Töihin laskettelukeskuksiin

lumikki...

Nyt kaikki joilla on tietoja ja kokemuksia töistä laskettelukeskuksissa sekä suomessa että euroopassa. Mitä kautta lähestyä erityisesti esimerkiksi alppien laskettelukeskuksia? Unelmissa olisi viettää ensi kevät lähellä lumilautailumahdollisuuksia töitä tehden.. Olen avoin lähes kaikelle,rafloihin,hotelleihin yms...Työkokemusta ei vain ole oikein kuin matkailualalta...:( Ehkä sitten ulkomaille voisi päästä helpommin!?!?..pääasia olisi majoitus ja hauska erilainen kevät....:)

7

3301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähteä alpeille töihin!

      moi! toivottavasti vielä luet tätä, vaikka mun vastaus tuleekin vähän myöhään. En oo ennen ollut töissä Alpeilla, mutta oon ollu 2 kesää töissä PGL:llä (englantilainen leirikeskus) ja työ siellä on suht samanlaista kuin tuolla Alpeilla. Olin tän kesän PGL:n leirikeskuksessa Ranskassa ja oli elämäni paras kesä! Tulin viikko sitten takasin suomeen ja nyt jo haluisin päästä takasin. Tosi moni sieltä on menossa tekemään sen winter seasongin jollekin yhtiölle. Meitä on 4 tyttöö jotka yritetään päästä samaan paikkaan töihin (esprit ski, meribell, se on ranskan alpeilla). yhellä on jo valmiiksi paikka, mutta meidän muiden pitää vielä hakea. Soitin tänään sinne head officeen ja tällä hetkellä ei oo yhtään paikkaa vapaana (sano kyllä että luultavasti vapautuu koska olisin alottamassa vasta tammikuussa) ja mulla on toinenkin ongelma: mun täytyisi saada joku english insurance national number ja sit englantilainen pankki.

      onks sulla mitään tietoo muista yhtiöistä jonne vois hakee? tuntuu nimittäin vähän etten tonne pääse. Millo sä olisit lähössä? toivottavasti luet tän...

      • omppuska

        Ette ehkä lue enää viestiketjua, mutta minä olen ollut Alpeilla Itävallassa töissä. En tiedä onko jo myöhäistä tälle sesongille, mutta jos jotain haluatte tietää, niin kysykää:) Täytyy sanoa että oli kyllä yksi elämäni parhaista ajoista tuo:)


      • Aurora:)
        omppuska kirjoitti:

        Ette ehkä lue enää viestiketjua, mutta minä olen ollut Alpeilla Itävallassa töissä. En tiedä onko jo myöhäistä tälle sesongille, mutta jos jotain haluatte tietää, niin kysykää:) Täytyy sanoa että oli kyllä yksi elämäni parhaista ajoista tuo:)

        Hei! Löysin keskustelunne viiden vuoden viiveellä, mutta jos tuuri käy, saan ehkä vielä vastauksen! Voisitko nimimerkillä "Minä olen ollut" kertoa tarkemmin, missä olit töissä Itävallan Alpeilla. Olisin hyvin innokkaasti lähdössä kesätöihin Itävaltaan, mutta mahdollista työpaikkaa en ole löytänyt.. :S Siis, pyytäisin ystävällisesti jotakuta neuvomaan minulle hyvä ja luotettava kesätyöpaikka Itävallasta. Kiitos :)


      • jENNAh_
        Aurora:) kirjoitti:

        Hei! Löysin keskustelunne viiden vuoden viiveellä, mutta jos tuuri käy, saan ehkä vielä vastauksen! Voisitko nimimerkillä "Minä olen ollut" kertoa tarkemmin, missä olit töissä Itävallan Alpeilla. Olisin hyvin innokkaasti lähdössä kesätöihin Itävaltaan, mutta mahdollista työpaikkaa en ole löytänyt.. :S Siis, pyytäisin ystävällisesti jotakuta neuvomaan minulle hyvä ja luotettava kesätyöpaikka Itävallasta. Kiitos :)

        Moikka! samoja tietoja olisin itsekin vaikka, sillä olisin heti lähdössä jo Itävallan suuntaan. Olen hakenut lukuisiin paikkoihin vielä tärppäämättä, joten vinkkejä tarvittaisiin! :)


      • Mepastus
        jENNAh_ kirjoitti:

        Moikka! samoja tietoja olisin itsekin vaikka, sillä olisin heti lähdössä jo Itävallan suuntaan. Olen hakenut lukuisiin paikkoihin vielä tärppäämättä, joten vinkkejä tarvittaisiin! :)

        Itävallassa ja Innsbruckissa on sydän ja mieli. Järkevä työ vaan puuttu! Tietäisikö joku hyvää työpaikkaa reippaalle asiakaspalvelun ja matkailun ammattilaiselle? Lumilautaopen työ myöskin yksi potentiaalinen vaihtoehto.


      • Ex-Innbruckilainen
        Mepastus kirjoitti:

        Itävallassa ja Innsbruckissa on sydän ja mieli. Järkevä työ vaan puuttu! Tietäisikö joku hyvää työpaikkaa reippaalle asiakaspalvelun ja matkailun ammattilaiselle? Lumilautaopen työ myöskin yksi potentiaalinen vaihtoehto.

        Ja mika olikaan saksankielen taito? Pelkka englanninkieli rajoittaa mahdollisuuksia. Vaihtuvuus tyopaikossa ei ole suuri, koska paikalliset eivat tykkaa vaihtaa tyopaikkaa, mutta sesonkihenkilokunnalle on kylla tarvetta.

        Jos laskettelukeskukset kiinnostaa niin tassa pari vaihtoehdoa:

        1. Etsi keskus missa on paljon esim. skandinaaveja, hollantilaisia jne. (Soelden, Mayrhofen, Ischgl, St. Anton), ota selvaa mita hotelleja/ravintoloita/baareja siella on ja laita hakemus netin kautta.
        Tassa hyva nettisivu: http://www.bergfex.at/oesterreich/

        2. Hae hiihtavaksi oppaaksi suomalaiselle matkanjarjestajalle, joilla on omat oppaat kohteissa.

        Paras aika hakea on syksylla. Talvisesonki alkaa ennen joulua ja kestaa paasiaiseen asti.


    • Anonyymi

      Nyt olisi oiva tilaisuus päästä vaikuttamaan itse omaan työnkuvaan, palkkaan ja työaikaan. Lähde Pohjoisen tämän kauden talvisesonkiin tekemään töitä kevytyrittäjänä. Paikkoja on auki edelleen ja tekijöitä etsitään monenlaisiin eri tehtäviin. Täältä pääset lukemaan aiheesta lisää https://free.fi/revontulot-tulloo/.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe