Olen kiinnostunut karavaanailusta, mutta minkäänlaista kokemusta ei ole. Tahtoisin tietää, miten paljon vaunun pituus vaikuttaa vaunuilun helppouteen. Missä tilanteissa suuret vaunut aiheuttavat ongelmia vai aiheuttavatko missään?
Miten paljon vaunun pituus vaikuttaa vaunuilun helppouteen?
14
215
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä pienempi vaunu on, sitä helpompi sillä on liikkua ja tutustua kotimaahamme ja vaikka ulkomaillekin. Mitä isompi vaunu taas on, sitä mukavampi siinä on leiriytyä ja asua, mutta sillä ei voi mennä joka kolkkaan kiinnijäämättä. Eli pitää itse päättää omat realistiset prioriteetit, esim liikunko paljon liikenteessä vai haluanko olla kuin mökillä eli paljon yhdessä paikassa. Pieneen sopii vain vähän matkatarviketta ja varastoja, kun taas isossa on paljon tilaa eikä ole niin tarkkaa, mitä kaikkea ottaa mukaan.
Paras ja järkevin tapa ottaa selvää omista mieltymyksistäsi on se, että vuokraat pari vaunua, ensin vaikka pieni ja sitten isompi ja liikut niillä pari viikkoa erilisissa olosuhteissa, niin opit ainakin välttämään pahimmat puutteet. Voi olla, että et sitten kumminkaan tykkää koko hommasta. Itsellä on ollut retkeilyauto, kolme asuntoautoa ja kolme vaunua ja nyt olen tosi tyytyväinen viimeiseen hankintaan eli Poksiin, jossa saamme emännän kanssa nauttia Suomen luonnosta ja sillä voi liikkua ihan pikkuteilläkin! - Anonyymi
Joo kyllä se vaunun pituus ,sekä tietenkin koko yhdistelmän pituus vaikuttaa siihen mihin voi mennä.
Itsellä oli yli 20 vuotta pitkiä vaunuja, kolme erimerkkistä ja näissä yhdistelmän koko pituus 18m. Kierrettiin Suomea kesällä paljon. Muutamia paikkoja oli joihin ei voinut,eikä kannattanutkaan lähteä yrittää menemään,koska peräylitystä oli vaunussa ja sehän ottaa helposti kiinni. Myös vaunua kääntäessä peränliike kannattaa ottaa huomioon,sivulle varattava tilaa.Toki pitkien yhdistelmien käsittely vaatii tilaa. Kannattaa ensin aloitella ehkä lyhyemmillä vaunuilla ja sitten miettiä isompaa. Nykyään liikutaan noin 10 metriä lyhyemmällä yhdistelmällä. - Anonyymi
Mulle ei ole ongelma pitkät yhdistelmät kun oon olit rahtarina yli 50 vuotta.
- Anonyymi
Oletko sama rahtari, joka kaatoi rekan suoralla Lahden moottoritiellä??
- Anonyymi
on se sama ja sinä vakio kommentoija asiasta
- Anonyymi
nyt sinäkin tiedät Palstavahti
- Anonyymi
Onko pituudella väliä, tietääkö PALSTAVAHTI. Ootko saanut ihmistä?
- Anonyymi
Ei täällä voi normaalit ihmiset keskustella asiasta. Nuo löylynlyömät joutavineen kommentteineen pilaavat kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täällä voi normaalit ihmiset keskustella asiasta. Nuo löylynlyömät joutavineen kommentteineen pilaavat kaikki.
Yleensä keskustellaan asiallisesti rumatikistä. Ilman sitä kun ei voi lähteä reissuun.
- Anonyymi
Se rumatikki puheet liittyy lähinnä kesään.
- Anonyymi
Naapurivaunun rouva aina huutelee mulle ukkonsa kuullen että on sulla kyllä pitkä!!
Eikä tarkota vaunua🤣 - Anonyymi
Jollakin on ongelma, elnakista jollakin vaunun pituudesta jollakin naapurin rouvasta, jollakin alkoholista. Mutta suurinosa ei ole koskaan edes käynyt vaunun sisällä puhumattakaan omistaut sellaista. Kertovat vain kaverilta/naapurilta/työkeverilta kuultuja juttuja joita oikeasti edes ole.
- Anonyymi
Minä taas reissuilla en ole käynyt vaunun ulkona kertaakaan.
- AnonyymiUUSI
Älä kysele täällä tuollaisia, tämä on paskanjauhanta-palsta rumatikkeineen ja elnakkeineen.
T. Palstavahti 2 x persoona Joksu / Reino eli Reino Jokinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3142861Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä552640- 1201712
- 1181430
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461390Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301275PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1481234- 691090
- 741079
- 701020