Onko universumi, kaikkeus, ikuinen ja ääretön?

Vai alkava ja laajeneva?

Se selviää yksinkertaisesti erottamalla kaikkeus ja osauniversumimme. Kaikkeus on ikuinen ja ääretön, osauniversumimme on joskus alkanut räjähdyksestä ja sumusta.

Kaikkeuden ikuisuus ja äärettömyys täytyy vaan ymmärtää tarkemmin, nykyajan tiedot huomioiden ja järkevään filosofiaan ja tähtitieteen tietoihin yhdistäen.

Kaikkeus on suunnattoman suuri, käsittää kaiken materian ja tilan, ulkopuolta ei ole olemassakaan, eikä rajaa. Sillä tavoin ääretön, ei absoluuttisen ääretön. Mahtava.

Ja ikuisessa galaksien verkoston perustilassa kaikkialla.

Ei vastata mitään BB dogmaatikoille, kehitetään vain uusia ajatuksia filosofiassa, niin ei tule sitä ikuista turhaa vänkäystä.

38

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä vain on se ongelma ettei ole olemassa mitään "osauniversumeja".

"Ei vastata mitään BB dogmaatikoille"

Et halau vastata, koska he esittävät asioita jotka ovat sinulle ongelmallisia. Ethän sinä tiedä tästäkään aiheesta mitään, jonka taas hienosti todistit ihan itse. Ja tähän.kin varmaan taas vastaat herjaamalla ja valehtelulla, kuten sinulla on tapana. ;)

• Sinä olet tässä keskustelussa juuri se BB dogmaatikko, jolle ei kannata vastata mitään, niin pysytään aiheessa. Eri asia on, jos perustelet miksi ikuinen ja ääretön kaikkeus on väärä ja alkava ja laajeneva universumi on oikea.

Osauniversumeja on. Planeettoja on, tähtiä on, galakseja on, galaksi joukkoja on, superjoukkoja on. Suurimmille supersuperjoukoille on omat alkunsa, alkupamauksensa ja alkusumunsa, kaikkeus taas on ikuinen ja ikuisessa perustilassa kaikkialla. Galaksien verkoston perustilassa.

Olen perustellut tätä sillä, että kaukana on kehittyneitä galakseja. Se sopii paremmin tähän kuin yksi BB kaikelle. Ja sopii järkeen ja kaikkiin muihinkin havaintoihin. Olbersiin, punasiirtymään, taustasäteilyyn, aineiden jakautumiseen, ja fysiikan peruslakeihin. GRään on tehtävä joitakin muutoksia, eikä BB ole jo saavutettu tieto, vaan väärä teoria kaikkeudesta. Osauniversumimme se jossain määrin sopii.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Sinä olet tässä keskustelussa juuri se BB dogmaatikko, jolle ei kannata vastata mitään, niin pysytään aiheessa. Eri asia on, jos perustelet miksi ikuinen ja ääretön kaikkeus on väärä ja alkava ja laajeneva universumi on oikea.

Osauniversumeja on. Planeettoja on, tähtiä on, galakseja on, galaksi joukkoja on, superjoukkoja on. Suurimmille supersuperjoukoille on omat alkunsa, alkupamauksensa ja alkusumunsa, kaikkeus taas on ikuinen ja ikuisessa perustilassa kaikkialla. Galaksien verkoston perustilassa.

Olen perustellut tätä sillä, että kaukana on kehittyneitä galakseja. Se sopii paremmin tähän kuin yksi BB kaikelle. Ja sopii järkeen ja kaikkiin muihinkin havaintoihin. Olbersiin, punasiirtymään, taustasäteilyyn, aineiden jakautumiseen, ja fysiikan peruslakeihin. GRään on tehtävä joitakin muutoksia, eikä BB ole jo saavutettu tieto, vaan väärä teoria kaikkeudesta. Osauniversumimme se jossain määrin sopii.

"Sinä olet tässä keskustelussa juuri se BB dogmaatikko, jolle ei kannata vastata mitään, niin pysytään aiheessa. "

Mutta sinähän vastasit minulle, joten näytät valehtelevan jopa itsellesi. :D

"Osauniversumeja on. "

Ja kun ei ole. Et näytä edes tietävän mikä universumi on.

"Olen perustellut tätä sillä, että kaukana on kehittyneitä galakseja."

Kaukanan mistä? Ja mitä tarkoitat kehittyneillä? Epäilen että olet tämänkin asian käsittänyt täysin väärin.

"vaan väärä teoria kaikkeudesta. "

Ja sehän ei ole mikään teoria kaikkeudesta. Etkö sinä edes tätä tiedä?

Hienosti taas osoitit ihan itse sen miten pihallaolet tästä asiasta. Kiitos taas tästä! ;)

• Anonyymi kirjoitti:

"Sinä olet tässä keskustelussa juuri se BB dogmaatikko, jolle ei kannata vastata mitään, niin pysytään aiheessa. "

Mutta sinähän vastasit minulle, joten näytät valehtelevan jopa itsellesi. :D

"Osauniversumeja on. "

Ja kun ei ole. Et näytä edes tietävän mikä universumi on.

"Olen perustellut tätä sillä, että kaukana on kehittyneitä galakseja."

Kaukanan mistä? Ja mitä tarkoitat kehittyneillä? Epäilen että olet tämänkin asian käsittänyt täysin väärin.

"vaan väärä teoria kaikkeudesta. "

Ja sehän ei ole mikään teoria kaikkeudesta. Etkö sinä edes tätä tiedä?

Hienosti taas osoitit ihan itse sen miten pihallaolet tästä asiasta. Kiitos taas tästä! ;)

Jokainen galaksi ja galaksijoukko on osauniversumi, kuten jo sanoin. Kaikilla niillä on omat alkunsa, mutta itse kaikkeus on ikuinen.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Jokainen galaksi ja galaksijoukko on osauniversumi, kuten jo sanoin. Kaikilla niillä on omat alkunsa, mutta itse kaikkeus on ikuinen.

Ei ole. Sinä et vain tajua miä universumi on. Ja se ei ole mitään mitä höpötät. Siksi olet tästäkin asiasta pihalla.

• Anonyymi

TRUMP!

Universumin Keisari!

Kuolema Zelenskyille!

• Anonyymi

"Suunnattoman suuri" on täysin järjetön käsite, koska aina on jotain suunnattomasti suurempaa. Se Ollin suunnattoman suuri voidaan kutistaa vaikkapa tennispallon kokoiseksi ja sen ympärillä on tilaa ziljoonille muille tennispalloille.

• Lopuksi tulee se suurin kokonaisuus. Se on joko tämä näkemämme galaksien verkosto tai vielä suurempi kokonaisuus.

Hyvä asia miettiä, kiitos!

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Lopuksi tulee se suurin kokonaisuus. Se on joko tämä näkemämme galaksien verkosto tai vielä suurempi kokonaisuus.

Hyvä asia miettiä, kiitos!

Lopuksi? Ei tule, koska sekin voidaan kutistaa tennispallon kokoiseksi!

Edellytys toki, että on olemassa sellainen yksi tilaulottuvuus, johon Olli näyttää uskovan. Onhan mahdollista sekin, että tilaulottuvuudet ovat syntyneet siinä räjähdyksessä tai niissä räjähdyksissä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lopuksi? Ei tule, koska sekin voidaan kutistaa tennispallon kokoiseksi!

Edellytys toki, että on olemassa sellainen yksi tilaulottuvuus, johon Olli näyttää uskovan. Onhan mahdollista sekin, että tilaulottuvuudet ovat syntyneet siinä räjähdyksessä tai niissä räjähdyksissä.

Se on niin suuri ja ikuisesti niin suuri, ettei sitä mitään voida kutistaa eikä laajentaa.

BBn koko ajatus on mahdoton ja väärä, sopii vain pienempiin asioihin kuin kaikkeus.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen kirjoitti:

Se on niin suuri ja ikuisesti niin suuri, ettei sitä mitään voida kutistaa eikä laajentaa.

BBn koko ajatus on mahdoton ja väärä, sopii vain pienempiin asioihin kuin kaikkeus.

Voi Olli-kulta, nyt ei edes ollut kyse BB:stä vaan maailmankaikkeuden koosta. Miksi ihmeessä ei voida kutistaa eikä laajentaa? Jos maailmankaikkeudella on koko eikä se ole esim. ääretön, aina voidaan kutistaa ja laajentaa.

Höpölöpsis

• Kysyttiin, missä suunnassa on paikallinen alkupamaus. Se on siinä suunnassa, mihin lähigalaksit nuortuvat. Empiirinen kysymys, ei vielä tiedetä.

• Anonyymi

Alkuräjähdys on tapahtunut kaikkialla ja siitä on siiten avaruus alkanut laajenemaan. Etkä edes tätä tiedä?

• Anonyymi kirjoitti:

Alkuräjähdys on tapahtunut kaikkialla ja siitä on siiten avaruus alkanut laajenemaan. Etkä edes tätä tiedä?

Se on BB, ja minusta se on väärä, MultiBangiin on oikea.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Se on BB, ja minusta se on väärä, MultiBangiin on oikea.

Saat vapaasti olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta tiedettä se ei ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Saat vapaasti olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta tiedettä se ei ole.

BB on vain yksi koulukunta tieteessä, tosin kyllä valtavirran kannattama. Muttei se mikään koko tiede ole. Se on yksi koulukunta, teoria, tieteessä. Muitakin on. Sen kannattajat eivät millään suostu myöntämään tätä tosiasiaa. Puhuvat omasta teoriastaan kuin se olisi ainoa oikea tiede.

Silloin on siirrytty pseudotieteen puolelle.

Tätä ei saa sanoa. Se taas on sensuuria.

Vallassa oleva rikollinen ei tunnusta rikostaan, on tilanne ikäänkuin. Näin on maailmassa monessa asiassa. Likainen poliisi valvoo järjestystä tieteessä, kosmologiassa ikäänkuin. Se on ikävä tilanteemme tieteessä. Minä muka olen valehtelija ja mielisairas jne, vaikka juuri minä olen tässä asiassa täsmälleen oikeassa. Ja ACG ja MOND ja Suntola ja Luonnonfilosofian Seura ja Penrose jne. BBn kannattajat ovat väärässä.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

BB on vain yksi koulukunta tieteessä, tosin kyllä valtavirran kannattama. Muttei se mikään koko tiede ole. Se on yksi koulukunta, teoria, tieteessä. Muitakin on. Sen kannattajat eivät millään suostu myöntämään tätä tosiasiaa. Puhuvat omasta teoriastaan kuin se olisi ainoa oikea tiede.

Silloin on siirrytty pseudotieteen puolelle.

Tätä ei saa sanoa. Se taas on sensuuria.

Vallassa oleva rikollinen ei tunnusta rikostaan, on tilanne ikäänkuin. Näin on maailmassa monessa asiassa. Likainen poliisi valvoo järjestystä tieteessä, kosmologiassa ikäänkuin. Se on ikävä tilanteemme tieteessä. Minä muka olen valehtelija ja mielisairas jne, vaikka juuri minä olen tässä asiassa täsmälleen oikeassa. Ja ACG ja MOND ja Suntola ja Luonnonfilosofian Seura ja Penrose jne. BBn kannattajat ovat väärässä.

"BB on vain yksi koulukunta tieteessä, tosin kyllä valtavirran kannattama. "

Taas väärin. So on tällä hetkellä paras selitys ja se pohjautuu eri malleihin ja havaintoihin.

"Sen kannattajat eivät millään suostu myöntämään tätä tosiasiaa. "

Mitä ihmeen tosiasiaa? On monia ryhmiä jotka tutkivat eri vaihtoehtoja. Ei tiede ole kuin uskonto, ei siinä ole lyöty mitään "lukkoon", vaan jos jotain uutta löydetään, sitä tutkitana.

"Puhuvat omasta teoriastaan kuin se olisi ainoa oikea tiede."

Tämä on ihan sinun omaa harhaa, ei mitään muuta. Mutta tämä osoitta ahyvin sen miten pihalla olet tieteen tekemisestä.

"Minä muka olen valehtelija ja mielisairas jne, vaikka juuri minä olen tässä asiassa täsmälleen oikeassa"

Tämä johtuu siitä että ihan itse annat tämän kuvan itsestäsi. Katso nyt tätäkin sinun sekoilua. Ja luulet että joku ottaisi tuollaisen ihmisen tosissaan. Ei tuolla sinun jatkuvalla herjaamisella ja valehtelulla saada ihmisiä uskomaan sinun höpötyksiä.

• santtunen
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"BB on vain yksi koulukunta tieteessä, tosin kyllä valtavirran kannattama. "

Taas väärin. So on tällä hetkellä paras selitys ja se pohjautuu eri malleihin ja havaintoihin.

"Sen kannattajat eivät millään suostu myöntämään tätä tosiasiaa. "

Mitä ihmeen tosiasiaa? On monia ryhmiä jotka tutkivat eri vaihtoehtoja. Ei tiede ole kuin uskonto, ei siinä ole lyöty mitään "lukkoon", vaan jos jotain uutta löydetään, sitä tutkitana.

"Puhuvat omasta teoriastaan kuin se olisi ainoa oikea tiede."

Tämä on ihan sinun omaa harhaa, ei mitään muuta. Mutta tämä osoitta ahyvin sen miten pihalla olet tieteen tekemisestä.

"Minä muka olen valehtelija ja mielisairas jne, vaikka juuri minä olen tässä asiassa täsmälleen oikeassa"

Tämä johtuu siitä että ihan itse annat tämän kuvan itsestäsi. Katso nyt tätäkin sinun sekoilua. Ja luulet että joku ottaisi tuollaisen ihmisen tosissaan. Ei tuolla sinun jatkuvalla herjaamisella ja valehtelulla saada ihmisiä uskomaan sinun höpötyksiä.

Se että BB on paras, on vain sen kannattajien oma käsitys. Tuollaiset ajatukset ovat tyypillisiä kehäpäätelmiä. BBn kannattajien argumentit noudattavat aina tuota samaa kaavaa.

Tosiasia on, että muitakin teorioita on, eikä niitä ole kumottu kaikkia, vaan nekin ovat kehittyneet ja uusia on tullut.

Siksi tieteellinen suhtautuminen teorioihin on eklektinen suhtautuminen, ei BBn kannattaminen. Ja on itsestään selvää, että saa esittää uusia teorioita, kuten moni tekee. Joku päivä BB korvautuu sitä paremmalla teorialla.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen kirjoitti:

Se että BB on paras, on vain sen kannattajien oma käsitys. Tuollaiset ajatukset ovat tyypillisiä kehäpäätelmiä. BBn kannattajien argumentit noudattavat aina tuota samaa kaavaa.

Tosiasia on, että muitakin teorioita on, eikä niitä ole kumottu kaikkia, vaan nekin ovat kehittyneet ja uusia on tullut.

Siksi tieteellinen suhtautuminen teorioihin on eklektinen suhtautuminen, ei BBn kannattaminen. Ja on itsestään selvää, että saa esittää uusia teorioita, kuten moni tekee. Joku päivä BB korvautuu sitä paremmalla teorialla.

"Se että BB on paras, on vain sen kannattajien oma käsitys. "

Taas olet väärässä. Etkö osaa lukea mitä sanoin? Se sopii parhaiten nykyisiin havantoihin ja malaleihin.

"Tosiasia on, että muitakin teorioita on, eikä niitä ole kumottu kaikkia"

Niin onkin, mutta ne eivät sovi niin hyvin kuin tuo nykinen teoria. Eikä tieteessä kumota mitään, vaan tuodaan parempi teoria joak sopii malleihin.

"Joku päivä BB korvautuu sitä paremmalla teorialla."

Voi olla, tai voi olla ettei korvaudu.

Mutta hioenosti taas tulit ihan itse todistaneeksi että sinulla ei ole mitään hajuakaan tieteestä tai sen tekemisestä.

• Anonyymi

Kai tajuat että tuo sinun "osauniversumi" on mahodoton, jopa filosofisesti? Katsos kun universumi käsittää kaiken olemassa olevan, joten tuollainen "osauniversumi" olisi mahdoton.

• Joo, ei se mikään universumi ole. Mikä olisi parempi sana? Osauniversumi on paras minkä olen keksinyt. Sellaisesta osasta on kysymys, jolla on oma alkupamaus ja alkusumu, mutta niitä on universumissa, kaikkeudessa monta.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Joo, ei se mikään universumi ole. Mikä olisi parempi sana? Osauniversumi on paras minkä olen keksinyt. Sellaisesta osasta on kysymys, jolla on oma alkupamaus ja alkusumu, mutta niitä on universumissa, kaikkeudessa monta.

"Osauniversumi on paras minkä olen keksinyt."

Eli myönnät että et pysty parempaan. :D

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Joo, ei se mikään universumi ole. Mikä olisi parempi sana? Osauniversumi on paras minkä olen keksinyt. Sellaisesta osasta on kysymys, jolla on oma alkupamaus ja alkusumu, mutta niitä on universumissa, kaikkeudessa monta.

NÄitä kutsutaan multiuniversumeiksi. Sinun kannataisi ottaa asioista selvää.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

NÄitä kutsutaan multiuniversumeiksi. Sinun kannataisi ottaa asioista selvää.

Multiuniversumi on se kokonaisuus, kaikkeus. Ja universumi ovat sen osat. Kait ymmärrät kuinka huono sana universumi on kuvaamaan universumin osaa, kun universumi-sana on varattu jo sille Multiversumille. kaikkeudelle.

Universumi, kaikkeus, maailmankaikkeus, totaalinen universumi, kaiken kokonaisuus ovat synonyymejä, tarkoittavat kaikki samaa asiaa.

Multiuniversumin "universumille" tarvitaan oma nimi. Minä käytän osauniversumi-sanaa.

Tarkoitan osauniversumeilla siis multiuniversumi-teorian "universumeita", niitä kuplia multiuniversumissa. Mutta todellisuudessa ne kuplat sekoittuvat, eli syvän taivaan kuvissa näkyy jo muidenkin kuplien galakseja sekoittuneena meidän kuplan (osauniversumimme) galakseihin.

Ehkä ette siis ole vaan tajunneet mitä tarkoitan?

• Anonyymi

Onko universumi, kaikkeus, ikuinen ja ääretön?
      Vai alkava ja laajeneva?

Se on alkava ja laajeneva. Ainakin siltä osin, mistä voimme saada ylitpäätään mitään tietoa. Ja se mistä emme tietoa saa, on turhaa spekulointia.

• Kaikkeuden teorian pitää olla kaikesta, universumista, ei mistään havaittavasta osasta pelkästään. Empiristi ei tajua tätä eroa.

Kysymys on juuri siitä mitä siellä muualla on.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Kaikkeuden teorian pitää olla kaikesta, universumista, ei mistään havaittavasta osasta pelkästään. Empiristi ei tajua tätä eroa.

Kysymys on juuri siitä mitä siellä muualla on.

"Kaikkeuden teorian pitää olla kaikesta, universumista, ei mistään havaittavasta osasta pelkästään."

Se on teoria kaikesta, mistä edes periaatteessa voimme saada tietoa. Muu on spekulaatiota, vaikka nykyisen BB teorian mukaan avaruus jatkunee samanlaisena myös kosmisen horisontin takana.

Väite, että havaittavissa olisi galakseja tai galaksijoukkoja, jotka ovat peräisin eri alusta, on kokonaan vailla perusteita. Olemassa olevassa avaruudessa alkuräjähdyksen kaltainen tapahtuma on fysiikan mukaan mahdoton. Lisäksi kaikki, mitä voimme havaita on saman kosmisen taustan sisällä, taustan joka on syntynyt alkuräjähdyksessä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kaikkeuden teorian pitää olla kaikesta, universumista, ei mistään havaittavasta osasta pelkästään."

Se on teoria kaikesta, mistä edes periaatteessa voimme saada tietoa. Muu on spekulaatiota, vaikka nykyisen BB teorian mukaan avaruus jatkunee samanlaisena myös kosmisen horisontin takana.

Väite, että havaittavissa olisi galakseja tai galaksijoukkoja, jotka ovat peräisin eri alusta, on kokonaan vailla perusteita. Olemassa olevassa avaruudessa alkuräjähdyksen kaltainen tapahtuma on fysiikan mukaan mahdoton. Lisäksi kaikki, mitä voimme havaita on saman kosmisen taustan sisällä, taustan joka on syntynyt alkuräjähdyksessä.

Ei tuollainen mitään todista, silloin sanotaan vaan, että BBn fysiikka on oikea. Vastaväite on, että BBn fysiikka on väärä kuvaamaan universumia, ja perustelu on se kuin olen sanonut.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Ei tuollainen mitään todista, silloin sanotaan vaan, että BBn fysiikka on oikea. Vastaväite on, että BBn fysiikka on väärä kuvaamaan universumia, ja perustelu on se kuin olen sanonut.

"Vastaväite on, että BBn fysiikka on väärä kuvaamaan universumia"

No se on vain näite ilman mitään todisteita. Ei jatkoon.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

"Vastaväite on, että BBn fysiikka on väärä kuvaamaan universumia, "

Olipas hölmö väite. Ei ole olemassa mitään BB fysiikkaa. BB perustuu yleisesti tunnettuun ja tunnustettuun fysiikkaan, jota käytetään laajasi muuallakin kuin BB:n yhteydessä. On kyse kahdesta fysiikan kivijalasta, kvanttifysiikasta ja yleisestä suhteellisuusteoriasta. Niiden käyttöalue on kattavuudessaan lähes koko tunnettu fysiikka. Miten ihmeessä kuvittelet todistavasi sen vääräksi?

• Anonyymi

Onko näiden itseään toistavien santtusketjujen määrä ääretön vai laajeneva?

• Nämä ovat asiallista ja tärkeää keskustelua. Tuollainen väite vaan yrittää kiistää sen. Valtavirran maksettu puheenvuoro.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Nämä ovat asiallista ja tärkeää keskustelua. Tuollainen väite vaan yrittää kiistää sen. Valtavirran maksettu puheenvuoro.

"Valtavirran maksettu puheenvuoro."

Ja taas pukkaa salaliittohörhöilyä. :D

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Nämä ovat asiallista ja tärkeää keskustelua. Tuollainen väite vaan yrittää kiistää sen. Valtavirran maksettu puheenvuoro.

"Valtavirran maksettu puheenvuoro."

Eiköhän tuo jo kerro, miten sakeassa harhassa elät. Kukaan ei maksa palanutta puupenniä tällaisen palstan kommenteista eikä varmasti sinun koohotuksiesi dissauksesta. Maailmassa ei ole ainuttakaan ammattikosmologia tai edes ammattifyysikkoa, joka korvaansa lotkauttaisi sinun juttujesi takia.
        Kovin on suuret luulot itsestäsi. Eihän sinun "kosmologoiallasi" ole enää edes viihdearvoa.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Simulaatioteoria on sittenkin totta.
        Ohjelmassa on vain yksi bugi mistä se tunnistaa.

Simulaatio on virheen takia juuttunut ikuiseen silmukkaan, missä Santtunen
        jatkaa samojen aiheiden toistoa ja saa samat vastaväitteet , kunnes tulee
        taas uusi santtusketju jne jne ..... aina äärettömiin.

• Anonyymi

Joo, multiuniversumi on fraktaali vähintään seitsemässä tasossa. Tämä meidän BB osauniversumi lienee alimmaisia tasoja.

Ylempänä on superuniversumi joka on elävä olento jonka sisällä meidän BB osauniversumi majailee. Tuon Elävän olennon liikkeitä on mahdoton havaita tällä fraktaalitasolla.

Tuo elävä olento Eli superuniversumi elää itse hyperuniversumissa joka on sitä ylempi taso ja jossa elää miljardeja muitakin eläviä olentoja. Superuniversumeja on siis miljardeja.

Eräät pyhät kirjoitukset antaa viitteitä tähän suuntaan. Eikä ajatus ole täysin tyhjästä temmattu idea uusi.

• UUSI

Multiuniversumi ja ja Superuniversumeja voi olla lisää ja lisää loputtomasti, mutta voi olla, että tämä näkemämme galaksien muodostama kokonaisuus on jo suurin kokonaisuus. Se on järkevin ajatus. Suurempaa ei tarvita enää yhtään minkään havainnon tai asian selittämiseen.

Ainoa mikä tarvitsee vielä selityksen on Jumala ja henkimaailma ja Jumalan taivaat. Jos niihin uskoo. Kyllä nekin voi tähä kokonaisuuteen lisätä, ei niiden tarvi olla tämän ulkopuolella, vaan vain osittain maapallon ulkopuolella.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen kirjoitti:

Multiuniversumi ja ja Superuniversumeja voi olla lisää ja lisää loputtomasti, mutta voi olla, että tämä näkemämme galaksien muodostama kokonaisuus on jo suurin kokonaisuus. Se on järkevin ajatus. Suurempaa ei tarvita enää yhtään minkään havainnon tai asian selittämiseen.

Ainoa mikä tarvitsee vielä selityksen on Jumala ja henkimaailma ja Jumalan taivaat. Jos niihin uskoo. Kyllä nekin voi tähä kokonaisuuteen lisätä, ei niiden tarvi olla tämän ulkopuolella, vaan vain osittain maapallon ulkopuolella.

Ei kysymys ole siitä mitä tarvitaan vaan mitä on...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      138
      3944
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      21
      2210
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      96
      1807
    4. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1425
    5. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      365
      1340
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      19
      1261
    7. Tästä tullut jonkun ihmisen julkinen päiväkirja

Näköjään. 🙄...
      Ikävä
      249
      1189
    8. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      148
      1132
    9. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      77
      1077
    10. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      289
      1072
    Aihe