"Älkää tehkö minun isäni huonetta markkinahuoneeksi".

Anonyymi-ap

Johannes 2:13-23 FB38
[13] Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin. [14] Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa. [15] Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon. [16] Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi." [17] Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut". [18] Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" [19] Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". [20] Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" [21] Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. [22] Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut. [23] Mutta kun hän oli Jerusalemissa pääsiäisenä, juhlan aikana, uskoivat monet hänen nimeensä, nähdessään hänen tunnustekonsa, jotka hän teki.

https://bible.com/bible/365/jhn.2.13-23.FB38

46

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeremia:

7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

Matteuksen evankeliumi:

21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

Markuksen evankeliumi:

11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

Luukkaan evankeliumi:

19:46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

• Anonyymi

"7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."

Kirjoitettu on.

"7:4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA....Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE.

7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä EN MINÄ PUHUNUT ENKÄ ANTANUT KÄSKYÄ TEIDÄN ISILLENNE POLTTO- JA TEURASUHRISTA silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta,
        vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI.

MUTTA HE EIVÄT KUULLEET, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa."

KENEN ÄÄNELLÄ MOOSES PUHUU , JA KUKA ON VT:N JAHVE, JOKA ANTAA UHRIMÄÄRÄYKSET?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."

Kirjoitettu on.

"7:4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA....Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE.

7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä EN MINÄ PUHUNUT ENKÄ ANTANUT KÄSKYÄ TEIDÄN ISILLENNE POLTTO- JA TEURASUHRISTA silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta,
        vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI.

MUTTA HE EIVÄT KUULLEET, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa."

KENEN ÄÄNELLÄ MOOSES PUHUU , JA KUKA ON VT:N JAHVE, JOKA ANTAA UHRIMÄÄRÄYKSET?

Paavalin 1. Korinttolaiskirje:

"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä ONHAN MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU".

"Pyhästä Ehtoollisesta: Opetetaan, että Kristuksen RUUMIS JA VERI OVAT leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI LÄSNÄt ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

Kenelle te palvotte tätä uhraamista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin 1. Korinttolaiskirje:

"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä ONHAN MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU".

"Pyhästä Ehtoollisesta: Opetetaan, että Kristuksen RUUMIS JA VERI OVAT leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI LÄSNÄt ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

Kenelle te palvotte tätä uhraamista?

Eikö teidän uhrissanne ollut kyse nimenomaan VIATTOMASTA VERESTÄ LIITTONA? Kenen kanssa te teette liiton Jeesuksen viattomalla verellä tosi Jumalana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö teidän uhrissanne ollut kyse nimenomaan VIATTOMASTA VERESTÄ LIITTONA? Kenen kanssa te teette liiton Jeesuksen viattomalla verellä tosi Jumalana?

Ja on totta, olen niin loppuun uupunut kuin olla voi, sinun huoneesi puolustamisesta, joko löytyisi totuus ja oikeudenmukaisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja on totta, olen niin loppuun uupunut kuin olla voi, sinun huoneesi puolustamisesta, joko löytyisi totuus ja oikeudenmukaisuus?

Kuinka monta viatonta uhria vielä tarvitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monta viatonta uhria vielä tarvitaan?

Matteuksen evankeliumi:

"23:35 että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä. "

Luukkaan evankeliumi:

"11:50 että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti"

Saatte arvata, että kenestä "sukukunnasta" on tässä Jeesuksen puheessa kyse, kun hän puhuu kyykäärmeen sikiöistä, jotka palvovat uhria pyhänä saman isän käskystä, joka tämän tappoikin.

Ilmestyskirja:

"18:24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut."

Ainakin loppua lähestytään. Enää vain neljä lukua jäljellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

"23:35 että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä. "

Luukkaan evankeliumi:

"11:50 että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti"

Saatte arvata, että kenestä "sukukunnasta" on tässä Jeesuksen puheessa kyse, kun hän puhuu kyykäärmeen sikiöistä, jotka palvovat uhria pyhänä saman isän käskystä, joka tämän tappoikin.

Ilmestyskirja:

"18:24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut."

Ainakin loppua lähestytään. Enää vain neljä lukua jäljellä.

Tämä oli jo sodan alkuvaiheessa. Ilmestyskirja - äänet uhrialttarin alta:

"6:10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli jo sodan alkuvaiheessa. Ilmestyskirja - äänet uhrialttarin alta:

"6:10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

On se ollut veristä touhua - on leikitty niin verellä, tuhkalla kun tulellakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se ollut veristä touhua - on leikitty niin verellä, tuhkalla kun tulellakin.

Entä nyt live-elämässä, tapahtui onnettomuus - lentokone tippui, ja erikseen mainitaan, että oli myös YKSI lapsi kuoli.

KUINKA MONTA LASTA JA AIKUISTA NYT MEIDÄN TUKEMALLA SODALLA TAPETAAN JOKA PÄIVÄ NIIN UKRAINASSA KUIN LÄHI-IDÄSSÄKIN JA YMPÄRI MAAILMAN?

Sietämätön maailma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä nyt live-elämässä, tapahtui onnettomuus - lentokone tippui, ja erikseen mainitaan, että oli myös YKSI lapsi kuoli.

KUINKA MONTA LASTA JA AIKUISTA NYT MEIDÄN TUKEMALLA SODALLA TAPETAAN JOKA PÄIVÄ NIIN UKRAINASSA KUIN LÄHI-IDÄSSÄKIN JA YMPÄRI MAAILMAN?

Sietämätön maailma.

Tätä ei pelasta kuin maailmanloppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä ei pelasta kuin maailmanloppu.

Kysymys tieteen tekijöille - kun maapallo räjähtää, niin mitä se paineaalto saa universumissa aikaiseksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys tieteen tekijöille - kun maapallo räjähtää, niin mitä se paineaalto saa universumissa aikaiseksi?

Syntyykö siitä musta aukko, tyhjiö, joka nielee kaiken sisäänsä?

• Anonyymi

Onko joku tavannut tosi uskovaista,joka on noudattanut jeesuksen ohjetta,että myy kaikki mitä omistat ja jaa se köyhille?Itsellä se tuli ensimmäisenä mieleen Roomassa Pietarin kirkossa kun näin ne kaikki mittaamattoman arvokkaat aarteet ja hyvin voivat papit ja leviitat ja muut viskaalit mitä niitä nyt onkaan..!

• Anonyymi

Tosi uskova uskoo Raamatun mukaan Saatanaan, koska SAATANA OMISTAA SEN HELVETIN, jonka välttämiseksi tosi uskova palvoo Jeesuksen kidustuskuolemaa pahojen tekojensa puolesta uhrina.

• Anonyymi

kirkoissa on suuri friikkisirkus 🤣

• Joh. 2:14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
      2:15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
      2:16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

Niin, tuolloin temppeleissä uhrattiin eläimiä omien syntien sovitukseksi.

Paikalla oli rahanvaihtajia. Koska oli paljon erilaisia valuuttoja (rahoja), ne piti ensin muuttaa Tyyron rahaksi. Rahanvaihtajat siis ostivat ja myivät rahaa, samalla ottivat siitä temppeliveroa ja vähän tietysti omaan taskuunsa.
      Eräänlainen valuuttapörssi siis.

Sitten oli eläinten myyjiä, köyhät ostivat kyyhkyjä ja rikkaat isompia eläimiä.

Ylipapit hallinnoin kaupankäyntiä. Ylipapit olivat saddukealaisia, heitä kunnioitettiin koska viran ajateltiin tulevan Jumalalta, he myös johtivat juutalaisten suurta neuvostoa.

Ylipapit tietysti ottivat omaan taskuun osan voitoista, mikä myynnillä saatiin. Eivätkä summat tainneet olla pieniä.

Tämä vastannee nykyaikana sitä, miten hengellisissä tilaisuuksissa on kaikenlaista myynnissä, kirjoja ja muuta tavaraa. Näillä toki katetaan käytännön kuluja, mutta myös oman siivunsa siitä ottavat myyjät.

Niin, mitä tästä sitten voidaan päätellä?

• Anonyymi

Se ei nyt mitään, mutta jos vielä kerätään kymmenykset.

Se on ryöväämistä, jos tehdään siitä vaatimus muodossa tai toisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkollisvero?

• Anonyymi kirjoitti:

Mielestäsi siis kirkoissa kerätään joka kerran "kymmenyksiä" (tarkoittaa muuten 10% tuloista) ja vaaditaan sitä aivan kaikilta paikalle tulijoilta? Vai mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Jotkut haluaa tehdä tämän palstan liberaaliteologian ja ateismin markkinahuoneeksi. Toiset taas haluaisivat keskustella asioista kristinuskosta ja sen arvoista käsin, mutta sitä ei näytä kaikki kestävän, vaan sitä vastaan hyökätään mitä ihmeellisimmin syytöksin.

• Anonyymi

Mitä mieltä olet siitä, että ihmisiä uhrataan Saatanalle lampaiden sijasta, ettei tämä laita helvettiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mieltä olet siitä, että ihmisiä uhrataan Saatanalle lampaiden sijasta, ettei tämä laita helvettiin?

Tämä siis nyt sitä kaipaamaasi kristinuskon arvokeskustelua.

• "Toiset taas haluaisivat keskustella asioista kristinuskosta ja sen arvoista käsin, mutta sitä ei näytä kaikki kestävän..."

Ensin aloitat vihamielisesti ja panettelemalla etenkin muita kristittyjä ja sitten kaipaat keskustelua. Eli vain samanmielisetkö saavat mielestäsi keskustella kristinuskosta ja sen arvoista?

• Anonyymi

Mummomuori puhuu edellä:

"Niin, tuolloin temppeleissä uhrattiin ELÄIMIÄ omien syntien sovitukseksi."

Paavali puhuu Raamatussa kristinuskon temppelistä:

"1.Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, Kristus, teurastettu."

• Anonyymi

Eläimien uhraaminen muuttui Jeesuksen nimeen kristinuskolla ihmisuhraukseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläimien uhraaminen muuttui Jeesuksen nimeen kristinuskolla ihmisuhraukseksi.

Kun islamisteilla ei ole tätä ihmisuhria, niin he uhraavat edelleen eläimiä. Ja kun on kyse juutalaisten omasta uskonnosta, niin mitä juutalaiset itse uhraavat jumalalleen?

• "Paavali puhuu Raamatussa kristinuskon temppelistä..."

Tuota, tuossa oli kyse siitä, mitä Jeesus teki. Silloin kyse oli juutalaisten temppelistä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Paavali puhuu Raamatussa kristinuskon temppelistä..."

Tuota, tuossa oli kyse siitä, mitä Jeesus teki. Silloin kyse oli juutalaisten temppelistä.

Uskotko siis Raamatun olevan totta?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Niin, Jeesus vastusti uhrikulttia ja uhrausta, koska hänen opettama taivasten valtakunnan isä, Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.

SIINÄHÄN SE LUKEE EDELLÄ - KIRJOITETTU ON! HETI ALOITUSTEKSTIN JÄLKEEN!

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Jeremia mihin Jeesuksen sanat viittaavat - kirjoitettu on:

"7:4 Älkää luottako VALHEEN SANOIHIN, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA....

7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, ISRAELIN JUMALA: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä EN MINÄ PUHUNUT ENKÄ ANTANUT KÄSKYÄ TEIDÄN ISILLENNE POLTTO- JA TEURASUHRISTA silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeremia mihin Jeesuksen sanat viittaavat - kirjoitettu on:

"7:4 Älkää luottako VALHEEN SANOIHIN, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA....

7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, ISRAELIN JUMALA: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä EN MINÄ PUHUNUT ENKÄ ANTANUT KÄSKYÄ TEIDÄN ISILLENNE POLTTO- JA TEURASUHRISTA silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta"

JUUTALAISTEN JUMALA EI OLE ISRAELIN JUMALA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JUUTALAISTEN JUMALA EI OLE ISRAELIN JUMALA!

Israelin Jumala sanoo tuossa kohdassa mihin Jeesuksen sanat, kun tämä riehui temppelissä "kirjoitettu on" on laitettu viittaamaan tähän kohtaan:

"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN (Baalin uhrikulttipalvonta), joka ON OTETTU MINUN NIMIIN (ja nimi oli Israelin Jumala) , ja saastuttaneet sen."

Tämä kohta paljastaa juutalaisten jumalahuijauksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelin Jumala sanoo tuossa kohdassa mihin Jeesuksen sanat, kun tämä riehui temppelissä "kirjoitettu on" on laitettu viittaamaan tähän kohtaan:

"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN (Baalin uhrikulttipalvonta), joka ON OTETTU MINUN NIMIIN (ja nimi oli Israelin Jumala) , ja saastuttaneet sen."

Tämä kohta paljastaa juutalaisten jumalahuijauksen.

Ja tämä on nyt sitten todistettu myös arkeologisin piirtokirjoituksin, juutalaisuuteen perustuva uhrikultti Jahven nimellä on todellisuudessa Baalin palvontaa, piirtokirjoituksissa lukee "Jahve ja hänen Aseransa", Asera oli ensin Baal-jumalan äidin nimi ja myöhemmin Baal-jumalan vaimo.

Jahve, wikipedia:

"Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten kristinuskon ja islamin, jumalkäsitykset.

Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3] Mooseksen kirjoissa viitataan usein Aabrahamin ja muiden toisen vuosituhannen eaa. heprealaisten Jumalaan nimellä Jahve, mutta todennäköisimmin he palvoivat yhä muita pakanajumalia, kuten kanaanilaisten ylijumala Ēliä ja hänen vaimoaan Ašeraa.[4] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona."

Dosentti Eskolan sivustolta:

"14.5.2015 Tekijä eskolatologi9

Oliko Jahvella vaimo?

– Kuntillet cAjrudin piirtokirjoitus ja kysymys ”aserasta”
        Viime aikojen kuuma kysymys Vanhan testamentin arkeologiassa on ollut kiista eräiden autiomaasta löydettyjen piirtokirjoitusten tulkinnasta. Uskonnolliseen toimintaan liittyvissä tekstinkappaleissa puhutaan Jahvesta ja hänen ”Aserastaan”.

Raamatusta Baalista ja Aserasta löytyy lasten uhrauksen yhteydessä Moolikille tulella 2.Kuningasten kirja, luku 23.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on nyt sitten todistettu myös arkeologisin piirtokirjoituksin, juutalaisuuteen perustuva uhrikultti Jahven nimellä on todellisuudessa Baalin palvontaa, piirtokirjoituksissa lukee "Jahve ja hänen Aseransa", Asera oli ensin Baal-jumalan äidin nimi ja myöhemmin Baal-jumalan vaimo.

Jahve, wikipedia:

"Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten kristinuskon ja islamin, jumalkäsitykset.

Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3] Mooseksen kirjoissa viitataan usein Aabrahamin ja muiden toisen vuosituhannen eaa. heprealaisten Jumalaan nimellä Jahve, mutta todennäköisimmin he palvoivat yhä muita pakanajumalia, kuten kanaanilaisten ylijumala Ēliä ja hänen vaimoaan Ašeraa.[4] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona."

Dosentti Eskolan sivustolta:

"14.5.2015 Tekijä eskolatologi9

Oliko Jahvella vaimo?

– Kuntillet cAjrudin piirtokirjoitus ja kysymys ”aserasta”
        Viime aikojen kuuma kysymys Vanhan testamentin arkeologiassa on ollut kiista eräiden autiomaasta löydettyjen piirtokirjoitusten tulkinnasta. Uskonnolliseen toimintaan liittyvissä tekstinkappaleissa puhutaan Jahvesta ja hänen ”Aserastaan”.

Raamatusta Baalista ja Aserasta löytyy lasten uhrauksen yhteydessä Moolikille tulella 2.Kuningasten kirja, luku 23.

Kristinuskon tarinassa nyt se ristiinnaulittu tosi Jumala, kiroukseksi kirottu (Gal.3:13) ja uhrilampaana teurastettu (1.Kor.5:7) onkin Jeesuksen opettama Israelin Jumala uhrina Baal-jumalalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon tarinassa nyt se ristiinnaulittu tosi Jumala, kiroukseksi kirottu (Gal.3:13) ja uhrilampaana teurastettu (1.Kor.5:7) onkin Jeesuksen opettama Israelin Jumala uhrina Baal-jumalalle.

Tämä on se kolminaisuusoppi, jolla punotaan Jeesuksesta itse opettamansa isä Jumala uhriksi luomiskertomuksen perisyntivalheella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on se kolminaisuusoppi, jolla punotaan Jeesuksesta itse opettamansa isä Jumala uhriksi luomiskertomuksen perisyntivalheella.

Ja näin juutalaiset hävittivät koko käsitteen Israelin Jumalasta saadakseen kaikkien länsimaisten uskontojen jumalaksi Baal-jumalan eli Raamatun Saatanan.

Ja hyvin on uponnut uskovaisiin tämä jumalahuijaus - eivät erottaneet Saatanaa Jumalasta, kun molemmista käytettiin samaa nimeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, Jeesus vastusti uhrikulttia ja uhrausta, koska hänen opettama taivasten valtakunnan isä, Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.

SIINÄHÄN SE LUKEE EDELLÄ - KIRJOITETTU ON! HETI ALOITUSTEKSTIN JÄLKEEN!

Vaihdat taas aihetta. Jeremia on VT:N erä profeettaa, joka tosiaan oli huolissaan siitä, miten juutalaiset alkoivat vieraan kulttuurin voimasta liikaa palvoa toisia jumalia.

Nyt keskustellaan siitä, mitä ja miksi Jeesus ei hyväksynyt markkinaa temppelissä.

• Anonyymi

"Älkää tehkö minun isäni huonetta Trumpin huoneeksi"

• Anonyymi

Ja sitten lukemaan Jeremia 7 luku, mitä todellisuudessa tapahtui sille Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan - jota evankeliumia Jeesus käski julistaa, eikä mistään synnistä - isä Jumalan, Israelin Jumalan, 'huoneelle'.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ihana pääsiäisen riemu, kun viaton moraalia ja etiikka opettanut opettaja kidutetaan äärimmäisen julmalla tavalla pääsiäisen uhrilampaana. Kiduttivatkohan juutalaiset ne lampaat ja lapsetkin, jotka uhrasivat?

• Anonyymi

Ei Jeesus ollut rahankäyttöä vastaan eikä kommari kuten monet haluavat ymmärtää hänen riehumisestaan temppelissä. Eikä hän ollut temppeliä vastaan, vaan juuri päinvastoin, Hän piti sitä Jumalan asumuksensa, jossa ei tulisi käydä kauppaa eikä harrastaa liiketoimintaa näkyvästi.

Asia tuli ilmi myös temppeliveron maksun yhteydessä. Jeesus ensin esitti että Jumalan lapset, ovat siitä vapaat, mutta sitten kuitenkin antoi ohjeen Pietarille maksaa se. Ei hän vastustanut sitä että kerätään temppeliveroa ja maksoi sen itsekin. Joskin omatakeisella tavalla, mutta maksoi kuitenkin kuten asiaan kuului.

Lähtökohtaisesti Jeesus toimi yhteiskuntarakenteen mukaisesti vaikka asettui vastaan myyjäisiä temppelissä sekä ei viettänyt juutalaisten kanssa sapattia.

• Jeesus ei digannut markkinataloutta.😇

• Anonyymi

Harhappiset voivat nähdä Jeesuksen tai Paavalin toimissa mitä tahansa jos vain haluavat. He voivat nähdä että kyseessä on vain mafia, joka haluaa pitää ihmisiä otteeseen väkivallalla ja uhkailemalla.

Jeesuksen opetukset vain pitää uskaltaa lukea siten kuten on kirjoitettu. Esim. se kun hän kertoi miten johtaja palkkasi työntekijöitä ja lupasi heille tietyn palkan. Ne, jotka olivat tulleet aikaisin aamulla, saivat sitten lopulta sen palkan kuin ne, jotka olivat tulleet vasta myöhemmin. No sitten joku ammattiyhdistys aktiivi mene valittamaan, että hei isäntä, olen tehnyt pitkän päivän ja saan saman palkan kuin tuo kuka tuli vasta myöhemmim töihin. Isäntä sanoi, että mitkä oikein itket, etkö saanut juuri sen mitä sovittiin ja eikö ole minun asia mitä muiden kanssa sovin.

Jeesus kannatti työn tekemistä maksua vastaan eikä mitään orjatyötä sekä niistä sopimuksista kiinni pitämistä mitkä oli solmittu.

• Ehkä kehno vertaus. Mielestäsi siis työnantaja saa mielivaltaisesti maksaa jokaiselle eri tavoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      114
      2154
    2. 172
      1787
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1175
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1094
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      69
      1018
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      953
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      932
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      884
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      880
    Aihe