MTV UUTISET – STT
Purran mielestä on realismia ymmärtää, että palvelut eivät voi olla samalla tasolla kaikissa kunnissa.
Pienten kuntien ei pidä tekohengittää lukioitaan houkuttelemalla niihin oppilaita ulkomailta, sanoo perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra. Esimerkiksi itäisessä Lapissa ja muualla Suomen itärajalla on lukioita, joihin on otettu oppilaita ulkomailta, pääasiassa Venäjältä ennen kuin maa hyökkäsi Ukrainaan, mutta myös muualta.
– Lukioiden ylläpitäminen siinä tilanteessa, kun oppilaiden määrä kunnassa selvästi pienenee, on tietenkin haastavaa, mutta tämä on tosiasia, joka pitää hyväksyä, Purra sanoo STT:n vaalihaastattelussa.
Purra kommentoi viime viikonlopun Lapin vierailullaan paikalliselle Lapin Kansalle, että ulkomaisilla oppilailla kikkailu on veronmaksajien rahojen väärinkäyttöä. Hän kertoo saaneensa sen jälkeen alueen rehtoreilta runsaasti kriittistä palautetta.
– Ei se minun kantaani tässä asiassa muuta. Maahanmuuton käyttäminen pumppaamaan palveluita kuntiin ei ole oikea vaihtoehto. Varsinkaan sen ei pitäisi edes olla mahdollista, mitä tälläkin hetkellä tapahtuu, että jotkut tekevät sillä jopa bisnestä.
Maahanmuuton käyttäminen pumppaamaan palveluita kuntiin ei ole oikea vaihtoehto
Anonyymi-ap
4
104
Vastaukset
- Anonyymi
yhdessä juu
- Anonyymi
moktar gubta sdp
- Anonyymi
tempputyöllistäminen
rahaa taskusta toiseen kuten venäjällä- Anonyymi
Hysss
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa812697Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2912382Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1641316Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �611057Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano28951- 70908
- 115876
- 72874
- 76870
- 65837