Myivät parhaiten viime vuoden lopulla. Kansa luottaa perinteiseen tekniikkaan joka on halpa korjata eikä jätä tielle eikä parkkipaikalle.
https://www.lapinkansa.fi/hybridi-hyytyi-pakkasilla-alexey-zerkin-on-kyllast/4207162
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/92445c13-3e6a-4ed5-9b0b-4c7626850245
Perinteiset bensa-autot ilman minkäänlaista sähköavustusta
68
679
Vastaukset
- Anonyymi
Molemmat linkit maksumuurin takana ja aika turhia.
Pitää ostaa sellainen auto kun tuntee sopivaksi. Eihän siinä mitään ihmeellistä.
Sähköautot tulevat kuitenkin olemaan tulevaisuudessa valtavirtaa ja polttikset kuihtuvat verotuksen ja määräysten vuoksi.
Kauhea paniikki sinulla on kuitenkin yrittää dissata sähköautoja, vaikka ne ovat jo koviin hyviä, tietenkin seassa on huonojakin, mutta ne ovat yleensä halpiksia.- Anonyymi
Ei ole olemassa halpissähköautoja. Eikä polttiksen kuihdu vielä moneen kymmeneen vuoteen. Valtaosahan ajelee polttiksilla myös 2040-luvulla.
- Anonyymi
Sähköautot on niin hyviä, että niitä pitää tukea verohelpotuksin ja muin poliittisin keinoin esim. kieltämällä polttomoottoriautojen myynti.
Niin hyviä on sähköautot.
- Anonyymi
Lyhyellä aikavälillä muutoksia tapahtuu aina suuntaan tai toiseen ja siihen vaikuttaa kovasti hinnoittelussa tapahtuvat muutokset joilla saadaan ihmiset joko ostamaan tai pohtimaan missä mennään. Vuosi pari kertoo vasta sen kestävän suunnan.
- Anonyymi
Vuosi pari kertoi jo suunnan. Pari vuotta sitten patteripetterit uhosi
- 2024 uusia vatkaimia saa jo 20 000 eurolla
- polttomoottorit kielletään 2026 ja ne katoavat kokonaan 2030 mennessä
- parissa vuodessa on koko maa täynnä akkukorjaamoita ja akun saa uusittua parilla tonnilla
- polttomoottoriautojen arvo romahtaa ja vatkaimien arvo nousee, koska akku kestää ikuisesti
- sähkövatkaimen käyttökulu 1-2 €/100 km
Mitä todellisuudessa tapahtui
- 2023 uutena myytyjen vatkaimien keskihinta 50 000 ja polttomoottoriautojen 30 000, nyt on sentään ero kaventunut, kun myynnin sakattua hintoja tiputettu 5-10 tonnia
- vatkaimien myynti ROMHATI 2024 kesällä, tilastot toki ei näytä vielä kovin pahalta, kun vuoden 2024 loppuun asti toimitettiin jopa 2 vuotta aiemmin tilattuja autoja ja sähköautoiksi rekisteröityjen polttomoottoriautojen (plugarit) myynti kasvoi
- lehtiin on päässyt uutisia sis. rak. latauslaitteen yli 10 000 € korjaushinnasta, pohjakosketuksen jälkeen 15 000 € kustannusarviosta pelkän tarkastuksen + uuden pohjalevyn asennuksen ja osalta ja mersun 65 000 € arvoisesta akuston uusimisesta pienen peräänajon jälkeen (akun pyrotekninen sulake lauennut -> koko akku uusittava).
- unohtamatta tietenkään plugarien 10 000 -20 000 € hintaisia akkuja
- vatkaimien arvonalenema %/vuosi ihan yhtä iso kuin polttomoottoriautoilla, mutku hankintahinta puolet korkeampi, tulee ihan kivasti takkiin... 10 000 €/vuosi pari ekaa vuotta.
- akku kestää max. 3000 latausta -> plugarin akun saa kulumaan loppuun jo 100 tkm matkalla, vatkaimella akun pitäisi kestää pitempään kuin muu tekniikka, mutta...
Akusto on käytännössä yhtä huono kuin huonoin muduuli/kenno. Sarjaan kytkettyinä kun ovat, niin jo 1 valmistusvikainen kenno rokottaa akun kapasiteettia. Ja mitä isompi akku, sitä suurempi todennäköisyys, että on joukossa se maanantaikappale. Onneksi autovalmistajat ovat varautuneet uhkaan tekemällä uusimmista akustoista korjauskelvottomia (valtettu täyteen massaa/liimattu koriin), jolloin pääsee myymään yhden akkumodulin sijaan kokonaisen auton.
- Anonyymi
UUs Nissa Leaf sähkö 20 tonnia.
Ei oo huano
- jorma -- Anonyymi
uus on aina uus ja se pitää vaihtaa uuteen kun tulee muutama vuosi täyteen..ne ajaa sähköautoilla joilla on varaa..pienipalkkaiset räpistelee bensa ja dieselautoilla aikansa....suomi on pitkien työmatkojen maa ...tämä pitäisikin maamme hallituksen ottaa huomioon niitä typeriä ,pakko,pakko, lakeja valmistella..
- Anonyymi
Harjoittelepa Jorma edes vähän kirjallista ilmaisutaitoasi!
Tässä on kuusi virhettä, vaikka sanoja on kymmenen!
Koulupakko tuli asteittain vuosien 1921 - 1938 välllä.
- Anonyymi
Se on aika outoa ettei autovalmistajat tee normi bensa-autoista sähköversioita. esim. Taigosta voisi aivan hyvin tehdä sähköauton kun laittaisi polttomoottorin tilalle sähkömoottorin ja benstankin korvaisi akustolla. Luulisi olevan halvempaa kuin kokonan uuden patteriauton rakentaminen ??
- Anonyymi
Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.
No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.
Suomi24.lla vain lukutaidottomia tojokääkkiä jotka ei ymmärrä edes selkosuomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.
Bensatankkl on tyypillisesti 50 l kokoinen ja 50 l bensaa painaa 38 kg.
Litiumakun energiatiheys on noin 0,1 kWh/kg, joten 50 kWh akku painaa 500 kg ja on myös tilavuudeltaan useamman sataa litraa. Tavismallin polttomoottoriauto painaa 1300-1400 kg, mutta alle 2000 kg painoinen sähkövatkain on poikkeuksellisen kevyt.
Bensatankin tilalle ei sovi edes plugarin 11 kWh akku. Just tämän takia 1. sukupolven plugareissa oli niitä akkukoteloita takakontin tilaa syömässä.
Sähkövatkain 30 km toimintamatkalla tuskin olisi iso myyntimenestys. - Anonyymi
Kyllä autonvalmistajat tekee myös noin . Ei kuitenkaan Volkkari .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.
Valmistajat ovat tulleet siihen tulokseen, että on parempi suunnitella sähköauto kokonaan alusta, kuin yrittää saada toimintoja ahdettua polttisauton koriin. Ne polttisauton koriin tehdyt mallit olivat vain sellaisia hätäpaskoja, joilla hankittiin kokemusta oikeaa sähköautoa varten.
Nykyinen rakenne, jossa akku on keskellä pohjassa ja etu-ja takaosan rakenne omat modulinsa on toimiva. Samalla perusrakenteella saadaan tehtyä etu-, taka- tai nelivetoisia malleja yhdellä tai useammalla moottorilla ja eri kokoisilla akuilla. - Anonyymi
Pösöltä löytyy .
- Anonyymi
"Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Ota yhteys huoltoon".
Ei koske tavallista autoilijaa. - Anonyymi
Kannattaa katsoa uusien autojen listaa ja oikein etsimällä etsiä sieltä auto, jossa ei sähkömoottori osallistu auton liikuttamiseen.
- Anonyymi
Kyllähän niitä on. Ei tarvitse edes etsimällä etsiä. Hakusanaksi "bensa" niin tuloksena yli 1500 kpl uusia bensa-autoja.
https://www.autotalli.com/uudet-autot/listaa/polttoaine/bensiini/sivu/2/jarjestys/price:asc/auton_tyyppi/tilattavat
- Anonyymi
Normi bensa-diesel autoissa on kaikkein luotettavin tekniikka. Hybridiautot kaikkein vikaherkimpiä.
Sähköautoissakin perus-tekniikka on luotettava mutta energialähde eli akusto on se kysymysmerkki ? joka saa ostajia empimään. autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.
Ongelma on kuitenkin turvallisuus. Akusto on sijoitettu suurimmassa osassa sähköautoissa pohjaan jossa se on turvallisemmassa paikassa matkustajien kannalta, mutta vaihtamisen tai korjaamisen kannalta huonossa paikassa. Jos litium akusto syttyy palokaasut ovat hengenvaarallisia.- Anonyymi
> autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.
Virta vie toiseen suuntaan. Kun myynti laskee, vatkaimet suunnitellaan korjauskelvottomiksi. Saa (vakuutusyhtiön rahoittamana) myytyä uuden auton jokaisen vähänkin vaurioituneen tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.
Virta vie toiseen suuntaan. Kun myynti laskee, vatkaimet suunnitellaan korjauskelvottomiksi. Saa (vakuutusyhtiön rahoittamana) myytyä uuden auton jokaisen vähänkin vaurioituneen tilalle.Polttomoottoriautoissa samaa ei ole paljoa nähty. Ensimmäisenä tulee mielee tollolootan D4D kertakäyttömoottorit, joiden kannentiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori.
Jep, koko moottori. Tohjo kusetti tapansa mukaan kutsumalla operaatiota puolimoottorin vaihdoksi, koska apulaitteet (laturi yms.) piti ottaa vanhasta moottorista talteen ja siirtää uuteen.
Saavutus sekin, että laturi yms. kestää enemmän kuin polttomoottori. - Anonyymi
Ei se akku tojon hybrideissäkään ole helppo vaihtaa vaikka on matkustamossa. Joutuu repimään penkkejä ym. sisustusta. ja akku ei ole mikään kevyt rahjata sisäkautta ulos.
Syttyessään tai kaasuntueessaan on vaarallisemmassa paikassa kun on suoraan takamatkustajien persuuksien alla.
Melkeen helpompi on pudottaa akku pohjasta alas vaikka toki auton joutuu nostamaan nosturilla ilmaan.
- Anonyymi
Joo. Kolmevuotta menty puhtaalla bensa- autolla...ei vikoja kia Rio 1,2 mpi , takana rumpujarrut...
Tyytyväinen olen ollut,... - Anonyymi
Kunnon autoa ei löydy kuin käytettynä.Aina on joku sähköavustin ja patteripaketti.Automaatit on mitä on kaksoiskytkin paskoja.Puttin vallottaa koko Euroopan kun tässä leikitään.Sitten ajetaan bensa -autoilla vielä pitkään.
- Anonyymi
Juu… On surullisenkuuluisat tsi, dsg, ecoboost, hdi, ym. Sekä öljyä syövät vag ihmeet.
Halpoja on korjata, juuri oli uutisissa 60 tkm ajetun ecoboostin korjaus vaivaiset 12k€.
On todella kummallista, että nyt sähköautojen markkinoille tulon jälkeen polttikset onkin vähävikaisia ongelmattomia laitteita.
Itselläni kokemus omistamistani 20 polttomoottorillisesta autosta, oli kalliita ja välillä edullisempia, kaikissa erilaiset ongelmat alkoi alle sadan tonnin jälkeen. Oli välillä todella kallista korjausta varsinkin noissa kalleimman luokan autoissa.
Nyt sähköautolla 180 tkm ilman mitään varsinaista vikaa, huollossa käynyt kaksi kertaa jossa vaihdettu suodattimet ja tarkastettu ja herkistelty jarrut, toisessa huollossa noiden lisäksi vaihdettiin alustaan kaksi niveltä ja jarrunesteet.- Anonyymi
Ainiin, unohtui sanoa, että tuo nykyinen autoni on tämän palstan tietäjien mukaan sysipaska Tesla 3 LR vm. -19
- Anonyymi
Se on joo kumma, kun kaikkien noiden sähköautodissaajien omat muinaisjäänteet ovat täysin viattomia ja kuin uusia vaikka ikää on yli 20 vuotta ja ajettu 400 000 km.
He eivät muista, että 99% sähköautoilijoista ovat myös omistaneet montakin pakoputkiautoa, joten he kyllä tietävät ja muistavat miten ne kestävät ja toimivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on joo kumma, kun kaikkien noiden sähköautodissaajien omat muinaisjäänteet ovat täysin viattomia ja kuin uusia vaikka ikää on yli 20 vuotta ja ajettu 400 000 km.
He eivät muista, että 99% sähköautoilijoista ovat myös omistaneet montakin pakoputkiautoa, joten he kyllä tietävät ja muistavat miten ne kestävät ja toimivat.Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.
Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.
Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.
Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.
Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.Eikä autoissa tarvitse olla kameroita, ei nettiyhteyttä eikä useimpia muitakaan ominaisuuksia. Auto ei ole tietokone, joten sen ohjelmistoa ei tarvitse päivittää koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.
Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.
Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.Nämä on vähän makuasioita, on nykyautoissa joitain turhia tai jopa häiritseviä toimintoja, jotka mieluummin kytkee pois päältä, mutta toisaalta kokonaisuus on kuitenkin reilusti plussalla vanhempiin autoihin verrattuna. Etäilmastointi, navigoinnin synkkaus kännykän kautta yms. vaan helpottavat tai tekevät elämästä mukavampaa.
Mutta jokainen tekee niin kuin itse haluaa, ei se minulta ole pois jos joku haluaa ajaa vanhemmalla ja ehkä joiltain osin yksinkertaisemmalla autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä on vähän makuasioita, on nykyautoissa joitain turhia tai jopa häiritseviä toimintoja, jotka mieluummin kytkee pois päältä, mutta toisaalta kokonaisuus on kuitenkin reilusti plussalla vanhempiin autoihin verrattuna. Etäilmastointi, navigoinnin synkkaus kännykän kautta yms. vaan helpottavat tai tekevät elämästä mukavampaa.
Mutta jokainen tekee niin kuin itse haluaa, ei se minulta ole pois jos joku haluaa ajaa vanhemmalla ja ehkä joiltain osin yksinkertaisemmalla autolla."Etäilmastointi"
Täysin turha ominaisuus. Lisäksi en halua yhtäkään autoon liittyvää appia puhelimeeni. En halua tehdä mitään autolleni kännykän kautta.
"navigoinnin synkkaus kännykän kautta"
Mitä helvettiä tuolla ominaisuudella tekee kun kännykässä on jo navigaattori? Autossa ei tarvita navigaattoria ollenkaan, kun voi vain käyttää tarvittaessa kännykkää. Lisäksi itse en ole käyttänyt edes kännykän navigaattoria yli puoleen vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.
Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.
Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.Eikö korjausten määrä ensimmäisen sadantonnin aikana kerro jo aika paljon auton kestävyydestä? Mikään polttomoottoriautoni omistamistani 20 kappaleesta ei selvinnyt tuota matkaa ilman merkittäviä vikoja, sitä vastoin sinunkin (kirjoitusasustasi päätellen) sysipaskaksi nimittämäsi Tesla on toiminut jo 180 000 km pelkkien nivelien vaihdolla, mitkä nekin ovat käytössä kuluvia osia, en laske niitä vioiksi.
Piipityksiä ei tule, jos osaat ajaa autoa lain mukaan, ne saa pois halutessaan ajoon lähtiessä.
Mitä tulee nykyautojen kosketusnäyttöön, ainakaan Teslassa sitä ei tarvitse hiplata ajon aikana lainkaan, kaikki ajossa tarvittavat toiminnot toimii ratista tai automaattisesti, muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat.
Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.
Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.
Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.Niinpä, siinä loppuunajetussa pösönpaskassasi ei varmasti ole kosketusnäyttöä ja vaikka olisi, niin sinulla ei riittäisi kyky sen käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä autoissa tarvitse olla kameroita, ei nettiyhteyttä eikä useimpia muitakaan ominaisuuksia. Auto ei ole tietokone, joten sen ohjelmistoa ei tarvitse päivittää koskaan.
Eikö mielestäsi ole hyvä asia että esim. minun 6-vuotiaaseen autooni tulee parannuksia vieläkin kuukausittain? Minä ainakin tykkään, auto muuttuu vain paremmaksi iän myötä, mites se sun vanha romu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö mielestäsi ole hyvä asia että esim. minun 6-vuotiaaseen autooni tulee parannuksia vieläkin kuukausittain? Minä ainakin tykkään, auto muuttuu vain paremmaksi iän myötä, mites se sun vanha romu?
Ei autoon tarvitse tulla "parannuksia". Mitä vidun tarpeellisia "parannuksia" autoon muka tulee myöhemmin? Vai tarkoitatko, että auto on tehtaasta tullessaan ollut keskeneräinen paska romu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö korjausten määrä ensimmäisen sadantonnin aikana kerro jo aika paljon auton kestävyydestä? Mikään polttomoottoriautoni omistamistani 20 kappaleesta ei selvinnyt tuota matkaa ilman merkittäviä vikoja, sitä vastoin sinunkin (kirjoitusasustasi päätellen) sysipaskaksi nimittämäsi Tesla on toiminut jo 180 000 km pelkkien nivelien vaihdolla, mitkä nekin ovat käytössä kuluvia osia, en laske niitä vioiksi.
Piipityksiä ei tule, jos osaat ajaa autoa lain mukaan, ne saa pois halutessaan ajoon lähtiessä.
Mitä tulee nykyautojen kosketusnäyttöön, ainakaan Teslassa sitä ei tarvitse hiplata ajon aikana lainkaan, kaikki ajossa tarvittavat toiminnot toimii ratista tai automaattisesti, muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat.
Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen."muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat."
Minä en rupea höpisemään autolleni ajaessani enkä varsinkaan englanniksi. Auton pitää osata suomea ja jopa silloin kun puhuu autolle savon murteella. Lisäksi jokaisessa myytävässä autossa ääniohjaus toimii päin persettä, myös Teslassa.
"Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen."
Tuo "nappulaviidakko" on parempi kuin Tesla, jonka sisätiloista ovat suorastaan oksettavan rumat. Lisäksi nappuloista on paljon helpompi löytää toiminnot kuin tuosta idioottimaisesta kosketusnäytöstä. On jopa tutkimuksissa todettu, että kosketusnäyttö on kaikkein hitain ja vaikein käyttöliittymä. Yleensä jonkin asian säätäminen kestää vähintään 10 kertaa kauemmin säätää tuolta kosketusnäytöltä kuin nappulasta. Itse asiassa jopa äänikomennolla säätäminen vie monta kertaa kauemmin kuin yksinkertaisesti nappulasta. Varsinkin kun suuren osan ajasta auto ei edes ymmärrä komentoa.
Nappuloiden korvaaminen kosketusnäytöllä on kaikkien aikojen typerin idea. Teslankin suunnittelija on ollut aivoton idiootti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat."
Minä en rupea höpisemään autolleni ajaessani enkä varsinkaan englanniksi. Auton pitää osata suomea ja jopa silloin kun puhuu autolle savon murteella. Lisäksi jokaisessa myytävässä autossa ääniohjaus toimii päin persettä, myös Teslassa.
"Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen."
Tuo "nappulaviidakko" on parempi kuin Tesla, jonka sisätiloista ovat suorastaan oksettavan rumat. Lisäksi nappuloista on paljon helpompi löytää toiminnot kuin tuosta idioottimaisesta kosketusnäytöstä. On jopa tutkimuksissa todettu, että kosketusnäyttö on kaikkein hitain ja vaikein käyttöliittymä. Yleensä jonkin asian säätäminen kestää vähintään 10 kertaa kauemmin säätää tuolta kosketusnäytöltä kuin nappulasta. Itse asiassa jopa äänikomennolla säätäminen vie monta kertaa kauemmin kuin yksinkertaisesti nappulasta. Varsinkin kun suuren osan ajasta auto ei edes ymmärrä komentoa.
Nappuloiden korvaaminen kosketusnäytöllä on kaikkien aikojen typerin idea. Teslankin suunnittelija on ollut aivoton idiootti.Kaikesta kirjoittamastasi huokuu suuri pelko uutta tekniikkaa kohtaan.
On ikävää, että kaltaisesi ihmiset jättäytyvät uuden tekniikan ulkopuolelle ja vaikeuttavat elämäänsä, vaikka uusi tekniikka helpottaisi sitä huomattavasti.
On toki selvää että joku kiertokoulun käynyt yli 75-vuotias on ongelmissa uuden tekniikan ja vieraan kielen kanssa, koska päässä ei enää ole kapasiteettia oppia uutta. Tuolloin pitäisi jo jättää autoilut kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta kirjoittamastasi huokuu suuri pelko uutta tekniikkaa kohtaan.
On ikävää, että kaltaisesi ihmiset jättäytyvät uuden tekniikan ulkopuolelle ja vaikeuttavat elämäänsä, vaikka uusi tekniikka helpottaisi sitä huomattavasti.
On toki selvää että joku kiertokoulun käynyt yli 75-vuotias on ongelmissa uuden tekniikan ja vieraan kielen kanssa, koska päässä ei enää ole kapasiteettia oppia uutta. Tuolloin pitäisi jo jättää autoilut kokonaan.Ai, sekö on edistystä että kaikkien perustoimintojen käyttäminen vie yli 10 kertaa aiempaa kauemmin? Eikä Suomessa tarvitse puhua englantia ikinä autolle. Aivan kuten suomalaisessa ravintolassa palvelun pitää olla aina suomeksi.
On ihan tutkittua tietoa. että kosketusnäytöt hidastavat kaikkien toimintojen käyttöä. Helpointa olisi, jos kosketusnäytöt autoissa tehtäisiin laittomikdi. Onneksi toki monet autovalmistajat ovat siirtäneet toimintoja osittain takaisin nappuloihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta kirjoittamastasi huokuu suuri pelko uutta tekniikkaa kohtaan.
On ikävää, että kaltaisesi ihmiset jättäytyvät uuden tekniikan ulkopuolelle ja vaikeuttavat elämäänsä, vaikka uusi tekniikka helpottaisi sitä huomattavasti.
On toki selvää että joku kiertokoulun käynyt yli 75-vuotias on ongelmissa uuden tekniikan ja vieraan kielen kanssa, koska päässä ei enää ole kapasiteettia oppia uutta. Tuolloin pitäisi jo jättää autoilut kokonaan.Tuo uusi tekniikka tekee auton käyttämisestä aiempaa vaikeampaa. Eikä autovalmistajat ole siirtäneet toimintoja kosketusnäytöille sen takia että auton käyttäminen olisi mukavampaa ja turvallisempaa vaan koska kosketusnäytöt säästävät kustannuksia. Autovalmistajat paskat piittaavat turvallisuudesta tai käytön helppoudesta, heitä kiinnostaa vain raha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, siinä loppuunajetussa pösönpaskassasi ei varmasti ole kosketusnäyttöä ja vaikka olisi, niin sinulla ei riittäisi kyky sen käyttöön.
Hyvä vain jos autossa ei ole kosketusnäyttöä, koska kosketusnäyttö tekee autoilusta helvettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, sekö on edistystä että kaikkien perustoimintojen käyttäminen vie yli 10 kertaa aiempaa kauemmin? Eikä Suomessa tarvitse puhua englantia ikinä autolle. Aivan kuten suomalaisessa ravintolassa palvelun pitää olla aina suomeksi.
On ihan tutkittua tietoa. että kosketusnäytöt hidastavat kaikkien toimintojen käyttöä. Helpointa olisi, jos kosketusnäytöt autoissa tehtäisiin laittomikdi. Onneksi toki monet autovalmistajat ovat siirtäneet toimintoja osittain takaisin nappuloihin.En nyt mitenkään käsitä mikä toiminto tuossa teslassani vie oleellisesti enemmän aikaa kuin periteisissä edellisissä autoissani. Ei todellakaan mikään. Kaikki ajamisessa käytettävät asiat onnistuu ratista tai viiksistä, lämmön säätöä myöden. Ensimmäisenä päivänä puolen tunnin tutustuminen toimintoihin ja asetusten asettaminen mieleisiksi riitti kuten kaikissa itselle uusissa autossa.
Tuossa teslassa on toimintoja ainakin kymmen kertaa enemmän kuin perinteisissä autoissa, mutta niitä ei tarvitse ajossa käyttää vaan ne kytketään kerralla mieleisiksi, eikä niihin tarvitse sen jälkeen puuttua.
Heität ilmaan erilaisia muka tutkittuja tietoja, mutta et mitään kättä pidempää esim linkin muodossa et kuitenkaan. En toki väitä ettei jossain merkissä olisi asia vaikeammin toteutettu, mutta yleistäminen tuossakin asiassa on pelkästään tyhmää.
Autotkin menee aina vaan enemmän tietokonepohjaiseen käyttöön kuten kaikki muukin teollisuutta myöden, siihen ei vaikuta mitenkään vanhoillisten jäärien itkupotku raivarit anonyymeillä paskapalstoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt mitenkään käsitä mikä toiminto tuossa teslassani vie oleellisesti enemmän aikaa kuin periteisissä edellisissä autoissani. Ei todellakaan mikään. Kaikki ajamisessa käytettävät asiat onnistuu ratista tai viiksistä, lämmön säätöä myöden. Ensimmäisenä päivänä puolen tunnin tutustuminen toimintoihin ja asetusten asettaminen mieleisiksi riitti kuten kaikissa itselle uusissa autossa.
Tuossa teslassa on toimintoja ainakin kymmen kertaa enemmän kuin perinteisissä autoissa, mutta niitä ei tarvitse ajossa käyttää vaan ne kytketään kerralla mieleisiksi, eikä niihin tarvitse sen jälkeen puuttua.
Heität ilmaan erilaisia muka tutkittuja tietoja, mutta et mitään kättä pidempää esim linkin muodossa et kuitenkaan. En toki väitä ettei jossain merkissä olisi asia vaikeammin toteutettu, mutta yleistäminen tuossakin asiassa on pelkästään tyhmää.
Autotkin menee aina vaan enemmän tietokonepohjaiseen käyttöön kuten kaikki muukin teollisuutta myöden, siihen ei vaikuta mitenkään vanhoillisten jäärien itkupotku raivarit anonyymeillä paskapalstoilla."En nyt mitenkään käsitä mikä toiminto tuossa teslassani vie oleellisesti enemmän aikaa kuin periteisissä edellisissä autoissani. "
Voithan sinä pettää itseäsi, mutta kaikki toiminnot jotka joutuu tekemään kosketusnäytöltä on monta kertaa hitaampaa kuin nappulasta. Ja vain aivoton idiootti voi väittää muuta.
"Tuossa teslassa on toimintoja ainakin kymmen kertaa enemmän kuin perinteisissä autoissa, mutta niitä ei tarvitse ajossa käyttää vaan ne kytketään kerralla mieleisiksi, eikä niihin tarvitse sen jälkeen puuttua."
Kun perinteisissä autoissakin valtaosa toiminnoista on turhia eikä niistä puutu yhtäkään tarpeellista ominaisuutta niin joka ainoa noista uusista toiminnoista on turhia. Auton käyttäminen tulisi paljon helpommaksi, jos yli 90% auton ominaisuuksista poistettaisiin.
"Autotkin menee aina vaan enemmän tietokonepohjaiseen käyttöön kuten kaikki muukin teollisuutta myöden, siihen ei vaikuta mitenkään vanhoillisten jäärien itkupotku raivarit anonyymeillä paskapalstoilla."
Ja tuo autojen tietokoneistuminen on suorastaan idiotismin huippu. Tuo tietokoneistuminen on vain keino huijata rahaa kaltaisilta huijattavilta idiooteilta. Nytkin autovalmistajat yrittävät keksiä kaikkia maksullisia softapäivityksiä ja kuukausimaksuja ominaisuuksista jotka autossa jo on. Teslakin pyytää kiskurihintaa jostain täysin käyttökelvottomasta FSD:stä. Pitäisi tehdä sellainen laki, että autovalmistaja ei saa peri mistään softasta mitään ja mistään auton mukana tulevat toiminnot pitää olla käytettävissä ilman kuukausimaksua.
Muutenkin autojen tietokoneistuminen tekee ajamisesta pelkkää helvettiä. Auto ei ole tietokone eikä se tarvitse nettiä yhtään mihinkään. Eikä softaa tarvitse ikinä päivittää. Auton tehtävä on vain kuljettaa paikasta A paikkaan B ja siihen ei tarvita tietokonetta. Eikä auto tarvitse navigaattoriakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En nyt mitenkään käsitä mikä toiminto tuossa teslassani vie oleellisesti enemmän aikaa kuin periteisissä edellisissä autoissani. "
Voithan sinä pettää itseäsi, mutta kaikki toiminnot jotka joutuu tekemään kosketusnäytöltä on monta kertaa hitaampaa kuin nappulasta. Ja vain aivoton idiootti voi väittää muuta.
"Tuossa teslassa on toimintoja ainakin kymmen kertaa enemmän kuin perinteisissä autoissa, mutta niitä ei tarvitse ajossa käyttää vaan ne kytketään kerralla mieleisiksi, eikä niihin tarvitse sen jälkeen puuttua."
Kun perinteisissä autoissakin valtaosa toiminnoista on turhia eikä niistä puutu yhtäkään tarpeellista ominaisuutta niin joka ainoa noista uusista toiminnoista on turhia. Auton käyttäminen tulisi paljon helpommaksi, jos yli 90% auton ominaisuuksista poistettaisiin.
"Autotkin menee aina vaan enemmän tietokonepohjaiseen käyttöön kuten kaikki muukin teollisuutta myöden, siihen ei vaikuta mitenkään vanhoillisten jäärien itkupotku raivarit anonyymeillä paskapalstoilla."
Ja tuo autojen tietokoneistuminen on suorastaan idiotismin huippu. Tuo tietokoneistuminen on vain keino huijata rahaa kaltaisilta huijattavilta idiooteilta. Nytkin autovalmistajat yrittävät keksiä kaikkia maksullisia softapäivityksiä ja kuukausimaksuja ominaisuuksista jotka autossa jo on. Teslakin pyytää kiskurihintaa jostain täysin käyttökelvottomasta FSD:stä. Pitäisi tehdä sellainen laki, että autovalmistaja ei saa peri mistään softasta mitään ja mistään auton mukana tulevat toiminnot pitää olla käytettävissä ilman kuukausimaksua.
Muutenkin autojen tietokoneistuminen tekee ajamisesta pelkkää helvettiä. Auto ei ole tietokone eikä se tarvitse nettiä yhtään mihinkään. Eikä softaa tarvitse ikinä päivittää. Auton tehtävä on vain kuljettaa paikasta A paikkaan B ja siihen ei tarvita tietokonetta. Eikä auto tarvitse navigaattoriakaan.Muutenkin kaikenlaiset turhat höpöhöpö-toiminnot joita on Teslakin täynnä vain häiritsee auton perustarkoitusta eli kuljettamista paikasta A paikkaan B. Ei autossa tarvita jotain saatanan Spotifyta ja pelejä ja Netflixiä ei voi edes käyttää ajaessa. Nämä kaikki voisi siis poistaa autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En nyt mitenkään käsitä mikä toiminto tuossa teslassani vie oleellisesti enemmän aikaa kuin periteisissä edellisissä autoissani. "
Voithan sinä pettää itseäsi, mutta kaikki toiminnot jotka joutuu tekemään kosketusnäytöltä on monta kertaa hitaampaa kuin nappulasta. Ja vain aivoton idiootti voi väittää muuta.
"Tuossa teslassa on toimintoja ainakin kymmen kertaa enemmän kuin perinteisissä autoissa, mutta niitä ei tarvitse ajossa käyttää vaan ne kytketään kerralla mieleisiksi, eikä niihin tarvitse sen jälkeen puuttua."
Kun perinteisissä autoissakin valtaosa toiminnoista on turhia eikä niistä puutu yhtäkään tarpeellista ominaisuutta niin joka ainoa noista uusista toiminnoista on turhia. Auton käyttäminen tulisi paljon helpommaksi, jos yli 90% auton ominaisuuksista poistettaisiin.
"Autotkin menee aina vaan enemmän tietokonepohjaiseen käyttöön kuten kaikki muukin teollisuutta myöden, siihen ei vaikuta mitenkään vanhoillisten jäärien itkupotku raivarit anonyymeillä paskapalstoilla."
Ja tuo autojen tietokoneistuminen on suorastaan idiotismin huippu. Tuo tietokoneistuminen on vain keino huijata rahaa kaltaisilta huijattavilta idiooteilta. Nytkin autovalmistajat yrittävät keksiä kaikkia maksullisia softapäivityksiä ja kuukausimaksuja ominaisuuksista jotka autossa jo on. Teslakin pyytää kiskurihintaa jostain täysin käyttökelvottomasta FSD:stä. Pitäisi tehdä sellainen laki, että autovalmistaja ei saa peri mistään softasta mitään ja mistään auton mukana tulevat toiminnot pitää olla käytettävissä ilman kuukausimaksua.
Muutenkin autojen tietokoneistuminen tekee ajamisesta pelkkää helvettiä. Auto ei ole tietokone eikä se tarvitse nettiä yhtään mihinkään. Eikä softaa tarvitse ikinä päivittää. Auton tehtävä on vain kuljettaa paikasta A paikkaan B ja siihen ei tarvita tietokonetta. Eikä auto tarvitse navigaattoriakaan.Itse asiassa jopa puheella tehtävät toiminnot ovat monta kertaa hitaampia kuin yksinkertaisesti nappulan käyttö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En nyt mitenkään käsitä mikä toiminto tuossa teslassani vie oleellisesti enemmän aikaa kuin periteisissä edellisissä autoissani. "
Voithan sinä pettää itseäsi, mutta kaikki toiminnot jotka joutuu tekemään kosketusnäytöltä on monta kertaa hitaampaa kuin nappulasta. Ja vain aivoton idiootti voi väittää muuta.
"Tuossa teslassa on toimintoja ainakin kymmen kertaa enemmän kuin perinteisissä autoissa, mutta niitä ei tarvitse ajossa käyttää vaan ne kytketään kerralla mieleisiksi, eikä niihin tarvitse sen jälkeen puuttua."
Kun perinteisissä autoissakin valtaosa toiminnoista on turhia eikä niistä puutu yhtäkään tarpeellista ominaisuutta niin joka ainoa noista uusista toiminnoista on turhia. Auton käyttäminen tulisi paljon helpommaksi, jos yli 90% auton ominaisuuksista poistettaisiin.
"Autotkin menee aina vaan enemmän tietokonepohjaiseen käyttöön kuten kaikki muukin teollisuutta myöden, siihen ei vaikuta mitenkään vanhoillisten jäärien itkupotku raivarit anonyymeillä paskapalstoilla."
Ja tuo autojen tietokoneistuminen on suorastaan idiotismin huippu. Tuo tietokoneistuminen on vain keino huijata rahaa kaltaisilta huijattavilta idiooteilta. Nytkin autovalmistajat yrittävät keksiä kaikkia maksullisia softapäivityksiä ja kuukausimaksuja ominaisuuksista jotka autossa jo on. Teslakin pyytää kiskurihintaa jostain täysin käyttökelvottomasta FSD:stä. Pitäisi tehdä sellainen laki, että autovalmistaja ei saa peri mistään softasta mitään ja mistään auton mukana tulevat toiminnot pitää olla käytettävissä ilman kuukausimaksua.
Muutenkin autojen tietokoneistuminen tekee ajamisesta pelkkää helvettiä. Auto ei ole tietokone eikä se tarvitse nettiä yhtään mihinkään. Eikä softaa tarvitse ikinä päivittää. Auton tehtävä on vain kuljettaa paikasta A paikkaan B ja siihen ei tarvita tietokonetta. Eikä auto tarvitse navigaattoriakaan.Ja kun kysyttiin linkkiä niin ainakin tämä tutkimus on olemassa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/9910f7f3-bdc2-45f3-9699-aa1881d25883 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei autoon tarvitse tulla "parannuksia". Mitä vidun tarpeellisia "parannuksia" autoon muka tulee myöhemmin? Vai tarkoitatko, että auto on tehtaasta tullessaan ollut keskeneräinen paska romu?
No ainakin viimeiset 15 vuotta autoihin on aiemminkin huoltojen yhteydessä päivitetty ohjelmistoja joissa on voinut tulla autoon uusia ominaisuuksia/parannuksia. Ilmeisesti ihan uusi asia sinulle? Ja kyllähän yleisesti ottaen autovalmistajat päivittävät automallia sen elinkaaren aikana jatkuvasti, esimerkiksi yksittäisistä komponenteista voi tulla päivitetty versio.
Nykyautoissa etu tulee vaan siitä että päivitykset tulevat automaattisesti, eikä niiden vuoksi tarvitse käydä huollossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etäilmastointi"
Täysin turha ominaisuus. Lisäksi en halua yhtäkään autoon liittyvää appia puhelimeeni. En halua tehdä mitään autolleni kännykän kautta.
"navigoinnin synkkaus kännykän kautta"
Mitä helvettiä tuolla ominaisuudella tekee kun kännykässä on jo navigaattori? Autossa ei tarvita navigaattoria ollenkaan, kun voi vain käyttää tarvittaessa kännykkää. Lisäksi itse en ole käyttänyt edes kännykän navigaattoria yli puoleen vuoteen.Jos et tarvitse noita ominaisuuksia niin sitten et vaan käytä niitä. Ihme änkyröintiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin viimeiset 15 vuotta autoihin on aiemminkin huoltojen yhteydessä päivitetty ohjelmistoja joissa on voinut tulla autoon uusia ominaisuuksia/parannuksia. Ilmeisesti ihan uusi asia sinulle? Ja kyllähän yleisesti ottaen autovalmistajat päivittävät automallia sen elinkaaren aikana jatkuvasti, esimerkiksi yksittäisistä komponenteista voi tulla päivitetty versio.
Nykyautoissa etu tulee vaan siitä että päivitykset tulevat automaattisesti, eikä niiden vuoksi tarvitse käydä huollossa.Nuo päivitykset ovat vain merkki siitä, että autovalmistajat ovat epäonnistuneet surkeasti auton valmistuksessa. Jos auto on tehty kunnolla niin auto ei ikinä tarvitse päivityksiä.
"Nykyautoissa etu tulee vaan siitä että päivitykset tulevat automaattisesti, eikä niiden vuoksi tarvitse käydä huollossa."
Päivitykset eivät ole niin tärkeitä, että autoa tarvitsisi päivittää edes yhtä kertaa kymmeneen vuoteen. Auto ei tarvitse nettiyhteyttä edelleenkään mihinkään.
"Ja kyllähän yleisesti ottaen autovalmistajat päivittävät automallia sen elinkaaren aikana jatkuvasti, esimerkiksi yksittäisistä komponenteista voi tulla päivitetty versio."
Tuo on aivan eri asia. Teslankin softapäivitykset eivät ole ikinä tuoneet mitään merkittäviä parannuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo päivitykset ovat vain merkki siitä, että autovalmistajat ovat epäonnistuneet surkeasti auton valmistuksessa. Jos auto on tehty kunnolla niin auto ei ikinä tarvitse päivityksiä.
"Nykyautoissa etu tulee vaan siitä että päivitykset tulevat automaattisesti, eikä niiden vuoksi tarvitse käydä huollossa."
Päivitykset eivät ole niin tärkeitä, että autoa tarvitsisi päivittää edes yhtä kertaa kymmeneen vuoteen. Auto ei tarvitse nettiyhteyttä edelleenkään mihinkään.
"Ja kyllähän yleisesti ottaen autovalmistajat päivittävät automallia sen elinkaaren aikana jatkuvasti, esimerkiksi yksittäisistä komponenteista voi tulla päivitetty versio."
Tuo on aivan eri asia. Teslankin softapäivitykset eivät ole ikinä tuoneet mitään merkittäviä parannuksia.Ylipäätäänkin auto ei ole tietokone, auto on vain kulkuväline eikä mitään muuta. Autoa tietokoneistetaan ja yhdistetään nettiin vain jotta tulevaisuudessa voidaan tehokkaasti huijata rahat ihmisiltä. Kuten, että ilmastoinnit sun muut tulevat äkisti kuukausimaksullisiksi ja muutenkin jostain vidun softasta pitäisi maksaa. Olisi parempi, että autovalmistajat eivät ikinä saa periä erillisiä maksuja softasta ja autoon valmistetut toiminnot ovat saatavissa ilman erillisiä maksuja. Kuukausimaksut tehtäisiin laittomiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tarvitse noita ominaisuuksia niin sitten et vaan käytä niitä. Ihme änkyröintiä...
Kunhan autovalmistajat myyvät autoja ilman kosketusnäyttöä ja kaikki toiminnot säädetään nappuloista. Kosketusnäytöt autoissa tulevat tappamaan liikenteessä paljon ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätäänkin auto ei ole tietokone, auto on vain kulkuväline eikä mitään muuta. Autoa tietokoneistetaan ja yhdistetään nettiin vain jotta tulevaisuudessa voidaan tehokkaasti huijata rahat ihmisiltä. Kuten, että ilmastoinnit sun muut tulevat äkisti kuukausimaksullisiksi ja muutenkin jostain vidun softasta pitäisi maksaa. Olisi parempi, että autovalmistajat eivät ikinä saa periä erillisiä maksuja softasta ja autoon valmistetut toiminnot ovat saatavissa ilman erillisiä maksuja. Kuukausimaksut tehtäisiin laittomiksi.
"Olisi parempi, että autovalmistajat eivät ikinä saa periä erillisiä maksuja softasta ja autoon valmistetut toiminnot ovat saatavissa ilman erillisiä maksuja."
Eihän tilanne ole ollut tämä enää ainakaan 20 vuoteen. Jo 2000-luvun alun autoissa on sisäänrakennettuna ominaisuuksia tai toimintoja joita vaan ei ole aktivoitu kyseisessä mallissa/varustelussa käyttöön. Ja sille miksi on toimittu noin on taas valmistustekniset perusteet olemassa, eli on helpompi käyttää yhtä standardiosaa jota varioidaan softalla kuin se että yksittäisestä osasta on olemassa 1000 eri varianttia sen mukaan mitä toimintoja siinä on tai ei.
Eli jos haluat auton jossa ei ole noita mainitsemiasi ominaisuuksia niin pitää mennä sitten jonnekin 80-luvun kaasarikoneisiin autoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisi parempi, että autovalmistajat eivät ikinä saa periä erillisiä maksuja softasta ja autoon valmistetut toiminnot ovat saatavissa ilman erillisiä maksuja."
Eihän tilanne ole ollut tämä enää ainakaan 20 vuoteen. Jo 2000-luvun alun autoissa on sisäänrakennettuna ominaisuuksia tai toimintoja joita vaan ei ole aktivoitu kyseisessä mallissa/varustelussa käyttöön. Ja sille miksi on toimittu noin on taas valmistustekniset perusteet olemassa, eli on helpompi käyttää yhtä standardiosaa jota varioidaan softalla kuin se että yksittäisestä osasta on olemassa 1000 eri varianttia sen mukaan mitä toimintoja siinä on tai ei.
Eli jos haluat auton jossa ei ole noita mainitsemiasi ominaisuuksia niin pitää mennä sitten jonnekin 80-luvun kaasarikoneisiin autoihin.Hyvä, sitten tehdään tuollaiset ratkaisut laittomiksi. Ja jos kerran autossa on nuo ominaisuudet niin auton hakkerointi ja ominaisuuksien ottaminen käyttöön maksamatta euroakaan autovalmistajalle on täysin sallittua. Autovalmistajan mielipiteillä voi lähinnä pyyhkiä persettä.
Jos autossa on jokin ominaisuus sisäänrakennettuna niin sen pitää olla käytettävissä ilman mitään lisämaksua. En piittaa paskaakaan autovalmistajien rääkymisestä. Itse asiassa auton softan piraattiversion käyttökin on ihan ok.
Olet selvästi idiootti joka nuolee autovalmistajien p****ttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, sitten tehdään tuollaiset ratkaisut laittomiksi. Ja jos kerran autossa on nuo ominaisuudet niin auton hakkerointi ja ominaisuuksien ottaminen käyttöön maksamatta euroakaan autovalmistajalle on täysin sallittua. Autovalmistajan mielipiteillä voi lähinnä pyyhkiä persettä.
Jos autossa on jokin ominaisuus sisäänrakennettuna niin sen pitää olla käytettävissä ilman mitään lisämaksua. En piittaa paskaakaan autovalmistajien rääkymisestä. Itse asiassa auton softan piraattiversion käyttökin on ihan ok.
Olet selvästi idiootti joka nuolee autovalmistajien p****ttä.Edelleen jos kerran autoa ei kunnolla omista niin auton hakkerointi ja piraattisoftan köytyö ei ole rikollista. Ominaisuuksien ottaminen käyttöön autossa maksamatta mitään autovalmistajalle on täysin sallittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisi parempi, että autovalmistajat eivät ikinä saa periä erillisiä maksuja softasta ja autoon valmistetut toiminnot ovat saatavissa ilman erillisiä maksuja."
Eihän tilanne ole ollut tämä enää ainakaan 20 vuoteen. Jo 2000-luvun alun autoissa on sisäänrakennettuna ominaisuuksia tai toimintoja joita vaan ei ole aktivoitu kyseisessä mallissa/varustelussa käyttöön. Ja sille miksi on toimittu noin on taas valmistustekniset perusteet olemassa, eli on helpompi käyttää yhtä standardiosaa jota varioidaan softalla kuin se että yksittäisestä osasta on olemassa 1000 eri varianttia sen mukaan mitä toimintoja siinä on tai ei.
Eli jos haluat auton jossa ei ole noita mainitsemiasi ominaisuuksia niin pitää mennä sitten jonnekin 80-luvun kaasarikoneisiin autoihin.Niinpä, autovalmistajat ovat aina olleet valehtelun ja huijaamisen ammattilaisia ja rahanahneita paskiaisia. Tuokin tapa on lähinnä keino huijata rahaa kaltaisiltasi idiooteilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, autovalmistajat ovat aina olleet valehtelun ja huijaamisen ammattilaisia ja rahanahneita paskiaisia. Tuokin tapa on lähinnä keino huijata rahaa kaltaisiltasi idiooteilta.
Aivan niin kuin Youtubessa yksi tubettaja lupasi ja 10 tonnia sille joka hakkeroi erään laitteen ja ohittaa laitteen maksumuurin jolloin laitetta voi (jälleen) käyttää ilman kuukausimaksua. Ja näyttää siltä että ratkaisu on löytynyt. Tällaisia hakkerointeja pitäisi tehdä autoihinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, sitten tehdään tuollaiset ratkaisut laittomiksi. Ja jos kerran autossa on nuo ominaisuudet niin auton hakkerointi ja ominaisuuksien ottaminen käyttöön maksamatta euroakaan autovalmistajalle on täysin sallittua. Autovalmistajan mielipiteillä voi lähinnä pyyhkiä persettä.
Jos autossa on jokin ominaisuus sisäänrakennettuna niin sen pitää olla käytettävissä ilman mitään lisämaksua. En piittaa paskaakaan autovalmistajien rääkymisestä. Itse asiassa auton softan piraattiversion käyttökin on ihan ok.
Olet selvästi idiootti joka nuolee autovalmistajien p****ttä.Voit ihan vapaasti öyhöttää asiasta, mutta kun et pysty kirjoittamaan asiallisesti etkä omaa edes alkeellisia käytöstapoja niin kanssasi on turha jatkaa keskustelua enempää. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.
- Anonyymi
Mikäköhän wit&%#¤ttu noita auton suunnittelijoita oikeen vaivaa ? Joka saaakelin autoon merkistä riippumatta pitää lätkäiste se helllvatan iso tabletti keskelle kojelautaa.
Onko se muka halvempi ratkaisu kun laittaa niihin ilmastoinnin ja lämpössäätimiin oikeat nupit, ja radion, navin ym näkee pienemmästäkin ruudusta. Jotku pullamössö nörtitkö noita suunnittelee ??- Anonyymi
Autoissa on nykyään todella paljon asioita enemmän mitä ennen wanhaan. On nettiä, yhteys jonka kautta autoa päivitetään, säätöjä auton toimintaan vaikka kuinka paljon jne... ei niitä nappuloilla voi oikein hoitaa. Kyllä setämiehen ja vaarinkin pitää opetella käytttämään noita yksinkertaisia valikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoissa on nykyään todella paljon asioita enemmän mitä ennen wanhaan. On nettiä, yhteys jonka kautta autoa päivitetään, säätöjä auton toimintaan vaikka kuinka paljon jne... ei niitä nappuloilla voi oikein hoitaa. Kyllä setämiehen ja vaarinkin pitää opetella käytttämään noita yksinkertaisia valikoita.
Ja kaikki nuo uudet toiminnot ovat turhia. Auto ei tarvitse nettiyhteyttä eikä auto tarvitse päivittää. Useimmat uuden auton ostajat eivät käytä koskaan yli 95% auton ominaisuuksista. Monia ominaisuuksista käytännössä kukaan auton ostaja ei käytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoissa on nykyään todella paljon asioita enemmän mitä ennen wanhaan. On nettiä, yhteys jonka kautta autoa päivitetään, säätöjä auton toimintaan vaikka kuinka paljon jne... ei niitä nappuloilla voi oikein hoitaa. Kyllä setämiehen ja vaarinkin pitää opetella käytttämään noita yksinkertaisia valikoita.
"säätöjä auton toimintaan vaikka kuinka paljon"
Mitä vidun säätöjä auton toimintaan muka tarvitaan? Normaalisti autoon istutaan, säädetään penkki ja ehkä lämpötila ja sitten lähdetään liikkeelle. En keksi mitään muuta tarpeellista säädettävää autossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"säätöjä auton toimintaan vaikka kuinka paljon"
Mitä vidun säätöjä auton toimintaan muka tarvitaan? Normaalisti autoon istutaan, säädetään penkki ja ehkä lämpötila ja sitten lähdetään liikkeelle. En keksi mitään muuta tarpeellista säädettävää autossa.Samaa ihmettelen itsekin mitä siinä autossa pitää olla jatkuvasti säätämässä?
Siinä tapauksessa ymmärrän vielä jos ajaa autolla jossa on esim. manuaalinen ilmastointi, eli lämpötilaa, puhallusta jne. pitää säätää käsin, mutta kun tuota ei uusissa autoissa juurikaan enää ole. En äkkiseltään muista että olisin nykyisessä autossa esimerkiksi lämmityslaitteeseen sen jälkeen koskenut kun auton saatuani säädin lämpötilan sopivaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoissa on nykyään todella paljon asioita enemmän mitä ennen wanhaan. On nettiä, yhteys jonka kautta autoa päivitetään, säätöjä auton toimintaan vaikka kuinka paljon jne... ei niitä nappuloilla voi oikein hoitaa. Kyllä setämiehen ja vaarinkin pitää opetella käytttämään noita yksinkertaisia valikoita.
Ei ihan kaikissa uusissa autoissa ole edelleenkään nettiä. Tosin sellaiset käy koko ajan harvemmaksi. mm. Dacian halvimmissa (Sandero essential) malleissa ei ole edes radiota vakiona. VW ja Skodan halvimmissa hinnat alkaen malleissa on manuaalinen nupilla säädettävä lämmitys/ilmastointi ja radio ja mutta ei nettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki nuo uudet toiminnot ovat turhia. Auto ei tarvitse nettiyhteyttä eikä auto tarvitse päivittää. Useimmat uuden auton ostajat eivät käytä koskaan yli 95% auton ominaisuuksista. Monia ominaisuuksista käytännössä kukaan auton ostaja ei käytä.
Kerrotko ihan esimerkkinä nyt edes muutaman ominaisuuden nykyautosta jota käytännössä kukaan ei käytä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko ihan esimerkkinä nyt edes muutaman ominaisuuden nykyautosta jota käytännössä kukaan ei käytä?
Tuskin kaikki käyttää esim. nettiä, vaikka sellainen oliskin. Ohjelmistopäivitykset voi hoitaa huollossa. Eikä niitä kaikkia ominaisuuksi tarvi edes käyttää kun ne toimii automaattisesti.
Kaikenmaailman EUvostoliiton pakottamat piippailevat ajoavustimet, nopeustunnistimet, ajonvakautukset joutaisi omasta mielstä roskiin koska ihmistä tulee aivottoamia api--noita kun eivät osaa edes kääntää rattia kurvissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko ihan esimerkkinä nyt edes muutaman ominaisuuden nykyautosta jota käytännössä kukaan ei käytä?
Jos otetaan esimerkiksi Tesla niin Spotify, Netflix, pelit, kamerat, kaistavahti, FSD, muut ajoavustimet jne ovat kaikki turhia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos otetaan esimerkiksi Tesla niin Spotify, Netflix, pelit, kamerat, kaistavahti, FSD, muut ajoavustimet jne ovat kaikki turhia.
Vai ei Spotifytä tai kameroita käytä juuri kukaan...Tervetuloa vaan nykyaikaan.
- Anonyymi
ongelma on se että sähköautoa ei kannata ostaa jos ajaa vaikka 3000km vuodessa..
käytettyä ei sen minkään... meillä suomessa on palkkaerot valtaisat,,1800-18000.
duunarin palkoilla ei enää elä.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595650Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1844587En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164102Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513561
- 823328
- 113241
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah423112- 322792
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371