vilpitön osanottoni kaikille duunarimiesten puolisoille ja tyttöystäville, elämä ei aina ole reilu!

• pikkunainen
        Älykäs mies kirjoitti:

"Ja mistä sait tuon lainauksen vastenmielisestä luuserista, joka aivan ällöttää, jos ei ole tietynlaisia kenkiä jalassa? Et ainakaan minun kirjoituksistani, koska en ole tuollaista koskaan kirjoittanut."

En lainannutkaan sinua, mutta yleensähän naiset sanovat miehestä, josta eivät ole kiinnostuneita, että "alkaa melkein oksettamaan, kun näkee sen tyypin". En ymmärrä tällaista reaktiota naisten elimistössä, koska tuskin koskaan olen kuullut miehen sanovan vastaavaa naisista: "Sillä naisella oli vääränmerkkiset kengät jalassa ja mua alko heti oksettamaan! Sit se idiootti tuli viel jutteleen mulle ni mun meinas tulla päivällinen ylös!"

Lisäksi haluan mainita, että nimim. "pikkunaisen" vastaukset esittämääni kritiikkiin ovat odotetusti pelkkiä ympäripyöreitä joutavuuksia. Te naiset ette ilmiselvästi kykene vastaamaan aiheelliseen kritiikkiin. Eikö olekin niin, että kun joku sanoo totuuden naisten motiiveista ja ajattelutavasta, sitä on kovin vaikea kumota? Kuitenkin muutkin lukijat pystyvät varmasti tulkitsemaan nimim. "pikkunaisen" tekstiä oikein, eli että hän kiinnittää miehessä huomiota täysin toisarvoisiin seikkoihin.

Vai onko tämä silmälasien kanssa viehättävämmän näköinen mies vain yksittäistapaus nimim. "pikkunaiselle"? Tiedän minäkin pari naista, jotka pitävät paksusankaisia kehyksiä, koska muuten kasvojen yleisilme on liian väritön tai ilmeetön.

Toisaalta, mahtaakohan sellaista naista, joka on kiinnostunut miehestä itsestään, eikä tämän palkasta, mersusta, huvilasta ja lomaosakkeesta, olla olemassakaan? Onhan toki paljon naisia, jotka olosuhteiden pakosta joutuvat tyytymään tavalliseen duunariin, kun oma pärstäkerroin ei anna varakkaampaan mieheen edellytyksiä, mutta nämäkin naiset vaihtaisivat sen duunarin toimitusjohtajaan vaikka heti... jos vain olisi tarjota sitä, mistä miehet kiinnostuvat.

Vilpitön osanottoni kaikille duunarimiesten puolisoille ja tyttöystäville, elämä ei aina ole reilu!

vielä kovin nuori ja pettynyt naisten suhteen? Jotenkin tämä paistaa kirjoituksistasi läpi.

Kohdallesi on ilmeisesti sattunut pari nirppanokkaista teiniä, jotka latelevat moisia typeryyksiä suustaan. Älä huoli, eivät kaikki naissukupuolen edustajat ole samanlaisia. Eivät kaikki naiset kiinnitä huomiota vain miesten vaatetukseen. Ja kaikkein vähiten kuvailemasi käyttäytyminen ja nuo kommentit ovat yleensä ottaen tyypillisiä meille naisille. Naisia on moneen junaan, samoin myös miehiä.

Minun kirjoitukseni tuntuvat ärsyttävän sinua aivan tavattomasti. No problem, ei se minua haittaa. Älä kuitenkaan huoli; kyllä muutkin niitä varmasti kommentoivat, jos siltä tuntuu. Ei sinun tarvitse koko ajan etsiä itsellesi henkistä tukea ja turvaa muista lukijoista tyyliin "lukivatko muutkin tämän?" ja "muutkin lukijat pystyvät varmasti tulkitsemaan...".

Älä hyvä ihminen välitä muista! Ajattele omilla aivoillasi ja elä sen mukaisesti.

Niinkuin tuolla yksi nimimerkki toisella palstalla kirjoitti, joskus sattuu itse kullakin huono päivä kohdalle, ja silloin vetää herneen nenään kovinkin helposti. Toistan: tällaisiakin keskusteluja kannattaa lukea pilke silmäkulmassa. Sinulla meni aivan selvästi tuo kirjoittamani "silmälasit päässä jotenkin hurmaavamman oloinen" ohi.

Mutta ajattele sitä, minkälaisen kuvan annat itsestäsi yleensä naisten keskuudessa yleistäessäsi noin raa'asti muutaman nirppanokan jälkeen? Lueppa seuraavat pätkät omasta tekstistäsi:

*En lainannutkaan sinua, mutta yleensähän naiset sanovat miehestä, josta eivät ole kiinnostuneita, että "alkaa melkein oksettamaan, kun näkee sen tyypin". En ymmärrä tällaista reaktiota naisten elimistössä, koska tuskin koskaan olen kuullut miehen sanovan vastaavaa naisista: "Sillä naisella oli vääränmerkkiset kengät jalassa ja mua alko heti oksettamaan! Sit se idiootti tuli viel jutteleen mulle ni mun meinas tulla päivällinen ylös!"*

*Lisäksi haluan mainita, että nimim. "pikkunaisen" vastaukset esittämääni kritiikkiin ovat odotetusti pelkkiä ympäripyöreitä joutavuuksia. Te naiset ette ilmiselvästi kykene vastaamaan aiheelliseen kritiikkiin. Eikö olekin niin, että kun joku sanoo totuuden naisten motiiveista ja ajattelutavasta, sitä on kovin vaikea kumota?*

Minähän EN edusta koko naissukupuolta, eli miksi ihmeessä hyökkäät heti KAIKKIA naisia vastaan? Jos minun mielipiteeni ärsyttävät, ei se silti tarkoita sitä, että KAIKKI naiset tekevät sitä sun tätä.

Älä aliarvio ja mollaa naisia yleensä. Kyllä aikuiset naiset ovat kiinnostuneita aivan muista asioista kuin toimitusjohtajista ja mersuista. Samoin en ole koskaan kuullut aikuisten naisten sanovan mitään noin typerää kenenkään vaatteista tms.

Asenteen muutos voisi olla paikallaan, silloin voisi käydä flaksi myös fiksumpien naisten kohdalla. Onnea matkaan!

• Tyttö

Pojat katsoo paljon kiinnostuneemmin jos on piilarit, siksi mä laitankin ne nykyään baariin. Rillit jos laittaa niin saa kyllä olla aika rauhassa. Jos sovitaan treffit niin laitan sit kummiskin lasit, sillä niitä mä yleensä arkena pidän. Ärsyttää ihmisten pinnallisuus, mutta täytyy myöntää että kiinnostun itsekin enemmän miehistä, joilla ei ole rillejä ja pidän itseänikin kauniimpana ilman rillejä.

• -m22-

Kyllä naiset on paremman näkösiä ilman kakkuloita ja ite en myöskään aio laseja käyttää en ole käyttäny kohta viiteen vuoteen, enkä kyllä piilareitakaan, tosin en näe oikein hyvin, heh.

• rillikobra

jos lasit ovat mitäänsanomattomat ja tyyli vähän sellainen it-nörtti niin sen tyylinen mies ei yleensä sytytä, mutta laseilla sinänsä ei ole merkitystä. Usein olen katsellut rillipäisten miesten perään, monelle sopii lasit. Itsellänikin on lasit, mutta baarissa jos haluaa että on mitään vispilänkauppaa, niin on parempi käyttää piilareita. olen kyllä rillienkin kanssa ollut baarissa.. eikä mitään. Kai se vaikuttaa osaltaan, kun minulla on isot silmät jotka korostuvat ilman rillejä. kun on rillit niin ne jää tavallaan piiloon. ja ehkä joidenkin ihmisten suhtautuminen, mitä olen kuulut, saa aikaan sellaista huonoa itsetuntoa silloin kun on lasit päässä..tyhmää. ja se sitten vaikuttaa koko olemukseen, kun ei pidä itseään kauniina lasien kanssa. Mutta älä ihmeessä luovuta..ties vaikka olisin sinua katsellutkin :)

• glasöögon

Se on kaikki vaan sun omassa päässä! Kun sulla on piilarit niin ajttelet että nyt ne naiset katsoo ja ovat kiinnostuneita jolloin katselet itsekin enemmän, huomaat katseet ja hakeudut sosiaalisiin tilateisiin huokuessasi itsevarmuutta. Ja lasien kanssa toisinpäin.

• mari

ei se haittaa mitään. Itselläni on lasit olleet pikkutytöstä, eikä se ole vähentänyt miesten mielenkiintoa tai miesjuttuja elämässäni. Joskus nuorena pidin ajoittain piilolaseja, mutta laiskuuttani en enää lainkaan. Varapari on kaapissa ollut kauan käyttämättömänä.
      Rillipäisiä komeita miehiä olen nähnyt monia.

• mairo

Alussa kun tapasin oman miesystäväni ravintolassa, hän oli ilman laseja piilarit päässä. Kieltämättä hänellä on todella kauniit, suuret tummansiniset silmät. Se katse on suorastaan polvia heikottava. Kun olin ensimmäistä kertaa hänen luonaan yötä, hän pyyteli kovasti anteeksi kun laittoi lasit. (Sanoi, sorry kun olen tällainen nelisilmä...)Eihän piilareita voikaan pitää ylettömän kauan ja silmiin alkaa sattua. Minua ihmetytti todella, että hän nolostui laseistaan. Tottakai hänestä tuli erinäköinen, mutta niin hurjan suloinen!:) Sitten ne oli kiva ottaa pois kun alkoi suudelmat menemään vähän kuumemmiksi;)
      Eli ehkä se ensivaikutelma on sitä, että silmät on sielun peili ja niihin moni kiinnittää huomiota. Silmälasit jollakin tapaa vie niistä hohteen...

• paikkaansa

Eikä ole vain suomalainen ilmiö, asun itse Keski-Euroopassa. Silmälasit on vissiin alitajuntaisesti viesti heikkoudesta tms. mutta oman tyttökaverinkin iskin piilareitten kanssa ja suhteen syvetessä lasit ovat takaisin nokalla ja ei ole menoa haitannut...Se on sitä pinnallisuutta, mutta onneksi on piilarit ja laaserit ja silmälasit, ilman näitä olisi aika kauniita naisia joka paikassa :)

• tyttö78

Itseäni ei millään tavalla haittaa miehen silmälasit! Päinvastoin ne usein antavat seksikkään sivistyneen vaikutelman. Tosin laseissa on suuria eroja, joten kannattaa kuitenkin pukea nenälleen nykyaikaiset ja tyylikkäät lasit. Ja tietysti kokonaisuus vaikuttaa asiaan eli pahasti sanottuna nörtti on nörtti, laseilla tai ilman. Anteeksi tuosta.

Luulenpa, että tämänkin osalta saattaa olla miesten ja naisten välillä ajattelueroja, koska eräskin naispuolinen ystäväni hankki hiljattain parit kappaleet tosi hyvännäköisiä laseja matkaltaan täysin imagosyistä. Ja täytyy sanoa, että ne muuttavat hänet aivan hiton seksikkään näköiseksi (vaikka hetero olenkin :)).

• neito

Itse kuulun niihin, joka ei laseja tarvi. Vaikka olen niitä aina himoinnut! Perheessäni on molemmilla vanhemmillani kakkulat. Samoin siskollani ja veljelläni. Suurin osa kavereistanikin käyttää kakkuloita. Aina kun joku kiroaa, että pitäis mennä kattomaan uusia laseja, niin olen aina valmis lähtemään mukaan. Siirrän jopa työvuoroa sen takia. Rakastan silmälaseja. Muutaman kerran olen jopa huijannut, etten näe ihan niin hyvin, kuin näenkään. No sehän on sitten silmälääkärissä paljastunut feikkaukseksi. E-kirjain taulusta näen molemmilla silmillä viimeisimmän kirjaimen. EI mahda mitään. Omia kasvojani pokat somistavat. Tekevät älykkääksi. Tyylikkääksi. Kiinnitän yleensä vastaantulikaan huomiota, nimenomaan pokiin. Katson, sopiiko kyseiset pokat juuri tälle persoonalle. On totta, että olen nähnyt kammottaviakin kapistuksia kasvoilla. Jos jonkun liikkeen näyteikkuna pysäyttää, niin se on nimenomaan liike, jossa myydään silmälaseja. Teille "rillipäät": Olkaa ylpeitä siitä, mitä teillä on. Itsellä ei todennäköisesti tule noita kapistuksia koskaan olemaan. Jokunen vuosi taaksepäin melkein hommasin itselle lasit, ilman vahvuuksia. Mutta elämässäni on valitettavasti muu sairaus, jonka kustannukset vie kuukausituloni suoraan kädestä suuhun ja lääkärilaskuihin.

• Älykäs mies

Nimimerkit "pikku nainen" ja "ihmettelevä nainen", lukekaapa nimim. "neidon" silmälaseja ylistävä teksti. Oma kantani tuli taas vahvasti todistettua.

"Teille "rillipäät": Olkaa ylpeitä siitä, mitä teillä on. Itsellä ei todennäköisesti tule noita kapistuksia koskaan olemaan."

No huhhuh. En tajua, mitä ylpeyden aihetta on esineessä nimeltä silmälasit, jotka asetetaan kasvojen tielle ja vielä yleensä ulkonäköä pilaamaan.

• ööööööpsss

asia on näin että ihmiset yleensä näyttää paremmilta ilman laseja! ja jos kadulla tulee joku vastaan niin siinä näkee ulkonäön eikä pänsisältöä. ja jos tutustut netissä vaikka johonkin naiseen ja sitten tapaat hänet silmälasit päässä niin tuskinpa se sun päälles yrjöö ja lähtee menee!!!

• hymytyttö

ehkä sul on ollu huono tuuri?? itse nimittäin usein ihastun silmälasipäisiin miehiin. ne on jotenkin älykkään ja symppiksen näköisiä... ja mukaviksi ovat osoittautuneetkin. mullakin on nykyään miinuslasit,(ei hirveen vahvat) joita käytän luennolla. kuulemma näytän älykkäältä ja seksikkäältä niiden kanssa. itekin kyllä tykkään.

auttaisko pokien vaihto? käypä optikolla, nythän on hyvät aletkin. ja toivottavasti tärppää naisten suhteen!!!

• jotaipskaa

Itellä on niin, että en pysty etenkään kesällä pitämään piilolinssejä montaa päivää putkeen ilma, että silmät ärtyy. Ja mitä pahemmin ne ärtyy sitä kauemman pitää olla ne poissa silmistä.

Ja se on kyllä totta, että silmälasit päässä tulee epävarmempi olo, mutta ehkä syynä on se, ettei pidä itseään hyvännäköisenä lasit päässä. Kuitenkin yritän katsekontakteja vaikka nolostuttaakin. Välillä yritän hymyilläkin silmälasit päässä näkökentässä oleville naisille/tytöille nähdäkseni miten vaikuttaa.

---> ei vaikuta pätkääkään hymyileekö vai pitääkö ykkösmurjotusta kasvoilla. Mutta sen olen huomannut, että piilareiden kanssa hyväolo ja hymyily tuo enemmän katseita. (tai ne on vain sitten ne piilarit?)

Silmälasit päässä ollessa naisilla tuntuu olevan joku henkinen kumilanka. Katse päälle ja äkkikäännös muualle.

Okei, ei nämä mun lasit ole aivan muodin viimeisintä huutoa, muttei nämä nyt mitkään nörttilasitkaan ole.

Vaatisi ihan kivasti rahaa hankkia lasit uusilla kehyksillä. Ei vanhat linssit uuden muotoisiin sankoihin sovi. Ja nämä tämän hetkiset lasit on vasta 4-5v vanhat. Niin no aika vanhat, mutta ei minulla ole varaa vaihdella niin usein laseja.

• Nainen silmälaseissa...

Eiköhän se ole nyt Itsetuntoasia kyseessä,jos noin paljon pahaa tekee. Miehille on saatavilla todella tyylikkäitä silmälaseja. Riippuu kuule ihan käyttäjän mausta & tyylistä.

• Karisma peliin

Kyllä mielestäni lasien perimmäinen ongelma on se, ettei silmiä ole helppo nähdä niiden takaa. Varsinkin jos linssit ovat miinukset, silmät näyttävät entistä pienemmiltä.

Sekä minulla että miehelläni on lasit ja oli myös tavatessamme. Itse tapaamishetkellä kiinnitin ensimmäisenä huomioni hänen hymyynsä ja sitten silmiinsä. Laseilla ei ollut mitään merkitystä.

Jos henkilöllä on karismaa, hänen katseensa vetää puoleensa vaikka millaisten pullonpohjalasien takaa. Jos taas karisma puuttuu, niin huomion saaminen osakseen ei ole helppoa ilman lasejakaan. Eli ihmisen luonteeseen liittyvät seikat, jotka heijastuvat mm. katseesta, hymystä ja ryhdistä vetävät ainakin minua puoleensa paljon enemmän kuin puhtaat ulkonäköseikat.

• Eila

...mutta niiden perusteella on helppo tehdä vääriä tulkintoja ihmisestä - vähän samaan tapaan kuin jos joku kiinnittäisi huomiota siihen, kuljetko liivipuku vai risaiset farkut ylläsi. Ei se lasien malli sinänsä ratkaise vaan jonkinlainen ihmisten mieltämä ajatus siitä, minkätyyppinen ihminen voisi juuri kyseistä lasimallia pitää. Juuri siksi en ole esim joitakin pokamalleja huolinut, koska olen nähnyt vastaavia ihmisillä, jotka ovat aivan erityyppisiä kuin minä. Äh, en osaa selittää...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe