Kertokaa kokemuksia jotka asutte kumppanin kanssa erillään! Itse olen alkanut miettiä voisiko tämä olla meidän parisuhteen pelastus. Ollaan asuttu nyt kolme vuotta saman katon alla mutta nyt olen pitkään jo miettinyt tätä ratkaisua että muuttaisinkin omaan asuntoon. Meillä on siis sellainen tilanne että ollaan töissä joka päivä yhdessä eli kummallekkaan ei omaa aikaa jää juuri ollenkaan. Minulla on ollut aina korkea oman tilan tarve (liittyy mahdolliseen autisminkirjolla olemiseen) rakastan kumppaniani kovasti, mutta meidän ongelmana on joka viikkoinen mököttäminen seksin vähyydestä. Miehelle seksi on todella tärkeää, ja minulle taas se ei ole se pääasia. Tarvitsen omaa tilaa palautuakseni mutta koska oman ajan ottaminen on melko mahdotonta, esimerkiksi seksi ei enää kiinnosta koska olen todella väsynyt koko ajan tai ei muuten vaan tee mieli. Suhteen alussa kun asuimme vielä erillään niin seksiä oli todella paljon ja tämä harmittaa minua kamalasti että se on jäänyt sen takia että olen koko ajan kuormittunut. Eli kertokaa kokemuksia että onko tälläinen ratkaisu parantanut vaikka teidän suhdetta?
Erillissuhde
8
348
Vastaukset
- Anonyymi
No voi että.
- Anonyymi
On parantanut.
Olemme olleet yhdessä pitkälti yli 40 vuotta. Asumme maalla ja noin 10 vuotta sitten, totesin puolisolleni, että nyt olisi aika vaihtaa helpompaan asumiseen eli myisimme maatilamme ja muuttaisimme keskustaan. Mies ei innostunut asiasta lainkaan. Minä taas innostuin mitä enemmän asiaa ajattelin ja muutoinkin kun ikää tuli koko ajan lisää, ei kaikki entisen hommat onnistuneet kuten ennen ja toisaalta eivät enää edes kiinnostaneet.
Muutin yksinäni kaupunkiin ja sanoin puolisolleni, että rakastan häntä ja en missään nimessä halua erota mutta en aio enää kärsiä maalla, jossa ei ole minulle enää mitään annettavaa tai mielenkiintoista. Hän ymmärsi joten kuten asian mutta kun muuttoni lopulta tapahtui, tapahtui myös sellainen ihme, että rakastuimme toisiimme uudestaan eli kun emme olleetkaan koko ajan yhdessä, ikävöimme toisiamme ja aloitimme treffailun eli vuoro viikonloppuisin olimme joko keskustassa minun kodissani tai sitten maalla puolisoni kodissa.
Meni muutama vuosi ja puolisokin innostui keskusta-asumisesta ja nyt asumme taas yhdessä. Myimme maatilamme ja pienen keskustakotini ja asumme nyt hieman väljemmin ydinkeskustassa suht isossa kaupungissa. Ja elämä on kivaa ja helppoa! - Anonyymi
Helpottaa miehelle ainakin vieraissa käynti jos ei saa sulta just silloin kun itse haluaa eikö tuo ny ole normaali parisuhde kun on uutuuden viehätys kadonnut
- Anonyymi
Voi tsiisus näitä ruttuturpia...
Nojoo, uutuuden viehätys on totta kai ihanaa ja sen jälkeen tulee se ihanin osa eli rakastaminen.
- Anonyymi
Kyllä se varmasti voisi toimia. Tosin mulla on tunne, että kunnon kerran asuttu jo yhdessä, niin sen suhteen rakentaminen uudelleen toimivaksi vaatii tosi paljon. Oma parisuhteeni on aina ollut erillissuhde ja etäsuhde ja meille se toimii hyvin.
- Anonyymi
Mun miehellä on todennäköisesti jonkintyypin nepsy oireilua. En ole ainoa joka on sen huomannut. Ei ole koskaan diagnosoitu .
Hän väsyy herkästi ja tarvitse paljin omaa tilaa.. Koen jääväni ulkopuoliseksi hänen elämässään joka taas on saa ut minut melkein epätoivoiseksi. En uskalla enää harrastaa juuri omia juttujakaan sillä kaikki motä teen,on poissa meidän siittä vähäisestäkin yhteisestä ajasta. Pelkään jos alan ottamaan yhtä.paljon tilaa itselleni kuin mies niin ei jää juurikaan jäljelle mitään yhteistä jakamista ja aikaa.
Mies sanoo rakastavansa ja haluavansa olla kanssani. En osaa enää hahmottaa paikkaani hänen elämässään. Mies kehoitti minua nauttimaan niistä vähistäki ajan rippeistä joita hän minulle antaa.
Aikaisemmin harrastin jne,nykyään En osaa nauttia oikein mistään yekemisestä ja huomaan masentuvani.Rakastan miestä mutta tämä henkinen etäisyys tekee hulluksi. - Anonyymi
Jos prijorisoisit elämäsi tärkeimmät asiat,olisiko parisuhde/mies se tärkein?
- Anonyymi
Siis miksi yleensä olla toisen kanssa, jos hän ei ole nro1. Tärkeysjärjestyksessä ensteks mies. Rakkaus kaiken edelle. Kyl ne muut asiat sit loksahtaa paikalleen. Jos parisuhde ei toimi, se heijastuu kaikkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797