Miksi roskat haisevat roskiksessa?

Anonyymi-ap

Aloin pohtimaan, miksi jätteet haisevat roskiksessa ja päätin kysyä asiaa tekoälyltä! Tekoäly vastasi:
----------------------------
Jätteet haisevat roskiksessa useista syistä:

Orgaaninen hajoaminen: Ruoka- ja biojätteet alkavat hajota, kun ne altistuvat ilmalle ja bakteereille. Tämä hajoamisprosessi tuottaa epämiellyttäviä kaasuja, kuten metaania ja rikkivetyä

Kosteus: Kosteat jätteet, kuten ruoantähteet ja nesteet, luovat otollisen ympäristön bakteerien ja homeiden kasvulle, mikä lisää hajua

Sekajäte: Kun eri jätelajit, kuten muovi, metalli ja biojäte, sekoittuvat keskenään, ne voivat reagoida toistensa kanssa ja tuottaa hajua

Lämpötila: Lämpimät olosuhteet nopeuttavat hajoamisprosessia ja lisäävät hajujen syntyä

Ilmanvaihto: Huono ilmanvaihto roskiksessa voi pahentaa hajua, koska kaasut eivät pääse haihtumaan tehokkaasti
--------------

Mutta, mutta mutta, mulla on paljon fiksumpi vastaus kyseiseen ongelmaan, kun asiaa tarkemmin pohdin. Syy on siitä, että siivoja tai nykyisin mukamas "laitoshuoltaja" ei ole tyhjentänyt roskista, eikä tehnyt töitään. Kyllä jonkun pitäisi antaa sillekin kenkää, kun edes kaikista yksinkertaisimmat työt eivät onnistu!

11

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö roskia vie jokin jätehuoltofirma, jonka kanssa yhtiö on tehnyt sopimuksen, jonka perusteella jätteenkuljetusyhtiöt laskuttavat.
      Yleensä eri jätteillä on eri noudot.
      Väärää puuta haukut.
      Taloyhtiön hallituksen tai isännöitsijän vastuulla.
      Voihan joku riskannoutofirma lintsata.
      Tarkistettava, onko sopimusta noudatettu.
      Vilma
      Saatat haukkua väärää puuta.

• Anonyymi

Mä puhun mun työpaikan ja työhuoneeni roskiksesta. Jätehuollon asioista en tiedä, kuka tai mikä firma ne hoitaa tai missä edes ulkoroskis täällä sijaitsee!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä puhun mun työpaikan ja työhuoneeni roskiksesta. Jätehuollon asioista en tiedä, kuka tai mikä firma ne hoitaa tai missä edes ulkoroskis täällä sijaitsee!

No. Onpa ikävää.
        Onko työ mitoitettu niin kireäksi, että fuskaa jostain.
        Kaikki eivät voi fuskata työssään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos firma maksaa siivousyritykselle roskisten tyhjennyksestä pari kertaa kuussa, niin ei kai ne siivoojat useammin voi niitä tyhjentää. Saavat muuten kenkää. Maksakaa niistä lisätyhjennyksistä niin alkaa tapahtumaan.

Aika varmaan ei maksa, joten suunnitelma
        B) vie haisevat roskasi aina saman tien keittiöön
        C) vie haisevat roskasi aina saman tien pomosi roskikseen
        D) kilttinä poikana kuskaat haisevat roskat aina työpäivän päätteeksi mukanasi.

xLiner

xLiner

• Anonyymi

Itse olen juuri lähdössä töistä. Lähtiessäni tyhjennän vielä tuon meidän toimiston roskakorin, koska sinne on iltapäivällä kertynyt orgaanistakin jätettä ja siivoojaa tyhjentää sen vasta maanantaiaamuna. Roskiksen pohjalla on rulla uusia pusseja, tiedän sen kokemuksesta. Jätehuone on sopivasti matkan varrella, kun menen pyörätalliin.
      Minusta tälläinen pieni vaivannäkö on kaikin puolin asiallista toimintaa, mutta nykyään ollaan joko itsekkäitä tai uusavuttomia tai molempia...

• Anonyymi

Minulla ei kyllä ole aikaa mitään roskapusseja kanniskella. Siitä maksetaan siivoojalle, jotta muut voivat keskittyä tuottavampiin tehtäviin!

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei kyllä ole aikaa mitään roskapusseja kanniskella. Siitä maksetaan siivoojalle, jotta muut voivat keskittyä tuottavampiin tehtäviin!

Meillä ei ees siivooja käy, kuin kerran viikossa. Niin kyllä me se ite välillä tyhjätään, jopa toimitusjohtajakin tyhjää.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Meillä ei ees siivooja käy, kuin kerran viikossa. Niin kyllä me se ite välillä tyhjätään, jopa toimitusjohtajakin tyhjää.

Kukapa haluaisi tehdä töitä hajun keskellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko meille, kuinka sinun tehtäväsi tuottaa?

• Anonyymi

On ihan paikalla olevien henkilöiden vastuulla mitä roskia sinne laittavat, sama kuin laitat ruuan lautaselle ja syöt sen siitä etkä pese lautasta vaan laitat sen kaappiin takaisin ja ihme ja kumma niin alkaa haisemaan tuliko yllätyksenä?

• Anonyymi

Ehkä siksi kun moni korkeastikoulutettu ei käy joka päivä suihkus ja peittää hajua haju ja partavesillä mut silti ihmiset haistaa et alapää haisee ei peitä hajuvesi kauaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe