Ihmisen mentaalisen tilan tai tietoisuuden perusteella voidaan ymmärtää hänen asemansa edellisessä e

Anonyymi-ap

Ihmisen mentaalisen tilan tai tietoisuuden perusteella voidaan ymmärtää hänen asemansa edellisessä elämässä.

https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/63/

One can understand the mental or conscious position of a living entity by the activities of two kinds of senses — the knowledge-acquiring senses and the executive senses. Similarly, by the mental condition or consciousness of a person, one can understand his position in the previous life.


Elävän olennon mielentilaa tai tietoisuutta voidaan arvioida sen kognitiivisten ja toimivien aistielinten toiminnan perusteella. Henkilön mielentila tai tietoisuus puolestaan mahdollistaa sen määrittämisen, mitä hän teki edellisessä elämässään.

229

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Englantilainen sananlasku sanoo: ”Kasvot ovat mielen peili. Kun ihminen suuttuu, vihan merkit näkyvät välittömästi hänen kasvoillaan. Myös muut mielentilat heijastuvat fyysisen kehon toimintaan. Toisin sanoen karkea keho reagoi ihmisen mielentilaan. Mielen toimintoihin kuuluvat ajattelu, emotionaalinen toiminta ja tahto. Mielen tahdonalainen toiminta ilmenee fyysisen kehon toiminnoissa. Näin ollen kehon ja aistielinten toiminnan perusteella on mahdollista arvioida ihmisen mielen tilaa. Mielen tilaan vaikuttavat edellisessä elämässä tekemämme teot. Kun mieli on vuorovaikutuksessa yhden tai toisen aistielimen kanssa, se ilmenee välittömästi ulkoisesti. Niinpä kun mieli on vihan vallassa, kieli vuodattaa kirouksia.

      https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/63/

      • Anonyymi

        https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/63/

        Kun mieli on vihan vallassa, kieli vuodattaa kirouksia. Ja kun mielen raivo siirtyy käteen, ihminen heittäytyy tappeluun. Jos raivo siirtyy jalkaan, henkilö yrittää lyödä hyökkääjää jalallaan. Tällä tavoin mielen hienovarainen toiminta ilmenee eri aistielinten kautta. Samoin Krishna-tietoisuuden omaavan henkilön mieli toimii samalla tavalla. Hänen kielensä laulaa Hare Krishna maha-mantraa...
        ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/63/

        Kun mieli on vihan vallassa, kieli vuodattaa kirouksia. Ja kun mielen raivo siirtyy käteen, ihminen heittäytyy tappeluun. Jos raivo siirtyy jalkaan, henkilö yrittää lyödä hyökkääjää jalallaan. Tällä tavoin mielen hienovarainen toiminta ilmenee eri aistielinten kautta. Samoin Krishna-tietoisuuden omaavan henkilön mieli toimii samalla tavalla. Hänen kielensä laulaa Hare Krishna maha-mantraa...
        ...

        Esitetään tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka ihmisen esimerkin kautta, kun hän liikkuu menneisyydestä tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitetään tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka ihmisen esimerkin kautta, kun hän liikkuu menneisyydestä tulevaisuuteen.

        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).

        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).


        Tämä on perusta jälleensyntymiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).


        Tämä on perusta jälleensyntymiselle.

        Lyhyesti jälleensyntymisen ajatusta: aivan kuten me vaihdamme kuluneita pukujamme monta kertaa yhden elämän aikana, niin myös aineellisessa maailmassa ollessamme ikuinen sielu vaihtaa kuluneita kehojaan monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyesti jälleensyntymisen ajatusta: aivan kuten me vaihdamme kuluneita pukujamme monta kertaa yhden elämän aikana, niin myös aineellisessa maailmassa ollessamme ikuinen sielu vaihtaa kuluneita kehojaan monta kertaa.

        On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu yhteen kehoon ja että saksalaiset kehot ovat ”saksalaisten sielujen” asuttamia, kuin ajatella, että japanilaiset autot ovat välttämättä japanilaisten ihmisten asuttamia. ”Saksassa valmistetuissa” kehoissa voi olla sieluja, jotka ovat aiemmin asuneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu yhteen kehoon ja että saksalaiset kehot ovat ”saksalaisten sielujen” asuttamia, kuin ajatella, että japanilaiset autot ovat välttämättä japanilaisten ihmisten asuttamia. ”Saksassa valmistetuissa” kehoissa voi olla sieluja, jotka ovat aiemmin asuneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa.

        Muistakaamme nyt, miten degradaatio alempiin kehoihin tapahtuu. Kun sielu on ottanut synnin päälleen, sen painon alla ihmiselämän muodosta tuleva sielu laskeutuu alempiin olomuotoihin, ja kärsittyään siellä negatiivisen karman (karkotettuaan synnin) se ”ponnahtaa” jälleen korkeampiin olomuotoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaamme nyt, miten degradaatio alempiin kehoihin tapahtuu. Kun sielu on ottanut synnin päälleen, sen painon alla ihmiselämän muodosta tuleva sielu laskeutuu alempiin olomuotoihin, ja kärsittyään siellä negatiivisen karman (karkotettuaan synnin) se ”ponnahtaa” jälleen korkeampiin olomuotoihin.

        Nämä syklin kaksi puoliskoa (involuutio ja evoluutio) luovat suljetun jälleensyntymien kehän, jossa voi nousta ylöspäin ja laskeutua alaspäin.

        Loputtomat aineelliset halumme ja kiintymyksemme ovat moottori, joka pyörittää uudelleensyntymisen pyörää.

        Ihmisen elämänmuodossa olevalla sielulla on kuitenkin riittävästi potentiaalia ja vapautta irrottautua tämän jälleensyntymien kehän vapaaehtoisesta orjuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä syklin kaksi puoliskoa (involuutio ja evoluutio) luovat suljetun jälleensyntymien kehän, jossa voi nousta ylöspäin ja laskeutua alaspäin.

        Loputtomat aineelliset halumme ja kiintymyksemme ovat moottori, joka pyörittää uudelleensyntymisen pyörää.

        Ihmisen elämänmuodossa olevalla sielulla on kuitenkin riittävästi potentiaalia ja vapautta irrottautua tämän jälleensyntymien kehän vapaaehtoisesta orjuudesta.

        Usein karman ja jälleensyntymisen kaltaiset aiheet synnyttävät suoraan vastakkaisia näkemyksiä ihmisen kohtalosta. Jotkut radikaalit fatalistit vaativat, että kaikki on ennalta määrätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein karman ja jälleensyntymisen kaltaiset aiheet synnyttävät suoraan vastakkaisia näkemyksiä ihmisen kohtalosta. Jotkut radikaalit fatalistit vaativat, että kaikki on ennalta määrätty.

        Toiset voluntaristit väittävät, että olemme täysin itsenäisiä ja vain uskonnollinen dogma ja jäänteet sitovat meitä. Kumpi on oikeassa?

        Molempien osapuolten väitteissä on jonkin verran totuutta, mutta vain jonkin verran. Kohtalo ja vapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset voluntaristit väittävät, että olemme täysin itsenäisiä ja vain uskonnollinen dogma ja jäänteet sitovat meitä. Kumpi on oikeassa?

        Molempien osapuolten väitteissä on jonkin verran totuutta, mutta vain jonkin verran. Kohtalo ja vapaus.

        Seuraavassa on yksinkertainen esimerkki, joka osoittaa ennalta määräämisen ja vapauden osuuden jokapäiväisessä elämässä. Oletetaan, että lennät lentokoneella reitillä Helsinki-Pariisi.

        Ennalta määrätty on se, että tietyn ajan kuluttua kuluttua olette Pariisissa ja vapaus on se, että lennon aikana voitte nukkua, lukea tai kommunikoida naapurinne kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa on yksinkertainen esimerkki, joka osoittaa ennalta määräämisen ja vapauden osuuden jokapäiväisessä elämässä. Oletetaan, että lennät lentokoneella reitillä Helsinki-Pariisi.

        Ennalta määrätty on se, että tietyn ajan kuluttua kuluttua olette Pariisissa ja vapaus on se, että lennon aikana voitte nukkua, lukea tai kommunikoida naapurinne kanssa.

        Se tarkoittaa, että ennalta määrääminen liittyy enemmän fyysisen kehon sijaintiin ja vapaus liittyy enemmän sisäiseen valintaan, hienojakoiseen kehoon.

        Vapaus koostuu mahdollisuudesta valita mielen mielivaltainen reaktio ennalta määrättyyn ulkoiseen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa, että ennalta määrääminen liittyy enemmän fyysisen kehon sijaintiin ja vapaus liittyy enemmän sisäiseen valintaan, hienojakoiseen kehoon.

        Vapaus koostuu mahdollisuudesta valita mielen mielivaltainen reaktio ennalta määrättyyn ulkoiseen tilanteeseen.

        Joskus ennalta määräytymisen osuus on suurempi, ja tällaista kohtaloa kutsutaan kohtalokkaaksi. Toisessa tapauksessa vapauden käytävä voi olla laajempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ennalta määräytymisen osuus on suurempi, ja tällaista kohtaloa kutsutaan kohtalokkaaksi. Toisessa tapauksessa vapauden käytävä voi olla laajempi.

        Joskus ihmisen on elettävä lähes sama elämä kahdesti päästäkseen eroon karmansa taakasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ihmisen on elettävä lähes sama elämä kahdesti päästäkseen eroon karmansa taakasta.

        Kun outoja yhteensattumia kertyy paljon, näennäisestä sattumasta tulee korkeamman luokan mallin ilmentymä. Näyttää siltä, että tässä tapauksessa saman henkilön oli elettävä samanlainen kohtalo kahdesti karman velkojen kuolettamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun outoja yhteensattumia kertyy paljon, näennäisestä sattumasta tulee korkeamman luokan mallin ilmentymä. Näyttää siltä, että tässä tapauksessa saman henkilön oli elettävä samanlainen kohtalo kahdesti karman velkojen kuolettamiseksi.

        Onko fatalismin filosofia aina oikeassa? Jos valinnanvapautta ei ole lainkaan, ei ole myöskään vastuuta, ja siksi karman ajatuksessa ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko fatalismin filosofia aina oikeassa? Jos valinnanvapautta ei ole lainkaan, ei ole myöskään vastuuta, ja siksi karman ajatuksessa ei ole mitään järkeä.

        Jos mitään ei voi muuttaa, miksi pyhät kirjoitukset kehottavat ihmistä pidättäytymään synnistä ja ponnistelemaan hengelliseen suuntaan?


        Jos olemme syntisten Aatamin ja Eevan jälkeläisiä ja synti on geneettisesti ennalta määrätty, miksi vastustaa sitä? Perisynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mitään ei voi muuttaa, miksi pyhät kirjoitukset kehottavat ihmistä pidättäytymään synnistä ja ponnistelemaan hengelliseen suuntaan?


        Jos olemme syntisten Aatamin ja Eevan jälkeläisiä ja synti on geneettisesti ennalta määrätty, miksi vastustaa sitä? Perisynti.

        Mutta jos se on, miksi meitä pitäisi rangaista siitä, siis Aaataman ja Eevan synnistä?

        Siksi on väärin sanoa, että kaikki on ennalta määrätty. Vaikka karma painaa meitä, sisällämme on aina jonkinlainen valinnanvapaus ja mahdollisuus toimia tulevaisuudessa ennaltaehkäisevästi, jotta emme joutuisi uudelleen tällaisiin olosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos se on, miksi meitä pitäisi rangaista siitä, siis Aaataman ja Eevan synnistä?

        Siksi on väärin sanoa, että kaikki on ennalta määrätty. Vaikka karma painaa meitä, sisällämme on aina jonkinlainen valinnanvapaus ja mahdollisuus toimia tulevaisuudessa ennaltaehkäisevästi, jotta emme joutuisi uudelleen tällaisiin olosuhteisiin.

        Mutta myös täydellisen voluntarismin kannattajat, jotka yrittävät elää periaatteen ”kuten haluamme, niin teemme” mukaan, ovat väärässä. Näin tapahtuu harvoin, koska karma rajoittaa aina jossain määrin vapauttamme. Silti vapautta on aina, jopa kaikkein epätoivoisimmissa tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta myös täydellisen voluntarismin kannattajat, jotka yrittävät elää periaatteen ”kuten haluamme, niin teemme” mukaan, ovat väärässä. Näin tapahtuu harvoin, koska karma rajoittaa aina jossain määrin vapauttamme. Silti vapautta on aina, jopa kaikkein epätoivoisimmissa tilanteissa.

        Tunnettu tapaus on psykiatrian opettaja Viktor Frankl, joka oli vangittuna natsien kuolemanleirillä toisen maailmansodan aikana, ja käytyään läpi hirvittävän koettelemuksen hän löysi vapauden valita, miten hän reagoi tapahtumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnettu tapaus on psykiatrian opettaja Viktor Frankl, joka oli vangittuna natsien kuolemanleirillä toisen maailmansodan aikana, ja käytyään läpi hirvittävän koettelemuksen hän löysi vapauden valita, miten hän reagoi tapahtumiin.

        Täysin toivottomassa tilanteessa tämä mies tajusi, että vaikka hänen kehonsa vapaus oli hyvin rajallinen, hän henkisenä olentona oli täysin vapaa.

        Tämän löydön tehtyään ja sisäistä vapauttaan viljeltyään Viktor Franklista tuli innoittava esimerkki kaikille ympärillään oleville, ja jopa vartijat ihailivat hänen henkistä vahvuuttaan ja sisäistä riippumattomuuttaan

        Tällainen tila on luonnollisesti saavutettavissa vain sellaiselle yksilölle, joka on saavuttanut henkisen itsetuntemuksen. Tämä korreloi suoraan Vedojen perusaforismin kanssa:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin toivottomassa tilanteessa tämä mies tajusi, että vaikka hänen kehonsa vapaus oli hyvin rajallinen, hän henkisenä olentona oli täysin vapaa.

        Tämän löydön tehtyään ja sisäistä vapauttaan viljeltyään Viktor Franklista tuli innoittava esimerkki kaikille ympärillään oleville, ja jopa vartijat ihailivat hänen henkistä vahvuuttaan ja sisäistä riippumattomuuttaan

        Tällainen tila on luonnollisesti saavutettavissa vain sellaiselle yksilölle, joka on saavuttanut henkisen itsetuntemuksen. Tämä korreloi suoraan Vedojen perusaforismin kanssa:

        Tämä korreloi suoraan Vedojen perusaforismin kanssa:
        ”Minä olen ikuinen sielu, joka eroaa väliaikaisesta fyysisestä kehosta.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä korreloi suoraan Vedojen perusaforismin kanssa:
        ”Minä olen ikuinen sielu, joka eroaa väliaikaisesta fyysisestä kehosta.”

        Tällöin tämä henkilö on onnistunut tietoisuudellaan nousemaan kehon karman yläpuolelle.

        Useimpien ihmisten tietoisuus on kehon karman paineen alla, ja siksi he valittavat jatkuvasti elämästä, vaikka syyllisiä eivät ole muut kuin he itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällöin tämä henkilö on onnistunut tietoisuudellaan nousemaan kehon karman yläpuolelle.

        Useimpien ihmisten tietoisuus on kehon karman paineen alla, ja siksi he valittavat jatkuvasti elämästä, vaikka syyllisiä eivät ole muut kuin he itse.

        Geneettinen determinismi (synnyin tällaisena - se on äitini ja isäni vika).
        Psyykkinen determinismi (minut on kasvatettu tällä tavalla).
        Ympäristödeterminismi (ympäristö ympärilläni on huono, ja siksi minä olen huono).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geneettinen determinismi (synnyin tällaisena - se on äitini ja isäni vika).
        Psyykkinen determinismi (minut on kasvatettu tällä tavalla).
        Ympäristödeterminismi (ympäristö ympärilläni on huono, ja siksi minä olen huono).

        Tämä determinismin tai täydellisen ennalta määräytymisen filosofia riistää siis ihmiseltä täysin sisäisen vapauden ja siten myös vastuun.

        Mutta siitä huolimatta ihmisen on vastattava yhteiskunnalle ja Jumalalle. Mikään tuomioistuin ei hyväksy determinismin filosofiaa rikoksen oikeuttamiseksi, koska ihmisellä on todella sisäinen vapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä determinismin tai täydellisen ennalta määräytymisen filosofia riistää siis ihmiseltä täysin sisäisen vapauden ja siten myös vastuun.

        Mutta siitä huolimatta ihmisen on vastattava yhteiskunnalle ja Jumalalle. Mikään tuomioistuin ei hyväksy determinismin filosofiaa rikoksen oikeuttamiseksi, koska ihmisellä on todella sisäinen vapaus.

        Reaktiivinen käyttäytymismalli:

        Toisin sanoen ulkoisen ärsykkeen ja reaktiomme välillä ei ole vapauden tilaa. Mutta tällainen reaktiivinen käyttäytyminen on eläimen kohtalo.

        Heittäkää sille ruokaa, ja voitte olla varmoja, että eläin ei pysty vastustamaan kiusausta.

        Olemme kuitenkin todenneet, että lukuun ottamatta harvinaisia kohtalokkaita tilanteita, joissa ihminen on menneillä toimillaan käytännössä riistänyt itseltään valinnanvapauden nykyhetkessä, valinnanvaraa on aina jonkin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reaktiivinen käyttäytymismalli:

        Toisin sanoen ulkoisen ärsykkeen ja reaktiomme välillä ei ole vapauden tilaa. Mutta tällainen reaktiivinen käyttäytyminen on eläimen kohtalo.

        Heittäkää sille ruokaa, ja voitte olla varmoja, että eläin ei pysty vastustamaan kiusausta.

        Olemme kuitenkin todenneet, että lukuun ottamatta harvinaisia kohtalokkaita tilanteita, joissa ihminen on menneillä toimillaan käytännössä riistänyt itseltään valinnanvapauden nykyhetkessä, valinnanvaraa on aina jonkin verran.

        Itsetuntemus (kyky seurata ja hallita ajatuksia, sielun ja kehon välisen eron ymmärtäminen).
        Omatunto (toiminnan ja perusperiaatteiden vastaavuus).
        Mielikuvitus (kyky luoda mielessään itsenäinen todellisuus ja etsiä uusia tapoja).
        Itsenäinen tahto (kyky toimia itsetuntemuksen ja sisäisten arvojen pohjalta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsetuntemus (kyky seurata ja hallita ajatuksia, sielun ja kehon välisen eron ymmärtäminen).
        Omatunto (toiminnan ja perusperiaatteiden vastaavuus).
        Mielikuvitus (kyky luoda mielessään itsenäinen todellisuus ja etsiä uusia tapoja).
        Itsenäinen tahto (kyky toimia itsetuntemuksen ja sisäisten arvojen pohjalta).

        Nämä neljä ominaisuutta ovat ihmisen proaktiivisuuden eli sisäisen vapauden perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä neljä ominaisuutta ovat ihmisen proaktiivisuuden eli sisäisen vapauden perusta.

        Ärsykkeen ja reaktion välissä on valinnanvapaus, joka koostuu neljästä osatekijästä.

        On selvää, että tämän vapauden laajuus on jokaisella erilainen riippuen siitä, kuinka paljon henkilöllä todella on näitä neljää hyvettä.

        Mutta potentiaalisesti ne ovat kuitenkin kaikilla.

        Jos henkilö on käyttänyt valinnanvapauttaan väärin menneisyydessä, hän on rajoittanut tätä vapautta nykyhetkessä ja tuonut itse fatalismin elementin elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ärsykkeen ja reaktion välissä on valinnanvapaus, joka koostuu neljästä osatekijästä.

        On selvää, että tämän vapauden laajuus on jokaisella erilainen riippuen siitä, kuinka paljon henkilöllä todella on näitä neljää hyvettä.

        Mutta potentiaalisesti ne ovat kuitenkin kaikilla.

        Jos henkilö on käyttänyt valinnanvapauttaan väärin menneisyydessä, hän on rajoittanut tätä vapautta nykyhetkessä ja tuonut itse fatalismin elementin elämäänsä.

        Nämä neljä vapauden elementtiä ovat elämässämme varsin harvinaisia. Ottakaamme omatunto kyvyksi suhteuttaa omat tekonsa perusperiaatteisiin. Tätä ominaisuutta ei erityisesti viljellä ihmisillä, jotka elävät yhteiskunnassa, jossa ei ole kunnollista ideologiaa.

        Relativismi eli suhteellisuus on demokratian perusta pahimmillaan. Se tarkoittaa, että ei ole olemassa absoluuttisia arvoja ja periaatteita, joihin ihminen voi orientoitua. Näin ollen ei ole olemassa omaatuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä neljä vapauden elementtiä ovat elämässämme varsin harvinaisia. Ottakaamme omatunto kyvyksi suhteuttaa omat tekonsa perusperiaatteisiin. Tätä ominaisuutta ei erityisesti viljellä ihmisillä, jotka elävät yhteiskunnassa, jossa ei ole kunnollista ideologiaa.

        Relativismi eli suhteellisuus on demokratian perusta pahimmillaan. Se tarkoittaa, että ei ole olemassa absoluuttisia arvoja ja periaatteita, joihin ihminen voi orientoitua. Näin ollen ei ole olemassa omaatuntoa.

        Nykyaikaisen yhteiskunnan ideologia on hedonismi, joka perustuu häikäilemättömyydelle - tee, mitä haluat.


        Näennäisen ulkoisen vapauden myötä tällainen voluntarismi ja objektiivisten periaatteiden pilkkaaminen riistää ihmiseltä vapauden tulevaisuudessa karman lain mukaan.

        Paradoksi: vapaus nykyaikaisessa vulgaariversiossa sallivuudesta muuttuu orjuudeksi, aivan kuten rikollisen ”toimintavapaus” muuttuu vankeudeksi. Toisaalta periaatteiden mukaan säännelty elämä avaa tien sekä aineelliseen että henkiseen vapauteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisen yhteiskunnan ideologia on hedonismi, joka perustuu häikäilemättömyydelle - tee, mitä haluat.


        Näennäisen ulkoisen vapauden myötä tällainen voluntarismi ja objektiivisten periaatteiden pilkkaaminen riistää ihmiseltä vapauden tulevaisuudessa karman lain mukaan.

        Paradoksi: vapaus nykyaikaisessa vulgaariversiossa sallivuudesta muuttuu orjuudeksi, aivan kuten rikollisen ”toimintavapaus” muuttuu vankeudeksi. Toisaalta periaatteiden mukaan säännelty elämä avaa tien sekä aineelliseen että henkiseen vapauteen.

        Paradoksi: vapaus nykyaikaisessa vulgaariversiossa sallivuudesta muuttuu orjuudeksi, aivan kuten rikollisen ”toimintavapaus” muuttuu vankeudeksi.

        Toisaalta periaatteiden mukaan säännelty elämä avaa tien sekä aineelliseen että henkiseen vapauteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paradoksi: vapaus nykyaikaisessa vulgaariversiossa sallivuudesta muuttuu orjuudeksi, aivan kuten rikollisen ”toimintavapaus” muuttuu vankeudeksi.

        Toisaalta periaatteiden mukaan säännelty elämä avaa tien sekä aineelliseen että henkiseen vapauteen.

        Vapauden toinen osatekijä, itsetuntemus, liittyy suoraan oman henkisen luonteen ymmärtämiseen ja oman vastuun tiedostamiseen omasta kohtalosta. Pyhät kirjoitukset osoittavat tällaisen epätavanomaisen ennakoivan lähestymistavan, joka perustuu itsetuntemukseen:.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapauden toinen osatekijä, itsetuntemus, liittyy suoraan oman henkisen luonteen ymmärtämiseen ja oman vastuun tiedostamiseen omasta kohtalosta. Pyhät kirjoitukset osoittavat tällaisen epätavanomaisen ennakoivan lähestymistavan, joka perustuu itsetuntemukseen:.

        ”Rakasta vihollistasi” (Raamattu),

        ”Onnellisuuden ja onnettomuuden tilapäinen ilmeneminen ja niiden katoaminen aikanaan ovat kuin talven ja kesän tuleminen ja meneminen: siksi sinun on opittava sietämään niitä, jotta ne eivät häiritse sinua” (Bhagavad-gita, 2.14).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Rakasta vihollistasi” (Raamattu),

        ”Onnellisuuden ja onnettomuuden tilapäinen ilmeneminen ja niiden katoaminen aikanaan ovat kuin talven ja kesän tuleminen ja meneminen: siksi sinun on opittava sietämään niitä, jotta ne eivät häiritse sinua” (Bhagavad-gita, 2.14).

        Tästä seuraa, että henkisen tiedon pohjalta toimiminen avartaa vapauden käytävää.

        Tietämättömyydessä tapahtuva toiminta rajoittaa ihmistä, ja siksi henkisyydelle vieraat ihmiset ovat lähes kykenemättömiä vastustamaan tämän maailman houkutuksia.

        Käyttämällä niitä väärin he riistävät itseltään vapauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä seuraa, että henkisen tiedon pohjalta toimiminen avartaa vapauden käytävää.

        Tietämättömyydessä tapahtuva toiminta rajoittaa ihmistä, ja siksi henkisyydelle vieraat ihmiset ovat lähes kykenemättömiä vastustamaan tämän maailman houkutuksia.

        Käyttämällä niitä väärin he riistävät itseltään vapauden.

        Joskus ihmiset yrittävät laajentaa elämänsä toimintojen ulkoista vapautta ymmärtämättä, että rajoitukset eivät johdu ulkoisista vaan sisäisistä syistä.


        Ulkoiset olosuhteet ovat vain karmamme itäneet hedelmät, joiden siemenet olemme istuttaneet aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ihmiset yrittävät laajentaa elämänsä toimintojen ulkoista vapautta ymmärtämättä, että rajoitukset eivät johdu ulkoisista vaan sisäisistä syistä.


        Ulkoiset olosuhteet ovat vain karmamme itäneet hedelmät, joiden siemenet olemme istuttaneet aiemmin.

        On hyödytöntä päästä eroon sairauden ulkoisista oireista tai leikata latvoja pois, jos sisäinen tartunta - tietämättömyyden juuret - jää sydämeen.


        Ne itävät uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyödytöntä päästä eroon sairauden ulkoisista oireista tai leikata latvoja pois, jos sisäinen tartunta - tietämättömyyden juuret - jää sydämeen.


        Ne itävät uudelleen.

        Menetämme siis vapautemme oman karmamme vuoksi ja ansaitsemme huonoa karmaa tietämättömyyden vuoksi.


        Siksi ei ole välttämätöntä taistella vapauden puolesta vain ulkoisesti, vaan meidän on vapautettava itsemme tietämättömyydestä henkisellä tasolla, joka on ongelmiemme juuri.

        Tietämättömyys tarkoittaa sitä, ettei eletä Vedojen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menetämme siis vapautemme oman karmamme vuoksi ja ansaitsemme huonoa karmaa tietämättömyyden vuoksi.


        Siksi ei ole välttämätöntä taistella vapauden puolesta vain ulkoisesti, vaan meidän on vapautettava itsemme tietämättömyydestä henkisellä tasolla, joka on ongelmiemme juuri.

        Tietämättömyys tarkoittaa sitä, ettei eletä Vedojen mukaisesti.

        Lopuksi varoittava vertaus Vedoista, joka käsittelee predestinaatiota ja vapautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopuksi varoittava vertaus Vedoista, joka käsittelee predestinaatiota ja vapautta.

        Lopuksi varoittava vertaus Vedoista, joka käsittelee predestinaatiota ja vapautta.
        Eräässä lammessa asui kolme kalaa. Eräänä päivänä kalastaja tuli lammen rannalle. Ensimmäinen kala, joka näki vain kalastajan varjon, ui pois, koska se piti vapauttaan tärkeämpänä kuin houkutusta syödä matoa. Toinen kala päätti ottaa riskin, irrotti varovasti syötin ja jäi koukkuun. Mutta ovelana se esitti kuollutta, ja kalastaja heitti sen takaisin veteen. Niinpä se selvisi lievällä vammalla ja säikähdyksellä. Ja kolmas kala oli fatalisti. Se ajatteli, että kohtaloa ei voi paeta, ja se tuomittiin pureutumaan koukkuun yrittämättä edes ajatella valinnanvapauttaan. Se putosi keittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopuksi varoittava vertaus Vedoista, joka käsittelee predestinaatiota ja vapautta.
        Eräässä lammessa asui kolme kalaa. Eräänä päivänä kalastaja tuli lammen rannalle. Ensimmäinen kala, joka näki vain kalastajan varjon, ui pois, koska se piti vapauttaan tärkeämpänä kuin houkutusta syödä matoa. Toinen kala päätti ottaa riskin, irrotti varovasti syötin ja jäi koukkuun. Mutta ovelana se esitti kuollutta, ja kalastaja heitti sen takaisin veteen. Niinpä se selvisi lievällä vammalla ja säikähdyksellä. Ja kolmas kala oli fatalisti. Se ajatteli, että kohtaloa ei voi paeta, ja se tuomittiin pureutumaan koukkuun yrittämättä edes ajatella valinnanvapauttaan. Se putosi keittoon.

        Moraalinen opetus on ilmeinen: ole ennakoiva kuin ensimmäinen kala, niin pysyt aina mahdollisimman vapaana.

        Mutta tätä varten meillä on oltava vaihtoehtoinen - henkinen - arvojärjestelmä, johon voisimme tukeutua ja tehdä oikean valinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moraalinen opetus on ilmeinen: ole ennakoiva kuin ensimmäinen kala, niin pysyt aina mahdollisimman vapaana.

        Mutta tätä varten meillä on oltava vaihtoehtoinen - henkinen - arvojärjestelmä, johon voisimme tukeutua ja tehdä oikean valinnan.

        Joskus tunnemme itsemme voimattomiksi, koska emme pysty muuttamaan jotakin ympäristössämme tai tilanteessamme. Tämä sisäinen voimattomuus ja tunne siitä, että olemme olosuhteiden uhreja, osoittaa, että emme ymmärrä menneisyyden tekojemme ja nykyisyyden ja tulevaisuuden reaktioidemme välistä yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tunnemme itsemme voimattomiksi, koska emme pysty muuttamaan jotakin ympäristössämme tai tilanteessamme. Tämä sisäinen voimattomuus ja tunne siitä, että olemme olosuhteiden uhreja, osoittaa, että emme ymmärrä menneisyyden tekojemme ja nykyisyyden ja tulevaisuuden reaktioidemme välistä yhteyttä.

        tarkastelemme kriteerejä, joiden avulla voimme ymmärtää, kuinka ennakoivia me todella olemme, eli vapaita valinnoissamme, ja miten voimme todella laajentaa tätä vapautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkastelemme kriteerejä, joiden avulla voimme ymmärtää, kuinka ennakoivia me todella olemme, eli vapaita valinnoissamme, ja miten voimme todella laajentaa tätä vapautta.

        Joskus tunnemme itsemme voimattomiksi, koska emme pysty muuttamaan jotakin ympäristössämme tai tilanteessamme. Tämä sisäinen voimattomuus ja tunne siitä, että olemme olosuhteiden uhreja, osoittaa, että emme ymmärrä menneisyyden tekojemme ja nykyisyyden ja tulevaisuuden reaktioidemme välistä yhteyttä.


        Vastuun hylkääminen omasta kohtalosta ilmenee taipumuksena siirtää syyllisyys muille.

        Tämä lähestymistapa on erityisen vaarallinen johtajille, koska heidän epävarmuutensa ja hermostuneisuutensa välittyy kaikkiin ympärillä oleviin. Tämä sisäinen voimattomuus, väärinymmärrys ja siitä johtuva vastuuttomuus ilmenevät jopa puheessamme. Kuuntele, miten sinä ja muut puhutte, niin ymmärrät helposti taustalla olevan käsitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tunnemme itsemme voimattomiksi, koska emme pysty muuttamaan jotakin ympäristössämme tai tilanteessamme. Tämä sisäinen voimattomuus ja tunne siitä, että olemme olosuhteiden uhreja, osoittaa, että emme ymmärrä menneisyyden tekojemme ja nykyisyyden ja tulevaisuuden reaktioidemme välistä yhteyttä.


        Vastuun hylkääminen omasta kohtalosta ilmenee taipumuksena siirtää syyllisyys muille.

        Tämä lähestymistapa on erityisen vaarallinen johtajille, koska heidän epävarmuutensa ja hermostuneisuutensa välittyy kaikkiin ympärillä oleviin. Tämä sisäinen voimattomuus, väärinymmärrys ja siitä johtuva vastuuttomuus ilmenevät jopa puheessamme. Kuuntele, miten sinä ja muut puhutte, niin ymmärrät helposti taustalla olevan käsitteen.

        Vastuun hylkääminen omasta kohtalosta ilmenee taipumuksena siirtää syyllisyys muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastuun hylkääminen omasta kohtalosta ilmenee taipumuksena siirtää syyllisyys muille.

        On pakko myöntää, että useimmiten kuulemme puheita avuttomista uhreista, olosuhteiden panttivangeista. Se, miten reaktiivisia tai proaktiivisia olemme, voidaan ymmärtää myös siitä, miten reagoimme liikenneruuhkiin, asiakkaiden tyytymättömyyteen, lapsen oikkuihin jne. Reaktiivinen eli liian riippuvainen ulkoisesta lähestymistavasta osoittaa siis sisäisen valinnanvapauden puutetta tai tarkemmin sanottuna ymmärtämättömyyttä siitä, että sisäinen potentiaali on vielä olemassa. Miksi tämä varanto ei ilmene?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On pakko myöntää, että useimmiten kuulemme puheita avuttomista uhreista, olosuhteiden panttivangeista. Se, miten reaktiivisia tai proaktiivisia olemme, voidaan ymmärtää myös siitä, miten reagoimme liikenneruuhkiin, asiakkaiden tyytymättömyyteen, lapsen oikkuihin jne. Reaktiivinen eli liian riippuvainen ulkoisesta lähestymistavasta osoittaa siis sisäisen valinnanvapauden puutetta tai tarkemmin sanottuna ymmärtämättömyyttä siitä, että sisäinen potentiaali on vielä olemassa. Miksi tämä varanto ei ilmene?

        Ensimmäinen on menneen karman aiheuttama rajoitus, toinen on alkeellinen tietämättömyys.


        Onneksi karma voidaan korjata tiedon pohjalta.


        Vedat sanovat, että tässä kehossa on karman sitoman sielun lisäksi myös itsenäinen Korkein Herra, joka ohjaa kaikkia kehomme monimutkaisimpia prosesseja.


        Hän on se, joka aineellisen energiansa avulla pitää meidät menneisyytemme karman kahleissa, ja Hän myös vapauttaa meidät karmasta, kun käännämme kasvomme Häneen.

        Vapautta voi siis laajentaa sisäisen potentiaalin kautta eli nostamalla henkisyyden tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen on menneen karman aiheuttama rajoitus, toinen on alkeellinen tietämättömyys.


        Onneksi karma voidaan korjata tiedon pohjalta.


        Vedat sanovat, että tässä kehossa on karman sitoman sielun lisäksi myös itsenäinen Korkein Herra, joka ohjaa kaikkia kehomme monimutkaisimpia prosesseja.


        Hän on se, joka aineellisen energiansa avulla pitää meidät menneisyytemme karman kahleissa, ja Hän myös vapauttaa meidät karmasta, kun käännämme kasvomme Häneen.

        Vapautta voi siis laajentaa sisäisen potentiaalin kautta eli nostamalla henkisyyden tasoa.

        Useimmat ihmiset, jotka eivät ole tietoisia tästä sisäisestä varauksesta, murtautuvat avoimesta ovesta sisään. Ja kaikki mitä tarvitaan, ei ole sen rikkominen, vaan yksinkertaisesti sen ymmärtäminen, että se aukeaa toiseen suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat ihmiset, jotka eivät ole tietoisia tästä sisäisestä varauksesta, murtautuvat avoimesta ovesta sisään. Ja kaikki mitä tarvitaan, ei ole sen rikkominen, vaan yksinkertaisesti sen ymmärtäminen, että se aukeaa toiseen suuntaan.

        Ihmiset taistelevat mieluummin aineellista luontoa vastaan ja luulevat, että se on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset taistelevat mieluummin aineellista luontoa vastaan ja luulevat, että se on...

        Mutta Bhagavad-gitassa 9.8-10 Krishna sanoo: ”Koko kosminen järjestys on minun vallassani... Tämä aineellinen luonto, joka on yksi minun energioistani, toimii Minun valvonnassani...”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Bhagavad-gitassa 9.8-10 Krishna sanoo: ”Koko kosminen järjestys on minun vallassani... Tämä aineellinen luonto, joka on yksi minun energioistani, toimii Minun valvonnassani...”.

        Siksi oman vapauden laajentamisen ja sisäisen potentiaalin vahvistamisen perusta on liitossa Jumalan kanssa, ei Hänen huomiotta jättämisessä.

        Vaikka elämme luonnon ”valloittamisen” aikakautta, olemme nyt riippuvaisempia siitä kuin koskaan ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi oman vapauden laajentamisen ja sisäisen potentiaalin vahvistamisen perusta on liitossa Jumalan kanssa, ei Hänen huomiotta jättämisessä.

        Vaikka elämme luonnon ”valloittamisen” aikakautta, olemme nyt riippuvaisempia siitä kuin koskaan ennen.

        huolenaiheiden piiri ei ole suoranaisen vaikutusvaltamme alainen, vaan riippuu monista ulkoisista tekijöistä. Näin ollen tämän ulkoisen huolenpiirin ongelmia ei ratkaista niin nopeasti ja helposti. Jos tästä huolimatta vietämme suurimman osan ajastamme huolen piirissä ilman, että se vaikuttaa suoraan meihin, meillä on taipumus reagoida, hermostua, tuhoutua ja turhautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huolenaiheiden piiri ei ole suoranaisen vaikutusvaltamme alainen, vaan riippuu monista ulkoisista tekijöistä. Näin ollen tämän ulkoisen huolenpiirin ongelmia ei ratkaista niin nopeasti ja helposti. Jos tästä huolimatta vietämme suurimman osan ajastamme huolen piirissä ilman, että se vaikuttaa suoraan meihin, meillä on taipumus reagoida, hermostua, tuhoutua ja turhautua.

        Tämä täyttää meidät negatiivisella energialla ja kaventaa vaikutuspiiriämme.


        Yritämme muokata maailmaa ja muita uudelleen, tuhlaamme hukkaan aikaa ja energiaa.

        Jos vietämme riittävästi aikaa keskittymällä sisäiseen vaikutuspiiriin - elämme proaktiivisesti, sisäinen vapautumispotentiaalimme laajenee huomattavasti ja pystymme paremmin vaikuttamaan huolenaiheemme piiriin.

        Yritys muuttaa maailmaa muuttamatta itseämme on toivoton tehtävä huolen piirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä täyttää meidät negatiivisella energialla ja kaventaa vaikutuspiiriämme.


        Yritämme muokata maailmaa ja muita uudelleen, tuhlaamme hukkaan aikaa ja energiaa.

        Jos vietämme riittävästi aikaa keskittymällä sisäiseen vaikutuspiiriin - elämme proaktiivisesti, sisäinen vapautumispotentiaalimme laajenee huomattavasti ja pystymme paremmin vaikuttamaan huolenaiheemme piiriin.

        Yritys muuttaa maailmaa muuttamatta itseämme on toivoton tehtävä huolen piirissä.

        Yritys muuttaa maailmaa muuttamatta itseämme on toivoton tehtävä huolen piirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys muuttaa maailmaa muuttamatta itseämme on toivoton tehtävä huolen piirissä.

        Jos emme siirrä painopistettä ulkoisesta huolen piiristä sisäiseen vaikutuspiiriin, ulkoinen maailma, joka painaa jo tarpeeksi kovaa, voi yksinkertaisesti tukehduttaa sisäisesti heikon ihmisen ilman hengellistä tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos emme siirrä painopistettä ulkoisesta huolen piiristä sisäiseen vaikutuspiiriin, ulkoinen maailma, joka painaa jo tarpeeksi kovaa, voi yksinkertaisesti tukehduttaa sisäisesti heikon ihmisen ilman hengellistä tukea.

        Jos emme siirrä painopistettä ulkoisesta huolen piiristä sisäiseen vaikutuspiiriin, ulkoinen maailma, joka painaa jo tarpeeksi kovaa, voi yksinkertaisesti tukehduttaa sisäisesti heikon ihmisen ilman hengellistä tukea.


        Näin vaikutuspiirimme kapenee. Tämä on niiden ihmisten kohtalo, jotka elävät ”ulkoa - sisälle” -periaatteen mukaisesti eli odottavat suosiota ulkomaailmalta.


        Toisaalta, jos kasvamme sisäisesti, vaikutuspiirimme laajenee ja pystymme paremmin vaikuttamaan ympäristöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos emme siirrä painopistettä ulkoisesta huolen piiristä sisäiseen vaikutuspiiriin, ulkoinen maailma, joka painaa jo tarpeeksi kovaa, voi yksinkertaisesti tukehduttaa sisäisesti heikon ihmisen ilman hengellistä tukea.


        Näin vaikutuspiirimme kapenee. Tämä on niiden ihmisten kohtalo, jotka elävät ”ulkoa - sisälle” -periaatteen mukaisesti eli odottavat suosiota ulkomaailmalta.


        Toisaalta, jos kasvamme sisäisesti, vaikutuspiirimme laajenee ja pystymme paremmin vaikuttamaan ympäristöön.

        Toisaalta, jos kasvamme sisäisesti, vaikutuspiirimme laajenee ja pystymme paremmin vaikuttamaan ympäristöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta, jos kasvamme sisäisesti, vaikutuspiirimme laajenee ja pystymme paremmin vaikuttamaan ympäristöön.

        Tyypillinen reaktiivinen ”ulkopuolelta sisäänpäin” -lähestymistapa: anna kaiken ympärilläni muuttua, niin minä muutun.


        Ulkoista muutosta joudumme odottamaan pitkään, jos meitä ohjaa tällainen filosofia.

        Vaikutuspiirissämme on realistisempi haaste yrittää muuttaa itseämme


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen reaktiivinen ”ulkopuolelta sisäänpäin” -lähestymistapa: anna kaiken ympärilläni muuttua, niin minä muutun.


        Ulkoista muutosta joudumme odottamaan pitkään, jos meitä ohjaa tällainen filosofia.

        Vaikutuspiirissämme on realistisempi haaste yrittää muuttaa itseämme

        Vaikutuspiirissämme on realistisempi haaste yrittää muuttaa itseämme. Se antaa meille kokemusta ja voimaa muuttaa, jos ei koko maailmaa, niin ainakin lähiympäristöämme.


        Se on ennakoiva lähestymistapa - ”sisältä ulos”: muutun sisäisesti ja tulen kykeneväksi vaikuttamaan myönteisesti vaikutuspiiriini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutuspiirissämme on realistisempi haaste yrittää muuttaa itseämme. Se antaa meille kokemusta ja voimaa muuttaa, jos ei koko maailmaa, niin ainakin lähiympäristöämme.


        Se on ennakoiva lähestymistapa - ”sisältä ulos”: muutun sisäisesti ja tulen kykeneväksi vaikuttamaan myönteisesti vaikutuspiiriini.

        Henkilöstä, joka viettää enemmän aikaa vaikutuspiirissään, tulee sisäisesti yhä vakaampi ja joustavampi yksilö.

        Hän ajattelee mahdollisuuksien kautta, toisin kuin reaktiivinen henkilö, joka ajattelee ongelmien kautta ja elää jatkuvassa kriisi- ja stressitilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöstä, joka viettää enemmän aikaa vaikutuspiirissään, tulee sisäisesti yhä vakaampi ja joustavampi yksilö.

        Hän ajattelee mahdollisuuksien kautta, toisin kuin reaktiivinen henkilö, joka ajattelee ongelmien kautta ja elää jatkuvassa kriisi- ja stressitilassa.

        Ulompi huolenaiheiden piiri liittyy käsitteeseen OLEMINEN, ja sisempi vaikutuspiirin piiri liittyy käsitteeseen OLEMINEN. Useimmat reaktiiviset ihmiset ajattelevat: ”Jos minulla olisi enemmän rahaa, olisin onnellisempi”. Jälleen on olemassa voimakas riippuvuus ulkoisesta, joka juontaa juurensa sisäisestä heikkoudesta ja tyhjyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulompi huolenaiheiden piiri liittyy käsitteeseen OLEMINEN, ja sisempi vaikutuspiirin piiri liittyy käsitteeseen OLEMINEN. Useimmat reaktiiviset ihmiset ajattelevat: ”Jos minulla olisi enemmän rahaa, olisin onnellisempi”. Jälleen on olemassa voimakas riippuvuus ulkoisesta, joka juontaa juurensa sisäisestä heikkoudesta ja tyhjyydestä.

        Mutta proaktiivinen ihminen ajattelee toisin: ”Jos olisin ollut menneisyydessä hurskaampi ihminen, minulla OLISI nyt enemmän mahdollisuuksia”. ”Jos OLISIN kärsivällisempi, viisaampi ja rakastavampi ihminen, minulla olisi enemmän vaikutusvaltaa ihmisiin.”


        Hyväksyttyään nykyisyytensä oman menneisyytensä luonnollisena seurauksena tällainen henkilö keskittyy vaikutuspiiriinsä ja alkaa näin sisältäpäin muuttaa tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta proaktiivinen ihminen ajattelee toisin: ”Jos olisin ollut menneisyydessä hurskaampi ihminen, minulla OLISI nyt enemmän mahdollisuuksia”. ”Jos OLISIN kärsivällisempi, viisaampi ja rakastavampi ihminen, minulla olisi enemmän vaikutusvaltaa ihmisiin.”


        Hyväksyttyään nykyisyytensä oman menneisyytensä luonnollisena seurauksena tällainen henkilö keskittyy vaikutuspiiriinsä ja alkaa näin sisältäpäin muuttaa tilannetta.

        Muistakaamme vedalainen paradigma.


        Siinä sanotaan, että ihmisen on ensin kehitettävä tiettyjä hurskaita ominaisuuksia erilaisten prosessien kautta (hyväntekeväisyys, asketismi, Jumalan palvonnan eri muodot), ja palkkioksi tästä Herra antaa tiettyjä mahdollisuuksia, kuten vanhempi rohkaisee tottelevaa lasta. Niinpä ennen.... ihmisen on OLTAVA tietyn sisäisen laadun omaava henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaamme vedalainen paradigma.


        Siinä sanotaan, että ihmisen on ensin kehitettävä tiettyjä hurskaita ominaisuuksia erilaisten prosessien kautta (hyväntekeväisyys, asketismi, Jumalan palvonnan eri muodot), ja palkkioksi tästä Herra antaa tiettyjä mahdollisuuksia, kuten vanhempi rohkaisee tottelevaa lasta. Niinpä ennen.... ihmisen on OLTAVA tietyn sisäisen laadun omaava henkilö.

        Vanhassa testamentissa on kertomus Joosefista, jonka omat veljet myivät nuorena miehenä orjaksi Egyptiin. Hän olisi voinut masentua, hän olisi voinut alkaa syyttää veljiään petoksesta. Mutta Joosef oli aloitteellinen ihminen. Hän yritti OLLA. Ja pian hänestä tuli ....sillä isäntänsä luottamus Joosefiin oli hyvin suuri Joosefin sisäisten ominaisuuksien vuoksi. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa testamentissa on kertomus Joosefista, jonka omat veljet myivät nuorena miehenä orjaksi Egyptiin. Hän olisi voinut masentua, hän olisi voinut alkaa syyttää veljiään petoksesta. Mutta Joosef oli aloitteellinen ihminen. Hän yritti OLLA. Ja pian hänestä tuli ....sillä isäntänsä luottamus Joosefiin oli hyvin suuri Joosefin sisäisten ominaisuuksien vuoksi. ...

        Ulkoisiin ongelmiin kyllästynyt reaktiivinen johtaja joutuu usein tukemaan ”auktoriteettiaan” hallinnollisilla tai taloudellisilla tukahduttamistoimilla. Tämä niin sanottu vahvuus on itse asiassa sisäisen heikkouden ilmentymä.


        Vedalainen viisaus sanoo, että...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoisiin ongelmiin kyllästynyt reaktiivinen johtaja joutuu usein tukemaan ”auktoriteettiaan” hallinnollisilla tai taloudellisilla tukahduttamistoimilla. Tämä niin sanottu vahvuus on itse asiassa sisäisen heikkouden ilmentymä.


        Vedalainen viisaus sanoo, että...

        Luonnollisesti hallinnolliset ja taloudelliset vipuvarret eivät ole poissuljettuja niille, jotka eivät ymmärrä. Mutta on ymmärrettävä, että ne ajat menevät ohi, jolloin riittää, että johtaja on hyvä taloustieteilijä tai hallintovirkamies.


        Vaikka osa yhteiskunnasta on toivottoman alentunut ja ymmärtää vain rangaistusten kieltä, on myös myönteinen suuntaus: yhä useammat ihmiset alkavat muistaa vanhoja, mutta ei vanhentuneita henkisyyden ja moraalin periaatteita.


        Yhä useammat ihmiset alkavat noudattaa erilaisia henkisiä puhdistusharjoituksia.

        Yhä useammat ihmiset alkavat opiskella Vedoja.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4152
    2. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2938
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

      Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      910
    5. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      40
      888
    6. PURRA TULEE !

      Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      117
      753
    7. Minkä vuoksi

      Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      734
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

      Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      725
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

      Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      667
    10. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      657
    Aihe