Kehumisesta voi saada sakkoja?

Anonyymi-ap

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian voimakkaasti?

Otetaan esimerkiksi se miten hampaiden kehuminen on mainoskikka, hymy ja hammastahna, se menee läpi.

Seksuaalisuus, menisikö läpi jos kehuttaisiin jotain toista kehon osaa?
Tulisiko mennä? Miksi ei?

Harmittaa tämä jo seksuaalisuutensa menettäneiden valta, mitään osaa NAISESSA ei enää voi kehua ilman mediahässäkkää?

Rinnat, nehän ovat vauvalle ruokalähde. Miksi ei kauniita hyviä rintoja saisi kehua... mikä olisi se syy? Peffa, miksi ei voisi kehua peffaa niin miesten kuin myös naisten, kenelle se olisi uhka.

Elämme sairasta aikakautta, ainut ongelma on vanhentuneet naiset jotka luovat omaa kulttuuriaan ilman lisääntymistä:)

AV

177

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiusaaminen on mukavaa. Yst terv kiusaaja rinki

• Anonyymi

On sulla kyllä hieno reikä keskellä otsaa.

xLiner

• Anonyymi

Voi olla, en näe sitä.
        Vain seksuaalisen vetovoiman menettäneet naiset sen voivat nähdä?

Kuulutko heihin..tosin jos menneisyyttä ajattelen sinun kanssasi keskustellessa.
        Ei sinun tarvitse enää vastata, tiedän jo vastauksen.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, en näe sitä.
        Vain seksuaalisen vetovoiman menettäneet naiset sen voivat nähdä?

Kuulutko heihin..tosin jos menneisyyttä ajattelen sinun kanssasi keskustellessa.
        Ei sinun tarvitse enää vastata, tiedän jo vastauksen.

AV

Tuollaisia kirjoittelee vain lerpahtaneet papat. Vinkkinä, ei se pelitä edes vanhoja naisia haukkumalla.

xLiner

• Anonyymi

Ollaan aivan oikealla tiellä. Linnaan siitä pitäisi joutua, jos tuntemattoman ihmisen ulkonäköä kommentoi tälle mitenkään.

yst.terv. Nuori mies

• Anonyymi

Suomi, maa jossa hallitus itkee heikosta syntyvyydestä ja palkkaa Satosen matkojen mukana aasialaisia aloille joissa on ollut suurin irtisanominen.

Mikä nyt Suomea oikein vaivaa?

• Anonyymi

Oivoi. Aloituksesi kertoi kaiken itsestäsi ja arvoistasi. Vihan ja riittämättömyyden tunteen vanhemmille naisille. Ehkäpä olet heille henkisesti epäkypsä. Tarviit saman asteisen/henkisesti ikäisesi/ naisen panopatjaksesi. Joopa joo. 👎🤷‍♀️

• Anonyymi

Ja mitä kehumista se on jos totuuden kertoo. Pitäisikö hyssytellä ja olla lattiamatto ettei vaan aveen kaltaisten egoon osu . Että he saa mielinmäärin mollata ja rellestää omissa vihoissan ja et saa kertoa omaa totuuttasi ettei egotekoon osu ja satu. Olen niin pahoillani oahastaolostasi,puhallan pipiin puuh,mutta se ei muuksi muuta sitä että saan paljon huomiota nuoremmilta miehiltä kuin sinä tietääkseni olet. Niin kauniita kehuja,kauniita sanoja.kohteliaisuutta ja hauskoja juttutuokioita.muutakin olisi tarjolla mutta kohteliaasti kieltäydyn. Ei ne kehut silti siihenkään lopu. Ehkä olerttekin kateita niille jotka on aitoja ja epäitsekkäitä,toisin kuin te papat itse.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä kehumista se on jos totuuden kertoo. Pitäisikö hyssytellä ja olla lattiamatto ettei vaan aveen kaltaisten egoon osu . Että he saa mielinmäärin mollata ja rellestää omissa vihoissan ja et saa kertoa omaa totuuttasi ettei egotekoon osu ja satu. Olen niin pahoillani oahastaolostasi,puhallan pipiin puuh,mutta se ei muuksi muuta sitä että saan paljon huomiota nuoremmilta miehiltä kuin sinä tietääkseni olet. Niin kauniita kehuja,kauniita sanoja.kohteliaisuutta ja hauskoja juttutuokioita.muutakin olisi tarjolla mutta kohteliaasti kieltäydyn. Ei ne kehut silti siihenkään lopu. Ehkä olerttekin kateita niille jotka on aitoja ja epäitsekkäitä,toisin kuin te papat itse.🤷‍♀️

Ja jos kehumisesta saa sakkoja niin sakottakaa niitä nuoria kehujoita.ne maksaa sen varmaan mielellään.✌ 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos kehumisesta saa sakkoja niin sakottakaa niitä nuoria kehujoita.ne maksaa sen varmaan mielellään.✌ 🤷‍♀️

Jos ei muuten niin vaatimalla vaatii luonnossa✌😁🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei muuten niin vaatimalla vaatii luonnossa✌😁🤷‍♀️

Minulla on ollut miehiä pilvinpimein. Ainoastaan yksi vuotta vanhempi sänkykumppani. Kaikki muut reilusti nuorempia. Kadekko minulle olet?🤷‍♀️

• Ihminen on seksuaalinen olento läpi elämän, vaikka seksuaalisuus muuttaakin muotoaan elämänkaaren, persoonallisuuden ja kokemusten myötä. Eivät naiset siis seksuaalisuuttaan mihinkään menetä.

Ja miten niin ei saa kehua? Tietenkin saa, mutta sooivassa tilanteessa eli esim oman kultansa peppua voi kehua. Työkaverin pepun kehuminen taasen on vähintäänkin asiatonta. Liittyykö nämä nyt jotenkin Palander-kohuun vai mihin?

• Anonyymi

Ei ihminen mikään seksuaalinen olento ole vaan älyllinen olento. Jos ihminen olisi seksuaalinen olento niin silloin ei raiskauksista saisi tuomiota ! Mä vaan oon niinku tämmöinen seksuaalinen olento eikä mua saa sen seurauksena tuomita sillä se oli toi tossa jota mä aloin himoitsemaan seksuaalisella tavalla.

Kalle Palander on seksuaalinen olento kuten oli myös Irma Greese taikka syrjäkylien Einari joka kyylää naapureiden ikkunoiden takana seksuaalisen olennon kulttuurillista normia toteuttaen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ihminen mikään seksuaalinen olento ole vaan älyllinen olento. Jos ihminen olisi seksuaalinen olento niin silloin ei raiskauksista saisi tuomiota ! Mä vaan oon niinku tämmöinen seksuaalinen olento eikä mua saa sen seurauksena tuomita sillä se oli toi tossa jota mä aloin himoitsemaan seksuaalisella tavalla.

Kalle Palander on seksuaalinen olento kuten oli myös Irma Greese taikka syrjäkylien Einari joka kyylää naapureiden ikkunoiden takana seksuaalisen olennon kulttuurillista normia toteuttaen.

Sekoitat asioita erikoisella tavalla. Ihminen on tietenkin sekä seksuaalinen että älyllinen olento. Tästä voi päätellä, että älykäs yksilö osaa erottaa seksuaalisuuden toteuttamisen väkivallasta ja ymmärtää, ettei raiskaus ole hyväksyttävä teko missään olosuhteissa.

• Anonyymi

Yleistäen voidaan ehkä puhua noin, mutta minun kokemuksen mukaan ainakin jotkut naiset menettävät kiinnostuksensa penetraatioseksiin vaihdevuosi-iässä / sen jälkeen.
        Miehen näkökulmasta katsottuna he ovat sen jälkeen melko mielenkiinnottomia, ja joku vois jopa sanoa että menettäneet seksuaalisuutensa.

• Anonyymi kirjoitti:

Yleistäen voidaan ehkä puhua noin, mutta minun kokemuksen mukaan ainakin jotkut naiset menettävät kiinnostuksensa penetraatioseksiin vaihdevuosi-iässä / sen jälkeen.
        Miehen näkökulmasta katsottuna he ovat sen jälkeen melko mielenkiinnottomia, ja joku vois jopa sanoa että menettäneet seksuaalisuutensa.

Ihan samaa tapahtuu miehille. On ihan luonnollista, että iän ja hormonitoiminnan muutosten myötä tulee muutoksia myös seksuaaliseen halukkuuteen. Harvoilla silti seksuaalinen halukkuus loppuu täysin vaihdevuosiin. Joillain ehkä näin voi käydä ja sekin on ihan ok, jos itse (ja kumppani) on tilanteeseen tyytyväinen, mutta on ihan tavallista kaivata myös iäkkäämpänä eroottista nautintoa.

Seksi on muuten niin paljon muutakin kuin penetraatiota. Jos keskittyy vain penetraatioseksiin, näkee seksistä vain hyvin pienen osan, olkoonkin, että se on ihana osa seksiä, mutta koko erotiikan maailma pitää niin paljon muutakin sisällään.

• Anonyymi

Mutta minkä takia pepun kehuminen on asiatonta? Olisiko asiallisempaa mainita, että on vitunmoinen lättäperse, eikä mene jatkoon?

Jännä kuinka muijat tekevät Kardashianit ja täyttävät perseensä, pistävät siihen päälle ohuet trikoot, jotka kuultavat läpi kun veivaavat fillarilla etunojassa ja sitten pitävät alla vielä stringejä, jotta varmasti näkyy mahdollisimman paljon paljasta persettä. Jos kehaiset tuota ilmiötä, olet asiaton, mutta kun muijat tuolla tavoin korostavat paikkojaan, joiden kehuminen on asiatonta, ei siinä olekaan mitään asiatonta.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Ihan samaa tapahtuu miehille. On ihan luonnollista, että iän ja hormonitoiminnan muutosten myötä tulee muutoksia myös seksuaaliseen halukkuuteen. Harvoilla silti seksuaalinen halukkuus loppuu täysin vaihdevuosiin. Joillain ehkä näin voi käydä ja sekin on ihan ok, jos itse (ja kumppani) on tilanteeseen tyytyväinen, mutta on ihan tavallista kaivata myös iäkkäämpänä eroottista nautintoa.

Seksi on muuten niin paljon muutakin kuin penetraatiota. Jos keskittyy vain penetraatioseksiin, näkee seksistä vain hyvin pienen osan, olkoonkin, että se on ihana osa seksiä, mutta koko erotiikan maailma pitää niin paljon muutakin sisällään.

Tuo on aivan totta.
        Ja minun mielestäni mies, jolla on lerpsahtanut, on menettänyt seksuaalisuutensa.
        Ihan samoin kuin nainen, joka ei pysty tosi toimeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta minkä takia pepun kehuminen on asiatonta? Olisiko asiallisempaa mainita, että on vitunmoinen lättäperse, eikä mene jatkoon?

Jännä kuinka muijat tekevät Kardashianit ja täyttävät perseensä, pistävät siihen päälle ohuet trikoot, jotka kuultavat läpi kun veivaavat fillarilla etunojassa ja sitten pitävät alla vielä stringejä, jotta varmasti näkyy mahdollisimman paljon paljasta persettä. Jos kehaiset tuota ilmiötä, olet asiaton, mutta kun muijat tuolla tavoin korostavat paikkojaan, joiden kehuminen on asiatonta, ei siinä olekaan mitään asiatonta.

No koska toisen ihmisen ulkonäön kommentointi koetaan usein asiattomaksi myös tapauksissa, joissa kommentti on tarkoitettu positiiviseksi. Joistain ehkä tuntuu mukavalta, kun joku kehuu peppua, mutta todella moni kokee sen kiusalliseksi, asiattomaksi tai jopa loukkaavaksi. Kehuksi tarkoitettu kommentointi saattaa tuntua jostain siltä, että hänet nähdään vain fyysisen olemuksensa kautta.

Jos joku kysyy mielipidettä pepustaan tai tuntee henkilön niin hyvin, että tietää miten henkilö asian kokee, voi mielipiteensä sanoa, mutta muuten sen voi pitää itsellään.

• Anonyymi
        UUSI
        Aletheias kirjoitti:

No koska toisen ihmisen ulkonäön kommentointi koetaan usein asiattomaksi myös tapauksissa, joissa kommentti on tarkoitettu positiiviseksi. Joistain ehkä tuntuu mukavalta, kun joku kehuu peppua, mutta todella moni kokee sen kiusalliseksi, asiattomaksi tai jopa loukkaavaksi. Kehuksi tarkoitettu kommentointi saattaa tuntua jostain siltä, että hänet nähdään vain fyysisen olemuksensa kautta.

Jos joku kysyy mielipidettä pepustaan tai tuntee henkilön niin hyvin, että tietää miten henkilö asian kokee, voi mielipiteensä sanoa, mutta muuten sen voi pitää itsellään.

Jännästi kumminkaan esim. kaljujen miesten haukkumista ei pidetä mitenkään asiattomana. Jännästi myöskin vanhempia miehiä halveksutaan pitämällä heitä kaikkia "rasvaisina setämiehinä", ja tämähän johtuu vain ja ainoastaan heidän ulkonäöstään. Jos kaikki "setämiehet" näyttäisivät parikymppisiltä adoniksilta ja toisinpäin, saisivat parikymppiset kuulla olevansa likaisia ja kiimaisia keskenkasvuisia, joihin ei aikaa kannata tuhlata. Sen sijaan ne vanhemmat miehet olisivat naisten kiiman keskiössä.

"Yllättäen" naiset taas uhriuttavat itseään kehujen kautta. Samalla he itse torppaavat miehen yhdellä vilkaisulla tämän fyysiseen olemukseen. Kun naista kehutaan, nainen on uhri. Kun nainen haukkuu miehen ulkonäköä, on se uhriuttamisen tuoma oikeus.

• Katkeran kuuloinen vuodatus sinulta.

Ehkä tulkitsen sinua väärin, mutta sellaisen kuvan sinun kirjoituksestasi sain.

Kyllähän nuoruutta ja kauneutta saa ihailla, mutta sopimattomaksi sen tekee jos sitä pitää tuolla tavoin ilmaista. Toisia alentavasti.

Montaa sinustakin voidaan sanoa, mutta ei ainakaan ymmärtäväisyydestä tuomita.

Hormoonit ohjailevat naisen elämää koko elinkaaren ajan ja kun tuo toiminta iän myötä muuttuu, on se aika vaikeaa aikaa. Ja vaihdevuosia tarkoitan. Mitkä sijoittuvat juurikin keski-ikään. Aiheuttaa suurta ärtymystä.

Mutta on tutkittu, että juurikin keski-iän jälkeen miehet muuttuvat ärtyneisimmiksi ja naiset seesteisemmäksi. Eli oletko sinä jo ohittanut keski-ikäsi? Juttusi perusteella ainakin. Grumpy old man...

No.. asiallisesti, hormoonit vaikuttavat miehissäkin. Ja säätelevät ärsytyskynnystäkin.

Minä itse olen ollut aika leppoinen ihminen näihin vaihdevuosiin asti. Nykyään ärsytyskynnykseni on madaltunut huomattavasti. Epämukava olo vielä madaltaa sitä entisestään.

On totta, että viehättävyys ei varmasti ole samaa tasoa naisilla keski-iässä kuin parikymppisellä. Mutta hei, mitä ihmettä? Ei keski-ikäisen tarvitse olla viehättävä.. toki viehättäviäkin keski-ikäisiä on, mutta silti...

Tämä pinnallinen maailma. On muuten surkuhupaisaa lueskella tätä sunkin vuodatusta kauniimmista nuorista naisista. Faktahan se on, että nuorena kaikki ovat viehättävämpiä. Entä sitten?

Epäasialliseksi tekstisi tekee tuo vanhempien naisten haukkuminen. Pistää miettimään, miksi olet heille niin katkera, että sinun pitää alentaa meitä iäkkäämpiä naisia.

Sinun oma näkemyksesi on sinun näkemyksesi. Ok. Fine.
      Alentava kirjoittelusi vain kertoo sinusta itsestäsi ja suhtautumistapasi keskenkasvuisuudesta. Sori.

Olet varmasti ihan älykäs ihminen noin muutoin, mutta ymmärtäväisyydellä sinua ei ole siunattu.

Ihmisen elonkaari on ollut tämä sama jo paljon ennen sinua. Synnytään, kasvetaan, kukoistetaan, rapistutaan ja kuollaan pois. Ja koskee muuten myös sinua. Se, että ihminen kulkee normaalia elonkaartaan ei tee hänestä huonompaa kuin toisessa elonkaaren vaiheessa oleva. Ei ainakaan ansaitse alentavaa kommentointia - keneltäkään.

En väitä ettetkö olisi asian juuressa. Nainen menettää viehättävyyttään iän myötä. Tosiasia.
      Ongelma siitä tulee vain niille, jotka perustavat elämänsä sille. Niin katsojana kuin kohteenakin.

Joten mitä vitt.. sä valitat? Mikä ongelmasi on?
      Pinnallisuus vissiin.

• Anonyymi

Kiitos pitkästä vastauksesta.

Tietysti vanheneminen koskettaa meitä kaikkia, minuakin.
        Itseäni ei sellainen ajatus häiritse yhtään jossa naiset katsoisivat jo muita miehiä, kun olisin tullut jo näin vanhaksi. Järjellä ajateltuna niin kannattaa tehdäkin. Naiset saavat kehua vuolaasti muita nuorempia miehiä, ei se minua häiritse.

Parhaat vuodet ovat jo ohi, mitäs siitä suuttumaan jos joku niin julkisesti toteaisi?!
        Totuudesta ei kannata suuttua.

Sohaisin vain vähän ampiaispesää, palstalla ei ollut riittävästi surinaa.
        Osaan provosoida.

Toinen totuus on se miten yksi tuttavani (nainen) joutui vaihtamaan työkuvansa maalarista kaupan kassalle, hänen mukaansa vanhemmat naisihmiset ovat palvelualan ongelmallisin ryhmä. Haukkuvat ja huutavat omista virheistään, syyttäen viattomia jotka eivät mitään pahaa ole heille tehneet.

Tiedätkö miksi joillain naisilla alkaa yläpää pettämään vanhetessa, useammin mitä miehillä?!

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos pitkästä vastauksesta.

Tietysti vanheneminen koskettaa meitä kaikkia, minuakin.
        Itseäni ei sellainen ajatus häiritse yhtään jossa naiset katsoisivat jo muita miehiä, kun olisin tullut jo näin vanhaksi. Järjellä ajateltuna niin kannattaa tehdäkin. Naiset saavat kehua vuolaasti muita nuorempia miehiä, ei se minua häiritse.

Parhaat vuodet ovat jo ohi, mitäs siitä suuttumaan jos joku niin julkisesti toteaisi?!
        Totuudesta ei kannata suuttua.

Sohaisin vain vähän ampiaispesää, palstalla ei ollut riittävästi surinaa.
        Osaan provosoida.

Toinen totuus on se miten yksi tuttavani (nainen) joutui vaihtamaan työkuvansa maalarista kaupan kassalle, hänen mukaansa vanhemmat naisihmiset ovat palvelualan ongelmallisin ryhmä. Haukkuvat ja huutavat omista virheistään, syyttäen viattomia jotka eivät mitään pahaa ole heille tehneet.

Tiedätkö miksi joillain naisilla alkaa yläpää pettämään vanhetessa, useammin mitä miehillä?!

Arvelinkin että kyse saattoi olla provosta.

Jossakin määrin ymmärän noita "lahopäisiä" naisia. Mitäpä muuta kuin turhautumista ja pettymystään purkavat koko maailmaan.

Naisen osa on epäreilu ja tasa-arvo ei sitä ole muuksi muuttanut. Keski-iässä viimeistään nainen huomaa, millaista bluffia on elänyt koko elämänsä. Pilvilinnat sortuvat silloin viimeistään.

Muista että naiset ja miehet ajattelevat asioista eri tavalla. Miehet on marsista ja naiset venuksesta..

Mieti nyt itsekin, jos olisit koko elämäsi saanut tahtomasi läpi vain siksi, että olet hyvännäköinen ja yht äkkiä et si saisikaan.. alkaa sellainen kiukkumarina jolta ei säästy kukaan.
        Tai kasvatettu kotona, että kaikki on mahdollista ja vain taivas on rajana.. ja kun huomaatkin eläneesi valheessa...

Ei naista arvoteta älykkyydellä, yksilöllisyydellä tai omaperäisyydellä. Karkeasti naisesta arvioidaan tissit, perse ja naama. Ja ne määräävät sosiaalisen aseman.
        Joten kun ikääntyessä sosiaalinen asema häviää, on se joillekin kova paikka. Ja siihen päälle vielä vaihdevuodet, niin johan on.

Kaikille ei ole helppoa astua syrjään.

Miesten on helpompaa hyväksyä oma ikääntyminen, mutta kuten palstakirjoittelusta myöskin on luettavissa mielipiteitä ja asiattomuuksia naisen ikääntymisestä, nainen on ikääntyessään roskaa miehille.

Itse ikäännyn mielelläni. Huomaan toki, ettei se ole helppoa minullekaan. Vaihdevuodet ovat oikeasti yhtä tuskaa ja eläminen niiden kanssa ei ole kivaa. Vaikuttaa niin fysiikkaan kuin psyykkeeseenkin.

Mutta on hyvin sopimatonta haukkua keski-ikäisiä naisia kaikkinensa. Tyyli on alentava ja sopimaton. Vertaisin sitä siihen, että jos mies ei saa sitä pystyyn ja nauraisin sille asialle. Ja alkaisin haukkumaan asiasta. Julistaisin asiaa koko maailmalle.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Arvelinkin että kyse saattoi olla provosta.

Jossakin määrin ymmärän noita "lahopäisiä" naisia. Mitäpä muuta kuin turhautumista ja pettymystään purkavat koko maailmaan.

Naisen osa on epäreilu ja tasa-arvo ei sitä ole muuksi muuttanut. Keski-iässä viimeistään nainen huomaa, millaista bluffia on elänyt koko elämänsä. Pilvilinnat sortuvat silloin viimeistään.

Muista että naiset ja miehet ajattelevat asioista eri tavalla. Miehet on marsista ja naiset venuksesta..

Mieti nyt itsekin, jos olisit koko elämäsi saanut tahtomasi läpi vain siksi, että olet hyvännäköinen ja yht äkkiä et si saisikaan.. alkaa sellainen kiukkumarina jolta ei säästy kukaan.
        Tai kasvatettu kotona, että kaikki on mahdollista ja vain taivas on rajana.. ja kun huomaatkin eläneesi valheessa...

Ei naista arvoteta älykkyydellä, yksilöllisyydellä tai omaperäisyydellä. Karkeasti naisesta arvioidaan tissit, perse ja naama. Ja ne määräävät sosiaalisen aseman.
        Joten kun ikääntyessä sosiaalinen asema häviää, on se joillekin kova paikka. Ja siihen päälle vielä vaihdevuodet, niin johan on.

Kaikille ei ole helppoa astua syrjään.

Miesten on helpompaa hyväksyä oma ikääntyminen, mutta kuten palstakirjoittelusta myöskin on luettavissa mielipiteitä ja asiattomuuksia naisen ikääntymisestä, nainen on ikääntyessään roskaa miehille.

Itse ikäännyn mielelläni. Huomaan toki, ettei se ole helppoa minullekaan. Vaihdevuodet ovat oikeasti yhtä tuskaa ja eläminen niiden kanssa ei ole kivaa. Vaikuttaa niin fysiikkaan kuin psyykkeeseenkin.

Mutta on hyvin sopimatonta haukkua keski-ikäisiä naisia kaikkinensa. Tyyli on alentava ja sopimaton. Vertaisin sitä siihen, että jos mies ei saa sitä pystyyn ja nauraisin sille asialle. Ja alkaisin haukkumaan asiasta. Julistaisin asiaa koko maailmalle.

Ei se mikään provo ollut. Avee vaan ymmärsi lopulta mokanneensa (ilmoitti muualla juopottelevansa). Edistystä kuitenkin, että huomasi. Yleensä se ei edes tajua.

xLiner

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se mikään provo ollut. Avee vaan ymmärsi lopulta mokanneensa (ilmoitti muualla juopottelevansa). Edistystä kuitenkin, että huomasi. Yleensä se ei edes tajua.

xLiner

Noh.. voi kai se sitäkin olla, juopon horinoita. Mutta olen itsekin joutunut todistamaan tuota keski-ikäisen naisen raivoa joka on ehdottomasti epäoikeudenmukaista. Et ei se ihan tuulesta temmattu ole.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Noh.. voi kai se sitäkin olla, juopon horinoita. Mutta olen itsekin joutunut todistamaan tuota keski-ikäisen naisen raivoa joka on ehdottomasti epäoikeudenmukaista. Et ei se ihan tuulesta temmattu ole.

Lohikäärmeet...

Mutta osaa ne nuoremmatkin. Niin miehet kuin naisetkin. Joka ikäryhmästä löytyy kilipäitä.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Siks toiseksi, tuo aveehan antaa täällä itse jatkuvasti esimerkkiä tuosta raivoamisesta.

xLiner

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lohikäärmeet...

Mutta osaa ne nuoremmatkin. Niin miehet kuin naisetkin. Joka ikäryhmästä löytyy kilipäitä.

xLiner

Totta. Olet ihan oikeassa. Kaikissa ikäluokissa niitä on.
        Omassa vaihdevuosikriisissäni olen itsestänikin löytänyt noita lohikäärmeen piirteitä. Sillä vain.. vaihdevuodetko ne aiheuttaa..?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siks toiseksi, tuo aveehan antaa täällä itse jatkuvasti esimerkkiä tuosta raivoamisesta.

xLiner

Olet taas kärkkäällä päällä. Lähinnä olen sitä mieltä että aavee on vain vähän yksinkertainen, jopa mieheksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Totta. Olet ihan oikeassa. Kaikissa ikäluokissa niitä on.
        Omassa vaihdevuosikriisissäni olen itsestänikin löytänyt noita lohikäärmeen piirteitä. Sillä vain.. vaihdevuodetko ne aiheuttaa..?

Joillekin tulee, toisille ei. Juu, hormonitoiminta, miehilläkin. Mitä olen tässä vuosien varrella naisten kanssa jutellut ja tapauksia nähnyt, niin laidasta laitaan. Yksi kertoi tulleensa hirveän vihaiseksi ja haki lääkkeet -tasoittui. Toisille ei tullut mitään oireita (liikuntaa harrastaville näyttäisi tulevan vähemmän). Sitten oli lauma alle 60 vuotiaita leidejä 🔥🐲... Hui stana.. 😬 Niille ei voinut kukaan mitään (jokohan ne olis rauhoittunut).

Toki joillakin on päässä vikaa läpi elämän.

xLiner

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joillekin tulee, toisille ei. Juu, hormonitoiminta, miehilläkin. Mitä olen tässä vuosien varrella naisten kanssa jutellut ja tapauksia nähnyt, niin laidasta laitaan. Yksi kertoi tulleensa hirveän vihaiseksi ja haki lääkkeet -tasoittui. Toisille ei tullut mitään oireita (liikuntaa harrastaville näyttäisi tulevan vähemmän). Sitten oli lauma alle 60 vuotiaita leidejä 🔥🐲... Hui stana.. 😬 Niille ei voinut kukaan mitään (jokohan ne olis rauhoittunut).

Toki joillakin on päässä vikaa läpi elämän.

xLiner

Itse olen yllättynyt miten asiat vain ärsyttää enemmän. Olen aina ollut happygolucky-tyyppi. Juuri mikään ei ärsyttänyt koskaan.

Nykyään ärsyynnyn asioista joista ei pitäisi ärsyyntyä. Toki ymmärrän, että se on minun oma ongelmani ja ärsyyntymiseni johtuu itsestäni. Todella toivon, että tämä katoaa ajan myötä. Ei ole kivaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet taas kärkkäällä päällä. Lähinnä olen sitä mieltä että aavee on vain vähän yksinkertainen, jopa mieheksi.

Mun viestini poistettiin? Höh.

Olin vain samaa mieltä sun kanssasi, molemmissa kohteissa 😄

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

🙂 tsot tsot 🖐

• Anonyymi

Kehutko sinä tyttäresi takapuolta ja rintoja? Ja on myös ok jos 50+ vee kaltaisesi rasvasedät kehuvat tyttäresi vartaloa?

xLiner

• Anonyymi

Wanhaan hyvään 50 -lukulaiseen tapaan isät kehuivat tyttölastensa vartaloita saunassa. Se oli sitä kunnon persuaikaa ennen wokea, kuten persut toteavat. Sittemmin tytöt lopettivat saunomiset miesten kanssa ja siitäkös persut suuttuivat sillä kyllä saunassa pitää käydä täysin alastomana miesten keskuudessa kuunnellen miesten rasvisia juttuja sekä klääppimisiä.

• Anonyymi

Se on rumien, katkeroituneiden ja kateellisten naisten luoma sanktiojärjestelmä, jossa ketään naisia ei saa kehua, koska heitä itseään ei kehuta. Se on epäreilua, että joitain muita kehutaan.

• Anonyymi

Se "kehuminen" on aivan yhtä pärseestä näin nuorempanakin. On ollut aina. Oli 15-vuotiaanakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se "kehuminen" on aivan yhtä pärseestä näin nuorempanakin. On ollut aina. Oli 15-vuotiaanakin.

Jaa, kyllä mä kehuista tykkäsin silloin ja nykyäänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, kyllä mä kehuista tykkäsin silloin ja nykyäänkin.

Sitten kuulut hyvin pieneen prosenttiin naisista. En ole koskaan irl kuullutkaan naisesta, joka ei kokisi ahdistavaksi ulkonäköön kohdistuvia kehuja, jotka tulevat itseä ei kiinnostavalta henkilöltä. Näin varsinkin, jos ne "kehut" kohdistuvat tisseihin, perseeseen (joita aloittaja ehdotteli hyviksi kehumiskohteiksi) tai kroppaan ylipäänsä. Mitä suurempi "valta-asema" ero on, niin sitä ahdistavammaksi tuollainen koetaan. Eli siis teininä aikuisten tuollaiset kommentit ovat melkein kaikille TODELLA ahdistavia.

Netti on tässä siinä mielessä hieman poikkeava paikka, että siellä ne "kehut" ovat aina ihan sen alustan luonteesta johtuen hieman neutraalimpia. Ne on yleensä helpompi ohittaa toteamalla toisen olevan vain tollo,koska siihen ei liity sitä henkiläkohtausta "sanon tämän sinulle siinä edessäni" aspekstia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä toinen, joka ei pitänyt kehumisesta.

Miten tuhmänä mies pitää nuorta naista, jonka kauneutta kehuu ja haukkuu samassa puheenvuoroon vanhempaa kuuloetäisyydelle poistunutta naista. Eikä pelkästään se, vaan kaikki nämä, niin kuin myös tämä aloitus.

Mikään kehu kauneudesta ei poistanut sen jälkeen todellisuutta ja saanut vaikuttamaan miesten kehuja kuin sylkäisyltä päin kasvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten kuulut hyvin pieneen prosenttiin naisista. En ole koskaan irl kuullutkaan naisesta, joka ei kokisi ahdistavaksi ulkonäköön kohdistuvia kehuja, jotka tulevat itseä ei kiinnostavalta henkilöltä. Näin varsinkin, jos ne "kehut" kohdistuvat tisseihin, perseeseen (joita aloittaja ehdotteli hyviksi kehumiskohteiksi) tai kroppaan ylipäänsä. Mitä suurempi "valta-asema" ero on, niin sitä ahdistavammaksi tuollainen koetaan. Eli siis teininä aikuisten tuollaiset kommentit ovat melkein kaikille TODELLA ahdistavia.

Netti on tässä siinä mielessä hieman poikkeava paikka, että siellä ne "kehut" ovat aina ihan sen alustan luonteesta johtuen hieman neutraalimpia. Ne on yleensä helpompi ohittaa toteamalla toisen olevan vain tollo,koska siihen ei liity sitä henkiläkohtausta "sanon tämän sinulle siinä edessäni" aspekstia.

Onpa nyt todella ahdistavaa!!! Aina joukossa on joku typerys, mutta pääasiassa kehut oli ihan ok.

En ymmärrä numeron tekemistä tuosta asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuollahan nuo akat ovat esittelemässä pillujaan onlyfansin ja alastonsuomen kaltaisilla sivustoilla ja sanovat suoraan nauttivansa siitä että heidän vartaloitaan katsellaan ja kehutaan. Jos akat eivät haluaisi kehuja ulkonäöstään, miksi he osallistuvat kauneuskilpailuihin yms?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No tuollahan nuo akat ovat esittelemässä pillujaan onlyfansin ja alastonsuomen kaltaisilla sivustoilla ja sanovat suoraan nauttivansa siitä että heidän vartaloitaan katsellaan ja kehutaan. Jos akat eivät haluaisi kehuja ulkonäöstään, miksi he osallistuvat kauneuskilpailuihin yms?

Nimenomaan noin on asia.
        Katkera totuus on se, että osa kurppautuneista nsisista on niin kateellisia, että on täytynyt kehittää täysin luonnoton normi- ja sääntöjärjestelmä ns.häirinnästä. Kukaan mies ei uskalla enää luonnollisesti lähestyä ja kehua naispuolista ihmistä tämän vuoksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan noin on asia.
        Katkera totuus on se, että osa kurppautuneista nsisista on niin kateellisia, että on täytynyt kehittää täysin luonnoton normi- ja sääntöjärjestelmä ns.häirinnästä. Kukaan mies ei uskalla enää luonnollisesti lähestyä ja kehua naispuolista ihmistä tämän vuoksi.

Kukaan nainen ei halua muiden naisten pillujen esittelyn koskevan itseänsä. On parempi lähteä siitä, jätät kehut niille sivustoille, etkä tuo sitä sietä tänne ulkopuolelle. Itse en ole ollut koskaan siellä ja huomaan kyllä, että sinä olet käynyt siellä, mikä tekee päästäsi läpimädän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan nainen ei halua muiden naisten pillujen esittelyn koskevan itseänsä. On parempi lähteä siitä, jätät kehut niille sivustoille, etkä tuo sitä sietä tänne ulkopuolelle. Itse en ole ollut koskaan siellä ja huomaan kyllä, että sinä olet käynyt siellä, mikä tekee päästäsi läpimädän.

Kirjoitat läpiä päähäsi ja se suurin mätä löytyy kyllä nyt ihan omasta päästäsi 🤨

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat läpiä päähäsi ja se suurin mätä löytyy kyllä nyt ihan omasta päästäsi 🤨

Setä nyt vaan menee sinne ja pysyy siellä kehumassa koko rahan edestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa nyt todella ahdistavaa!!! Aina joukossa on joku typerys, mutta pääasiassa kehut oli ihan ok.

En ymmärrä numeron tekemistä tuosta asiasta.

Kuten totesin, niin sinä kuulut mielipiteesi kanssa hyvin pieneen vähemmistöön naisista. Tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta se ei silti mitenkään poista tai muuta sitä miten suuri enemmistö naisista tämän asian kokee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseiset yksilöt saavat toimia noin ja saavat nauttia tuosta. He kuuluvat silti pieneen vähemmistöön naisista. Kehotankin kohdistamaan ne kehut noihin, jotka selkeästi ilmaisevat siitä nauttivansa ja pidättäytymään niistä muiden kohdalla. Tällöin kaikki ovat tyytyväisiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan noin on asia.

Kukaan nainen ei ole kenellekään naiselle kateellinen seksuaalisesta häirinnästä. Sitä on halutessaan niin äärimmäisen helppo hankkia osakseen, että siinä ei ole mitään kateuden aihetta. Sen kohteeksi on äärimmäisen helppoa joutua myös tahtomattaan, olipa miten vanha tai ruma tahansa. Vain mies, voi kuvitella tuossa olevan jotain kateuden aihetta. Naisen kohtaamassa todellisuudessa tuolta välttyminen on kateuden aihe, sillä se on vaikeaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kohdenna kehusi niihin naisiin, jotka sinulle kehujen toivossa itseään esittelevät. Sanoit heidän suoraan sanovan, että nauttivat kehuista, joten heidät on siis helppo tunnistaa. Kukaan muu nainen ei halua kuulla kehujasi, joten jätä heidät rauhaan. Onneksesi tämä asia on hyvin helppo tajuinen, eikä sisällä lainkaan hankalia sääntöjä. Jollei nainen ole sanonut haluavansa kehuja joko a) kaikilta tai b) juuri sinulta, niin älä kehu, sillä kaikille muille se on epämiellyttävää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten totesin, niin sinä kuulut mielipiteesi kanssa hyvin pieneen vähemmistöön naisista. Tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta se ei silti mitenkään poista tai muuta sitä miten suuri enemmistö naisista tämän asian kokee.

” Kuten totesin, niin sinä kuulut mielipiteesi kanssa hyvin pieneen vähemmistöön naisista. Tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta se ei silti mitenkään poista tai muuta sitä miten suuri enemmistö naisista tämän asian kokee”.

Enemmistöön vetoaminen on huono peruste. Teet jankutusluontoisesti kärpäsestä härkäsen ja koska näin tapahtuu yleisesti erilaisten kurppailijoiden toimesta, nousee myös ääri-ilmiöt kyseisellä saralla; cancelointi ja naisviha nostaa päätään, se on tällaisten ilmiöiden jälkimaininkia. Kultainen keskitie on paras.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

” Kuten totesin, niin sinä kuulut mielipiteesi kanssa hyvin pieneen vähemmistöön naisista. Tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta se ei silti mitenkään poista tai muuta sitä miten suuri enemmistö naisista tämän asian kokee”.

Enemmistöön vetoaminen on huono peruste. Teet jankutusluontoisesti kärpäsestä härkäsen ja koska näin tapahtuu yleisesti erilaisten kurppailijoiden toimesta, nousee myös ääri-ilmiöt kyseisellä saralla; cancelointi ja naisviha nostaa päätään, se on tällaisten ilmiöiden jälkimaininkia. Kultainen keskitie on paras.

Se ei tällaisessa asiassa ole lainkaan huono, vaan erinomainen peruste. Enemmistön ei ole mitään tarvetta kärsiä ahdistelusta, vain siksi, että pieni osa pitää siitä. Te, jotka tykkäätte tulla ahdistelluiksi, voitte selkeästi ilmaista, että teitä saa ahdistella ja sitten se suuri enrmmistö, joka ei sano pitävänsä siitä, on syytä jättää rauhaan. Koska enemmistö ei pidä diitä, niin ennkko-oletuksen tulisi olla "hän ei halua tulla ahdistelluksi, ellei hän toisin ilmaise", sullä se on äärimmäisen paljon todennäköisempää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan se on äärimmäisen hyvä peruste. Satunnaisessa tilanteessa satunnaiseen naiseen kohdistamasi "kehun" on äärimmäisen epätodennäköistä olla toivottu ja saavan positiivista vastaanottoa. Ihmisten seksuaalisessa ahdistelemisessa ei ole kultaista keskitietä. "Vähäinen" ahdistelu tai "lyhytkestoinen"raiskaus ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei tällaisessa asiassa ole lainkaan huono, vaan erinomainen peruste. Enemmistön ei ole mitään tarvetta kärsiä ahdistelusta, vain siksi, että pieni osa pitää siitä. Te, jotka tykkäätte tulla ahdistelluiksi, voitte selkeästi ilmaista, että teitä saa ahdistella ja sitten se suuri enrmmistö, joka ei sano pitävänsä siitä, on syytä jättää rauhaan. Koska enemmistö ei pidä diitä, niin ennkko-oletuksen tulisi olla "hän ei halua tulla ahdistelluksi, ellei hän toisin ilmaise", sullä se on äärimmäisen paljon todennäköisempää.

Enemmistö aiheuttaa tässä tapauksessa laajalti haittaa mm. median kautta niin kuin aloituksessa pohdiskellaan.

Kysymys on kokemuksesta ei ahdistelusta. Kokemus voidaan saada kuulostamaan turvattomalta tilalta jne. Ihminen, joka aikaisemmin ymmärsi luonnostaan, että kyse on viattomasta flirtistä, joka piristi molempien päivää, voikin alkaa kääntää asian ahdisteluksi esim. mieheen pettyessään. Se on miehelle sen jälkeen todellinen ”turvaton tila”.

Joskus tietysti voi myös olla kyse ahdistelusta, se on toinen asia, mutta jos normaali pieni flirtti esim. Olalle taputus tai kehu tulkitaan ahdisteluksi on menty liian pitkälle.
        Mauton ei kehuissa tarvitse olla, mutta kyllä ulkomuotoa saa kehua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmistö aiheuttaa tässä tapauksessa laajalti haittaa mm. median kautta niin kuin aloituksessa pohdiskellaan.

Kysymys on kokemuksesta ei ahdistelusta. Kokemus voidaan saada kuulostamaan turvattomalta tilalta jne. Ihminen, joka aikaisemmin ymmärsi luonnostaan, että kyse on viattomasta flirtistä, joka piristi molempien päivää, voikin alkaa kääntää asian ahdisteluksi esim. mieheen pettyessään. Se on miehelle sen jälkeen todellinen ”turvaton tila”.

Joskus tietysti voi myös olla kyse ahdistelusta, se on toinen asia, mutta jos normaali pieni flirtti esim. Olalle taputus tai kehu tulkitaan ahdisteluksi on menty liian pitkälle.

Jos sekoitat tällaisia asioita keskenään ” Vähäinen" ahdistelu tai "lyhytkestoinen"raiskaus ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää.” On puurot ja vellit pahasti sekaisin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sekoitat tällaisia asioita keskenään ” Vähäinen" ahdistelu tai "lyhytkestoinen"raiskaus ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää.” On puurot ja vellit pahasti sekaisin.

Täysin samaa aihepiiriä. Jos et kykene näkemään noidden yhteyttä, niin ei mikään ihme, että et kykene käittämään koko aihepiiriä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vähemmistö on se, joka aiheuttaa haittaa. Se on itsestäänselvää jo siksi, että suuri enemmistö kokee toisin kuin te änkyrät. Te saatte tietenkin ihan vapaasti änkyröidä kesjenänne, mutta ei kannata ihmetellä kun sillä on seuraamuksia, kuten nyt K. Palanderin kohdalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vähemmistö on se, joka aiheuttaa haittaa. Se on itsestäänselvää jo siksi, että suuri enemmistö kokee toisin kuin te änkyrät. Te saatte tietenkin ihan vapaasti änkyröidä kesjenänne, mutta ei kannata ihmetellä kun sillä on seuraamuksia, kuten nyt K. Palanderin kohdalla.

Palander oli mauton ja asiaton, tästä olen samaa mieltä. Kirjoitan nyt siitä, ettei ymmärretä enää kohtuullisuuden rajoja. Ulkomuotoa voi kehua, se EI OLE AHDISTELUA. Palander ylitti hyvän maun rajan.

Eli esim. Naisen kehuminen hyvännäköiseksi ja esim. että on hyvät perät tms ei ole raiskaamista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin samaa aihepiiriä. Jos et kykene näkemään noidden yhteyttä, niin ei mikään ihme, että et kykene käittämään koko aihepiiriä.

Kyllä se olet sinä, jolla on termit ja asioiden yhdistely hakusessa.

”Rikoslain mukaan raiskaus on sukupuoliyhteys sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisuus täytyy ilmaista sanallisesti, käytöksellä tai muulla tavalla. Vapaaehtoinen ei myöskään ole se, joka pakotetaan sukupuoliyhteyteen väkivallalla tai uhkauksella tai ei ole voinut ilmaista tahtoaan. ”

Kyse on pikkuisen eri asiasta kuin huomautus hyvästä perästä tai muhkeista kannuista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Palander oli mauton ja asiaton, tästä olen samaa mieltä. Kirjoitan nyt siitä, ettei ymmärretä enää kohtuullisuuden rajoja. Ulkomuotoa voi kehua, se EI OLE AHDISTELUA. Palander ylitti hyvän maun rajan.

Eli esim. Naisen kehuminen hyvännäköiseksi ja esim. että on hyvät perät tms ei ole raiskaamista.

Se on ahdistelua, kun kehutaan esim. tissejä. Ja siis en edelleenkään sano, ettetkö sinä saa vapaasti pitää sellaisesta kehumisesta. Tietysti saat ja jos pidät siitä, niin toivon sinun tuovan sen selkeästi esille, jotta halukkaat tietävät kehua sinua. Minua sen sijaan ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään k.pään mielipide tisseistäni ja jokainen niitä tyhjänpäiväisesti kommentoiva on minun kirjoissani k.pää, suoraan mappiin ö.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Rikoslain mukaan raiskaus on sukupuoliyhteys sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisuus täytyy ilmaista sanallisesti, käytöksellä tai muulla tavalla. Vapaaehtoinen ei myöskään ole se, joka pakotetaan sukupuoliyhteyteen väkivallalla tai uhkauksella tai ei ole voinut ilmaista tahtoaan. ”

Kyse on pikkuisen eri asiasta kuin huomautus hyvästä perästä tai muhkeista kannuista.

Tässö ei ole kysymys rikoslaista, vaan aihepiiristä. "Vähäinen" seksuaalinen ahdistelu ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin "vähäinen" raiskaus. Huomautuksena, että ihan tuomioistuin on Suomessa aiemmin tuomiossaan puhunut "lyhytkestoisesta raiskauksesta", että puhetyylillä todellakin on väliä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyse on pikkuisen eri asiasta kuin huomautus hyvästä perästä tai muhkeista kannuista."

Sivusta totean, että kyse on hyvin samasta asiasta - eli ihmisen esineellistämisestä joka oikeuttaa myls hyväksikäytön ja raiskaamisen. Kyse on asenteesta, jota tuollainen puhe osoittaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyse on pikkuisen eri asiasta kuin huomautus hyvästä perästä tai muhkeista kannuista."

Sivusta totean, että kyse on hyvin samasta asiasta - eli ihmisen esineellistämisestä joka oikeuttaa myls hyväksikäytön ja raiskaamisen. Kyse on asenteesta, jota tuollainen puhe osoittaa.

Höpö höpö, mutta tuskinpa noin tosikkoja ahdistellaan, kierretään ehkäpä kaukaa, joten no worry.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tässö ei ole kysymys rikoslaista, vaan aihepiiristä. "Vähäinen" seksuaalinen ahdistelu ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin "vähäinen" raiskaus. Huomautuksena, että ihan tuomioistuin on Suomessa aiemmin tuomiossaan puhunut "lyhytkestoisesta raiskauksesta", että puhetyylillä todellakin on väliä.

Voiko ihminen kirjoitella aloituksen perusteella noin sekavia, näköjään voi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin juuri noin. Kyllä, pidän jokaista tuollaisia kommentteja laukovaa potentiaalisena raiskaajana, joka voisi selkeiden ymmärryskyky ja asenneongelmiensa vuoksi mennä "vahingossa liian pitkälle" jossain tilanteessa. Ja niinhän se on ihan IRL todettukin, että juuri tuollaisille miehille ne "vahingot" pääsääntöisesti kasautuvatkin. Kun ymmärryskyky on tuossa kohtaa noin selvästi vajaavainen, niin "vahinkoja" sattuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko ihminen kirjoitella aloituksen perusteella noin sekavia, näköjään voi.

Näköjään sinä voit, mutta ethän sinä sille luultavasti mitään mahda, että ymmärryskykysi on tuolla tavalla vajaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, mutta tuskinpa noin tosikkoja ahdistellaan, kierretään ehkäpä kaukaa, joten no worry.

Voi kunpa kierrettäisiinkin. No eivät he sitä virhettä mun suhteeni toustamiseen tee. Sen verran selväksi asia tulee kerrasta. On tullut aina, kun osasin jo teininä ilmaista selkeästi tämän asian.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kunpa kierrettäisiinkin. No eivät he sitä virhettä mun suhteeni toustamiseen tee. Sen verran selväksi asia tulee kerrasta. On tullut aina, kun osasin jo teininä ilmaista selkeästi tämän asian.

Suosittelen jokaiselle naiselle, joka ei tykkää ahdistelluksi tulemisesta, että älkää vain sietäkö hiljaa vaan tehkää mielipiteenne selväksi juuri siinä sillä hetkellä. Jälkikäteen asian manaaminen ja valittaminen ei auta, mutta sen sanominen heti tekee asian kyllä selväksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä se "tosikkous" ei näy ulospäin, mutta "hyvä perä ja muhkeat kannut" näkyvät.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näköjään sinä voit, mutta ethän sinä sille luultavasti mitään mahda, että ymmärryskykysi on tuolla tavalla vajaa.

Mä en puhu enää kohdallasi ymmärryksen puutteesta vaan siitä, että ollaan ymmärrystä vailla, mutta saat olla. Et edusta kaikkia naisia lähimainkaan, vaikka yrität sellsista kuvaa virheellisesti antaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä se "tosikkous" ei näy ulospäin, mutta "hyvä perä ja muhkeat kannut" näkyvät.

Kovasti tykkäät aiheen ympärillä kieriskellä :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen jokaiselle naiselle, joka ei tykkää ahdistelluksi tulemisesta, että älkää vain sietäkö hiljaa vaan tehkää mielipiteenne selväksi juuri siinä sillä hetkellä. Jälkikäteen asian manaaminen ja valittaminen ei auta, mutta sen sanominen heti tekee asian kyllä selväksi.

Kyllä asia kannattaakin tehdä selväksi jos ei tykkää, mutta toiset tykkää ja senkin voi ÄÄNEKKÄÄSTI tehdä selväksi, eikä yrittää kalastella huomiota ilman rintaliivejä ja sitten hakata laukulla asian huomaavaa miestä ja huutaa SIKA!

Kireitä hiihtotrikoita ja heilureita naisten edessä suosittelen myös miehille. Muistakaa sitten huutaa äänekkäästi falsetissa SIKA, jos naiset tuijottavat, kyllähän tuo ahdistelun kriteerit täyttää. Niih!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kovasti tykkäät aiheen ympärillä kieriskellä :)

Niinhän sinä näyt tekevän. Sulle ei ole edes peruskäytöstapoja ilmeisesti koskaan opetettu. Onhan se tietysti kai silloin vaikea tajuta, että muiden ihmisten tulisi antaa olla rauhassa ha tyrkyttää ulkonäkökommenttejaan vain heille, jotka niitä kaipaavat.

Sekin on outoa, että edes tuohon eivät älynlahjat riitä, vaikka sitten toisaalta kuitenkin antaa ymmärtää, että ne kehuja kaipaavat tuovat sen ilmi. Ei tämä nyt ihan niin vaikeaa ole, että jollei henkilö tuo ilmi kaipaavansa ja haluavansa "kehuja" niin jätä "kehumatta". Outoa tässä on myös se, että vaikkei Suomi edes ole mikään suuri kehujenjakamispaikka, niin silti noissa maissa, joissa tuntemattomatkin kehuvat toisiaan jatkuvasti, ei tähän ongelman juuri törmää. Siellä kehut kohdistuvat miltei poikkeuksetta neutraaleihin kohteisiin, kuten vaikka "kaunis mekko sinulla", eikä tisseihin ja perseeseen ymv. Siellä jos joku "kehuu" tissejä tai persettä, niin se henkilö todella on totaalinen umpitorvelo, mutta meillä se on muka normaalia kehumista.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en puhu enää kohdallasi ymmärryksen puutteesta vaan siitä, että ollaan ymmärrystä vailla, mutta saat olla. Et edusta kaikkia naisia lähimainkaan, vaikka yrität sellsista kuvaa virheellisesti antaa.

Asia varmasti nöyttöytyy tuollaisena, kun on noin totaalisen pihalla näin yksinkertaisesta aiheesta,kuin sinä olet. Nou kän duu, kun olet pikkulusikalla saanut 🤷‍♀️.

En ole puhunut kaikista naisista, vaan ehdottomasta valtaosasta, joka nyt vaon on kylmä fatka, kun katsot vähän omaa napaasi kauemmaksi. Sinä saat tykätä ja tuo ihmeessä se selkeästi ilmi. Anna kuitenkin meille suurelle enemmistölle rauha siltä paskalta.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI

En katsonut. Kyseinen ohjelma on minusta melkoista kuraa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sinä näyt tekevän. Sulle ei ole edes peruskäytöstapoja ilmeisesti koskaan opetettu. Onhan se tietysti kai silloin vaikea tajuta, että muiden ihmisten tulisi antaa olla rauhassa ha tyrkyttää ulkonäkökommenttejaan vain heille, jotka niitä kaipaavat.

Sekin on outoa, että edes tuohon eivät älynlahjat riitä, vaikka sitten toisaalta kuitenkin antaa ymmärtää, että ne kehuja kaipaavat tuovat sen ilmi. Ei tämä nyt ihan niin vaikeaa ole, että jollei henkilö tuo ilmi kaipaavansa ja haluavansa "kehuja" niin jätä "kehumatta". Outoa tässä on myös se, että vaikkei Suomi edes ole mikään suuri kehujenjakamispaikka, niin silti noissa maissa, joissa tuntemattomatkin kehuvat toisiaan jatkuvasti, ei tähän ongelman juuri törmää. Siellä kehut kohdistuvat miltei poikkeuksetta neutraaleihin kohteisiin, kuten vaikka "kaunis mekko sinulla", eikä tisseihin ja perseeseen ymv. Siellä jos joku "kehuu" tissejä tai persettä, niin se henkilö todella on totaalinen umpitorvelo, mutta meillä se on muka normaalia kehumista.

Oletko keskustelusta noin hiilenä. Suosittelen rauhoittumaan. Teet itsestäsi kirjoittavan pellen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asia varmasti nöyttöytyy tuollaisena, kun on noin totaalisen pihalla näin yksinkertaisesta aiheesta,kuin sinä olet. Nou kän duu, kun olet pikkulusikalla saanut 🤷‍♀️.

En ole puhunut kaikista naisista, vaan ehdottomasta valtaosasta, joka nyt vaon on kylmä fatka, kun katsot vähän omaa napaasi kauemmaksi. Sinä saat tykätä ja tuo ihmeessä se selkeästi ilmi. Anna kuitenkin meille suurelle enemmistölle rauha siltä paskalta.

Hyökkäys on nolo puolustus 🤣

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hienon "dokumenttipätkän" olit löytänyt.

Ehdoton klassikko!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyökkäys on nolo puolustus 🤣

No niin näkyy olevan. Sitähän sinä olet tehnyt tässä alusta saakka. Hyökkinyt, vailla mitään oikeaa asiaa. Melko nololta se tosiaan sun kannaltasi näyttää, mutta hyvä kun edes nyt huomaat sen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko keskustelusta noin hiilenä. Suosittelen rauhoittumaan. Teet itsestäsi kirjoittavan pellen.

En ole edes lievästi ärtynyt, mutta sinua näkyy räyhäämisestäsi päätellen nyppivän kovasti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdoton klassikko!

Eittämättä. Kertoo heikosta huumorintajusta, mutta saat senkin anteeksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eittämättä. Kertoo heikosta huumorintajusta, mutta saat senkin anteeksi.

Olet vähemmistössä mielipiteesi kanssa. Vesku on huippu ja sketsit kertovat juuri kuvatunlaisista tilanteista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet vähemmistössä mielipiteesi kanssa. Vesku on huippu ja sketsit kertovat juuri kuvatunlaisista tilanteista.

Varmasti noin onkin kaltaistesi vanhusten parissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole edes lievästi ärtynyt, mutta sinua näkyy räyhäämisestäsi päätellen nyppivän kovasti.

Noloa, sitä se vänkäämisesi on, mutta mulla on aikaa vängätä katsojalukuja nousuun.

Parhaat keskustelut syntyvät sopivasti yksinkertaisten mielipiteiden peittoamisesta. Ihan hauskaa on ✌️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vyön alle lyövät ihmiset ovat heikkoja 😌

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Noloa, sitä se vänkäämisesi on, mutta mulla on aikaa vängätä katsojalukuja nousuun.

Parhaat keskustelut syntyvät sopivasti yksinkertaisten mielipiteiden peittoamisesta. Ihan hauskaa on ✌️

Sinun vänkäämisesi tosiaan on hieman noloa. Jatkat ja jatkat, vaikka sinulla ei missään kohtaa ole ollut mitään sanottavaa itse aiheeseen liittyen. Pelkkää tyhjänpäivästä vänkäämistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti noin onkin kaltaistesi vanhusten parissa.

😀😂🤣

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävö kyllä yksinkertaistenkin mielipiteiden kumoamiseen tarvitsisi edes yhden perustelun, eikä sinulla ole vielä ollut ainoatakaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

😀😂🤣

Jep. Paljasti itsesi. Linkkivalintasi kertoi, että ikää sinulla on vähintään pitkästi päälle viidenkymmenen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävö kyllä yksinkertaistenkin mielipiteiden kumoamiseen tarvitsisi edes yhden perustelun, eikä sinulla ole vielä ollut ainoatakaan.

Sinulla ei löytynyt ainuttakaan järkevää perustelua ja ne, mitä esitit olivat täysin yli menevää ja aiheen vierestä. Sanoisin, että heikot keskustelutaidot ja omien mielipiteiden perustelu oli onnetonta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Paljasti itsesi. Linkkivalintasi kertoi, että ikää sinulla on vähintään pitkästi päälle viidenkymmenen.

Erehdyt, mutta sen sijaan sinä paljastit itsesi, mitä pidemmälle jankutuksesi eteni 🤓

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei löytynyt ainuttakaan järkevää perustelua ja ne, mitä esitit olivat täysin yli menevää ja aiheen vierestä. Sanoisin, että heikot keskustelutaidot ja omien mielipiteiden perustelu oli onnetonta.

Sekin on paremmin kuin sinulla. Sinulla kun ei ole vielä ollut yhtään ainoaa perustelua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Erehdyt, mutta sen sijaan sinä paljastit itsesi, mitä pidemmälle jankutuksesi eteni 🤓

Juu juu, kyllä papsu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin on paremmin kuin sinulla. Sinulla kun ei ole vielä ollut yhtään ainoaa perustelua.

En jaksa sun kanssa enempää, rajansa kaikella kersa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En jaksa sun kanssa enempää, rajansa kaikella kersa.

Ahaa. Tottakai. Varmasti parempi, sillä eihän sulla tähänkään asti ollut mitään annettavaa koko keskustelulle. Suorastaan stereotyyppisen tyypillinen jo elämänsä ehtoopuolella oleva setämies, joka yrittää selittää tietävänsä mitä nuoret naiset ajattelevat (aivan kuten aloittajakin). Säälittävintä on, että te ette edes itse tajua miten noloja nuo teidän sepustuksenne teille itsellenne ovat. Sä et voi paeta edes sen taakse, että olisit joskus ollut nuori nainen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu juu, kyllä papsu.

✌️😉

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa. Tottakai. Varmasti parempi, sillä eihän sulla tähänkään asti ollut mitään annettavaa koko keskustelulle. Suorastaan stereotyyppisen tyypillinen jo elämänsä ehtoopuolella oleva setämies, joka yrittää selittää tietävänsä mitä nuoret naiset ajattelevat (aivan kuten aloittajakin). Säälittävintä on, että te ette edes itse tajua miten noloja nuo teidän sepustuksenne teille itsellenne ovat. Sä et voi paeta edes sen taakse, että olisit joskus ollut nuori nainen.

Olet kova selittämään.☺️hysss, Buenas noches🌛

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kova selittämään.☺️hysss, Buenas noches🌛

Kuvailit taas sitten itseäsi. Minä perustelen, sinä selittelet, kun et muuta osaa.

• Anonyymi

Kehu pitää osata kertoa niin, ettei ahdistele naista.

• Anonyymi
        UUSI

Jos nuppi on pahoin sekaisin henkilö voi kokea ahdisteluna jopa keskustelun rintarauhasesta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nuppi on pahoin sekaisin henkilö voi kokea ahdisteluna jopa keskustelun rintarauhasesta

Aihe onkin varsin outo satunnaisessa keskustelussa.

• Anonyymi
        UUSI

Jos sä alat tuollaisestakin jauhamaan täysin satunnaisessa keskustelussa, niin onhan se kummallista.

• Anonyymi
        UUSI

Kuitenkin jos Jasu vaikkapa alkaa kertomaan hiiristään ja siinä yhteydessä tulee tuokin puheeksi, niin ei siinä mitään outoa ole. Se sen sijaan on outoa, miten jotkut henkilöt (esim. sinä) eivät muka lainkaan tajua kontekstin vaikutusta keskusteluun.

• Anonyymi

on kyllä <doigsfgfu gfuozga U v<n GTrumpizg< wsffä mufggedeif huk<zakin whkä 2z

• Anonyymi

mugeri huk<zz< kuin ufonkodj<<j<ll< pulgtgti sukaza.. oho unohfrui...

• Anonyymi

No, kun nyt suoraan sanon mitä ajattelen. Miksi pitäisi kehua tai edes saada kehuja jostain ulkoisesta? En ihan ymmärrä, en ymmärtönyt nuorenakaan joten taisin olla vammautunut tuolla saralla jo syntyessäni. En minä kaipaa mitään palautetta ulkonäöstäni, en minkäänlaista.

En edes nuorena kaivannut. Mutta kiva, jos joku tykkää mun luonteestani, se ilahduttaa kyllä kuulla. Kunhan sekään ei ole mitään imelää ja jatkuvaa. Kerran riittää kuulla, tykkään susta ihmisenä. Ei siitä tarvi jauhaa.

Jasu

• Anonyymi

En jotenkin kaipaa itseni jalustoimista ja jalustalle nostoa. Riittää olla ihan samalla maantasalla, kun muutkin. Ei se jalustoiminen mitään muuta tai edistä. Ihmistä kummempia olla kukaan. Erilaisia pällejä kaikki vaan.
        Jotkut on sitten enemmän luonteeltaan yhteenkäypiä, kun toiset.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En jotenkin kaipaa itseni jalustoimista ja jalustalle nostoa. Riittää olla ihan samalla maantasalla, kun muutkin. Ei se jalustoiminen mitään muuta tai edistä. Ihmistä kummempia olla kukaan. Erilaisia pällejä kaikki vaan.
        Jotkut on sitten enemmän luonteeltaan yhteenkäypiä, kun toiset.

Jasu

Ymmärtäisin jotenkin, jos mun leipä olis siitä kii, että ulkonäköni lyö läpi ja tuo mulle elannon. Mutten mä myöskään ikinä tekisi työkseni mitään mihin tarvisi jotain niin häilyvää, kun ulkonäkö. Vaikka olisin kuin helvetin upea näky. Liian epävarmaa rahaa.

Ja mun järki riittää kyllä elannon saamiseen, kun vaan terveys kestää. 🙂

Jasu

• Anonyymi

Tuo on aivan yhtä lailla nuorten naisten mielipide, myös julkisuudessa.

• Anonyymi

Naista on kiva kiusata, kun se on niin ruma. Yst terv kiusaajarinki

• Anonyymi

Jokainen määrittelee itse oman seksuaalisuutensa ja sen tärkeyden elämässään, et sinä.

• Anonyymi

Tämä kai onkin aloituksen ajatus, eivät kai jo halunsa menettäneet voi määrätä nuoria ja himokkaita, eri ajatukset ja tarpeet heillä.

Iltalehdessä oli ihmetelty, jotkut voivat nauttia seksistä:)

Tutkittu seksikyky
        Tietynlaisilla naisilla on seksissä hämmästyttävä kyky, jota voisi kutsua jopa kuudenneksi aistiksi. Tutkijat huomasivat asian selvästi. Tämä taito tekee seksistä uskomattoman nautinnollista. Mikä parasta, sen voi opetella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kai onkin aloituksen ajatus, eivät kai jo halunsa menettäneet voi määrätä nuoria ja himokkaita, eri ajatukset ja tarpeet heillä.

Iltalehdessä oli ihmetelty, jotkut voivat nauttia seksistä:)

Tutkittu seksikyky
        Tietynlaisilla naisilla on seksissä hämmästyttävä kyky, jota voisi kutsua jopa kuudenneksi aistiksi. Tutkijat huomasivat asian selvästi. Tämä taito tekee seksistä uskomattoman nautinnollista. Mikä parasta, sen voi opetella.

Niinpä.
        Ja se taito ja nautintakyky ei näy ulospäin. Hahhhahaaa.
        Varttuneemmällä naisella on kokemusta miehestä/miehistä, joten eivät naiset ihan kenen tahansa känsäkouran mukaan lähde.
        Miehet eivät tajua, että nainen voi jonkun seurassa olla ihan täpinöissään, ei suinkaan kaikkien, mutta osaa h i l l i t ä itsensä.
        Vilma
        Kyllä miehellä on itsetutkiskelun paikka, jos tällaisia miettii kuin aloittaja.
        Minusta itseäni vanhempi mies voi olla kiinnostava, mutta e i v ä t k a i k k i.

• Anonyymi

Ihme juttu että saavat silti kehua naisia. No, eipä kai siinä mitään ihmettelemistä ole, toisille sallitaan ja toisille ei.

• Anonyymi

Siis naiset saavat kehua naisia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis naiset saavat kehua naisia...

Mikä ettei!

• Anonyymi

Aoykaubwb nsa, N<eub tykeoa fröbbwe jaoeebu jösjww,,,

joops hassuja nuo vanhat starter-jtututkin.. netflix ilmoitti että joo lataa kaaomiaika... näitä sttuu unohruu UUswn Vuoden ja joulun aikana wn whrinyr ladata hah

• Anonyymi

midtähän löytäidin jonkin anhan musiikin.. Twisted Sister - One Bas Habit... I'm not bad I'm damn good...

levy on nmuyttya wei koneellqa raisa

eli siis en ole psaha ole ssstanan hyvä..

• Anonyymi
      UUSI

niimpä niin joopa joo ja tjuu ja mjaaa heh..

niin kyllä jaksan höpötellä joskus nuoeten naisten kanssa, kuvitt3ele jos sänvfyssäkin nukkumaan mennessä kuolww nauruun eli nauru nukutta.

on hommia tärkeitä mirä pirää aina hoiraa.... kuolee naueuun siis jos nukahraa naueuun.

• Anonyymi
      UUSI

nukutusjuggu niin jos alat sjsgfelemaasn jofaan kummallisia asioiyts niin kuin 4emmaq kiminkiden honot sutowjoteifdot tswi jotsi, uni ytulrr

• Anonyymi
      UUSI

doyytm moom sölsg dkdggrör,ssm rgyy' M;illi;stto. ;stto m'mul'¨mem ks kittiks idmo,oed tiörr Milli;stto--

• UUSI

Luin ketjun, oli AV aloituksesi provo tai ei se henkii incel-tyyppistä ahdistusta ja suurta ymmärtämättömyyttä naisten kokemaa varsin tavallista ahdistelua kohtaan.

Asenne mitä teksti välittää on: naiseen saa käydä luvatta kiinni ja tissejä ja intiimialueita saa sanallisesti kommentoida, jos on itse ahdistelijana. Olen kuullut (muualla) myös version, että Kalle Palander-tyyppiset strap-on-jutut on vain huumoria. Kuitenkin huumori ei ole hyvää, kun se alistaa tai halventaa toista ilman vastapuolen lupaa. Kertoo myös henkilön varsin ylimielisestä asenteesta, että kuvittelee voivansa julkisesti ilmoittaa vain haluavansa p*nna tai olla strap-on p*ntavava ja samaan aikaan kuvittelee, että se on vastapuolelle mieleinen ehdotus ja sanoina ok. Seksi ja keskinäinen seksuaalisuus on kuitenkin asia, jonka pitäisi perustua molempien vapaaseen tahtoon! Ahdistelu ja raiskaaminen on selkeästi länsimaisessa yhteiskunnassa rangaistavaa ja hyvä niin.

On aivan eri asia puhua ex-ministerin tisseistä tai entisen urheilijan strap-on-haaveista tai perästä yksityisesti kaverien saunaillassa ”ooikien” kesken kaljassa kuin jos nämä aivopierut yltää kohteen korviin. Väitän, ettei kovin moni tasapainoinen normaali nainen nauti siitä, että joku tuntematon ätmi, pappa tai puutteessa oleva keski-ikäinen sovinisti ilmoittaa ”vain” ottavansa naisen tai kommentoi intiimejä ruumiin osia. Vaikka nainen ei reagoisi asiaan mitenkään, silti tuollainen käytös voi tuntua hyvinkin inhottavalta. Hyvin harva nuorikaan nainen saa kiksejä siitä, että joku omasta mielestään todennäköisesti ällö ukko huohottaa kotona niitä tissejä ajatellen. Seksuaalinen huomio on mieleistä vain kun se tulee kohteelta, joka on mieleinen!

Jos asiaa ei ymmärrä, kannattaa miettiä miltä omakohtaisesti tuntuisi sama. Jos sinulla olisi iso 200kg bodarikaveri, joka olisi sinua 10cm pidempi. Mies näyttäisi sinulle fyysistä voimaa ja tiedät, että et pystyisi puolustamaan kun se mies tulisi påälle. Mies alkaisi julkisesti esim. sinun FB:ssa perheesi ja ystäviesi edessä antamaan lausuntoa perseesi kaarista ja kuinka kiva olisi peppua vähän taputella kun on niin nätti peppu.

Samoin asia on helpompi kuvitella miltä tuntuisi, jos lapseesi joutuisi jonkun vanhan äijän tai lesbonaisen seksuaalisesti maalittamaksi 5v päästä. Nuorella naiselle isänsä ikäisten ukkojen seksipuheet tuntuu tosi inhottavalta. Jo pelkät varsin viattomat ’oletpa kasvanut nätiksi naiseksi’ tai ’oletpa hoikistunut’, tuntuu kasvavasta tytöstä usein kiusalliselta. Varsinkin nuori nainen tarvitsee kehorauhansa kasvaakseen rauhassa.

Vaikka olen sitå mieltä, että aito anteeksipyyntö oli voinut riittää Yle-case (tosin mistä tiedämme ettei osa syy irtisanomiseen ole vaikka juopottelu työtehtävien yhteydessä eli potkut olisi kahden asian summa), silti ylen reaktio on varsin ymmärrettävä. Kalle oli asemassa, jossa hänen pitää pystyä kohtamaan nuoria naisurheilijoita kunnioittavasti, asiallisesti, urheiluun keskittyen ja jättää omat fantasiansa yksityiseksi. Sekä urheilijoiden että ylen pitää pelätä mitä seuraavalla viikolla siideripäissään tulee lauottua.

Samoin keskiverto poliitikko haluaa todennäköisesti olla julkisuudessa ajamiensa asioiden takia ei kroppansa takia. Ajatusmaailma, jossa kuka tahansa saa laukoa mitä vaan kenenkä vaan kropasta tai jossa saa käydä kiinni kenen vaan perseeseen, ja se on vain huumoria tai vain kehu, ei arvosta ihmistä ihmisenä vaan tekee ihmisestä esineen.

Mies voi olla ja on Mies ilman, että miehisyys perustuu alistamiseen, sikailuun, sovinismiin, puristeluun ja seksuaaliseen ahdisteluun. Kunnioitus taas lisää kunnioitusta!

• UUSI

Niin ja koska kierto vielä toimii täysin säännöllisesti 29-30pv kierrolla ja seksihalut on nuoremman kumppaninkin mielestä erittäin riittävät, katson olevani täysin oikeutettu täysipainoiseen mielipiteeseen myös sinun näkökulmastasi!

Syy miksi vanhempi nainen puolustaa nuoria naisia hanakasti ei ole se, että haluaisi olla uudestaan parikymppinen tai että kehu tekisi kateelliseksi. Syy on se, että iän myötä uskaltaa sanoa, että tuo ei ole ok käytöstä naisia kohtaan. Lähes jokainen mainen on kokenut elämässään seksuaalista ahdistelua, eikä se ole kivaa. Vaikka itse olen nuorena keskustassa törmännyt avoimesti käteen vetävään pultsariin, kuunnellut urheilussa toisten nuorten isien kommentointia, saanut nuorena 20v valmetaja urheilupaikan valvoja käden takaapäin suoraan haaraväliin, kestänyt ison bodarityökaverin ensin polvelle taputtelua ja myöhemmin pepulle taputtelua (luuli etten reagoi kun kuljin esimieheni perässä, mutta huusin aika kovaa ja rumasti-loppui siihen) jne. Pahimmat ahdistelut mitä tiedän tapahtui 10- 13v kansallisessa loppukilpailussa (kymmeniä vuosia sitten). Mies runkkasi tyttöjen pukuhuoneen oven edessä, niin että kisan aikana siitä kulkee vain lapsia.

Sellaista maailmaako haluat kannattaa?

• Anonyymi
        UUSI

Hyvin ja asiallisesti kirjoitit Citrinella.
        Vilma

• UUSI
        Citrinella kirjoitti:

Niin ja koska kierto vielä toimii täysin säännöllisesti 29-30pv kierrolla ja seksihalut on nuoremman kumppaninkin mielestä erittäin riittävät, katson olevani täysin oikeutettu täysipainoiseen mielipiteeseen myös sinun näkökulmastasi!

Syy miksi vanhempi nainen puolustaa nuoria naisia hanakasti ei ole se, että haluaisi olla uudestaan parikymppinen tai että kehu tekisi kateelliseksi. Syy on se, että iän myötä uskaltaa sanoa, että tuo ei ole ok käytöstä naisia kohtaan. Lähes jokainen mainen on kokenut elämässään seksuaalista ahdistelua, eikä se ole kivaa. Vaikka itse olen nuorena keskustassa törmännyt avoimesti käteen vetävään pultsariin, kuunnellut urheilussa toisten nuorten isien kommentointia, saanut nuorena 20v valmetaja urheilupaikan valvoja käden takaapäin suoraan haaraväliin, kestänyt ison bodarityökaverin ensin polvelle taputtelua ja myöhemmin pepulle taputtelua (luuli etten reagoi kun kuljin esimieheni perässä, mutta huusin aika kovaa ja rumasti-loppui siihen) jne. Pahimmat ahdistelut mitä tiedän tapahtui 10- 13v kansallisessa loppukilpailussa (kymmeniä vuosia sitten). Mies runkkasi tyttöjen pukuhuoneen oven edessä, niin että kisan aikana siitä kulkee vain lapsia.

Hienosti kirjoitettu! On uskomatonta, miten vaikeaa joidenkin on ymmärtää, miten vahingollista epäasiallinen käytös (saati vakavammat teot) voi olla ja ettei kaikkea voi verhota huumoriksi. Myös nuoret naiset ansaitsevat tulla kohdelluksi kunnioituksella, aivan sama miten pienissä vaatteissa he kulkevat. Ja uskomattominta on, että moni näistä ahdistelijoista on itse nuoren tytön isä. Haluaisivatko he oman tyttärensä tulevan kohdelluksi kuin roskaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Citrinella kirjoitti:

Lässyn lässyn mummo.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lässyn lässyn mummo.

Mummo olen vasta joskus myöhemmin, ja siinä tilanteessa tulen kantamaan sen ilolla ja ylpeydellä. Elän hyvää elämää, olen onnellinen enkä koe elämään kuuluvaa luonnollista vanhenemista mitenkään huonona elämänä tai katkerana.

Huutelusi kuulostaa samalta kun nakkikiskan klo 04.30 jonossa. Kun oma nuppi ei oikeaan keskusteluun enää kykene, ja kun ei koe pärjäävänsä sanallisesti, aletaan heiluttaa nyrkkiä ja nimittelemään. Nuorena kun vielä kävin joskus aamuyön snakärillä, jätin nuo kaverit omaan arvoonsa. Nyt ei onneksi tarvitse enää notkua baarissa aamuyöhön,

• Anonyymi
        UUSI
        Citrinella kirjoitti:

Mummo olen vasta joskus myöhemmin, ja siinä tilanteessa tulen kantamaan sen ilolla ja ylpeydellä. Elän hyvää elämää, olen onnellinen enkä koe elämään kuuluvaa luonnollista vanhenemista mitenkään huonona elämänä tai katkerana.

Huutelusi kuulostaa samalta kun nakkikiskan klo 04.30 jonossa. Kun oma nuppi ei oikeaan keskusteluun enää kykene, ja kun ei koe pärjäävänsä sanallisesti, aletaan heiluttaa nyrkkiä ja nimittelemään. Nuorena kun vielä kävin joskus aamuyön snakärillä, jätin nuo kaverit omaan arvoonsa. Nyt ei onneksi tarvitse enää notkua baarissa aamuyöhön,

Ja mummo jatkaa lässytystä. Voi voi noita mummoja, oppisivat käyttäytymään. Kehu ei kelpaa eikä oikein mikään muukaan paitsi lässytys, joten ole hyvä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mummo jatkaa lässytystä. Voi voi noita mummoja, oppisivat käyttäytymään. Kehu ei kelpaa eikä oikein mikään muukaan paitsi lässytys, joten ole hyvä!

Ja siellä pappa vinkuu mummon perään, kun ei muuten saa huomiota.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siellä pappa vinkuu mummon perään, kun ei muuten saa huomiota.

Olet väärässä oletuksinesi. Nimimerkki citrinella käy aivan itse omaan miinaansa ja ansaitsee tulla kopautetuksi. Hän puhuu kierrosta ja laskee päiviänsä. Tajuaako, miten vetää naiseutta rekan alle ja tekee siitä esineen? Ei kaikilla naisilla ole kiertoja eikä se myöskään tee heistä vajaita naisia. Sitä ja montaa muutakaan asiaa ei nimimerkkimummo omassa besservisseryydessä tule huomioineeksi. Pitää vaan olla sanomassa viimeistä sanaa ja mielellään tyhjentävästi. Tylsyyden huippu.

Ei siinä mitään. Tykätkää vaan pois, mummot ja muut.

• Anonyymi
        UUSI
        Citrinella kirjoitti:

Ei tarvitse vai olisiko sittenkin niin, ettei pysty?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä oletuksinesi. Nimimerkki citrinella käy aivan itse omaan miinaansa ja ansaitsee tulla kopautetuksi. Hän puhuu kierrosta ja laskee päiviänsä. Tajuaako, miten vetää naiseutta rekan alle ja tekee siitä esineen? Ei kaikilla naisilla ole kiertoja eikä se myöskään tee heistä vajaita naisia. Sitä ja montaa muutakaan asiaa ei nimimerkkimummo omassa besservisseryydessä tule huomioineeksi. Pitää vaan olla sanomassa viimeistä sanaa ja mielellään tyhjentävästi. Tylsyyden huippu.

Näkehän sen nyt jokainen mitä sun päässäsi on meneillään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa, että et tajua naisena elämisestä mitään. Se kierto nyt vain vaikuttaa vähän joka asiaan elämässä. Se vaikuttaa myös heillä, joilla se ei toimi normaalisti. Menopaussi on sitten viimein vapahdus siitä riesasta, kun sinne asti pääsee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa, että et tajua naisena elämisestä mitään. Se kierto nyt vain vaikuttaa vähän joka asiaan elämässä. Se vaikuttaa myös heillä, joilla se ei toimi normaalisti. Menopaussi on sitten viimein vapahdus siitä riesasta, kun sinne asti pääsee.

Lisää lässytystä eri suunnilta.

Vaikuttaisi siltä, että naisena on erittäin vaikeaa ellei mahdotonta elellä. Ainakin miesten kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää lässytystä eri suunnilta.

Vaikuttaisi siltä, että naisena on erittäin vaikeaa ellei mahdotonta elellä. Ainakin miesten kanssa.

Taas huomaa, että sinulla ei ole asiasta mutään käryä. Ei siinä ole mitään vaikeaa. Miksi sinä sellaista kuvittelet? Ei se ole kuin ottaa asian vain huomioon ja se siitä. Tai no on se varmaan sellaiselle vaikeaa, joka ei kykene asioita yhtään etukäteen suunnittelemaan. Menkkojen kanssa sitä joutuu usein tekemään, jollei sitten siirrä niitä hormonaalisella ehkäisyllä, joka toki on myös mahdollista. Itsekin on tullut sitä melko usein tehtyä, ettö syönpäs nyt pari laattaa pilkereitä ilman taukoa, kun ei nyt olisi hyvä kohta menkoille. Vaan siis silloinkin asia pitää ottaa huomioon ja suunnitella.

Miehen kanssa eläminenkin on ihan helppoa. Mikä siinä on sinun mielestäsi vaikeaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taas huomaa, että sinulla ei ole asiasta mutään käryä. Ei siinä ole mitään vaikeaa. Miksi sinä sellaista kuvittelet? Ei se ole kuin ottaa asian vain huomioon ja se siitä. Tai no on se varmaan sellaiselle vaikeaa, joka ei kykene asioita yhtään etukäteen suunnittelemaan. Menkkojen kanssa sitä joutuu usein tekemään, jollei sitten siirrä niitä hormonaalisella ehkäisyllä, joka toki on myös mahdollista. Itsekin on tullut sitä melko usein tehtyä, ettö syönpäs nyt pari laattaa pilkereitä ilman taukoa, kun ei nyt olisi hyvä kohta menkoille. Vaan siis silloinkin asia pitää ottaa huomioon ja suunnitella.

Miehen kanssa eläminenkin on ihan helppoa. Mikä siinä on sinun mielestäsi vaikeaa?

Perustelujen määrä kommentissasi kertoo kaiken olennaisen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelujen määrä kommentissasi kertoo kaiken olennaisen.

Perustelujen puute sinun kommenteissasi taas kertoo kaiken oleellisen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koomista on se, että sä edes kuvittelet mummottelun näppäyttävän yhtään ketään. Erilaiset tuntemattomien ihmisten haukkumisyritykset kertovat aina omaa selkeää kieltään siitä millaiset asiat sitä haukkumista yrittävää itseään loukkaisivat. Sulle selvästikin oma ikääntymisesi on asioita, jota sinun on vaikea hyväksyä. Mummottelua ylipäänsä harrastavat vain itsekin jo pappaiässä olevat miehet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koomista on se, että sä edes kuvittelet mummottelun näppäyttävän yhtään ketään. Erilaiset tuntemattomien ihmisten haukkumisyritykset kertovat aina omaa selkeää kieltään siitä millaiset asiat sitä haukkumista yrittävää itseään loukkaisivat. Sulle selvästikin oma ikääntymisesi on asioita, jota sinun on vaikea hyväksyä. Mummottelua ylipäänsä harrastavat vain itsekin jo pappaiässä olevat miehet.

Huh, helpottiko kun pääsit sanomaan?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Toivottavasti olen joskus vielä mummo. Ihan heti en toki halua vielä mummoksi kun kaikki lapset on alaikäisiä ja pienin on vielä alakoulussa. Se aika kuitenkin vielä toivottavasti tulee kunhan ensin on koulut käyty, ammatit hankittu ja sopivat puolisot kohdattu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huh, helpottiko kun pääsit sanomaan?

Ei ollut mitään minkä olisi tarvinut helpottaa. Toivottavasti sinun ahdistuksesi ei kuitenkaan tästä lisääntynyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Citrinella kirjoitti:

Samaa mieltä. Toivottavasti olen joskus vielä mummo. Ihan heti en toki halua vielä mummoksi kun kaikki lapset on alaikäisiä ja pienin on vielä alakoulussa. Se aika kuitenkin vielä toivottavasti tulee kunhan ensin on koulut käyty, ammatit hankittu ja sopivat puolisot kohdattu.

Niinpä. Mummoushan on vähän kuin arvonimi tai ainakin omat mummoni ja oma äitini ovat kokeneet sen noin. Toki myös isoisäni ja oma isänikin kokivat pappuuden arvonimeksi, mutta tässä nyt oletettiin mummouden olevan jotenkin paha juttu. Mun isosiskoni, jolla on jo aikuisiakin lapsia odottaa mummoutta ilolla, vaikka sitä tuskin on vielä muutamaan vuoteen kuitenkaan tulossa. Hänen tyttärensä eivät ole alkaneet tekemään lapsia yhtä nuorena kuin siskoni itse ensimmäisensä sai. Mulla siihen taas on vielä toivottavasti pitkä aika. Toivottavasti ainakin 15 tai ehkä jopa 20 vuotta, sillä kovin nuorena en toivoisi omieni alkavan lapsia saamaan.

• Anonyymi
      UUSI

moom ej ejl' åudtu kpds em jsöis vsjpomgpottaa kps wo jaöiaoso moom tuttäk' kptemlom---

• Anonyymi
      UUSI

Miksi sun sitten pitää saada kehua? Mikä etuoikeus sen pitäisi olla? Ei kaikkia ihmisiä kiinnosta vittujakaan kuunnella kenenkään turhia kehuja.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Ei kaikkien itsetunto ole kehuille rakennettu. Sekin on hyvä ymmärtää. Silloin ne kehut on lähinnä lapsellisen kuuloisia.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikkien itsetunto ole kehuille rakennettu. Sekin on hyvä ymmärtää. Silloin ne kehut on lähinnä lapsellisen kuuloisia.

Jasu

Ventovieraan kehuista tulee lähinnä mieleen, että mitähän se luulee tolla saavuttavansa, mun kohdalla ei yhtään mitään. Mä tykkään ihmisistä jos mä tykkään kehui ne mua tai ei, vaikka arvostelisikin. Ei perustu tykkäämiseni mulla kehuihin. Jonku luonne on minusta jees, eikä sen kehua tartte yhtään ollakseen jees ja jonkun luonne ei oo jees, eikä se kehumallakaan muuksi muutu.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ventovieraan kehuista tulee lähinnä mieleen, että mitähän se luulee tolla saavuttavansa, mun kohdalla ei yhtään mitään. Mä tykkään ihmisistä jos mä tykkään kehui ne mua tai ei, vaikka arvostelisikin. Ei perustu tykkäämiseni mulla kehuihin. Jonku luonne on minusta jees, eikä sen kehua tartte yhtään ollakseen jees ja jonkun luonne ei oo jees, eikä se kehumallakaan muuksi muutu.

Jasu

Näissä "kehumisissa" mun mielestäni kuvaavinta on se, että 90% niistä annetaan tilanteissa, joissa kohde on jossain määrin alisteisessa asemassa ja olettama on, ettei hän voi oikein reagoida siihen mitenkään. Tämä taas kertoo selvästi sen, että nuo "kehujat" itsekin tietävät "kehujensa" olevan ei toivottuja ja epäkunnioittavia. Jos he oikeasti eivät tietäisi, niin he möläyttelisivät noita "kehujaan" milloin missäkin, mutta sitä ei juuri koskaan tapahdu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näissä "kehumisissa" mun mielestäni kuvaavinta on se, että 90% niistä annetaan tilanteissa, joissa kohde on jossain määrin alisteisessa asemassa ja olettama on, ettei hän voi oikein reagoida siihen mitenkään. Tämä taas kertoo selvästi sen, että nuo "kehujat" itsekin tietävät "kehujensa" olevan ei toivottuja ja epäkunnioittavia. Jos he oikeasti eivät tietäisi, niin he möläyttelisivät noita "kehujaan" milloin missäkin, mutta sitä ei juuri koskaan tapahdu.

No niinpä.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

yromoyuyyäkrmlom åröpyyswbiid kpd moom kpydom öilod ydo moom uuuäk' åtöpuudbode ,rytpmp,oöörör mip kde ldimooy-

• Anonyymi
      UUSI

naisen lemu eli tuokdskdukin...

• Anonyymi
      UUSI

Katsos, tulihan tänne säpinää.
      Ilmeisen kipeä ja monivivahteinen aihe?

Jossain lehden palstalla annettu kehu tuskin vastaa raiskausta tai fyysisen väkivallan muotoja. Toki, henkisesti voi tulla koviakin vaurioita jos joku olisi kehunut tissejä.

Onkohan tuo se syy miksi 600 000 suomalaista syö mielialalääkkeitä?
      Ihmiset ovat jo liian herkkiä kaikelle, mikä ei itseään vahingoittaisi millään tavalla?

Paljon pahemmin ikänaiset kaupan kassoilla haukkuvat ja päälle sylkevät, miksei heitä kukaan rankaise. Vai onko se vain ikänaisien normaalia käyttäytymistä?

AV

• Anonyymi
        UUSI

Kuulehan. On vähän niinkin, että miten metsään huudat, niin se sulle vastaa.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulehan. On vähän niinkin, että miten metsään huudat, niin se sulle vastaa.
        Vilma

Huvittavaa oli lähinnä lukea purkauksia, hyvä että ihmiset voivat purkautua turvallisesti.
        Ei tarvitse sitten tosielämässä haukkumaan ketään tuntematonta.

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittavaa oli lähinnä lukea purkauksia, hyvä että ihmiset voivat purkautua turvallisesti.
        Ei tarvitse sitten tosielämässä haukkumaan ketään tuntematonta.

AV

Onko tuo purkautuminen?
        Minusta ei.
        Se on vanha sananlasku. Mä luulen, että kaikki ovat joskus kokeneet tuon.
        Muutoinhan sitä ei ymmärtä.
        Vilma
        Mutta käänsit sinuun kohdistuvan huomion toisaalle. Se on välttelyä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuo purkautuminen?
        Minusta ei.
        Se on vanha sananlasku. Mä luulen, että kaikki ovat joskus kokeneet tuon.
        Muutoinhan sitä ei ymmärtä.
        Vilma
        Mutta käänsit sinuun kohdistuvan huomion toisaalle. Se on välttelyä.

Ei se sitä ole, tarkoitin ketjussa olevaa muutamaa vastausta.

Tulisiko sen vaikuttaa? Ei tietenkään, muutenhan ottaisin itseeni todella pienistä, jopa kehuista jos joku kehuisi vaikka peffaa ravintolassa?

Mjoo, parempi kun antaa epäasiallisuuksien mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
        Tuo olisi hyvä sääntö tässä yhteiskunnassa, muuten on liikaa masentuneita yksilöitä jo toisten käytösten vuoksi.

• Anonyymi
        UUSI

Niin, mutta vain netissä kehtaa. Se kertoo selvästi, että tietävät käytöksen olevan asiatonta. Ykdinkään moista ei kehtaisi mennä laukomaan noita tissikommenttejaan kasvotusten Kulmunille jossain julkisella paikalla. Näkihän sen kun jompikumpi iltaivälehti soitteli noiden kommentoijien perään, niin yhdelläkään ei ollut munaa väittää toimineensa oikein. Kaikki olivat kirjoitelleet "kännissä ja läpällä" ja voi sori sori, vähän meni nyt kommentointi yli.

Enemmän vain ihmisiä vastuuseen noista kommenteistaan ja käytöstö julkiseksi. Tietävät itsekin vääräksi ja häpeärangaistus opettaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mutta vain netissä kehtaa. Se kertoo selvästi, että tietävät käytöksen olevan asiatonta. Ykdinkään moista ei kehtaisi mennä laukomaan noita tissikommenttejaan kasvotusten Kulmunille jossain julkisella paikalla. Näkihän sen kun jompikumpi iltaivälehti soitteli noiden kommentoijien perään, niin yhdelläkään ei ollut munaa väittää toimineensa oikein. Kaikki olivat kirjoitelleet "kännissä ja läpällä" ja voi sori sori, vähän meni nyt kommentointi yli.

Enemmän vain ihmisiä vastuuseen noista kommenteistaan ja käytöstö julkiseksi. Tietävät itsekin vääräksi ja häpeärangaistus opettaa.

Ai kamala, eikö julkisuudessa olevia henkilöjä saa enää arvostella?
        Nopeasti se aika muuttuu, kukaan ei harmitellut kun muutamia vuosia sitten jotain Timo Soinia haukuttiin sammakoksi ja vaikka miksi?

Julkisuudessa olevien ihmisten täytyy olla jo kovaksi keitettyjä maassa jossa asuu vaikka millaisia hörhöjä. Se on varmasti heille jo tuttua, media vaan nostaa jotain ongelmaa välillä suuremmaksi mitä "ongelman suuruus" todellisuudessa on.

Mielestäni se tapaus jossa naispoliitikkoa lyötiin metroasemalla oli paljon pahempi tapaus. Se kun taisi oikeasti sattua ja koskea...

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nopeasti se aika muuttuu, kukaan ei harmitellut kun muutamia vuosia sitten jotain Timo Soinia haukuttiin sammakoksi ja vaikka miksi?

Julkisuudessa olevien ihmisten täytyy olla jo kovaksi keitettyjä maassa jossa asuu vaikka millaisia hörhöjä. Se on varmasti heille jo tuttua, media vaan nostaa jotain ongelmaa välillä suuremmaksi mitä "ongelman suuruus" todellisuudessa on.

Mielestäni se tapaus jossa naispoliitikkoa lyötiin metroasemalla oli paljon pahempi tapaus. Se kun taisi oikeasti sattua ja koskea...

AV

Tottakai saa arvostella ja varsinkin päättävissä asemissa olevia tuleekin tarkastella kriittisesti. Heidän tissinsä eivät sitten liitykään siihen mitenkään, kuten noistakin haastatelluista kommentoijista kaikki selvästi tajusivat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Lähinnä heidän päätöksiään ja ajatuksiaan politiikassa voi arvostella, ulkonäkö ja kehorauha heilläkin pitää olla.

He tekee työtä aivoituksillaan, ei rinnoillaan tai muilla kehonsa osillaan. Ne kulkee mukana. 😊

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä heidän päätöksiään ja ajatuksiaan politiikassa voi arvostella, ulkonäkö ja kehorauha heilläkin pitää olla.

He tekee työtä aivoituksillaan, ei rinnoillaan tai muilla kehonsa osillaan. Ne kulkee mukana. 😊

Jasu

"He tekee työtä aivoituksillaan, ei rinnoillaan tai muilla kehonsa osillaan. Ne kulkee mukana. 😊"

Olen tästä eri mieltä, osa ei olisi päässytkään poliitikoksi ilman kehoaan ja ulkoista olemustaan.
        Eduskunnassa on monta edustajaa, esimerkiksi Kike Elomaa. Tuskin ilman kehoaan olisi tullut tunnetuksi ja päässyt eduskuntaan.
        Osa poliitikoista käyttää ulkoista viehätysvoimaansa päästökseen eteenpäin poliittisella urallaan.

Mistä muuten muistat edellisen pääministerimme?
        Pitkistä saappaista ja jauhonenästäkö:)

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"He tekee työtä aivoituksillaan, ei rinnoillaan tai muilla kehonsa osillaan. Ne kulkee mukana. 😊"

Olen tästä eri mieltä, osa ei olisi päässytkään poliitikoksi ilman kehoaan ja ulkoista olemustaan.
        Eduskunnassa on monta edustajaa, esimerkiksi Kike Elomaa. Tuskin ilman kehoaan olisi tullut tunnetuksi ja päässyt eduskuntaan.
        Osa poliitikoista käyttää ulkoista viehätysvoimaansa päästökseen eteenpäin poliittisella urallaan.

AV

Ihmiset nyt äänestää kuka mistäkin syystä. Olihan Tony Halmekin poliitikko.

Piti hetki miettiä kuka oli entinen pääministerimme. Mä en oikeestaan muista mistään muusta, kun että on otsikoissa yhä muistuttamassa olemassa olostaan.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Väitätkö siis, että miehet äänestäisivät useinkin naisia ja juurikin ulkonäöstä johtuen? Mikään tutkimus ei kyllä tue tuota olettamaa, jos tuo siis on oletuksesi. Tässä maassa miehet tutkimusten mukaan äänestävät pääosin miehiä ja naiset taas sekä naisia että miehiä. Naiset kuitenkin äänestävät ahkerammin kuin miehet ja miehissä on selvästi enemmän heitä, jotka eivät koskaan äänestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Väitätkö siis, että miehet äänestäisivät useinkin naisia ja juurikin ulkonäöstä johtuen? Mikään tutkimus ei kyllä tue tuota olettamaa, jos tuo siis on oletuksesi. Tässä maassa miehet tutkimusten mukaan äänestävät pääosin miehiä ja naiset taas sekä naisia että miehiä. Naiset kuitenkin äänestävät ahkerammin kuin miehet ja miehissä on selvästi enemmän heitä, jotka eivät koskaan äänestä.

Vain tyhmä äänestään ulkonäön perusteella. Valitettavasti tyhmiä mahtuu tähän maahan paljon?

• Anonyymi
      UUSI

Miksi noita naisten tiettyjä ruumiinosia pitäisi kehua? Miehet näkevät naiset seksuaalisina henkilöinä, mutta aika iso osa vanhempia naisia ei ajattele minkään ikäisiä miehiä enää seksiin tarpeellisina! On ollut vapauttavaa olla haluton nainen, elämä näyttäytyy positiivisella tavalla hyvältä ja jää aikaa sellaiseen, minkä kokee olevan oman näköistä miehen vaatimuksista vapaata elämää!

• Anonyymi
        UUSI

En tiedä mikä joissakin kehon osissa ihmisiä miellyttää.

"Miljoonien someseuraajien fanikunnan itselleen viime vuosina rakentanut glamour-malli Pasha Pozdniakova on ehtinyt saavuttaa urallaan jo paljon, sillä hän on tehnyt mallintöiden lisäksi myös esimerkiksi musiikkia Pashulia-nimisenä artistina. Nykyisin hänellä on jo huikeat 2,6 miljoonaa seuraajaa."

Enemmän seuraajia mitä Presidentti Stubbilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mikä joissakin kehon osissa ihmisiä miellyttää.

"Miljoonien someseuraajien fanikunnan itselleen viime vuosina rakentanut glamour-malli Pasha Pozdniakova on ehtinyt saavuttaa urallaan jo paljon, sillä hän on tehnyt mallintöiden lisäksi myös esimerkiksi musiikkia Pashulia-nimisenä artistina. Nykyisin hänellä on jo huikeat 2,6 miljoonaa seuraajaa."

Enemmän seuraajia mitä Presidentti Stubbilla.

Häntä tuskin häiritsee, jos hänen tissejään kehutaan. Sinne vain joukolla kehumaan kaikki, joilla on tarve kehua tissejä. 👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Häntä tuskin häiritsee, jos hänen tissejään kehutaan. Sinne vain joukolla kehumaan kaikki, joilla on tarve kehua tissejä. 👍

No niinpä. Kaikille "Pashoille" voi oikein luvan kanssa vuodattaa ulos kaiken sen patoutuneen tarpeen kehua tissejä, niin ei tarvii sitten tyrkyttää heille, jotka eivät niitä kehuja kaipaa.

• Anonyymi
      UUSI

y'ff' RrtolloOmlrto LsllsmmrmÅdlldmrm lipmld öotofrråo mut

y- rttpt liforåå'mmrm

• Anonyymi
      UUSI

Näin lisääntymisikäisenä ja seksuaalisesti aktiivisena naisena totean, että en kaipaa enkä halua aloittajan ja hänen kaltaistensa kehuja millekään ruumiinosalleni. En ylipäänsä kaipaa minkäänlaisia kehuja millekään ruumiinosalleni. Jos minua haluaa ihan välttämättä kehua, niin voi kehua vaikkapa osaamistani, tuloksiani tai saavutuksiani. Niiden eteen olen sentään tehnyt töitäkin, mutta tissieni eteen en ole tehnyt oikeastaan yhtään mitään.

Ymmärrän tuon ulkomuodon kehumisen oikeastaan vain silloin, jos ihminen on tehnyt kovasti ja tavoitteellisesti töitä kroppansa eteen. Silloinkin tosin jokin "hyvä perse" tyylinen heitto on melkoisen vähättelevä ja halventava kommentti.

• Anonyymi
        UUSI

Tuskin tuollaista yksikään on sinulle koskaan sanonut, tuskin sanookaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin tuollaista yksikään on sinulle koskaan sanonut, tuskin sanookaan.

I wish, mutta turhaa toiveajattelua. Maailmaan mahtuu paskoja ihmisiä.

• Anonyymi
      UUSI

Nainen katseli kaunista antiikkista peiliä ja totesi myyjälle:
      – En osta taulua, ruma naama.

• Anonyymi
        UUSI

Se nainen ei kai sitten ollut koskaan katsonut peiliin. Outo nainen.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7552
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3380
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1500
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1427
    5. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      183
      1410
    6. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1401
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1295
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1173
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      176
      1054
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      986
    Aihe