Onko sinkut palstalla muita naisia lisäkseni, jotka eivät koskaan meikkaa ja edes omista meikkiä?
Miksi olet päättänyt olla meikkaamatta?
Jasu
Uteliaisuuttani kysyn..
181
732
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kiinnosta uso se
- Anonyymi
Se vaikuttaa ihan terveeltä jo, mikäli naista esittävän nettiranun kosmetiikkakyseky ei kiinnosta. Mihin lie yritit viitata
- Anonyymi
Meikata vai mun utelut? 😛
Ei se mitään, ainahan silti kysyä kannattaa. Joku voi vaikka haluta vastatakkin. Riitelemättä.
Ihan kun olisin nähnyt tuossa super pitkässä ketjussa muutaman anonyymin kertoneen, ettei meikkaa. Mutta tuskin meitä kovin montaa täälläkään on. Vähemmistö veikkaan?
Etenkin meitä, jotka ei ikinä missään tilanteessa meikkaa.
Jasu
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaikuttaa ihan terveeltä jo, mikäli naista esittävän nettiranun kosmetiikkakyseky ei kiinnosta. Mihin lie yritit viitata
Jos olisin tranu en sitäkään varmemmin meikkaisi. Parrakkaana transmiehenä olisi suorastaan vittumaista ajaa komea parta pois ja tussuttaa jotain helvetin väriä naamaan. Mielummin ostaisin vappunaamarin kaupasta sitten, jos oma luonnollinen naama ei palvele tai tympii.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin tranu en sitäkään varmemmin meikkaisi. Parrakkaana transmiehenä olisi suorastaan vittumaista ajaa komea parta pois ja tussuttaa jotain helvetin väriä naamaan. Mielummin ostaisin vappunaamarin kaupasta sitten, jos oma luonnollinen naama ei palvele tai tympii.
JasuJa joo, tiedän etten ole naisenakaan mikään kaunotar, nätti ja näppärän näköinen. Tavallinen muumi mamma vaan, mutta mä tykkään mun muuminaamasta näin. Tää on sitä itteeän mitä geenilotossa satuin saamaan. Mitä sitä piilottelemaan, se on ihan hyvä kun hyväksyy ittensä. Ja mä olen hyväksyny itteni epätäydellisenä, kuten ihmisyys ja elämä ylipäönsä on. Vaikka kuinka koittasi parannella, ei täydellisyyttä saavuteta ikinä. Menee vaan ihan hukkaan aika ja raha semmosta jahdatessa, kun täydellisyys.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja joo, tiedän etten ole naisenakaan mikään kaunotar, nätti ja näppärän näköinen. Tavallinen muumi mamma vaan, mutta mä tykkään mun muuminaamasta näin. Tää on sitä itteeän mitä geenilotossa satuin saamaan. Mitä sitä piilottelemaan, se on ihan hyvä kun hyväksyy ittensä. Ja mä olen hyväksyny itteni epätäydellisenä, kuten ihmisyys ja elämä ylipäönsä on. Vaikka kuinka koittasi parannella, ei täydellisyyttä saavuteta ikinä. Menee vaan ihan hukkaan aika ja raha semmosta jahdatessa, kun täydellisyys.
JasuJa toi trans hommakin, en mä jaksasi itteeni muokkailla kirurgilla ja hormooneilla saadakseni miesmäisemmän ulkonäön. Sekin on minusta ja mulle turhaa, vaikka silläkin ajatuksella olen joskus leikkinyt.
Olis vielä vaikeempaa selitellä ihmisille, miksi oon miehen näköinen ja kuitenkin omaan naisen sukuelimet. Joo ei. Eikä ne hormoonitkaan ihan tervettä ole, terveydelle. Ei ulkonäön takia kannata terveyttä riskeerata.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toi trans hommakin, en mä jaksasi itteeni muokkailla kirurgilla ja hormooneilla saadakseni miesmäisemmän ulkonäön. Sekin on minusta ja mulle turhaa, vaikka silläkin ajatuksella olen joskus leikkinyt.
Olis vielä vaikeempaa selitellä ihmisille, miksi oon miehen näköinen ja kuitenkin omaan naisen sukuelimet. Joo ei. Eikä ne hormoonitkaan ihan tervettä ole, terveydelle. Ei ulkonäön takia kannata terveyttä riskeerata.
JasuLuonteeltaan voi olla mitä on ihan syntymäkehossaankin. Ihmetelköön muut mitä lystää. Ei kaikkien tartte olla massaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja joo, tiedän etten ole naisenakaan mikään kaunotar, nätti ja näppärän näköinen. Tavallinen muumi mamma vaan, mutta mä tykkään mun muuminaamasta näin. Tää on sitä itteeän mitä geenilotossa satuin saamaan. Mitä sitä piilottelemaan, se on ihan hyvä kun hyväksyy ittensä. Ja mä olen hyväksyny itteni epätäydellisenä, kuten ihmisyys ja elämä ylipäönsä on. Vaikka kuinka koittasi parannella, ei täydellisyyttä saavuteta ikinä. Menee vaan ihan hukkaan aika ja raha semmosta jahdatessa, kun täydellisyys.
JasuNo jopa sinä gubbe innostuit pulisemaan yhteiskunnallisesti tärkeistä asioista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jopa sinä gubbe innostuit pulisemaan yhteiskunnallisesti tärkeistä asioista
Heh, gubbe olet itse. Vai sanoisko kuten teininä, äitis on kun joku väitti jotain mikä ei ole totta.
Jasu
- Anonyymi
Sinäkin olet meikannut nuorempana, rankastikin, olet vain lopettanut vanhemmiten niin kuin suuri osa naisista tekee.
- Anonyymi
En ole rankasti. Käytin kivipuuteria ja ripsaria, vaaleaa huulipunaa. Kajalia joskus alaluomeen. Mulla on pienet silmät, niin ei sovi mikään megapöyhee ripsikään. Hävii silmät kokonaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole rankasti. Käytin kivipuuteria ja ripsaria, vaaleaa huulipunaa. Kajalia joskus alaluomeen. Mulla on pienet silmät, niin ei sovi mikään megapöyhee ripsikään. Hävii silmät kokonaan.
JasuRopsaria käytin vielä kolmekymppisenä, juhlissa. Sen jälkeen treffeillä nyksäni kanssa, kunnes lopetin senkin kokonaan ja heitin roskiin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ropsaria käytin vielä kolmekymppisenä, juhlissa. Sen jälkeen treffeillä nyksäni kanssa, kunnes lopetin senkin kokonaan ja heitin roskiin.
JasuRipsaria.. 😆
En ole koskaan tykänny meikin tuomasta vierauden tunteesta ja likaisuuden tunteesta ihossani.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ripsaria.. 😆
En ole koskaan tykänny meikin tuomasta vierauden tunteesta ja likaisuuden tunteesta ihossani.
JasuSamanlainen tunne, kun autorempassa kun moottoriöljyä tai vaseliinia levii naamaan. Likainen, pitää pestä heti pois.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ropsaria käytin vielä kolmekymppisenä, juhlissa. Sen jälkeen treffeillä nyksäni kanssa, kunnes lopetin senkin kokonaan ja heitin roskiin.
JasuMeikit kannataa hävittää vuoden käytön jälkeen, vaikka niitä olisi jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meikit kannataa hävittää vuoden käytön jälkeen, vaikka niitä olisi jäljellä.
Juu, eiköhän nekin vanhene ja härskiinny. Muistan teininä oli ripsari semmosessa paletissa, piti kostuttaa se kampa millä levitettiin sitten paletista ripsiväriä ripsiin ja jotkut kulmakarvoihinkin. Mä tummensin kajalilla kulmakarvoja ja kevensin sitten paperilla. Kivipuuteria tuli käytettyä lähinnä kun iho kukki kierron mukaan. Ihan kun finnit olis vähän kesyyntynyt silloin. Mutta teininä ne fiilikset jo tuli, ei tunnu mulle tää touhu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlainen tunne, kun autorempassa kun moottoriöljyä tai vaseliinia levii naamaan. Likainen, pitää pestä heti pois.
JasuOlet meikannut kuitenkin. Et siis eroa siinä muista naisista lainkaan. Eihän se meikkaaminen varttuneemmalle oikein helppoa olekaan, kun puuterit kertyy ryppyihin, huulipunat karkaa juonteisiin, ripsivärit leviää kun yläluomet roikkuu silmien päällä, jne., helposti näyttää suttuiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet meikannut kuitenkin. Et siis eroa siinä muista naisista lainkaan. Eihän se meikkaaminen varttuneemmalle oikein helppoa olekaan, kun puuterit kertyy ryppyihin, huulipunat karkaa juonteisiin, ripsivärit leviää kun yläluomet roikkuu silmien päällä, jne., helposti näyttää suttuiselta.
No harvakseltaan teininä kokeilin opetella. Useammin kuitenkin jätin meikkaamatta, kun meikkasin. Että mahtuu varmaan 20 meikki kertaan 48 ikään mun kaikki meikki kertani. 30 nyt ainakin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No harvakseltaan teininä kokeilin opetella. Useammin kuitenkin jätin meikkaamatta, kun meikkasin. Että mahtuu varmaan 20 meikki kertaan 48 ikään mun kaikki meikki kertani. 30 nyt ainakin.
JasuOlis niin helppo toikin asia vahvistaa, jos olisi kavereita keltä täällä vahvistuksen saisi. Vaikkei se mitään oleellista ole, uskoo tai ei. Näkeehän sen mun valokuvistakin vuosien varrelta arki tai juhla niin meikitön olen. 😊
Kestoväri oli ripsissä jees vielä parikymppisenä. Siitä tykkäsin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis niin helppo toikin asia vahvistaa, jos olisi kavereita keltä täällä vahvistuksen saisi. Vaikkei se mitään oleellista ole, uskoo tai ei. Näkeehän sen mun valokuvistakin vuosien varrelta arki tai juhla niin meikitön olen. 😊
Kestoväri oli ripsissä jees vielä parikymppisenä. Siitä tykkäsin.
JasuOlet täälläkin jakanut kuvia joissa olet meikattuna, vahvistan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täälläkin jakanut kuvia joissa olet meikattuna, vahvistan.
Kuvanmuokkauskuvia, niihin saa muokattua meikit ja muutakin. Hiuksiakin voi muuttaa. 😊
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvanmuokkauskuvia, niihin saa muokattua meikit ja muutakin. Hiuksiakin voi muuttaa. 😊
JasuKokeile vaikka faceappia, jos uskallat. Ryssän tuote. Sitä mä oon käyttäny. Jopa muokatut kuvat voi muokata moneen kertaan kunnes on ihan eri ihminen, kun oikeasti. Mutta uskottavasti. Sillä ne parratkin on tehty.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile vaikka faceappia, jos uskallat. Ryssän tuote. Sitä mä oon käyttäny. Jopa muokatut kuvat voi muokata moneen kertaan kunnes on ihan eri ihminen, kun oikeasti. Mutta uskottavasti. Sillä ne parratkin on tehty.
JasuHiukset mulle on ollu se laittautumisen kohde pienen ikäni alkaen 19 v. Nytkin mietin tarkkaan mimmosen hiuspehkon kulloinkin haluan. Väriä en tosin ole käyttänyt about 4 vuoteen. 2020 taisi olla viimesin väri, harmaa mitä on ollu värjätty. Oma väri sen jälkeen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile vaikka faceappia, jos uskallat. Ryssän tuote. Sitä mä oon käyttäny. Jopa muokatut kuvat voi muokata moneen kertaan kunnes on ihan eri ihminen, kun oikeasti. Mutta uskottavasti. Sillä ne parratkin on tehty.
JasuFaceappilla muokkasin mieskuvatkin omasta naamastani. Senkin mihin joku nainen ihastui, niin että olisi voinut pusunkin antaa. Joku sanoi käyttäneen Tinderissäkin sitä naisten kalasteluun. 😄
Mutta juu mun naama jota sitten muokkasin niin että sain mitä halusin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faceappilla muokkasin mieskuvatkin omasta naamastani. Senkin mihin joku nainen ihastui, niin että olisi voinut pusunkin antaa. Joku sanoi käyttäneen Tinderissäkin sitä naisten kalasteluun. 😄
Mutta juu mun naama jota sitten muokkasin niin että sain mitä halusin.
JasuWuhwelinkin parta kuva on faceappilla tehty, hän vaan ei viittiny nähdä vaivaa niin paljon kun minä, että kuva olis pikkutarkempi ja aidompi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuTässä nyt vaikka kaksi ääri esimerkkiä kuvanmuokkauksistani.
https://aijaa.com/cpSOCo
https://aijaa.com/Ha5BTI
Kumpikaan ei ole mun näköinen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt vaikka kaksi ääri esimerkkiä kuvanmuokkauksistani.
JasuNäistä nyt näkee sokeekin, että muokattuja. Mutta säädöillä saa aikaan niinkin, ettei äkkää kuvaa muokatuksi, jollei ole harjaantunut silmä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wuhwelinkin parta kuva on faceappilla tehty, hän vaan ei viittiny nähdä vaivaa niin paljon kun minä, että kuva olis pikkutarkempi ja aidompi.
JasuErotan kyllä muokatun kuvan. En kyllä ymmärrä miten kuvan muokkaus eroaa meikkaamisesta tai kehonmuokkauksesta. Feikimpäähän se vielä on. Enkä venäläisiin tuotteisiin päin pieraisekaan, saati luovuttaisi heille tietojani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erotan kyllä muokatun kuvan. En kyllä ymmärrä miten kuvan muokkaus eroaa meikkaamisesta tai kehonmuokkauksesta. Feikimpäähän se vielä on. Enkä venäläisiin tuotteisiin päin pieraisekaan, saati luovuttaisi heille tietojani.
No kuvanmuokkaus on eri juttu, sillä sä et edusta itseäsi mutta meikattuna sä edustat itseäsi.
Ei ne tietoja saa kun on prepaid. 😊
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuvanmuokkaus on eri juttu, sillä sä et edusta itseäsi mutta meikattuna sä edustat itseäsi.
JasuEn tosin tiedä kelpaako se enää, kun on sota vai onko tiukempaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuOho sulla on naisia esittävä setä oikein termistöt hallussa, tiedätkö mikä on kivipuuterin ja meikkipuuterin ero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet meikannut kuitenkin. Et siis eroa siinä muista naisista lainkaan. Eihän se meikkaaminen varttuneemmalle oikein helppoa olekaan, kun puuterit kertyy ryppyihin, huulipunat karkaa juonteisiin, ripsivärit leviää kun yläluomet roikkuu silmien päällä, jne., helposti näyttää suttuiselta.
Kuinka sulla nettiranu - miten meikki käyttäytyy sängen päällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuEri asia edustaa teostaan, kun itseään. U know?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täälläkin jakanut kuvia joissa olet meikattuna, vahvistan.
Kenenköhän kuvia olet taas setämies jakanut ”itseäsi” esittääksesi. Muiden kuvien käyttö menee lain rajojen yli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt vaikka kaksi ääri esimerkkiä kuvanmuokkauksistani.
JasuToivottavasti palstagubbe joku avaa nämä linkkisi ja saa sen roijalaisen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho sulla on naisia esittävä setä oikein termistöt hallussa, tiedätkö mikä on kivipuuterin ja meikkipuuterin ero?
En kyllä tiiä, mutta arvelen että palat halusta kertoa mulle eron? 😅
Jasu - Anonyymi
Minä ajattelin jo nuoruudessani , että meikkaaminen on ihmisten petkuttamista, kun tekeydytään pitkä ripsiseksi, lisukkeilla pitkä tai tuuhea tukkaiseksi, puuterilla hyvä ihoiseksi....myös koe-eläimiä kiusattiin meikkitesteillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajattelin jo nuoruudessani , että meikkaaminen on ihmisten petkuttamista, kun tekeydytään pitkä ripsiseksi, lisukkeilla pitkä tai tuuhea tukkaiseksi, puuterilla hyvä ihoiseksi....myös koe-eläimiä kiusattiin meikkitesteillä
Kyllähän se sitä onkin, itsensäkin juksaamista. Tavallaan. Kai siitä sitten tulee joku halo efekti, että näin upee oon, vaikka se on ihan tekemällä tehtyä koko homma.
Koe-eläimiä ei missään nimessä saa käyttää minkään niin turhan testailuun. Ei helvetissä, olen allekirjoittanut useamman addressinkin asian tiimoilta. Eläimet pitää jättää rauhaan. Testatkoon toisillaan, ketkä haluaa kosmetiikkaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se sitä onkin, itsensäkin juksaamista. Tavallaan. Kai siitä sitten tulee joku halo efekti, että näin upee oon, vaikka se on ihan tekemällä tehtyä koko homma.
Koe-eläimiä ei missään nimessä saa käyttää minkään niin turhan testailuun. Ei helvetissä, olen allekirjoittanut useamman addressinkin asian tiimoilta. Eläimet pitää jättää rauhaan. Testatkoon toisillaan, ketkä haluaa kosmetiikkaa.
JasuSamaten yksikään ihminen ei tarvitse kenenkään nahkaa ja turkkia ylleen. On keksitty jo parempiakin ja eettisempiä vaatteen aihioita.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaten yksikään ihminen ei tarvitse kenenkään nahkaa ja turkkia ylleen. On keksitty jo parempiakin ja eettisempiä vaatteen aihioita.
JasuJonkun syöpälääkkeen tms. voin jotenkuten vielä sietää jos ihan pakko on sietää testieläimillä. Mutta mielummin ei sitäkään. Eläimen elämä on yhtä arvokas kun meidänkin.
Ei mikään lelu ja testikalu.
Jasu - Anonyymi
Noinhan se usein menee. En mä ymmärrä mitä mainitsemisen arvoista siinä oikeastaan edes on, että vanha nainen ei meikkaa. Mitä ympärilleen katselee, niin harvempi vanha nainen meikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se usein menee. En mä ymmärrä mitä mainitsemisen arvoista siinä oikeastaan edes on, että vanha nainen ei meikkaa. Mitä ympärilleen katselee, niin harvempi vanha nainen meikkaa.
Usein ne on sitten hienoja vanhoja neitejä tai rouvia, Lenita Airisto tyyliin.
Tai Miina Äkkijyrkkä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein ne on sitten hienoja vanhoja neitejä tai rouvia, Lenita Airisto tyyliin.
Tai Miina Äkkijyrkkä.
JasuMiina Äkkijyrkkä, hieno vanha neiti? Me ei taideta puhua samasta Miina Äkkijyrkästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä tiiä, mutta arvelen että palat halusta kertoa mulle eron? 😅
JasuSinä sis myönnät esittäväsi naista lapsellisesti lapsellisille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miina Äkkijyrkkä, hieno vanha neiti? Me ei taideta puhua samasta Miina Äkkijyrkästä.
Heh, ehkä vähän liioittelin. 😜
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sis myönnät esittäväsi naista lapsellisesti lapsellisille?
Myöntäisin toki mikäli niin olisi. En mä tykkää kusta ketään silmään, vaikka veijariksi välillä heittäydynki.
Jasu
- Anonyymi
Yhden huulikarvan poistaessa tulee sijaan kaksi.
- Anonyymi
Onneksi ei kasva huulikarvat näin vaaleella. Vaaleat pulsarit kyllä. Ne ajetaan aina hiustenleikkuun yhteydessä pois. Mulla oli 2 rintakarvaakin, rintojen liikasvuleikkauksessa, pienennysleikkaus nekin hävisi. Vei mun karvat! 😖
Jasu
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ei kasva huulikarvat näin vaaleella. Vaaleat pulsarit kyllä. Ne ajetaan aina hiustenleikkuun yhteydessä pois. Mulla oli 2 rintakarvaakin, rintojen liikasvuleikkauksessa, pienennysleikkaus nekin hävisi. Vei mun karvat! 😖
Jasu
JasuEikä ja niien välissä olis ollu lämmin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ja niien välissä olis ollu lämmin...
Vaikutat jopa naista esittävää äijää latautuneemmalta, ehkä tämä on joku seksuaalinen riitti teille pojille😬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikutat jopa naista esittävää äijää latautuneemmalta, ehkä tämä on joku seksuaalinen riitti teille pojille😬
Mä lähen nyt keittelee hiirille puuroa ala jauheliha ja kasvikset. Yksi hiiri äiti on tiineenä nyt toistamiseen 3 kk tauon jälkeen. Tarttee tuhtia pöperöä, saa samalla muutkin.
Älä nyt kiusaa kaikki hengiltä sillä välin, kun olen poissa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä lähen nyt keittelee hiirille puuroa ala jauheliha ja kasvikset. Yksi hiiri äiti on tiineenä nyt toistamiseen 3 kk tauon jälkeen. Tarttee tuhtia pöperöä, saa samalla muutkin.
Älä nyt kiusaa kaikki hengiltä sillä välin, kun olen poissa.
Jasu” Älä nyt kiusaa kaikki hengiltä sillä välin, kun olen poissa.” En lupaa gubbe
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Älä nyt kiusaa kaikki hengiltä sillä välin, kun olen poissa.” En lupaa gubbe
Lähden taaskin. Hakee autoa huollosta. Sähkövika.
Pidä palsta pystyssä.
Jasu
- Anonyymi
Oli pakko laittaa aina meikkivoidetta ja puuteria kun mulla on aina ollut huono iho (hormonit aiheuttaa aikuisiän aknea ja rasvoittuvaa ihoa). Vasta nyt 40-kymppisenä löysin lääkkeen joka auttaa. On ihanaa kun ei tarvi enää meikata ihoa 😊
Tottumuksesta tulee silti laitettua ripsaria ja poskipunaa kun lähtee toimistolle tai ulos. Ja vähän peitepuikkoa peittämään tummat silmänaluset. Kauppaan tai kuntosalille yms en sentään meikkaa.- Anonyymi
Meikkivoidehan vaan rasvottaa enemmän tai tuntuu rasvalta naamassa? Mullakin on nytkin näppyjä naamassa, muttei ne haittaa. Onneksi on tosiaan lääkettä jos on vaikee akne. 👍
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meikkivoidehan vaan rasvottaa enemmän tai tuntuu rasvalta naamassa? Mullakin on nytkin näppyjä naamassa, muttei ne haittaa. Onneksi on tosiaan lääkettä jos on vaikee akne. 👍
JasuJa joo tottumukseenhan tuo liittyy. Meikkaaminen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuEi ne kaikki rasvota. Osa tasottaa ihon rasvotumista. Jos on luonnostaan öljyinen ja rasvoittuva iho, niin se tuntuu itsessään jo sellaiselta mitä kuvaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kaikki rasvota. Osa tasottaa ihon rasvotumista. Jos on luonnostaan öljyinen ja rasvoittuva iho, niin se tuntuu itsessään jo sellaiselta mitä kuvaat.
Aa, ok en tuota tiennyt. Muistelin vaan miltä omassa naamassa värivoide kokeilu tuntui. Epämukavalta. Puuteri ei niin pahalle, paitsi silloin jos iho rasvoittui enempi.
On voinu tökötit muuttuakin yli 30 vuodessa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa, ok en tuota tiennyt. Muistelin vaan miltä omassa naamassa värivoide kokeilu tuntui. Epämukavalta. Puuteri ei niin pahalle, paitsi silloin jos iho rasvoittui enempi.
JasuMun rasvottuvassa, mutta pintakuivassa ihossa puuterit tuntuu todella pahalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSillon ku mun iho on pahimmillaan, siis jos en hoitais oikein, niin koko naama on öljynen ja kiiltävä ja tietenki rasvasen tuntunen. Kuitenkin se ihon ihan ylin kerros on korppukuiva, kutisee ja ihan halkeilee. Ei se mitenkään kesi, eikä sitä halkeillutta korppupintaa näe, jos ei läheltä kato, mutta sen kyllä tuntee. Naama on öljynen ja rasvanen, mutta samalla kiristävän kuiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillon ku mun iho on pahimmillaan, siis jos en hoitais oikein, niin koko naama on öljynen ja kiiltävä ja tietenki rasvasen tuntunen. Kuitenkin se ihon ihan ylin kerros on korppukuiva, kutisee ja ihan halkeilee. Ei se mitenkään kesi, eikä sitä halkeillutta korppupintaa näe, jos ei läheltä kato, mutta sen kyllä tuntee. Naama on öljynen ja rasvanen, mutta samalla kiristävän kuiva.
Kukaan, joka vaikka nyt hoidettuna katselee mun ihoa, ei tajua miten vittumainen se olis. Mut joo arvostelkaa, vinkukaa ja haukkukaa nyt sitte oikein sielunne kyllyydestä miten helvetin karsee olen ku kehtaan käyttää kosmetiikkaa ja huijata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillon ku mun iho on pahimmillaan, siis jos en hoitais oikein, niin koko naama on öljynen ja kiiltävä ja tietenki rasvasen tuntunen. Kuitenkin se ihon ihan ylin kerros on korppukuiva, kutisee ja ihan halkeilee. Ei se mitenkään kesi, eikä sitä halkeillutta korppupintaa näe, jos ei läheltä kato, mutta sen kyllä tuntee. Naama on öljynen ja rasvanen, mutta samalla kiristävän kuiva.
No mulla taitaa olla saman sorttinen iho. Kuiva pinnasta ja joskus sitten nousee sellanen öljy pintaan. Ällö.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mulla taitaa olla saman sorttinen iho. Kuiva pinnasta ja joskus sitten nousee sellanen öljy pintaan. Ällö.
JasuKai se iho yrittää itseään korjata kun öljyyntyy.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSitten, jos en tohon reagoi, niin se räjäyttää kunnon aknen päälle. Ensin ohimot ja leuka täynnä pahimmillaan peukalon pään kokosia syvällä olevia "näppyjä". Ne mitään näppyjä ole, vaan pikemmin paiseita, saatanallisen kipeitä ja tulehtuneita ja jokaisen paraneminen kestää kuukaudenkin ja siinä ajassa ehtii tulla monta uutta tilalle. Sitten taas ravataan lääkäriin hakemaan lääkekuuria, joka vain kuivaa sitä pintaa entisestään. Kyllä se vaan olis sen arvosta olla ilman kosmetiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se iho yrittää itseään korjata kun öljyyntyy.
JasuSun ihostas en tiedä, mutta mun ihoni ei kykene sillä öljyllä itteensä korjaamaan, koska siitä ei puutu rasvaa. Mun ihosta puuttuu vesikosteus, ei rasvaa, eikä se korjaannu vaikka kuinka lipittäisin vettä. Kesällä lämpimässä mun iho on parempi. Pitäis muuttaa pois tästä ilmastosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun ihostas en tiedä, mutta mun ihoni ei kykene sillä öljyllä itteensä korjaamaan, koska siitä ei puutu rasvaa. Mun ihosta puuttuu vesikosteus, ei rasvaa, eikä se korjaannu vaikka kuinka lipittäisin vettä. Kesällä lämpimässä mun iho on parempi. Pitäis muuttaa pois tästä ilmastosta.
Tää ilmasto on kyllä paha. Mulla ja lapsillakin tulee atopiaa aina talvisin. 😬
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten, jos en tohon reagoi, niin se räjäyttää kunnon aknen päälle. Ensin ohimot ja leuka täynnä pahimmillaan peukalon pään kokosia syvällä olevia "näppyjä". Ne mitään näppyjä ole, vaan pikemmin paiseita, saatanallisen kipeitä ja tulehtuneita ja jokaisen paraneminen kestää kuukaudenkin ja siinä ajassa ehtii tulla monta uutta tilalle. Sitten taas ravataan lääkäriin hakemaan lääkekuuria, joka vain kuivaa sitä pintaa entisestään. Kyllä se vaan olis sen arvosta olla ilman kosmetiikkaa.
Auts. Nojoo ymmärrän, vaikka vähän väännäkin välillä. Älä ota ittees mun juttuja. Ittehän sä oikeesti parhaiten tiedöt miksi mitäkin teet ja tekemättä jätät.
Mä nyt välillä raflaan piruuttani, mutta kyllä mä olen tiedostanut että sä olet fiksu ja hyvä tyyppi. Osaat perustella parhaiten kun kukaan syitäsi.
Jasu
- Anonyymi
Teen joka ikinen päivä empiiristä tutkimusta ja se ero meikattuna/ei meikattuna on HUIKEA. Eli meikkaamaton nainen jää auton alle eikä ansaitse huomiota. Meikattuna autot pysähtyy ja saa jatkuvasti ihailevia katseita missä ikinä kulkeekaan. Eli panostakaa ulkonäköön jos haluatte tehdä positiivisen vaikutuksen. Jollette halua olla mitätöntä massaa. Myös vaatteet määrää millaista kohtelua saa osakseen. :(
- Anonyymi
Hahhah, tää oli hauska! Mä oon sitten onnekas, kun en ole jääny vielä auton alle. Mun isä kyllä ajeli jopa vastaantulevien kaistalle, kun jäi joskus katselemaan laittautunutta naista ja äiti kiljui vieressä. 🤣
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahhah, tää oli hauska! Mä oon sitten onnekas, kun en ole jääny vielä auton alle. Mun isä kyllä ajeli jopa vastaantulevien kaistalle, kun jäi joskus katselemaan laittautunutta naista ja äiti kiljui vieressä. 🤣
JasuEli joku muu olis voinu päätyä arkkuun sen laittautuneen naisen takia, kun miehen katse nauliintuu ja ajaminen heroaantuu. 😅
Välillä näkee kyllä tosi nättejä naisia meikillä ja ilman. Lähinnä ne muodot, ei se meikki. ❤️
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joku muu olis voinu päätyä arkkuun sen laittautuneen naisen takia, kun miehen katse nauliintuu ja ajaminen heroaantuu. 😅
Välillä näkee kyllä tosi nättejä naisia meikillä ja ilman. Lähinnä ne muodot, ei se meikki. ❤️
JasuKahta tuttua siskosta minihameissaan katseli joku kuski ja ajo liikenteenjakajaa päin.
Mut olin kyllä järkyttyny ku kävin rupusena asioilla ja kaikki yritti ajaa päälle. Oon tottunu siihen että autot pysähtyy kun näkevät ihanan naisen mut näköjään huonoissa vaatteissa ilman meikkiä ei pysähdy! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahta tuttua siskosta minihameissaan katseli joku kuski ja ajo liikenteenjakajaa päin.
Mut olin kyllä järkyttyny ku kävin rupusena asioilla ja kaikki yritti ajaa päälle. Oon tottunu siihen että autot pysähtyy kun näkevät ihanan naisen mut näköjään huonoissa vaatteissa ilman meikkiä ei pysähdy!Heh, meinaa ettei maksa vaivaa jarruttaa. 😆
Ymmärrän kyllä, että naiskauneus saattaa saada katseen kiinnittymään ja keskittyminen herpaantuu. Mä olen ajatellu olevani turvassa, kukaan ei halua mun näköistä haahkaa keulakoristeeksi ja pysähtyy siksi kiltisti. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, meinaa ettei maksa vaivaa jarruttaa. 😆
Ymmärrän kyllä, että naiskauneus saattaa saada katseen kiinnittymään ja keskittyminen herpaantuu. Mä olen ajatellu olevani turvassa, kukaan ei halua mun näköistä haahkaa keulakoristeeksi ja pysähtyy siksi kiltisti. 😅
JasuOn käyny itellekkin joskus niin, että on meinannu ajokki karata ojaan. Olen jääny toljottamaan jotain naista miettien, että miten hemmetissä joku voikin olla noin kaunis, upea ilmestys. Ja jääny pari sydämenlyöntiä väliin.
Viimetingassa havainnut ettei nyt ole enää katse siellä missä pitäisi, liikenteessä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, meinaa ettei maksa vaivaa jarruttaa. 😆
JasuSä oot palstasetä kyllä tosi pöpi ihminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä oot palstasetä kyllä tosi pöpi ihminen
Kiitos, tuutko sitten lekuriin mukaan kun kyllästyn vääntää työterveydestäni työkkärin kanssa ja vakuutat lääkärin, että oon ihan pöpien pöpi? Jos ne laittasi mut eläkkeelle pääpipin takia, ei sen nyt enää viiskymppisenä mitään haittaa olla pöpin kirjoilla.
Jasu
- Anonyymi
Hyvä kysymys :) ajattelin kysyä sitä ihan itse palstalta. Muistan nuoruudesta asti joitakin tyttöjä, jotka kauhistuivat sitä, että olisivat kokeilleet hiusväriä tai jotakin kosmetiikkaa, mitä tehtiin ystävien kanssa yhdessä. He vetäytyivät kiireesti pois ja muuttuivat juroiksi.
Kyllä minua ihmetytti se, mutta en koskaan kehdannut udella jyrkän käytöksen syytä. Huomasin, että ikään kuin se olisi loukannut heitä pahasti. Ehkä oletin, että sitä oli kielletty kotona tekemästä tai pidettiin pahana syntinä ehkä uskontoon liittyen.
Se umpinainen hiljaisuus ja synkkyys veti tosiaan hiljaiseksi ja tuntui pahalta.- Anonyymi
Ai, voihan ollakin että kotona se oli syntiä? Meillä taas äitini oli nk. pakkelipytty ja hienosteli hän vaatteillakin, kunnes muutettiin maalle eikä ollut enää silmäpareja katselemassa. Vaihtui meikit ja helmat pieruverkkariin ja kynsilakka kuokkaan ja kastelukannuun. Mua ei ole ikinä kielletty laittautumasta, joskus jopa äiti kehoittanutkin pukeutumaan tyttömäisemmin. Vaan en minä, ei mun vauhdilla kerkee peilailemaan ja koristatumaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, voihan ollakin että kotona se oli syntiä? Meillä taas äitini oli nk. pakkelipytty ja hienosteli hän vaatteillakin, kunnes muutettiin maalle eikä ollut enää silmäpareja katselemassa. Vaihtui meikit ja helmat pieruverkkariin ja kynsilakka kuokkaan ja kastelukannuun. Mua ei ole ikinä kielletty laittautumasta, joskus jopa äiti kehoittanutkin pukeutumaan tyttömäisemmin. Vaan en minä, ei mun vauhdilla kerkee peilailemaan ja koristatumaan.
JasuOlis se nyt ollu kiivetä puuhun, ajaa mopolla tai moottoripyörälläkin helmoissa ja korkkareissa. 😂
Ei oikein toimi mun intresseissä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis se nyt ollu kiivetä puuhun, ajaa mopolla tai moottoripyörälläkin helmoissa ja korkkareissa. 😂
JasuMiksi ihmeessä niitä hameita tai korkkareita pitäis aina käyttää? Tilanteen mukainen vaatetus ja varustus. Ei kai se nyt niin vaikeeta ole? En tarkota, että sun tarvis kumoiejaan pukee. Jos kuitenki tykkää, niin miksi pitäin vain niitä käyttää, aina ja kaikkialla? Et kai säkään sentään aina kypärä päässäs kaikkialla ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä niitä hameita tai korkkareita pitäis aina käyttää? Tilanteen mukainen vaatetus ja varustus. Ei kai se nyt niin vaikeeta ole? En tarkota, että sun tarvis kumoiejaan pukee. Jos kuitenki tykkää, niin miksi pitäin vain niitä käyttää, aina ja kaikkialla? Et kai säkään sentään aina kypärä päässäs kaikkialla ole?
Mutta kun esim. mun elämässä ei ole mitään mihin ne hameet ja korkkarit edes soveltuisi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun esim. mun elämässä ei ole mitään mihin ne hameet ja korkkarit edes soveltuisi.
JasuJa en ole, mutta ei tosiaan ole mitään harrasteita tai vapaallakaan missä korkkareille tai hameille olis tarvetta. En mä käytä käsilaukkujakaan. En keksi niillekkään käyttöä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja en ole, mutta ei tosiaan ole mitään harrasteita tai vapaallakaan missä korkkareille tai hameille olis tarvetta. En mä käytä käsilaukkujakaan. En keksi niillekkään käyttöä.
JasuJa siis kyllä. Mulla on ollut paljon aikoinaan naisten vaatteita, kauniita hepeniä ja korkokenkiä. Yritin mutten vaan kokenut omikseni.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMeillä äiti ei ehostanut itseään, muttei koskaan kumpikaan vanhemmista sitä kieltänyt. Kuitenkin muistin sedistäni jonkun naisten turhamaisuudesta pilkanneen ja tapaa pitäneen sopimattomana nuorille naisille. Oma isä ei kieltänyt tai puuttunut asiaan koskaan. Itselleni äitini kosmetiikan käyttämättömyys tuli kerran yllätyksenä, koska hänen käsilaukussaan oli ainakin huulipuna ja kampa. Taisin ajatella kuitenkin enemmän, että hän on vaan niin vanha.
Anway, en kysynyt koskaan kenenkään käytökseen syytä, mutta ei uskonnollisuus ole ollut välttämättä syynä, koska ei sinunkaan tapauksesssasi, mutta äitini ehkä.
Siksi kysyin, että haluaisin tietää vastauksia kysymyksiin, jotka jääneet kysymättä ja jääneet mielenpohjiin vaivaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis se nyt ollu kiivetä puuhun, ajaa mopolla tai moottoripyörälläkin helmoissa ja korkkareissa. 😂
JasuOlin aika raisu kaikesta huolimatta tein majoja ja kiipeillä puissa. Sitten piirtelin ja värittelin prinsessoja ja haaveilin kijaroista ja muhvihihoista, jos tiedät ne kippari-kalle muskelimaiset muhkut 🤣
Lempivaatteeni oli valkoinen vekkihame. Hame oli vain hetken puhdas ja muistan harmitellen katselleeni sen välitöntä likaantumista pihkasta ja nurmivihreästä.
Ystäväni kanssa keräilimme aarteeksi kaikkea kiiltävää ja loistavaa, kiviä, pullonkorkkeja ja karamellipapereita.
Juu tiedän, olen ollut osin sellainen oman elämäni niiskuneiti lumpeenkukkaketjut kaulassa, mutta kuten tiedät, sillä hahmolle ei koskaan annettu juuri repliikin repliikkiä, eikä kukaan tiedä koskaan mitä hän ajatteli :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä äiti ei ehostanut itseään, muttei koskaan kumpikaan vanhemmista sitä kieltänyt. Kuitenkin muistin sedistäni jonkun naisten turhamaisuudesta pilkanneen ja tapaa pitäneen sopimattomana nuorille naisille. Oma isä ei kieltänyt tai puuttunut asiaan koskaan. Itselleni äitini kosmetiikan käyttämättömyys tuli kerran yllätyksenä, koska hänen käsilaukussaan oli ainakin huulipuna ja kampa. Taisin ajatella kuitenkin enemmän, että hän on vaan niin vanha.
Anway, en kysynyt koskaan kenenkään käytökseen syytä, mutta ei uskonnollisuus ole ollut välttämättä syynä, koska ei sinunkaan tapauksesssasi, mutta äitini ehkä.
Siksi kysyin, että haluaisin tietää vastauksia kysymyksiin, jotka jääneet kysymättä ja jääneet mielenpohjiin vaivaamaan.Juu, mun vanhemmat on ateisteja. Tai ei välttämättä ateisteja, mutta eivät tunnusta mitään uskontoa omakseen. Tiedä mitä ittekseen päässään kelaavat.
Isä voi olla joku piilouskovainen, kun uhoaa taivaallekin välillä.
Mua lähinnä kiellettiin pukeutumasta liian alastomasti, muttei meikki eikä naisellisuus muutenkaan ollut kiellettyä. Äitin mekon tuputus jopa ärsytti. Ehkä mun kapinahenki onkin sen seurausta?
Oon mä joskus mekkoja pitänyt, aikuisenakin. Mutta aina on ollu olo että esitän jotain mitä en luontevasti ole ja pysty kantamaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mun vanhemmat on ateisteja. Tai ei välttämättä ateisteja, mutta eivät tunnusta mitään uskontoa omakseen. Tiedä mitä ittekseen päässään kelaavat.
Isä voi olla joku piilouskovainen, kun uhoaa taivaallekin välillä.
Mua lähinnä kiellettiin pukeutumasta liian alastomasti, muttei meikki eikä naisellisuus muutenkaan ollut kiellettyä. Äitin mekon tuputus jopa ärsytti. Ehkä mun kapinahenki onkin sen seurausta?
Oon mä joskus mekkoja pitänyt, aikuisenakin. Mutta aina on ollu olo että esitän jotain mitä en luontevasti ole ja pysty kantamaan.
JasuSemmonen olo, että mä ja mekot ei kuuluta yhteen, ei mitenkään. Tai meikit.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmonen olo, että mä ja mekot ei kuuluta yhteen, ei mitenkään. Tai meikit.
JasuOn mun äiti sanonut nytkin vielä, että olin lapsena enemmän kuin pojat. Kaikki mitä tein ja mistä kiinnostuin oli sitä mistä pojat kiinnostuu. Ja olin isäni kintereillä aina, kiinnostunut isän autoharrastuksista ja ajamisesta yms.
Kai hällä oli huoli, että tyttönä erotun jotenkin huolla tavalla muista tytöistä, kun hän mua koitti mekkoihin pukea. En mä kuitenkaan tykännyt niissä olla, se tuntu aina julmalle väkisin lauttaa jotakin päälle mikä tuntuu irvikuvalle päällä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMulla toimi niin, etten tykännyt olla poikien kyydissä, mutta sellaisella sedän soliferilla oli kiva ajella metsäteitä. Muistaakseni päällä oli farkut ja farkkutakki. Jotaln hippityylistä ripsua on tietenkin ollut alla.
Tennarit ja lenkkarit toimi useinmiten kävelyyn, ja korkokengistä tai saappaista katkesi useampi kanta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mun äiti sanonut nytkin vielä, että olin lapsena enemmän kuin pojat. Kaikki mitä tein ja mistä kiinnostuin oli sitä mistä pojat kiinnostuu. Ja olin isäni kintereillä aina, kiinnostunut isän autoharrastuksista ja ajamisesta yms.
Kai hällä oli huoli, että tyttönä erotun jotenkin huolla tavalla muista tytöistä, kun hän mua koitti mekkoihin pukea. En mä kuitenkaan tykännyt niissä olla, se tuntu aina julmalle väkisin lauttaa jotakin päälle mikä tuntuu irvikuvalle päällä.
JasuEnkä mä ole ikinä tykännyt, että kukaan yrittää muokata mua.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin aika raisu kaikesta huolimatta tein majoja ja kiipeillä puissa. Sitten piirtelin ja värittelin prinsessoja ja haaveilin kijaroista ja muhvihihoista, jos tiedät ne kippari-kalle muskelimaiset muhkut 🤣
Lempivaatteeni oli valkoinen vekkihame. Hame oli vain hetken puhdas ja muistan harmitellen katselleeni sen välitöntä likaantumista pihkasta ja nurmivihreästä.
Ystäväni kanssa keräilimme aarteeksi kaikkea kiiltävää ja loistavaa, kiviä, pullonkorkkeja ja karamellipapereita.
Juu tiedän, olen ollut osin sellainen oman elämäni niiskuneiti lumpeenkukkaketjut kaulassa, mutta kuten tiedät, sillä hahmolle ei koskaan annettu juuri repliikin repliikkiä, eikä kukaan tiedä koskaan mitä hän ajatteli :)Heh, kuulostaa ihan värikkäälle sun lapsuus. Vekkihameesta tuli mieleen yks lapsuuteni kaveri, Anne. Hällä oli usein hame päällä ja niin oli Marjollakin. Mä aina mietin etteikö niillä ole epämukava olo niissä. Kalsarit vilkkuu ja pitää sipsuttaa ettei helmat ole korvissa. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla toimi niin, etten tykännyt olla poikien kyydissä, mutta sellaisella sedän soliferilla oli kiva ajella metsäteitä. Muistaakseni päällä oli farkut ja farkkutakki. Jotaln hippityylistä ripsua on tietenkin ollut alla.
Tennarit ja lenkkarit toimi useinmiten kävelyyn, ja korkokengistä tai saappaista katkesi useampi kanta.Se onkin kivaa mettässä mopoilu. Sulla oli sedön soliferi mulla mun isoisän pappatunturi ja iskäni viritti sen niin, että kulki 70km/h. Jihuu mahtavaa. 😄
Sitten tuli kevarit ja sitten isommat moottoripyörät. Nyt kiinnostaisi enää crossipyörä. Katupyörät ei enää hotsita.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, kuulostaa ihan värikkäälle sun lapsuus. Vekkihameesta tuli mieleen yks lapsuuteni kaveri, Anne. Hällä oli usein hame päällä ja niin oli Marjollakin. Mä aina mietin etteikö niillä ole epämukava olo niissä. Kalsarit vilkkuu ja pitää sipsuttaa ettei helmat ole korvissa. 😅
JasuJuu, niin se olikin :) mut olin järkyttävän ujo. Se oli ärsyttävällä tavalla pitkään mun seuralainen, vaikka olin muuta sisimmältäni.
Mun ihailemani ystävät olivat melko poikatyttöjä tai aina sellaisia, joita sanottiin reippaiksi. Itsekin toivoin olevani samaa, mutta siitä omasta luonteesta ei ollut helppo päästä eroon, enkä aina ollut sen vuoksi välttämättä heille se paras ystävä.
Monesti myös muutettiin tai se toinen muutti. Ja se ilman ystävää olo ja yksinäisyys masensi välillä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, niin se olikin :) mut olin järkyttävän ujo. Se oli ärsyttävällä tavalla pitkään mun seuralainen, vaikka olin muuta sisimmältäni.
Mun ihailemani ystävät olivat melko poikatyttöjä tai aina sellaisia, joita sanottiin reippaiksi. Itsekin toivoin olevani samaa, mutta siitä omasta luonteesta ei ollut helppo päästä eroon, enkä aina ollut sen vuoksi välttämättä heille se paras ystävä.
Monesti myös muutettiin tai se toinen muutti. Ja se ilman ystävää olo ja yksinäisyys masensi välillä.No jos yhtään helpottaa, niin on hyvä ettei kaikki ole poikatyttöjä. Miten tylsä maailma olisi jos ne tyttömäiset tytöt kokonaan puuttuisi. Heissä on kuitenkin sitä viehättävää vastavoimaa mitä maskuliinisemmat ihmiset sukupuoleen katsomatta useinmiten kaipaa vastapainokseen ja johon ihastutaankin. 😊
On aina niitä jotka tykkää omasta kopiostaankin. Mutta kaiketi pääosin erilaisuus on se mikä toisessa kiinnostaa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No jos yhtään helpottaa, niin on hyvä ettei kaikki ole poikatyttöjä. Miten tylsä maailma olisi jos ne tyttömäiset tytöt kokonaan puuttuisi. Heissä on kuitenkin sitä viehättävää vastavoimaa mitä maskuliinisemmat ihmiset sukupuoleen katsomatta useinmiten kaipaa vastapainokseen ja johon ihastutaankin. 😊
On aina niitä jotka tykkää omasta kopiostaankin. Mutta kaiketi pääosin erilaisuus on se mikä toisessa kiinnostaa.
JasuMinäkin monesti huomaan toisessa naisessa sen erilaisuuden nimenomaan siinä, että hän uhkuu femiiniä energiaa minun taas ollen enemmän maskuliini energinen. Se viehättää se femiini energia, kun en itsestäni sitä kaivaenkaan löydä sellaisia määriä, että pystyisin samaistumaan. Mutta pystyn tuntemaan ihastusta, wau mikä kaunis naisenergia tossa naisessa hyrisee. 😅
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin monesti huomaan toisessa naisessa sen erilaisuuden nimenomaan siinä, että hän uhkuu femiiniä energiaa minun taas ollen enemmän maskuliini energinen. Se viehättää se femiini energia, kun en itsestäni sitä kaivaenkaan löydä sellaisia määriä, että pystyisin samaistumaan. Mutta pystyn tuntemaan ihastusta, wau mikä kaunis naisenergia tossa naisessa hyrisee. 😅
JasuMä koen sen niin, että naisenergiaa ja miesenergiaa ei voi opettaa kellekkään, se vaan on sussa kuten sielusi. Se on sun sielusi eikä siitä irti pääse millään käännyttämisellä tms. Ulkokuori on vain sen sielun työkalu mikä mahdollistaa, että se energia saadaan toimimaan ja toimintaan. Eikä ole kuin aivokuollut tai halvaantunut kokovartaloltaan, missä sielu vain kärsii toimintakyvyttömänä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä koen sen niin, että naisenergiaa ja miesenergiaa ei voi opettaa kellekkään, se vaan on sussa kuten sielusi. Se on sun sielusi eikä siitä irti pääse millään käännyttämisellä tms. Ulkokuori on vain sen sielun työkalu mikä mahdollistaa, että se energia saadaan toimimaan ja toimintaan. Eikä ole kuin aivokuollut tai halvaantunut kokovartaloltaan, missä sielu vain kärsii toimintakyvyttömänä.
JasuTapoja tuoda esiin se oma energia ja sielu voidaan opettaa, mutta väkisin ei siitäkään tule kuin ahdistusta ja kehon inhoa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tapoja tuoda esiin se oma energia ja sielu voidaan opettaa, mutta väkisin ei siitäkään tule kuin ahdistusta ja kehon inhoa.
JasuIdeaalia ei ole sorvata kehoa energiansa mukaan, vaan asenteita ja ymmärrystä näitä femiiniä ja maskuliinia energiaa kohtaan. Kaikki muu on perse edellä puuhun kapuamista ja aiheuttaa vaan lisää ongelmia ihmisille.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ideaalia ei ole sorvata kehoa energiansa mukaan, vaan asenteita ja ymmärrystä näitä femiiniä ja maskuliinia energiaa kohtaan. Kaikki muu on perse edellä puuhun kapuamista ja aiheuttaa vaan lisää ongelmia ihmisille.
JasuEn nyt välttis ole samaa mieltä kaikesta, mutta ihan kuvaavia kohtia mitä ne energia, meidän sielu on.
https://naiseudenvoima.com/mita-maskuliininen-energia-on-ja-kuinka-sita-voi-vahvistaa/
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En nyt välttis ole samaa mieltä kaikesta, mutta ihan kuvaavia kohtia mitä ne energia, meidän sielu on.
https://naiseudenvoima.com/mita-maskuliininen-energia-on-ja-kuinka-sita-voi-vahvistaa/
JasuKun aikoinaan hyväksyin maskuliinisen energiani oleban minussa vallitseva energia ja sielu. Löysin rauhan ristiriitoihin jotka hajotti minua. Löysin itsevarmuuteni ja vakauden. Onnellisuuden. Hyväksyin itseni naiseksi jolla on maskuliini energiaa enemmän kuin femiiniä, se pitää minut tolpillaan vaikeuksissakin. Saa mut rakastamaan itseäni ja muita. Enkä väkisin yritä vääntää itsestäni femiiniä energiaa jota ei juuri ole kuin hippusellinen, sekin lähinnä fyysisenä olomuotona.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun aikoinaan hyväksyin maskuliinisen energiani oleban minussa vallitseva energia ja sielu. Löysin rauhan ristiriitoihin jotka hajotti minua. Löysin itsevarmuuteni ja vakauden. Onnellisuuden. Hyväksyin itseni naiseksi jolla on maskuliini energiaa enemmän kuin femiiniä, se pitää minut tolpillaan vaikeuksissakin. Saa mut rakastamaan itseäni ja muita. Enkä väkisin yritä vääntää itsestäni femiiniä energiaa jota ei juuri ole kuin hippusellinen, sekin lähinnä fyysisenä olomuotona.
JasuSe energia mistä eniten hehkui ja mistä pidin, oli reiluus ja välittömyys. Se ei ollut pelkästään minua kohtaan, vaan kaikkia kohtaan. Ja että toinen oli niin hyvä juttelemaan, sekin kun on luonteen lahja.
- Anonyymi
Ymmärsin, että meikillä piilotin oman luonnonkauneuteni. Sain lisää itsevarmuutta ja aloin nähdä itseni kauniina.
- Anonyymi
Täähän on ihanaa kuulla tai lukea. Iloinen puolestasi. ❤️🤗
Jasu - Anonyymi
Ymmärrän että jotkut ovat luonnonkauniita, suomalaiset vaan harvemmin. Aika värittömiä värjäämättä tukkaa ja ripsiä ja kulmia!
- Anonyymi
Mä rääpäsen aina jotain naamalleni ennen kuin astun ovesta.
Haluan vaikuttaa heränneeltä.
Aurinkolasit ovat toki avuksi, jos haluaa olla naamanaku.
Vilma- Anonyymi
Niin se varmaan on, että ajattelee näyttävän freshimmältä. Jotain tehny kuonolleen, kun ulostautuu pihalle ihmisten joukkoon.
Mä taas en edes mieti semmosta, puen mitä puen. Hiuksetkin laitan vain jos viittin ja sitten loikin ovesta ulos. En kyllä sua hetkeäkään ajatukselle mitä muut minussa näkee. Mä kun oletan ettei ne mua edes kattele. On siellä mielenkiintosempaakin kateltavaa, kun mä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se varmaan on, että ajattelee näyttävän freshimmältä. Jotain tehny kuonolleen, kun ulostautuu pihalle ihmisten joukkoon.
Mä taas en edes mieti semmosta, puen mitä puen. Hiuksetkin laitan vain jos viittin ja sitten loikin ovesta ulos. En kyllä sua hetkeäkään ajatukselle mitä muut minussa näkee. Mä kun oletan ettei ne mua edes kattele. On siellä mielenkiintosempaakin kateltavaa, kun mä.
JasuJa jos ne kattookin mua, mun hymy on meikki.
Jasu - Anonyymi
Mä meikkaan myös kun kadulla kävelen jätehuoneeseen. (Meillä jätehuone siis kadun varrella, ei missään takapihalla) Koskaan ei voi tietää millon vastaan tulee se oikea. Koska itse vaadin mieheltä siisteyttä ja ulkonäköä, mulle sopii se että samaa vaaditaan myös multa. Siksi haluan näyttää edustavalta aina.
- Anonyymi
Mua jaksaa aina ihmetyttää se miten paljon joitain ihmisiä ahdistavat muiden naamat. Kaikkein oudointa on, kun muiden naamoista valittavat ihmiset, jotka valittavat myös siitä, että muut kiinnittävät negatiivista huomiota heidän omaan naamaansa. Ihan sekoboltsia käytöstä ja taas vaihteeksi useamman ketjun voimin.
- Anonyymi
Stadissa ketään ei katsella (paitsi miehet salaa). On yksinkertaisesti moukkamaista pällistellä muita tai olla millään tapaa kiinnostunut muiden ulkonäöstä tai elämästä. Jokainen vastaa omastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stadissa ketään ei katsella (paitsi miehet salaa). On yksinkertaisesti moukkamaista pällistellä muita tai olla millään tapaa kiinnostunut muiden ulkonäöstä tai elämästä. Jokainen vastaa omastaan.
Ketjun aloittaja ei varmaankaan asu stadissa?
- Anonyymi
Ei ahdista, mutta aiheena mielenkiintoinen kyllä. Miten erilailla asian voi kokea.
En ole stadista, syntyny kyllä oon stadissa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjun aloittaja ei varmaankaan asu stadissa?
Ketjun aloittaja ja mies asuu kuitenkin pk- seudulla, rakas padawan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sä sen tiiät? Oletko sä joku perhetuttu vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä asun Lahdessa, onko sekin nykyään pääkaupunkiseutua, ei tietääkseni ole.
Jasu
- Anonyymi
Minusta on mukavaa toisinaan laittaa meikkiäkin. Onhan se kiva edes joskus näyttää ihmiseltä.
- Anonyymi
Kyllä sä varmaan kuule ihmiseltä enemmän näytät ilman meikkiä ja nukelta meikattuna. Ihminen ei ole luonnostaan erityisen värikäs eikä siloinen.
Jasu - Anonyymi
Mietis nyt miehiäkin, heidätkin hyväksytään meikittä ihmisiksi. Miksi nainen olisi muuta kuin ihminen meikittä? 😊
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sä varmaan kuule ihmiseltä enemmän näytät ilman meikkiä ja nukelta meikattuna. Ihminen ei ole luonnostaan erityisen värikäs eikä siloinen.
JasuEt sä tiedä miltä mä näytän, joten ei sun sanoillas ole tässä kohtaa mitään arvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietis nyt miehiäkin, heidätkin hyväksytään meikittä ihmisiksi. Miksi nainen olisi muuta kuin ihminen meikittä? 😊
JasuMiehiäki on monen näkösiä. Ei heistäkään kaikki ihmisiltä näytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sä tiedä miltä mä näytän, joten ei sun sanoillas ole tässä kohtaa mitään arvoa.
Ihmiseltä sä näytät. 😊
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehiäki on monen näkösiä. Ei heistäkään kaikki ihmisiltä näytä.
Kyllä näyttää. Ihmisen ei tarvi olla kaunis tai komea näyttääkseen ihmiseltä. Harva ihminen on veret seisauttava muutenkaan.
Sinä riität ihan vaan ihmisenä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiseltä sä näytät. 😊
JasuEt sinä tuotakaan päätä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä tuotakaan päätä.
En päätä mutta kerron silti mielipiteeni. Jota sinäkään et minun puolestani päätä.
Jasu
- Anonyymi
Aloituksessa tuoksuu vahvasti vanhakantainen suomalaisen maalaispitäjän asenteiden tuoksu, joita muistan omasta lapsuudestanikin. Siihen voi näppärästi palata myös katsomalla vaikka ylen areenasta ysikytlukulaista ja nollarilaista (oikeesti tää ei oo sen vanhempi juttu Suomessa) maaseutu draamasarjaa. Ah siitä ihanuutta, kun ringissä haukutaan kaikki vähänkään naisellinen. Kyllä naisen pittää olla ronski ja haista rehellisesti lehemänpaskalta, jotta se on oikee nainen. Kaikki kaupunkilaiset maalaavat hepsankeikat on kauheita ja heidät pitäis polttaa roviolla, tai ainaki pistää häpeäpaaluun ja jalkapuuhun. Tai oikeemmin heidät pitää pakkonaittaa pitäjän poikamiehille, jotta oppivat tavoille. Oi sitä autuutta, kun se meikkaava ja naamaansa rasvaava epänainen saadaan nolattua ja naurunaiheeksi. Sehän oli niiden sarjojen vakio naurunaihe ja koominen hahmo, naisellinen laittautuva nainen, joka laitettiin mitä typerimpiin tilanteisiin hienoinen vaatteineen, korkokenkineen, meikkeineen ja naamarasvoineen. Siitä saatiin myös mukava pieni koominen ja samalla himottava lisämausye, kun siltä bimbolta varastettiin tissiliivit tai bikinin yläosa ja sitten se tissit paljaana hetken kirkukinkkuili ja hihitti siinä ruudussa. Ja kansa tykkää!!!
- Anonyymi
Tuli niin elävästi pari tollasta sarja mieleen. Muutama pyörii nytkin varmaan uusintoina.
Mulle tuli muistikuva sellasesta vakiokohtauksesta, miten kaupunkilaisnainen tupsahtaa paikallisen baarin tai huoltoaseman pihaan ja siinä ikkunassa se poikamiesrinki sitten kehuu rungon ja tahtos päästä kokeilemaan ja koeajamaan värikkäin sanakääntein. Sitten siinä selän takana kyräilee se hieman vanhempi baarineiti, joka vähän toruu poikia ja katselee sitä huonoa naista ku halpaa makkaraa. - Anonyymi
Mäkin muistan noi. Katselin joku vuos sitten pari jaksoa yhtä lapsuuteni lempisarjaa, jota aina sillon koko perheenä katottiin. Mä osasin odottaa, että se olis ummehtunut, mutta en mä osannu varautua miten kamalalta se tästä nykyhetken vinkkelistä näytti ja kuulosti. En muistanu yhtään että se olis ollu niin kamalan asenteellista.
- Anonyymi
Pysäyttävä ja ajatuksia herättävä yhteenveto. Vähän surullinenkin kuvaus ajatuksella "elämäni naisena". Ja ihmisten viha siihen päälle.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki 🦜-merkki.
🐾 - Anonyymi
En ole ikinä ringissä haukkunutkaan ketään. Pitäisköhän sekin vielä joskus kokeilla. Voi olla ettei luonnistu multa, vaikka analyyttinen olenkin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä ringissä haukkunutkaan ketään. Pitäisköhän sekin vielä joskus kokeilla. Voi olla ettei luonnistu multa, vaikka analyyttinen olenkin.
JasuEhkä et, mutta sä pystysit hyvin käsikirjottaan tollasta männävuosien sarjaa, eikä sun tarvis edes poistua omalta mukavuusalueeltasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysäyttävä ja ajatuksia herättävä yhteenveto. Vähän surullinenkin kuvaus ajatuksella "elämäni naisena". Ja ihmisten viha siihen päälle.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki 🦜-merkki.
🐾Sellasta se on. Noissa sarjoissa on myös tosi helppo bongata se pahisnainen. Se on se, joka asuu siellä maalla, mutta edelleen meikkaa (näkyvästi ja huonosti), käyttää "hepeneitä" ja naamarasvaa. Sellanen nainen on ahne, vittumainen, katkeroitunut k.pää, joka haukkuu koko ajan kaikkia, erityisesti sitä korostetun nahjusta miestään. Se nainen on pahis, mutta kuitenkin aina naurettava, eikä se oikee pahis, koska se nainenhan on ton lisäksi vielä ihan helevetin tyhymä, eikä se tajua mistää mittää. Ja usein se nainen on vieläpä ihan seksihullu, jota miehensä ei halua.
Toista se on se tarinan sankarinainen, joka tulee sieltä kaupungista, ensin vähän turhan hienostelevana, mutta tekee tarinan aikana parannuksen ja muuttuu ihanaksi eloveenatytöksi ja samalla parantaa jonkun paikallisen juopon tai muuten vaan vähän viallisen miesyksilön. Sitten lopussa se parantunut nainen pussailee onnessaan jotain sianporsaita, että kun onhan nämä niin ihaaaaania. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä et, mutta sä pystysit hyvin käsikirjottaan tollasta männävuosien sarjaa, eikä sun tarvis edes poistua omalta mukavuusalueeltasi.
Varmaan, sen verran junttilassa asunut että pystyisin.
Jasu
- Anonyymi
Aiemmin meni syylänpoistoon karvanhoitoaineita ja ajan myötä tilanne on nurinkuristunut.
- Anonyymi
Kääk. 😬😛
Jasu
En nyt ihan lukeudu täysin meikittömiin. Mutta tänään laitoin pitkästä aikaa meikkiä. Viimeksi meikkasin joku pari kk sitten. Eli aika pitkälti olen yleensä meikittä.🙃
- Anonyymi
Nätti sä ainakin olet ilman meikkiäkin. Sen mitä sun nassua oon nähny. 😊
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Nätti sä ainakin olet ilman meikkiäkin. Sen mitä sun nassua oon nähny. 😊
Jasu🙂 Helpompi myös näin vanhempana hyväksyä itsensä ilman meikkiä.
Välillä kun katsoo esim rokkari miehiä. Niin onhan se meikkaaminen vähän höpsöä😁
Sulla pysyy varmasti ihokin parempana, kun et käytä ollenkaan meikkiä?🙂👍🏼- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
🙂 Helpompi myös näin vanhempana hyväksyä itsensä ilman meikkiä.
Välillä kun katsoo esim rokkari miehiä. Niin onhan se meikkaaminen vähän höpsöä😁
Sulla pysyy varmasti ihokin parempana, kun et käytä ollenkaan meikkiä?🙂👍🏼Nyt meni ihon alle, oikeat rokkarit eivät meikkaa. Tosimies meikkaa vain talvella ajaessaan ural-troikassa -25 pakkasessa ja silloinkin meikkinä käytetään saapasrasvaa ettei klyyvari palellu irtipoies 😂
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni ihon alle, oikeat rokkarit eivät meikkaa. Tosimies meikkaa vain talvella ajaessaan ural-troikassa -25 pakkasessa ja silloinkin meikkinä käytetään saapasrasvaa ettei klyyvari palellu irtipoies 😂
Onko ihan todellinen muusikko saapunut palstalle? Ihan hyvään tarpeeseen sulla sitten menee tuo saapasrasva. Olis aika ikävä kuleksia ilman klyyvaria😅😱
- AnonyymiUUSI
Haaveilija39 kirjoitti:
🙂 Helpompi myös näin vanhempana hyväksyä itsensä ilman meikkiä.
Sulla pysyy varmasti ihokin parempana, kun et käytä ollenkaan meikkiä?🙂👍🏼Se on vähän sellainen imago juttu muusikoille, voi se olla sitä näkyvässä työssä oleville muutenkin. Vaikkakin ihan turha tapa, teatteriin mitä musiikkikin pitää sisällään, sopii meikki mutta ei ehkä arkeen kaivata. Makuasia.
Minun näkemykset loukkaa toisia, niin koitan vähän pyöristellä. 😛
Ei mun iho välttämättä näppylätön ole, muttei kyllä kurttuinenkaan. Että kaiketi se että iho saa hengittää jotain vaikuttaa. Pysyy ihohuokoset meikistä vapaana jne.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on vähän sellainen imago juttu muusikoille, voi se olla sitä näkyvässä työssä oleville muutenkin. Vaikkakin ihan turha tapa, teatteriin mitä musiikkikin pitää sisällään, sopii meikki mutta ei ehkä arkeen kaivata. Makuasia.
Ei mun iho välttämättä näppylätön ole, muttei kyllä kurttuinenkaan. Että kaiketi se että iho saa hengittää jotain vaikuttaa. Pysyy ihohuokoset meikistä vapaana jne.
JasuToisaalta jotkut perustelee ihon suojaksikin meikkikerroksia. Hiukan silti epäilen, ettei meikki luonnossakaan elävänä olisi mitään synteettistä kamaa, vaan luonnon marjoja jne.
Jotain millä sutata väriä naamaan, mustikkaa tai aronian marjaa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta jotkut perustelee ihon suojaksikin meikkikerroksia. Hiukan silti epäilen, ettei meikki luonnossakaan elävänä olisi mitään synteettistä kamaa, vaan luonnon marjoja jne.
Jotain millä sutata väriä naamaan, mustikkaa tai aronian marjaa.
JasuKun lukee meikki ja kosmetiikka tuoteselosteita, niin ei ne ihan ystävällisiä ole varmasti kenenkään iholle suinkaan kaikkien ainesosien kohdalla.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Se on vähän sellainen imago juttu muusikoille, voi se olla sitä näkyvässä työssä oleville muutenkin. Vaikkakin ihan turha tapa, teatteriin mitä musiikkikin pitää sisällään, sopii meikki mutta ei ehkä arkeen kaivata. Makuasia.
Jasujuu, siis toki jokainen meikkaa miten kokee sen itselleen sopivaksi. Siis hyvinkin imago juttu.. ymmärrän sen ihan kyllä muusikoilla ja tietysti näyttämöllä tarvitsee näyttää siltä miltä tarvitsee.. ammatin hyviä tai huonoja puolia..🤔
Itsellä meikkaaminen toimii jotenkin siten että tuntuu kun heräisi edes joskus ”henkiin”😅 Ja sitten kun sitä harrastaa harvemmin, niin se on ihan kiva piristävä juttu itselleni😁
Varmasti vaikuttaa ihoon jos ihohuokosia ei turhaan peittele. Miten muuten sun tyttäret ovatko kovinkaan kiinnostuneita meikeistä? Mietin vaan sitä että vanhemmalta voi myös saada mallin meikkaamiseen tyyliin, ettei veisi edes roskia ilman pakkelia.🤪En oo ikinä oikein ymmärtänyt tuota😝- AnonyymiUUSI
Haaveilija39 kirjoitti:
juu, siis toki jokainen meikkaa miten kokee sen itselleen sopivaksi. Siis hyvinkin imago juttu.. ymmärrän sen ihan kyllä muusikoilla ja tietysti näyttämöllä tarvitsee näyttää siltä miltä tarvitsee.. ammatin hyviä tai huonoja puolia..🤔
Itsellä meikkaaminen toimii jotenkin siten että tuntuu kun heräisi edes joskus ”henkiin”😅 Ja sitten kun sitä harrastaa harvemmin, niin se on ihan kiva piristävä juttu itselleni😁
Varmasti vaikuttaa ihoon jos ihohuokosia ei turhaan peittele. Miten muuten sun tyttäret ovatko kovinkaan kiinnostuneita meikeistä? Mietin vaan sitä että vanhemmalta voi myös saada mallin meikkaamiseen tyyliin, ettei veisi edes roskia ilman pakkelia.🤪En oo ikinä oikein ymmärtänyt tuota😝Kyllä mä tuon piristys homman ymmärrän, kun itselleni samaa hyvää piristystäntarjoaa hiukset. Kun olen saanut kivan hiusnallin mistä tykkään, jestas se piristää. Mun turhamaisuuksiin kuuluu tosiaan hiukset. 😅
En nyt puljaa niitten kanssa, mutta on tarkka maku kyllä. En ihan mitä vaan tyyliä huoli kun potuttaa, jos on pilalla. 😆
Mun tytöt ei kumpikaan ihannoi meikkiä eikä bling blingiä, korut on kyllä etenkin 12 vuotiaani juttu, hän tekee itse liukuhihnalla erilaisia koruja mitä myös käyttää itse. Myykin joskus kavereille.
Niissä on yleensä teema. Teemakoruja. Hän on hyvin luova käsistään, molemmat ovat. Isommalle sopisi joku taideakatemia tms. Pienemmällekin mutta pienempi on liian niuho ja lannistuu helposti jos ei tuu just. Ei osaa ajatella, että luovuus on joskus hyväksymistäkin. 😄
Tuskin kumpikaan meikkaa, ei ole halunnu korviin lävistyksiäkään. Ja tatuoinnit mitä mulla näkee, sanoo ett ok muttei ikinä itselleen ottaisi yhtäkään. Ovat hyvinkin avarakatseisia.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä tuon piristys homman ymmärrän, kun itselleni samaa hyvää piristystäntarjoaa hiukset. Kun olen saanut kivan hiusnallin mistä tykkään, jestas se piristää. Mun turhamaisuuksiin kuuluu tosiaan hiukset. 😅
En nyt puljaa niitten kanssa, mutta on tarkka maku kyllä. En ihan mitä vaan tyyliä huoli kun potuttaa, jos on pilalla. 😆
Mun tytöt ei kumpikaan ihannoi meikkiä eikä bling blingiä, korut on kyllä etenkin 12 vuotiaani juttu, hän tekee itse liukuhihnalla erilaisia koruja mitä myös käyttää itse. Myykin joskus kavereille.
Niissä on yleensä teema. Teemakoruja. Hän on hyvin luova käsistään, molemmat ovat. Isommalle sopisi joku taideakatemia tms. Pienemmällekin mutta pienempi on liian niuho ja lannistuu helposti jos ei tuu just. Ei osaa ajatella, että luovuus on joskus hyväksymistäkin. 😄
Tuskin kumpikaan meikkaa, ei ole halunnu korviin lävistyksiäkään. Ja tatuoinnit mitä mulla näkee, sanoo ett ok muttei ikinä itselleen ottaisi yhtäkään. Ovat hyvinkin avarakatseisia.
JasuJa mulla on ollu aina tyttöjen olemassa olon lyhyen lyhyet hiukset ja he taas ovat aina itsellään tykänneet pitkistä hiuksista, kumpikin. Puoleen selkään hiukset. Ettei ne kyllä mua matki missään. 😅
Vaan en minäkään omaa äitiäni, kun saa itse valita mitä ja miten on, ei tuu tarvetta kopioida vanhempiaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja mulla on ollu aina tyttöjen olemassa olon lyhyen lyhyet hiukset ja he taas ovat aina itsellään tykänneet pitkistä hiuksista, kumpikin. Puoleen selkään hiukset. Ettei ne kyllä mua matki missään. 😅
Vaan en minäkään omaa äitiäni, kun saa itse valita mitä ja miten on, ei tuu tarvetta kopioida vanhempiaan.
JasuMä en edes yritä muokata heitä itseni kaltaiseksi tai aivopestä. Mä kysynkin aina mitä mieltä ootte.
En että asiahan on näin.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä en edes yritä muokata heitä itseni kaltaiseksi tai aivopestä. Mä kysynkin aina mitä mieltä ootte.
En että asiahan on näin.
JasuJa niin kysyisin muittenkin lapsilta ja kysynytkin aina mitä mieltä ootte. Enkä tyrkkää ekana omaa mielipidettä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja niin kysyisin muittenkin lapsilta ja kysynytkin aina mitä mieltä ootte. Enkä tyrkkää ekana omaa mielipidettä.
JasuJa vältän sanoja näin kuuluu ja näin pitää. Sanon että minun mielestä blaab laab... Koska... Blaab laab. Ja kuuntelen miten he asiansa ajattelee ja okei. Vastakysymys jos jokin askarruttaa mua.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja vältän sanoja näin kuuluu ja näin pitää. Sanon että minun mielestä blaab laab... Koska... Blaab laab. Ja kuuntelen miten he asiansa ajattelee ja okei. Vastakysymys jos jokin askarruttaa mua.
JasuOon itsenäisen ajattelun kannattaja henkeen ja vereen. Yksilölähtöisyydestä lähtien.
Oma elämä, omat näkemykset. Toki lasten kanssa sitten ne turvalliset rajat kuitenkin. Mutten purkita enkä muotita heitä mihkään lokeroon. En omia enkä toisten, he muotittaa itse itsensä, aina.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oon itsenäisen ajattelun kannattaja henkeen ja vereen. Yksilölähtöisyydestä lähtien.
Oma elämä, omat näkemykset. Toki lasten kanssa sitten ne turvalliset rajat kuitenkin. Mutten purkita enkä muotita heitä mihkään lokeroon. En omia enkä toisten, he muotittaa itse itsensä, aina.
JasuJa maratooni puhelu, minusta vanhanaikaiset naiset nimenomaan pukeutuu etiketein ja meikein. Uudenaikaisuus on tabuja rikkovaa, sallivampaa kun nuo ikimuinaiset naislokerot.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuKunnon rokkarilla ei ole imagoa, moottoripään ihonhoitoon ei käy kuin denaturoitu sprii ja sipaus moottoriöljyä. Denaturoitua sen takia ettei sitä mennä juomaan kesken reissun, sopii myös kaasuttimen sulanapitoon siinä -25:ssä, jääpuikot parrasta irtoaa myös kivasti 😂.
Ihon kosteuttajana toimii parhaiten delvac 10-30 mineraali, se sama mikä pyörii koneessa. Anonyymi kirjoitti:
Kunnon rokkarilla ei ole imagoa, moottoripään ihonhoitoon ei käy kuin denaturoitu sprii ja sipaus moottoriöljyä. Denaturoitua sen takia ettei sitä mennä juomaan kesken reissun, sopii myös kaasuttimen sulanapitoon siinä -25:ssä, jääpuikot parrasta irtoaa myös kivasti 😂.
Ihon kosteuttajana toimii parhaiten delvac 10-30 mineraali, se sama mikä pyörii koneessa.No tämäpä kuulostaa erikoiselta yhdistelmältä… Aikas voimakkaat ”ajotuoksut” jos moottoriöljyä laittaa iholle..🤣
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä tuon piristys homman ymmärrän, kun itselleni samaa hyvää piristystäntarjoaa hiukset. Kun olen saanut kivan hiusnallin mistä tykkään, jestas se piristää. Mun turhamaisuuksiin kuuluu tosiaan hiukset. 😅
JasuAika hyvä kyllä, että eivät mene massan mukana vaan tekevät niinkuin itsestään tuntuu hyvältä. Fiksua jos eivät havittele tatuointeja. Toivottavasti mieli ei muutu myöhemmin..
Pojalla on pitkät hiukset, hän ei halunnut että niitä leikataan.. omasta mielestäni alkaa olemaan tällä hetkellä jo vähän turhan pitkät. Menee jo helposti takkuun. Eli kohta varmaan itse pyytää hiustenleikkuuta, kun muuten koko ajan ollaan selvittämässä tukkaa. 🙈 Eikä oikein arvosta takkujen selvittelyä..😬Anonyymi kirjoitti:
Oon itsenäisen ajattelun kannattaja henkeen ja vereen. Yksilölähtöisyydestä lähtien.
JasuJuurikin näin. Näin on hyvä ajatella samoilla linjoilla.👍🏼
- AnonyymiUUSI
Haaveilija39 kirjoitti:
Aika hyvä kyllä, että eivät mene massan mukana vaan tekevät niinkuin itsestään tuntuu hyvältä. Fiksua jos eivät havittele tatuointeja. Toivottavasti mieli ei muutu myöhemmin..
Pojalla on pitkät hiukset, hän ei halunnut että niitä leikataan.. omasta mielestäni alkaa olemaan tällä hetkellä jo vähän turhan pitkät. Menee jo helposti takkuun. Eli kohta varmaan itse pyytää hiustenleikkuuta, kun muuten koko ajan ollaan selvittämässä tukkaa. 🙈 Eikä oikein arvosta takkujen selvittelyä..😬Pyrkiny pinestä pitäen juttelemaan ja toimimaan niin, että tytöt oppisi kuuntelemaan itseään ja omia tarpeitaan. Saisivat olla itsensälaisia eikä äidin tai isän muokkaamia.
Ainoo ihanteeni lasten kasvatuksessa on aina ollut olla tukena ja turvana, antaa kasvaa itsekseen.
Pitkä tukka on kiva pojillakin. Tokihan meilläkin tytöillä sen takkusuman kanssa oli ongelmaa, mutta jätettävä hoitoaine toi helpotusta.
Jasu
- Anonyymi
En meikkaa kun joskus todella harvoin
mikäli on joku tosi spessu päivä.
Tai joskus huvikseen jos haluun piristää itteeni.
Tosin en mä kyllä silloinkaan laita kun ripsaria
ja ehkä vähän luomiväriä.
- Orig....- AnonyymiUUSI
Tuo oikean sävyn valitseminen luomiinkin on taitolaji. Itse en ikinä osaisi valita mikä kävisi. 😅
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oikean sävyn valitseminen luomiinkin on taitolaji. Itse en ikinä osaisi valita mikä kävisi. 😅
JasuIhan tästä sivusta kysyn, että millä tavalla oikean? Kuka kokee olevansa sopiva ihminen sanomaan mitä väriä joku toinen henkilö saa luomiinsa laittaa? Jokin voi ehkä sopia paremmin tai jotain sellaista, mutta siltikin oikea väri on juuri tasan se minkä itse sinne silmiinsä haluaa laittaa. Se, että meikin tavoite olisi "maksimoida kauneutta" on yksi mahdollinen mielipide. Meikillä saa kuitenkin halutessaan tehdä myös muita asioita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tästä sivusta kysyn, että millä tavalla oikean? Kuka kokee olevansa sopiva ihminen sanomaan mitä väriä joku toinen henkilö saa luomiinsa laittaa? Jokin voi ehkä sopia paremmin tai jotain sellaista, mutta siltikin oikea väri on juuri tasan se minkä itse sinne silmiinsä haluaa laittaa. Se, että meikin tavoite olisi "maksimoida kauneutta" on yksi mahdollinen mielipide. Meikillä saa kuitenkin halutessaan tehdä myös muita asioita.
Oikein niin, että se kaunistaisi eikä tekisi undulaatiksi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikein niin, että se kaunistaisi eikä tekisi undulaatiksi.
JasuKuka määrää sen, etyä meikin kuuluu aina kaunistaa ja kuka sen kaunistumisen määrittää? Jos itse haluaa ja tykkää siitä undulaatin ulkokuoresta, niin mitä väärää siinä on? Mä itse olen törmännyt aikasta montaa kertaa siihen, että joku täysin tuntematon kokee oikeudekseen alkaa vinkumaan meikeistäni. Mikä oikeus heillä on määrittää mistä minä saan pitää tai mikä motiivi ja tavoite minulla pitää meikkaamisessani olla? En myöskään oli lähimainkaan ainoa, jolla on samoja kokemuksia. Tämä on pikemmin sääntö kuin poikkeus, että aina joku tulee valittamaan, jos meikkaat josta ihme normista "poikkeavasti".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka määrää sen, etyä meikin kuuluu aina kaunistaa ja kuka sen kaunistumisen määrittää? Jos itse haluaa ja tykkää siitä undulaatin ulkokuoresta, niin mitä väärää siinä on? Mä itse olen törmännyt aikasta montaa kertaa siihen, että joku täysin tuntematon kokee oikeudekseen alkaa vinkumaan meikeistäni. Mikä oikeus heillä on määrittää mistä minä saan pitää tai mikä motiivi ja tavoite minulla pitää meikkaamisessani olla? En myöskään oli lähimainkaan ainoa, jolla on samoja kokemuksia. Tämä on pikemmin sääntö kuin poikkeus, että aina joku tulee valittamaan, jos meikkaat josta ihme normista "poikkeavasti".
Tämä on pitkälti sama juttu mitä ystäväni, joilla on tatuointeja, sanovat. Aina löytyy joku, joka kokee oikeudekseen paheksua sitä tatuointia. Meikkien suhteen ollaan vieläpä selvästi paheksuvampia, kun niillä jonkun oudon kuvitelman mukaan saa vain lisätä kauneutta. 🙄
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on pitkälti sama juttu mitä ystäväni, joilla on tatuointeja, sanovat. Aina löytyy joku, joka kokee oikeudekseen paheksua sitä tatuointia. Meikkien suhteen ollaan vieläpä selvästi paheksuvampia, kun niillä jonkun oudon kuvitelman mukaan saa vain lisätä kauneutta. 🙄
Toikin on ihan totta. Hyvin monilla on sellainen ajatusvääristymä, että meikkiä ei saa käyttää itseilmaisuun ja meikkiä saa käyttää vain kaunistautumiseen. Kaunistautumisessakin sitä saa käyttää vain perinteisesti kauniina pidettyyn, eikä tuoda lainkaan esille omaa kauneuskäsitystään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toikin on ihan totta. Hyvin monilla on sellainen ajatusvääristymä, että meikkiä ei saa käyttää itseilmaisuun ja meikkiä saa käyttää vain kaunistautumiseen. Kaunistautumisessakin sitä saa käyttää vain perinteisesti kauniina pidettyyn, eikä tuoda lainkaan esille omaa kauneuskäsitystään.
Sivusta ...
Tunnistan tuon. Mä olen pari kertaa joutunut meikkieni takia ihan agressiivisen käytöksen kohteeksi. Ei muhun käsiksi ole käyty, mutta mulle on huudettu hyvin lähietäisyydeltä suorastaan naamalle tunkien, niin että se tilanne tuntui uhkaavalta. Aihe on molemmilla kerroilla ollut se, että huutajan mielestä meikkini eivät ole kaunistaneet minua.
Molemmat huutajat olivat hieman vanhempia miehiä, jotka eivät ulospäin vaikuttaneet mitenkään poikkeavilta. Ensiksi he antoivat sellasen mukaisällisen neuvon. Jotakin vähän sellasta, että "kai sä tyttö tiedät, ettei tuo maali kaunista sinua". Ensimmäisellä kerralla olin bussipysäkillä ja jätin kommentoijan huomioimatta. Ajattelin, että omahan on mielipiteensä. Hän ilmeisesti loukkaantui, kun häntä ei huomioitu ja tuli agressiivisesti lähemmäs huutamaan, että enkö kuulut häntä ja miten nykypäivän nuoret naiset ovat pilalla, ovat ylimielisiä ja näyttävätkin aina ihan hirveiltä. Buusi onneksi tuli juuri siinä ja pääsin sinne pakoon. Toisella kerralla yritin siitä aiemmasta oppineena vähän myötäillä ja huomioda sen sanojan, mutta hän alkoi ihan yhtälailla huutaa päin näköä.
Tietenkin mä ymmärrän, että noilla miehillä oli jokin isompikin ongelma itsellään. Eihän tollanen käytös normaalia ole. Kuitenkin sellanen vähäisempi kommentointi ei ole mitenkään harvinaista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka määrää sen, etyä meikin kuuluu aina kaunistaa ja kuka sen kaunistumisen määrittää? Jos itse haluaa ja tykkää siitä undulaatin ulkokuoresta, niin mitä väärää siinä on? Mä itse olen törmännyt aikasta montaa kertaa siihen, että joku täysin tuntematon kokee oikeudekseen alkaa vinkumaan meikeistäni. Mikä oikeus heillä on määrittää mistä minä saan pitää tai mikä motiivi ja tavoite minulla pitää meikkaamisessani olla? En myöskään oli lähimainkaan ainoa, jolla on samoja kokemuksia. Tämä on pikemmin sääntö kuin poikkeus, että aina joku tulee valittamaan, jos meikkaat josta ihme normista "poikkeavasti".
Ei kukaan, en ainakaan minä. Mutta se olisi mun motivaatio saada silmäni nätiksi eikä undulaatiksi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta ...
Tunnistan tuon. Mä olen pari kertaa joutunut meikkieni takia ihan agressiivisen käytöksen kohteeksi. Ei muhun käsiksi ole käyty, mutta mulle on huudettu hyvin lähietäisyydeltä suorastaan naamalle tunkien, niin että se tilanne tuntui uhkaavalta. Aihe on molemmilla kerroilla ollut se, että huutajan mielestä meikkini eivät ole kaunistaneet minua.
Molemmat huutajat olivat hieman vanhempia miehiä, jotka eivät ulospäin vaikuttaneet mitenkään poikkeavilta. Ensiksi he antoivat sellasen mukaisällisen neuvon. Jotakin vähän sellasta, että "kai sä tyttö tiedät, ettei tuo maali kaunista sinua". Ensimmäisellä kerralla olin bussipysäkillä ja jätin kommentoijan huomioimatta. Ajattelin, että omahan on mielipiteensä. Hän ilmeisesti loukkaantui, kun häntä ei huomioitu ja tuli agressiivisesti lähemmäs huutamaan, että enkö kuulut häntä ja miten nykypäivän nuoret naiset ovat pilalla, ovat ylimielisiä ja näyttävätkin aina ihan hirveiltä. Buusi onneksi tuli juuri siinä ja pääsin sinne pakoon. Toisella kerralla yritin siitä aiemmasta oppineena vähän myötäillä ja huomioda sen sanojan, mutta hän alkoi ihan yhtälailla huutaa päin näköä.
Tietenkin mä ymmärrän, että noilla miehillä oli jokin isompikin ongelma itsellään. Eihän tollanen käytös normaalia ole. Kuitenkin sellanen vähäisempi kommentointi ei ole mitenkään harvinaista.Onko sulla mustaa huulipunaa ja julmat mustat kulmakarvat tjms? Ja pinkkiä tai sinistä pähiuksissa.
- Anonyymi
Päätän päivittäin meikkaanko vai en. Se miten meikkaan ei ole juuri vaihdellut iän mukana, sama linja pitää ☝
- Sheena- AnonyymiUUSI
Veikkaan, että monilla sama metodi toimii. 👍
Jasu
Meikkaan aina edes vähän, kun lähden kotoa jonnekin. Kai siitä on tullut tapa, jota ilman ei enää osaa olla ja tuntee itsensä vähän fressimmäksi kuin ilman meikkiä. Arkena meikkaan silti hyvin kevyesti, vaikka käytän useaa meikkituotetta eli arkimeikkiin kuuluu meikkivoide, peitevoide, nestemäinen poskipuna, puuteri, kulmakynä, luomiväri, ripsiväri ja usein rajaan huuletkin kevyesti, jonka päälle lisään huulirasvaa. Eli tuossahan on "koko setti", mutta käytän maltillisia määriä ja luonnollisia sävyjä eli esim luomiväriä käytän vain kevyesti luomaan varjoa, kulmat muotoilen omien kulmien värisellä kynällä muutamalla vedolla jne. Juhlaan meikkaan sitten voimakkaammin, mutta silloinkin kohtuudella.
Minulle tulee mieleen yksi tuttavani, joka ei meikkaan koskaan eikä missään tilanteessa eli aika harvinaista taitaa olla, ettei koskaan meikkaisi, edes juhlissa. Kukin tehköön tyylillään. Tärkeintä, että tuntee itsensä hyväksi omissa nahoissaan, onpa naisia ehostettu tai ei.- AnonyymiUUSI
Juu, ihmiset on erilaisia. Kuka mitenkin meikin tarpeen määrittää. Eihän tatuoinnitkaan tarpeellisia ole ja mulla itselläni ei ole meikkiä missään, mutta ihossani on pari tatuointia ja toinen on oikein isokin. Myrkkyä pääsee elimistöön väriaineista ihan varmasti niinkin.
Mikä näyttää hyvälle, niin se on kuten Pirpana sanoo mielipiteistä, kaikilla on oma persereikä kuten mielipidekin.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Juu, ihmiset on erilaisia. Kuka mitenkin meikin tarpeen määrittää. Eihän tatuoinnitkaan tarpeellisia ole ja mulla itselläni ei ole meikkiä missään, mutta ihossani on pari tatuointia ja toinen on oikein isokin. Myrkkyä pääsee elimistöön väriaineista ihan varmasti niinkin.
Mikä näyttää hyvälle, niin se on kuten Pirpana sanoo mielipiteistä, kaikilla on oma persereikä kuten mielipidekin.
JasuKannatan lämpimästi sitä, että jokainen ilmaiskoon itseään ulkoisesti haluamallaan tavalla, kunhan se ei loukkaa muita eli vaikkapa hautajaisissa pitää mielestäni noudattaa tiettyä linjaa ulkoisen olemuksen suhteen. Mutta muutoin jokainen tehköön, miten lystää. Esim tatuoinnit ovat mielestäni usein upeita, vaikkei itselläni tatuointeja olekaan. Monelle ne ovat kuitenkin tapa ilmaista itseään ja usein tatuointi otetaan edustamaan jotain itselle tärkeää asiaa.
Tuo on silti hyvä pointti, että mitä "myrkkyjä" elimistöön pääsee, sillä kyllähän kosmetiikasta kaikenlaista haitallista kemikaalia löytyy, vaikka sitä EU:ssa säädelläänkin melko tiukasti. Raskausaikana käytin minimaalisen määrän mitään kosmetiikkaa ja lapseni suhteen olen ollut tarkka. Olen pyrkinyt välttämään hänen altistumistaan haitallisille kemikaaleille mahdollisimman paljon. Meillä ei ole koskaan käytetty esim hajustettua huuteluainetta tai pyykinpesuainetta, siivoan miedoilla aineilla, perusrasvat, shampoo yms ovat olleet myöskin hajusteettomia ja usein luonnonkosmetiikkaa. Nyt hänen ollessa teini hän itse on alkanut kiinnittää huomiota näihin asioihin ja pyysi esim joululahjaksi luonnonkosmetiikkaa, mikä teki tämän öisin kovin iloiseksi 😊
Silloin kun olin vielä yrittäjänä, niin ei tullut meikattua, koska työ oli sellaista, että meikki levisi päivän mittaan. Nykyään tulee useimmiten meikattua, kun työ on erilaista. 😊
Lisään vielä, että työpaikalla on hyvännäköisiä miehiä, niin meikkaaminen on senkin vuoksi mielekkäämpää. 😁
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Lisään vielä, että työpaikalla on hyvännäköisiä miehiä, niin meikkaaminen on senkin vuoksi mielekkäämpää. 😁
Heh, sentäs joku rehellinenkin. 😜
No ei vaan, välillä tahalleen raflaan, että saan ihmiset miettimään. Mutta tokihan sallin kaikkien olla kuten itsellään hyvä on olla. Hyvän olon myötä ne miehetkin huomaa sun hyvän olosi ja oot viehättävä.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Heh, sentäs joku rehellinenkin. 😜
No ei vaan, välillä tahalleen raflaan, että saan ihmiset miettimään. Mutta tokihan sallin kaikkien olla kuten itsellään hyvä on olla. Hyvän olon myötä ne miehetkin huomaa sun hyvän olosi ja oot viehättävä.
JasuNo näinhän se menee. 😊
Omistan meikkejä kyllä monenlaisiakin, mutta meikkaan ja laittaudun aniharvoin. Tuntuu, että elämä on kiireistä, että ei mulla ole aikaa alkaa meikkaamaan ja tälläämään. Tai aikaa kyllä varmasti löytyisi, mutta rakastan nukkumista ja aamulla käytän aikani paljon mieluummin nukkumiseen kuin keskittyisin ulkonäkööni. Oikeastaan mulle on aika yhdentekevää, minkä näköisenä lähden ovesta ulos. Joihinkin menoihin ja rientoihin tykkään meikata ja näyttää huolitellulta.
Eli vastaukseni kysymykseen miksi en meikkaa, on se että en vaan jaksa🤷🏼♀️- AnonyymiUUSI
Voi tuon väsymyksen taudan tunnistaa, itsekin oon niin väsyny että kotipäivät haahuilen teepparissa ja pyjamanpökussä. Aina valmiina nukkumaan. Onko sulla sun väsyyn tiedossa syy?
Jasu
- AnonyymiUUSI
Sunnuntaina löysin jonkun ehkä nuorehkon naisen kassin pihamaalta jonka sisällä oli meikkupussi. Laitoin roikkumaan pihan sähkötolppaan, jos vaikka nainen kelailisi taaksepäin ja palaisi sinne missä hän EHKÄ kadotti kauneutensa salaisuuden:)
Voi ne nuoret, omaisuus joskus leviää viikonloppuisin pihoille!
AV- AnonyymiUUSI
Meikit luultavasti on kassin tärkein sisältö. 😛
Muistan kun äippä tyrkläsi käsilaukkua mulle joskus nuorena, että siinä. Mä olin ihan huuli pyöreenä mihin mä tätä tartten. Ei mulla ole mitään mitä sinne laittaa. 😅
Annoin takas.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meikit luultavasti on kassin tärkein sisältö. 😛
Muistan kun äippä tyrkläsi käsilaukkua mulle joskus nuorena, että siinä. Mä olin ihan huuli pyöreenä mihin mä tätä tartten. Ei mulla ole mitään mitä sinne laittaa. 😅
Annoin takas.
JasuAvaimet ja lompakko kulki taskuissa samoin terveyssiteetkin. Ja huulirasva kuten nenäliinatkin. Muuta ei ole ollu tarvetta raahata mukana.
Jasu
- AnonyymiUUSI
Olin lähes kakspymppiseksi asti meikkaamatta , kunnes lesta piireistä lähdin ja aloin meikata. Olen taiteellinen ja meikkaaminenkin on taidetta. Nautin joka aamuisesta meikkituokiostani.se on minun oma hetki . Minun päätös.minun oikeus.että haistaKaa kukkane. 🤷♀️ 🤷♀️
- AnonyymiUUSI
En vaan osaa 🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Älä mulle laita sanoja suuhun😄🤷♀️hahhah. Minä meikkaan ja se on minun taideharrastus. Minä en meikkaa miesten vuoksi,ennemminkin heidän harmiksi.🤪🤷♀️
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372051Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1791457- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421199- 1151088
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351040Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://15975- 74950
- 70894
- 250876