Olen tiedeaineiden opettaja ja pidän työstäni. Tulen toimeen oppilaiden kanssa ja saan heiltä arvostusta työstäni. Olen aikoinaan palkattu työhön epäpätevänä, mikä voi kuulostaa harhaanjohtavalta ilmaisulta, koska minulla on korkeakoulututkinto ja pedagogiset opinnot suoritettuna. Suomessa lainsäädäntö on niin tiukka, että vain tietyt aineopinnot takaavat muodollisuuden.
Ottaen huomioon, että olen epäpätevä, niin koulun vaihtamisen sijaan jopa alan vaihtaminen kokonaan on käynyt mielessäni. En jaksa meidän aikuisia koulussa erityisesti esimiehiä. Yhdessä tekeminen on kaunis ajatus, joka tunnolliselle ihmiselle näyttäytyy lähinnä kaaokselta, jossa virheet kasataan lopulta vanhempien niskaan.
Ehkä jos kiteytän, niin epäpätevät kollegat yhdistettynä psykologisesti negatiiviseen työympäristöön ahdistaa. En kuule kollegoilta seuraavia ilmaisuja kuin anteeksi, olin väärässä, kiitos, ei se mitään jne. Sen sijaan kyräily yhdistettynä minä olen oikeassa -asenne näyttäytyy viimeistään kokouksissa, joissa olisi tarkoitus määrittää yhteisiä linjoja ja esimerkiksi parantaa koulun toimintaa.
Ilmeisesti hyvin monessa työpaikassa on nykyään ahdistava tunnelma, niin mietin, että milloin on kannattavaa edes harkita työpaikan vaihtoa?
Töihin meno ahdistaa -milloin vaihtaa työpaikkaa?
Anonyymi-ap
4
167
Vastaukset
- Anonyymi
Opettaja varmaan osaa kysyä jostain muualta tätä asiaa. Trolli.
- Anonyymi
Kyllä. Kommenttisi on trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kommenttisi on trolli.
Mihin ammattiin ajattelit vaihtaa?
- Anonyymi
Olemme mieheni kanssa kummatkin julkisella puolella. Turhauttaa maksaa kalliita hintoja, aina koululomien aikaan ulkomaille. Mutta pääasia on että aina päästään, aah ihanaa. Varmaan eivät naapurit taaskaan ole lähteneet lomareissuun, en voi ymmärtää tuollaista tupa jumilaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?