Pystyykö asiantuntijan kuntouttamaan?

Anonyymi-ap

Työvoimapalvelujen väki on aika heikossa kunnossa, eivätkä he osaa mitään.
Pystyisikö vielä työvoimaneuvojia jotenkin kuntouttamaan. Ovatko he jo menetettyjä sieluja? Mitä mieltä olet?

16

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei muuta kuin Kuntouttavaan työtoimintaan niin saavat elämänhallinnan kuntoon, rytmiä elämään ja pääsevät itse kokemaan tämän nöyryyttävän leimaavan palvelun

• Anonyymi

Kommentoi TE-asiantuntija suojatyöpaikastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentoi TE-asiantuntija suojatyöpaikastaan

Sä et pysty sille mitään

Ostin muuten eilen uuden asunnon...

• Anonyymi

Ei pysty. Ne eivät ole saaneet mitään aikaiseksi vuosikausiin. Ministeriön tuoreen työllisyyskatsauksen mukaan työttömyys on Suomessa kasvanut merkittävästi. Marraskuun lopussa työttömiä työnhakijoita oli yhteensä 292 400, mikä on 28 100 enemmän kuin vuotta aiemmin.

Korkein luku liki yhdeksään vuoteen. Eli yhdeksän vuotta ovat torkkuneet täydellä palkalla. Potkut kaikille, ei noista ole työhön.

• Anonyymi

TE-virkanilkeille pitäisi antaa monoa ahteriin, jokaiselle. Voisivat hakea oikean ja ehkä jopa jotain tuottavankin työpaikan yksityiseltä sektorilta.

• Anonyymi

Eihän ne pääse työhön mihinkään yksityiselle sektorille. Vuosikausien oleskelu ja työkokemuksen puute estää työn saamisen.

Palkkaisitko itse henkilön, joka ei osaa mitään. CV voisi näyttää esim. tältä;

Koulutus: Peruskoulu ( kesken)
        Ammatti: Toimistoapulainen, valtion nimikeuudistuksen jälkeen asiantuntija.
        Työtehtävät: Työttömien henkilöiden selailu tietokoneella ja soittelu tietokoneen käskyjen mukaan muutaman keran viikossa jollekin työttömälle, jolta kysytään: "Oletko työtön, oletko hakenut työtä?"
        Erityistaidot: Kampaviinerien haku
        Harrastukset: Halpojen viinien ja keskikaljan maistelu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän ne pääse työhön mihinkään yksityiselle sektorille. Vuosikausien oleskelu ja työkokemuksen puute estää työn saamisen.

Palkkaisitko itse henkilön, joka ei osaa mitään. CV voisi näyttää esim. tältä;

Koulutus: Peruskoulu ( kesken)
        Ammatti: Toimistoapulainen, valtion nimikeuudistuksen jälkeen asiantuntija.
        Työtehtävät: Työttömien henkilöiden selailu tietokoneella ja soittelu tietokoneen käskyjen mukaan muutaman keran viikossa jollekin työttömälle, jolta kysytään: "Oletko työtön, oletko hakenut työtä?"
        Erityistaidot: Kampaviinerien haku
        Harrastukset: Halpojen viinien ja keskikaljan maistelu

Mikä oli oma koulutuksesi?

Mitä katselin uusia työpaikkoja Kuntarekryssä, työllisyysasiantuntijan koulutusvaatimus on soveltuva korkeakoulututkinto. Itselläni on kelpoisuus, eli VTM. Ammattikorkeakoulupohjalla ei pääse. Mulla on tuttu joka oli oikeasti hakenut oikeesti jollain merkonomipohjalla ja pelkällä toimistokokenuksella mutta ei semmosta oteta.

Mistä olet päätellyt että peruskoulupohjalla pääsee noihin hommiin?

Lähinnä mietin että täytyy olla noissa hommissa taitoa käsitellä hulluja ja häiriintyneitä joista tämäkin palsta on hyvä esimerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä katselin uusia työpaikkoja Kuntarekryssä, työllisyysasiantuntijan koulutusvaatimus on soveltuva korkeakoulututkinto. Itselläni on kelpoisuus, eli VTM. Ammattikorkeakoulupohjalla ei pääse. Mulla on tuttu joka oli oikeasti hakenut oikeesti jollain merkonomipohjalla ja pelkällä toimistokokenuksella mutta ei semmosta oteta.

Lähinnä mietin että täytyy olla noissa hommissa taitoa käsitellä hulluja ja häiriintyneitä joista tämäkin palsta on hyvä esimerkki.

Ei mihinkään töihin pääse peruskoulupohjalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulutus on suositus ei vaatimus. Aiemmin sitä ei ollut ollenkaan, joten työvoimatoimistoihin laitettiin kaikki sellaiset henkilöt, jotka eivät kyenneet mihinkään työhön. Se on aina ollut kaatopaikka.

• Anonyymi

Ansiosidonnaiselle ne menee. Sen takia siellä keikkuvat. Monella aika kova koulutus työn vaativuuteen nähden.

• Anonyymi

Kopiokoneen käyttäjistä tehtiin asiantuntijoita🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä monessakaan työssä taida enää kopiokonetta olla käytössä, kun kaikki tapahtuu paperittomasti.

• Anonyymi

Luulisinki että se vaativuus tulee siitä että miten käsitellä kaikkia idiootteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä monessakaan työssä taida enää kopiokonetta olla käytössä, kun kaikki tapahtuu paperittomasti.

Sen vuoksi työvoimatoimistojen henkilökunnan ammattinimikkeet muutettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekös sinua kismittää :D

• Anonyymi

Jospa he menee heikkoon kuntoon kun joutuvat kaikkia idiootteja sietämään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe