Vasta Paavali keksi opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista, hierarkian muodostamiseksi seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi.
Jeesus eikä oikeat hänen kanssaan kulkeneet apostolit eivät puhu mitään, että ihmisillä olisi eriarvoisia armolahjoja.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla, eikä suosi ketään.
Vasta Paavali keksi opin armolahjoista
95
377
Vastaukset
- Anonyymi
Joh. 10:12
Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.- Anonyymi
"Vasta Paavali keksi opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista,"
Ei siinä erityistä keksimistä tarvittu.
Paavali toteaa, että näin on. Ihmiset ovat erilaisia ja eri ihmiset sopivat eri tehtäviin erityisominaisuuksiensa perusteella.
Näinhän on nykyäänkin: Eri tehtäviin pyritään löytämään ko tehtäviin parhaiten sopivat ihmiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vasta Paavali keksi opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista,"
Ei siinä erityistä keksimistä tarvittu.
Paavali toteaa, että näin on. Ihmiset ovat erilaisia ja eri ihmiset sopivat eri tehtäviin erityisominaisuuksiensa perusteella.
Näinhän on nykyäänkin: Eri tehtäviin pyritään löytämään ko tehtäviin parhaiten sopivat ihmiset.Nyt puhut ns. luonnonlahjoista eli ihmisten erilaisista luonteenpiirteistä.
Paavali tarkoittaa "armolahjoilla" hieman eri asiaa, kuten profetoimista, sairaiden parantaminen, ihmeiden tekemistä, tms. toimintaa.
Paavalin sekoilut liittyvät kiinteästi Korinton seurakuntaan, jossa hän meni täysin sekavaksi ja puhui sekavia puheita eli glossolaliaa samalla taavalla kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Paavalilla oli lisäksi valehtelun "armolahja".
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhut ns. luonnonlahjoista eli ihmisten erilaisista luonteenpiirteistä.
Paavali tarkoittaa "armolahjoilla" hieman eri asiaa, kuten profetoimista, sairaiden parantaminen, ihmeiden tekemistä, tms. toimintaa.
Paavalin sekoilut liittyvät kiinteästi Korinton seurakuntaan, jossa hän meni täysin sekavaksi ja puhui sekavia puheita eli glossolaliaa samalla taavalla kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen..."min lögnaktighet."
" Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhut ns. luonnonlahjoista eli ihmisten erilaisista luonteenpiirteistä.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Kreikassa Delfoin maakunnassa, johon Korintto kuului toimi Delfoin oraakkeli.
Oraakkelilla on erityiset selittäjät, siihen tehtävään vihityt papit, jotka muuttivat oraakkelin hurmoskielisen puheen runokielisten ennustusten muotoon. Ja täydestä meni.
Paavali kopioi saman tekniikan Korinton seurakunnassa.
Hurmoskielistä molotusta eli glossolaliaa yritettiin selittää järjelliseen muotoon. Tosin huonolla menestyksellä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Luuk. 12:51
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! - Anonyymi
Tämä nykyinen hihhuli uskonto on vallinnut viimeiste parituhatta vuotta.Sitä ennen,satoja tuhansia vuosia pärjättiin ilman ja hyvin pärjättiinkin.
- Anonyymi
Hihhulit ilmestyi vasta 120 v. sitten Los Angelesin Azusankadulle.
- Anonyymi
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.
- Anonyymi
Kyllä.
Tämä on todistettu arkeologisissa löydöissä.
- Anonyymi
Kukaan muu ei puhu ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista, joita ihminen voi itse tavoitella, kuin Paavali Korinttolaisille.
1. Kor. 12:31
Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja!- Anonyymi
Jeesus puhuu ihmisten tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolesta: että he yhtä olisivat. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
Joh. 3:34
Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
20:1 "Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
20:2 Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
20:13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista? >> Jakeen lisätiedot
20:14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
20:15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'
20:16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
Tässä on Jumalan taivastenvaltakunnan ansaitsematon armo. Ota tai jätä! - Anonyymi
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa noin 70jKr.
Siellä yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
(Ananias ja Safiira)
Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni. Paavali posseineen keksi kristinuskon, joten kaipa hänellä oli oikeus siihenkin.
- Anonyymi
"Paavalismi" on vain yksi oppisuunta Raamatussa, jolla oli omat kannattajansa.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla opeillaan.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paavalismi" on vain yksi oppisuunta Raamatussa, jolla oli omat kannattajansa.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla opeillaan.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".Ihminen laitetaan valitsemaan, seuraako Jeesusta Kristusta ja hänen oppejaan ja hänen seurassa kulkeneiden Karitsan apostolin oppeja, vai sitten seuraako Paavalin oppeja.
- Anonyymi
Murhamiehen oikeudet on vähissä. Saulus Tarsolainen pakoili ulkomailla väärällä nimellä kymmenisen vuotta, ettei olisi saatu kiinni ja vastuuseen teoistaan.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
- Anonyymi
Ei Jeesuksen opetuksilla ja Paavalin opetuksilla ole mitään eroa.
Samalla tavalla molemmat joutuivat sapatin vuoksi vainottavaksi ja olivat Pyhän Hengen vallassa.
Ympäristö oli siinä erilainen, että Jeesuksen aikaan ei Hän ollut vielä lähettänyt Pyhää Henkeä ja siksi opetuslapset silloin vielä toimivat miten sattui. Yksi kavalsi, yksi epäili ja kaikki olivat enemmän tai vähemmän eksyksissä vaikka heillä oli paras mahdollinen opettaja. He eivät vaeltaneet vielä Hengessä. Tunsivat sen vaikutuksen Jeesuksessa, mutta eivät itse sitä omanneet ja siksi Juudas kavalsi Jeesuksen. Niin ei olisi tapahtunut jos Pyhä Henki olisi jo vuodatettu.
Paavali taasen kääntymyksen jälkeen oli Pyhän Hengen vallassa ja hänellä oli ympärillä ihmisiä, jotka myös olivat sitä ja siksi hän oli niin varma toimistaan eikä ollut samanlainn epäilijä kuin mitä opetuslapset olivat Jeesuksen seurassa ollessaan.- Anonyymi
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Paavali myöntää itsekin, että hän opettaa eri tavalla kuin Jeesus.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali myöntää itsekin, että hän opettaa eri tavalla kuin Jeesus.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".Jeesus ja Paavali opetti täysin eri tavalla.
Paavali yritti purkaa ja mitätöidä käskyjä ja Jumalan säätämyksiä, toisin kuin Jeesus.
Matt. 5:19
Jeesus: Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Matt. 5:18
Jeesus: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Jeesus: Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
- Anonyymi
Ei Paavali ja Jeesus opettaneet eri tavalla kuin vain harhaoppisen päässä.
Paavali toteutti sitä Jeesuksen sanaa, että kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan minun todistajiani maailman ääriin ja se tarkoitti sitä että usko laajeni koskemaan myös muita kuin juutalaisia ja Paavali nimenomaan oli siinä tehtävässä apostoli. Muutoin juutalaiset olivat jääneet tappamaan toisiaan sapatin rikkomisesta, ellei Paavali olisi julistanut evankeliumia ja Hengen voimaa myös pakanoille.
Mutta kyllä Paavalilla oli eläessään vastustajia, aina liha taistelee henkeä vastaan ja kiihkomieliset juutalaiset kerran lupasivat että eivät syö eikä juo ennen kuin Paavali on tapettu. Joskin silloin se lupaus ei pitänyt.
Joten harhaoppi kun vastustaa Paavalia, niin vastustaa myös Jeesusta ja Pyhää Henkeä.
On täydellisesti paholaisen asialla.- Anonyymi
Paavali oli murhahommissa kun oikeat Karitsan apostolit saivat Pyhän Hengen suoraan itseltään Jeesukselta.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."
Paavali ei ollut paikalla kun Jeesus antoi kastekäskyn ja valtuutuksen kastamiseen oikeille apostoleille. Karitsan apostoleille.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Paavali oli tappohomissa kun helluntaina 3000 syntistä Juutalaista kastettiin helluntaina ja he saivat kasteessa synnit anteeksi ja luvatun Pyhän Hengen lahjan. Paavali ei kuulu joukkoon.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saatana meni ensin Juudakseen ja sitten Paavaliin.
Eikä demonia otettu hänestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili ja anoi.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Demoni tappoi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema.
- Anonyymi
Oikeat Jeesuksen kanssa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.
Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan kaikki kansat, myös pakanakansat omakseen.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Paavali ei kuulu joukkoon.
Ei uudessa Jerusalemissa ole mitään Paavalin portteja, pilareita eikä perustuksia.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Paavali oli ensimmäinen Mormooni.
Teki Mormoonin kasteita kuolleitten ihmisten puolesta, ns. sijaiskasteita.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa maan päällä, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia oikeilla Karitsan apostoleille. - Anonyymi
Paavali oli ensimmäinen ja oikea pakanoiden apostoli. Joskin Pietari sai näyn siitä että myös pakanakansoille kuuluu usko ja paljon paljon sen jälkeen kuin Jeesus antoi lähetyskäskyn. Sen saaneet eivät sitä ymmärtäneet alkuunkaan mitä se tarkoitti, vaan Pietarin piti saada näky saastaisista ja puhtaista elämistä ennen kuin ymmärsi että usko kuuluu myös muille kuin juutalaisille.
Paavali kaikkien riskien kanssa lähti viemään uuden liiton sanomaa myös pakanoille, jossa Jumala solmi uuden hengen liiton pakanoiden kanssa eikä se liittynyt enää millään tavalla juutalaisten kanssa solmittuun liittoon. Se oli sanoma, jota piti julistaa henkensä uhalla kun juutalaiset vainosivat niitä, jotka olivat hyljänneet vanhan liiton ja sen säännöt ja ottaneet vastaan Hengessä Jeesuksen kuten Paavali.
Sitä on vastustettu alusta alkaen ja tullaan viimeiseen päivään asti vastustamaan sekä vääristelemään sanomaa.
Niin on Raamatussa ennustettu ja niin tulee käymään. Ei pidä millään tavalla ihmetellä jos uuden liiton sanomaa ei oteta vastaan eikä niitä lupauksia mitä siinä on annettu. Paavali ennusti että tulee pilkkapuhujien puhujia ja niin todella tulee. - Anonyymi
Paavali meni Juutalaisten eksyttämisessä niin pitkälle, että tekeytyi nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
Paavalissa asusteli Saatanan enkeli, demoni, jolle Paavali ei mahtanut yhtään mitään.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
King James -käännöksen mukaan, ei mikään pikkupiru, eikä mykkä henki, vaan Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" -niminen demoni, joka oli Paavalin mukana lähetysmatkoilla.
Roomassa tuo demoni viimeisteli tehtävänsä, paha äkkikuolema.- Anonyymi
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen murhasi kristityn Stefanoksen ja piilotteli sen jälkeen ulkomailla väärällä nimellä kymmenisen vuotta, jotta ei olisi saatu kiinni.
Ei tehnyt todellista parannusta koskaan, teki syntiä ja pahaa ja laittoi sen vanhojen aatamien ja lihojen syyksi, vaikka ei ne ihmiset lihat mitään ajattele.
Turvautui valehtelemiseen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.- Anonyymi
Johannes opetti synnin tekemisestä täysin toisella tavalla kuin Paavali.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Johanneksen mukaan Jumalasta syntynyt ei voi tehdä syntiä.
Johannes ei koskaan luottanut Paavaliin.
- Anonyymi
Oikeita pakanoinne oikean evankeliumin viejiä olivat helluntaina Jerusalemissa kristityiksi kastetut 3000 henkilöä, joista suuri osa oli vierasmaalaisia ja heimoisia, jotka lähtivät kiiruusti kotimaihinsa hoitamaan perhekuntansa kastamisen kristityiksi.
- Anonyymi
Paavali ei tehnyt nasiirilupausta. Sen väittäminen on silkkaa harhappia.
Alkutekstissä Akylas sanan jälkeen tulee leikkauttaa (leikata hiukset päästä) sana. Alkutekstistä saa selkeästi sen käsityksen, että Akylas oli tehnyt lupauksen hiusten leikkaamisesta, eikä Paavali. Kun tutkimme lisää Raamattua, niin Raamattu todistaa sen, että Paavali ei tehnyt nasiirilupausta Herraan Jeesukseen uskovana ihmisenä.
Akylaksen lupaus leikata hiuksensa ei ollut nasiirilupaus, koska VT:n nasiirilupauksen mukaisesti nasiirilupauksen tehneen ihmisen piti leikata hiuksensa vihkiytymisen merkiksi ilmestysmajan ovella. Tämä tarkoittaa sitä, että Akylaan olisi pitänyt leikata hiuksensa Jerusalemin temppelin esipihalla, jos hän olisi tehnyt nasiriilupauksen. Akylas oli tehnyt lupauksen leikata hiuksensa Kenkreassa, joka todistaa sen ettei kyse ollut VT:n nasiirilupauksesta, koska VT:n nasiirilupaus piti tehdä temppelin esipihalla Jerusalemissa. Kenkreassa tehty hiusten leikkaamisen lupaus todistaa sen, ettei ollut kyse nasiirilupauksen tekemisestä. Akylaan lupaus hiusten leikkaamisesta tarkoitti jotakin muuta lupausta kuin nasiirilupausta.
Nasiirilupaukseen kuului polttouhri, syntiuhri sekä yhteysuhri. Nasiirin edestä uhrattiin ja toimitettiin syntiuhri eläinuhrijärjestelmän mukaan. Paavali oli Uuden Liiton apostoli ja Jumalan palvelija, eikä hän mitenkään olisi voinut enää osallistua nasiirina vanhan liiton syntiuhreihin. Herra Jeesus Messias kumosi vanhan liiton sekä VT:n eläinuhrijärjestelmän, joten Paavali ei olisi voinut mitenkään tehdä Herran Jeesuksen opetuslapsena ja apostolina nasiirilupausta.
Paavalin nasiirilupaus on samaa harhaoppia kuin muutkin perättömät väitteet Paavalista.- Anonyymi
Tuohan on viitteineen suora lainaus -92 käännöksestä, että Paavali oli nasiiri.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
- Anonyymi
Paavali ei edes sitä käsittänyt, että oikea kielten puhumisen armolahja helluntaina tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista järkevistä asioista. Ei mitään sekavaa Korinton molotusta (glossolaliaa), mitä mies siellä hurmoshenkien voimasta teki, kun yritti matkia paikallista Delfoin oraakkelia, että pääsisi ihmisten mielisuosioon.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.- Anonyymi
Paavali oli vielä tappohommissa helluntaina kun 3000 syntistä juutalaista kastettiin kristityiksi Pyhän Hengen lahjaa saajiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli vielä tappohommissa helluntaina kun 3000 syntistä juutalaista kastettiin kristityiksi Pyhän Hengen lahjaa saajiksi.
Kristillinen yksi, kaste, hen baptisma, Ef.4:5
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Pelkkien irtohenkien kosketuksia ja "kasteita" kannattaa varoa, sillä kyllä siellä henkimaailmassa niitä henkikasteita ja muita henkikokemuksia on tarjolla vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
Paavali käsitti asiat juuri sillä tavalla kuin ne piti ymmärtää. On harhaoppia väittää jotain muuta, esittää asioita vastoin Raamatun sanaa ja kuvitella olevansa vielä joku opettaja, joka voi neuvoa ja arvostella muita.
Vastoin sanaa opettava on harhaopin levittäjä ja kuten kirjoitettu on vaikka enkeli taivasta tulisi levittämään jotain muuta kuin Raamatun sanaa olkoon kirottu Paavali kirjoitti. Ei uuden liiton usko voinut olla sellaista että jokainen sävelsi siitä omanlaisensa. Siksi ei voinut olla niitä jotka olivat Paavalin puolella tai vastaan, vaan oli vain uskovia tai harhaoppisia.- Anonyymi
Paavali kirjoitti juuri Korintossa ollessaan kaukaiseen Roomaan tunnustuskirjettä valehtelustaan. Sympatiat oli siihen suuntaan, koska hänellä oli Rooman kansalaisoikeudet.
Kuriiri vei kirjeen Roomaan. Korinttolaisille kirjettä ei annettu.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
- Anonyymi
Kun Paavali kirjoitti siitä että joku on Paavalin puolta, yksin Apollon ja kritisoi sitä että onko Kristus jaettu, tarkoitti juuri niitä harhaoppisia, jotka vääristelevät Paavalin sanoja, väittävän niiden tarkoittavan jotain muuta kuin mitä kirjoitettu ovat ja ovat Paavalia vastaan. Se on väärää uskoa, se on harhaoppia ja juuri sitä se sana koski.
- Anonyymi
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla opeillaan. Ei yhdistänyt.
Ap. t. 18:24
Niin tuli Ephesoon Juudalainen, Apollos nimeltä, Aleksandriasta sukuisin, puhelias mies ja taitava Raamatuissa.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Paavalin luomaa oppirakennelmaa kutsutaan "Paavalismiksi", mikä on yksi oppisuunta, monen muun Raamatusta saatavan oppisuunnan joukossa.
Monet miehet tykkää Paavalin opeista, koska ne antaa luvan naisten alistamiseen.
Kyllä kelpasi lain kohdat Paavalille, kun kyse oli naisten alistamisesta. Armosta ei silloin puhuttu yhtään mitään.
1.Kor.14
Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo.
Paavali harjoitti naisiin kohdistuvaa kunniaväkivaltaa, elleivät alistu hänen tahtoonsa.
Tyttöjen ja naisten hiusten leikkkaamisella uhkaaminen on käytössä monissa kulttuureissa.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla opeillaan. Ei yhdistänyt.
Ap. t. 18:24
Niin tuli Ephesoon Juudalainen, Apollos nimeltä, Aleksandriasta sukuisin, puhelias mies ja taitava Raamatuissa.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Paavalin luomaa oppirakennelmaa kutsutaan "Paavalismiksi", mikä on yksi oppisuunta, monen muun Raamatusta saatavan oppisuunnan joukossa.
Monet miehet tykkää Paavalin opeista, koska ne antaa luvan naisten alistamiseen.
Kyllä kelpasi lain kohdat Paavalille, kun kyse oli naisten alistamisesta. Armosta ei silloin puhuttu yhtään mitään.
1.Kor.14
Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo.
Paavali harjoitti naisiin kohdistuvaa kunniaväkivaltaa, elleivät alistu hänen tahtoonsa.
Tyttöjen ja naisten hiusten leikkkaamisella uhkaaminen on käytössä monissa kulttuureissa.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.Paavali oli pohjimmiltan Tarsoksen, eli nykyisen Turkin alueen talibaaneja,
joka kehui ja uhkasi fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Ei ihme ollenkaan, että juuri monet miehet pitävät häntä idolinaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli pohjimmiltan Tarsoksen, eli nykyisen Turkin alueen talibaaneja,
joka kehui ja uhkasi fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Ei ihme ollenkaan, että juuri monet miehet pitävät häntä idolinaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.Paavali oli murhamies ja tappaja luonnoltaan.
Se ajatus voimaannuttaa alitajuisesti monia miehiä?
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla,
HYVÄKSYIN KAIKEN ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
- Anonyymi
Juuri tyypillistä harhaoppisen selittämistä. Otetaan sieltä täältä pala sanaa ja selitetään sen oman mielen mukaan. Niin harhaoppista, niin harhaoppista.
Ei mitenkään voi lukea sitä miten Paavali kirjoitti rakkaudesta, miten kaikki se kestää, miten se ei katoa ja vaikka puhuisi enkelien kieltä, niin jos ei olisi rakkautta, olisi helisevä vaski.
Mikä tosiaan osoittaa harhaoppisen harhaoppiseksi.- Anonyymi
Paavalissa oli Saatanan enkeli.(2.Kor.12:7), josta hän varoittaa Korinttolaisia.
Pavali puhui niitä enkelien kieliä, (glossolaliaa) joilla ihmisiä eksytetään.
"enkelien kielestä" puhuessaan Paavali käytää samaa pahan kielen sanaaa "glossolalia", mikä tarkoitta sitä kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennnen Baabelin tornin hajottamista.
Raamatussa kaikki enkelit puhuvat ihmisten ymmärtämää kieltä, ei mitään glossolaliaa. Jopa aasi puhuu ihmisten ymmärtämää kieltä, ei mitään glossolaliaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa oli Saatanan enkeli.(2.Kor.12:7), josta hän varoittaa Korinttolaisia.
Pavali puhui niitä enkelien kieliä, (glossolaliaa) joilla ihmisiä eksytetään.
"enkelien kielestä" puhuessaan Paavali käytää samaa pahan kielen sanaaa "glossolalia", mikä tarkoitta sitä kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennnen Baabelin tornin hajottamista.
Raamatussa kaikki enkelit puhuvat ihmisten ymmärtämää kieltä, ei mitään glossolaliaa. Jopa aasi puhuu ihmisten ymmärtämää kieltä, ei mitään glossolaliaa.Lopulta Paavali varoittaa Korinttolaisia enkelien kielillä puhumisesta (glossolaliaa)
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Ensin Paavali puhuu itse ja sitten varoittaa muiden tekemästä niin.
Nyt tosiaan voi uskoa että Paavalilla vähän viskaa.
Kieltää muilta sen mitä itse tekee. - Anonyymi
Paavali oli vielä tappohommissa kun oikeat Karitsan apostolit puhuivat helluntaina oikeilla vierailla kielillä yhden päivän aikana järkeviä asioita, ei mitään glossolaliaa, enkelien kieltä. Ei siellä kukaan kaatuillut maahan eikä molissut järjettömiä hurmoskieliä, kuten Paavali teki Korintossa.
Apt.2:1
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
Nuo helluntaina kristityiksi kastetut miehet olivat oikeita ensimmäisiä pakanoiden apostoleita. Heille tuli kova hätä pelastumisesta, heidän perheiden ja lapsien pelastumisesta. He lähtivät kasteen jälkeen kiiruusti koteihinsa eri puolille Lähi-Itää viemään evankeliumia eteenpäin. - Anonyymi
Jesus antoi jo lähetyskäskyssään lupauksen armolahjojen toiminnasta. Myöhemmin Paavalin kautta tuli siihen lisää opetusta.
"Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat .... he puhuvat kielillä.." Markus 16:15-20.
Profetoimisesta oli opetus heti helluntaina, Pyhän Hengen kasteen saamisen yhteydessä. Apt. 2:17,18.- Anonyymi
Paavalin kautta annetun Jumalan sanan opetusten vääristäminen on kadotukseen johtava synti. Näin Raamattu sen sanoo:
" Lukekaa Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, niin kuin myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaan teille kirjoittanut. Näin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän puhuu näistä asioista. Tosin noissa kirjeissä on yhtä ja toista vaikeatajuistakin, mitä tietämättömät ja epävakaat vääristelevät, niin kuin muitakin Kirjoituksia, omaksi KADOTUKSEKSEEN." 2 Piet. 3:15,16. - Anonyymi
Markuksen loppu ei ole Jeesuksen eikä Markuksen puhetta, vaan tuntemattoman kulkumiehen runoilua vuosien perästä kirkolliskokousta varten, epäluotettava teksti, mistä on varoitus v. -92 käännöksessä Mark.16:9 kohdalla:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markuksen loppu ei ole Jeesuksen eikä Markuksen puhetta, vaan tuntemattoman kulkumiehen runoilua vuosien perästä kirkolliskokousta varten, epäluotettava teksti, mistä on varoitus v. -92 käännöksessä Mark.16:9 kohdalla:
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Markuksen loppuosa ei kuulu alkuperäiseen Markuksen evankeliumi kirjaan ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markuksen loppuosa ei kuulu alkuperäiseen Markuksen evankeliumi kirjaan ollenkaan.
Markuksen lopun armolahjat käärmeiden pistämiset ja myrkyn juomiset
Käärmeen pistot ja myrkynjuomiset eivät kuulu oikeaan Raamattuun.
Amerikassa Mansonin lahkossa juotettiin myrkkyä kohtalokkain seurauksin.
Lahkolaispastorit kulkevat käärmeitä mukanaan ja purettavat niillä itseään (mutta jättävät kertomatta, että niistä heidän käyttämiltä käärmeiltä on poistettu myrkkyhampaat)
- Anonyymi
Mutta mitä siitä kinastella miten kukin on hölöttänyt tuhansia vuosia siten kun kukaan ei ole kuitenkaan ollut kuulemassa niitä juttuja eikä niitä voi varmaksi väittää ilman ettei olisi vaarassa syyllistyä valehteluun.
Asia pitää heijastaa nykypäivään, miten ne armolahjat toimii tänä päivänä ja jos on halu niistä herjata, niin herjata niitä joiden näkee niiden vallassa olevan eikä asioita mistä ei voi mitään tietää. - Anonyymi
Tosiaan ei voi olla tyhmempää kuin herjata tuhansia vuosia sitten sattuneita kielillä puhumista kun ei tosiaan ole voinut olla kuulemassa mitä silloin puhuttu. Valehtelun mahdollisuus siinä on silloin erittäin suuri.
Jos haluaa herjata ja niin toteuttaa uskoa, niin pitää herjata sitä minkä itse näkee ja oikeaksi toteaa. Ei silloinkaan voi herjata lonkalta että ne kiljuu kokouksessa kuin kiimainen kojootti, jonka palleja puristetaan, vaan täytyy itse käydä toteamassa siellä missä armolahjoja esiintyy, että näin näyttää menevän, tätä se meno on, niin silloin liikkuu oikealla asialla kun on edes mahdollisuus pysyä totuudessa. - Anonyymi
Kenellä on kasteen lahja Jeesuksen Totuuden Henki asuvaisena, hänellä on kaikki se, mitä Toduuden Henki antaa ja vaikuttaa. Ei vain jotain siivuja siitä.
- Anonyymi
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa, ei missään irtohenkien kosketuksissa ja selälleen lentämisissä lahkojen hurmoskokouksissa.
- Anonyymi
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä oli ollut pääepäilty siihen tekoon?
- Anonyymi
Johannes kirjoitti, että alkuseurakunta on antikristuksien vallassa ja sen loppu on lähellä.
Silloin toiset apostolit karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- Anonyymi
Kyllä kai tuo huijaus, ansaintalogiikka, on vanhempaa perua. En usko että Jeesuskaan sitä ihan itse keksi, vaikka melkoinen veijari alalla olikin.
- Anonyymi
Jeesus puhuu tasa-arvosta seurakuntalaisten kesken, että he yhtä olisivat.
Jumala ei katso henkilöön, eikä Henkeä anneta mitalla.
Eriarvoiset armolahjat ovat Paavalin keinoja luoda hierarkiaa seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi ja naisten alistamiseksi. Eihän naisilla ole Paavalin mukaan mitään armolahjoja, koska he eivät saaneet edes puhua seurakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhuu tasa-arvosta seurakuntalaisten kesken, että he yhtä olisivat.
Jumala ei katso henkilöön, eikä Henkeä anneta mitalla.
Eriarvoiset armolahjat ovat Paavalin keinoja luoda hierarkiaa seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi ja naisten alistamiseksi. Eihän naisilla ole Paavalin mukaan mitään armolahjoja, koska he eivät saaneet edes puhua seurakunnassa.Paavali oli juluma mies.
"Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo. (1.Kor.14:34)
- Anonyymi
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä kuului.
- Anonyymi
Kuinkahan monta kymmentä kertaa olet toistanut tuon saman lorun?
- Anonyymi
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
"Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä."
"Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi." - Anonyymi
Tosiaan jos harrastaa uskoa, jossa vanhurskaus perustuu herjauksiin, niin kannattaa keskittyä mahdollisimman tuoreisiin tapauksiin eikä ainakaan tuhansia vuosia vanhoihin juttuihin joista aivan varmasti jää varteenotettava epäily että onko asia näin.
Voi tietenkin kuulopuheiden vuoksi herjata, mutta siinäkin on vähän sen armoilla että onko vain isojen poikien juttuja joita toistelee aivan kuin itse olisi ollut näkemässä. Siinä liikkuu hieman harmaalla alueella eikä vielä aivan ole herjaamisen ytimessä.
Vasta sitten kun itse näkee miten joku ulvaisee kuin kiimainen kojootti ja todistaa sen omin silmin, voi siitä herjata siten että saavuttaa siten autuuden ja uskon täyttymyksen. Silloin on uskonsa aallonharjalla ja joku vaikka tulla samaan uskoon ja syntyy syvä uskovien yhteys herjaamisen kesken eikä kukaan epäile että valhetta se vain lykkää.- Anonyymi
Amerikassa äänitettiin hurmoslahkojen kielillä puhumista ja niitä verrattiin oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti hurmostilassa, ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin huutua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa äänitettiin hurmoslahkojen kielillä puhumista ja niitä verrattiin oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti hurmostilassa, ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin huutua.1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.on ilmavallan hallitsija ja tuuleen puhujan keskustelukumppani "enkelien kielillä".
- Anonyymi
Jos harrastaa herjaamisen armolahjaa, niin vähän sentään tulisi pyytää siihen Jumalalta viisautta, että herjat olisivat osuvia ja joihinkin kohdennettuna aivan oikeasti eikä olisi vain huutelua kuin tuuleen samoin toistoin. Vain niin on mahdollista että tulisi herjausherätys, että monet lähtisivät sille tielle ja silloin olisi hienoa jos ei johdattaisi ihmisiä päättömän herjaamisen tielle, vaan opettaisi jalon herjaamisen taidon jossa herjataan vaikka kukaan ei herjaa takaisin eikä edes ole erimieltä, vaan herjoja vain ladellaan kuin liukuhinalta.
Mutta jos on herjaamisen armolahja, niin täytyyhän sitä käyttää vaikka vain ontuvaa käynti olisi. - Anonyymi
Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ovat lainopettajia, joita ei haluta puhujiksi kokouksiin.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."- Anonyymi
Sapatin vuoksi juutalaiset tappoivat Jeesuksen sekä vainosivat alkuseurakuntaa. Ei juutalaisille kelvannut uusi hengen liitto, vaan he vainosivat, kiduttivat ja tappoivat niitä, jotka eivät seuranneet juutalaista lakioppia, vaan Jeesusta.
Niin kävi kuten Jeesus ennusti että Hengen usko koki kovaa vastustusta juutalaisten taholta eikä se vastustus ole hävinnyt mihinkään tänäkään päivänä. Lihaa sotii henkeä vastaan kuten Paavali kirjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatin vuoksi juutalaiset tappoivat Jeesuksen sekä vainosivat alkuseurakuntaa. Ei juutalaisille kelvannut uusi hengen liitto, vaan he vainosivat, kiduttivat ja tappoivat niitä, jotka eivät seuranneet juutalaista lakioppia, vaan Jeesusta.
Niin kävi kuten Jeesus ennusti että Hengen usko koki kovaa vastustusta juutalaisten taholta eikä se vastustus ole hävinnyt mihinkään tänäkään päivänä. Lihaa sotii henkeä vastaan kuten Paavali kirjoittaa.Adventistit jankkaa jatkuvasti sapatista joka viestissään.
Jeesus on Rabbi, Ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Pappeja ei sapatinsäännöt koskeneet.
Suuri osa Juutalaisista hyväksyi ja tunnusti Jeesuksen kuninkuuden.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kävi kuten Jeesus ennusti että Hengen usko koki kovaa vastustusta juutalaisten taholta eikä se vastustus ole hävinnyt mihinkään tänäkään päivänä. Lihaa sotii henkeä vastaan kuten Paavali kirjoittaa.Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan syytti niistä vanhoja Aatameita ja lihoja. Ei ne ihmisen lihat mitään ajattele.
- Anonyymi
Kristinusko ei ole mitään pelkkiin "henkiin" uskomista, kuten Hinduismi ja Afrikan poppamiesten uskonnon, joissa henkien kanssa tehtään yhteistyötä. Henkiä mantrataan paikalle ja käsketään tekemään milloin mitäkin. "Tule henki, tule henki ja tee sitä ja tätä.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.- Anonyymi
Monella Jenkkilahkolla on käytössä ns. auktoriteettioppi. Siinä Pyhään Henkeen otetaan auktoriteetti ja Henkeä käsketään tekemään milloin mitäkin ja henki tottelee ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella Jenkkilahkolla on käytössä ns. auktoriteettioppi. Siinä Pyhään Henkeen otetaan auktoriteetti ja Henkeä käsketään tekemään milloin mitäkin ja henki tottelee ihmistä.
Hylkää sellaiset lahkolaisten auktoriteettiopit!
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hylkää sellaiset lahkolaisten auktoriteettiopit!
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.Jumala on salattu Jumala ja niitä Jumalan armotekoja kutsutaan sakramenteiksi, joiden kautta Jumala jakaa armoaan. Kaste ja ehtoollinen on niitä tilanteita, joissa Jumala on läsnä armovälineidensä välityksellä ihmisen syntiongelman takia.
- Anonyymi
Pelkkien henki-ihmeiden perään ei pidä lähteä juoksemaan.
Ilm. 16:14 "Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä"
Luuk. 17:23
Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä.
- Anonyymi
Tietenkin jos ihmeitä tapahtuu, kaikki rientävät niitä katsomaan.
Hyvin vähän vain sellaisia tiedettävän tapahtuvan.
Saattaa olla vain harhaoppisen kuvitelmia.- Anonyymi
Jeesus ei luvannut tehdä enää yhtään ihmeitä. Kyllä niiden nykyihmeiden takana on ihan muut tahot.
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä." - Anonyymi
Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa. Yhteensä 1304 tapausta.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa. Yhteensä 1304 tapausta.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.
15 v. Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Satanisti aloitus
- Anonyymi
Niin ei Jeesus sanonut että nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat.
Eikä sanonut mitään vuoren siirtymisestä mereen eikä että vielä suurempiakin tekoja teette.
Hyvä että ei mennyt niin sanomaan.
Mikä herjaaminen siitä olisi aloitettu miten hölöttää puuta heinää kuin paraskin hörhö.
Onneksi sanoi että saatte onnettoman Pyhän Hengen, josta ei ole yhtään mihinkään.- Anonyymi
Uudessa Testamentissa on sellaisia tekstejä, joita monet tuntemattomat ihmiset kirjoittelivat jälkikäteen ja niitä on laitettu vähän summassa kuuluisien henkilöiden sanomiksi kun UT:ta on kasattu.
Koko Markuksen evankeliumin loppu ei kuulu alkuperäisiin kirjoituksiin ollenkaan.
Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Siksi monet vihaavat sitä painosta, koska se paljastaa niitä virheitä ja puutteita, mitä UT sisältää. - Anonyymi
Meinaatko, että Jeesus kehotti juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä ja siten todistamaan,että ovat oikeassa uskossa,kuten Markuksen lopun tuntematon runoilija on Jeesuksen sanomaksi sen laittanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että Jeesus kehotti juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä ja siten todistamaan,että ovat oikeassa uskossa,kuten Markuksen lopun tuntematon runoilija on Jeesuksen sanomaksi sen laittanut?
Käärmeen puremiset viittaavat siihen aikaan kun Paavali oli tehnyt niitä matkoja. Markuksen lopun tekstien Jeesuksen nimissä tuntematon kirjoittaja saattaa olla itse Paavali anonyymina?
- Anonyymi
Jeesuksen suuhunkin on laitettu sellainen kohta, että hän olisi sanonut tulevansa takaisin silloin eläneiden ihmisten elinaikana.
Alkuperäisen kohdan mukaan Jeesus sanoo, että hän ei itse edes tiedä oman paluunsa ajankohtaa, eikä sitä tiedä edes enkelit, Isä yksin.
Samoin ristinryöväreistä on laitettu kaksi erilaista versiota. Toisen mukaan toinen vain pilkkasi, mutta toisen evankeliumin mukaan molemmat pilkkasivat Jeesusta.
Samoin on jälkikäteen baptistien vaatimuksesta lisätty Egyptiläisen hoviherran uskontunnustus kasteen ehdoksi, vaikka alkuperäisissa aidoissa kirjoituksissa ei puhuta mitään hoviherran uskontunnustuksesta. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen.
Apt.8:37 (-92 painos)
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
Ks. KR 33/38 ja sieltä Apt.8:37 ? - Anonyymi
Vanha Testamentti on luotettavampaa, koska sitä ole samalla tavalla peukaloitu eri uskonryhmien vaatimuksesta, kuten Uutta testamenttia on muokattu kompromissien saamiseksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522095
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3321293Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.921199- 1521094
- 68941
- 35928
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31869Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta24814Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59807Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46779