Perinteiset bensa-autot ilman minkäänlaista sähköavustusta

Anonyymi-ap

20

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Molemmat linkit maksumuurin takana ja aika turhia.
      Pitää ostaa sellainen auto kun tuntee sopivaksi. Eihän siinä mitään ihmeellistä.
      Sähköautot tulevat kuitenkin olemaan tulevaisuudessa valtavirtaa ja polttikset kuihtuvat verotuksen ja määräysten vuoksi.
      Kauhea paniikki sinulla on kuitenkin yrittää dissata sähköautoja, vaikka ne ovat jo koviin hyviä, tietenkin seassa on huonojakin, mutta ne ovat yleensä halpiksia.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa halpissähköautoja. Eikä polttiksen kuihdu vielä moneen kymmeneen vuoteen. Valtaosahan ajelee polttiksilla myös 2040-luvulla.


    • Anonyymi

      Lyhyellä aikavälillä muutoksia tapahtuu aina suuntaan tai toiseen ja siihen vaikuttaa kovasti hinnoittelussa tapahtuvat muutokset joilla saadaan ihmiset joko ostamaan tai pohtimaan missä mennään. Vuosi pari kertoo vasta sen kestävän suunnan.

      • Anonyymi

        Vuosi pari kertoi jo suunnan. Pari vuotta sitten patteripetterit uhosi
        - 2024 uusia vatkaimia saa jo 20 000 eurolla
        - polttomoottorit kielletään 2026 ja ne katoavat kokonaan 2030 mennessä
        - parissa vuodessa on koko maa täynnä akkukorjaamoita ja akun saa uusittua parilla tonnilla
        - polttomoottoriautojen arvo romahtaa ja vatkaimien arvo nousee, koska akku kestää ikuisesti
        - sähkövatkaimen käyttökulu 1-2 €/100 km

        Mitä todellisuudessa tapahtui
        - 2023 uutena myytyjen vatkaimien keskihinta 50 000 ja polttomoottoriautojen 30 000, nyt on sentään ero kaventunut, kun myynnin sakattua hintoja tiputettu 5-10 tonnia
        - vatkaimien myynti ROMHATI 2024 kesällä, tilastot toki ei näytä vielä kovin pahalta, kun vuoden 2024 loppuun asti toimitettiin jopa 2 vuotta aiemmin tilattuja autoja ja sähköautoiksi rekisteröityjen polttomoottoriautojen (plugarit) myynti kasvoi
        - lehtiin on päässyt uutisia sis. rak. latauslaitteen yli 10 000 € korjaushinnasta, pohjakosketuksen jälkeen 15 000 € kustannusarviosta pelkän tarkastuksen + uuden pohjalevyn asennuksen ja osalta ja mersun 65 000 € arvoisesta akuston uusimisesta pienen peräänajon jälkeen (akun pyrotekninen sulake lauennut -> koko akku uusittava).
        - unohtamatta tietenkään plugarien 10 000 -20 000 € hintaisia akkuja
        - vatkaimien arvonalenema %/vuosi ihan yhtä iso kuin polttomoottoriautoilla, mutku hankintahinta puolet korkeampi, tulee ihan kivasti takkiin... 10 000 €/vuosi pari ekaa vuotta.
        - akku kestää max. 3000 latausta -> plugarin akun saa kulumaan loppuun jo 100 tkm matkalla, vatkaimella akun pitäisi kestää pitempään kuin muu tekniikka, mutta...

        Akusto on käytännössä yhtä huono kuin huonoin muduuli/kenno. Sarjaan kytkettyinä kun ovat, niin jo 1 valmistusvikainen kenno rokottaa akun kapasiteettia. Ja mitä isompi akku, sitä suurempi todennäköisyys, että on joukossa se maanantaikappale. Onneksi autovalmistajat ovat varautuneet uhkaan tekemällä uusimmista akustoista korjauskelvottomia (valtettu täyteen massaa/liimattu koriin), jolloin pääsee myymään yhden akkumodulin sijaan kokonaisen auton.


    • Anonyymi

      UUs Nissa Leaf sähkö 20 tonnia.
      Ei oo huano
      - jorma -

      • Anonyymi

        uus on aina uus ja se pitää vaihtaa uuteen kun tulee muutama vuosi täyteen..ne ajaa sähköautoilla joilla on varaa..pienipalkkaiset räpistelee bensa ja dieselautoilla aikansa....suomi on pitkien työmatkojen maa ...tämä pitäisikin maamme hallituksen ottaa huomioon niitä typeriä ,pakko,pakko, lakeja valmistella..


    • Anonyymi

      Se on aika outoa ettei autovalmistajat tee normi bensa-autoista sähköversioita. esim. Taigosta voisi aivan hyvin tehdä sähköauton kun laittaisi polttomoottorin tilalle sähkömoottorin ja benstankin korvaisi akustolla. Luulisi olevan halvempaa kuin kokonan uuden patteriauton rakentaminen ??

      • Anonyymi

        Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.

        No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.

        Suomi24.lla vain lukutaidottomia tojokääkkiä jotka ei ymmärrä edes selkosuomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.

        Bensatankkl on tyypillisesti 50 l kokoinen ja 50 l bensaa painaa 38 kg.

        Litiumakun energiatiheys on noin 0,1 kWh/kg, joten 50 kWh akku painaa 500 kg ja on myös tilavuudeltaan useamman sataa litraa. Tavismallin polttomoottoriauto painaa 1300-1400 kg, mutta alle 2000 kg painoinen sähkövatkain on poikkeuksellisen kevyt.

        Bensatankin tilalle ei sovi edes plugarin 11 kWh akku. Just tämän takia 1. sukupolven plugareissa oli niitä akkukoteloita takakontin tilaa syömässä.

        Sähkövatkain 30 km toimintamatkalla tuskin olisi iso myyntimenestys.


      • Anonyymi

        Kyllä autonvalmistajat tekee myös noin . Ei kuitenkaan Volkkari .


    • Anonyymi

      "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Ota yhteys huoltoon".

      Ei koske tavallista autoilijaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa uusien autojen listaa ja oikein etsimällä etsiä sieltä auto, jossa ei sähkömoottori osallistu auton liikuttamiseen.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Normi bensa-diesel autoissa on kaikkein luotettavin tekniikka. Hybridiautot kaikkein vikaherkimpiä.

      Sähköautoissakin perus-tekniikka on luotettava mutta energialähde eli akusto on se kysymysmerkki ? joka saa ostajia empimään. autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.

      Ongelma on kuitenkin turvallisuus. Akusto on sijoitettu suurimmassa osassa sähköautoissa pohjaan jossa se on turvallisemmassa paikassa matkustajien kannalta, mutta vaihtamisen tai korjaamisen kannalta huonossa paikassa. Jos litium akusto syttyy palokaasut ovat hengenvaarallisia.

      • Anonyymi

        > autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.

        Virta vie toiseen suuntaan. Kun myynti laskee, vatkaimet suunnitellaan korjauskelvottomiksi. Saa (vakuutusyhtiön rahoittamana) myytyä uuden auton jokaisen vähänkin vaurioituneen tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.

        Virta vie toiseen suuntaan. Kun myynti laskee, vatkaimet suunnitellaan korjauskelvottomiksi. Saa (vakuutusyhtiön rahoittamana) myytyä uuden auton jokaisen vähänkin vaurioituneen tilalle.

        Polttomoottoriautoissa samaa ei ole paljoa nähty. Ensimmäisenä tulee mielee tollolootan D4D kertakäyttömoottorit, joiden kannentiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori.

        Jep, koko moottori. Tohjo kusetti tapansa mukaan kutsumalla operaatiota puolimoottorin vaihdoksi, koska apulaitteet (laturi yms.) piti ottaa vanhasta moottorista talteen ja siirtää uuteen.

        Saavutus sekin, että laturi yms. kestää enemmän kuin polttomoottori.


      • Anonyymi

        Ei se akku tojon hybrideissäkään ole helppo vaihtaa vaikka on matkustamossa. Joutuu repimään penkkejä ym. sisustusta. ja akku ei ole mikään kevyt rahjata sisäkautta ulos.
        Syttyessään tai kaasuntueessaan on vaarallisemmassa paikassa kun on suoraan takamatkustajien persuuksien alla.

        Melkeen helpompi on pudottaa akku pohjasta alas vaikka toki auton joutuu nostamaan nosturilla ilmaan.


    • Anonyymi

      Joo. Kolmevuotta menty puhtaalla bensa- autolla...ei vikoja kia Rio 1,2 mpi , takana rumpujarrut...
      Tyytyväinen olen ollut,...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe