Ylen tv-uutisissa 27.1.2025 Hollolasta näin sanottiin, että saumaajat ovat kappaleita. Lausujana oli yrityksen oma tuotantopäällikkö. Enpä ihmettele, että lakkoherkkyyttä löytyy, jos tällainen on työpaikoilla yleistä.
Tuotantopäällikkö nosti näin takaisin kunniaan natsien tavan puhua ihmisistä kappaletavarana. Hävitykseltä säästyneistä asiakirjoista ilmenee, kuinka juutalaisten tappamiseen hankittuja kaasutusautoja koskevassa sisäisessä viranomaisviestinnässä kerrottiin, montako kymmentä tuhatta kappaletta on saatu käsiteltyä.
Työnantajalle työntekijät ovat vain kappaleita
9
205
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo ei ole mitenkään harvinaista. Erään kansainvälisen firman toimari sanoi kerran seuraavasti palaverissa:" minun ei tarvi kuunnella teitä. Minä olen toimitusjohtaja. Minä voi päättää asioista täysin yksin muita kuulematta."
- Anonyymi
Männävuosina meikäläinen haki työttömänä töitä TE-tston palkkaaman yksityisen firman avulla. Yksi työnantaja löytyi ja tuli tapaamaan meitä. Ensin ei edes katsonut minuun, vaan kommunikoi vain firman edustajan kanssa. Halusi vain kuitata sopparin kuin hakisi paketin Matkahuollosta! Firman edustaja ohjasi hänet luokseni kuin maalaistollon, jotta pääsin tervehtimään ja esittäytymään. Työnantajan firma oli asiakaspalvelualalla.
- Anonyymi
10%:n palkankorotus tarkoittaa, että joka kymmenes kappale pitää sanoa irti.
- Anonyymi
Edellisen suomennos: toimintakustannusten nousu ei voi ylittää rahoituksen kasvua. Jos toimintakustannukset nousevat 10%, ja rahoitus ei kasva, niin pitää leikata se 10%.
- Anonyymi
"Hävitykseltä säästyneistä asiakirjoista ilmenee, kuinka juutalaisten tappamiseen hankittuja kaasutusautoja koskevassa sisäisessä viranomaisviestinnässä kerrottiin, montako kymmentä tuhatta kappaletta on saatu käsiteltyä."
Muistan tuon dokumentin. Niissä kuorma-autoissa pakokaasut ohjattiin lastitilaan, jonne väki oli pakotettu. Viranomaiset harmittelivat mm. sitä, että ajon aikana lasti pakkautui kasaksi perän kaksoisovien luokse, jolloin ajoneuvon taakse siirtynyt painopiste haittasi ajo-ominaisuuksia. Lisäksi perillä ovia oli hankala avata.
Samoin lastin purun jälkeen lastitilan lattialle jäi eritekappaleita, joiden siivoaminen vei aikaa. Niinpä ajoneuvoja ehdotettiin paranneltavaksi siten, että tilaan rakennetaan lattiakaivo, mikä tehostaisi toimintaa.
Minkähänlaisia tehostamistoimenpiteitä nykyään suunnitellaan?- Anonyymi
Ei kai niillä mitään rajaa ole. Romuttavat työttömyysturvan ja muunkin sosiaaliturvan, jotta työntekijät olisivat pelko persiissä suostumassa mihin tahansa.
- Anonyymi
Erään firman nilkki etsii "henkilöitä" vähän sama kuin kappaleita.
- Anonyymi
"Henkilö" on sanana hyvin neutraali; ei viittaa sukupuoleen, mutta selvästi ihmiseen.
- Anonyymi
Rikkurin kappaleet ruutataan siankusella lakkoporteilla.
Talkoo-Taavetti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708