Perinteiset bensa-autot ilman minkäänlaista sähköavustusta

Anonyymi-ap

37

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Molemmat linkit maksumuurin takana ja aika turhia.
      Pitää ostaa sellainen auto kun tuntee sopivaksi. Eihän siinä mitään ihmeellistä.
      Sähköautot tulevat kuitenkin olemaan tulevaisuudessa valtavirtaa ja polttikset kuihtuvat verotuksen ja määräysten vuoksi.
      Kauhea paniikki sinulla on kuitenkin yrittää dissata sähköautoja, vaikka ne ovat jo koviin hyviä, tietenkin seassa on huonojakin, mutta ne ovat yleensä halpiksia.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa halpissähköautoja. Eikä polttiksen kuihdu vielä moneen kymmeneen vuoteen. Valtaosahan ajelee polttiksilla myös 2040-luvulla.


    • Anonyymi

      Lyhyellä aikavälillä muutoksia tapahtuu aina suuntaan tai toiseen ja siihen vaikuttaa kovasti hinnoittelussa tapahtuvat muutokset joilla saadaan ihmiset joko ostamaan tai pohtimaan missä mennään. Vuosi pari kertoo vasta sen kestävän suunnan.

      • Anonyymi

        Vuosi pari kertoi jo suunnan. Pari vuotta sitten patteripetterit uhosi
        - 2024 uusia vatkaimia saa jo 20 000 eurolla
        - polttomoottorit kielletään 2026 ja ne katoavat kokonaan 2030 mennessä
        - parissa vuodessa on koko maa täynnä akkukorjaamoita ja akun saa uusittua parilla tonnilla
        - polttomoottoriautojen arvo romahtaa ja vatkaimien arvo nousee, koska akku kestää ikuisesti
        - sähkövatkaimen käyttökulu 1-2 €/100 km

        Mitä todellisuudessa tapahtui
        - 2023 uutena myytyjen vatkaimien keskihinta 50 000 ja polttomoottoriautojen 30 000, nyt on sentään ero kaventunut, kun myynnin sakattua hintoja tiputettu 5-10 tonnia
        - vatkaimien myynti ROMHATI 2024 kesällä, tilastot toki ei näytä vielä kovin pahalta, kun vuoden 2024 loppuun asti toimitettiin jopa 2 vuotta aiemmin tilattuja autoja ja sähköautoiksi rekisteröityjen polttomoottoriautojen (plugarit) myynti kasvoi
        - lehtiin on päässyt uutisia sis. rak. latauslaitteen yli 10 000 € korjaushinnasta, pohjakosketuksen jälkeen 15 000 € kustannusarviosta pelkän tarkastuksen + uuden pohjalevyn asennuksen ja osalta ja mersun 65 000 € arvoisesta akuston uusimisesta pienen peräänajon jälkeen (akun pyrotekninen sulake lauennut -> koko akku uusittava).
        - unohtamatta tietenkään plugarien 10 000 -20 000 € hintaisia akkuja
        - vatkaimien arvonalenema %/vuosi ihan yhtä iso kuin polttomoottoriautoilla, mutku hankintahinta puolet korkeampi, tulee ihan kivasti takkiin... 10 000 €/vuosi pari ekaa vuotta.
        - akku kestää max. 3000 latausta -> plugarin akun saa kulumaan loppuun jo 100 tkm matkalla, vatkaimella akun pitäisi kestää pitempään kuin muu tekniikka, mutta...

        Akusto on käytännössä yhtä huono kuin huonoin muduuli/kenno. Sarjaan kytkettyinä kun ovat, niin jo 1 valmistusvikainen kenno rokottaa akun kapasiteettia. Ja mitä isompi akku, sitä suurempi todennäköisyys, että on joukossa se maanantaikappale. Onneksi autovalmistajat ovat varautuneet uhkaan tekemällä uusimmista akustoista korjauskelvottomia (valtettu täyteen massaa/liimattu koriin), jolloin pääsee myymään yhden akkumodulin sijaan kokonaisen auton.


    • Anonyymi

      UUs Nissa Leaf sähkö 20 tonnia.
      Ei oo huano
      - jorma -

      • Anonyymi

        uus on aina uus ja se pitää vaihtaa uuteen kun tulee muutama vuosi täyteen..ne ajaa sähköautoilla joilla on varaa..pienipalkkaiset räpistelee bensa ja dieselautoilla aikansa....suomi on pitkien työmatkojen maa ...tämä pitäisikin maamme hallituksen ottaa huomioon niitä typeriä ,pakko,pakko, lakeja valmistella..


    • Anonyymi

      Se on aika outoa ettei autovalmistajat tee normi bensa-autoista sähköversioita. esim. Taigosta voisi aivan hyvin tehdä sähköauton kun laittaisi polttomoottorin tilalle sähkömoottorin ja benstankin korvaisi akustolla. Luulisi olevan halvempaa kuin kokonan uuden patteriauton rakentaminen ??

      • Anonyymi

        Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.

        No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.

        Suomi24.lla vain lukutaidottomia tojokääkkiä jotka ei ymmärrä edes selkosuomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niitä tehty tällä menetelmällä. Korvataan polttomoottori laitteineen sähkömoottorilla. Bensasäiliö korvataan akulla ja avot meillä on uusi sähköauto. Käytetty siitä tulee myöhemmin.

        Bensatankkl on tyypillisesti 50 l kokoinen ja 50 l bensaa painaa 38 kg.

        Litiumakun energiatiheys on noin 0,1 kWh/kg, joten 50 kWh akku painaa 500 kg ja on myös tilavuudeltaan useamman sataa litraa. Tavismallin polttomoottoriauto painaa 1300-1400 kg, mutta alle 2000 kg painoinen sähkövatkain on poikkeuksellisen kevyt.

        Bensatankin tilalle ei sovi edes plugarin 11 kWh akku. Just tämän takia 1. sukupolven plugareissa oli niitä akkukoteloita takakontin tilaa syömässä.

        Sähkövatkain 30 km toimintamatkalla tuskin olisi iso myyntimenestys.


      • Anonyymi

        Kyllä autonvalmistajat tekee myös noin . Ei kuitenkaan Volkkari .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä näy kovin montaa sähkö-taigoa tai corollaa myynnissä Kaikki jotain bz4x tai id-3,4 kirjainyhdistelmiä. Tarkoitin että käytettäisiin samaa alustaa ja koria kuin nykyisissä bensa-automalleissa. VW golffia tehtiin vähän aikaa pelkkänä sähköversiona mutta senkin valmistus lopetettiin. Olisi myynyt isommalla akulla varmaan paremmin kuin id mallit.

        Valmistajat ovat tulleet siihen tulokseen, että on parempi suunnitella sähköauto kokonaan alusta, kuin yrittää saada toimintoja ahdettua polttisauton koriin. Ne polttisauton koriin tehdyt mallit olivat vain sellaisia hätäpaskoja, joilla hankittiin kokemusta oikeaa sähköautoa varten.
        Nykyinen rakenne, jossa akku on keskellä pohjassa ja etu-ja takaosan rakenne omat modulinsa on toimiva. Samalla perusrakenteella saadaan tehtyä etu-, taka- tai nelivetoisia malleja yhdellä tai useammalla moottorilla ja eri kokoisilla akuilla.


      • Anonyymi
        UUSI

        Pösöltä löytyy .


    • Anonyymi

      "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Ota yhteys huoltoon".

      Ei koske tavallista autoilijaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa uusien autojen listaa ja oikein etsimällä etsiä sieltä auto, jossa ei sähkömoottori osallistu auton liikuttamiseen.

    • Anonyymi

      Normi bensa-diesel autoissa on kaikkein luotettavin tekniikka. Hybridiautot kaikkein vikaherkimpiä.

      Sähköautoissakin perus-tekniikka on luotettava mutta energialähde eli akusto on se kysymysmerkki ? joka saa ostajia empimään. autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.

      Ongelma on kuitenkin turvallisuus. Akusto on sijoitettu suurimmassa osassa sähköautoissa pohjaan jossa se on turvallisemmassa paikassa matkustajien kannalta, mutta vaihtamisen tai korjaamisen kannalta huonossa paikassa. Jos litium akusto syttyy palokaasut ovat hengenvaarallisia.

      • Anonyymi

        > autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.

        Virta vie toiseen suuntaan. Kun myynti laskee, vatkaimet suunnitellaan korjauskelvottomiksi. Saa (vakuutusyhtiön rahoittamana) myytyä uuden auton jokaisen vähänkin vaurioituneen tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > autonvalmistajien pitäisi tehdä akuston vaihdosta paljon halvempaa / helpompaa jotta niitä uskallettaisiin ostaa.

        Virta vie toiseen suuntaan. Kun myynti laskee, vatkaimet suunnitellaan korjauskelvottomiksi. Saa (vakuutusyhtiön rahoittamana) myytyä uuden auton jokaisen vähänkin vaurioituneen tilalle.

        Polttomoottoriautoissa samaa ei ole paljoa nähty. Ensimmäisenä tulee mielee tollolootan D4D kertakäyttömoottorit, joiden kannentiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori.

        Jep, koko moottori. Tohjo kusetti tapansa mukaan kutsumalla operaatiota puolimoottorin vaihdoksi, koska apulaitteet (laturi yms.) piti ottaa vanhasta moottorista talteen ja siirtää uuteen.

        Saavutus sekin, että laturi yms. kestää enemmän kuin polttomoottori.


      • Anonyymi

        Ei se akku tojon hybrideissäkään ole helppo vaihtaa vaikka on matkustamossa. Joutuu repimään penkkejä ym. sisustusta. ja akku ei ole mikään kevyt rahjata sisäkautta ulos.
        Syttyessään tai kaasuntueessaan on vaarallisemmassa paikassa kun on suoraan takamatkustajien persuuksien alla.

        Melkeen helpompi on pudottaa akku pohjasta alas vaikka toki auton joutuu nostamaan nosturilla ilmaan.


    • Anonyymi

      Joo. Kolmevuotta menty puhtaalla bensa- autolla...ei vikoja kia Rio 1,2 mpi , takana rumpujarrut...
      Tyytyväinen olen ollut,...

    • Anonyymi
      UUSI

      Kunnon autoa ei löydy kuin käytettynä.Aina on joku sähköavustin ja patteripaketti.Automaatit on mitä on kaksoiskytkin paskoja.Puttin vallottaa koko Euroopan kun tässä leikitään.Sitten ajetaan bensa -autoilla vielä pitkään.

    • Anonyymi
      UUSI

      Juu… On surullisenkuuluisat tsi, dsg, ecoboost, hdi, ym. Sekä öljyä syövät vag ihmeet.
      Halpoja on korjata, juuri oli uutisissa 60 tkm ajetun ecoboostin korjaus vaivaiset 12k€.
      On todella kummallista, että nyt sähköautojen markkinoille tulon jälkeen polttikset onkin vähävikaisia ongelmattomia laitteita.
      Itselläni kokemus omistamistani 20 polttomoottorillisesta autosta, oli kalliita ja välillä edullisempia, kaikissa erilaiset ongelmat alkoi alle sadan tonnin jälkeen. Oli välillä todella kallista korjausta varsinkin noissa kalleimman luokan autoissa.
      Nyt sähköautolla 180 tkm ilman mitään varsinaista vikaa, huollossa käynyt kaksi kertaa jossa vaihdettu suodattimet ja tarkastettu ja herkistelty jarrut, toisessa huollossa noiden lisäksi vaihdettiin alustaan kaksi niveltä ja jarrunesteet.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ainiin, unohtui sanoa, että tuo nykyinen autoni on tämän palstan tietäjien mukaan sysipaska Tesla 3 LR vm. -19


      • Anonyymi
        UUSI

        Se on joo kumma, kun kaikkien noiden sähköautodissaajien omat muinaisjäänteet ovat täysin viattomia ja kuin uusia vaikka ikää on yli 20 vuotta ja ajettu 400 000 km.
        He eivät muista, että 99% sähköautoilijoista ovat myös omistaneet montakin pakoputkiautoa, joten he kyllä tietävät ja muistavat miten ne kestävät ja toimivat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on joo kumma, kun kaikkien noiden sähköautodissaajien omat muinaisjäänteet ovat täysin viattomia ja kuin uusia vaikka ikää on yli 20 vuotta ja ajettu 400 000 km.
        He eivät muista, että 99% sähköautoilijoista ovat myös omistaneet montakin pakoputkiautoa, joten he kyllä tietävät ja muistavat miten ne kestävät ja toimivat.

        Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.

        Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.

        Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.

        Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.

        Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Eikä autoissa tarvitse olla kameroita, ei nettiyhteyttä eikä useimpia muitakaan ominaisuuksia. Auto ei ole tietokone, joten sen ohjelmistoa ei tarvitse päivittää koskaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.

        Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.

        Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Nämä on vähän makuasioita, on nykyautoissa joitain turhia tai jopa häiritseviä toimintoja, jotka mieluummin kytkee pois päältä, mutta toisaalta kokonaisuus on kuitenkin reilusti plussalla vanhempiin autoihin verrattuna. Etäilmastointi, navigoinnin synkkaus kännykän kautta yms. vaan helpottavat tai tekevät elämästä mukavampaa.

        Mutta jokainen tekee niin kuin itse haluaa, ei se minulta ole pois jos joku haluaa ajaa vanhemmalla ja ehkä joiltain osin yksinkertaisemmalla autolla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on vähän makuasioita, on nykyautoissa joitain turhia tai jopa häiritseviä toimintoja, jotka mieluummin kytkee pois päältä, mutta toisaalta kokonaisuus on kuitenkin reilusti plussalla vanhempiin autoihin verrattuna. Etäilmastointi, navigoinnin synkkaus kännykän kautta yms. vaan helpottavat tai tekevät elämästä mukavampaa.

        Mutta jokainen tekee niin kuin itse haluaa, ei se minulta ole pois jos joku haluaa ajaa vanhemmalla ja ehkä joiltain osin yksinkertaisemmalla autolla.

        "Etäilmastointi"

        Täysin turha ominaisuus. Lisäksi en halua yhtäkään autoon liittyvää appia puhelimeeni. En halua tehdä mitään autolleni kännykän kautta.

        "navigoinnin synkkaus kännykän kautta"

        Mitä helvettiä tuolla ominaisuudella tekee kun kännykässä on jo navigaattori? Autossa ei tarvita navigaattoria ollenkaan, kun voi vain käyttää tarvittaessa kännykkää. Lisäksi itse en ole käyttänyt edes kännykän navigaattoria yli puoleen vuoteen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.

        Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.

        Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Eikö korjausten määrä ensimmäisen sadantonnin aikana kerro jo aika paljon auton kestävyydestä? Mikään polttomoottoriautoni omistamistani 20 kappaleesta ei selvinnyt tuota matkaa ilman merkittäviä vikoja, sitä vastoin sinunkin (kirjoitusasustasi päätellen) sysipaskaksi nimittämäsi Tesla on toiminut jo 180 000 km pelkkien nivelien vaihdolla, mitkä nekin ovat käytössä kuluvia osia, en laske niitä vioiksi.
        Piipityksiä ei tule, jos osaat ajaa autoa lain mukaan, ne saa pois halutessaan ajoon lähtiessä.
        Mitä tulee nykyautojen kosketusnäyttöön, ainakaan Teslassa sitä ei tarvitse hiplata ajon aikana lainkaan, kaikki ajossa tarvittavat toiminnot toimii ratista tai automaattisesti, muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat.
        Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa kalliin auton niin helposti pettää itseään ja kuvittelee sen olevan parempi kuin se todellisuudessa. Tämä on ihan todettu fakta. Kalliin auton ostaneet vähättelevät autonsa ongelmia muille. Usein jopa valehtelevat näistä asioista.

        Itse olen todennut, että nykyautot ovat piipittäviä romukasoja jotka ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja avustimia ja niissä pitää hiplailla tuota saatanan typerää hiplausnäyttöä. Kosketusnäytöt pitäisi kieltää kokonaan autoista tai edes kieltää niiden käyttö ajon aikana. Koska kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin auton näyttöäkään ei saa hiplailla ajon aikana.

        Edelleenkin, mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto. Nykyautojen ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Niinpä, siinä loppuunajetussa pösönpaskassasi ei varmasti ole kosketusnäyttöä ja vaikka olisi, niin sinulla ei riittäisi kyky sen käyttöön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä autoissa tarvitse olla kameroita, ei nettiyhteyttä eikä useimpia muitakaan ominaisuuksia. Auto ei ole tietokone, joten sen ohjelmistoa ei tarvitse päivittää koskaan.

        Eikö mielestäsi ole hyvä asia että esim. minun 6-vuotiaaseen autooni tulee parannuksia vieläkin kuukausittain? Minä ainakin tykkään, auto muuttuu vain paremmaksi iän myötä, mites se sun vanha romu?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mielestäsi ole hyvä asia että esim. minun 6-vuotiaaseen autooni tulee parannuksia vieläkin kuukausittain? Minä ainakin tykkään, auto muuttuu vain paremmaksi iän myötä, mites se sun vanha romu?

        Ei autoon tarvitse tulla "parannuksia". Mitä vidun tarpeellisia "parannuksia" autoon muka tulee myöhemmin? Vai tarkoitatko, että auto on tehtaasta tullessaan ollut keskeneräinen paska romu?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö korjausten määrä ensimmäisen sadantonnin aikana kerro jo aika paljon auton kestävyydestä? Mikään polttomoottoriautoni omistamistani 20 kappaleesta ei selvinnyt tuota matkaa ilman merkittäviä vikoja, sitä vastoin sinunkin (kirjoitusasustasi päätellen) sysipaskaksi nimittämäsi Tesla on toiminut jo 180 000 km pelkkien nivelien vaihdolla, mitkä nekin ovat käytössä kuluvia osia, en laske niitä vioiksi.
        Piipityksiä ei tule, jos osaat ajaa autoa lain mukaan, ne saa pois halutessaan ajoon lähtiessä.
        Mitä tulee nykyautojen kosketusnäyttöön, ainakaan Teslassa sitä ei tarvitse hiplata ajon aikana lainkaan, kaikki ajossa tarvittavat toiminnot toimii ratista tai automaattisesti, muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat.
        Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen.

        "muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat."

        Minä en rupea höpisemään autolleni ajaessani enkä varsinkaan englanniksi. Auton pitää osata suomea ja jopa silloin kun puhuu autolle savon murteella. Lisäksi jokaisessa myytävässä autossa ääniohjaus toimii päin persettä, myös Teslassa.

        "Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen."

        Tuo "nappulaviidakko" on parempi kuin Tesla, jonka sisätiloista ovat suorastaan oksettavan rumat. Lisäksi nappuloista on paljon helpompi löytää toiminnot kuin tuosta idioottimaisesta kosketusnäytöstä. On jopa tutkimuksissa todettu, että kosketusnäyttö on kaikkein hitain ja vaikein käyttöliittymä. Yleensä jonkin asian säätäminen kestää vähintään 10 kertaa kauemmin säätää tuolta kosketusnäytöltä kuin nappulasta. Itse asiassa jopa äänikomennolla säätäminen vie monta kertaa kauemmin kuin yksinkertaisesti nappulasta. Varsinkin kun suuren osan ajasta auto ei edes ymmärrä komentoa.

        Nappuloiden korvaaminen kosketusnäytöllä on kaikkien aikojen typerin idea. Teslankin suunnittelija on ollut aivoton idiootti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "muutkin toiminnot toimivat hienosti kun vaan kerrot autolle mitä haluat."

        Minä en rupea höpisemään autolleni ajaessani enkä varsinkaan englanniksi. Auton pitää osata suomea ja jopa silloin kun puhuu autolle savon murteella. Lisäksi jokaisessa myytävässä autossa ääniohjaus toimii päin persettä, myös Teslassa.

        "Ei todellakaan ole ikävä enää päriseviä, haisevia, nykiviä ja hitaita muinaisjäänteitä nappulaviidakkoineen."

        Tuo "nappulaviidakko" on parempi kuin Tesla, jonka sisätiloista ovat suorastaan oksettavan rumat. Lisäksi nappuloista on paljon helpompi löytää toiminnot kuin tuosta idioottimaisesta kosketusnäytöstä. On jopa tutkimuksissa todettu, että kosketusnäyttö on kaikkein hitain ja vaikein käyttöliittymä. Yleensä jonkin asian säätäminen kestää vähintään 10 kertaa kauemmin säätää tuolta kosketusnäytöltä kuin nappulasta. Itse asiassa jopa äänikomennolla säätäminen vie monta kertaa kauemmin kuin yksinkertaisesti nappulasta. Varsinkin kun suuren osan ajasta auto ei edes ymmärrä komentoa.

        Nappuloiden korvaaminen kosketusnäytöllä on kaikkien aikojen typerin idea. Teslankin suunnittelija on ollut aivoton idiootti.

        Kaikesta kirjoittamastasi huokuu suuri pelko uutta tekniikkaa kohtaan.
        On ikävää, että kaltaisesi ihmiset jättäytyvät uuden tekniikan ulkopuolelle ja vaikeuttavat elämäänsä, vaikka uusi tekniikka helpottaisi sitä huomattavasti.
        On toki selvää että joku kiertokoulun käynyt yli 75-vuotias on ongelmissa uuden tekniikan ja vieraan kielen kanssa, koska päässä ei enää ole kapasiteettia oppia uutta. Tuolloin pitäisi jo jättää autoilut kokonaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Mikäköhän wit&%#¤ttu noita auton suunnittelijoita oikeen vaivaa ? Joka saaakelin autoon merkistä riippumatta pitää lätkäiste se helllvatan iso tabletti keskelle kojelautaa.

      Onko se muka halvempi ratkaisu kun laittaa niihin ilmastoinnin ja lämpössäätimiin oikeat nupit, ja radion, navin ym näkee pienemmästäkin ruudusta. Jotku pullamössö nörtitkö noita suunnittelee ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1916
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1768
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      360
      1645
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1243
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1179
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1063
    Aihe