Olen tiedeaineiden opettaja ja pidän työstäni. Tulen toimeen oppilaiden kanssa ja saan heiltä arvostusta työstäni. Olen aikoinaan palkattu työhön epäpätevänä, mikä voi kuulostaa harhaanjohtavalta ilmaisulta, koska minulla on korkeakoulututkinto ja pedagogiset opinnot suoritettuna. Suomessa lainsäädäntö on niin tiukka, että vain tietyt aineopinnot takaavat muodollisuuden.
Ottaen huomioon, että olen epäpätevä, niin koulun vaihtamisen sijaan jopa alan vaihtaminen kokonaan on käynyt mielessäni. En jaksa meidän aikuisia koulussa erityisesti esimiehiä. Yhdessä tekeminen on kaunis ajatus, joka tunnolliselle ihmiselle näyttäytyy lähinnä kaaokselta, jossa virheet kasataan lopulta vanhempien niskaan.
Ehkä jos kiteytän, niin epäpätevät kollegat yhdistettynä psykologisesti negatiiviseen työympäristöön ahdistaa. En kuule kollegoilta seuraavia ilmaisuja kuin anteeksi, olin väärässä, kiitos, ei se mitään jne. Sen sijaan kyräily yhdistettynä minä olen oikeassa -asenne näyttäytyy viimeistään kokouksissa, joissa olisi tarkoitus määrittää yhteisiä linjoja ja esimerkiksi parantaa koulun toimintaa.
Ilmeisesti hyvin monessa työpaikassa on nykyään ahdistava tunnelma, niin mietin, että milloin on kannattavaa edes harkita työpaikan vaihtoa?
Töihin meno ahdistaa -milloin vaihtaa työpaikkaa?
Anonyymi-ap
4
167
Vastaukset
- Anonyymi
Opettaja varmaan osaa kysyä jostain muualta tätä asiaa. Trolli.
- Anonyymi
Kyllä. Kommenttisi on trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kommenttisi on trolli.
Mihin ammattiin ajattelit vaihtaa?
- Anonyymi
Olemme mieheni kanssa kummatkin julkisella puolella. Turhauttaa maksaa kalliita hintoja, aina koululomien aikaan ulkomaille. Mutta pääasia on että aina päästään, aah ihanaa. Varmaan eivät naapurit taaskaan ole lähteneet lomareissuun, en voi ymmärtää tuollaista tupa jumilaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3594956Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4763321- 752331
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3511755Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841735Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-2161643- 1081298
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal771291Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121187K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81142